even goed opletten bij 't aanhappen, op stille plaatsen voeden, en evt wat smeren met lanoline. hielp hier heel goed. kan het trouwens zijn dat hij tandjes krijgt? de scherpe randjes kunnen ernom irriteren zonder dat je 't in de gaten hebt!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:38 schreef Nirak het volgende:
DJMO, balen!
Ik ben een dezer dagen ook weer aan de beurt, tenminste, als ik de grandioos teruglopende melkproductie zie dan weet ik dat er weet wat aan zit te komen. Ik red gelukkig alleen de laatste avondvoeding niet, de rest is nog gewoon tiet
Mijn tepels doen trouwens mega veel pijn... Hij drinkt zo slordig de laatste tijd, ik geef het daar maar de schuld aan...
Hij is ook langzaam naar voedingen om de vier uur aan het gaan. de ene dag zit er 4 uur tussen, de andere dag 3,5, bij uitzonderig nog eens 2,5 of 3 uur. Maar naar het KDV hoeven nog maar 2 flessen mee, want daar is alles interessanter dan drinken
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:57 schreef Pvoesss het volgende:
Even een demonstratie filmpje. (hopelijk kan dit jou ook een beetje bevredigen gogosweden)
Tetten in de slowchat.quote:
even heel serieus, schaam je je als vrouw niet dood de eerste keer in het openbaar borstvoeding geven?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:26 schreef Nirak het volgende:
Dat ga ik eens proberen pvoesss, thnx voor de filmtip
DJMO, voeden op stille plaats lukt helaas niet altijd, maar heb laatst wel mijn gezelschap gevraagd of ze aub even op wilde houden met lachen, want hij liet steeds los :S
Tandjes nog niet, tenminste, ik voel iedere dag een keer omdat ik het vermoed.. Maar geen scherpe randjes of wit tandvlees. Weet niet hoe oud normaal is, maar hij is pas 4,5 maand. Hij bijt wel overal heel hard op. Heb hem net een bijtring gegeven want hij was de vingers van mijn vrouw aan het afkluiven, en die zijn nog nodig voor andere doeleinden
Vorige. Sorry.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:29 schreef gogosweden het volgende:
[..]
[OUD SC] kilo's en koppijn
niets te zien hoor
Nee. Het is vervelender als je kindje huilt omdat honger. Dan gaan mensen allemaal kijken enzo. Maar als kind stil en je hebt je kindje aan de borst, dan zie je amper iets hoor.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:29 schreef gogosweden het volgende:
[..]
even heel serieus, schaam je je als vrouw niet dood de eerste keer in het openbaar borstvoeding geven?
nee dat wist ikquote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:32 schreef Morretje het volgende:
Over het algemeen zie je niet wat je in dat filmpje ziet hoor..
Maar ongemakkelijk is het de eerste paar keren vaak wel ja. Maar dat is vooral omdat je het te weinig in het straatbeeld ziet.
het lijkt me ook dat je er steeds handiger in wordt na een tijdje zodat het minder opvaltquote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee. Het is vervelender als je kindje huilt omdat honger. Dan gaan mensen allemaal kijken enzo. Maar als kind stil en je hebt je kindje aan de borst, dan zie je amper iets hoor.
Afgelopen donderdag was ik even eten bij vrienden en ik had leyla even bij me aan de borst. Die vriend zag pas na een paar minuten dat ze bij me dronk.
Dat vind ik ook, en toch moet ik me soms over een drempel heen zetten. Zelfs op een minimeet met allemaal moeders die gevoed hebben of nog doen..quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:34 schreef Ticootje het volgende:
Oh en verder boeit bloot me niet zo? Als mensen het niet willen zien, dan moeten ze gewoon niet kijken.
ik doel meer op dat er mannen kunnen meekijken oidquote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:34 schreef Ticootje het volgende:
Oh en verder boeit bloot me niet zo? Als mensen het niet willen zien, dan moeten ze gewoon niet kijken.
Ja? Als je dat als man opwindend vindt denk ik dat je jezelf moet laten nakijken.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:34 schreef gogosweden het volgende:
[..]
ik doel meer op dat er mannen kunnen meekijken oid
die laatste zin deed t mquote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:35 schreef Nirak het volgende:
Schamen is een geoot woord gogo, maar ik voel me er nu nog niet prettig bij. Als ik weet dat ik moet voeden zoek ik wel een enigszins discreet plekje uit, want met mijn formaat tetten kan het niet bepaald subtiel zeg maar![]()
Maarja, a woman has gotta do what a woman has gotta do
tsja, je bedoeld dat er een koter aan hangt? Als er vrouwen zijn die er niet zo handig in zijn kunnen ze vast wel ff gluren voordat die eten krijgtquote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja? Als je dat als man opwindend vindt denk ik dat je jezelf moet laten nakijken.
Nee absoluut nietquote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:29 schreef gogosweden het volgende:
[..]
even heel serieus, schaam je je als vrouw niet dood de eerste keer in het openbaar borstvoeding geven?
Niemand die kijkt joh. Tenminste niet waar ik heb gevoed (winkels, auto, cafe) en de ene keer dat er iemand langs liep kregen we een vertederende blik. Ik heb sowieso geen moeite met bloot dus dat scheelt.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:34 schreef gogosweden het volgende:
[..]
ik doel meer op dat er mannen kunnen meekijken oid
Als je het discreet doet en je kind ligt ervoor hoeft niet de hele wereld je tetten te zien hoor.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:27 schreef Bleie het volgende:
Over dat niets zien bij voeden in t openbaar: dat is wel waar als t kind eenmaal drinkt, maar bij aanleggen moet die borst toch echt even bloot. Ik zorg toch meestal dat ik een (draag)doek bij me heb om eroverheen te gooien. Gaat me trouwens niet om mannen die er evt opgewonden van zou worden, maar ik vind t ewoon niet nodig dat de hele wereld mn tetten ziet. Ik zon ook niet topless in de zomer (maar ik ga weer wel graag naar de sauna - logisch hè).
En ja, ze is ook al twee nachten aan het miepen/mopperen, ik gok door tandjes. Die voortanden zijn killing..... Maar 's nachts drinkt ze half slapend, dus idd minder afleiding.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:02 schreef Morretje het volgende:
Hoe oud is ze nu Juud, en drinkt ze nog 's nachts?
Of je leest ff terug en telt zelf even..
's Nachts nog wel dus, misschien is het dan wel meer de afleiding dan tandjes? Althans, de mijne heeft van pijntjes 's nachts altijd veeeeel meer last dan overdag
Dat kunnen we morgen een dagje doen, want dan ben ik vrij en staat er niets op de planning.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:04 schreef Ticootje het volgende:
Veel huid op huid. Samen douche. Of in bad.
ik voed zelfs op m'n hurken zittend in de metro. geen kip die ziet dat ik Geert aan de borst heb ...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:32 schreef bitterend het volgende:
[..]
Als je het discreet doet en je kind ligt ervoor hoeft niet de hele wereld je tetten te zien hoor.
Ik heb meerdere keren in cafe's gevoed maar niemand die het in de gaten had.
omdat er geen stoelen vrij warenquote:
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:42 schreef DJMO het volgende:
oh en hou op schei uit.
m'n vent vanavond:
ja, je moet niet te lang doorgaan hoor met die borstvoeding. Dan heb je als hij drie of vier is nog steeds aan de borst.
ik * ja maar
hij* nee, dat hoorde ik van collega's op het werk.
ik *luister nou eens
Hij * die wonen in fucking villa's en hebben het gewoon goed en hebben ook allemaal drie kinderen
Ik * ja mag ik
hij * nee naar hun luister ik wel want ze hebben het beter dan ons
drop dead fred.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:03 schreef WupWup het volgende:
Laag opgeleiden hebben de slechtste borstvoedingscijfers. Langvoeden is lekker elitair![]()
Ik had het inderdaad nog niet gezien. Wat fijn! En wat een superopbrengst, zeg.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:30 schreef Bleie het volgende:
Ik heb sinds vrijdag een medela freestyle, overgenomen van Claudia, en hij bevalt super! Vanmiddag 200cc mee gekolft. Met mn handkolfje was ik nog nooit verder gekomen dan 110. Ben dus blij.
Ik moest lachenquote:Op woensdag 14 maart 2012 10:27 schreef Sannne het volgende:
Jammer van je man, DJMO!
Juud, wat vervelend dat het zo gaat! Ik zou dan toch echt kolven.. Doe ik nu al soms, als Elise een 'ik ben te afgeleid om te drinken-dagje' heeft. Wil gewoon niet dat het terugloopt!
Voeden in openbaar doe ik liever niet. Maar laatst in de Ikea, in het restaurant, zaten zoveel mama's met flesjes en baby's dat ik dacht ja hee, doei! Ik ben dus ook gaan voeden en er stonden op een gegeven moment 3 (oudere) mensen om me heen me de hemel in te prijzen dat ik borstvoeding gaf!
Een oudere militair ook, die zat met die 2 andere vrouwtjes te vertellen dat vroeger alle vrouwen borstvoeding gaven, precies zoals het hoort! En een flesmama keek een beetje kwaad onze kant op
Ik kan niet onopvallend voeden. Elise laat 100 keer los, ze kneedt mn borst keihard, ik heb een grotere borst (twee zelfs) en ben daar gewoon niet zo handig in geloof ik.
Anyway, boeit mij weinig, wil alleen andere mensen niet voor het blok zetten met ongevraagd mijn tiet op hun netvlies.
ff kort want moet zo weg. ik vul deze in omdat dit me inzicht geeft in wat de kinderarts ziet en wat de dietist ziet als ze de curves invullen. Geeft me wat overzicht zeg maar, dat we over hetzelfde praten. Die van bv.com gebruik ik ook nog maar nu geen tijd om te uploaden. Uit mn hoofd lagen gewicht en lengte daar op -1 allebei.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:03 schreef WupWup het volgende:
Like! Maar waarom zet je het nu in die cb-curve uiteen? De WHO-curve reflecteert de ideale groei voor álle kinderen
Uhhhh, simsalabim!quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:04 schreef bitterend het volgende:
Mijn linker tiet doet echt pijn...steken, branderig gevoelmoet ik naar de ha of gaat het weg?
Dat.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:59 schreef Saffier het volgende:
Ik laat het bandje van mijn schouder afzakken en floep dan idd mijn borst over de bh heen. Borst onder bh gaat geloof ik nooit hier.
Ik ook. En ik ploep ze toch boven mn (beugel)bh uit.quote:
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:09 schreef WupWup het volgende:
Eroverheen. En ook door mn decolleté, niet mn shirt omhoog. Dat je nog voedingsbh's draagt
Dinsdag krijgt hij de 6-maanden-check op het CB dus dan wordt hij weer gewogen. Maar ik maak me geen zorgen over zijn gewicht; hij heeft mooie spekkiesquote:Op zaterdag 17 maart 2012 08:56 schreef pessie het volgende:
Sver wij hebben vanaf een week of 4 een speen gebruikt op dringend advies van de lactatiekundige.
Toen Nathan na 6 maanden weer begon met echt elke 2 uur willen troostdrinken. Dat heeft wel een tijdje geduurd, wij waren op een gegeven moment behoorlijk gesloopt. Ging ook nog een rottige periode aan vooraf. Als hij een speen wil nemen en dan rustig verder slaapt zou ik em vooral niet wakker maken. Wel even vaker gaan wegen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:19 schreef bitterend het volgende:
![]()
Lief!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Drie flesjes met 130 lijkt me utistekend om mee te beginnen! (was ook waar wij mee begonnen)quote:Op maandag 19 maart 2012 11:28 schreef Bleie het volgende:
Ik moet 10 april weer gaan werken, en wil voor die tijd toch enige voorraad opbouwen, voor noodgevallen of zo. Hoe doe ik dat het handigst? Een paar keer per dag een klein beetje afkolven?
En hoe doen / deden jullie het met melk meegeven naar het kdv? Pietje zal daar zijn van ongeveer 8.00 uur tot 17.30 uur, dus dat is zeker wel 3 voedingen. Hij drinkt nu meestal 100 - 120 cc per voeding. Geef ik dan drie flesjes met bijvoorbeeld 130 mee (zodat hij zeker genoeg heeft)? Of bijvoorbeeld één grote (thermos?)fles, en dat ze daar per voeding de juiste hoeveelheid uit halen?
Hij kan ook de stuwing wedrinken in je kraamtijdquote:Op maandag 19 maart 2012 11:50 schreef pessie het volgende:
Bleie, het hangt er een beetje van af wat handig is voor jou. Is Pietje een regelmatige drinker (drinkt hij bijvoorbeeld elke 3 a 3.5 uur) of valt er geen peil op te trekken? Wat je in het eerste geval kunt doen is een uur na een voeding gewoon gaan kolven, in het begin levert dat waarschijnlijk (bijna) niets op maar na een paar dagen is je lichaam eraan gewend en produceert dan naar vraag. Je hebt dan wel je vraag verhoogt dus je kunt waarschijnlijk niet in 1 keer stoppen met het dan kolven. Wat je ook kunt doen is tijdens de ochtendvoeding (wanneer veel moeders veel melk hebben) 1 borst kolven en 1 borst geven. Dit levert ook wel wat op.
En wat betreft het meegeven, volgens mij doet iedereen hier dat wel wat anders? Sommige gooien de melk over in ijsblokzakjes zodat je 15ml per keer zou kunnen ontdooien, anderen geven flesjes mee en weer andere moedermelkzakjes...
Sver lekker zeg dat ie zulke spekkies heeft! Maar rottig van zn slaapgedrag. Het is wel heel herkenbaar.
Manlief en ik hebben het dit weekend voorzichtig gehad over een waarschijnlijk moment van afbouwen. Mocht ik weer zwanger raken dan gaan we tijdens de zwangerschap afbouwen (als mn lijf dat al niet vanzelf zou doen, wat ik heel goed mogelijk acht). Reden: Als de baby op verzoek zo'n 12 keer per dag mag drinken zijn we toch een beetje bang dat Nathan dan heel jaloers zou worden omdat hij maar 2 keer krijgt. Aangezien hij tegen die tijd toch zeker halverwege zn 2de jaar zal zitten speelt jaloersheid en "mijn" toch al een belangrijke rol dus dat willen we dan niet nog meer stimuleren. Moet zeggen dat rammelen toch wel heel wat minder werd toen we dit besproken hadden. Maar goed, zoals het nu lijkt gaan wij realistisch wel de WHO-norm tegemoet
.
quote:Op maandag 19 maart 2012 12:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hij kan ook de stuwing wedrinken in je kraamtijd
In mijn geval is het na het eerste jaar vooral gemakzuchtquote:Op maandag 19 maart 2012 13:13 schreef Bleie het volgende:
Pessie, dat is allemaal waar! En twee jaar inderdaad. Ik zie t mezelf niet doen. Eerst de 6 maanden maar eens halen.
Op mp staan ze wel vaak. Geen idee of je het vervelend vindt dat ze gebruikt zijn.quote:Op maandag 19 maart 2012 12:58 schreef Vlindur het volgende:
Die Avent bewaar bekers, zijn die ook ergens per 5 te koop? 10 is veel te veel
Ja en nee. In het weekend ben ik blij dat mijn man flesjes (moedermelk) kan geven 's nachts. Heb ik ook eens een nachtje vrij om wat langer dan 3 a 4 uur te slapen aan een stukquote:Op maandag 19 maart 2012 14:03 schreef Bleie het volgende:
Bv is ook wel heel makkelijk inderdaad - als t goed loopt enzo. Heb dat metnachtvoedingen ook. Zo veel makkelijker om niet je bed uit te hoeven!
quote:Op maandag 19 maart 2012 14:46 schreef _evenstar_ het volgende:
Reageer later nog ff op de rest maar ff trots komen doen!
Vorige meting 1 maart: 5720
Meting vandaag : 6160!! Jay!! In 18 dagen wat hij eerst in een volle maand net haalde![]()
![]()
Gepromoveerd van magere melk naar volle melk
Tof!!!quote:Op maandag 19 maart 2012 14:46 schreef _evenstar_ het volgende:
Reageer later nog ff op de rest maar ff trots komen doen!
Vorige meting 1 maart: 5720
Meting vandaag : 6160!! Jay!! In 18 dagen wat hij eerst in een volle maand net haalde![]()
![]()
Gepromoveerd van magere melk naar volle melk
Ja, volgens mij ook. Colostrum is specifiek voor de mini, de melk zelf zal hetzelfde zijn lijkt mij? Er is alleen meer als het goed isquote:Op maandag 19 maart 2012 20:51 schreef Gerberaatje het volgende:
Volgens mij maakt je lichaam na de geboorte van de placenta gewoon weer colostrum aan en stelt zich in op de baby.. Het kindje dat al dronk en blijft drinken kan er hooguit wat diarree van krijgen, de eerste wekenmaar kwaad kan het niet!
Lichaam stelt zich dus wel weer helemaal in op de baby... reactie na zwangerschap en geboorte
jij natuurlijk gefeliciteerd (kan het zo snel niet vinden, maar denk zomaar dat je in verwachting bent?)quote:Op maandag 19 maart 2012 20:54 schreef Morretje het volgende:
[..]
Ja, volgens mij ook. Colostrum is specifiek voor de mini, de melk zelf zal hetzelfde zijn lijkt mij? Er is alleen meer als het goed is![]()
DJMO, kan me dat gevoel wel voorstellen..
Gefeliciteerdquote:Op maandag 19 maart 2012 20:54 schreef Morretje het volgende:
[..]
Ja, volgens mij ook. Colostrum is specifiek voor de mini, de melk zelf zal hetzelfde zijn lijkt mij? Er is alleen meer als het goed is![]()
DJMO, kan me dat gevoel wel voorstellen..
Maar behalve colostrum is er toch geen groot verschil in de melk? Ik had nog even gezocht op bv.com, maar kon het niet vinden daar..quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:16 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
En nee de melk past zich aan op de jongste
Nee, ik bedoel meer als je boontjes en aard prakt dan is het wat droog, dan doe ik er wat melk doorheen, in mijn geval geen MM, want ik kolf niet. Maar in jouw geval kan dat wel.quote:Op donderdag 22 maart 2012 11:49 schreef bitterend het volgende:
Moedermelk beetje opwarmen met wat banaan erin bijvoorbeeld?
Tsja, ik kan me voorstellen dat die moeder daar een keer blij mee is, voor zichzelf. Maar het lijkt mij ook echt te weinig. Sowieso is het voor de productie niet zo handig als een kindje maar zo weinig drinkt, het hangt er ook van af hoe het kindje verder is. Als het kindje goed alert is, heerlijk speelt ed is het anders dan wanneer een kindje alleen maar slaapt, bij het laatste zou ikzelf toch een beetje kijken naar een mogelijk onderproductie. Maar goed, we houden niet voor niets de eerste aantal maanden 6 tot 8 keer per dag aan (met uitschieters naar 20x).quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:00 schreef Bleie het volgende:
Vraagje: je leest altijd dat het heel gewoon is als bv-kindjes lang veel voedingen blijven vragen, maar kan het ook dat een bv-kindje maar heel weinig voedingen vraagt, en toch gewoon genoeg binnen krijgt? Ik las ergens van een moeder die zo blij was dat haar kindje van 6 weken maar 4 voedingen had gehad. Het leek mij erg weinig...
quote:Op vrijdag 23 maart 2012 23:31 schreef Clubsoda het volgende:
Oeke, wat naarHet kan je gevoel in je kraamweek behoorlijk beïnvloeden, die zere borsten. Ik moet helaas zeggen dat na acht weken iedere voeding me nog zeer doet. Altijd en de hele voeding lang. Minder dan in het begin maar pijnloos en leuk vind ik het gewoonweg niet. Ik ben er zeker van dat het geen aanleg/aanhap probleem is, ik heb gewoon aanstellerige tepels
Ik heb de eerste twee weken ook met een tepelhoedje gevoed en daar vervolgens cold turkey mee gestopt. Gewoon een keer zonder geprobeerd en dat ging prima. Wat ik wil zeggen: pijn hoeft geen aanlegprobleem te zijn en het statement 'dat het geen pijn hoort te doen' is wat mij betreft flauwekul. Accepteren dat t mij wél zeer deed en ik het ook niet leuk hóef te vinden hielp mij erg. Ik doe het, graag, en wat mij betreft ook nog heel veel maanden maar ik vind het niet leuk. Ik ben ook een tepelhoedje gebruiken ter verlichting. Het afbouwen was voor mij van later zorg, het gaat ook om je eigen welzijn nu en je moet je kraamtijd niet onnodig zwaar te maken. Stoppen met tepelhoedje hoeft dus niet altijd een probleem te zijn. Wij gingen hier van borst -borst met hoedje-fles-borst met hoedje - borst in twee weken. Alles probleemloos: mond open, aanhappen, zuigen en klaar.
Wat betreft aantal voedingen, mijn kind heeft nooit meer dan zeven voedingen per 24 uur gehad. Hij is nu dus bijna acht weken en zit nu op zes voedingen. Ik voed hem op verzoek maar dat komt in de praktijk neer op voeden op schema, want hij is héél stipt en meldt zich om de vier uur. Alleen 's nachts is het wat rommeliger, dan komt hij na 5-6 uur met een uitschieter naar 8 uur. Tja, ik kan er vaker wat in willen stoppen maar hij geeft tussendoor echt geen hongersignalen af.
Oeke bij mij heeft het de eerste 3 maanden pijn gedaan, de eerste maand ongeloofelijk veel pijn.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 16:30 schreef oeke het volgende:
Hier gaat het goed!
Meisje drinkt graag en heeft ook al regelmatig wat vocht om de mond. Ook al wat overgangspoep. Terwijl ze nog maar 36uur oud is.
Krampen dus ook soms al.
Misschien komt het snel op gang omdat ik Ko nog voedde tot een half jaar terug.
Maar het doet wel nog enorm pijn! : X
Dus ik hoor graag tips over happen en hoe groot die hap moet zijn...
Oek, bij welke kraamzorg organisatie zit je? Sommige hebben een eigen lactatiekundige? En kun je eventueel niet sowieso even de LK bellen? Misschien kan ze je telefonisch al wat tips geven? Dat kost vaak niks...quote:Op vrijdag 23 maart 2012 21:08 schreef oeke het volgende:
Kraamtranen naderen met rasse schreden.
Het doet zo vreselijk veel pijn, dat ik zin heb om het hoedje weer te pakken.
En dat wil ik juist proberen te vermijden.
Het lukt me niet die hap groter te krijgen, ze heeft zo'n klein mondje.
Morgenochtend maar eens goed overleggen met de kraam en een vrijwilligster bellen.
Helaas is het helemaal fout gegaan met de overstap naar een andere verzekering, ik had er een afgesloten waarin een consult met een LK werd vergoed, maar dat is dus niet goed gegaan.
Anders had ik morgen de LK al gebeld die met Ko geholpen heeft.
Even met P. overleggen.
Nou op zich vind ik borstvoeding geven wel handig hoor en leuk ook en handig.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:43 schreef bitterend het volgende:
TJ over 2 maanden mag je kleintje bijvoeding en kan je ook melk/thee geven en ben je van die vervelende bv af![]()
Ik wil heel graag een jaar proberen te halen
quote:
26 maanden.quote:Op maandag 26 maart 2012 15:51 schreef -Spring het volgende:
's Ochtends en 's avonds. En meer voor je leuk dan om iets binnen te krijgen, hoor. Na vijf minislokjes per borst(je)is het wel op.
Hoe oud is Aviva nu?
Dan drinkt ook bij jou?quote:Op maandag 26 maart 2012 20:47 schreef _evenstar_ het volgende:
Jup en denk het proberen waard? Op borstvoeden site staat goede uitleg.
Ik masseer eventjes voor Ik aanleg de melk al wat naar voren Dan drinken en compressie toepassen Dan even spelen en borst weer masseren en Dan drinkt hij nog een minuutje en Dan krijgt hij dus de goede vette melk. Ziet er ook anders uit net vanilleroomvla
Hé, die is leuk!! Dat wordt mijn nieuwe streven, 38 weken. Eens zien wanneer dat is, ah op 11 juni. Even in de agenda zettenquote:Op maandag 26 maart 2012 22:14 schreef PM-girl het volgende:
Doe ik ook mee, vandaag precies even lang in als uit de buik gevoed!9 mnd-2 dagen!
Het is beter voor je productie om allebei de borsten te stimuleren..quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:29 schreef klavertje-4 het volgende:
Wat klink je gelukkig oeke! Word helemaal blij van al jesmileys!
Ik heb weer eens een vraagje. Geven jullie 1 of 2 borsten per voeding? M drinkt nu per voeding aan 1 kant maar ik vroeg me af wat nou 'beter' is en waarom? Hij groeit prima trouwens en plast en poept wat af!
Wel in de gaten blijven houden. Dat kan ook weer opeens omslaan he?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:01 schreef _evenstar_ het volgende:
Bitterend Ik "moet" een borst per Keer..
En als hij nu drinkt om 8 uur en wil om kwart voor negen nog eens Dan ook die borst.. Ik had achteraf gezien Overproductiedaarom kwam hij dus zo vaak 20 Keer was voort normaal
met 3 mnd is het dat niet.. Nu zitten we op 10-12 keer
!
Zou Ik twee borsten geven drinkt hij teveel, kotst dan en Ik krijg weer teveel productie..
Als je tegen een mindere productie aanzit, is dat wel zo beetje het eerste wat je kunt doen ja. Veel aanleggen, 2 borsten per keer.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:30 schreef klavertje-4 het volgende:
Hmm oké, misschien dus toch naar 2 borsten proberen te gaan voor de productie
Dan heeft ook dorst?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:01 schreef _evenstar_ het volgende:
Bitterend Ik "moet" een borst per Keer..
En als hij nu drinkt om 8 uur en wil om kwart voor negen nog eens Dan ook die borst.. Ik had achteraf gezien Overproductiedaarom kwam hij dus zo vaak 20 Keer was voort normaal
met 3 mnd is het dat niet.. Nu zitten we op 10-12 keer
!
Zou Ik twee borsten geven drinkt hij teveel, kotst dan en Ik krijg weer teveel productie..
Oh, maar ik denk dat je dat breder kan trekken, niets zo onzekermakend dan de verzorging van je kindje..quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:13 schreef klavertje-4 het volgende:
Thnx voor t advies dames! Zo fijn dit topic, ik vind maar weinig dingen zo onzeker makend als borstvoeding geven
Ja, ik denk dat baby's sowieso veel onzekerheid met zich meebrengen. Sommige ouders hebben steun aan strakke schema's (en voelen meer zekerheid bij fv), terwijl andere ouders juist heel zenuwachtig worden van schema's.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh, maar ik denk dat je dat breder kan trekken, niets zo onzekermakend dan de verzorging van je kindje..
Kindjes die flesvoeding krijgen, dan hebben mama's vaak de zorgen, drinkt flesje niet leeg, of drinkt flesje te snel, of heeft meer honger, welke voeding, overstappen enz enz enz....
Dit kon ik een kleine anderhalf jaar geleden geschreven hebbenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:59 schreef NotTheSame het volgende:
Ik ben zelf iemand die heel erg gestructureerd is, misschien wel op het dwangmatige af. Hoe krom het ook klinkt, bv op verzoek helpt mij de dwang te minderen en wat meer de boel te laten varen.
Ik ben ook nog steeds wat onzeker, maar daarom ga ik ook 1x per 2 weken naar het CB om te wegen. Voor m'n eigen gemoedsrust.
Bitterend!
Da''s wel grappig, want ik kan weer heel weinig met voeden op verzoek. Gelukkig voor mij heb ik een kind wat zo regelmatig is dat ik er de klok ongeveer op gelijk kan zetten en dat geeft mij weer heel veel houvast. Het zijn echt de drie R-en hier, daar varen we allebei het beste bij.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:59 schreef NotTheSame het volgende:
Ik ben zelf iemand die heel erg gestructureerd is, misschien wel op het dwangmatige af. Hoe krom het ook klinkt, bv op verzoek helpt mij de dwang te minderen en wat meer de boel te laten varen.
Ik ben ook nog steeds wat onzeker, maar daarom ga ik ook 1x per 2 weken naar het CB om te wegen. Voor m'n eigen gemoedsrust.
Bitterend!
En hoe is het met jou?quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:25 schreef oeke het volgende:
Och Sandous, dat is lastig. Hopelijk lukt het om zijn gewicht wat omhoog te krijgen met behulp van bijvoeding. Wat Morretje zegt is wel waar volgens mij halen ze de meeste calorieen uit melk. Misschien is inderdaad pap met moedermelk een goede optie.
Mooie curve Juud!
Zo, mijn meisje doet het goed!
Net voor de tweede keer gewogen en ze weegt nu 3160 gram!
Dus ze is verdikkie in 3 dagen tijd 260 gram aangekomen!
Ze zit al goed boven haar geboortegewicht, ik vind het stoer van haar!
T gaat eigenlijk heel goed! Vannacht heeft ze me lekker even langer laten slapen.quote:
Klinkt al veel beter. Heel fijn!quote:Op woensdag 28 maart 2012 12:36 schreef oeke het volgende:
[..]
T gaat eigenlijk heel goed! Vannacht heeft ze me lekker even langer laten slapen.
Wat heerlijk was op die ploftiet na.
Daar zijn we nu in beland, in overlopende melktieten.![]()
![]()
Dus daar moet ik wel even opletten, dat dat niet te veel wordt.
Kloofjes heb ik ook nog wel wat, maar een stuk minder naar dan in het begin.
En we gaan zo voor het eerst even naar buiten.
Ja!quote:
Die van ons woog met 4,5 maand 7 kg en 65,5 cm. Jij hebt een spekkiequote:Op donderdag 29 maart 2012 14:19 schreef bitterend het volgende:
Hier zijn we ook goedgekeurd!!
7765gram met 4 maanden en 63.5cm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |