* Ireth gilt! Die doe ik er bij!!!! En een steelpan!quote:Op maandag 19 maart 2012 19:36 schreef frederik het volgende:
[..]
Plannen zijn iets aangepast.
Ik heb nog een set pannen staan (4 kookpannen, 1 braadpan, 1 pan die er op lijkt, maar dan met glazen deksel), terwijl Papabear zijn toegezegde pannenset nog moest kopen (ja,hij laat soms nieuwe dingen bij anderen bezorgen, is niet de eerste keer).
Na overleg tussen Ingrid, papabear, devilsanddust (kwamen de pannen vandaan, ik ben alleen transporteur, de oorspronkelijke ontvanger komt alleen niet meer op FOK) en mij gaat de set die bij mij staat naar Ingrid, en let papabear weer op het lijstje.
Bij de pannen die ik heb staan zit alleen geen koekenpan
Oke, dan gebruiken we de post gewoonquote:Op maandag 19 maart 2012 20:14 schreef frederik het volgende:
Ik was eigenlijk van plan om op de heenweg alvast mijn setje af te leveren (scheelt ruimte), en dan kijken we wel wat er op de terugweg past in een Zafira (naast Lonaa tot Zwolle en ik als bestuurder natuurlijk)
Desnoods wil ik tzt ook wel komen helpen hoor, al is het een flinke rit.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
Verven moet wel lukken trouwens! Behangen kan ik echt niet. laminaat leggen nog nooit gedaan. Spijker in de muur rammen kan ik wel! Boren ook nog nooit gedaan.
Dingen in elkaar zetten moet ook wel lukken.
Ik heb verder nog niets met Ingrid afgesproken (wordt bijvoorbeeld lastig als ze vrijdag of zaterdag 13/14 april niet kan, heb de auto van 13 april 12 uur tot 14 april 12 uur).quote:Op maandag 19 maart 2012 20:33 schreef Ireth het volgende:
[..]
Oke, dan gebruiken we de post gewoonMaar een koekenpan en steelpan doe ik!
Hhmm.. dan zou ik daar (mits niet te vol beladen) eventueel mijn pannen bij kunnen doen?quote:Op maandag 19 maart 2012 20:41 schreef frederik het volgende:
[..]
Ik heb verder nog niets met Ingrid afgesproken (wordt bijvoorbeeld lastig als ze vrijdag of zaterdag 13/14 april niet kan, heb de auto van 13 april 12 uur tot 14 april 12 uur).
Mijn idee was groningen - Assen (afgeven van mijn set) - Zwolle (lonaa oppikken) - Utrecht (bowlen/spul voor assen inladen) - Zwolle (lonaa afzetten bij de NS) - Assen (spullen uit Utrecht lossen) - Groningen (of zaterdagmorgen Groningen Assen Groningen als het te laat wordt)
Het handigste lijkt me om ergens de eerste week van april eens te kijken hoe en wat er in Utrecht staat, of door andere meetinggangers richting Utrecht gebracht wordt.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:42 schreef Ireth het volgende:
[..]
Hhmm.. dan zou ik daar (mits niet te vol beladen) eventueel mijn pannen bij kunnen doen?
Mooi! Das wel mijn smaak!quote:Op maandag 19 maart 2012 21:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
[ afbeelding ]
D'n deze eventueel interesse in?
(sorry topic niet gelezen :p)
Als dat gaat lukken zou het mooi zijn. Zo niet, pech gehad!quote:Op maandag 19 maart 2012 21:33 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mghi, ik ga dit topic niet volgen! Ik heb dat meubel staan, in Rotterdam, in elkaar!
Indien je het wil hebben mag het opgehaald worden en ben ik bereikbaar via PM!
Veel succes
Lijkt me handiger als ze straks eerst een huis heeft.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:34 schreef YskaFredriksson het volgende:
Ik lees hier van alles over mensen die niet kunnen behangen, maar is er al behang dan? Ik ken een adresje met behang voor 4,95 per rol. Tis wel in Groningen. Daar verkopen ze ook goedkoop raambekleding. Bij interesse meer info per pm voordat ik van spam beticht wordt
Dat sowieso maar dan heb ik het nu alvast gezegdquote:Op maandag 19 maart 2012 21:36 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Lijkt me handiger als ze straks eerst een huis heeft.
We gaan gewoon in Shifts werken... lolquote:Op maandag 19 maart 2012 21:26 schreef _Ingrid_ het volgende:
Zeg, het is vast geen groot huis hoor, dat wordt nog proppen met iedereen
Ouderwets zoals het hoortquote:Op maandag 19 maart 2012 22:28 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
We gaan gewoon in Shifts werken... lol
Buitendat... mochten we een weekend willen knallen met zijn allen... ik heb hier wel slaapplekken en anders dumpen we een deel bij mijn ma, die heeft ook slaapplekken... en anders luchtbedden in je nieuwe huis... is die ook gelijk door fok!ingeweid!!!WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Komt helemaal goed!!
Wat was de reden dat je die bijzondere bijstand daar niet voor krijgt?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
In de OP staat alvast een mini lijstje.
Zo, de eerste jankbui heb al gehad voor vandaag! Ik krijg geen bijzondere bijstand voor de advocaatkosten van 200,-/250,-
Dus gaan jullie allemaal duimen dat ik het in termijnen mag betalen? Anders weet ik echt niet hoe ik het moet betalen. Oi!
Tuurlijk kun je dat vast in termijnen betalen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
Zo, de eerste jankbui heb al gehad voor vandaag! Ik krijg geen bijzondere bijstand voor de advocaatkosten van 200,-/250,-
Dus gaan jullie allemaal duimen dat ik het in termijnen mag betalen? Anders weet ik echt niet hoe ik het moet betalen. Oi!
De advocaat mag de rekening naar mij sturen en jij mag mij in termijnen terugbetalen. Is dat een deal waar je iets mee kunt?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:07 schreef _Ingrid_ het volgende:
Pro deo is toch alleen voor als je zelf gedaagde bent en geen advocaat kan betalen?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat was de reden dat je die bijzondere bijstand daar niet voor krijgt?
En pro deo is dus niet helemaal voor niets?
Ik heb er ook helemaal geen verstand van hoor! Dus dat zou best kunnen wat je zegtquote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:19 schreef Brighteyes het volgende:
Pro deo is toch alleen voor als je zelf gedaagde bent en geen advocaat kan betalen?
Lijkt me eigenlijk niet voor als jij 'zelf de keuze maakt' om een scheiding aan te gaan en daardoor een advocaat nodig te hebben.
quote:Gratis rechtsbijstand: advocaat pro deo
Jaarlijks krijgen ruim 31.000 Nederlanders de advocaatkosten bij echtscheiding vergoed door de overheid. Dat wordt ook wel een pro deo advocaat genoemd. Daar heb je recht op als je inkomen lager is dan ¤ 24.401. Daarvoor wordt in principe gekeken wat je inkomen twee jaar geleden was; dus in 2010 wordt gekeken naar het inkomen dat je had in 2008.
Eigen bijdrage
Echt helemaal gratis is de rechtsbijstand niet, want je moet wel een zogeheten eigen bijdrage betalen. Hoe hoog die is, hangt van je inkomen af. Als dat twee jaar geleden ¤ 17.200 of minder was betaal je ¤ 100. Naarmate je inkomen hoger is moet je meer betalen. Het maximum is ¤ 750. Dat betaal je bij een inkomen tussen de ¤ 20.500 en ¤ 24.400. Voor elk van de partners wordt apart gekeken of hij of zij recht heeft op gratis rechtshulp en hoe hoog zijn of haar eigen bijdrage moet zijn.
Mediation goedkoper
Als de advocaat de zaak als scheidingsmediator behandelt is de verschuldigde eigen bijdrage lager, namelijk altijd maximaal ¤ 50. Door te kiezen voor mediation bespaar je dus met z’n tweeën al snel honderden euro’s. Zie hierover de pagina over scheidingsmediation.
Alleen advocaten of scheidingsmediators die ingeschreven zijn
De advocaat of advocaat-scheidingsmediator moet wel ingeschreven staan bij de Raad voor Rechtsbijstand. Dat kan je nagaan op de website van de Raad. De kosten van mediators die niet ook advocaat zijn worden niet door de overheid betaald.
Aanvragen van de vergoeding
Het verzoek om vergoeding moet worden ingediend bij de Raad voor Rechtsbijstand. Dat doet de advocaat voor je. De vergoeding wordt ook rechtstreeks aan de advocaat uitbetaald. Je hoeft een pro deo advocaat of mediator dus niets te betalen. De Raad voor Rechtsbijstand controleert via de belastingdienst hoe hoog je inkomen is en stelt aan de hand daarvan vast hoe hoog de verschuldigde eigen bijdrage is.
Vermogenstoets
Let op: je hebt geen recht op gratis rechtsbijstand als je vermogen twee jaar geleden hoger was dan het zogenaamde heffingvrije vermogen. Dit was in 2008 ¤ 20.315 verhoogd met ¤ 2.715 per minderjarig kind.
Lief! maar dat kan ik niet aannemen joh!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:12 schreef BrandX het volgende:
De spullen die ik kan geven zijn beperkt, maar financieel kan ik je zeker helpen.
Ik kan het bedrag sowieso voor je voorschieten, zodat je niet bij een instantie in de min staat, en ik zeg hierbij iig ¤ 50,- toe die ik voor eigen rekening houdt. Voor de overige 150-200 komen we wel uit zodra je gesettled bent hoe we dat gaan doen. No probs.
Je zal wel moeten. Je kan niet zomaar een bordje op de deur hangen met 'gescheiden'. Dus er zal altijd 'iets' via een advocaat moeten.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:35 schreef Ticootje het volgende:
Ik zou het niet proberen te regelen via een advocaat, dat is meestal veel duurder. Zeker als de advocaat alleen jou gaat verdedigen.
Ja iets ja.. Maar alles laten opstellen door een advocaat of alleen door een advocaat laten indienen, dat scheelt nogal hoor. Zoniet 100-en eutjes.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:37 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je zal wel moeten. Je kan niet zomaar een bordje op de deur hangen met 'gescheiden'. Dus er zal altijd 'iets' via een advocaat moeten.
Er is niets liefs aan*; gewoon praktisch. Er zijn veel dingen waar niemand iets aan kan doen, maar er zijn ook veel dingen die relatief makkelijk op te lossen zijn voor sommigen. Dit is zoiets. Gewoon aannemen en accepteren, dan kan jij je weer druk houden met dingen die niet door anderen op te lossen zijnquote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:30 schreef _Ingrid_ het volgende:
Lief! maar dat kan ik niet aannemen joh!Was neit als bedelarij (?) bedoeld!!!
Ja een mediator/ makelaar. Dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:38 schreef _Ingrid_ het volgende:
Dat is eik al te laat TicoOf bedoel je een mediator?
Ik vind het wel fijn een advocaat die echt voor mij (en de kinderen) op komt.
Owkee, maar wat stel je dan voor? Volgens mij kan het niet heel veel goedkoper dan door een advocaat die ze voor het grootste deel niet (zelf) hoeft te betalenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:38 schreef Ticootje het volgende:
Ja iets ja.. Maar alles laten opstellen door een advocaat of alleen door een advocaat laten indienen, dat scheelt nogal hoor. Zoniet 100-en eutjes.
Lees Be dr stukje even.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:41 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Owkee, maar wat stel je dan voor? Volgens mij kan het niet heel veel goedkoper dan door een advocaat die ze voor het grootste deel niet (zelf) hoeft te betalen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |