abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109121544
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:31 schreef Estrys het volgende:
Mijn buitenkind wil niet meer naar buiten! Sinds hij ziek is geweest klaagt hij over koud. En dat deed hij nooit. Nu wil hij een muts en wanten en een das. Zelfs met mooi weer. En dan nog klaagt hij. Waren we zondag in de speeltuin: gaan we terug mama? Zo passief. Hij wil niks, hij doet niks. Zit als een zoutzak op de bank. Op het Kdv wil hij ook niet naar buiten en slaapt hij zo drie uur smiddags. Terwijl hij niet meer sliep daar. Hij is zo niet zichzelf dat ik me zorgen begin te maken. Hij is ook niet echt ziek of zo. Ik wil mijn actieve manneke terug!
Hoelang is het geleden dat hij ziek was?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 15 maart 2012 @ 10:18:49 #52
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109121925
quote:
17s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:05 schreef Claudia_x het volgende:
Wat me trouwens al een tijdje verwondert is dat een kusje geven tegen pijntjes helpt. :D Pff, dan heb je wel een groot kind, hoor.
De mijne geeft zichzelf vaak al een kusje dan :D
Scheelt ook weer werk. ;)
pi_109122100
Tyler kan/wil juist nooit bij ons in bed slapen. Ik denk toch dat het door de ziekenhuisopnames komen. Dat hij vanaf het begin gewend is om alleen te slapen. Kim kan het juist goed!
Tyler is nu in de periode dat hij niet meer altijd hoeft te slapen overdag. Dat heeft voor en nadelen ;)
Het is nu wel al een paar keer gebeurd dat hij zo moe was, dat hij na het tanden poetsen/pyjama aan bij mij op schoot in slaap viel. Al half opgerold. O+
pi_109122353
oh estrys :o het is alsof je mn grote beschrijft! :{
ik herken het helemaal wat je zegt. Afgezien van het slapen, dat doet ze niet tussen de middag, maar dat passieve, dat hangen. Ook als ik heel veel doe om haar bezig te houden of leuk met haar te spelen dan is het toch heel snel huilen en moe en wil naar binnen en niet spelen en meer van dat. Het lijkt ook geen onwil van haar maar meer een onvermogen, alsof ze echt niet lekker in haar vel zit.

Ik word gillend gek van dat vragen om wantjes/muts/sjaal. Ook als het buiten is zoals vandaag. Op zich mag ze die dingen van mij best om daar gaat het me niet om, maar ze heeft het gewoon écht koud, haar handjes voelen ook steenkoud. ik snap er niets van, ze draagt een hemd, shirt daarover een trui, een dikke winterjas die dik gevoerd is met een bontlaag. En meestal een maillot onder de broek. En dan nog steenkoud hebben.

Kun je Seb zn onderste ooglid eens naar beneden trekken en kijken wat voor kleur dat heeft?
(ik ben niet met je aan t kutten :') gewoon ns proberen en even kijken. Als t wit is moet je even langs de huisarts met hem.)
:)
pi_109123695
Het ziet er hetzelfde uit als bij mij voor zover ik zie. Wat zegt dat? Het is nu twee weken geleden dat ik bij de huisarts was. Die zei een oorontsteking die hij uit moest zitten omdat het ergste geweest was. Dus op zich denk ik dat het nog herstellen is. Maar man man wat vind ik er weinig aan zo.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_109125065
ah okay, misschien dan toch nasleep oorontsteking?

als t binnenste van t onderste ooglid wit is zou dat duiden op bloedarmoede bij een kind. Hoe het met volwassenen zit weet ik niet of dat altijd op gaat.
Mijn grote heeft ook gewoon een wit-rozig ooglid dus dat zal het wel niet zijn maar ik word er wel een beetje tuureluurs van, vooral omdat ik gewoon niet kan plaatsen wat er nou is en hoe ik ervoor kan zorgen dat ze weer wat beter in haar lieve velletje zit. Het duurt hier al een paar maanden, en ik was van plan om het bij t volgende cb bezoek (begin april) eens te bespreken.
pi_109125707
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:31 schreef ymme het volgende:
Goede avond allen,

Ik lees echt veel mee, maar post weinig :D
Met droog weer vooral buiten te vinden, met Mart (met of zonder honden). Achter in de tuin spelen of wandelend. Heerlijk. Hij is echt een buiten kindje.

Morgen vroeg tussen 09 en 10 uur worden wij verwacht op de peuterspeelzaal voor kennismaking en dan as maandag mag hij voor het 'echie'. Ik vind het zo spannend!
Leuk maar ook raar. Mijn kleine baby, die inmiddels alweer een peuter is en nu ook nog naar 'school' gaat. Hij zal het echt super vinden! Maar het gaat allemaal al zó snel en het liefst heb ik hem alle tijd lekker bij me! :{
Hij vond het leuk hoor!
pi_109126055
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:13 schreef ymme het volgende:

[..]

Hij vond het leuk hoor!
*O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_109126365
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:31 schreef ymme het volgende:
Goede avond allen,

Ik lees echt veel mee, maar post weinig :D
Met droog weer vooral buiten te vinden, met Mart (met of zonder honden). Achter in de tuin spelen of wandelend. Heerlijk. Hij is echt een buiten kindje.

Morgen vroeg tussen 09 en 10 uur worden wij verwacht op de peuterspeelzaal voor kennismaking en dan as maandag mag hij voor het 'echie'. Ik vind het zo spannend!
Leuk maar ook raar. Mijn kleine baby, die inmiddels alweer een peuter is en nu ook nog naar 'school' gaat. Hij zal het echt super vinden! Maar het gaat allemaal al zó snel en het liefst heb ik hem alle tijd lekker bij me! :{
Fijn dat het is meegevallen *O*
Maar vind je het dan echt niet leuk om hem even niet bij je te hebben? Waarschijnlijk is dit niet gepast, maar ik vind het eigenlijk best wel leuk om even geen mama te zijn (disclaimer: ik ben natuurlijk altijd mama ;) ). Werken (als het niet té veel is), even weggaan zonder Thomas (al is het maar eens gaan winkelen), even gewoon P. en ik die samen zijn, ... ik heb die momenten écht nodig om een leuke mama te kunnen zijn :Y
  donderdag 15 maart 2012 @ 12:40:06 #60
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_109126509
Fijn dat hij het leuk vond Ymme :D Vaak vinden ze het ook leuk om met andere kinderen te spelen.

Estrys en Migonne kunnen onze kleintje ook niet een beetje last hebben van een winterdipje en dat in combi met ziek zijn?
Ik zou er voorlopig maar aan toegeven, misschien dat het ineens omdraait .
s6 ermee :*

Ingrid het zegt mij zo niets, maar Tyler heeft dat of?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_109126801
Ik werk ook 2 dagen per week (1,5 eigenlijk) en dan is mart bij mijn ouders.
Op de psz zijn het toch 'vreemde' waar ik hem achter laat. Verder heeft er ook nog nooit iemand anders op hem gepast dan mijn ouders of schoonmoeder, dat is voor mij even wennen. Komt wel goed :) Mart had het duidelijk naar zijn zin op de psz. Mengde zich direct (voordat zijn jas uit was al) tussen al het spelende grut om mee te doen. Zo leuk!
pi_109128531
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:40 schreef _Bar_ het volgende:
Fijn dat hij het leuk vond Ymme :D Vaak vinden ze het ook leuk om met andere kinderen te spelen.

Estrys en Migonne kunnen onze kleintje ook niet een beetje last hebben van een winterdipje en dat in combi met ziek zijn?
Ik zou er voorlopig maar aan toegeven, misschien dat het ineens omdraait .
s6 ermee :*

Ingrid het zegt mij zo niets, maar Tyler heeft dat of?
Hoe bedoel je?
pi_109131142
Oudste (inmiddels kleuter) heeft hier ook een tijd zo'n dip gehad. Lusteloos en moe.
Geen idee wat het geweest is, ze heeft in die tijd ook nog wel een parasiet gehad, maar het is nu sinds een jaar ofzo dat ze weer fitter is.

Ssserpente, hoe is het bij jullie? ( ik lees niet elke dag bij, maar diarree was het toch?)

Peuter hier zit in de peuterpuberteit :o
Ze wil het liefst ALLES zelluf doen en anders is het brullen...
Fake it till you make it...
  donderdag 15 maart 2012 @ 20:03:16 #64
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_109141697
Ging over je vraag Ingrid ;)
pi_109146428
De EMDR bedoel je denk ik?
pi_109148104
De orthopedagoog heeft Thijs laatst geobserveerd, en daaruit kwam dat hij het prima doet, op alle vlakken leeftijd-conform. Het enige aandachtspunt is het slissen / open mond-gedrag. Joepie!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_109148403
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:42 schreef McLaura het volgende:
De orthopedagoog heeft Thijs laatst geobserveerd, en daaruit kwam dat hij het prima doet, op alle vlakken leeftijd-conform. Het enige aandachtspunt is het slissen / open mond-gedrag. Joepie!
*O* *O* *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_109148438
Yeah, inderdaad Simmu! En voor dat slissen zit hij dus al op logopedie!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_109149004
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:42 schreef McLaura het volgende:
Wat goed! Weet het kdv dit al? Die vonden m toch niet helemaal 'oké'?

Lief dat je t vraagt, Nijna. Lente poept nog steeds slijm. Echt waterdun is het niet meer, maar wel vreemd qua structuur dus. Ben erg benieuwd wat er uit dat onderzoek komt.
pi_109149505
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:56 schreef Ssserpente het volgende:

[..]

Wat goed! Weet het kdv dit al? Die vonden m toch niet helemaal 'oké'?

PSZ idd... daar is hij de laatste tijd (sinds hij zijn bril draagt) enorm vooruit gegaan. Jammer dat ik dat niet van de juf(fen) heb gehoord, maar in het verslag las.

quote:
Informatie leidster: Sinds Thijs een bril draagt wordt een duidelijke verandering in zijn gedrag gezien. Zo gaat Thijs nu duidelijk in op een contactinitiatief van hun kant en geeft hij een reactie, ook zien ze Thijs met aandacht spelen, hij onderzoekt het spelmateriaal.

Samenvattend:
Thijs vermaakt zich goed op de peuterspeelzaal. Hij lijkt zich op zijn gemak te voelen en zoekt de verschillende juffen op als hij iets van hen wil. Thijs is duidelijk het (spel)materiaal aan het onderzoeken. Hij speelt met voldoende aandacht. Zijn reactie op vragen en opdrachtjes is wisselend. Thijs zoekt verschillende keren contact met de juffen, de andere kinderen observeert hij vooral.
pi_109149542
Ik moest laatst idd ook nog aan de diarree van Lente denken. Het was dus niet de Roosvicee?
  donderdag 15 maart 2012 @ 22:05:44 #72
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_109149668
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 21:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
De EMDR bedoel je denk ik?
yep ;)
pi_109150479
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 22:03 schreef McLaura het volgende:

[..]

PSZ idd... daar is hij de laatste tijd (sinds hij zijn bril draagt) enorm vooruit gegaan. Jammer dat ik dat niet van de juf(fen) heb gehoord, maar in het verslag las.

[..]

Wauw. Dat dat zoveel verschil kan maken. Geloof jij ook dat de bril de oorzaak was? Zie je thuis ook verschil?

Het was niet de Roosvicee idd, of een ander sapje. Ik bedacht me wel nadat ik het potje van de ha had meegekregen (en het formulier waarop staat waarop het onderzocht wordt) dat onze buurvrouw pas behandeld is voor clostridium difficile, een besmettelijke darmbacterie. Dus die heb ik na overleg met de ha ook nog even aangekruist.
pi_109150690
Hm, ik lees nu dat die bacterie bijna alleen voorkomt bij mensen die een verzwakte weerstand hebben omdat we antibiotica slikten. Dat zal het wel niet zijn dan.
pi_109151344
wat voor test was het ssserpente? 1 potje of 3?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')