SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een goed trainingsschema bestaat voor een groot gedeelte uit de grote compound oefeningen zoals squats, deadlifts, bench press, overhead presses, bent over rows etc. De rest van je trainingsschema kan je opvullen met andere (zoals isolatie) oefeningen.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SteroidenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige en informatieve linkjesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Speciale Newb GuideOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2011Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Deze openingspost is ooit gestart door Mr.J op GoT. Na 2 jaar in deze vorm te zijn gebruikt heeft LedZep deze uitgebreid en waar nodig verbeterd., na nog eens 2 jaar heeft CarbonC een kleine revisie/uitbreiding/update doorgevoerd. In 2011 heeft Yuri_Boyka de OP onderverdeeld in spoilers.
De OP staat hier
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2012 12:08:51 ]![]()
is het een feit of een fabel dat je spieren 1 dag nodig heeft om zich te herstellen van sport/bodybuilding?![]()
Indien je ondervoed bent, kom je met alleen meer en beter eten ook al een heel eind. Je hebt meer spier- én vetmassa nodig.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:06 schreef Dimens het volgende:
Dankzij dit topic en de tips van Panzermaus, zal ik hier de komende tijd ook te vinden zijn. Eens zien of ik met een nieuw eet schema en training van dit magere lichaam af kan komen.Confidence through competence![]()
Tuurlijk heb je rust nodig. Vaak langer dan 1 dag.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:08 schreef aequus het volgende:
is het een feit of een fabel dat je spieren 1 dag nodig heeft om zich te herstellen van sport/bodybuilding?![]()
Ik ga proberen een heel ander eet patroon te nemen, 's ochtends beginnen met Brinta en melk. 's middags eieren een bruin brood en ook veel melk. 's avonds het gewone eten wat ik voorgeschoteld krijg en daarna ga ik aan de pinda's en noten. En om het af te sluiten eet ik voor het slapen gaan een bak met kwark.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Indien je ondervoed bent, kom je met alleen meer en beter eten ook al een heel eind. Je hebt meer spier- én vetmassa nodig.![]()
dus als je 3 dagen achterelkaar naar de sportschool gaat is dat niet goed voor je spieren?quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:12 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Tuurlijk heb je rust nodig. Vaak langer dan 1 dag.
en wat kunnen de effecten daarvan zijn?![]()
Ligt eraan welke spieren je pakt he.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:14 schreef aequus het volgende:
[..]
dus als je 3 dagen achterelkaar naar de sportschool gaat is dat niet goed voor je spieren?
gewoon een totale training van alle grote spiersecties[borst, been, borst,buik etc]quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:15 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ligt eraan welke spieren je pakt he.![]()
Je moet niet naar Panzermaus luisteren als je niet van plan bent minstens 3x per week te gaan buffelen in de gym Dimens. Als je eet wat hij eet maar niet traint hoe hij traint word je gewoon dik puur en simpel.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!![]()
Je kan makkelijk 3 dagen achter elkaar naar de sportschool gaan, zolang je elke dag maar een andere spiergroep pakt. Maar als je net begint is het niet aan te raden drie dagen achter elkaar te gaan. Twee of drie dagen per week is genoeg om mee te beginnen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:14 schreef aequus het volgende:
[..]
dus als je 3 dagen achterelkaar naar de sportschool gaat is dat niet goed voor je spieren?
Jajong heeft gelijk, je hebt die obsessieve touch nodig om succesvol vet om te kunnen zetten in spier. Dat gaat nu met gemiddeld 250 gram per dag.![]()
Trouwens boys, als je lekker wil kotsen in de gym begin dan met drop-sets. Heb me nog nooit zo beroerd gevoeld LoL
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Aankomen is namelijk niet zo moeilijk. Goed aankomen daarentegen..[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
en watvoor problemen kunnen er opduiken als je het wel doet?quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:21 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je kan makkelijk 3 dagen achter elkaar naar de sportschool gaan, zolang je elke dag maar een andere spiergroep pakt. Maar als je net begint is het niet aan te raden drie dagen achter elkaar te gaan. Twee of drie dagen per week is genoeg om mee te beginnen.![]()
Met meerdere keren individueel chin-uppen bedoel ik 1x, dan rust, dan 1x, etc..quote:Op donderdag 15 maart 2012 11:45 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Hard man, tijd om een dippingbelt te halen dan. BW + 40 kg is wel de norm hier.Ik ga eerst ff proberen sets van meerdere reps te kunnen
![]()
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Als ik je een tip mag geven wat je echt gaat helpen: tel je calorieën. Echt. Ondervoede mensen overschatten enorm wat ze aan het eten zijn (daarom zijn ze ondervoedquote:Op donderdag 15 maart 2012 12:14 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik ga proberen een heel ander eet patroon te nemen, 's ochtends beginnen met Brinta en melk. 's middags eieren een bruin brood en ook veel melk. 's avonds het gewone eten wat ik voorgeschoteld krijg en daarna ga ik aan de pinda's en noten. En om het af te sluiten eet ik voor het slapen gaan een bak met kwark.) en dikke mensen, zoals ik ooit was, onderschatten wat ze aan het eten zijn (nee hoor, ik eet niet veel *zak chips naar binnen gooit).
Tel dus je energie wat je eet. Snap dat het komt uit koolhydraten, vetten en eiwitten. Dit is *serieus* het beste wat je kunt doen als je jezelf gezonder wil maken.Confidence through competence![]()
Probeer ook even je hersens te gebruiken voordat je zulke vragen stelt. Of ga desnoods de OP EVEN LEZEN?quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:23 schreef aequus het volgende:
[..]
en watvoor problemen kunnen er opduiken als je het wel doet?[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Geen/weinig progressie. Met goed eten, veel slaap en dag (of twee) tussen dezelfde spiergroeptraining kun je het eerste jaar elke nieuwe training extra gewicht erop gooien. Als je niet genoeg eet, of niet genoeg slaapt, of niet genoeg rust zul je niet elke training meer gewicht erop kunnen gooien.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:23 schreef aequus het volgende:
[..]
en watvoor problemen kunnen er opduiken als je het wel doet?I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Hier ben ik 't overigens niet mee eens. Sinds ik IF doe tel ik geen calorieen meer en werkt voor mij veel beter. Dat obsessieve getel vind ik een beetje onzin.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Als ik je een tip mag geven wat je echt gaat helpen: tel je calorieën. Echt. Ondervoede mensen overschatten enorm wat ze aan het eten zijn (daarom zijn ze ondervoed) en dikke mensen, zoals ik ooit was, onderschatten wat ze aan het eten zijn (nee hoor, ik eet niet veel *zak chips naar binnen gooit).
Tel dus je energie wat je eet. Snap dat het komt uit koolhydraten, vetten en eiwitten. Dit is *serieus* het beste wat je kunt doen als je jezelf gezonder wil maken.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Dat je jezelf binnen de kortste keren overtraint waardoor je niks opbouwd, je zal moeten stoppen tot je genoeg uitgerust bent om weer een gewicht te kunnen tillen. Het is iets wat je rustig op moet bouwen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:23 schreef aequus het volgende:
[..]
en watvoor problemen kunnen er opduiken als je het wel doet?![]()
Jij bent geen ondervoedde concentratiekampbewonerquote:Op donderdag 15 maart 2012 12:26 schreef Jajong het volgende:
[..]
Hier ben ik 't overigens niet mee eens. Sinds ik IF doe tel ik geen calorieen meer en werkt voor mij veel beter. Dat obsessieve getel vind ik een beetje onzin.
IF is bij uitstek geschikt voor mensen die vet willen verliezen zonder al teveel spiermassa verliezen.Confidence through competence![]()
Ik ben juist bang dat ik niet genoeg eet met IF... zit me echt te wangvoederen om aan de 2.5k cals te komenquote:Op donderdag 15 maart 2012 12:26 schreef Jajong het volgende:
[..]
Hier ben ik 't overigens niet mee eens. Sinds ik IF doe tel ik geen calorieen meer en werkt voor mij veel beter. Dat obsessieve getel vind ik een beetje onzin.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
sommige apparten gaan van 5-10-20 kilo, dus een verdubbeling elke keer?quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:25 schreef Zith het volgende:
[..]
Geen/weinig progressie. Met goed eten, veel slaap en dag (of twee) tussen dezelfde spiergroeptraining kun je het eerste jaar elke nieuwe training extra gewicht erop gooien. Als je niet genoeg eet, of niet genoeg slaapt, of niet genoeg rust zul je niet elke training meer gewicht erop kunnen gooien.![]()
Nee maar ik ben/was wel te dik.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:26 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jij bent geen ondervoedde concentratiekampbewoner[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
quote:ergo:quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:27 schreef Zith het volgende:
[..]
Ik ben juist bang dat ik niet genoeg eet met IF... zit me echt te wangvoederen om aan de 2.5k cals te komenZie editquote:IF is bij uitstek geschikt voor mensen die vet willen verliezen zonder al teveel spiermassa verliezen.
Confidence through competence![]()
Geen tot weinig apparaten gebruiken. Probleem opgelost. Daarnaast gaan apparaten niet zoals jij zegt. Altijd met de zelfde incrementie (is dat een woord?) omhoog.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:27 schreef aequus het volgende:
[..]
sommige apparten gaan van 5-10-20 kilo, dus een verdubbeling elke keer?[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
aequus lees de OP. Dit is geen vraagbaak ofzo.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Die nummers op apparatent zijn niet perse kilo's, gewoon nummers. Bij de gym hier staan 2 verschillende cable-stations en de '50' op de ene is ongeveer '80' op de andere. Veel machines hebben ook meerdere kartolen die het gewicht eraan verminderen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:27 schreef aequus het volgende:
[..]
sommige apparten gaan van 5-10-20 kilo, dus een verdubbeling elke keer?
Ik doelde eigenlijk op 2.5kilo stappen met halters.Hoi stereoquote:Op donderdag 15 maart 2012 12:28 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
[..]
ergo:
[IF is bij uitstek geschikt voor mensen die vet willen verliezen zonder al teveel spiermassa verliezen]
Zie editHerrinner me van je dat je eens had gelezen dat mensen met hoog(//hoger) BF% relatief meer vet verliezen dan spier bij lage calorieconsumptie. Werkt dit dan nog beter bij IF?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
er staat kilo achter het getalquote:Op donderdag 15 maart 2012 12:33 schreef Zith het volgende:
[..]
Die nummers op apparatent zijn niet perse kilo's, gewoon nummers. Bij de gym hier staan 2 verschillende cable-stations en de '50' op de ene is ongeveer '80' op de andere. Veel machines hebben ook meerdere kartolen die het gewicht eraan verminderen.
[ afbeelding ]
Ik doelde eigenlijk op 2.5kilo stappen met halters.
[..]
Hoi stereoHerrinner me van je dat je eens had gelezen dat mensen met hoog(//hoger) BF% relatief meer vet verliezen dan spier bij lage calorieconsumptie. Werkt dit dan nog beter bij IF?
![]()
Ja, dat betekent niet dat je ook echt dat gewicht aan kracht uitoefent.I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!![]()
Ik ga mij zometeen inschrijven bij een sportschool.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:20 schreef Jajong het volgende:
Je moet niet naar Panzermaus luisteren als je niet van plan bent minstens 3x per week te gaan buffelen in de gym Dimens. Als je eet wat hij eet maar niet traint hoe hij traint word je gewoon dik puur en simpel.Dit ga ik eens doen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:24 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Als ik je een tip mag geven wat je echt gaat helpen: tel je calorieën. Echt. Ondervoede mensen overschatten enorm wat ze aan het eten zijn (daarom zijn ze ondervoed) en dikke mensen, zoals ik ooit was, onderschatten wat ze aan het eten zijn (nee hoor, ik eet niet veel *zak chips naar binnen gooit).
Tel dus je energie wat je eet. Snap dat het komt uit koolhydraten, vetten en eiwitten. Dit is *serieus* het beste wat je kunt doen als je jezelf gezonder wil maken.![]()
Vraag dan ook even of ze een squatrack hebben.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:35 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik ga mij zometeen inschrijven bij een sportschool.![]()
Ja dat klopt, deze studie o.a.:quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:33 schreef Zith het volgende:
Hoi stereoHerrinner me van je dat je eens had gelezen dat mensen met hoog(//hoger) BF% relatief meer vet verliezen dan spier bij lage calorieconsumptie. Werkt dit dan nog beter bij IF?
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15615615
Je kunt maar een x kcal hoeveelheid vet verbranden op een dag zonder dat lean body mass significant aangesproken wordt. Dit getal is hoger wanneer je heel veel vet op je lichaam hebt.
Of het beter werkt in IF schijnt wel zo te zijn, en die gast van Leangains beweert uiteraard van wel. Ik heb me daar zelf (nog) niet zoveel in verdiept.Confidence through competence![]()
Door IF zijn je insulinewaardes zoveel beter, waardoor vetverbranding veel minder geblokkeerd wordt, je lichaam zal dus sneller naar vet gaan voor zijn energie. Oók als je te weinig eet, waardoor je minder snel spier kwijtraakt.
Ben weer serieus aan de cardio trouwens, heerlijk buiten fietsen met dit weer![]()
![]()
Zo ziet mijn Rug/Biceps dag er nu uit. Keep in mind, ik train ook sportspecifiek.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen was ik wel overleden.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:51 schreef Jajong het volgende:
Zo ziet mijn Rug/Biceps dag er nu uit. Keep in mind, ik train ook sportspecifiek.RIPpedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen was ik wel overleden.Confidence through competence![]()
Ja, de betere insulinewaardes en -sensitiviteit zouden wel moeten helpen.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:49 schreef Autobandje het volgende:
Door IF zijn je insulinewaardes zoveel beter, waardoor vetverbranding veel minder geblokkeerd wordt, je lichaam zal dus sneller naar vet gaan voor zijn energie. Oók als je te weinig eet, waardoor je minder snel spier kwijtraakt.
Ben weer serieus aan de cardio trouwens, heerlijk buiten fietsen met dit weer
Confidence through competence![]()
Oh god, laten we bidden voor deze jongen. Ik hoop dat je het nog leest.quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:35 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik ga mij zometeen inschrijven bij een sportschool.
[..]
Dit ga ik eens doen.
Dingen om op te letten bij het kiezen van een sportschool:
• Voldoende dumbbells en een halterstang met voldoende schijven gewicht
• Een squat rack of power rack, vraag hiernaar
• Hoe druk is het
• Openingstijden
• Als er grote gasten trainen zit je meestal wel goed, hier kun je hulp aan vragen, meeste instructeurs vertellen grotendeels kul
• Cardio apparaten en andere isolatieapparaten zijn een bonus. Als je de keuze hebt tussen eentje met dumbbells + halterstang en squatrack enzo, en eentje die 2x zo groot is maar alleen maar apparaten heeft, dan kies je die eerste
Als je dit soort constructies ziet staan zit je meestal wel goed.
Geloof me, je wil niet een halfjaar vast zitten aan een sportschool met alleen maar apparaten, geen barbells en hippe healthy bejaarden en dumbbells die niet verder gaan dan 20 kg.![]()
![]()
Een gym zonder barbells? Wat is deze?
Zit nu zelf ook bij een gym zonder squatrack en moet het hier nog een paar maanden uitzingen, maar het wordt wel steeds vervelender om de stang te racken met squats.![]()
Hm, denk dat ik met m'n 1.66m wel een probleem zou hebben met zo'n squatrack....quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:57 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Oh god, laten we bidden voor deze jongen. Ik hoop dat je het nog leest.
Dingen om op te letten bij het kiezen van een sportschool:
• Voldoende dumbbells en een halterstang met voldoende schijven gewicht
• Een squat rack of power rack, vraag hiernaar
• Hoe druk is het
• Openingstijden
• Als er grote gasten trainen zit je meestal wel goed, hier kun je hulp aan vragen, meeste instructeurs vertellen grotendeels kul
• Cardio apparaten en andere isolatieapparaten zijn een bonus. Als je de keuze hebt tussen eentje met dumbbells + halterstang en squatrack enzo, en eentje die 2x zo groot is maar alleen maar apparaten heeft, dan kies je die eerste
Als je dit soort constructies ziet staan zit je meestal wel goed.
[ afbeelding ]
Geloof me, je wil niet een halfjaar vast zitten aan een sportschool met alleen maar apparaten, geen barbells en hippe healthy bejaarden en dumbbells die niet verder gaan dan 20 kg.Confidence through competence![]()
Ik moest zo'n plastic stang stelen tussen hun sessies bodypump door. Kon maximaal 50 kg (incl stang) aan plastic schijfjes vinden, maar meer dan 25 kg kon ik al niet op mijn rug hijsen, geen rack of welke hulpmiddelen dan ook. Squatten kon ik pas vanaf juni. Ze versleten me voor gek 'want er is ook een legpress (seated, red.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:06 schreef Banaanensuiker het volgende:
Een gym zonder barbells? Wat is deze?
Zit nu zelf ook bij een gym zonder squatrack en moet het hier nog een paar maanden uitzingen, maar het wordt wel steeds vervelender om de stang te racken met squats.) en een adductor/adductor machine'.
Nu maar hopen dat Dimens niet in een vergelijkbare slangenkuil terechtkomt.![]()
hoezo datquote:Op donderdag 15 maart 2012 13:06 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hm, denk dat ik met m'n 1.66m wel een probleem zou hebben met zo'n squatrack....Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.![]()
quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:51 schreef Jajong het volgende:
Zo ziet mijn Rug/Biceps dag er nu uit. Keep in mind, ik train ook sportspecifiek.The fuck? 30 sets?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toen was ik wel overleden.![]()
![]()
U mad?quote:[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Het zijn er 41 trouwens.[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
Of nouja niet natuurlijk want die Dropsets doe je allemaal achter elkaar. Dus telt eigenlijk als 1 set imo. Dus dan zijn 't er 25.quote:[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
ach bij ons hebben we ook 2 squatrekken en 1 daarvan is zoiets. Met mijn 1.71 heb ik daar geen last van als ik tot parallel ga.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:19 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Kom tegen die safety bars aan als ik parallel squatOp woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: