abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 maart 2012 @ 17:11:01 #151
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109054132
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:09 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Dat laatste kan ik inkomen, ja.
Dat eerste niet?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109054149
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:08 schreef koekwausss het volgende:
Als je niet verder komt dan oprakelen wat de wet voorschrijft zou ik hier geeneens meer reageren. Sommige figuren in dit gedeelte zijn totaal wereldvreemd en hebben geen benul van hoe het er in het echte leven aan toe gaat.
Weet je zeker dat WGR wel het juiste subforum is?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_109054157
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:10 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Bedrijf gaat zeker wel naar de rechter om het contract te laten ontbinden en eventuele kosten te verhalen. Het bedrijf kan namelijk niet eenzijdig het contract laten ontbinden zonder daar een rechter naar te laten kijken, die mensen zijn niet gratis.

Dan zit het bedrijf nog met pensioenafdrachten en andere lasten.

En dan hebben we het nog niet over problemen omdat er minder arbeidskrachten zijn dan gepland.
Dan zijn we er toch als hij een brief stuurt met de boodschap opegtermijn = onbetaald.

Finito, jij denkt nog steeds dat een werkgever dan de tijd en de kosten neemt om naar de rechter te stappen?
  dinsdag 13 maart 2012 @ 17:12:26 #154
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_109054175
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:11 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Dan zijn we er toch als hij een brief stuurt met de boodschap opegtermijn = onbetaald.

Finito, jij denkt nog steeds dat een werkgever dan de tijd en de kosten neemt om naar de rechter te stappen?
Je hebt gelijk.
KuikenGuppy
  dinsdag 13 maart 2012 @ 17:12:38 #155
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_109054189
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:01 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Jij hebt kennelijk in de praktijk al vaak gezien dat bedrijf A, jan met de pet voor de rechter sleept omdat hij zijn opzegtermijn niet nakomt?
Ja :Y En alle zijn gewonnen :Y
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 17:12:52 #156
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_109054192
quote:

[..]

Waarschijnlijk wel want ze worden zeker in het gelijk gesteld. Ergo, de kosten zijn voor jou je mattie.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_109054217
quote:
Als je niet verder komt dan oprakelen wat de wet voorschrijft zou ik hier geeneens meer reageren. Sommige figuren in dit gedeelte zijn totaal wereldvreemd en hebben geen benul van hoe het er in het echte leven aan toe gaat.

bedrijf a gaat geen zaak aanspannen tegen jan met de pet omdat hij zijn opzegtermijn niet nakomt. Absoluut niet.
Dit advies is van hetzelfde niveau als het advies dat je diegene gaf die in de schulden zat.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 17:13:52 #158
65960 sanger
pi_109054228
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:05 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Jij wel!

Waarom blijkt het in de praktijk dan in 9 vd 10 gevallen anders te zijn?
Kom maar op met de jurisprudentie/voorbeelden dan :)
pi_109054249
quote:

[..]

Jazeker, de werkgever wordt dan namelijk bijna blind in het gelijk gesteld, je mattie ongetwijfeld bij verstek veroordeeld tot het betalen van allerlei bijkomende kosten, allemaal terug te voeren op het dramatische advies dat jij hem geeft.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 17:14:35 #160
65960 sanger
pi_109054251
quote:

bedrijf a gaat geen zaak aanspannen tegen jan met de pet omdat hij zijn opzegtermijn niet nakomt. Absoluut niet.
Ja inderdaad. Het bedrijf neemt de schade voor lief :D
pi_109054299
Maar als ik het goed begrijp wil je dus advies geven dat niet ondersteund wordt door wettelijke regelgeving maar door 'advies van de straat'. Als dan mensen je wijzen op het feit dat een werkgever zijn recht bij de rechter zal gaan halen wordt je boos en roep je dat het zo niet werkt, ondanks het feit dat je in Werk, Geldzaken en Recht dit vraagt?

Schiet mij maar lek, wat wil je dan nog verder horen, dat je goed advies geeft terwijl dit niet zo is? Tsja.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 17:17:07 #162
65960 sanger
pi_109054343
Daarnaast zal de werkgever ook verplicht zijn het salaris door te betalen als het contract niet wordt opgezegd (al zullen ze het wel opschorten). Alleen al om te verhinderen dat deze verplichting blijft bestaan zullen ze de rechter om ontbinding vragen (en het tegelijk vorderen van een schadevergoeding is dan ineens wel heel simpel).
  dinsdag 13 maart 2012 @ 17:17:46 #163
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_109054369
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:15 schreef Scorpie het volgende:
Maar als ik het goed begrijp wil je dus advies geven dat niet ondersteund wordt door wettelijke regelgeving maar door 'advies van de straat'. Als dan mensen je wijzen op het feit dat een werkgever zijn recht bij de rechter zal gaan halen wordt je boos en roep je dat het zo niet werkt, ondanks het feit dat je in Werk, Geldzaken en Recht dit vraagt?

Schiet mij maar lek, wat wil je dan nog verder horen, dat je goed advies geeft terwijl dit niet zo is? Tsja.
Typisch WGR topic. TS vraagt om advies, negeert alle zinvolle en juridisch kloppende adviezen, maakt alle betreffende adviseurs voor dom of idioot uit en claimt vervolgens ook nog dat niemand met 'm meedenkt. En die ene die het toevallig met hem eens is, is de held van de dag.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 maart 2012 @ 17:19:54 #164
65960 sanger
pi_109054440
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Typisch WGR topic. TS vraagt om advies, negeert alle zinvolle en juridisch kloppende adviezen, maakt alle betreffende adviseurs voor dom of idioot uit en claimt vervolgens ook nog dat niemand met 'm meedenkt. En die ene die het toevallig met hem eens is, is de held van de dag.
TS, je hebt gelijk *O*
  Boks-Chick dinsdag 13 maart 2012 @ 17:21:57 #165
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_109054503
Wat een heerlijk topic om te lezen bij thuiskomst, op mijn gemak met een goed kop thee in de handen O+ _O-

TS, ja, bedrijven gaan wel degelijk verhaal halen en ja dat gaat jouw vriend geld kosten. Veel geld.
En wat ook eerder is gezegd, jan met de pet met een onbeduidende baan heeft ten eerste geen opzegtermijn van 3 maanden in zijn contract staan en ten tweede kan jan met de pet dus ook niet zomaar overal weer aan de bak wat je eerder stelde, want voor jan met de pet zijn er 10 anderen die ook kunnen werken.

Als laatste: brief met onbetaald verlof: dat kan niet, daar je aangaf dat hij bijna geen uren meer had. Dat zou betekenen dat je het verlof wat je tekort komt bij moet kopen. Nou zeg maar dag tegen je centjes :W
Oh en het eventueel opgebouwd vakantiegeld kan je ook shaken natuurlijk :Y)
lolwut
pi_109054587
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:21 schreef BrandX het volgende:
Wat een heerlijk topic om te lezen bij thuiskomst, op mijn gemak met een goed kop thee in de handen O+ _O-

TS, ja, bedrijven gaan wel degelijk verhaal halen en ja dat gaat jouw vriend geld kosten. Veel geld.
En wat ook eerder is gezegd, jan met de pet met een onbeduidende baan heeft ten eerste geen opzegtermijn van 3 maanden in zijn contract staan en ten tweede kan jan met de pet dus ook niet zomaar overal weer aan de bak wat je eerder stelde, want voor jan met de pet zijn er 10 anderen die ook kunnen werken.

Als laatste: brief met onbetaald verlof: dat kan niet, daar je aangaf dat hij bijna geen uren meer had. Dat zou betekenen dat je het verlof wat je tekort komt bij moet kopen. Nou zeg maar dag tegen je centjes :W
Oh en het eventueel opgebouwd vakantiegeld kan je ook shaken natuurlijk :Y)
Onbetaald verlof, dan krijg je gewoon niet meer betaald over de resterende maanden. Dat dit je geld kost, ben ik het niet mee eens.
pi_109054719
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:24 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Onbetaald verlof, dan krijg je gewoon niet meer betaald over de resterende maanden. Dat dit je geld kost, ben ik het niet mee eens.
Ik probeer het nog 1 keer: wat is dan je (matties) probleem, als dit het niet is???
quote:
Een maatje zit met het volgende probleem.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_109055156
Kennelijk is de vraag te moeilijk voor TS :')
.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 17:49:41 #169
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_109055384
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:42 schreef r_one het volgende:
Kennelijk is de vraag te moeilijk voor TS :')
Ik denk eerlijk gezegd dat alles te moeilijk is voor TS -O-
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_109055419
Plantjes schoffelen en dan 3 maanden opzegtermijn :')
pi_109055440
Goeie grap
  Licht Ontvlambaar dinsdag 13 maart 2012 @ 17:51:25 #172
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_109055442
quote:

[..]

Als je ervan uitgaat dat de werkgever klakkeloos akkoord gaat met onbetaald verlof...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_109055466
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 17:51 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Als je ervan uitgaat dat de werkgever klakkeloos akkoord gaat met onbetaald verlof...
Gewoon niet meer komen opdagen en dan Torneren :Y)
  dinsdag 13 maart 2012 @ 17:53:27 #174
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_109055524
quote:

[..]

Alsof de werkgever daarmee akkoord gaat _O-
All she wants and needs is just a little taste..
pi_109055563

[ Bericht 100% gewijzigd door Sjeen op 13-03-2012 17:57:05 (Ik nodig jou uit je normaal te gedragen...) ]
pi_109056007
Ts weer met zijn struisvogeltactiek :')

Obvious troll is...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_109056586
Die werkgever zou gek zijn als hij akkoord zou gaan met onbetaald verlof.
pi_109057336
quote:

[..]

En de kosten die werkgever moet maken om premies om te rekenen en de gemiste diensten op stel en sprong in te vullen boeien jouw mattie verder niet zeker. :') Prima, de rechter denkt er vast anders over.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_109057554
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 18:39 schreef Cat22 het volgende:

[..]

En de kosten die werkgever moet maken om premies om te rekenen en de gemiste diensten op stel en sprong in te vullen boeien jouw mattie verder niet zeker. :') Prima, de rechter denkt er vast anders over.
TS is straat, die spelen voor eigen rechter.

Doe het maar gewoon, als er niks gebeurd heb je ontzettend veel geluk gehad, en anders zien we het vervolg topic over een dagvaarding wel tegemoet.
One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got in my pajamas, I don't know.
pi_109060250
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 13:30 schreef koekwausss het volgende:
Iedereen in Nederland is verplicht om een zorgverzekering te hebben. Doe je dit niet zal het CVZ een bestuursrechtelijke premie opleggen van +- 150,-- de maand. Deze premie wordt van je salaris gehaald als je in loondienst bent.
Voor iemand die hier de eigenwijze drol uithangt post je best wat zinnigs in andere topics.

Maar misschien wil je mattie daarom per direct stoppen. Dan hoeft hij ook geen zorgpremie meer te betalen omdat hij geen salaris meer heeft. ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')