Het staat op imageshack en dat wil niet hotlinken.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 00:32 schreef Rave_NL het volgende:
Ik vind het elke keer weer mooi dat we al 23 delen geen foto hebben van hoe het wél moet in de OP..
nog even de punten:quote:Op donderdag 15 maart 2012 18:17 schreef M5 het volgende:
Meroka, Spanje, een CIWS (luchtafweer voor schepen)
Bijna...quote:Op vrijdag 16 maart 2012 17:38 schreef m.k het volgende:
Iron shield, Israel, om vogels uit de lucht te kijken uiteraard
Nee, het is een vliegtuig.quote:
Gast...quote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:57 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Nee, het is een vliegtuig.
En nobu had het al geraden.
Ja, dan moet ie zelf maar een plaatje posten.quote:
Als er iemand is die dit topic in leven probeert te houden dan is het Nibb-it welquote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:12 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Ja, dan moet ie zelf maar een plaatje posten.
Prima, welke tank?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 16:12 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Ja, dan moet ie zelf maar een plaatje posten.
Chinese Type 59-II inderdaad. Foto is van Tiananmen protesten van 1989.quote:
Sorry hoorquote:Op zaterdag 24 maart 2012 20:55 schreef hoogvlieger het volgende:
![]()
Mijn beurt pik.
En dat leuke ding is een FG42. Naam zegt het al: Fallschirm gewehr. Voor parachutisten dus. Vielen detijds onder de Luftwaffe.
edit: nee geen chaffee beetje dom.quote:Op maandag 26 maart 2012 12:08 schreef ReNero het volgende:
Ik moest eerst denken aan de chaffee, maar de sinds Nibb-It de stuart noemde begin ik te twijfelen...
Duh, de USS Monitorquote:Op woensdag 28 maart 2012 00:09 schreef Nibb-it het volgende:
M5 2
Hoogvlieger 2
Nibb-it 2
Zandheks 1
jeroen25 1
Nobu 1
Wat is de naam van deze schuit?
[ afbeelding ]
Graag de naam van dit onderwaterschipquote:
quote:Op woensdag 28 maart 2012 00:26 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Graag de naam van dit onderwaterschip
quote:
quote:Op woensdag 28 maart 2012 00:26 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Graag de naam van dit onderwaterschip
Correct, David Bushnells Turtlequote:
quote:Op woensdag 28 maart 2012 02:26 schreef Im.Kant. het volgende:
Van de Royal Charles, was een oorlogsprijs genomen tijdens de zgn Raid op de Medway
Correctquote:
Het middaguur is gepasseerdquote:Op dinsdag 3 april 2012 08:34 schreef trigt013 het volgende:
Dan ga ik hem toch maar verraden als mensen hem niet gaan vinden, ik geef iedereen nog tot het middaguur.
Meer correct: het Joint Operations Center, het voormalige 2ATAF Alternate War HQ. Maar dat is geen fort, dat is (was) een ondergronds bunkercomplex. Hij vraagt om een fort.quote:
Jawhol!quote:
Sorry, maar een bunker(-complex) maakt nog geen fort.Van Dale uitleg of niet. Maar dat is een discussie die hier niet hoort, dus ga ik er niet verder op in.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:17 schreef trigt013 het volgende:
lees de definitie van een fort: Een fort is een militair gebouw of kampement dat is ingericht om een eenheid militairen te herbergen en geschikt zich te verdedigen tegen vijandelijke aanvallen
Joint Operations Center is de andere naam. Vredesnaam / Operationele naam
Als een zwerende vinger!quote:
Dat is een H&K Mk.23.quote:
Dat is me potverdrie toch een mooi ding.quote:Op dinsdag 3 april 2012 23:39 schreef M5 het volgende:
Wat is het en door wie wordt het gebruikt? (nee, niet het pistool boven in het plaatje)
[ afbeelding ]
Die Ruski vlag is ook wel een aardige hint.quote:Op donderdag 5 april 2012 23:48 schreef Esses het volgende:
Waren er toch maar een paar? Kon toch op water landen? Nee heb geen idee meer hoe hij heet, alleen dat hij Russisch is?
Dat is correct...quote:
Neem aan dat je op een Asmogendheid doelt, dan ligt Italië of misschien Hongarije voor de hand.quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:33 schreef trigt013 het volgende:
Ik kan wel vertellen dat het een bondgenoot is
you learning fast my young padewan, pick your choice and i make you a famous man.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:10 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Neem aan dat je op een Asmogendheid doelt, dan ligt Italië of misschien Hongarije voor de hand.
Ik ga dan voor Italië, zou eerlijk gezegd niet weten of Hongaren toen al camo droegen (buiten de Hongaarse SS-divisies dan).quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:12 schreef trigt013 het volgende:
[..]
you learning fast my young padewan, pick your choice and i make you a famous man.
Hij vraagt welk land het uniform gebruikt, niet in welk land het ooit gedragen werd. Bij mijn weten heeft Hongarije al een tijdje geen SS divisies meer.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:39 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik ga dan voor Italië, zou eerlijk gezegd niet weten of Hongaren toen al camo droegen (buiten de Hongaarse SS-divisies dan).
Met de kanttekening dat de Duitse troepen dat pak/ camo ook gedragen hebben.quote:
quote:The widespread use of Italian M29 camo by the Germans coincided with the 1943 disarmament of the Italian forces. Both 1.SS-Panzer-Division LAH and 12.SS-Panzer-Division HJ participated in the process. It is no big surprise that members of these two divisions judging by wartime photos were the most conspicuous users of Italian camouflage material.
Following the capitulation and disarmament of most of the Italian armed forces in 1943, stocks of Italian material were used by Germany to meet the increased demand for equipment in the face of the slowly deteriorating wartime economy. The German armed forces not only issued already existing stocks of Italian shelter halves, they used the Italian camouflage material to make a wide variety of uniforms and field gear items. Many of these uniform items were tailor made or theater made including jackes, hosen, kombis and mutzen. The material was also used to make some standard issue items such as M31 zeltbahns and fur lined anoraks which were typically made out of mouse grey material. An important thing to note is that items made using Italian camo material were used by all branches of the German armed forces serving in the Italian theater of operations Heer, SS, Luftwaffe and Kriegsmarine.
Boze duitse mannen in pantserwagen organisatiequote:Op zaterdag 7 april 2012 15:05 schreef Nibb-it het volgende:
M5 4
jeroen25 3
Nibb-it 3
Hoogvlieger 2
Im.Kant. 2
Zandheks 2
Nobu 1
MaryMouse 1
Cobra4 1
trigt013 1
Andyy 1
TheSystem 1
trigt013 1
Welke organisatie zien we hier?
[ afbeelding ]
quote:
M5 4quote:Op vrijdag 13 april 2012 04:05 schreef Zandheks het volgende:
pzkw (panzerkampfwagen) I, ingezet in de Spaanse burgeroorlog, te herkennen aan de erop geschilderde Spaanse vlag.
Da's gewone artillerie, toch?quote:Op vrijdag 27 april 2012 21:44 schreef Nibb-it het volgende:
Dat is volgens mij de Amerikaanse 155mm M1/M2 (Long Tom)
Jep, was geloof ik een van de zwaarste Amerikaanse types veldgeschut (please correct me if I'm wrong). Aan de baretten te zien is het exemplaar op jouw foto in Britse dienst?quote:
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 20:43 schreef Sine_Pari het volgende:
Het is volgens mij een MK6 7.2 inch Howitzer op een M115 howtizer carriage. Dit omdat de op de MK6 op de split trail carriage van de M115 niet elke keer hoefde te worden repositioned.
B.L. 7.2 inch Howitzer Mk.6quote:Op dinsdag 1 mei 2012 23:13 schreef RonaldV het volgende:
En wat wordt dan de complete correcte aanduiding?
Flakvierling 38 was gewoon vier stukken Flak 38 op één affuit als ik het goed heb.quote:Op maandag 7 mei 2012 13:44 schreef hoogvlieger het volgende:
Flakvierling is toch 38? Heeft deze geen ander nummer?
[ afbeelding ]
Naam voertuig, functie en naam rakket plies.
1 puntje maar voor mij, de Hornet heb ik via google gevonden. Bewust pas gepost na dat er nieuwe opgave was.quote:Op maandag 4 juni 2012 19:54 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
die van mij was neit zo moeilijk, maar die daarvoor
ik wou dat ik er zoveel van wist
M5 5
jeroen25 3
Nibb-it 3
Im.Kant. 3
Zandheks 3
Hoogvlieger 3
Andyy 2
Nobu 1
MaryMouse 1
Cobra4 1
trigt013 1
TheSystem 1
trigt013 1
Ziet er eerder uit als een door een paar dronken Libiers in mekaar geflanste recoilless rifle.quote:Op maandag 4 juni 2012 20:02 schreef M5 het volgende:
[..]
1 puntje maar voor mij, de Hornet heb ik via google gevonden. Bewust pas gepost na dat er nieuwe opgave was.
Next:
[ afbeelding ]
wat is het en door wie gebruikt?
Helemaal goed.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:44 schreef Esses het volgende:
De Fliegerfaust, tegen luchtdoelen.
Edit: En omdat je ook vraagt door wie, zie de naam. Nazi's ofcourse.
Oh wist ik zo niet.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:48 schreef M5 het volgende:
[..]
Elk deel opnieuw en in de eerste post het totaal na het vorige deel.
Niet goed?
Bijna goed, goed, FOUTquote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:01 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Amigo, kmar, voertuigregistratie
Nog steeds fout.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:05 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
@migo dan
Voor informatie gestuurd optreden
Beiden eigenlijk half. Het doel is inderdaad IGO. Maar de methode had je nog foutquote:
Nja alhoewel jouw omschrijving niet helemaal jofel is was deze al afgelopen en was het volgens mij aan jojo om een nieuwe te plaatsen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:19 schreef koerdinator het volgende:
Dat is een @MIGO-BORAS van de kmar. Wordt o.a. gebruikt voor herkenning van voertuigkenmerken en kan automatisch kentekens herkennen.
Ik vind dat het punt naar Bierenstijn mag gaan, hij kwam heel erg in de buurt.
oh sorry, niet opgemerkt.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:39 schreef Esses het volgende:
[..]
Nja alhoewel jouw omschrijving niet helemaal jofel is was deze al afgelopen en was het volgens mij aan jojo om een nieuwe te plaatsen.
Haha, blanke klewangquote:Op donderdag 14 juni 2012 20:41 schreef Nibb-it het volgende:
Makkelijke dan maar... graag de naam van het blanke wapen rechts vooraan...
[ afbeelding ]
Yes sir, even kijken hoor.quote:Op donderdag 14 juni 2012 21:25 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
![]()
kom maar op met de volgende STG5
Dacht ik al welquote:Op donderdag 14 juni 2012 21:34 schreef Nibb-it het volgende:
Laat ik even voorbijgaan voor een ander..
quote:Op dinsdag 10 juli 2012 10:54 schreef Pumatje het volgende:
zit op het werk, en zo de mor in :p dus ff onmogelijk nu wat te posten
yupquote:Op dinsdag 10 juli 2012 13:26 schreef hoogvlieger het volgende:
Dat ding hadden toch ook nog ergens in Afghanistan aangetroffen ofso?
Carl Gustav?quote:Op zondag 22 juli 2012 16:29 schreef hoogvlieger het volgende:
[ afbeelding ]
Alsteblaft. Naam/typenr gaarne.
Nee hij heeft gelijk, de RPG-28 Anti-Tank uit Rusland.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:49 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
even opgezocht, zowel Jaimito als Cobra zitten te hoog
bij het zoeken kwam ik op de 27quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 11:56 schreef TMartina het volgende:
[..]
Nee hij heeft gelijk, de RPG-28 Anti-Tank uit Rusland.
[ afbeelding ]
Guderian. Toevallig vandaag nog gezien omdat ik met nibb-it in een discussie was en deze naam voorbij kwam op het internetquote:
Komt dan even goed uit.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 17:51 schreef Esses het volgende:
[..]
Guderian. Toevallig vandaag nog gezien omdat ik met nibb-it in een discussie was en deze naam voorbij kwam op het internet
Nee!quote:
quote:
ter ere van wat? Die persoon zegt me niets.quote:
M5 5quote:
Anderhalf topic vol geluld over die kerel ivm die NCRV uitzending...quote:Op woensdag 15 augustus 2012 09:53 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
ter ere van wat? Die persoon zegt me niets.
Mocht je het zelf wel weten dan staat het je vrij te antwoorden, mocht je het niet willen zeggen dan staat het de poster vrij een hint te geven![]()
Zonder dequote:
Goed genoeg. Russische PFM-1. De 'y' geeft aan dat het om een inert oefenexemplaar gaat. U is.quote:Op maandag 20 augustus 2012 00:26 schreef hoogvlieger het volgende:
Russische vlindermijn. De 'Y' zal wel betekenen dat hij gedeactiveerd is oid? (als dat uberhaupt mogelijk is bij deze types)
Winchester 1873quote:Op maandag 20 augustus 2012 01:16 schreef hoogvlieger het volgende:
Oudje dan maar:
Jaartal is extra kuddo's.
[ afbeelding ]
Goed, maar t is een '66. Kun je zien aan de messing kast. 1873 is staal, evt. verguld. En dit is trouwens een carabine versie.quote:
Ohquote:Op maandag 20 augustus 2012 01:22 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Goed, maar t is een '66. Kun je zien aan de messing kast. 1873 is staal, evt. verguld. En dit is trouwens een carabine versie.
M5 5
Hoogvlieger 4
jeroen25 3
Nibb-it 3
Im.Kant. 3
Zandheks 3
Esses 3
Andyy 2
Cobra4 2
Nobu 1
MaryMouse 1
trigt013 1
TheSystem 1
trigt013 1
Samthegreat5 2
Dat is geheel correctquote:Op maandag 20 augustus 2012 07:51 schreef Blackbeard het volgende:
Walther P38, in gebruik bij het duitse rijk als vervanging voor Luger P08
Het kaliber had ik ook niet geweten....quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:37 schreef Blackbeard het volgende:
Ik reken hem goed, het kaliber is wellicht wat teveel gevraagd.
Het is inderdaad een Krupp K5, kaliber 283mm.
M5 5
Hoogvlieger 4
jeroen25 3
Nibb-it 3
Im.Kant. 3
Zandheks 3
Esses 4
Andyy 2
Cobra4 2
Nobu 1
MaryMouse 1
trigt013 1
TheSystem 1
trigt013 1
samthegreat5 2
Blackbeard 1
WWWWWRRRRRROOOOOOOOOOOOONNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGGquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:10 schreef Andyy het volgende:
Audi Q7, om voetballers met slechte smaak te vervoeren.
ehh... Andyy heeft wel gelijk. Plaatje dat jij post is de Audi Q7 V12 TDI Quattro concept car. Google maar eens...quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:11 schreef Esses het volgende:
[..]
WWWWWRRRRRROOOOOOOOOOOOONNNNNNNNNNNGGGGGGGGGGGGGG
Ik bedoelde inderdaad een Q5, dus ik had het verkeerde plaatje te pakken. Maar dan nog had hij het fout want doel was foutquote:Op zondag 26 augustus 2012 23:16 schreef M5 het volgende:
[..]
ehh... Andyy heeft wel gelijk. Plaatje dat jij post is de Audi Q7 V12 TDI Quattro concept car. Google maar eens...
Je bedoelt waarschijnlijk de Audi Q5 die gebruikt wordt voor @migoboras.
M-141 kruisraketje?quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:40 schreef M5 het volgende:
[ afbeelding ]
Van wie dit ding is lijkt me duidelijk. Maar hoe heet het en waar is het voor?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |