Dat.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:26 schreef Rekkie het volgende:
Totdat je wel ziekenhuis zorg nodig hebt, door onvoorziene redenen.
Vandaar ook consequent je premie opsparen ipv denken van goh extra geld om uit te geven. ten eerste gooi je het geld niet in een bodemloze put en ten tweede krijg je er ook nog rente voor..quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:26 schreef Rekkie het volgende:
Totdat je wel ziekenhuis zorg nodig hebt, door onvoorziene redenen.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:27 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat.
Onbetaalbaar zonder verzekering.
Zeker als je ook nog geopereerd moet worden.
Dus het risico weegt niet op tegen de kosten zogezegd?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:27 schreef Beelzebufo het volgende:
Als je bijvoorbeeld onder een auto loopt en per ambulance wordt afgevoerd naar de spoedeisende hulp waar je been wordt ingegipst en je voor de zekerheid een nachtje ter observatie wordt opgenomen omdat je een grote buil op je hoofd hebt, dan volgt daar een rekening op die je van je levensdagen niet bij elkaar spaart.
Volgens mij onderschat je de kosten van een ziekenhuis een beetje.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:27 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Vandaar ook consequent je premie opsparen ipv denken van goh extra geld om uit te geven. ten eerste gooi je het geld niet in een bodemloze put en ten tweede krijg je er ook nog rente voor..
Precies, een jaar sparen levert je circa 2 dagen ziekenhuisbed (zonder operaties en andere kosten) op.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:27 schreef MuRKie het volgende:
[..]
[..]
Dus het risico weegt niet op tegen de kosten zogezegd?
Dan ontgaat het hele idee van een verzekering je. Het is gebaseerd op solidariteit. De betaalde premie moet je niet zien als potje voor jezelf, mocht je zorg nodig gaan hebben. Het geld gaat op in het grote geheel. Als je zelf eens écht zorg nodig hebt, zijn de kosten daarvan een enorm veelvoud van wat je aan premie hebt betaald. Zelf sparen en geld opzij zetten is dus geen alternatief,quote:Ik vind het (en velen met mij gok ik zo) te gek voor woorden dat je wordt gedwongen een alsmaar duurder wordende verzekering af te sluiten waar het merendeel van de mensen maar een klein deel van gebruiken (zoals bijvoorbeeld in mijn geval). En daardoor dus ook zonde van je geld.
Ik heb geen idee wat ik moet verwachten qua kosten. Vandaar dat ik me dit ook afvraagquote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Volgens mij onderschat je de kosten van een ziekenhuis een beetje.
Hoe kan een zorgverzekeraar loonbeslag leggen als je geen verzekering meer afgesloten hebt?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:28 schreef Hardrebel het volgende:
De zorgverzekeraar mag zelfs loonbeslag laten leggen op je salaris.
Ik doe het ook niet, maar ik vraag het me wel eens af wat de consequenties zijn los van het risico dat je dan wel ineens grote medisch zorg nodig hebt..quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:28 schreef betty_sue het volgende:
Dan moet je alleen al 8 maanden sparen om opgehaald te kunnen worden door een ambulance.
Om maar niet te spreken van een dringende operatie waarbij je onder narcose moet.
Conclusie: niet slim en niet doen
Als het zo gebaseerd is op solidariteit vraag ik me af waarom dan wel alles structureel in prijs omhoog moet.. Volgens mij meer omdat we toch geen keus hebben gezien het wettelijk verplicht is..quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dan ontgaat het hele idee van een verzekering je. Het is gebaseerd op solidariteit. De betaalde premie moet je niet zien als potje voor jezelf, mocht je zorg nodig gaan hebben. Het geld gaat op in het grote geheel. Als je zelf eens écht zorg nodig hebt, zijn de kosten daarvan een enorm veelvoud van wat je aan premie hebt betaald. Zelf sparen en geld opzij zetten is dus geen alternatief,
Je mag je alles afvragen maar je zult ook blij zijn dat je je ziektekostenverzekering hebt als je toch die nare val maakt en in het ziekenhuis terecht komt.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:29 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik moet verwachten qua kosten. Vandaar dat ik me dit ook afvraag
Ik bedoel ik betaal gewoon braaf mijn premie. Maar dat wil niet zeggen dat je je vervolgens niks mag afvragen, toch?
Dit is de waarheid.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:30 schreef koekwausss het volgende:
Iedereen in Nederland is verplicht om een zorgverzekering te hebben. Doe je dit niet zal het CVZ een bestuursrechtelijke premie opleggen van +- 150,-- de maand. Deze premie wordt van je salaris gehaald als je in loondienst bent.
Omdat ouderen steeds langer leven en meer zorg nodig hebben, plus dat we steeds meer ouderen hebben in NL.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:31 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Als het zo gebaseerd is op solidariteit vraag ik me af waarom dan wel alles structureel in prijs omhoog moet.. Volgens mij meer omdat we toch geen keus hebben gezien het wettelijk verplicht is..
Uiteraard. Maar dat probeer ik ook niet te ontkennen..quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:32 schreef trovey het volgende:
[..]
Je mag je alles afvragen maar je zult ook blij zijn dat je je ziektekostenverzekering hebt als je toch die nare val maakt en in het ziekenhuis terecht komt.
Dus de tandartskosten zijn ineens zo erg gestegen omdat de ouderen langer leven?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Omdat ouderen steeds langer leven en meer zorg nodig hebben, plus dat we steeds meer ouderen hebben in NL.
Ik praat in algemene vorm (net als jij deed).quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:33 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Dus de tandartskosten zijn ineens zo erg gestegen omdat de ouderen langer leven?
Dan vraag ik me af hoe dat met die vele duizenden onverzekerden in Nederland gaat. Verzuimen die dan wellicht ook die boetes van het CJIB te betalen?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:32 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dit is de waarheid.
Plus dat ze eventueel achterstallige premie wel even via deurwaarder komen incasseren.
2. U hebt geen zorgverzekering afgesloten, terwijl u daartoe wel wettelijk verplicht bent.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:33 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe dat met die vele duizenden onverzekerden in Nederland gaat. Verzuimen die dan wellicht ook die boetes van het CJIB te betalen?
Krijgen alleen primaire zorg maar ik heb begrepen dat die groep inmiddels hard wordt aangepakt, b.,v. direct de premie van de inkomsten afhalen (of dat nu salaris of uitkering is) voordat het bij de persoon komt zodat ze op die manier gedwongen worden om toch premie te betalen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:33 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe dat met die vele duizenden onverzekerden in Nederland gaat. Verzuimen die dan wellicht ook die boetes van het CJIB te betalen?
het lijkt me dat je nu wel wat voorbeelden hebt toch? ophalen door ambulance, je gebroken armpje rechtzetten, gips eromheen, nachtje slapen in het ziekenhuis vanwege die bult op je hoofd.. dat spaar je niet bij mekaar in 2 jaartjes. dus al zou je hem nu (kunnen) opzeggen en je valt morgen op straat, dan moet je goed uitkijken dat je de komende x jaren niet weer valt, en da's alleen het afbetalen danquote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:30 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Ik doe het ook niet, maar ik vraag het me wel eens af wat de consequenties zijn los van het risico dat je dan wel ineens grote medisch zorg nodig hebt..
Ik weet niet hoe het vroeger precies was met het oude stelsel, met het oog op prijsstijgingen enzo. Dat was voor ik zelf ging werken. Maar wat mij betreft houden ze weer een vast bedrag van je inkomen in zoals vroeger. Ik weet zelf dus niet of de zorg verbeterd is sinds ze dat stelsel hebben aangepast maar wat mij betreft draaien ze het terug.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:42 schreef Hardrebel het volgende:
Vergeet niet dat het bedrijfsleven ook aardig bijdraagt. Ik ben eigenlijk wel voor een inkomensafhankelijke premie zoals in het oude systeem dat is veel meer solidair. Ook vind ik dat bijv. bekeuringen inkomensafhankelijk mogen zijn.
Ja inmiddels had ik al ruim voldoende voorbeeldenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:43 schreef 314 het volgende:
[..]
het lijkt me dat je nu wel wat voorbeelden hebt toch? ophalen door ambulance, je gebroken armpje rechtzetten, gips eromheen, nachtje slapen in het ziekenhuis vanwege die bult op je hoofd.. dat spaar je niet bij mekaar in 2 jaartjes. dus al zou je hem nu (kunnen) opzeggen en je valt morgen op straat, dan moet je goed uitkijken dat je de komende x jaren niet weer valt, en da's alleen het afbetalen dan
voila, dat zijn de consequenties
Dan moet je stoppen met werken. Maar laat mij die berekening is zien van 750 per maand.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:44 schreef DiRadical het volgende:
Bleef het maar bij die 100 euro per maand, dan viel het nog wel mee.
Als ik bepaal hoeveel van mijn salaris er naar "de zorg" gaat, kom ik op een veel hoger bedrag uit.
Ongeveer 750 euro per maand, inclusief AWBZ
Dat is het ook door de toeslagen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:42 schreef Hardrebel het volgende:
Vergeet niet dat het bedrijfsleven ook aardig bijdraagt. Ik ben eigenlijk wel voor een inkomensafhankelijke premie zoals in het oude systeem dat is veel meer solidair. Ook vind ik dat bijv. bekeuringen inkomensafhankelijk mogen zijn.
Ja dat is het hem juist waardoor ik me dit afvroeg.. Als alles zo zou blijven zoals het nu is en ik voor de rest van mijn leven alleen de tandarts nodig heb zou ik het kunnen doen. Maar aangezien je daar niet van op aan kan snap ik aan de hand van die belachelijk hoge ziekenhuis kosten dat het inderdaad niet reeel is..quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:48 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat is het ook door de toeslagen.
TS: op zich is het te doen als het zou mogen, tot je écht zorg nodig hebt. Denk dat je misselijk wordt als je ziet hoeveel bijvoorbeeld een kankerbehandeling kost.
Ik verdien meer dan ¤ 33.863, dus de AWBZ is al ¤ 4414 (¤343 pm)quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:47 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Dan moet je stoppen met werken. Maar laat mij die berekening is zien van 750 per maand.
Bekrompen berekening. Je bent slechts de belasting over de werkgeversbijdrave zvw kwijt. Scheelt al gauw 180 euro.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:36 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Ik verdien meer dan ¤ 33.863, dus de AWBZ is al ¤ 4414 (¤343 pm)
Premie ZVW : ¤300 pm
ZKV ¤ 117 (met aanvullende verzekeringen en ¤500 vrijwillig eigen risico )
Samen ¤ 760 per maand
Dat gaat allemaal naar "de zorg"
Natuurlijk krijg ik een werkgevers bijdrage ZVW, maar dat zijn gewoon loonkosten, dus die had ik ook als normaal salaris kunnen krijgen.
Mij vrouw zit ook in het collectief van mijn werkegever, dus voor haar betaal ik ook nog ¤117 extra, die heb niet meegerekend.
Ook de AWBZ premie van haar inkomen heb ik niet meegerekend, zij is net een eigen bedrijf gestart en verdiend nog niet zoveel.
Ik denk dat zij in 2010 ongeveer ¤ 160 per maand aan AWBZ en Premie ZVW betaald heeft.
Als ze dit jaar hetzelfde zou betalen gaat er van ons gezin iets meer dat ¤ 1000 per maand naar de zorg.
Als mijn vrouw meer gaat verdienen wordt het nog meer, mijn plafond in zo ongeveer bereikt.
Had ik net als optie toegevoegdquote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:44 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Bekrompen berekening. Je bent slechts de belasting over de werkgeversbijdrave zvw kwijt. Scheelt al gauw 180 euro.
Daarom zou je, als je gezond bent, ook een hoog vrijwillig eigen risico kunnen nemen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:09 schreef Flarp het volgende:
Een weekje ziekenhuisopname is is volgens mij al kaal rond de duizend euro, ik denk dat ik er niet ver naast zit, dat kost je 7000 euro, hoeveel maanden heb je daar voor moeten sparen....?
Gewoon je zorgverzekering betalen en je krijgt de beste zorg die er zo`n beetje is, wees blij dat je in Nederland woont![]()
Ik ben afgelopen augustus wegens een bedrijfsongevalletje naar de speodeisende hulp gegaan ter controle, dat grapje kostte 226 euro bijelkaar (1,5 op de SEH en twee dagen later een check op chirurgie), ik had gelukkig niks alleen een kleine brandwond die verbonden werd. Dat kostte me 170 euro eigen risico die mijn vergever weer aan mij vergoedt.![]()
Een ongeluk zit in een klein hoekje, vooral thuis, al ben je 100% gezond, als je door wat voor reden in een rolstoel belandt ben je zuur trek je je haren uit je kop van spijt, die paar procent rente is met één ziekehuisopname weg....
Google verteld mij dat je dan bij het CVZ aangemeld wordt en dan elke maand een rekening van zowat 160.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:27 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Vandaar ook consequent je premie opsparen ipv denken van goh extra geld om uit te geven. ten eerste gooi je het geld niet in een bodemloze put en ten tweede krijg je er ook nog rente voor..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |