Dat eerste niet?quote:
Weet je zeker dat WGR wel het juiste subforum is?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:08 schreef koekwausss het volgende:
Als je niet verder komt dan oprakelen wat de wet voorschrijft zou ik hier geeneens meer reageren. Sommige figuren in dit gedeelte zijn totaal wereldvreemd en hebben geen benul van hoe het er in het echte leven aan toe gaat.
Dan zijn we er toch als hij een brief stuurt met de boodschap opegtermijn = onbetaald.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Bedrijf gaat zeker wel naar de rechter om het contract te laten ontbinden en eventuele kosten te verhalen. Het bedrijf kan namelijk niet eenzijdig het contract laten ontbinden zonder daar een rechter naar te laten kijken, die mensen zijn niet gratis.
Dan zit het bedrijf nog met pensioenafdrachten en andere lasten.
En dan hebben we het nog niet over problemen omdat er minder arbeidskrachten zijn dan gepland.
Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:11 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Dan zijn we er toch als hij een brief stuurt met de boodschap opegtermijn = onbetaald.
Finito, jij denkt nog steeds dat een werkgever dan de tijd en de kosten neemt om naar de rechter te stappen?
Jaquote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:01 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Jij hebt kennelijk in de praktijk al vaak gezien dat bedrijf A, jan met de pet voor de rechter sleept omdat hij zijn opzegtermijn niet nakomt?
Waarschijnlijk wel want ze worden zeker in het gelijk gesteld. Ergo, de kosten zijn voor jou je mattie.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:11 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Dan zijn we er toch als hij een brief stuurt met de boodschap opegtermijn = onbetaald.
Finito, jij denkt nog steeds dat een werkgever dan de tijd en de kosten neemt om naar de rechter te stappen?
Dit advies is van hetzelfde niveau als het advies dat je diegene gaf die in de schulden zat.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:08 schreef koekwausss het volgende:
Als je niet verder komt dan oprakelen wat de wet voorschrijft zou ik hier geeneens meer reageren. Sommige figuren in dit gedeelte zijn totaal wereldvreemd en hebben geen benul van hoe het er in het echte leven aan toe gaat.
bedrijf a gaat geen zaak aanspannen tegen jan met de pet omdat hij zijn opzegtermijn niet nakomt. Absoluut niet.
Kom maar op met de jurisprudentie/voorbeelden danquote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:05 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Jij wel!
Waarom blijkt het in de praktijk dan in 9 vd 10 gevallen anders te zijn?
Jazeker, de werkgever wordt dan namelijk bijna blind in het gelijk gesteld, je mattie ongetwijfeld bij verstek veroordeeld tot het betalen van allerlei bijkomende kosten, allemaal terug te voeren op het dramatische advies dat jij hem geeft.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:11 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Het bedrijf neemt de schade voor liefquote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:08 schreef koekwausss het volgende:
bedrijf a gaat geen zaak aanspannen tegen jan met de pet omdat hij zijn opzegtermijn niet nakomt. Absoluut niet.
Typisch WGR topic. TS vraagt om advies, negeert alle zinvolle en juridisch kloppende adviezen, maakt alle betreffende adviseurs voor dom of idioot uit en claimt vervolgens ook nog dat niemand met 'm meedenkt. En die ene die het toevallig met hem eens is, is de held van de dag.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:15 schreef Scorpie het volgende:
Maar als ik het goed begrijp wil je dus advies geven dat niet ondersteund wordt door wettelijke regelgeving maar door 'advies van de straat'. Als dan mensen je wijzen op het feit dat een werkgever zijn recht bij de rechter zal gaan halen wordt je boos en roep je dat het zo niet werkt, ondanks het feit dat je in Werk, Geldzaken en Recht dit vraagt?
Schiet mij maar lek, wat wil je dan nog verder horen, dat je goed advies geeft terwijl dit niet zo is? Tsja.
TS, je hebt gelijkquote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Typisch WGR topic. TS vraagt om advies, negeert alle zinvolle en juridisch kloppende adviezen, maakt alle betreffende adviseurs voor dom of idioot uit en claimt vervolgens ook nog dat niemand met 'm meedenkt. En die ene die het toevallig met hem eens is, is de held van de dag.
Onbetaald verlof, dan krijg je gewoon niet meer betaald over de resterende maanden. Dat dit je geld kost, ben ik het niet mee eens.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:21 schreef BrandX het volgende:
Wat een heerlijk topic om te lezen bij thuiskomst, op mijn gemak met een goed kop thee in de handen![]()
TS, ja, bedrijven gaan wel degelijk verhaal halen en ja dat gaat jouw vriend geld kosten. Veel geld.
En wat ook eerder is gezegd, jan met de pet met een onbeduidende baan heeft ten eerste geen opzegtermijn van 3 maanden in zijn contract staan en ten tweede kan jan met de pet dus ook niet zomaar overal weer aan de bak wat je eerder stelde, want voor jan met de pet zijn er 10 anderen die ook kunnen werken.
Als laatste: brief met onbetaald verlof: dat kan niet, daar je aangaf dat hij bijna geen uren meer had. Dat zou betekenen dat je het verlof wat je tekort komt bij moet kopen. Nou zeg maar dag tegen je centjes
Oh en het eventueel opgebouwd vakantiegeld kan je ook shaken natuurlijk
Ik probeer het nog 1 keer: wat is dan je (matties) probleem, als dit het niet is???quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:24 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Onbetaald verlof, dan krijg je gewoon niet meer betaald over de resterende maanden. Dat dit je geld kost, ben ik het niet mee eens.
quote:Een maatje zit met het volgende probleem.
Ik denk eerlijk gezegd dat alles te moeilijk is voor TSquote:
Als je ervan uitgaat dat de werkgever klakkeloos akkoord gaat met onbetaald verlof...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:24 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Onbetaald verlof, dan krijg je gewoon niet meer betaald over de resterende maanden. Dat dit je geld kost, ben ik het niet mee eens.
Gewoon niet meer komen opdagen en dan Tornerenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Als je ervan uitgaat dat de werkgever klakkeloos akkoord gaat met onbetaald verlof...
Alsof de werkgever daarmee akkoord gaatquote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:24 schreef koekwausss het volgende:
[..]
En de kosten die werkgever moet maken om premies om te rekenen en de gemiste diensten op stel en sprong in te vullen boeien jouw mattie verder niet zeker.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:24 schreef koekwausss het volgende:
[..]
TS is straat, die spelen voor eigen rechter.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:39 schreef Cat22 het volgende:
[..]
En de kosten die werkgever moet maken om premies om te rekenen en de gemiste diensten op stel en sprong in te vullen boeien jouw mattie verder niet zeker.Prima, de rechter denkt er vast anders over.
Voor iemand die hier de eigenwijze drol uithangt post je best wat zinnigs in andere topics.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:30 schreef koekwausss het volgende:
Iedereen in Nederland is verplicht om een zorgverzekering te hebben. Doe je dit niet zal het CVZ een bestuursrechtelijke premie opleggen van +- 150,-- de maand. Deze premie wordt van je salaris gehaald als je in loondienst bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |