abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109167326
Zeven Nederlandse kinderen omgekomen
Laatste update: 15 maart 2012 00:31

BRUSSEL - Er zijn zeven Nederlandse kinderen overleden als gevolg van het busongeval in het Zwitserse Sierre. Dit is woensdag door politiecommissaris Christian Varone bekendgemaakt tijdens een persconferentie.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag heeft dit inmiddels ook bevestigd. In totaal zijn er 28 doden gevallen, onder wie 22 kinderen en zes volwassenen. Ook zijn er 24 gewonden.
Aan boord van de rampbus zaten tien Nederlandse kinderen. Negen van hen zaten op een basisschool in Lommel. Het andere Nederlandse kind op een school in Heverlee, vlakbij Leuven. Drie Nederlandse kinderen zijn gewond geraakt.
Bijna alle gewonden zijn geïdentificeerd. Twee van hen nog niet. Zij liggen in coma.

Het ongeluk gebeurde dinsdagavond laat in een tunnel in in de gemeente Sierre, in de buurt van Sion. Dit ligt in de Alpen in Franstalig Zwitserland. De bus reed niet te hard, zei onderzoeksrechter Olivier Elsig woensdag tijdens de persconferentie. Ook kan worden uitgesloten dat er een ander voertuig betrokken was bij het ongeluk.
De kinderen droegen hun gordels. Maar de klap van het ongeval was zo groot dat ook de gordels geen soelaas konden bieden.

Verder was de weg in goede staat en lag er geen water of een andere vloeistof op het wegdek. Wat de oorzaak van het ongeluk wel is, is nog niet vastgesteld.
De slachtoffers waren op de terugweg van een skivakantie in de vallei Val d'Anniviers, een toeristische trekpleister.

Onderzoek richt zich nu op drie hypothesen. Er wordt onderzocht of er een technisch mankement was aan de bus. Daar naast wordt gekeken of de chauffeur een gezondsheidsprobleem had.
Er zal een autopsie worden uitgevoerd. En als laatste zal er ook gekeken worden of het ongeval mogelijk veroorzaakt is door een menselijke fout. ''We onderzoeken deze mogelijkheid altijd'', zo zei de onderzoeksrechter.

Volgens Kris Verduyckt, wethouder van de gemeente Lommel, zal de identiteit van de overleden kinderen in overleg met de ouders alleen bekend worden gemaakt aan de officiële instanties, niet aan de pers.
Verduyckt maakte tijdens een persconferentie wel de identiteit van twee overleden volwassen bekend: een 54-jarige leerkracht van de hoogste klas en een 38-jarige administratief medewerkster die als begeleidster mee op de skivakantie was.

"Een ramp van deze omvang is voor ons ongekend. We leven enorm mee met de gezinnen. We voelen ook dat de samenleving hier in Lommel dat ook doet", aldus Verduyckt.

Premier Elio Di Rupo heeft een nationale dag van rouw afgekondigd in België in verband met de busramp. In Leuven wordt woensdagavond een wake gehouden voor de slachtoffers. Scholen in heel België worden opgeroepen om vrijdag een minuut stilte te houden voor de slachtoffers van het busongeluk. Di Rupo had het over een dramatische dag. ''Er zijn geen woorden voor.'' De premier bedankte de Zwitserse autoriteiten voor hun inzet. ''Bewonderenswaardig, want dit werk moet zwaar geweest zijn.''

Di Rupo heeft woensdagavond samen de Zwitserse president Eveline Widmer-Schlumpf bloemen gelegd in de tunnel waar een busongeluk eerder op de dag het leven kostte aan 28 mensen. Ze stonden enige tijd stil bij de muur waar de bus tegenaan was gereden.
Di Rupo werd vergezeld door een aantal andere Belgische kabinetsleden. Pieter De Crem (Defensie), Steven Vanackere (vicepremier) en Kris Peeters (de Vlaamse minister-president) maakten deel uit van het kleine gezelschap.
Volgens een verslaggever van het Belgische persbureau Belga was de delegatie erg aangedaan.

Zes lichtgewonde kinderen van het busongeluk in Zwitserland mogen mogelijk woensdag nog, of uiterlijk donderdag het ziekenhuis verlaten. Ze liggen in een ziekenhuis in Viege, ongeveer 30 kilometer van Sierre.

Bron: nu.nl

Animatie van de crash;

-------------------------
Hier weer verder.
Ja doei.
  Admin vrijdag 16 maart 2012 @ 14:18:14 #2
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_109168278
Deze even meegenomen vanuit het vorige topic:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)en-niet-alleen.dhtml
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 14:23:27 #3
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_109168492
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 14:18 schreef yvonne het volgende:
Deze even meegenomen vanuit het vorige topic:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)en-niet-alleen.dhtml
Wat een ontzettend emotioneel stuk ;(. Krijg er tranen van in mijn ogen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_109168887
Bah daar wordt je gewoon helemaal naar van...al die witte kisten idd ;(
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  vrijdag 16 maart 2012 @ 14:39:50 #6
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_109169065
quote:
Wauw, wat een serie.. ;(
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 16 maart 2012 @ 14:43:02 #7
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_109169178
quote:
Ook al zo indrukwekkend...
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_109169310
Wel mooie kisten. Staatswaardig om het zo te zeggen.
  Moderator vrijdag 16 maart 2012 @ 14:55:29 #9
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_109169613
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Admin vrijdag 16 maart 2012 @ 15:05:45 #11
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_109169947
quote:
Kan iemand me vertellen waarom er een militaire ceremonie gehouden werd?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

vrijdag 16 maart 2012 @ 15:06:43 #12
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_109169969
Kijk, zo kan het ook in het nieuws gebracht worden, zonder nutteloos commentaar en geklik van fotografen:
It's Time To Shine
pi_109169988
Damn, moet me nu wel echt gaan inhouden op werk ;( ;(
pi_109170211
Indrukwekkend om die militaire ceremonie te zien. ;(
  vrijdag 16 maart 2012 @ 15:19:40 #15
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_109170308
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:05 schreef yvonne het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat ze vervoerd werden met militaire vliegtuigen e.d. Militairen moeten die kisten dus toch gaan uitladen, kan dat beter meteen een beetje plechtig. En of dit een echte militaire ceremonie genoemd kan worden weet ik niet, dat is toch meer met vlaggen enzo volgens mij.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 15:21:13 #16
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_109170355
quote:

[..]

Ik gok omdat het de meest eervolle manier is, omdat het zoveel kinderen betreft en omdat dit het hele land raakt? Maar een feitelijke onderbouwing heb ik niet.

Heel indrukwekkend die aankomst van die kisten. Zo plechtig en zo waardig.
pi_109170469
Indrukwekkend allemaal. Als het ons als buitenstaanders al zo raakt, in welke hel moeten die ouders, broers en zussen dan nu terecht gekomen zijn? En hoe komen ze daar ooit weer uit? Bij wie vind je troost, als vrijwel je gehele omgeving zijn eigen verdriet te verwerken heeft?
  vrijdag 16 maart 2012 @ 15:34:42 #18
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_109170789
Toptours: "Dvd-hypothese is pure speculatie" http://www.hbvl.be/nieuws(...)pure-speculatie.aspx

Overleden buschauffeur werkte in bijberoep voor Toptours http://www.hbvl.be/nieuws(...)p-voor-toptours.aspx
It's Time To Shine
  vrijdag 16 maart 2012 @ 16:05:06 #19
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_109171737
Nu live een persconferentie door de Zwitsers: http://twitstre.am/busongeluk (ook op journaal24)
Helaas in t Frans..

-edit- En alweer klaar. Enige wat ik begreep was dat de politiechef de hulpverleners bedankte, de rest ging aan me voorbij door mijn gebrekkige kennis van t Frans..

[ Bericht 23% gewijzigd door qu63 op 16-03-2012 16:15:37 (persconferentie is alweer voorbij) ]
It's Time To Shine
pi_109172149
stupidity has become as common as common sense was before
pi_109172280
Een van de kinderen in coma, een meisje, is weer ontwaakt uit haar coma: http://www.hln.be/hln/nl/(...)waakt-uit-coma.dhtml
pi_109173009
"...de media gevraagd gepaste afstand te houden..."

Radio 1, over naar Joris die al de hele dag in Lommel is.
Elk uur, Lommel dit, Lommel dat, gruwelijke busongeluk dit, drama dat, worden nog hele zware dagen.

Wat snapt men niet aan 'gepaste afstand'?
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:10:44 #23
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_109174164
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:25 schreef Tayu het volgende:
Indrukwekkend allemaal. Als het ons als buitenstaanders al zo raakt, in welke hel moeten die ouders, broers en zussen dan nu terecht gekomen zijn? En hoe komen ze daar ooit weer uit? Bij wie vind je troost, als vrijwel je gehele omgeving zijn eigen verdriet te verwerken heeft?
misschien helpt het juist dat je niet de enige bent die zoiets te verwerken krijgt... maar een hele groep.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:14:01 #24
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_109174286
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 16:40 schreef Modus het volgende:

Elk uur, Lommel dit, Lommel dat, gruwelijke busongeluk dit, drama dat, worden nog hele zware dagen.

En alle camera's bij het viaduct waar de ouders onder door moesten om bij de tunnel te komen.. :N
It's Time To Shine
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:17:58 #25
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_109174437
Normaal ben ik niet van ceremonie en ritueel maar in dit geval vind ik het goed. Kinderen zijn ons meest kostbare bezit en dat mag best onderstreept worden. Je zou alleen willen dat dit besef er ook buiten deze tragedies om is.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_109174935
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:10 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

misschien helpt het juist dat je niet de enige bent die zoiets te verwerken krijgt... maar een hele groep.
Voor nu is dat misschien zo. Maar mensen zijn best harde wezens. We leven nu allemaal mee, maar het moet niet te lang duren allemaal. Het leven gaat door, en morgen gebeurt er ergens op de wereld iets anders wat onze aandacht zal vragen. Of misschien is het wel iets in ons eigen leven.

Ik denk misschien te ver vooruit, maar ik heb ook wel wat levenservaring om te weten hoe die dingen werken. Zo vraag ik me bijvoorbeeld ook af hoe het die ouders en kinderen zal vergaan in hun verwerking waarvan het kind dit drama heeft overleefd maar geschonden zal zijn voor de rest van het leven (lichamelijk en/of psychisch). Ik verwacht zomaar dat zij in de niet heel verre toekomst vooral niet verdrietig mogen zijn, maar alleen maar blij, want anderen waren minder gelukkig.

Naast gevoelens van rouw en verdriet, zullen ook andere gevoelens gaan spelen. Gevoelens van wrok en afgunst, bijvoorbeeld. En de verwachting dat je vooral maar sterk moet zijn. Want dat hoort zo.
pi_109175025
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:32 schreef Tayu het volgende:

[..]

Voor nu is dat misschien zo. Maar mensen zijn best harde wezens. We leven nu allemaal mee, maar het moet niet te lang duren allemaal. Het leven gaat door, en morgen gebeurt er ergens op de wereld iets anders wat onze aandacht zal vragen. Of misschien is het wel iets in ons eigen leven.

Ik denk misschien te ver vooruit, maar ik heb ook wel wat levenservaring om te weten hoe die dingen werken. Zo vraag ik me bijvoorbeeld ook af hoe het die ouders en kinderen zal vergaan in hun verwerking waarvan het kind dit drama heeft overleefd maar geschonden zal zijn voor de rest van het leven (lichamelijk en/of psychisch). Ik verwacht zomaar dat zij in de niet heel verre toekomst vooral niet verdrietig mogen zijn, maar alleen maar blij, want anderen waren minder gelukkig.

Naast gevoelens van rouw en verdriet, zullen ook andere gevoelens gaan spelen. Gevoelens van wrok en afgunst, bijvoorbeeld. En de verwachting dat je vooral maar sterk moet zijn. Want dat hoort zo.
Ik denk dat je wel gelijk hebt. En dat is afschuwelijk. Ik zat laatst Pauw & Witteman te kijken en daar was de traumapsycholoog te gast. Hij gaf ook aan dat ouders waarvan het kind niet gestorven is, niet in extase zijn, maar juist ook instorten. En dat gaat met die kinderen ook gebeuren, ondanks dat ze nog leven.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 18:14:24 #28
17121 Rica
Mais, je rêve!
pi_109176399
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:32 schreef Tayu het volgende:

[..]

Zo vraag ik me bijvoorbeeld ook af hoe het die ouders en kinderen zal vergaan in hun verwerking waarvan het kind dit drama heeft overleefd maar geschonden zal zijn voor de rest van het leven (lichamelijk en/of psychisch). Ik verwacht zomaar dat zij in de niet heel verre toekomst vooral niet verdrietig mogen zijn, maar alleen maar blij, want anderen waren minder gelukkig.

Overlevingsschuld. Daar zal in ieder geval de hulpverlening wel van doordrongen en alert op zijn. Vroeger niet en had je inderdaad dat men werd aangemoedigd juist extra dankbaar en blij te zijn dat men het overleefd had. Nou dat werkt dus neit.
Don't try and blame me for your games
Your games are death
My world is light, the angels fill my eyes
With every breath
pi_109176715
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 18:14 schreef Rica het volgende:

[..]

Overlevingsschuld. Daar zal in ieder geval de hulpverlening wel van doordrongen en alert op zijn. Vroeger niet en had je inderdaad dat men werd aangemoedigd juist extra dankbaar en blij te zijn dat men het overleefd had. Nou dat werkt dus neit.
In de hulpverlening kan men hier wel van doordrongen zijn, maar dat verandert niets aan wat in de praktijk gebeurt. Mensen zijn nog altijd mensen, met al hun moois maar ook met al hun lelijks.
pi_109176757
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 16:20 schreef marcb1974 het volgende:
Een van de kinderen in coma, een meisje, is weer ontwaakt uit haar coma: http://www.hln.be/hln/nl/(...)waakt-uit-coma.dhtml
Petekind van mijn buren... De berichten zijn in ieder geval gematigd positief.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_109176855
quote:
8s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 16:40 schreef Modus het volgende:

In Lommel aanwezig zijn is gelijk aan "niet op gepaste afstand"? Overdrijf je nu niet een klein beetje heel erg veel?
pi_109179190

"Het wordt een zeer emotioneel moment wanneer de zeventien lijkwagens in colonne door onze stad zullen rijden", blikte de Lommelse burgemeester Peter Vanvelthoven vooruit tijdens het vrt-middagjournaal.
Life is Music
pi_109183224
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 18:24 schreef DS4 het volgende:

[..]

Petekind van mijn buren... De berichten zijn in ieder geval gematigd positief.
Ik hoop dat jullie een goed herstel mogen vieren met zijn allen!
pi_109186211
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 19:33 schreef Fredo55 het volgende:
[ afbeelding ]
"Het wordt een zeer emotioneel moment wanneer de zeventien lijkwagens in colonne door onze stad zullen rijden", blikte de Lommelse burgemeester Peter Vanvelthoven vooruit tijdens het vrt-middagjournaal.
Wat een bijzondere foto. Werd het verkeer soms ook stilgelegd aangezien alle lijkwagens op de linkerstrook rijden, terwijl de baan verder autovrij is. Hoort dit bij het protocol om aan te geven dat het een bijzondere stoet betreft?
  Lieve Belg vrijdag 16 maart 2012 @ 22:23:17 #35
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_109186643
Bij mijn weten (van de verschillende beelden die ik gezien heb) werd het verkeer enkel tegengehouden op de baan waar ze reden.

Hier vind je er een ganse fotoreeks over: http://album.gva.be/foto-(...)r-huis-gebracht.aspx (er zit geen volgorde in; en ook veel dubbele foto's)

[ Bericht 26% gewijzigd door Jump op 16-03-2012 22:30:04 ]
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  vrijdag 16 maart 2012 @ 23:04:04 #36
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_109188326
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 19:33 schreef Fredo55 het volgende:
[ afbeelding ]
Heb het laatste gedeelte van het vorige topic doorgekeken en geklikt op de linkjes van foto's en filmpje van de aankomst terug in Belgie, zo ook ik dit topic.

Ben sprakeloos en serieus in tranen van de beelden die ik heb gezien. Ik ben best wel een nuchter iemand die erge dingen kan zien, zonder daarbij een traan te laten... maar deze keer....

Zoals iemand al zei; Als je als vreemde al zo geraakt bent door deze beelden, hoe moet dat niet zijn door ouders, familieleden, vrienden, kennissen, buurtgenoten etc.

;(
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
pi_109188568
Soms zeggen beelden meer dan duizend woorden.
Zojuist deze fotoreportage van Het Laatste Nieuws bekeken.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-heel-het-land.dhtml
Life is Music
  vrijdag 16 maart 2012 @ 23:25:49 #38
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_109189204
Hele mooie foto dit: http://www.hln.be/hln/nl/(...)-heel-het-land.dhtml
De jongste lijken niet door te hebben wat er gebeurt, de oudere achter hen wel..
It's Time To Shine
pi_109189354
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:25 schreef qu63 het volgende:
Hele mooie foto dit: http://www.hln.be/hln/nl/(...)-heel-het-land.dhtml
De jongste lijken niet door te hebben wat er gebeurt, de oudere achter hen wel..
Indrukwekkende foto inderdaad.
Life is Music
pi_109189387
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 22:15 schreef CARLAK het volgende:

[..]

Wat een bijzondere foto. Werd het verkeer soms ook stilgelegd aangezien alle lijkwagens op de linkerstrook rijden, terwijl de baan verder autovrij is. Hoort dit bij het protocol om aan te geven dat het een bijzondere stoet betreft?
Het verkeer werd door de politie stilgelegd inderdaad. Waarom ze links rijden, is voor mij ook een raadsel.
Life is Music
pi_109189866
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:30 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Het verkeer werd door de politie stilgelegd inderdaad. Waarom ze links rijden, is voor mij ook een raadsel.
Een rouwstoet mag je niet doorkruisen en ook niet inhalen. Vroeger bestonden die regels al, ze zijn even weg geweest (van 1990 t/m 2010). Maar ze zijn weer in ere hersteld. Vandaar dat ze op de linkerbaan rijden.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 23:44:51 #42
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_109189981

28 kindjes in een klein kistje terwijl ze horen te voetballen ;(

Ik besef het pas nu ik de foto's door zit te bladeren en weet dat er in elk kistje een levensverhaal zit, een levensverhaal wat eergister is gestopt.
We zullen zien, zei de blinde.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 00:12:25 #43
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_109191186
Misschien is het hier al gevraagd en beantwoord hoor, maar waarom waren er 17 lijkwagens? Deden de Nederlandse families niet mee hieraan?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_109191333
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 00:12 schreef Duderinnetje het volgende:
Misschien is het hier al gevraagd en beantwoord hoor, maar waarom waren er 17 lijkwagens? Deden de Nederlandse families niet mee hieraan?
Die lichamen gingen naar Nederland.
  Lieve Belg zaterdag 17 maart 2012 @ 00:18:35 #45
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_109191405
Nee.

17 overledenen werden naar Lommel gebracht, 9 naar Heverlee en 2 naar Aarschot.
pi_109191574
quote:
9s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 23:44 schreef Doodloper het volgende:
[ afbeelding ]
28 kindjes in een klein kistje terwijl ze horen te voetballen ;(

Ik besef het pas nu ik de foto's door zit te bladeren en weet dat er in elk kistje een levensverhaal zit, een levensverhaal wat eergister is gestopt.
22 kindjes en 6 volwassenen :@
  zaterdag 17 maart 2012 @ 00:37:46 #47
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_109191976
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 00:18 schreef Jump het volgende:
Nee.

17 overledenen werden naar Lommel gebracht, 9 naar Heverlee en 2 naar Aarschot.
Aha. Dank. Vroeg het me af.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_109196047
Ik vind het toch zeer onethisch om alle slachtoffertjes met hun foto op de voorpagina van de kranten te zetten... zowel bij Het Laatste Nieuws als Het Nieuwsblad :{
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_109197811
quote:

[..]

Een echte militaire ceremonie was het niet, maar het was wel heel plechtig. Volgens een woordvoerder van Defensie was dit een symbolisch eerbetoon van het land aan de kinderen, aangezien het leger toch gezien wordt als diegenen die het land vertegenwoordigen.

Beelden die ik nooit zal vergeten... :{

† In Memoriam † zaterdag 17 maart 2012 @ 10:58:11 #50
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109197869
Melsbroek is ook de plaats waar overleden Belgische militairen terug aankomen. Dan worden die kisten ook onder zulke ceremonie van het vliegtuig gehaald.
Are you fokking to me?
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2012 @ 12:00:52 #51
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109199107
Zo sloot Het Nieuws hier gisteren de uitzending op de dag van nationale rouw.

Niet kijken als je niet wil huilen:

Are you fokking to me?
pi_109199212
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 12:00 schreef Marie30 het volgende:

:'( :'(
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_109199248
quote:

:'(
pi_109199291
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 18:27 schreef opgebaarde het volgende:
In Lommel aanwezig zijn is gelijk aan "niet op gepaste afstand"? Overdrijf je nu niet een klein beetje heel erg veel?
Nee. De enige reden waarom je daar fysiek aanwezig zou moeten zijn is als de kans aanwezig is dat je relevante personen te spreken krijgt, en die hebben aangegeven de pers niet in de buurt te willen hebben he. 1 + 1 = 2. En ook al zouden die wèl wat kwijt willen, dan zijn er in deze tijden zat andere manieren om het bij de pers te krijgen, dat hoeft niet perse met een 1 op 1 gesprek met camera erbij. Maar ja, 'we' hebben liever een slachtoffer in beeld, met tranen, en bedrukte gezichten. "Erg hè die mensen?" "Ja nou idd."

En verder, ook al zou de pers alleen maar daar aanwezig zijn en verder niks vragen, denk dat de direct betrokkenen hun zichtbare aanwezigheid toch op 1 of andere manier als 'druk' o.i.d. zullen ervaren.

Dus nee, de pers heeft daar niks te zoeken. Leed van een ander is al veel te veel een bijna op zichzelf staande entertainmentindustrie geworden.
pi_109199313
quote:

Hoe ben jij gisteren de dag doorgekomen Marie30?
pi_109199897
quote:

Hier ook :'(

Erg indrukwekkend....
I had a signature once. It was awful.
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2012 @ 12:40:04 #57
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109199900
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 12:11 schreef Tayu het volgende:

[..]

Hoe ben jij gisteren de dag doorgekomen Marie30?
Ik dm je...

Betreft die discussie over de pers. Ze mogen er zijn om relevante informatie te vergaren. Maar donderdag werd ik gewoon achtervolgd omdat ik een huilende twaalfjarige aan mijn hand had. Over onethisch gesproken... Zonet waren ze wel niet meer aanwezig in het centrum zelf, en daar was ik blij om. Het is hier al deprimerend genoeg. Niemand lacht nog, iedereen heeft rode ogen en overal is het muisstil.
Are you fokking to me?
  zaterdag 17 maart 2012 @ 12:40:20 #58
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_109199902
quote:

Deze gebeurtenis mag niet zonder tranen voorbij gaan. :'(
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_109199988
Tijdens de dag van nationale rouw was dit hét nummer dat het meest op de Belgische radio's is aangevraagd en gedraaid.

Birdy, zangeres met Belgische roots, zingt People Help The People:

;( ;( ;(
pi_109199997
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 12:40 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Ik dm je...

Betreft die discussie over de pers. Ze mogen er zijn om relevante informatie te vergaren. Maar donderdag werd ik gewoon achtervolgd omdat ik een huilende twaalfjarige aan mijn hand had. Over onethisch gesproken... Zonet waren ze wel niet meer aanwezig in het centrum zelf, en daar was ik blij om. Het is hier al deprimerend genoeg. Niemand lacht nog, iedereen heeft rode ogen en overal is het muisstil.
Dat laatste herken ik nog van hier met de nieuwjaarsbrand in Volendam. Er hing een hele tijd een onwerkelijke stilte in het dorp. En daarna de hele tijd de kerkklokken met al die begrafenissen. Krijg er weer de rillingen van. :{
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2012 @ 12:49:45 #61
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109200126
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 12:44 schreef Felixa het volgende:

[..]

Dat laatste herken ik nog van hier met de nieuwjaarsbrand in Volendam. Er hing een hele tijd een onwerkelijke stilte in het dorp. En daarna de hele tijd de kerkklokken met al die begrafenissen. Krijg er weer de rillingen van. :{
Rare vraag waarschijnlijk... Maar weet je nog hoe lang dat geduurd heeft voor dat die stilte zich weer een beetje oploste?
Are you fokking to me?
pi_109200217
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 12:49 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Rare vraag waarschijnlijk... Maar weet je nog hoe lang dat geduurd heeft voor dat die stilte zich weer een beetje oploste?
Helemaal geen rare vraag hoor... :)
Het heeft zo'n beetje geduurd tot de hele reeks begrafenissen voorbij was.
Bij ons was het ook zo dat de kinderen op verschillende tijdstippen overleden, dus de begrafenissen waren ook verspreid over meerdere dagen.
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2012 @ 12:55:47 #63
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109200277
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 12:53 schreef Felixa het volgende:

[..]

Helemaal geen rare vraag hoor... :)
Het heeft zo'n beetje geduurd tot de hele reeks begrafenissen voorbij was.
Bij ons was het ook zo dat de kinderen op verschillende tijdstippen overleden, dus de begrafenissen waren ook verspreid over meerdere dagen.
Dank. :* Hier wordt woensdag één grote ceremonie gehouden voor alle slachtoffers ineens, twee families onthouden zich. De ouders willen dat zo omdat de kinderen ook samen vertrokken zijn. Hierna worden de kinderen apart in intieme kring begraven, maar dat zal ook niet allen op dezelfde dag zijn...
Are you fokking to me?
  Lieve Belg zaterdag 17 maart 2012 @ 13:05:30 #64
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_109200515
Zojuist toonden ze op het VTM nieuws nog twee seconden beeld uit de tunnel, van de betreffende wand. Er hangt al een vangrail op de plaats.
  Admin zaterdag 17 maart 2012 @ 13:20:43 #65
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_109200835
quote:

Erg mooi gedaan, maar tranen wel degelijk.

† In Memoriam † zaterdag 17 maart 2012 @ 13:22:32 #66
135305 beequeen
Lost.
pi_109200877
quote:

Indrukwekkend, maar idd. :'(
“Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.”
― Mark Twain
'Stupidity has become as common as common sense was before.'
  zaterdag 17 maart 2012 @ 13:23:23 #67
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109200896
quote:

Hoefde niet te huilen, maar het is wel mooi. O+
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_109201136
En dan ineens ligt er post van je reeds overleden kind ;(

http://www.hln.be/hln/nl/(...)den-dochtertje.dhtml
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2012 @ 13:39:09 #69
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109201253
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 13:34 schreef marcb1974 het volgende:
En dan ineens ligt er post van je reeds overleden kind ;(

http://www.hln.be/hln/nl/(...)den-dochtertje.dhtml
De pagina laadt bij mij niet. Maar ik had het al gelezen op de FB-pagina van het zusje van één van de slachtoffertjes. Dat is vreselijk... Geen mens zou dat moeten meemaken.
Are you fokking to me?
pi_109201279
quote:

Argh :'(
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_109201401
quote:
9s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 13:39 schreef Marie30 het volgende:

[..]

De pagina laadt bij mij niet. Maar ik had het al gelezen op de FB-pagina van het zusje van één van de slachtoffertjes. Dat is vreselijk... Geen mens zou dat moeten meemaken.
quote:
Johan Molemans (50) uit Lommel is een van de ouders wiens kind het busongeval in Zwitserland niet overleefde. Maar zijn dochter Emma (11) zorgde 24 uur na het gruwelijke nieuws nog voor een verrassing: ze had nog een brief naar het thuisfront gestuurd. "Het was een schok toen ik de brievenbus donderdagochtend opende", zegt de vader. "Anderzijds is het goed te weten dat de laatste dagen van Emma geweldig waren", zo getuigt hij in het Zwitserse Blick.

"Hallo iedereen thuis!", zo steekt Emma in haar brief van wal. "Ik heb geskied vandaag. Mijn monitor is erg sympathiek. We zijn ook nog gaan stappen. Daarna zijn we gaan glijden met plastic zakken. 's Avonds hebben we samen liedjes gezongen. Het is hier zo mooi!"

Emma schreef twee kantjes netjes vol. Bij het lezen van het einde, wordt het haar papa te veel. "Ik mis jullie zo erg", zijn de laatste woorden die zijn dochter aan hem richtte. Zijn stem breekt terwijl hij het voorleest.

Met hartsvriendinnen
Emma Molemans zat op de bus vlak bij haar drie hartsvriendinnen: Emily (11), Eline (11) en naamgenote Emma (11). Geen van hen overleefde de klap.

"Die vier waren onafscheidelijk" zegt Emma's papa. "Ze deelden ook een kamer tijdens hun skireis. Alles deden ze samen. Voor Emma was het de eerste keer op de latten, ze was ook nog nooit in Zwitserland geweest. Ze heeft enorm uitgekeken naar die reis".

Vreselijke vergissing
De moeder van Emma is het lichaam van haar dochter gaan ophalen in Zwitserland, vader Johan bleef thuis bij hun twee zonen. "Ik wacht en blijf hopen dat iemand me belt om te zeggen dat het allemaal een vreselijke vergissing was. Dat mijn kleine meid nog leeft", zegt de man.
Pfffffff.......
  zaterdag 17 maart 2012 @ 15:06:50 #72
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_109203289
Ik heb weinig meegekregen van dit busongeval en realiseer me ook niet echt hoe groot het is (ik kijk de laatste tijd niet zoveel TV / Nieuws, vooral series, films e.d.).

Maar ik zie dat het vooral om overleden kinderen gaat en dat is natuurlijk altijd erger dan wanneer het om volwassenen gaat.

Deze post helpt de nabestaanden niet, maar toch: R.I.P. aan alle overledenen en sterkte aan de nabestaanden.
pi_109203486
quote:

Wat ontzettend mooi, kon het toch zeker wel 20 seconden droog houden..
pi_109204503
quote:

Ontzettend mooi gemaakt :'(

Voor de geinteresseerden, 'help me to carry the fire' is al een veelgezochte term op Google, dit is het nummer wat erbij hoort.

zaterdag 17 maart 2012 @ 17:08:28 #76
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_109206222
Zal dit jaar weer een nieuwe lading krijgen als ze dit nummer live op Werchter (niet ver van Heverlee) ten gehore gaan brengen.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_109206331
quote:

Ik jank niet snel maar dit raakte me diep. En die muziek past perfect bij die beelden. CHAPPEAU VTM !!!!!!

PS; Willen jullie AUB naar Nederland komen om hier de publieke omroep te helpen hervormen want tegenwoordig is het in en in triest ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door afstandbediening op 17-03-2012 17:18:59 ]
'krak'
  zaterdag 17 maart 2012 @ 17:17:01 #78
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_109206448
Is van VTM, een commerciele zender ;)
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_109206505
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 17:17 schreef Bayswater het volgende:
Is van VTM, een commerciele zender ;)
Oeps, je hebt gelijk, het staat er zelfs onder :@

Is veranderd. :)
'krak'
  zaterdag 17 maart 2012 @ 17:29:04 #80
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_109206785
Toen ik dit las schrok ik even: Bus vol tieners in Polen verongelukt
'Gelukkig' alleen maar gewonden..
It's Time To Shine
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 maart 2012 @ 17:56:05 #81
862 Arcee
Look closer
pi_109207444
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 15:06 schreef computerprobleem het volgende:
Maar ik zie dat het vooral om overleden kinderen gaat en dat is natuurlijk altijd erger dan wanneer het om volwassenen gaat.
Waarom? Des te ouder des te minder erg?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_109207525
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 15:06 schreef computerprobleem het volgende:
Ik heb weinig meegekregen van dit busongeval en realiseer me ook niet echt hoe groot het is (ik kijk de laatste tijd niet zoveel TV / Nieuws, vooral series, films e.d.).

Deze post helpt de nabestaanden niet, maar toch: R.I.P. aan alle overledenen en sterkte aan de nabestaanden.
Dit vind ik nu een scheefgetrokken redenering hoor. Het overlijden van een kind is erger dan het overlijden van een volwassene? Het komt misschien harder aan en valt zwaarder oké, maar een kind is een mens en een volwassene is een mens...
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2012 @ 17:59:35 #83
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109207527
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 17:29 schreef qu63 het volgende:
Toen ik dit las schrok ik even: Poolse tieners gewond na busongeluk
'Gelukkig' alleen maar gewonden..
Oh god, hoop dat die er beter vanaf komen.
Are you fokking to me?
  zaterdag 17 maart 2012 @ 23:19:04 #84
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_109217411
It's Time To Shine
pi_109217560
quote:

Ik heb gekeken... en gehuild...
pi_109219084
quote:
Goed om ook nog wat positief nieuws te lezen mbt deze kinderen!
  zondag 18 maart 2012 @ 13:05:45 #87
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_109228887
Kroonprins en premier naar herdenking busongeluk

Staat niet bij welke Belgische 'prominenten' aanwezig zullen zijn, maar dat zal wel komen omdat fok toch vooral Nederlands nieuws brengt..
It's Time To Shine
  zondag 18 maart 2012 @ 13:09:06 #88
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_109229015
De koning van Belgie is er. Schandalig dat bea niet gaat :r
  zondag 18 maart 2012 @ 13:12:47 #89
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109229167
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 13:09 schreef marcb1974 het volgende:
De koning van Belgie is er. Schandalig dat bea niet gaat :r
Een staatsbezoek kan je niet zomaar even afzeggen, daar gaat heel veel planning aan vooraf en zomaar afzeggen is een belediging voor het ontvangende land.

Vandaar dat WA en Maxima gaan én Rutte. Dat is een heel zware delegatie.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 18 maart 2012 @ 16:18:06 #90
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_109237398
quote:
14s.gif Op zondag 18 maart 2012 13:12 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Een staatsbezoek kan je niet zomaar even afzeggen, daar gaat heel veel planning aan vooraf en zomaar afzeggen is een belediging voor het ontvangende land.

Vandaar dat WA en Maxima gaan én Rutte. Dat is een heel zware delegatie.
Ze zitten in Luxemburg :')

Even op en neer kan prima dan, dat snappen ze in Luxemburg ook wel. Ik blijf het echt heel onbeschoft vinden dat ze niet gaat.
pi_109240309
quote:

Pfff, kippenvel.
Life is Music
  † In Memoriam † zondag 18 maart 2012 @ 18:05:43 #92
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109241290
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 16:18 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

Ze zitten in Luxemburg :')

Even op en neer kan prima dan, dat snappen ze in Luxemburg ook wel. Ik blijf het echt heel onbeschoft vinden dat ze niet gaat.
Ik ben er niet zo door geschoffeerd. Denk dat Bea genoeg op haar plate heeft...

Ik vind WA en Rutte ook al een mooie delegatie.
Are you fokking to me?
pi_109262728
Eigenlijk zouden die gestoorden gasten van die sekte in de bus hebben moeten zitten ipv die kinderen :r :r

nos.nl ;

In België is ophef ontstaan nadat een aantal kerkdiensten is verstoord, waar stil werd gestaan bij het dodelijke busongeluk in Zwitserland. In Lommel stond een groepje mensen tijdens de zondagsmis op en riep in het Duits dat het ongeluk "een straf van god is geweest". In Heverlee, Aarschot en Leuven vonden soortgelijke incidenten plaats.

Dirk de Gendt, de deken van Leuven, zei dat sekteleden misbruik proberen te maken van de situatie. Volgens hem riepen ze dat de kerk abortus heeft toegelaten en dat daarom het ongeluk is gebeurd. De Gendt heeft de Belgische politie op de hoogte gesteld van zijn vermoedens.

Hij noemt de uitlatingen zeer ongepast. "Dit drama roept al meer dan genoeg schuldvragen op. Zulke beweringen voor de voeten van de ouders en hulpverleners werpen kan echt niet."
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 19 maart 2012 @ 06:58:11 #94
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_109262851
Hopelijk is dat daar net zo strafbaar als hier en hebben ze die mensen op kunnen pakken.
  maandag 19 maart 2012 @ 08:27:52 #95
123170 alors
zlata1234
pi_109263517
Ik hoor het net op het nieuws, wat ben je toch ontzettend ziek als je zulk iets doet :r
know'm sayin?
word? word.
  maandag 19 maart 2012 @ 08:35:51 #96
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109263595
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2012 06:58 schreef Doodloper het volgende:
Hopelijk is dat daar net zo strafbaar als hier en hebben ze die mensen op kunnen pakken.
Ik vraag mij af of dit strafbaar is hoor, in Nederland.

Het slaat verder nergens op en ze zouden strafbaar moeten zijn, maar ik ben dan ook niet voor de volledige vrijheid van meningsuiting. B-). Ik ben meer voor vrijheid van fatsoenlijke meningsuiting. :+.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  maandag 19 maart 2012 @ 08:45:07 #97
123170 alors
zlata1234
pi_109263711
Burgemeester(?) zegt op radio 1 dat het Duitstalige Belgen waren.
know'm sayin?
word? word.
  maandag 19 maart 2012 @ 08:48:57 #98
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_109263759
quote:
14s.gif Op maandag 19 maart 2012 08:35 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik vraag mij af of dit strafbaar is hoor, in Nederland.

Het slaat verder nergens op en ze zouden strafbaar moeten zijn, maar ik ben dan ook niet voor de volledige vrijheid van meningsuiting. B-). Ik ben meer voor vrijheid van fatsoenlijke meningsuiting. :+.
En wie bepaald er wat er fatsoenlijk is? ;)
It's Time To Shine
  maandag 19 maart 2012 @ 09:03:40 #99
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109263989
quote:
10s.gif Op maandag 19 maart 2012 08:48 schreef qu63 het volgende:

[..]

En wie bepaald er wat er fatsoenlijk is? ;)
Ik. :Y).

Maar je snapt wel wat ik bedoel, een beetje beschaafdheid terug op straat. Het hoeft allemaal niet zo hard mogelijk.
  Moderator maandag 19 maart 2012 @ 09:08:26 #100
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_109264056
quote:
14s.gif Op zondag 18 maart 2012 18:05 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Ik ben er niet zo door geschoffeerd. Denk dat Bea genoeg op haar plate heeft...

Ik vind WA en Rutte ook al een mooie delegatie.
Eens!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_109264437
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 09:08 schreef senesta het volgende:

[..]

Eens!
Ja doei.
  maandag 19 maart 2012 @ 09:34:29 #102
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109264576
Die demonstranten. Te walgelijk. Doet me denken aan The Phelps Family.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 19 maart 2012 @ 09:36:35 #103
8372 Bastard
Persona non grata
pi_109264608
quote:

Indrukwekkend inderdaad. ;(
The truth was in here.
pi_109274535
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 05:34 schreef TLC het volgende:
Eigenlijk zouden die gestoorden gasten van die sekte in de bus hebben moeten zitten ipv die kinderen :r :r

nos.nl ;

In België is ophef ontstaan nadat een aantal kerkdiensten is verstoord, waar stil werd gestaan bij het dodelijke busongeluk in Zwitserland. In Lommel stond een groepje mensen tijdens de zondagsmis op en riep in het Duits dat het ongeluk "een straf van god is geweest". In Heverlee, Aarschot en Leuven vonden soortgelijke incidenten plaats.

Dirk de Gendt, de deken van Leuven, zei dat sekteleden misbruik proberen te maken van de situatie. Volgens hem riepen ze dat de kerk abortus heeft toegelaten en dat daarom het ongeluk is gebeurd. De Gendt heeft de Belgische politie op de hoogte gesteld van zijn vermoedens.

Hij noemt de uitlatingen zeer ongepast. "Dit drama roept al meer dan genoeg schuldvragen op. Zulke beweringen voor de voeten van de ouders en hulpverleners werpen kan echt niet."

Fijn, de Belgische variant van de Westboro Baptist Church.
pi_109276203
quote:
15s.gif Op maandag 19 maart 2012 09:34 schreef Copycat het volgende:
Die demonstranten. Te walgelijk. Doet me denken aan The Phelps Family.
Ook gezien ja. Compleet van de pot gerukt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2012 16:02:49 ]
pi_109276482
quote:
Herdenkingsdienst
De herdenkingsdienst in Lommel is woensdag rechtstreeks te volgen via de NOS, RTL en SBS.

De uitzending is vanaf 10.25 uur te zien op Nederland 1, RTL7, Journaal24 en NOS.nl. SBS wil de dienst rechtstreeks uit te zenden op de website van Hart van Nederland.

De herdenkingsdienst vindt plaats in de Soeverein Arena, waar plek is voor 5000 tot 6000 mensen.
Vooropgesteld: ik wil niks afdoen aan het leed en het verdriet van de nabestaanden en evenmin aan de ernst of de impact van de gebeurtenissen. Maar moet zo'n herdenkingsdienst nou werkelijk op drie landelijke tv-zenders worden uitgezonden?

Die herdenkingsdienst (niet te verwarren met het nieuwsfeit) is een privé-aangelegenheid. Voor zover zoiets al op tv moet worden uitgezonden, zou dat hooguit op een lokale of regionale zender moeten zijn.

Ik begrijp werkelijk niks van dit soort "hijgerigheid". Wat is in vredesnaam de meerwaarde ervan om zo'n dienst op de landelijke televisie uit te zenden? We slaan echt door in hysterie. En bovendien is dit een privé-aangelegenheid, iets dat thuishoort in de kringen van familie, vrienden en bekenden.
  maandag 19 maart 2012 @ 16:34:42 #107
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_109277498
quote:
15s.gif Op maandag 19 maart 2012 16:08 schreef Boldface het volgende:

[..]

Vooropgesteld: ik wil niks afdoen aan het leed en het verdriet van de nabestaanden en evenmin aan de ernst of de impact van de gebeurtenissen. Maar moet zo'n herdenkingsdienst nou werkelijk op drie landelijke tv-zenders worden uitgezonden?

Die herdenkingsdienst (niet te verwarren met het nieuwsfeit) is een privé-aangelegenheid. Voor zover zoiets al op tv moet worden uitgezonden, zou dat hooguit op een lokale of regionale zender moeten zijn.

Ik begrijp werkelijk niks van dit soort "hijgerigheid". Wat is in vredesnaam de meerwaarde ervan om zo'n dienst op de landelijke televisie uit te zenden? We slaan echt door in hysterie. En bovendien is dit een privé-aangelegenheid, iets dat thuishoort in de kringen van familie, vrienden en bekenden.
Heb je ooit om 10:25 's ochtends iets 'nieuwswaardigers' gezien dan de uitvaart naar aanleiding van een ongeluk?

Ik ben die overdreven aandacht ook zat, maar liever dat er een cameraregistratie van het verdriet is, dan dat de genodigden bij de uitgang van de mis lastig gevallen worden.

Wmb hoeft die dienst niet uit te worden gezonden, maar aan de andere kant zullen er genoeg kijkers zijn die familileden/kennissen verloren zijn en door het grote aantal kinderen dat overleden is, niet bij de dienst aanwezig kunnen zijn.
pi_109277997
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 16:34 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Heb je ooit om 10:25 's ochtends iets 'nieuwswaardigers' gezien dan de uitvaart naar aanleiding van een ongeluk?

Ik ben die overdreven aandacht ook zat, maar liever dat er een cameraregistratie van het verdriet is, dan dat de genodigden bij de uitgang van de mis lastig gevallen worden.

Wmb hoeft die dienst niet uit te worden gezonden, maar aan de andere kant zullen er genoeg kijkers zijn die familileden/kennissen verloren zijn en door het grote aantal kinderen dat overleden is, niet bij de dienst aanwezig kunnen zijn.
Ik heb liever beide niet: geen cameraregistratie van het verdriet (welk doel dient dat in vredesnaam) en ook niet het lastigvallen van genodigden bij de uitgang (wat gaat er door u heen...).

Bovendien: waarom zou je als familielid of kennis van een niet-overleden kind aanwezig willen zijn bij een dienst voor overleden kinderen die je verder niet kent? Als de kerk niet groot genoeg is, zet dan desnoods ergens een videoscherm in een aangrenzend gebouw.

Maar waarom dit soort leed - hoe triest ook - breed uitgemeten op de landelijke tv moet, is mij echt een mysterie.
  † In Memoriam † maandag 19 maart 2012 @ 16:53:13 #109
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109278221
En in België wordt het dan ook nog eens uitgezonden op VTM en VRT. Ik begrijp ook niet waarom dat nodig is. En mijn stadsgenoten zullen mij er wel voor afbranden maar in mijn ogen is dat typisch iets voor de partij die onze stad bestuurt. Die zijn altijd al enorm mediageil geweest. Alles moet altijd bigger en better terwijl Lommel gewoon die knusse kleine gezellige stad mag blijven... Ze willen in mijn ogen veel te vaak Hasselt de loef afsteken.

Mijn zoon had vandaag een brief bij van zijn school. Scholen werd gevraagd om niet met klasgroepen te komen. Dus die kinderen hoeven niet te rouwen om hun leeftijdsgenoten, neen maak maar plaats voor de pers... :r Maar goed, van mij hoeft mijn zoon dat ook niet naar toe te gaan met school. De jeugd heeft het hier sowieso al moeilijk met dit gebeuren.
Are you fokking to me?
  † In Memoriam † maandag 19 maart 2012 @ 16:54:32 #110
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109278268
quote:
15s.gif Op maandag 19 maart 2012 16:47 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik heb liever beide niet: geen cameraregistratie van het verdriet (welk doel dient dat in vredesnaam) en ook niet het lastigvallen van genodigden bij de uitgang (wat gaat er door u heen...).

Bovendien: waarom zou je als familielid of kennis van een niet-overleden kind aanwezig willen zijn bij een dienst voor overleden kinderen die je verder niet kent? Als de kerk niet groot genoeg is, zet dan desnoods ergens een videoscherm in een aangrenzend gebouw.

Maar waarom dit soort leed - hoe triest ook - breed uitgemeten op de landelijke tv moet, is mij echt een mysterie.
Het gaat niet door in een kerk maar in de Soeverein. Dat is een concert arena die plaats biedt aan 5000 mensen. 2500 zijn genodigden de anderen zijn voor 'het gewone volk'. Er worden buiten schermen opgesteld. Ik ben het wel eens met je post.
Are you fokking to me?
pi_109279695
Men hoeft de TV niet aan te zetten dat is je eigen keuze. Ik vind het juist goed dat het wordt uitgezonden. Ook ben ik een voorstander van het publiceren van die foto's van de kinderen. Waarom dat politiek correcte gedoe? In het buitenland en op de sociale netwerken worden de foto's van het blog toch massaal gepubliceerd. Bovendien het geeft de slachtoffers een gezicht en daardoor voelt iedereen zich meer betrokken, zo is dat nu eenmaal.
pi_109285538
Ik denk ook dat als de betrokken families er niet mee hadden ingestemd ze die foto s ook nooit hadden laten zien, bovendien gebeurt het meestal dat op een rouwkaartje een foto staat en in de kerk kan dan iedereen zo'n rouwkaartje pakken. Nu staat er alleen een camera bij.
pi_109286494
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:37 schreef terrestrial het volgende:
Men hoeft de TV niet aan te zetten dat is je eigen keuze. Ik vind het juist goed dat het wordt uitgezonden. Ook ben ik een voorstander van het publiceren van die foto's van de kinderen. Waarom dat politiek correcte gedoe? In het buitenland en op de sociale netwerken worden de foto's van het blog toch massaal gepubliceerd. Bovendien het geeft de slachtoffers een gezicht en daardoor voelt iedereen zich meer betrokken, zo is dat nu eenmaal.
dat is toch geen reden? Stel Arnie komt straks met de welbekende arena uit het oude Rome, wat langgestraften en oppositieleiders worden tegen over elkaar gezet op leven en dood, inclusief de levensgevaarlijke dieren. Primetime op onze campingzender, veel bloed en afgehakte hoofddn gegarandeerd.

Ik zou er van kotsen, zoals bijna heel Nederland maar dan zeggen Alberts zoals jij, maar dan kijk je toch lekker niet, politiek correct gedoe, het staat ook op internet, er is ook DWDD.

Are you serious?
  † In Memoriam † maandag 19 maart 2012 @ 20:16:35 #114
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109286739
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 19:56 schreef TLC het volgende:
Ik denk ook dat als de betrokken families er niet mee hadden ingestemd ze die foto s ook nooit hadden laten zien, bovendien gebeurt het meestal dat op een rouwkaartje een foto staat en in de kerk kan dan iedereen zo'n rouwkaartje pakken. Nu staat er alleen een camera bij.
Ik wil me niet mengen in de discussie of het publiceren van die foto's wel of niet ethisch is. Maar je eerste zin is pertinent onwaar.

Toen de eerste foto's reeds gepubliceerd werden zaten de ouders nog in Zwitserland. Er is geen toestemming gevraagd noch verkregen. Het nieuwsblad bijvoorbeeld heeft de foto's van Facebook en de schoolsite gehaald en op de voorpagina van hun krant gepubliceerd.
Are you fokking to me?
pi_109287330
Het staat nu eenmaal online en zo werkt het tegenwoordig, geen stoppen aan.
Behalve wanneer iedereen niets meer upload op zulke sites
pi_109289746
quote:
4s.gif Op maandag 19 maart 2012 20:16 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Ik wil me niet mengen in de discussie of het publiceren van die foto's wel of niet ethisch is. Maar je eerste zin is pertinent onwaar.

Toen de eerste foto's reeds gepubliceerd werden zaten de ouders nog in Zwitserland. Er is geen toestemming gevraagd noch verkregen. Het nieuwsblad bijvoorbeeld heeft de foto's van Facebook en de schoolsite gehaald en op de voorpagina van hun krant gepubliceerd.
Vandaar ook dat ik begon met... ik denk ;)
  dinsdag 20 maart 2012 @ 00:15:59 #117
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_109298392
quote:
2s.gif Op maandag 19 maart 2012 20:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
Het staat nu eenmaal online en zo werkt het tegenwoordig, geen stoppen aan.
Behalve wanneer iedereen niets meer upload op zulke sites
Dat is niet helemaal waar, als persoon heb je ook nog je rechten.

Het is alleen wel nieuws, dan kan de nieuwswaardigheid belangrijker geacht worden dan de privacy of het portrecht van een persoon. Normaal gesproken zie je dit alleen bij celebs, nu bij families die ineens Bekende Vlamingers zijn geworden ;(
It's Time To Shine
  Admin dinsdag 20 maart 2012 @ 00:27:11 #118
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_109298724
quote:
15s.gif Op maandag 19 maart 2012 16:08 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ja ho maar zeg :{

Het doet een beetje denken aan de zoveelste herdenking voor Pim Fortuijn, werd ook groots ingezet, er kwam niemand..

pi_109301043
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 17:37 schreef terrestrial het volgende:
Dat heb ik ook. Misschien dat een grote groep mensen het onetisch of ronduit bot vindt, maar dat slachtoffers een gezicht krijgen doet mij persoonlijk heel veel. Heb de foto's op die blog van die klas ook bekeken toen t nog online stond, en dan breekt je hart gewoon als je al die vrolijke kinderen op die foto's ziet.

Hoe het zou zijn als je als ouder overal geconfronteerd wordt met een foto van je overleden kind in een krant... heb ik gelukkig geen idee van. Maar ergens denk ik ook dat dat nou niet het belangrijkste is waar ze zich druk om maken. En bovendien, het lijkt me ook heel fijn als je ziet dat heel het land met je meeleeft en meehuilt.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 03:29:18 #120
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_109301774
Het publiceren van die foto's via kranten en tv vind ik een beetje goedkoop scoren. Lekker over de rug van anderen lijkt het wel...
  † In Memoriam † dinsdag 20 maart 2012 @ 08:53:17 #121
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109303510
quote:
limburg > lommel
Bart Peeters en Scala op afscheidsplechtigheid in Lommel

De stad Lommel heeft een aantal artiesten aangesproken om op de afscheidsplechtigheid van de overleden leerlingen en leraar van 't Stekske een of meerdere liedjes te brengen. Scala en Bart Peeters antwoordden positief.

Clouseau wilde graag, maar haakte af op de keuze van het nummer ‘Lied voor Jou’, een nummer van Bob Savenberg dat nummer van Bob Savenberg dat ooit op de B-kant van ‘Altijd heb ik je lief’ stond. “Kris en Koen hebben dat nummer nooit live gespeeld”, zegt het management van Clouseau. Het nummer zal wel worden gedraaid.

Lommelaar Luc Morren (foto) werd aangetrokken om de herdenkingsplechtigheid te regisseren. Morren studeerde in 1990 af als docent klassieke dans aan de academie in Tilburg. Hij is choreograaf bij Pantarei, Stichting Dans en Imago Tijl. Voor dit laatste regisseerde hij reeds grotere voorstellingen.

Gewonden niet aanwezig

Vijf Lommelse kinderen die de busramp in Zwitserland overleefden, liggen nog altijd in het Universitair Ziekenhuis Gasthuisberg in Leuven. Ze zullen zo goed als zeker niet aanwezig zijn op de afscheidsplechtigheid van hun klasgenootjes komende woensdag in de Soeverein. Twee Lommelse kinderen liggen nog altijd in een ziekenhuis in het Zwitserse Lausanne.

Ook de andere gewonde Lommelse kinderen zullen morgen zo goed als zeker niet aanwezig zijn.

Veerle Vanheukelom (37), de administratief medewerkster van 't Stekske die als begeleidster meeging op skiklassen, wordt vandaag in intieme kring begraven in Lommel-Heide-Heuvel. Haar neefje, Sam Geboers (11) overleefde het busdrama wel.
Bron

Luc Morren is een persoonlijke vriend van ons. Hij is zeer bekwaam, ze konden geen betere persoon aanduiden. De viering gaat vast en zeker sereen en ontroerend zijn.
Are you fokking to me?
pi_109325079
Over de plechtigheid van morgen:

quote:
Op woensdag 21 maart neemt Lommel in de Soeverein Arena afscheid van de slachtoffers van de busramp in het Zwitserse Sierre. De plechtigheid start om 10.30 uur met het binnenbrengen van de 15 kisten en 2 foto‘s van de overleden slachtoffers door militairen van het Belgische leger.

De plechtigheid zal een bezinningsmoment zijn met teksten van onder andere de familie en vrienden van de slachtoffers, de school en het stadsbestuur van Lommel. Persoonlijke, levensbeschouwelijke overtuigingen zullen een plaats krijgen tijdens de intieme familiale afscheidsmomenten.

Ter hoogte van de hoofdingang van de Soeverein worden twee grote schermen voorzien waarop de mensen buiten de plechtigheid kunnen volgen. Er wordt aan alle aanwezigen expliciet gevraagd om geen foto’s of beelden te nemen in de zaal.

De plechtigheid zal vanaf 10.30 uur live uitgezonden worden, in samenwerking tussen VRT en VTM. Deze beelden zullen ter beschikking gesteld worden van andere regionale en (inter)nationale zenders.

Mensen die bloemen willen meenemen, kunnen die leggen aan de pylonen aan de hoofdingang van de Soeverein Arena. Daar wordt eveneens een troostmuur ingericht waar iedereen aandenkens en tekeningen kan ophangen.

Verder hebben het Belgische koningspaar, de Nederlandse prins Willem Alexander en prinses Maxima, premier Di Rupo, de Nederlandse premier Rutte en de voorzitter van de Europese Raad Herman Van Rompuy hun aanwezigheid op de afscheidsplechtigheid bevestigd.

De Soeverein, Lommel
  dinsdag 20 maart 2012 @ 22:24:49 #123
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_109335228
Dit is toch niet te geloven...
quote:
Bond straft rouwende jeugdvoetballers Lommel
LOMMEL - De jeugdploegen van de Belgische voetbalclub Lommel United moeten hun verdriet om het busongeluk duur bekopen. Ze waren afgelopen weekend te zwaar aangeslagen om te spelen. Daarom lijden de 22 elftallen een reglementaire 5-0 nederlaag.

De club krijgt bovendien een boete van de Belgische voetbalbond en moet ook de kosten van de scheidsrechters vergoeden. Lommel United reageert verbijsterd op de straf. „Deze kinderen krijgen het signaal dat je beter geen respect en medeleven betuigt, je wordt er gewoon voor afgerekend”, meldt de club dinsdag op de website.

Bij het busongeluk vorige week in Zwitserland kwamen 17 mensen uit Lommel om het leven.
http://www.telegraaf.nl/b(...)krijgen_straf__.html

-edit- En ook op fok -> Bond straft rouwende jeugdvoetballertjes

[ Bericht 9% gewijzigd door qu63 op 20-03-2012 22:31:36 ]
It's Time To Shine
pi_109337928
^^ Artikel klopt niet. Het was niet de KBVB die de boete oplegde, maar het provinciaal comité. Zij zijn inmiddels teruggefloten door de Bond:

quote:
De Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) fluit het Provinciaal Comité Limburg terug na het opleggen van forfaitnederlagen voor de jeugdploegen van Lommel. De club had afgelopen weekend al haar wedstrijden afgelast uit solidariteit met de slachtoffers van het busongeval in Zwitserland.
Het Provinciaal Comité Limburg had zich eerder vanavond van zijn smalste kant laten zien. De jeugdploegen van Lommel United speelden vorig weekend niet uit respect voor de slachtoffers van de busramp in Zwitserland. Hun beloning voor die solidariteit? Een 5-0-forfaitnederlaag.

Lommel United gelastte alle wedstrijden vorig weekend af na het tragische busongeval waarbij kinderen uit de Lommelse basisschool 't Stekske betrokken waren. De KBVB verleende het eerste elftal, dat in de tweede klasse tegen Eendracht Aalst moest aantreden, en de nationale jeugdploegen onmiddellijk uitstel. Maar de provinciale en gewestelijke ploegen krijgen minder medelijden. Niet alleen krijgen alle ploegen die niet in actie kwamen een 5-0-forfaitnederlaag, de club krijgt ook een financiële boete en moet bovendien nog eens alle kosten (waaronder scheidsrechterskosten) terugbetalen.

"Wij vinden het onbegrijpelijk dat het Provinciaal Comité Limburg niet meer begrip toont voor een initiatief dat voor ons als club recht uit het hart komt", reageert voorzitter Frans Luyckx op de clubwebsite. "Deze kinderen krijgen het signaal dat je beter geen respect en medeleven betuigt. Je wordt er gewoon voor afgerekend."
  dinsdag 20 maart 2012 @ 23:06:35 #125
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
  † In Memoriam † dinsdag 20 maart 2012 @ 23:06:36 #126
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109338002
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 22:24 schreef qu63 het volgende:
Dit is toch niet te geloven...

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)krijgen_straf__.html

-edit- En ook op fok -> Bond straft rouwende jeugdvoetballertjes
Is reeds in een recordtempo rechtgezet:

quote:
KBVB herroept beslissing: rouwende jeugdteams Lommel krijgen geen forfait

dinsdag 20 maart 2012, 21u17

Lommel United rouwde, maar wordt daarvoor beboet

Uit respect voor de slachtoffers van het busongeval in Zwitserland speelden de provinciale en gewestelijke jeugdploegen van voetbalclub Lommel United afgelopen weekend niet. De 'beloning' van de voetbalbond voor zoveel medeleven? Een 5-0 forfaitnederlaag én een boete voor de club. De KBVB fluit het Provinciaal Comité Limburg nu terug.

De beslissing om de wedstrijden af te gelasten kwam van het voltallige bestuur van de club. De wedstrijd van de eerste ploeg (tegen Aalst) werd uitgesteld en ook de nationale jeugdploegen kregen uitstel. 'Al onze nationale jeugdploegen kregen van het Belgische Voetbalbond onmiddellijk uitstel, maar alle 22 provinciale en gewestelijke ploegen worden bestraft met forfaitcijfers', klinkt het bij Lommel United.

Boete

'Onze club krijgt een financiële boete, en alle overige kosten (scheidsrechters en dergelijke) moeten vergoed worden. Het uitstel werd woensdag aangevraagd, ons inziens had het Provinciaal Comité Limburg nog voldoende tijd om een andere regeling uit te werken. Komt daarbij dat drie ploegen aansluiting verliezen in de titelstrijd, iets waar dit jeugdig geweld al maanden zijn best voor doet. Het was niet de bedoeling dat er nog meer ongelukkige mensen zouden rondlopen in Lommel', verduidelijkt Lommel United dinsdagavond op zijn website.

Respectloos

'Wij vinden het onbegrijpelijk dat het Provinciaal Comité Limburg niet meer begrip toont voor een initiatief dat voor ons als club recht uit het hart komt. We zijn tenslotte bezig over jeugdspelers. Deze kinderen krijgen het signaal dat je beter geen respect en medeleven betuigt, je wordt er gewoon voor afgerekend', klinkt het bij Lommel. De KBVB floot dinsdagavond het Comité terug: Lommel wordt niet bestraft.
Bron
Are you fokking to me?
  † In Memoriam † dinsdag 20 maart 2012 @ 23:07:42 #127
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109338073
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 23:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tja belgen...
Topreactie!!!
Are you fokking to me?
  dinsdag 20 maart 2012 @ 23:08:23 #128
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_109338108
Ik mag toch hopen dat de KBVB die mensen uit het comité ff laat wieberen en er een compleet nieuw comité neerzet?
  woensdag 21 maart 2012 @ 00:07:05 #129
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_109341117
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 23:06 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Is reeds in een recordtempo rechtgezet:

[..]

Bron
Gelukkig :)
It's Time To Shine
pi_109342003
Komt het morgenvroeg live op de televisie? Op de Nederlandse zenders of op Ketnet/Canvas?

Mvg
  woensdag 21 maart 2012 @ 01:09:06 #131
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_109342348
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 00:41 schreef johnnyblaze11 het volgende:
Komt het morgenvroeg live op de televisie? Op de Nederlandse zenders of op Ketnet/Canvas?

Mvg
Ja: Belgische schoolkinderen komen om bij ongeluk #5
It's Time To Shine
  woensdag 21 maart 2012 @ 01:12:29 #132
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109342377
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 23:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tja belgen...
Nee jij trekt volle zalen...
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
  † In Memoriam † woensdag 21 maart 2012 @ 11:41:45 #133
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109343607
Onze koningin huilt bijna... :'(

WA en Maxima zagen er relatief goed uit gezien hun persoonlijke omstandigheden. Sterke mensen. Maar goed dat ze die arme Bea vervangen, je zal maar op zo'n herdenking voor zoveel kinderen zitten terwijl je eigen kind er zo slecht aan toe is... :'(
Are you fokking to me?
  woensdag 21 maart 2012 @ 11:44:16 #134
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_109343707
Zag ik het nou verkeerd of kwam Rutte met een dikke smile uit z'n auto gestapt een half uurtje geleden?
pi_109343741
Ja klopt, zoals altijd...
  † In Memoriam † woensdag 21 maart 2012 @ 11:45:51 #136
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109343781
Hij bedoelt het vast niet zo... maar die grijns kwam mi vrij ongepast over.
Are you fokking to me?
  woensdag 21 maart 2012 @ 11:47:55 #137
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_109343860
Blijft toch een verschrikkelijk beeld, al die kleine kisten zo op een rij.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 21 maart 2012 @ 11:48:47 #138
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_109343902
quote:
2s.gif Op woensdag 21 maart 2012 11:45 schreef Marie30 het volgende:
Mwah, ze noemen hem niet voor niets de weglachpremier
  woensdag 21 maart 2012 @ 11:55:11 #139
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_109344188
mooie herdenking, kan niet anders zeggen.
pi_109344207
Zeker mooi en integer
  Moderator woensdag 21 maart 2012 @ 12:07:39 #141
8781 crew  Frutsel
pi_109344672
Radio 1 doet ook live verslag... *stil* *kippevel*
pi_109344699
Dat kind, over haar zusje :'(
pi_109345057
quote:
2s.gif Op woensdag 21 maart 2012 11:45 schreef Marie30 het volgende:
Dat viel mij ook op inderdaad, gelukkig trok hij in de zaal met alle nabestaanden en kistjes een gepaster gezicht.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:01:48 #144
123170 alors
zlata1234
pi_109346673
Ik keek net even, heftig zeg... mooie dienst wel en bewondering voor de sprekers. Al die kistjes daar vooraan ;(
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 21 maart 2012 @ 13:02:06 #145
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 21 maart 2012 @ 13:08:10 #146
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_109346887
Yellow O+ ;(.
pi_109347412
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:01 schreef alors het volgende:
Ik keek net even, heftig zeg...
Ik heb het snel weer uitgezet na het zien van één toespraak. Dat was wel weer genoeg ellende voor een dag...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:08:15 #148
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109348944
quote:
99s.gif Op woensdag 21 maart 2012 13:02 schreef egeltje1985 het volgende:
Clouseau, O+
Ah dat had ik wel willen zien.
pi_109349034
1. Het was/ is een vreselijk persoonlijk drama.

2. Het is weer een vreselijk debiel live media circus geworden inclusief danseresje , lichtshow/effecten , lieve liedjes en het klootjesvolk dat gretig even komt ruiken aan de ellende van een ander.
pi_109349141
Dit is zo verkeerd ; een kind hoort zijn / haar ouders weg te brengen, nooit andersom
pi_109351599
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:13 schreef TLC het volgende:
Dit is zo verkeerd ; een kind hoort zijn / haar ouders weg te brengen, nooit andersom
Dit vooral dus :( Boos omdat ik best moeite heb om mijn gevoelens uit te drukken maar hier ben ik toch echt even niet goed van. Ps: Ik ben van Lommel (geboren in de kolonie). Weet niet goed wat ik met mijn gevoelens moet. :'(
Eddy loves Hondjes & the movies :)
Eddy heeft een schizoïde persoonlijkheidsstoornis :(
DEF / BAF F-16
  woensdag 21 maart 2012 @ 15:28:17 #152
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_109351830
It's Time To Shine
  † In Memoriam † woensdag 21 maart 2012 @ 15:31:41 #153
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109351954
quote:
9s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:22 schreef Cousin_Eddy het volgende:

[..]

Dit vooral dus :( Boos omdat ik best moeite heb om mijn gevoelens uit te drukken maar hier ben ik toch echt even niet goed van. Ps: Ik ben van Lommel (geboren in de kolonie). Weet niet goed wat ik met mijn gevoelens moet. :'(
Lieve stadsgenoot, ik deel je gevoel van onmacht, woede en vooral verdriet. Sterkte. :*
Are you fokking to me?
pi_109352544
quote:
9s.gif Op woensdag 21 maart 2012 15:31 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Lieve stadsgenoot, ik deel je gevoel van onmacht, woede en vooral verdriet. Sterkte. :*
Beste Marie30 bedankt voor je medeleven en veel sterkte voor jou en je familie in de toekomst. Het was een mooie ceremonie. Ik heb gelukkig niemand in mijn directe omgeving die een kind verloren heeft maar de kolonie kennende gaat dit nog jaren voor een litteken zorgen. Misschien een rare bedenking hier maar het gaat de Belgische en Nederlandse gemeenschap nog dichter bij elkaar brengen in Lommel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cousin_Eddy op 21-03-2012 15:52:16 ]
DEF / BAF F-16
  woensdag 21 maart 2012 @ 16:38:55 #156
274310 agenda
altijd vol!
pi_109355023
Waarom kwamen alle hoge heren pas zodra de kisten binnen waren en waren ze als eerste weg? Snap de logica niet.
pi_109355112
Ik heb heel even het begin van de toespraak van Bart Peeters gezien, en vroeg me vooral af waarom vóórdat de familieleden en vrienden welkom werden geheten de koninklijke families en afgezanten van instanties en regeringen welkom werden geheten. Natuurlijk vind ik het prima en goed dat ze er zijn geweest, maar toch zou ik bij het 'welkomstwoord' in deze schijt hebben aan 'etiquette' en het vooral over de familie en vrienden van deze mensen hebben :@
Ja doei.
pi_109355243
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb heel even het begin van de toespraak van Bart Peeters gezien, en vroeg me vooral af waarom vóórdat de familieleden en vrienden welkom werden geheten de koninklijke families en afgezanten van instanties en regeringen welkom werden geheten. Natuurlijk vind ik het prima en goed dat ze er zijn geweest, maar toch zou ik bij het 'welkomstwoord' in deze schijt hebben aan 'etiquette' en het vooral over de familie en vrienden van deze mensen hebben :@
Dat is me ook een raadsel, onze koning Albert II had gevraagd om niet recht te staan als hij winnen kwam
DEF / BAF F-16
pi_109355409
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:38 schreef agenda het volgende:

[..]

Eens

Marie en Cousin_Eddy sterkte.
Bedankt voor je medeleven. Het is gewoon dat zo een kleine gemeenschap die me nou aan het hart licht dat het me zo een pijn doet.
DEF / BAF F-16
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:26:30 #161
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109357756
Ik zit het terug te kijken, maar ik vind het gezicht van Rutte meer een beleefdheidslachje als hij die andere mensen ziet, maar ok. :P
pi_109357838
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:26 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik zit het terug te kijken, maar ik vind het gezicht van Rutte meer een beleefdheidslachje als hij die andere mensen ziet, maar ok. :P
Niks fout met het gezicht van Rutte vin ik. Gewoon een kleine glimlach naar zijn collega's.
DEF / BAF F-16
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:32:22 #163
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109357912
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 18:29 schreef Cousin_Eddy het volgende:

[..]

Niks fout met het gezicht van Rutte vin ik. Gewoon een kleine glimlach naar zijn collega's.
Ja precies, daarom snap ik niet dat daar zo moeilijk over gedaan werd vanmorgen hier.
pi_109358525
Net stuk gezien van de herdenking. ;(
pi_109358771
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:13 schreef TLC het volgende:
Life is Music
  woensdag 21 maart 2012 @ 19:21:39 #166
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109359802
Bij de verhalen van de familie hou zelfs ik het niet droog. ;(
  woensdag 21 maart 2012 @ 19:28:34 #167
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_109360062
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 19:21 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Bij de verhalen van de familie hou zelfs ik het niet droog. ;(
Nee, idd
pi_109361190
:'( :'( :'(
pi_109364789
Die manier waarop de moeder van Eline vertelt over haar dochter (L) (waar is de hartjessmiley?)
  woensdag 21 maart 2012 @ 21:07:00 #170
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_109364906
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 21:04 schreef Kikkeren het volgende:
Die manier waarop de moeder van Eline vertelt over haar dochter (L) (waar is de hartjessmiley?)
O+ Hier is 'ie, we zitten niet op msn. O + dus
pi_109368503
Heb de dienst net teruggekeken. Indrukwekkend en geen mediaspektakel. Vooral het begin met het binnendragen van de kisten, als de eerste kist binnenkomt, dan raakt het je echt om al die zwarte altaartjes klaar te zien staan en komt het besef ook binnen hoe veel kinderen omgekomen zijn. Heel mooi gedaan, sereen is een goed woord om de dienst te omschrijven. Respect voor alle familie die zo dapper hun woorden voor hun kind, broer of zus, vader of partner hebben uitgesproken.
pi_109368534
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
Vond ik ook vreemd. Hij zei wel (na de hele opsomming van de 'belangrijke' personen) 'maar VOORAL de ouders en geliefden....', dus dat maakte het weer een beetje goed. Maar ik had het ook mooier en gepaster gevonden om daarmee te beginnen, en daarna figuren als Alex en Maxima en Rutte e.d. bedanken voor hun komst.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:18 schreef zoeperzazke het volgende:
Respect voor alle familie die zo dapper hun woorden voor hun kind, broer of zus, vader of partner hebben uitgesproken.
Vind dat inderdaad heel knap. Ik zat gvd al met tranen in mn ogen terwijl ik niemand ervan ken, en dat staat zo'n klein meisje dapper te vertellen dat ze dr zusje zo zal missen enzo :'(
pi_109368928
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:19 schreef DaverzNL het volgende:

[..]

Vond ik ook vreemd. Hij zei wel (na de hele opsomming van de 'belangrijke' personen) 'maar VOORAL de ouders en geliefden....', dus dat maakte het weer een beetje goed. Maar ik had het ook mooier en gepaster gevonden om daarmee te beginnen, en daarna figuren als Alex en Maxima en Rutte e.d. bedanken voor hun komst.
Ik had het ook tof gevonden als hij met de ouders was begonnen. Desondanks kan ik de opbouw ook wel weer begrijpen, omdat het nu 1 keer 'hoi belangrijke mensen' is en de aandacht daarna ondoorbroken naar de familie gaat.

Ik vond het ook heel heftig van de vrouw van de buschauffeur, dat die beste man deze maand zijn laatste ritjes zou maken om daarna te stoppen zodat zij niet meer ongerust hoefde te zijn ;(
  woensdag 21 maart 2012 @ 22:29:00 #174
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109368979
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:27 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Ik vond het ook heel heftig van de vrouw van de buschauffeur, dat die beste man deze maand zijn laatste ritjes zou maken om daarna te stoppen zodat zij niet meer ongerust hoefde te zijn ;(
Ja dat vond ik ook zo wrang. :{
pi_109368987
Dank voor het medeleven fokkers. Doet je toch even denken aan het zin van het leven. Thx
DEF / BAF F-16
pi_109369082
Morgen gaat er in Leuven een plechtigheid door. Vanavond was er al een (indrukwekkende) wake.

(standaard.be)
  Lieve Belg woensdag 21 maart 2012 @ 22:38:00 #177
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_109369362
De Bond Zonder Naam heeft zich ook geëxcuseerd voor de spreuk van de maand voor april.

quote:
Beste Bondgenoot,

Bond zonder Naam verontschuldigt zich uitdrukkelijk ten overstaan van alle getroffenen bij de busramp in Zwitserland voor haar aprilspreuk: 'De uitweg voor een probleem? Er dwars doorheen'.

De afbeelding bij de spreuk krijgt door het recente ongeluk mogelijks een geheel andere betekenis dan wij bedoeld hebben toen deze in februari werd ontworpen. Op de dag van het ongeluk was de hele oplage
(200.000 exemplaren van de BZN Info en de spreuk) reeds gedrukt. De verzending verloopt automatisch vanuit dezelfde drukkerij. Toen wij ons realiseerden dat er een door ons niet gewenst verband kon worden gelegd, was alles reeds verzonden. Dit is voor ons een uiterst ongelukkige en hoogst uitzonderlijke samenloop van omstandigheden.

Wij wensen ons daarom in de eerste plaats te verontschuldigen bij alle getroffen families. We hopen gemeend te kunnen rekenen op begrip.

Terzelfdertijd houden we er aan de mensen die de getroffen gezinnen vandaag zo sterk ondersteunen aan te moedigen dat te blijven doen. Dwars doorheen een probleem, samen met anderen weegt 'iets' minder zwaar. Als de eerste pijn geleden is, komt nog een diepere laag van verdriet. We wensen de getroffen gezinnen toe dat ze ook dan vriendschap en steun mogen blijven vinden.

Oprechte deelneming.

Patrick Hanjoul,
directeur
Bron: http://www.bzn.be/NL/Pages-435.php

Dit was de betreffende spreuk:
pi_109369413
Misschien is het al gevraagd, maar waarom een militaire ceremony?
pi_109369711
Dit hele gebeuren grijpt me echt erg aan :{ Elke dag gebeuren er verschrikkelijke dingen...
Maar die ouders, dat zusje, dat broertje, die zoon van de chauffeur en die vader van dat kindje met die zonnebril die tegen zijn opa had gezegd dat hij dichtbij oma zal zijn blijven maar door mijn hoofd gaan.

Life is unfair maar dit gaat over mensenlevens :( !

RIP

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109369842
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
Veel mensen gevraagd wie wil het gratis doen? Hulp aan een natie in nood???
DEF / BAF F-16
pi_109370223
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
Het is toch niet omdat er militairen aanwezig zijn, en een deel van de ceremonie op zich nemen, dat het een militaire ceremonie is?
pi_109371074
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:56 schreef aswesleep het volgende:

[..]

Het is toch niet omdat er militairen aanwezig zijn, en een deel van de ceremonie op zich nemen, dat het een militaire ceremonie is?
DEF / BAF F-16
  woensdag 21 maart 2012 @ 23:14:44 #183
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109371130
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 22:56 schreef aswesleep het volgende:

[..]

Nou...met een militaire groet....
pi_109371134
quote:
14s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:13 schreef Cousin_Eddy het volgende:

[..]

Goed gesproken. ^O^
DEF / BAF F-16
  woensdag 21 maart 2012 @ 23:16:01 #185
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_109371183
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 23:14 schreef Cousin_Eddy het volgende:

[..]

Goed gesproken. ^O^
Jezelf quoten. :')
pi_109371216
Ja erg he. :'(
DEF / BAF F-16
pi_109372097
Ik ga een tijdje niet meer op FOK! zijn. Tot later mensen. :W
DEF / BAF F-16
pi_109374284
Pff...zit even de samenvatting te kijken @ RTL Boulevard...echt hartverscheurend om te zien ;(
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
  † In Memoriam † donderdag 22 maart 2012 @ 08:30:48 #189
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109376630
quote:
Twee meisjes in Lausanne keren naar België terug

De twee laatste Lommelse meisjes die nog in het ziekenhuis in Lausanne herstellen, keren naar België terug. De burgemeester van Lommel, Peter Vanvelthoven (SP.A), kon gisteren na de plechtigheid aankondigen dat alles in gereedheid wordt gebracht om hen te repatriëren.

Vanvelthoven vertelde ook over een gulle sponsor die de vijf Lommelse kinderen die al in België waren, een iPad cadeau deed, zodat die met elkaar via Skype konden communiceren. 'Zo is het genezingsproces versneld kunnen worden. Dan kwam de vraag van een vader of de twee kinderen in Lausanne ook zo'n toestel konden krijgen. Na een telefoontje was dat al geregeld. De zeven kinderen die in de klas overblijven, kunnen elkaar zo blijven steunen', aldus Vanvelthoven.

Gezamenlijk gedenkmonument voor 17 slachtoffers

Er zijn plannen om een gedenkmonument te plaatsen voor de zeventien Lommelse slachtoffers. Aan de architect van de stad is ook gevraagd op het kerkhof van Lommel-Kolonie een plaats te voorzien waar de slachtoffers van wie de families dat willen samen begraven zouden worden. De juiste plek voor het gedenkmonument is nog niet vastgelegd. 'Maar op het kerkhof moeten bepaalde intieme momenten voor de families mogelijk blijven.'

Man en vrouw van Duitse sekte aangehouden

Aan de Soeverein Arena in Lommel heeft de politie gisteren twee mensen administratief aangehouden die het afgelopen weekend bij misvieringen in Heverlee en Lommel de rust hebben verstoord. Zij riepen toen dat de busramp in Zwitserland een straf van God is. Gisteren hadden ze niet de kans om de plechtigheid te verstoren. De politie had hen buiten herkend en preventief opgepakt. Na de plechtigheid werden ze weer vrijgelaten. De man en vrouw zouden deel uitmaken van de Duitse sekte van Horst Schaffranek, een Duitse evangelist. Aanhangers van die sekte verstoorden in 2009 ook kerkdiensten en bijeenkomsten in het Nederlandse Apeldoorn, waar Karst Tates met een auto inreed op de colonne van de Nederlandse koninklijke familie op Koninginnedag. Toen riepen de sekteleden ook dat de daad van Tates een straf van God was.

Lommel speelde de gegevens van de man en vrouw door aan Leuven, waar vandaag een afscheidsviering doorgaat.
Bron

Ook wat goed nieuws. En wat fijn van die iPads zodat die kindjes met elkaar in verbinding blijven. Hartverwarmend. O+
Are you fokking to me?
pi_109379010
Misschien een hele domme vraag maar lagen de kinderen en volwassenen in de kisten tijdens de herdenking? Want ik dacht dat ze afgelopen zaterdag werden begraven.
  † In Memoriam † donderdag 22 maart 2012 @ 11:09:12 #191
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109380313
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:22 schreef G.R.S. het volgende:
Misschien een hele domme vraag maar lagen de kinderen en volwassenen in de kisten tijdens de herdenking? Want ik dacht dat ze afgelopen zaterdag werden begraven.
Volgens mij is er niemand van het busdrama vorige week zaterdag begraven. De mensen in die vijftien kisten moeten nog begraven worden. Dit zou in de uren en dagen na de herdenking gebeuren, details zijn niet vrijgegeven (gelukkig maar voor hen). De begeleidster Veerle is op dinsdag reeds begraven en er ontbrak één kistje van een kindje. Dat kindje is Nederlander (de enige ook wonende in Nederland) en dat kistje is al dagen geleden bij aankomst in Lommel doorgegaan naar Nederland. De foto's van de twee (zonder kist) werden wel getoond op de herdenking.
Are you fokking to me?
pi_109380858
Ahh! Bedankt voor de uitleg Marie! Ik heb waarschijnelijk een van de berichten verkeerd gelezen.
  † In Memoriam † donderdag 22 maart 2012 @ 11:29:12 #193
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_109380911
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 11:27 schreef G.R.S. het volgende:
Ahh! Bedankt voor de uitleg Marie! Ik heb waarschijnelijk een van de berichten verkeerd gelezen.
Geen dank :*
Are you fokking to me?
pi_109388635
Steeds als ik hieraan denk word ik boos. |:(
pi_109388804
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:54 schreef Kikkeren het volgende:
Steeds als ik hieraan denk word ik boos. |:(
Ik kan niets lezen zonder tranen in mijn ogen te krijgen. Zat vanmorgen in de trein bijna te huilen. Snel de krant dichtgeslagen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 22 maart 2012 @ 14:59:31 #196
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_109388812
Dat koor vond ik overigens wel érg mooi, echt een goed koor voor deze gelegenheid.
  donderdag 22 maart 2012 @ 15:00:08 #197
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_109388840
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik kan niets lezen zonder tranen in mijn ogen te krijgen. Zat vanmorgen in de trein bijna te huilen. Snel de krant dichtgeslagen.
ja ik ook :o terwijl ik er persoonlijk echt helemaal niets mee te maken heb, en toch raakt het me zo diep...
pi_109388863
quote:
17s.gif Op donderdag 22 maart 2012 14:59 schreef Doodloper het volgende:
Dat koor vond ik overigens wel érg mooi, echt een goed koor voor deze gelegenheid.
Inderdaad! Vooral het lied Seashell vind ik echt goed.
  donderdag 22 maart 2012 @ 15:04:12 #199
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_109388998
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:00 schreef Kikkeren het volgende:

[..]

Inderdaad! Vooral het lied Seashell vind ik echt goed.
En Woorden ook. ;(
pi_109389021
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 15:04 schreef Doodloper het volgende:

[..]

En Woorden ook. ;(
Welke bedoel je precies?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: