quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:28 schreef DJMO het volgende:
hij lag in m'n armen Ymmenormaal word ik meteen wakker als hij dan weggelipt maar dit keer niet dus .. hij heeft echt héél stil gedaan, boevenkoppie.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 14:27 schreef Meimeltje het volgende:
Nee wat vreselijk![]()
Groeien zn haren snel?Hij had wel altijd al kort haar toch?
dit is een kindertondeuse, een redelijk geluidsarme wat hem dus uitermate geschikt maakt voor kindjes die er bang voor zijnquote:Op woensdag 14 maart 2012 15:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hoe kan je dat nou niet doorhebben? Een tondeuse maakt best veel geluid toch?
Lars mocht vanmo bij de kindjes spelen (creche) omdat ik een cursus had. Zijn samenvatting: "mama kuhkuhs, lars huilen, lars mama toe!" hij vond het niet zo geslaagd...
En ik maar denken dat ik hem er een plezier mee deed....
Nouja en zelfs als je het wel doorhebt is het vaak te laat voor de eerste pluk haar natuurlijkquote:Op woensdag 14 maart 2012 15:36 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hoe kan je dat nou niet doorhebben? Een tondeuse maakt best veel geluid toch?
Lars mocht vanmo bij de kindjes spelen (creche) omdat ik een cursus had. Zijn samenvatting: "mama kuhkuhs, lars huilen, lars mama toe!" hij vond het niet zo geslaagd...
En ik maar denken dat ik hem er een plezier mee deed....
klikquote:Op woensdag 14 maart 2012 18:45 schreef Troel het volgende:
Oew bestaan die dingen? Dat zou voor Jochem de oplossing zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Hoelang is het geleden dat hij ziek was?quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:31 schreef Estrys het volgende:
Mijn buitenkind wil niet meer naar buiten! Sinds hij ziek is geweest klaagt hij over koud. En dat deed hij nooit. Nu wil hij een muts en wanten en een das. Zelfs met mooi weer. En dan nog klaagt hij. Waren we zondag in de speeltuin: gaan we terug mama? Zo passief. Hij wil niks, hij doet niks. Zit als een zoutzak op de bank. Op het Kdv wil hij ook niet naar buiten en slaapt hij zo drie uur smiddags. Terwijl hij niet meer sliep daar. Hij is zo niet zichzelf dat ik me zorgen begin te maken. Hij is ook niet echt ziek of zo. Ik wil mijn actieve manneke terug!
De mijne geeft zichzelf vaak al een kusje danquote:Op donderdag 15 maart 2012 10:05 schreef Claudia_x het volgende:
Wat me trouwens al een tijdje verwondert is dat een kusje geven tegen pijntjes helpt.Pff, dan heb je wel een groot kind, hoor.
Hij vond het leuk hoor!quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:31 schreef ymme het volgende:
Goede avond allen,
Ik lees echt veel mee, maar post weinig
Met droog weer vooral buiten te vinden, met Mart (met of zonder honden). Achter in de tuin spelen of wandelend. Heerlijk. Hij is echt een buiten kindje.
Morgen vroeg tussen 09 en 10 uur worden wij verwacht op de peuterspeelzaal voor kennismaking en dan as maandag mag hij voor het 'echie'. Ik vind het zo spannend!
Leuk maar ook raar. Mijn kleine baby, die inmiddels alweer een peuter is en nu ook nog naar 'school' gaat. Hij zal het echt super vinden! Maar het gaat allemaal al zó snel en het liefst heb ik hem alle tijd lekker bij me!
quote:
Fijn dat het is meegevallenquote:Op woensdag 14 maart 2012 21:31 schreef ymme het volgende:
Goede avond allen,
Ik lees echt veel mee, maar post weinig
Met droog weer vooral buiten te vinden, met Mart (met of zonder honden). Achter in de tuin spelen of wandelend. Heerlijk. Hij is echt een buiten kindje.
Morgen vroeg tussen 09 en 10 uur worden wij verwacht op de peuterspeelzaal voor kennismaking en dan as maandag mag hij voor het 'echie'. Ik vind het zo spannend!
Leuk maar ook raar. Mijn kleine baby, die inmiddels alweer een peuter is en nu ook nog naar 'school' gaat. Hij zal het echt super vinden! Maar het gaat allemaal al zó snel en het liefst heb ik hem alle tijd lekker bij me!
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:40 schreef _Bar_ het volgende:
Fijn dat hij het leuk vond YmmeVaak vinden ze het ook leuk om met andere kinderen te spelen.
Estrys en Migonne kunnen onze kleintje ook niet een beetje last hebben van een winterdipje en dat in combi met ziek zijn?
Ik zou er voorlopig maar aan toegeven, misschien dat het ineens omdraait .
s6 ermee
Ingrid het zegt mij zo niets, maar Tyler heeft dat of?
quote:Op donderdag 15 maart 2012 21:42 schreef McLaura het volgende:
De orthopedagoog heeft Thijs laatst geobserveerd, en daaruit kwam dat hij het prima doet, op alle vlakken leeftijd-conform. Het enige aandachtspunt is het slissen / open mond-gedrag. Joepie!
Wat goed! Weet het kdv dit al? Die vonden m toch niet helemaal 'oké'?quote:Op donderdag 15 maart 2012 21:42 schreef McLaura het volgende:
De orthopedagoog heeft Thijs laatst geobserveerd, en daaruit kwam dat hij het prima doet, op alle vlakken leeftijd-conform. Het enige aandachtspunt is het slissen / open mond-gedrag. Joepie!
PSZ idd... daar is hij de laatste tijd (sinds hij zijn bril draagt) enorm vooruit gegaan. Jammer dat ik dat niet van de juf(fen) heb gehoord, maar in het verslag las.quote:Op donderdag 15 maart 2012 21:56 schreef Ssserpente het volgende:
[..]
Wat goed! Weet het kdv dit al? Die vonden m toch niet helemaal 'oké'?
quote:Informatie leidster: Sinds Thijs een bril draagt wordt een duidelijke verandering in zijn gedrag gezien. Zo gaat Thijs nu duidelijk in op een contactinitiatief van hun kant en geeft hij een reactie, ook zien ze Thijs met aandacht spelen, hij onderzoekt het spelmateriaal.
Samenvattend:
Thijs vermaakt zich goed op de peuterspeelzaal. Hij lijkt zich op zijn gemak te voelen en zoekt de verschillende juffen op als hij iets van hen wil. Thijs is duidelijk het (spel)materiaal aan het onderzoeken. Hij speelt met voldoende aandacht. Zijn reactie op vragen en opdrachtjes is wisselend. Thijs zoekt verschillende keren contact met de juffen, de andere kinderen observeert hij vooral.
Wauw. Dat dat zoveel verschil kan maken. Geloof jij ook dat de bril de oorzaak was? Zie je thuis ook verschil?quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:03 schreef McLaura het volgende:
[..]
PSZ idd... daar is hij de laatste tijd (sinds hij zijn bril draagt) enorm vooruit gegaan. Jammer dat ik dat niet van de juf(fen) heb gehoord, maar in het verslag las.
[..]
Nou nee...ik vond het ook redelijk shocking. Prima dat het een andere cultuur is maar ik zou er niet blij van worden als mijn dochter onder de 18 (minimaalquote:
Hahahaha, ik had ook al zoiets van wtf?!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 09:25 schreef simmu het volgende:
ueeeh, waarom staan de teletubbies de bubbling-dans te doen?
![]()
ben ik nou zo ouderwetsch?
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 18:35 schreef Asyniur het volgende:
Lijkt mij ook reden genoeg Estrys! Hopelijk knapt hij nu snel op
Kiektan wat vanavond hier op de bank zat![]()
check die voetjes van Harry
[ afbeelding ]
Niet normaal hoe vlug het gaat, héquote:Op zondag 18 maart 2012 10:50 schreef -Spring het volgende:
[..]
Hoe is het nu met Seb en zn snot?
Hier heeft er een in twee dagen dr woordenschat verdriedubbeld.
Het is alleszins ongelooflijk!quote:Op zondag 18 maart 2012 11:35 schreef leonieke het volgende:
[..]
Niet normaal hoe vlug het gaat, héHier moeten/mogen we tegenwoordig ook maar één keer een woord zeggen of hij heeft het al opgepikt
quote:
quote:
quote:Op maandag 19 maart 2012 08:53 schreef ymme het volgende:
Is het al 11u40?
![]()
Ik hou me maar vast aan het idee dat hij het heel leuk heeft. We waren nog niet binnen of het was meteen, Mart spelen? Ja schat jij mag lekker spelen! Mama weg? Ja schat mama gaat weg en komt jouw straks ophalen en toen kreeg ik een kus. Toen heb ik maar heel snel tegen de leidsters doei tot straks gezegd en ben naar buiten gestormd.
Voel je jezelf zo voor aap staan hè, terwijl dat helemaal niet nodig is, weet ik.
Dat is inderdaad niet niets..quote:Op maandag 19 maart 2012 14:15 schreef _Bar_ het volgende:
Ymme straks word Roy hier met een taxi thuis opgehaald,en gebracht en dat als het goed is 5 dagen in de week,en woensdagmiddag is hij thuis.
Ik heb daar veel meer moeite mee dan dan dat Roy nu elke donderdag naar de opvang gaat.
Als ik dat gezichtje zie en zijn gespring voel in het stoeltje dan glunder ik, Roy weet niet hoe snel hij in zijn klasje moet komen, ik moet hem echt tegenhouden zodat Roy niet met schoenen en jas het lokaal in snelt.
Eenmaal in de klas, krijg ik nog net een kus, en Roy gaat spelen, heerlijk gewoon.
Maar straks is het een kus in de taxi en gaat hij weg, tot ergens na 16 uur. niks niet zien dat Roy fijn gaat spelen, of hij het wel naar zijn zin heeft...
En vind het ook beetje spannend allemaal.
Als het daar eenmaal loopt zal het met mijn gevoel ook wel beteren, maar nu is dat echt een knoop in mijn maag.
Ik hoop voor je dat Roy het busje net zo interessant vindt als Ruben, dat scheelt jezelf een enorm vervelend gevoelquote:Op maandag 19 maart 2012 14:15 schreef _Bar_ het volgende:
Ymme straks word Roy hier met een taxi thuis opgehaald,en gebracht en dat als het goed is 5 dagen in de week,en woensdagmiddag is hij thuis.
Ik heb daar veel meer moeite mee dan dan dat Roy nu elke donderdag naar de opvang gaat.
Als ik dat gezichtje zie en zijn gespring voel in het stoeltje dan glunder ik, Roy weet niet hoe snel hij in zijn klasje moet komen, ik moet hem echt tegenhouden zodat Roy niet met schoenen en jas het lokaal in snelt.
Eenmaal in de klas, krijg ik nog net een kus, en Roy gaat spelen, heerlijk gewoon.
Maar straks is het een kus in de taxi en gaat hij weg, tot ergens na 16 uur. niks niet zien dat Roy fijn gaat spelen, of hij het wel naar zijn zin heeft...
En vind het ook beetje spannend allemaal.
Als het daar eenmaal loopt zal het met mijn gevoel ook wel beteren, maar nu is dat echt een knoop in mijn maag.
hmz.. stug volhouden? en dan lekker zelf gaan liggen luisterenquote:Op maandag 19 maart 2012 19:46 schreef Asyniur het volgende:
Ow maar ik leg hem wel in bed en daar blijft hij dan ook gerust 2 uur liggen friemelen/babbelen/draaien, maar hij slaapt niet en dat terwijl hij nu wallen begint te krijgen
Daar heb ik nou nooit last van.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:30 schreef octopussy het volgende:
Ik krijg alleen de berg schoon wasgoed en op te bergen kleren niet weggewerkt
Hmmm dat ligt simpeler dan hoe ik het me bedacht!quote:Op maandag 19 maart 2012 20:42 schreef Troel het volgende:
Zuignapbordje? Zo'n rubberen matje eronder zodat het niet schuift?
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:39 schreef Asyniur het volgende:
Mijn sneutje moest huilen toen ik wegging op de psz...
Ah gut. Misschien dat harry heel goed begrijpt dat er een grote verandering aan zit te komen?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:39 schreef Asyniur het volgende:
Mijn sneutje moest huilen toen ik wegging op de psz...
En panty's van mannen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:04 schreef freecell het volgende:
Zandbakken zijn een uitvinding van mensen zonder kinderen, wedden?
gaat ik vanmiddag kijken! moet zo eerst peuter nr 2 naar bed brengen en dan zelf onder de tettenpletter eerstquote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:21 schreef miss_sly het volgende:
Er staat genoeg op FB! En echt leuk, ook filmpjes, ik maak even reclame
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:04 schreef freecell het volgende:
Zandbakken zijn een uitvinding van mensen zonder kinderen, wedden?
ik vond dat juist wel handig, omdat die dan meteen heel stevig vastzit. die bovenop willen nog wel eens niet goed passen, of een beetje schuiven.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:48 schreef ymme het volgende:
Even een vraagje tussendoor betreft wcbrilverkleiners.
Welke zijn het handigst qua bevestigingen?
Ik lees zojuist dat je die van de hema op de pot, onder de bestaande bril moet doen. Niet erg handig lijkt mij..
ja, ik weet ook niet wie hem dat geleerd heeft hoorquote:
Ja, precies.quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:47 schreef Sorbootje het volgende:
Miss, misschien is het domweg dat ze meer zin heeft om thuis te blijven. Soms zijn de dingen heel eenvoudig. Maar 't geeft geen fijn gevoel he?
Wat is het toch rottig dat je er zo weinig mee kunt. Heb je nog plannen om een gesprek met een leidster daar aan te gaan?quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:05 schreef miss_sly het volgende:
De peutergroep levert dus kennelijk ergens iets van stress op.
Ik herken hier niet in zoals het bij ons op het kinderdagverblijf gaat. Daar wordt veel geknuffeld, ook of misschien wel juist in de peutergroep.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:24 schreef miss_sly het volgende:
Ze knuffelt nog steeds het liefst de hele dag, maar dat zal natuurlijk steeds minder worden. Op de basisschool zal dat ook niet meer gaan. Misschien is dat ook wel erg wennen, het groot worden en zo ook behandeld worden? Hoewel ik niet het idee hebben dat wij haar zo klein houden thuis.
Oh, dat is geweldig nieuws!quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:05 schreef _Bar_ het volgende:
Binnenwalst
Vanmiddag gebeld en we krijgen indicatie voor Roy
Niet de 4,5 dag omdat dat te intensief is nog voor Roy daarvoor is Roy nog veel te jong.
Maar wel de maximale uren die toegestaan zijn voor zijn leeftijd
Ja, kijk maar eens in FHF loopt ondertussen een topic van mij.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:35 schreef mefke79 het volgende:
Bar, wat fijn! Het lijkt me gewoon fijn dat hij nu de juiste hulp gaat krijgen.
O en als ik dat gewicht van Roy zie word ik nog even weer met mijn neus op de feiten gedrukt dat mijn uk toch echt dun is. Hij is inmiddels rond de 94cm maar wel maar iets meer dan 12 kilo. Lichtgewichtje.
Ingrid, scheiding?! heb ik iets gemist? Sterkte!
In de dreumesgroep werd ook veel geknuffeld, vooral door Senna. Een dag niet geknuffeld is een dag niet geleefd, lijkt haar motto. Bij de peuters lijkt dat minder, maar ik weet het niet zeker. Ik hou dus gewoon de vinger aan de pols en kijk het even aan.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik herken hier niet in zoals het bij ons op het kinderdagverblijf gaat. Daar wordt veel geknuffeld, ook of misschien wel juist in de peutergroep.
quote:
erg knap hoorquote:Op donderdag 22 maart 2012 18:41 schreef -Spring het volgende:
L heeft vandaag d'r eerste dag zonder luier op het kdv doorgebracht. En, op één ongelukje tijdens het buitenspelen aan het eind van de dag na, is ze helemaal droog gebleven!
Ik weet het maar het ziet zo naar uit...quote:Op donderdag 22 maart 2012 18:54 schreef debuurvrouw het volgende:
Asy, binnenkanten van lippen herstellen zich heel snel. (relatief) bij alledrie al een tand dóór de lipervaring gehad. Heel naar, heel dik, maar best snel herstel.
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:21 schreef Kleurdoos het volgende:
school gevonden voor Elinin zo'n klooster echt fantastisch! Directrice was een tof wief, helemaal voor elkaar
niemand wil hier wonen, plek zatquote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:23 schreef Keshet het volgende:
Wat fijn Bar! Hebben 'de deskundigen' eigenlijk al enig idee hoe de toekomst eruit gaat zien voor Roy?
Wat fijn KD!Er is ook plek dus, op de school?
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:40 schreef _Bar_ het volgende:
Er valt een behoorlijk pak van onze schouders, het was zo pittig allemaal het overal naar toe moeten, en je doet het hoor met 300% inzet, maar dan stort je na verloop van tijd in.
Ik trok het helemaal bijna niet,heb daarin straks ook begeleiding, maar ook het gemis van contacten met soortgelijken. Je bent niet anders bezig dan je kind te verdedigen.
Maar het is ook confronterend , je wilt je kind niet zien als een gehandicapte, en als je dat zwart op wit ziet staan, breekt je hart.
Vooral ook omdat je het bij Roy niet ziet aan de buitenkant.
Maar dit is het beste voor hem, en voor ons.
'Grappig', ik moest ook direct aan mn moeder denken. Hersenbloeding en afasie. Ze heeft moeten vechten om afgekeurd te worden, want ze ziet dr prima uit. En ze kan toch gewoon praten? Dat ze na een gesprek van een uur óp is, ziet niemand.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:18 schreef Asyniur het volgende:
Ik vind het vaak het sneu-st voor ouders en kinderen bij wie je de handicap niet aan de buitenkant ziet. Loop je jezelf toch vaak te verdedigen of wordt je kind (weer) overschat.
Als het zichtbaar is, wordt er toch meer rekening gehouden met...
zie het op het werk ook vaak met CVA-patiënten
Keshet, hoe is het met Emma?
Harry heeft vanmiddag in elk geval wel goed geslapen. Scheelt weer een slok op een borrel
Ja dit dus! Dan denk ik: doe ook maar een wat scheve mond erbij. Dan ziet men tenminste dat er 'iets' is...quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:36 schreef -Spring het volgende:
[..]
'Grappig', ik moest ook direct aan mn moeder denken. Hersenbloeding en afasie. Ze heeft moeten vechten om afgekeurd te worden, want ze ziet dr prima uit. En ze kan toch gewoon praten? Dat ze na een gesprek van een uur óp is, ziet niemand.
wat heeft ze toch leuke haartjesquote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:37 schreef Keshet het volgende:
[..]
Deze is van vanochtend:
[ afbeelding ]
Ik heb er niks aan toe te voegen.
Dat is ook zo. Maar meestal hebben die door hun ervaring wel geleerd van zich af te bijten...quote:Op vrijdag 23 maart 2012 15:53 schreef Keshet het volgende:
Ja, ze gaat voor de Beatleslook momenteel.![]()
Spring, Asy, dat is absoluut waar. Soms is het fijn als er aan de buitenkant wel iets te zien is. Aan de andere kant; ik heb al vaak genoeg meegemaakt dat mensen die alleen lichamelijk gehandict zijn ook benaderd worden alsof ze een geestelijke handicap hebben.
Misschien denkt ze nu dat dat gebruikelijk is in een dorpquote:Op zaterdag 24 maart 2012 12:56 schreef -Spring het volgende:
Het is alleen een beetje jammer dat ik er net pas achter kwam dat ik een half uur met r heb staan praten terwijl er een groot stuk wc-papier tussen het scharnier van mn bril bungelde.
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 13:50 schreef Estrys het volgende:
[..]
Misschien denkt ze nu dat dat gebruikelijk is in een dorp
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fake it till you make it...
gefeliciteerd julliequote:Op zondag 25 maart 2012 09:57 schreef Cooki het volgende:
hoi! ik kom me hier met lucas melden: hij is inmiddels peuter geworden![]()
vanmorgen om 7.30 wakker, maar wel pas om 23 uur gaan slapen![]()
ik ga me maar weer ns inlezen... voorzover dat lukt![]()
oh en hij heeft een loopfiets gekregen, zoiets:
[ afbeelding ]
maatje mini, dus "ruggenbreker" voor de mama![]()
geen idee. laat het me weten als je erachter bentquote:Op zondag 25 maart 2012 10:18 schreef Asyniur het volgende:
Ow en wanneer gaat dat snot nou eindelijk eens weg bij mijn peuter?
Die groene klodders komen hier nu pas maar hij heeft echt al meer dan een week álles dicht zitten.quote:Op zondag 25 maart 2012 10:21 schreef simmu het volgende:
[..]
geen idee. laat het me weten als je erachter bent![]()
dikke groene klodders. die overal aan afgeveegd worden. liefst mijn schouder. ravi is trouwens dolblij met zn nieuwe bedconfiguratie. eerst slaapzakje + beertje. nu sans slaapzakje, met kussen en dekbed, plus hondje en beertje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |