Dit vooral dusquote:Op woensdag 21 maart 2012 14:13 schreef TLC het volgende:
Dit is zo verkeerd ; een kind hoort zijn / haar ouders weg te brengen, nooit andersom
Lieve stadsgenoot, ik deel je gevoel van onmacht, woede en vooral verdriet. Sterkte.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:22 schreef Cousin_Eddy het volgende:
[..]
Dit vooral dusBoos omdat ik best moeite heb om mijn gevoelens uit te drukken maar hier ben ik toch echt even niet goed van. Ps: Ik ben van Lommel (geboren in de kolonie). Weet niet goed wat ik met mijn gevoelens moet.
Beste Marie30 bedankt voor je medeleven en veel sterkte voor jou en je familie in de toekomst. Het was een mooie ceremonie. Ik heb gelukkig niemand in mijn directe omgeving die een kind verloren heeft maar de kolonie kennende gaat dit nog jaren voor een litteken zorgen. Misschien een rare bedenking hier maar het gaat de Belgische en Nederlandse gemeenschap nog dichter bij elkaar brengen in Lommel.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:31 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Lieve stadsgenoot, ik deel je gevoel van onmacht, woede en vooral verdriet. Sterkte.
Dat is me ook een raadsel, onze koning Albert II had gevraagd om niet recht te staan als hij winnen kwamquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb heel even het begin van de toespraak van Bart Peeters gezien, en vroeg me vooral af waarom vóórdat de familieleden en vrienden welkom werden geheten de koninklijke families en afgezanten van instanties en regeringen welkom werden geheten. Natuurlijk vind ik het prima en goed dat ze er zijn geweest, maar toch zou ik bij het 'welkomstwoord' in deze schijt hebben aan 'etiquette' en het vooral over de familie en vrienden van deze mensen hebben
Bedankt voor je medeleven. Het is gewoon dat zo een kleine gemeenschap die me nou aan het hart licht dat het me zo een pijn doet.quote:
Niks fout met het gezicht van Rutte vin ik. Gewoon een kleine glimlach naar zijn collega's.quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:26 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik zit het terug te kijken, maar ik vind het gezicht van Rutte meer een beleefdheidslachje als hij die andere mensen ziet, maar ok.
Ja precies, daarom snap ik niet dat daar zo moeilijk over gedaan werd vanmorgen hier.quote:Op woensdag 21 maart 2012 18:29 schreef Cousin_Eddy het volgende:
[..]
Niks fout met het gezicht van Rutte vin ik. Gewoon een kleine glimlach naar zijn collega's.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:13 schreef TLC het volgende:
Dit is zo verkeerd ; een kind hoort zijn / haar ouders weg te brengen, nooit andersom
Nee, iddquote:Op woensdag 21 maart 2012 19:21 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Bij de verhalen van de familie hou zelfs ik het niet droog.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:04 schreef Kikkeren het volgende:
Die manier waarop de moeder van Eline vertelt over haar dochter (L) (waar is de hartjessmiley?)
Vond ik ook vreemd. Hij zei wel (na de hele opsomming van de 'belangrijke' personen) 'maar VOORAL de ouders en geliefden....', dus dat maakte het weer een beetje goed. Maar ik had het ook mooier en gepaster gevonden om daarmee te beginnen, en daarna figuren als Alex en Maxima en Rutte e.d. bedanken voor hun komst.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb heel even het begin van de toespraak van Bart Peeters gezien, en vroeg me vooral af waarom vóórdat de familieleden en vrienden welkom werden geheten de koninklijke families en afgezanten van instanties en regeringen welkom werden geheten. Natuurlijk vind ik het prima en goed dat ze er zijn geweest, maar toch zou ik bij het 'welkomstwoord' in deze schijt hebben aan 'etiquette' en het vooral over de familie en vrienden van deze mensen hebben
Vind dat inderdaad heel knap. Ik zat gvd al met tranen in mn ogen terwijl ik niemand ervan ken, en dat staat zo'n klein meisje dapper te vertellen dat ze dr zusje zo zal missen enzoquote:Op woensdag 21 maart 2012 22:18 schreef zoeperzazke het volgende:
Respect voor alle familie die zo dapper hun woorden voor hun kind, broer of zus, vader of partner hebben uitgesproken.
Ik had het ook tof gevonden als hij met de ouders was begonnen. Desondanks kan ik de opbouw ook wel weer begrijpen, omdat het nu 1 keer 'hoi belangrijke mensen' is en de aandacht daarna ondoorbroken naar de familie gaat.quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:19 schreef DaverzNL het volgende:
[..]
Vond ik ook vreemd. Hij zei wel (na de hele opsomming van de 'belangrijke' personen) 'maar VOORAL de ouders en geliefden....', dus dat maakte het weer een beetje goed. Maar ik had het ook mooier en gepaster gevonden om daarmee te beginnen, en daarna figuren als Alex en Maxima en Rutte e.d. bedanken voor hun komst.
Ja dat vond ik ook zo wrang.quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:27 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Ik vond het ook heel heftig van de vrouw van de buschauffeur, dat die beste man deze maand zijn laatste ritjes zou maken om daarna te stoppen zodat zij niet meer ongerust hoefde te zijn
Bron: http://www.bzn.be/NL/Pages-435.phpquote:Beste Bondgenoot,
Bond zonder Naam verontschuldigt zich uitdrukkelijk ten overstaan van alle getroffenen bij de busramp in Zwitserland voor haar aprilspreuk: 'De uitweg voor een probleem? Er dwars doorheen'.
De afbeelding bij de spreuk krijgt door het recente ongeluk mogelijks een geheel andere betekenis dan wij bedoeld hebben toen deze in februari werd ontworpen. Op de dag van het ongeluk was de hele oplage
(200.000 exemplaren van de BZN Info en de spreuk) reeds gedrukt. De verzending verloopt automatisch vanuit dezelfde drukkerij. Toen wij ons realiseerden dat er een door ons niet gewenst verband kon worden gelegd, was alles reeds verzonden. Dit is voor ons een uiterst ongelukkige en hoogst uitzonderlijke samenloop van omstandigheden.
Wij wensen ons daarom in de eerste plaats te verontschuldigen bij alle getroffen families. We hopen gemeend te kunnen rekenen op begrip.
Terzelfdertijd houden we er aan de mensen die de getroffen gezinnen vandaag zo sterk ondersteunen aan te moedigen dat te blijven doen. Dwars doorheen een probleem, samen met anderen weegt 'iets' minder zwaar. Als de eerste pijn geleden is, komt nog een diepere laag van verdriet. We wensen de getroffen gezinnen toe dat ze ook dan vriendschap en steun mogen blijven vinden.
Oprechte deelneming.
Patrick Hanjoul,
directeur
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel mensen gevraagd wie wil het gratis doen? Hulp aan een natie in nood???quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
Misschien is het al gevraagd, maar waarom een militaire ceremony?
Het is toch niet omdat er militairen aanwezig zijn, en een deel van de ceremonie op zich nemen, dat het een militaire ceremonie is?quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
Misschien is het al gevraagd, maar waarom een militaire ceremony?
quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:56 schreef aswesleep het volgende:
[..]
Het is toch niet omdat er militairen aanwezig zijn, en een deel van de ceremonie op zich nemen, dat het een militaire ceremonie is?
Nou...met een militaire groet....quote:Op woensdag 21 maart 2012 22:56 schreef aswesleep het volgende:
[..]
Het is toch niet omdat er militairen aanwezig zijn, en een deel van de ceremonie op zich nemen, dat het een militaire ceremonie is?
Goed gesproken.quote:
Jezelf quoten.quote:
Bronquote:Twee meisjes in Lausanne keren naar België terug
De twee laatste Lommelse meisjes die nog in het ziekenhuis in Lausanne herstellen, keren naar België terug. De burgemeester van Lommel, Peter Vanvelthoven (SP.A), kon gisteren na de plechtigheid aankondigen dat alles in gereedheid wordt gebracht om hen te repatriëren.
Vanvelthoven vertelde ook over een gulle sponsor die de vijf Lommelse kinderen die al in België waren, een iPad cadeau deed, zodat die met elkaar via Skype konden communiceren. 'Zo is het genezingsproces versneld kunnen worden. Dan kwam de vraag van een vader of de twee kinderen in Lausanne ook zo'n toestel konden krijgen. Na een telefoontje was dat al geregeld. De zeven kinderen die in de klas overblijven, kunnen elkaar zo blijven steunen', aldus Vanvelthoven.
Gezamenlijk gedenkmonument voor 17 slachtoffers
Er zijn plannen om een gedenkmonument te plaatsen voor de zeventien Lommelse slachtoffers. Aan de architect van de stad is ook gevraagd op het kerkhof van Lommel-Kolonie een plaats te voorzien waar de slachtoffers van wie de families dat willen samen begraven zouden worden. De juiste plek voor het gedenkmonument is nog niet vastgelegd. 'Maar op het kerkhof moeten bepaalde intieme momenten voor de families mogelijk blijven.'
Man en vrouw van Duitse sekte aangehouden
Aan de Soeverein Arena in Lommel heeft de politie gisteren twee mensen administratief aangehouden die het afgelopen weekend bij misvieringen in Heverlee en Lommel de rust hebben verstoord. Zij riepen toen dat de busramp in Zwitserland een straf van God is. Gisteren hadden ze niet de kans om de plechtigheid te verstoren. De politie had hen buiten herkend en preventief opgepakt. Na de plechtigheid werden ze weer vrijgelaten. De man en vrouw zouden deel uitmaken van de Duitse sekte van Horst Schaffranek, een Duitse evangelist. Aanhangers van die sekte verstoorden in 2009 ook kerkdiensten en bijeenkomsten in het Nederlandse Apeldoorn, waar Karst Tates met een auto inreed op de colonne van de Nederlandse koninklijke familie op Koninginnedag. Toen riepen de sekteleden ook dat de daad van Tates een straf van God was.
Lommel speelde de gegevens van de man en vrouw door aan Leuven, waar vandaag een afscheidsviering doorgaat.
Volgens mij is er niemand van het busdrama vorige week zaterdag begraven. De mensen in die vijftien kisten moeten nog begraven worden. Dit zou in de uren en dagen na de herdenking gebeuren, details zijn niet vrijgegeven (gelukkig maar voor hen). De begeleidster Veerle is op dinsdag reeds begraven en er ontbrak één kistje van een kindje. Dat kindje is Nederlander (de enige ook wonende in Nederland) en dat kistje is al dagen geleden bij aankomst in Lommel doorgegaan naar Nederland. De foto's van de twee (zonder kist) werden wel getoond op de herdenking.quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:22 schreef G.R.S. het volgende:
Misschien een hele domme vraag maar lagen de kinderen en volwassenen in de kisten tijdens de herdenking? Want ik dacht dat ze afgelopen zaterdag werden begraven.
Geen dankquote:Op donderdag 22 maart 2012 11:27 schreef G.R.S. het volgende:
Ahh! Bedankt voor de uitleg Marie! Ik heb waarschijnelijk een van de berichten verkeerd gelezen.
Ik kan niets lezen zonder tranen in mijn ogen te krijgen. Zat vanmorgen in de trein bijna te huilen. Snel de krant dichtgeslagen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 14:54 schreef Kikkeren het volgende:
Steeds als ik hieraan denk word ik boos.
ja ik ookquote:Op donderdag 22 maart 2012 14:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan niets lezen zonder tranen in mijn ogen te krijgen. Zat vanmorgen in de trein bijna te huilen. Snel de krant dichtgeslagen.
Inderdaad! Vooral het lied Seashell vind ik echt goed.quote:Op donderdag 22 maart 2012 14:59 schreef Doodloper het volgende:
Dat koor vond ik overigens wel érg mooi, echt een goed koor voor deze gelegenheid.
En Woorden ook.quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:00 schreef Kikkeren het volgende:
[..]
Inderdaad! Vooral het lied Seashell vind ik echt goed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |