SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klussen zorgt wel voor regelmatig eten. Daar krijg je best trek van op een gezonde manier dan. Vandaag weer voor het eerst sinds mijn operatie gaan sporten. Langzaam weer opbouwen.Be happy with the little things in life
10 km gewandeldquote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:04 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben toch wel blij dat ik vandaag nee heb gezegd eigenlijk
Ja, want dan voelen ze zichzelf minder schuldig. Vrouwen zijn complexe wezensquote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:08 schreef Ml-etje het volgende:
Phoebs! Je laat 'tdreigend kijkt enzo.
Overigens wat is dat toch met feedende vrouwen?
Mijn mannelijke colle'ga's heb ik maar 1x hoeven te vertellen dat ik het allemaal niet hoef tenzij zelfgebakken en een klein stukje.
Die houden zich daar keurig aan.
Voorheen op eenzelfde afdeling als die van SQ voorheen zetten ze het gewoon neer met een "doe niet zo flauw"
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:08 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik heb gewoon 2 topics gemist. De weegschaal is helaas niet heel aardig![]()
+ 1.5 kgGewoon even wat poepthee drinken, dan schijt je ze er zo weer uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klussen zorgt wel voor regelmatig eten. Daar krijg je best trek van op een gezonde manier dan. Vandaag weer voor het eerst sinds mijn operatie gaan sporten. Langzaam weer opbouwen.
disclaimer
Ik zette ze altijd keurig terug.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, want dan voelen ze zichzelf minder schuldig. Vrouwen zijn complexe wezens
De mijne willen slank blijvenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik ook. Of ik voer het op aan een mannelijke collega want die zijn simpeler
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:14 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
De mijne willen slank blijvendie eten alleen mijn lekkerste taarten
kun je daar lekker van schijten ja?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Gewoon even wat poepthee drinken, dan schijt je ze er zo weer uit
Zonnatura 'natuurlijke stoelgang' in de jumboquote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:54 schreef Mirjam het volgende:
[..]
wat is het precies voor thee en waar koop je het?
en dan samen komkommer knagenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:01 schreef DancingPhoebe het volgende:
Als jullie nou bij elkaar gaan staan!
quote:
Klinkt goed!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:00 schreef Sjeen het volgende:
Zo... Witte wijn, antipasta, parpadelle (oid) met Bolognaisesaus from scratch, druiven met sabayon... Ik heb van elke hap en elke slok genoten
ik glij nu al van mijn stoelquote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]allebei een uiteinde van de komkommer in den bek en eten maar!
Een double dong is er niks bij!
quote:
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:34 schreef Tink89 het volgende:
Lieverds, wat gaan jullie hard! Zo kan ik niet up-to-date blijven![]()
In ieder geval ken ik ook van die collega's die dat roepen ja. Ik vind dat ergens wel lief, maar ze snappen er zo niks van... Ik had 'vroeger' ook een collega (man) bij de V&D die, toen ik een keer zei dat ik honger had, uitriep 'Meid, jij hebt altijd honger...daarom zie je er zo uit'. Auw!
Anyway, de vloer ligt bijna in het huis en ik heb heel netjes gegeten enzo, behalve gisteren, dus ik ben benieuwd wat de weegschaal morgen zegt. Vandaag iig het laatste stuk vloer leggen, vanmiddag paardrijden en dan even helemaal niks...
Xx
DAT!!!quote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:43 schreef Isabeau het volgende:
Wat ook zo vervelend is zijn mensen die bij een BMI nog steeds boven de 25 gaan roepen dat je al genoeg bent afgevallen en dat het straks niet mooi meer is en dat je nu moet stoppen.
lees: het dikkertje van kantoor mag vooral niet slanker worden dan zij zijn
Bedoel je mij? Of Tinkepink? Want ik heb nergens last van... meestal danquote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:52 schreef Silmarwen het volgende:
Tink als je vaak last hebt met je stoelgang, naar de dokter gaan. Bij mij is het alleen maar erger sinds ik gezonder eet. -.- Van de dokter vezels gekregen, helpt erg goed.
Ja, we lopen voor op schema zelfs, maar ik zit er wel doorheen nu hoor. Drie dagen met de schoonpapa in één ruimte is echt te veel van het goedequote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
Gaat het volgens schema allemaal Tink?
droomvrouwtje was datquote:Op zaterdag 17 maart 2012 09:04 schreef Silmarwen het volgende:
Uhh nou weet ik niet meer wie het zei.
Goed bezigquote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:50 schreef Isabeau het volgende:
Goedemorgen!
Nog 1 kilo tot mijn volgende tussendoel![]()
Dat moet lukken voor 1 april
puik!quote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:50 schreef Isabeau het volgende:
Goedemorgen!
Nog 1 kilo tot mijn volgende tussendoel![]()
Dat moet lukken voor 1 april
Niemand ziet dus watquote:
Altijd aardige mensen bij de V&D.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:34 schreef Tink89 het volgende:
Lieverds, wat gaan jullie hard! Zo kan ik niet up-to-date blijven![]()
In ieder geval ken ik ook van die collega's die dat roepen ja. Ik vind dat ergens wel lief, maar ze snappen er zo niks van... Ik had 'vroeger' ook een collega (man) bij de V&D die, toen ik een keer zei dat ik honger had, uitriep 'Meid, jij hebt altijd honger...daarom zie je er zo uit'. Auw!
Anyway, de vloer ligt bijna in het huis en ik heb heel netjes gegeten enzo, behalve gisteren, dus ik ben benieuwd wat de weegschaal morgen zegt. Vandaag iig het laatste stuk vloer leggen, vanmiddag paardrijden en dan even helemaal niks...
Xx
Mijn moeder: 'Zit geen grammetje vet meer aan hoor!'.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 07:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
"maar jij bent toch.helemaal niet dik meer?"
En deze bedoelen mensen vaak wel echt aardig, maar dan denk ik je weet dat ik vind van wel en dat ik er nog wel graag wat afwil... Hou op met me eten opdringen!
Mjah die krijg ik ook vaak...quote:Op zaterdag 17 maart 2012 07:31 schreef DancingPhoebe het volgende:
"maar jij bent toch.helemaal niet dik meer?"
En deze bedoelen mensen vaak wel echt aardig, maar dan denk ik je weet dat ik vind van wel en dat ik er nog wel graag wat afwil... Hou op met me eten opdringen!
15 kilo en dat is wel meer dan 10% jaquote:Op zaterdag 17 maart 2012 09:27 schreef Stormqueen het volgende:
en hoeveel kilo is er nu totaal af, isa?
Vaak begin je het pas vanaf tien procent enigszins te zien
Van de 116 tot en met de 85 leek het bij mij allemaal gewoon "dik". Pas toen ik onder de 80 kwam gingen mensen het zien en opmerken terwijl ik er toen al 36 af had!quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
15 kilo en dat is wel meer dan 10% ja
Het helpt zeker niet als ik zeg dat ik je er echt goed uit vond zien?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
15 kilo en dat is wel meer dan 10% ja
Dat wel idd en uiteindelijk doe je het toch voor jezelf! De spiegel, de weegschaal en de kledingmaat zagen het allemaal wel voordat "men" er wat van zei, dat telt!quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bij mij ook rond de -15 -18 hoor.
Ik voelde me al zo ontzettend veel beter, voor ik ook daadwerkelijk voor anderen zichtbaar was afgevallen!
Nou, da's wel goed voor mijn ego natuurlijkquote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:14 schreef PdeHoog het volgende:
Het helpt zeker niet als ik zeg dat ik je er echt goed uit vond zien?
Dat is wel waarquote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bij mij ook rond de -15 -18 hoor.
Ik voelde me al zo ontzettend veel beter, voor ik ook daadwerkelijk voor anderen zichtbaar was afgevallen!
Nja het is meer dat ik soms zo'n hekel aan het leven heb, dat het voor mijn gevoel allemaal geen reet uitmaakt of ik 5 kilo zwaarder ben of niet...quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:22 schreef Isabeau het volgende:
Onverschilligheid - dat is het. Het fuck alles, want ik wil nu een enorme chocolademilkshake met patat speciaal en daarna m&m's èn brownies! En een fles cola.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
Herkenbaar hequote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:22 schreef Isabeau het volgende:
Onverschilligheid - dat is het. Het fuck alles, want ik wil nu een enorme chocolademilkshake met patat speciaal en daarna m&m's èn brownies! En een fles cola.
stress op het werkquote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:33 schreef PdeHoog het volgende:
Herkenbaar heEn dat icm wat vermoeidheid.......
Hoe jij het ervaart, daar kan ik me helemaal niet in inlevenquote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:28 schreef MarMar het volgende:
Mjah, onverschilligheid..
De momenten van "waarvoor doe ik het eigenlijk, laat maar zitten ook" heb ik wel hard gevoeld en nog wel.. Die rolstoel is niet onder mijn kont vandaan, de gewrichten doen niet minder pijn en dan heb ik soms ook zin om gewoon elke dag chocola te eten en prosecco en wijn te drinken en een dikke middelvinger op te steken naar dat stomme lijf.
Maar sjah, die jurkjes die in de kast hangen die ik nu pas zijn toch wel erg fijndus langer dan 1 dag hou ik dat nooit vol.
Heb je zelf in de hand hequote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik kan niet wachten tot ik kan klagen dat mensen niet zien dat ik ben afgevallen.
Het lijkt er eindelijk eens op dat ik het inderdaad zelf in de hand heb. Work in progressquote:
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:54 schreef Mirjam het volgende:
ik vond een broek in de kast waarvan ik niet wist dat ik hem had
splinternieuw. wel een tikje te strak, hij zit wat oncomfortabel zeg maar, maar ik doe hem toch aan.
ik ben trouwens een tweede kilo kwijt
JIJ!! bent de enige die doet of het sneuiig is!! Je bent ze kwijt!! Wees blij!!!quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:06 schreef Mirjam het volgende:
jaaa. het klinkt misschien wat sneuiig, maar voor mij is het tegenwoordig echt een prestatie van jewelste![]()
Meid, ik ben al blij met 100 gram.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:06 schreef Mirjam het volgende:
jaaa. het klinkt misschien wat sneuiig, maar voor mij is het tegenwoordig echt een prestatie van jewelste![]()
Superquote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:06 schreef Mirjam het volgende:
Nou, ik vind 2 kilo nu al heel watquote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:06 schreef Mirjam het volgende:
Dat dusquote:
Alle beetjes helpen hoorquote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:21 schreef Bluezz het volgende:
Nee, maar langer gaat niet... maar goed, naast wandelen en fietsen en zwemmen (allemaal beperkt) zorgt het wel voor soepelheid
Ik krijg hier gewoon trek vanquote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:22 schreef Isabeau het volgende:
Dat dusquote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:20 schreef motorbloempje het volgende:
Béétje weinig icm met je beweging.
Nou, da's meer van: shit...ik mis tomaatjes en ik ben ze vergeten mee te nemen bij de Appiequote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:39 schreef motorbloempje het volgende:
Leuk is dat altijd, als je bij het volgende koelkastbezoek ineens ziet 'wat er ook nog in je eten had gemoeten'![]()
Zo weinig is het toch niet?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:20 schreef motorbloempje het volgende:
Béétje weinig icm met je beweging.
Dat is het wel.quote:
Slecht idee op deze manier.quote:Ik wil gewoon even wat strenge dagen inlassen omdat ik de afgelopen weken niks afgevallen ben
Streng is goed, maar zorg er wel voor dat je genoeg binnenkrijgtquote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:43 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Zo weinig is het toch niet?
Ik wil gewoon even wat strenge dagen inlassen omdat ik de afgelopen weken niks afgevallen ben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door BE op 17-03-2012 17:56:13 ]***
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:47 schreef Brighteyes het volgende:
Het was zo'n dag:En dat is het moment waarop ik heel blij ben dat ik geen kids hebSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Het was zo'n dag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Het was zo'n dag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hahaha die gezichtjes die ze er ook bij trekken priceless
Be happy with the little things in life
Het was zo'n dag:Zijn dit nieuwe figuranten voor Braveheart II?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Sorry, ik wist niet dat je een "ding" had, waardoor bewegen moeilijk was!quote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:21 schreef Bluezz het volgende:
Nee, maar langer gaat niet... maar goed, naast wandelen en fietsen en zwemmen (allemaal beperkt) zorgt het wel voor soepelheid
Cruesli is toch ontzettend slecht voor de lijn?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:04 schreef uniekhoorn het volgende:
Cruesli, dat kan je mooi gebruiken als 'chips'
in dat spul van quaker zitten 460 calorieën per 100g, chips 540. in dat geval zou ik mezelf eerder verwennen met een schaaltje chips dan met cruesliquote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:54 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Cruesli is toch ontzettend slecht voor de lijn?
Slimquote:Op zondag 18 maart 2012 10:25 schreef DancingPhoebe het volgende:
Fack.
Dit weekend een zelfmedelijden situatie en ipv grijpen naar eten heeft 1 van mn andere zwaktes gewonnen. Ik heb hardcore mijn "enkel roken wanneer ik dronken ben" regel gebroken
Ik weet nog niet wat ik hier van vind
quote:
quote:Op zondag 18 maart 2012 11:49 schreef Stormqueen het volgende:
En DP, da's het begin van het einde he
cheesecake is altijd heerlijkquote:Op zondag 18 maart 2012 12:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoe weet je dan dat hij heerlijk was.... *insert wenkbrauwoptreksmiley*
* DancingPhoebe humt de Inspector Gadget tune...
Sorryquote:
Dat dus.....quote:
Zou je dat ook gedaan hebben als je net weer een week bezig bent?quote:Op zondag 18 maart 2012 12:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik had die cheesecake dus echt gewoon genomen hè en om een klein puntje gevraagd.
Maar misschien ben ik daarom wel dik
quote:Op zondag 18 maart 2012 12:30 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hoe weet je dan dat hij heerlijk was.... *insert wenkbrauwoptreksmiley*
* DancingPhoebe humt de Inspector Gadget tune...
Nou ja, misschien is het bij mij ook dat ik mezelf tot doel heb gesteld om 1-2 kilo per maand af te vallen. Het hoeft allemaal niet zo 'streng' nu. Maar in het verleden was die eerste week wel heilig ja, at ik echt niets wat niet mocht. En daarna sloeg ik door. Gelukkig is iedereen anders en als dit voor jou het beste werkt: prima tochquote:Op zondag 18 maart 2012 12:50 schreef Sarabi het volgende:
Zou je dat ook gedaan hebben als je net weer een week bezig bent?
Op dit moment vind ik het echt niet waard en bij mij werkt meestal wel het beste om gewoon helemaal niets meer te snoepen, tenminste zo werkte het 5 jaar geleden het beste.
Ja zekerquote:Op zondag 18 maart 2012 12:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, misschien is het bij mij ook dat ik mezelf tot doel heb gesteld om 1-2 kilo per maand af te vallen. Het hoeft allemaal niet zo 'streng' nu. Maar in het verleden was die eerste week wel heilig ja, at ik echt niets wat niet mocht. En daarna sloeg ik door. Gelukkig is iedereen anders en als dit voor jou het beste werkt: prima toch
Afvallen in de eerste week zegt weinig. Dat is vaak ook het gewicht wat je weer aankomt in de eerste dagen als je 'normaal' zou gaan eten (en er ook weer snel af is).quote:Op zondag 18 maart 2012 12:53 schreef Sarabi het volgende:
Ja zeker
en ik heb echt geen idee hoe streng ik moet doen om dat af te vallen.
Op dit moment lijkt het dat ik ergens tussen een halve kilo & 1 kilo afgevallen ben in de 1e week.
quote:
Ja daarom, ben benieuwd naar de restquote:Op zondag 18 maart 2012 12:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Afvallen in de eerste week zegt weinig. Dat is vaak ook het gewicht wat je weer aankomt in de eerste dagen als je 'normaal' zou gaan eten (en er ook weer snel af is).
Ook met bloem neem ik aan? Schrik nietquote:Op zondag 18 maart 2012 12:56 schreef PdeHoog het volgende:
![]()
Hier staan hartige muffins in de oven. Geen suiker in het recept en gemaakt met margarine en halfvolle melk ipv boter en volle melk. Ben benieuwd. Straks eens even kcals rekenen en dan invriezen om per stuk mee te nemen naar kantoor
Dat is ook wel slimquote:Op zondag 18 maart 2012 12:57 schreef Stormqueen het volgende:
mijn doelen zitten een beetje in een curve
de eerste 100 dagen 15 kilo er af, de tweede 100 dagen 9 kilo er af en de laatste 100 dagen 6 kilo
Strak schemaquote:Op zondag 18 maart 2012 12:57 schreef Stormqueen het volgende:
mijn doelen zitten een beetje in een curve
de eerste 100 dagen 15 kilo er af, de tweede 100 dagen 9 kilo er af en de laatste 100 dagen 6 kilo
margarine en boter zijn gelijk qua calorieen...quote:Op zondag 18 maart 2012 12:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]![]()
Hier staan hartige muffins in de oven. Geen suiker in het recept en gemaakt met margarine en halfvolle melk ipv boter en volle melk. Ben benieuwd. Straks eens even kcals rekenen en dan invriezen om per stuk mee te nemen naar kantoor
Ik schrik nergens vanquote:Op zondag 18 maart 2012 12:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ook met bloem neem ik aan? Schrik niet
Klopt. Alleen de hoeveelheid verzadigde vetten zijn aanzienlijk minder bij margarinequote:Op zondag 18 maart 2012 13:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
margarine en boter zijn gelijk qua calorieen...
mja, ik ga toch voor echte boter danquote:Op zondag 18 maart 2012 13:09 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Klopt. Alleen de hoeveelheid verzadigde vetten zijn aanzienlijk minder bij margarine
Dat magquote:
Yep, in principe zou je beneden die waarde in de spaarstand gaan. Dan val je of niet af, of op een ongezonde manier.quote:Op zondag 18 maart 2012 16:08 schreef fruitshake_1901 het volgende:
Misschien een beetje een domme vraag
Als ik mijn BMR uitreken, kom ik op 1592. Is dat dan dus het aantal wat ik moet innemen om gewicht te verliezen?
Ah oke, ik had al z'n vermoeden, maar het stond er zo gaar uitgelegd. Ik wilde het weten omdat ik nu dus inderdaad gezond wil gaan doen en niet gaan crashenquote:Op zondag 18 maart 2012 16:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Yep, in principe zou je beneden die waarde in de spaarstand gaan. Dan val je of niet af, of op een ongezonde manier.
Mijn BMR is 1749 en mijn onderhoude 2400. Ik zorg dus dat ik dagelijks tussen de 1750 en 1850 qua kcals zit.
Wie heeft dat hier ooit verzonnen overigens want daar bestaat geen enkele (bij mij bekende) wetenschappelijke basis voor. Of kom eens met wat artikelen, want ik ben reuze benieuwdquote:Op zondag 18 maart 2012 16:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Yep, in principe zou je beneden die waarde in de spaarstand gaan. Dan val je of niet af, of op een ongezonde manier.
Mijn BMR is 1749 en mijn onderhoude 2400. Ik zorg dus dat ik dagelijks tussen de 1750 en 1850 qua kcals zit.
Nee, dat is een gepasseerd station. Dat zou ik eerder weer eens doen als ik wekenlang niets afval of weer aan zou komen terwijl ik denk het goed te doen.quote:Op zondag 18 maart 2012 21:19 schreef Stormqueen het volgende:
en je moet dan bij elke pond die je afvalt je bmr opnieuw gaan berekenen
no thanks, geen calorieen tellen meer hier
Daarbij zou ik niet weten hoe ik de meeste van mijn mijn maaltijden moet berekenen. Ten eerste gaat er dan van alles in het eten en ten tweede eet ik het niet alleen opquote:Op zondag 18 maart 2012 21:25 schreef Brighteyes het volgende:
Ik had het ook al bekeken maar ik heb helemaal geen zin om elke hap en kruimel ergens in te gaan voeren.
Ik weet vlgs mij echt wel wat wel en niet kan.
En idd, pas als ik muurvast zou zitten zou het mss een optie gaan worden...
Met de hoeveelheid kcal die je zo zou eten is niets mis hoor! Is prima om op af te vallen.quote:Op zondag 18 maart 2012 21:27 schreef fruitshake_1901 het volgende:
Ik vind het wel even praktisch, omdat ik voornamelijk gewend ben om af te vallen door op 2 appels per dag te leven
Ik denk dat als ik dit een tijd aanhoud, ik dus ook makkelijker eten in kan plannen etc, want zo zie ik door de bomen het bos niet meer
Ja dat weet ik eigenlijk ook niet. Maar het is wel weer een goede wake-up call voor mij geweest om erachter te komen dat ik nu meer moet eten dan dat ik deedquote:Op zondag 18 maart 2012 21:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Met de hoeveelheid kcal die je zo zou eten is niets mis hoor! Is prima om op af te vallen.
Ik vroeg me alleen af wie begonnen was dat rond te bazuinen, want ik denk dus dat er geen enkele wetenschappelijke basis voor is (zie die heel graag tegemoet, oprecht) en voor je het weet denkt iedereen dat het de waarheid is en loopt het elders ook te verkondigen.
Mijn allereerste dieet was een 1000 kcal dieetquote:Op zondag 18 maart 2012 21:35 schreef fruitshake_1901 het volgende:
Ja dat weet ik eigenlijk ook niet. Maar het is wel weer een goede wake-up call voor mij geweest om erachter te komen dat ik nu meer moet eten dan dat ik deed
Nog nooit van gehoord! Wat hield dat in dan?quote:Op zondag 18 maart 2012 21:55 schreef fruitshake_1901 het volgende:
Ja, zo'n periode heb ik ook gehadmet het 2468 'dieet'.
Funest
day 1) eat only 200 caloriesquote:Op zondag 18 maart 2012 21:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord! Wat hield dat in dan?
Tooltje hierquote:Op zondag 18 maart 2012 21:19 schreef Stormqueen het volgende:
en je moet dan bij elke pond die je afvalt je bmr opnieuw gaan berekenen, wat inhoudt dat je elke week minder mag eten
en waarom zou iemand van 100 kilo dubbel zoveel kcals nodig hebben voor het onderhouden van vitale organen dan iemand van 50 kilo?
Het is wijsheid die ik uit dit topic heb een paar maanden geleden. Er werd toen een site genoemd waar je je BMR kon berekenen. Daarbij stond ook een hele uitleg erover.quote:Op zondag 18 maart 2012 21:15 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wie heeft dat hier ooit verzonnen overigens want daar bestaat geen enkele (bij mij bekende) wetenschappelijke basis voor. Of kom eens met wat artikelen, want ik ben reuze benieuwdvoor BE
Om ongeveer een pond gewichtsverlies te bewerkstelligen zegt de theorie dat je ongeveer 3500 kcals per week minder moet eten. Da's een kleine 500 kcals onder je onderhoud per dagquote:Op zondag 18 maart 2012 22:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is wijsheid die ik uit dit topic heb een paar maanden geleden. Er werd toen een site genoemd waar je je BMR kon berekenen. Daarbij stond ook een hele uitleg erover.
Ik vind het overigens wel logisch om tussen het minimale dat je nodig hebt en je status quo te eten om zo gezond mogelijk af te vallen. En natuurlijk heeft de ene persoon meer nodig dan de ander, hangt helemaal af van je activiteit om te beginnen.
Hoe meer je afvalt, hoe lager je onderhoud wordt. Je BMR is je ondergrens en die blijft hetzelfde tenzij je je levensstijl drastisch verandert.quote:Op zondag 18 maart 2012 21:19 schreef Stormqueen het volgende:
en je moet dan bij elke pond die je afvalt je bmr opnieuw gaan berekenen, wat inhoudt dat je elke week minder mag eten
en waarom zou iemand van 100 kilo dubbel zoveel kcals nodig hebben voor het onderhouden van vitale organen dan iemand van 50 kilo?
Dat is natuurlijk het belangrijkstquote:Op zondag 18 maart 2012 22:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik voel me er in ieder geval heel goed bij.
oeiquote:Op zondag 18 maart 2012 21:59 schreef fruitshake_1901 het volgende:
[..]
day 1) eat only 200 calories
day 2) eat only 400 calories
day 3) eat only 600 calories
days 4) eat only 800 calories
En dan begon je weer van voor af aan
Echt heel slecht
Ik ben gek op nerderigheid! Ik ben de hele dag al hyper omdat mijn prive-nerd eindelijk, eindelijk klaar is met het intern testen van Sickbeard en ik het dus allemaal mag importeren en organiseren. 9 Jaar samen met zo'n figuur heeft mij ook besmetquote:Op zondag 18 maart 2012 22:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk het belangrijkstEn het prettigst vind ik nog dat je een overschrijding de ene dag goed kan maken de andere dag
Het maakt het allemaal zo mooi inzichtelijk
* PdeHoog is een tikkie nerderig
Zo hey! Daar zal je idd heel snel van afvallen. En weer aankomenquote:Op zondag 18 maart 2012 21:59 schreef fruitshake_1901 het volgende:
day 1) eat only 200 calories
day 2) eat only 400 calories
day 3) eat only 600 calories
days 4) eat only 800 calories
En dan begon je weer van voor af aan
Echt heel slecht
Sickbeardquote:Op zondag 18 maart 2012 23:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben gek op nerderigheid! Ik ben de hele dag al hyper omdat mijn prive-nerd eindelijk, eindelijk klaar is met het intern testen van Sickbeard en ik het dus allemaal mag importeren en organiseren. 9 Jaar samen met zo'n figuur heeft mij ook besmet.
*boks*quote:Op maandag 19 maart 2012 07:48 schreef Silmarwen het volgende:
Zo na, een semi-slecht weekend, weer een gezonde week, want het volgende weekend wordt niet veel beter. (Wel allemaal de gezondere keuzes genomen.)
quote:
oh, en waarom berekent zo'n tool je bmr dan adhv je lengte en gewicht?quote:Op zondag 18 maart 2012 22:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hoe meer je afvalt, hoe lager je onderhoud wordt. Je BMR is je ondergrens en die blijft hetzelfde tenzij je je levensstijl drastisch verandert.
Geen idee, maar ik heb net steeds een ander gewicht ingevoerd, en daar bleef de minimum gelijk. nu ben ik in de warquote:Op maandag 19 maart 2012 08:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh, en waarom berekent zo'n tool je bmr dan adhv je lengte en gewicht?
Het minimum zal wel gelijk blijven, maar verder zal je onderhoud steeds minder worden. Zwaardere mensen verbruiken gewoon meer op dagelijkse basis. Dat lijkt me toch niet zo gek?quote:Op maandag 19 maart 2012 08:10 schreef Stormqueen het volgende:
oh, hm, als ie alleen op lengte en leeftijd berekent moet ie ook niet naar gewicht vragen natuurlijk
anyway, ik geloof daar niet zo in
Dit denk ik ook inderdaad. Het is hoe dan ook even handig als je net begint.quote:Op maandag 19 maart 2012 08:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het minimum zal wel gelijk blijven, maar verder zal je onderhoud steeds minder worden. Zwaardere mensen verbruiken gewoon meer op dagelijkse basis. Dat lijkt me toch niet zo gek?
Nee, DAT is logisch, maar het ging om je "minimum om in leven te blijven" volgens mijquote:Op maandag 19 maart 2012 08:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het minimum zal wel gelijk blijven, maar verder zal je onderhoud steeds minder worden. Zwaardere mensen verbruiken gewoon meer op dagelijkse basis. Dat lijkt me toch niet zo gek?
platter is goed, onsjes er af ook, dus jeuhj!quote:Op maandag 19 maart 2012 08:28 schreef J0ycie88 het volgende:
Hier geen denderend resultaat vanmorgen. (gisteren wel, snap niets van mijn lichaam)
4 ons eraf! (gisteren waren het er 9... hmmmm)
Altijd nog beter als het stilstaan van de afgelopen 2 weken! En ik begin het te zien aan mijn buikje! (Wilde bijna zeggen hij word platter.. Maar plat is hij nog lang niet!)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag:
O: yoghurt, muesli
S: 2 miles met gewichtjes
T: 3 maiswafels, tomatensap sh%t, vergeten bij AH
L: Tomatengroentesoep met 2 bruin
T: smoothie, opkikker
A: zuurkoolquiche, salade
T: Optimel yoghurtSpoilers!
Yupquote:Op maandag 19 maart 2012 10:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
@P. Hier nog geen couchpotato, dat is voor films toch? Dat zal nog wel een half jaartje minimaal duren. Vriendje werkt 80-90 uur per week en er zijn altijd belangrijkere IT klussen te doen. En we kijken eigenlijk 98% series en heel af en toe films dus zo hard nodig is het niet. Wel cool uiteraard.
Ah super toch?quote:Op maandag 19 maart 2012 10:19 schreef deerntie het volgende:
Wauw SQ! Lijkt me wel tof om te zien als je eigen kleren je niet meer passen (in de leuke zin van t woord dan!) Kan niet wachten tot ik het ook bij mezelf kan zien. En ookvoor de anderen die af zijn gevallen!
Vandaag -0.7 eraf ten opzichte van donderdag, ondanks een ENORM slecht weekend.3 verjaardagen gehad, dus er is wel het een en het ander gesnoept, had echt totaal niet verwacht dat er gewicht af was. Maargoed vandaag weer streng bezig!
Oh, ben er ook niet tegen hoor, en als het werkt, helemaal top!quote:Op maandag 19 maart 2012 10:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
SQ, dat is echt mijn droom! Verder, agree to disagree? Ik heb de wijsheid ook niet in pacht, maar het bevalt me gewoon goed om iets meer dan mijn BMR te eten. Of dat nou wel of geen goede berekening is maakt mij dan niet zoveel uit. Als ik er gezond op afval en me er lekker bij voel, vind ik het prima eigenlijk.
ja het ligt er een beetje aan, als je 1.55 bent en de hele dag op de bank zit verbruik je maar 1500, dus moet je daar onder gaan zittenquote:Op maandag 19 maart 2012 12:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ah, 1500 zelfs. Zo zie je maar, ik heb er geen verstand van.
Het is mooi weer, buiten drogen FTW (mits mogelijk, het ruikt altijd zo lekker)quote:Op maandag 19 maart 2012 13:01 schreef Stormqueen het volgende:
ik ga de machine maar eens aan het werk zetten
Tnx... Mijn BMR zou dus 1690 zijn en mijn "Onderhoud" 2324... Dus om af te vallen zou 1500 misschien zelfs te weinig zijn, maar ik denk dat ik het daar toch effe op hou...quote:Op maandag 19 maart 2012 12:55 schreef Jarno het volgende:
http://www.giantpt.com/vo(...)jouw-caloriebehoefte
Bovenste is snel maar onnauwkeurig, onderaan is iets meer werk (en heb je je vet % voor nodig).
Och, als je maar boven de 1200 kcal blijft, dus je hebt er wel verstand vanquote:Op maandag 19 maart 2012 12:50 schreef Brighteyes het volgende:
Ah, 1500 zelfs. Zo zie je maar, ik heb er geen verstand van.
Ja maar dat moet je niet zeggen. "Nooit meer iets extra's". Dat demotiveert en klinkt als een dikke straf.quote:Op maandag 19 maart 2012 13:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och, als je maar boven de 1200 kcal blijft, dus je hebt er wel verstand van
De vraag is of je dat vol zou kunnen houden, want dan mag je eigenlijk echt nooit meer iets extra's en het is dan reuze moeilijk een beetje fatsoenlijke hoeveelheden vitamines & mineralen binnen te krijgen.
Ik heb alle kleinere maten nog bewaard en straks gaan alle grotere maten ook weer in een andere kast. Eigenlijk zou je dat moeten wegdoen, maar ja, ervaring ervaring ervaring zorgt ervoor dat ik ze nog wel houquote:Op maandag 19 maart 2012 12:58 schreef Stormqueen het volgende:
echt niet normaal, een complete garderobe man
Drie winterjassen, een zomerjas, drie colberts, twintig broeken, zes rokken, 50 shirtjes...
Scheelt me wel een hoop geld straks
Als je altijd op 1200 kcal wilt uitkomen?quote:Op maandag 19 maart 2012 13:31 schreef Stormqueen het volgende:
Ja maar dat moet je niet zeggen. "Nooit meer iets extra's". Dat demotiveert en klinkt als een dikke straf.
Je kan best soms iets extra's pakken. Soms. En dan word je daar echt niet meteen dik van
Dapperquote:Op maandag 19 maart 2012 13:34 schreef LovelyLady het volgende:
Ik heb de grote maten weggemieterd... ik wil echt niet meer naar die 117 kilo![]()
ja, ik heb een andere mindset, ik ga niet meteen over de flos als ik een keer wat hoger uitkom. Dus ik zal m'n mond houdenquote:Op maandag 19 maart 2012 13:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je altijd op 1200 kcal wilt uitkomen?Dat is best laag hoor als je ook nog eens een koekje of chocolaatje wilt. Gewoon omdat dat moet kunnen. En als je dan iemand bent die zich echt focust op die 1200 en met een avondje uit op 1600 komt en dan gaat roepen dat je dieet mislukt is...hmm.
Ik zou dan ook nooit mezelf meer een 1200 kcal doel stellenOok nergens voor nodig, want ik val net zo snel af op 1600-1700 als op 1000-1200. Natuurkundig klopt er iets niet bij mij
Gewoon doen!! In een zak mieteren en naar de kringloop ermee (de goede dingen dan)quote:Op maandag 19 maart 2012 13:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dapper
Ik zou willen dat ik dat durf!
Ik ook, want ik tel überhaupt niets en probeer gewoon mijn eigen lijstje te volgen. En ik eet gewoon Haägen Dasz wanneer ik daar zin in heb (want dat is lekker en dus mag het) en heb dan nog niet het gevoel dat ik iets verkeerd doe. Zo anders dan vroegerquote:Op maandag 19 maart 2012 13:36 schreef Stormqueen het volgende:
ja, ik heb een andere mindset, ik ga niet meteen over de flos als ik een keer wat hoger uitkom. Dus ik zal m'n mond houden
Ik ben wel uitgeteld voorlopigquote:Op maandag 19 maart 2012 13:44 schreef Jarno het volgende:
Ik tel overigens wel zo veel mogelijk / bijna alles op een iPhone appje. Puur om er een gevoel bij te krijgen en zoveel mogelijk structuur aan te kunnen brengen zodat het een automatisme wordt. Als je soms ziet hoeveel impact iets heeft op je totale aantal kcal's (ik probeer onder de 1900 te blijven dagelijks) dan werkt dat bij mij heel goed op m'n bewustwording.
zoquote:Op maandag 19 maart 2012 08:00 schreef Barretje80 het volgende:
veeeel en veeel te weinig dus
lijstje voor vandaag:
O: eiwitshake +2 boterhammen appelstroop![]()
t: 2 boterhammen appelstroopbanaan en 1 koekje
L: Salade met 2 boterhammen bruin broodje met filet american + 1/8ste stukje filodeeg taart van gisteren![]()
t: fruit sinaasappel
D: pasta met groente en vlees
S: volleybal training ( of ik ga stiekem toch naar de sauna.. ik twijfel nog![]()
)
Dat zou mij ook overkomenquote:Op maandag 19 maart 2012 14:02 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb 2 jaar terug heel veel dingen heel rigoreus ingenomen, gewoon de naaimachine langs de zijkant en 2-3cm dichtnaaien.(Dus in totaal een dikke 10cm minder)
Kon ik mooi vorig jaar een van die broeken dus weer los halen.![]()
dat zit toch niet lekkerquote:Op maandag 19 maart 2012 14:02 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb 2 jaar terug heel veel dingen heel rigoreus ingenomen, gewoon de naaimachine langs de zijkant en 2-3cm dichtnaaien.(Dus in totaal een dikke 10cm minder)
Kon ik mooi vorig jaar een van die broeken dus weer los halen.![]()
Ik pas er ook echt nog niet inquote:Op maandag 19 maart 2012 14:05 schreef Brighteyes het volgende:
Op deze manier is het echt niet moeilijk. En waren linnen broeken die heel rechttoe-rechtaan zijn dus daar is deze manier vrij simpel bij toe te passen. Eentje had ik het overschot van weggeknipt, die paste dus echt niet meer helaas, maar eentje kon ik nog weer loshalen. Kijken of ik hem nu van de zomer weer in kan nemen.
Goh, als ik dat van SQ hoor dan klinkt dat nog wel mijlenver weg hoor. Maar goed, ik kom er wel!
Goddomme. Denk ik dat ik genoeg eet, is het nog te weinig. Nog geen 500 cal.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:04 schreef Lonaa het volgende:
Langzaam komt er bij mij steeds meer bewustwording van vanalles. Erg prettig.
Ontbijt om half 11: 1 plak roggebrood met katenspek
Beweging: wandeling van 20 minuten + 3 km fietsen
Lunch: 2 boterhammen met filet american en wat peper
Beweging: De huishoudklussen die mij heel erg veel energiekosten.![]()
Tussendoor: 2 manderijntjes (die eet ik zo dadelijk)
Beweging: 10 km fietsen
Avondeten: Ga ik nog bedenken, ik denk iets met broccoli!
En dan nu eerst even calorieen tellen op mijn appje.
Jawel hoor, als je het weg knipt kan dat prima. Zeker bij een linnen broek met wijde pijpen.quote:
Ik ben inderdaad bang dat dat nodig is.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:16 schreef motorbloempje het volgende:
Als je denkt dat dat genoeg kan zijn kun je wellicht beter eens met een diëtiste gaan praten om een beter inzicht te krijgen in wat je nodig hebt
En je moet wel lezen. Die 500 kcal is wat ik tot nu toe op heb. En met een tussendoortje + avondeten zoals ik het voor ogen had, mag ik in mijn handjes klappen als ik de 1200 kcal haal, en dat lijkt mij niet genoeg.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:16 schreef Jarno het volgende:
Proberen te overleven op 500kcal's,
. Er zijn arme Afrikaantjes die het met meer doen zeg maar.
het "handigste" is om je maaltijden te vergroten, meer tussendoortjes te gaan eten zet niet zo veel zoden aan de dijk..quote:Op maandag 19 maart 2012 14:10 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Goddomme. Denk ik dat ik genoeg eet, is het nog te weinig. Nog geen 500 cal.![]()
Straks tussendoor nog maar wat extra's eten dan.
Ja ik weet het maar mensen in mijn omgeving zijn er echt veel van afgevallen en na een jaar nog steeds. Maar die aten wel heel ongezond voordat ze eraan begonnen en ik niet echt.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:18 schreef motorbloempje het volgende:
Sonja Bakker = crashdieet. Het is niet raar dat het 'werkt'.
ik heb het gedaan.. vroegah..quote:Op maandag 19 maart 2012 14:19 schreef Audreyoot het volgende:
Heeft hier overigens iemand ervaring met het South Beach dieet?
Dank. Het tussendoortje tussen mijn ontbijt en lunch ga ik gewoon inplannen. Ik kan verschillende bezwaren bedenken waarom dat niet handig is enzo, maar misschien moet ik het maar gewoon gaan doen.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:19 schreef Barreltje het volgende:
[..]
het "handigste" is om je maaltijden te vergroten, meer tussendoortjes te gaan eten zet niet zo veel zoden aan de dijk..
Al is een tussendoortje tussen je ontbijt en lunch WEL weer handig
Ik denk dat mijn huidige eetpatroon wel een beetje overeenkomt met south beach op de vele vetten na. Ben je gaan jo-jo-en erdoor?quote:Op maandag 19 maart 2012 14:20 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik heb het gedaan.. vroegah..
ik vond het fijn om een menu te hebben idere dag, maar vond de tussendoortjes soms wel bewerkelijk..
en .. net zoals bij ieder dieet.. het omzetten naar het normale leven.. dat is de bottleneck!
Het grootste probleem van haar dieet vind ik dat een dagmenu uit 800-1000 calorien bestaat en dan ook van die loze dingen als ontbijtkoek, jam, crackers etc. Ik ben bang dat ik daardoor in een spaarstand terecht kom..quote:Op maandag 19 maart 2012 14:21 schreef Brighteyes het volgende:
Op zich is er weinig mis om SB als leidraad aan te houden als je moeite hebt met variatie aanbrengen in je eetpatroon. (Ja sorry, het zal vast wel weer vreselijk zijn wat ik nu zeg!)
Als je idd zelf maar bedenkt dat er voor sommige keuzes die zij maakt betere keuzes te maken zijn en als je de porties iets vergroot.
En ja, over dat van dat varieren. Er zijn vast heel veel mensen die gruwelen van de voorgekauwde programma's die SB in elkaar gedraaid heeft, maar het heeft mij een jaar of 5 geleden wel uit mijn wel heel karige repertoire getrokken. Ik zat zo vast in wat ik at 's avonds en door haar dieet heb ik bijvoorbeeld dingen als witlof met ham en kaas uit de oven hervonden, heerlijk!![]()
. Ik maak er zelfs soms een salade van (dus ongekookte witlof met ham en kaas blokjes, past prima in een low carb dieet) en zo zijn er nog legio dingen.
Gewoon omdat ik niet meer verder keek dan mijn neus lang was.
Maar dat is dus een kwestie van betere tussendoortjes kiezen en de andere maaltijd porties groter maken. Een boterham meer, een cracker meer, wat meer van je avondeten etc.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:23 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Het grootste probleem van haar dieet vind ik dat een dagmenu uit 800-1000 calorien bestaat en dan ook van die loze dingen als ontbijtkoek, jam, crackers etc. Ik ben bang dat ik daardoor in een spaarstand terecht kom..
Overigens vind ik de voorgemaakte programma's wel fijn!
Hmm ja misschien moet ik het maar eens een week of 2 proberen, je gaat er immers niet dood van hequote:Op maandag 19 maart 2012 14:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar dat is dus een kwestie van betere tussendoortjes kiezen en de andere maaltijd porties groter maken. Een boterham meer, een cracker meer, wat meer van je avondeten etc.
Ik vond het ook heel fijn, die programma's. Ik zat elke dag weer te zuchten en te steunen 'wat zullen we vanavond eens eten'. Inmiddels bedenk ik zelf een keer in de week wat we die week eten, en er zitten een stuk of 203 van haar recepten bij ook, maar dan in normale hoeveelheden.(Het oosterse stoofpotje (maar met kip ipv rundvlees) en de koolsalade met gerookte kip oa. )
So true, dit. Ik ben 1x per week echt aardig wat tijd 'kwijt' met vantevoren bedenken wat we allemaal gaan eten die week. Wij bestellen onze boodschappen voor het grootste gedeelte online bij een super in de regio, dus dat klop ik dan direct in. In het weekend haal ik dan nog wat verse spullen zoals fruit en groenten bij de lokale super. En echt, daar kun je best een uurtje mee zoet zijn, dat plannen en bedenken. Maar die tijd pak je later dubbel en dwars terug en levert je ook zoveel rust op... 's Avonds niet nadenken, gewoon wat er klaar ligt voor die dag uit de koelkast en kast pakken en hop, de pan in.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:32 schreef motorbloempje het volgende:
Spam - http://thewholemeal.blogspot.co.uk/p/this-weeks-menu.html - Spam
Je kunt ook je eigen schema leren maken: weekmenu's! Het kost je even wat wenningstijd, maar dan ben je in ieder geval wekelijks maar een half uurtje bezig met bedenken wat je voor avondeten gaat maken, je hoeft als 't goed is maar één keer boodschappen te doen én bespaart zo geld en tijd uit.
Heb dat blog ook vooral voor onszelf opgericht: naslagwerk voor recepten, ideeën en eerdere weekmenu's, zodat we daar als we vastzitten op zondag inspiratie uit kunnen halen.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:35 schreef Brighteyes het volgende:
Tx MoBlo! Zo doe ik het ook wel, maar wat tips en trucs kunnen nooit kwaad!
Yup! Exact dat! Op dinsdag heb ik tot laat college en op woensdag en donderdag spinnen we, dus dan moeten we geen 5 gangen op tafel gaan zetten!quote:Op maandag 19 maart 2012 14:36 schreef Jarno het volgende:
[..]
En daar moet je handig in worden en een modus in vinden voor jezelf. Zo heeft het voor ons geen zin om op maandag of dinsdag heel uitgebreid gezond te gaan doen, dat zijn onze paniekdagen (want allebei werk en laat thuis), nou prima, dan plan je dan je gemaksdagen. Maar dan moet je dus wél gezond proberen te eten op de dagen dat het wél kan (vandaar dus gisteren bloemkool).
Ja daar ging ik tot een tijdje terug best wel stuk op. Ging ik op maandag heel snel aardappels proberen te schillen enzo en iets heel verantwoords op tafel zetten... Werkt niet. Nu is het gewoon gebakken aardappels (kant en klaar), potje groenten, makkelijk stukje vlees en klaar. Relatief snel klaar en niet al te ongezond.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Yup! Exact dat! Op dinsdag heb ik tot laat college en op woensdag en donderdag spinnen we, dus dan moeten we geen 5 gangen op tafel gaan zetten!
ik doe niet aan light... mijn vriend vindt het smerig en mijn dochter wil ik leren dat je beter minder van het echte spul kunt nemen dan light.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:27 schreef Lonaa het volgende:
Ik wil wel even blij met mezelf zijn, ik drink genoeg en het kost niet zoveel moeite meer!
2 liter red ik wel, per dag. Soms 2,5 liter. Heb altijd zo'n halve literflesje, die vul ik met water en dan een innieminniedrupje citroenlimonade, voor een iets frissere smaak.
Even een andere vraag: Wat vinden jullie nu eigenlijk van lightproducten?
Drink je wel een glas cola maar dan light? Of gewone cola?
Eet je 30+ kaas, of gewone kaas maar dan minder?
*knuffel*quote:Op maandag 19 maart 2012 15:34 schreef Brighteyes het volgende:
@#(&^$(#*&@( g*dver @(#*$&@(#*$@ manager *(&@(*&$()@#*$&@(# k*tz**i @*&@$(*#&@
Maar ik ga mooi niet snoepen of eten!![]()
Maar echt srsly, ik zou zo graag heel hard met de deuren willen slaan en dan weglopen en nooit meer terugkomen.![]()
![]()
Mijn probleem was dan dat ik te vaak dezelfde dingen ging eten, en het vaak decoreerde met slasaus/mayonaise en zulk soort meuk..quote:Op maandag 19 maart 2012 15:15 schreef trovey het volgende:
Hier gewoon genoeg voorraad in diepvries, koelkast en diepvriezer...ik kan altijd combineren...vanavond overigens krieltjes, gyrosburgertje en sla.
Dagje terug van vakantie en ik word echt gek aan alle kantenquote:Op maandag 19 maart 2012 15:48 schreef Barreltje het volgende:
en managers gebruikers.. wie DAT ooit uitgevonden heeft![]()
Wat doet zo'n vlieg qua calorieen?quote:Op maandag 19 maart 2012 14:16 schreef Jarno het volgende:
Proberen te overleven op 500kcal's,
. Er zijn arme Afrikaantjes die het met meer doen zeg maar.
Zitten wel eiwitten in naar 't schijnt!quote:Op maandag 19 maart 2012 16:30 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Wat doet zo'n vlieg qua calorieen?
*knuffel* Balen zegquote:Op maandag 19 maart 2012 16:47 schreef Mirjam het volgende:
hmpf, mijn slechte been is aan het klooien, nu is mijn voet aan de beurt
hij is vanaf de enkel opgezwollen en erg stijf, ik kan er niet meer normaal mee traplopen.
de fysio heeft me flink aangepakt, en aangeraden zeker door te blijven lopen, maar zó vermoeiend.
iedere keer als ik 1 stap vooruit doe, word ik er weer 2 teruggesmeten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |