Dat.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:26 schreef Rekkie het volgende:
Totdat je wel ziekenhuis zorg nodig hebt, door onvoorziene redenen.
Vandaar ook consequent je premie opsparen ipv denken van goh extra geld om uit te geven. ten eerste gooi je het geld niet in een bodemloze put en ten tweede krijg je er ook nog rente voor..quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:26 schreef Rekkie het volgende:
Totdat je wel ziekenhuis zorg nodig hebt, door onvoorziene redenen.
quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:27 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat.
Onbetaalbaar zonder verzekering.
Zeker als je ook nog geopereerd moet worden.
Dus het risico weegt niet op tegen de kosten zogezegd?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:27 schreef Beelzebufo het volgende:
Als je bijvoorbeeld onder een auto loopt en per ambulance wordt afgevoerd naar de spoedeisende hulp waar je been wordt ingegipst en je voor de zekerheid een nachtje ter observatie wordt opgenomen omdat je een grote buil op je hoofd hebt, dan volgt daar een rekening op die je van je levensdagen niet bij elkaar spaart.
Volgens mij onderschat je de kosten van een ziekenhuis een beetje.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:27 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Vandaar ook consequent je premie opsparen ipv denken van goh extra geld om uit te geven. ten eerste gooi je het geld niet in een bodemloze put en ten tweede krijg je er ook nog rente voor..
Precies, een jaar sparen levert je circa 2 dagen ziekenhuisbed (zonder operaties en andere kosten) op.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:27 schreef MuRKie het volgende:
[..]
[..]
Dus het risico weegt niet op tegen de kosten zogezegd?
Dan ontgaat het hele idee van een verzekering je. Het is gebaseerd op solidariteit. De betaalde premie moet je niet zien als potje voor jezelf, mocht je zorg nodig gaan hebben. Het geld gaat op in het grote geheel. Als je zelf eens écht zorg nodig hebt, zijn de kosten daarvan een enorm veelvoud van wat je aan premie hebt betaald. Zelf sparen en geld opzij zetten is dus geen alternatief,quote:Ik vind het (en velen met mij gok ik zo) te gek voor woorden dat je wordt gedwongen een alsmaar duurder wordende verzekering af te sluiten waar het merendeel van de mensen maar een klein deel van gebruiken (zoals bijvoorbeeld in mijn geval). En daardoor dus ook zonde van je geld.
Ik heb geen idee wat ik moet verwachten qua kosten. Vandaar dat ik me dit ook afvraagquote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:28 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Volgens mij onderschat je de kosten van een ziekenhuis een beetje.
Hoe kan een zorgverzekeraar loonbeslag leggen als je geen verzekering meer afgesloten hebt?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:28 schreef Hardrebel het volgende:
De zorgverzekeraar mag zelfs loonbeslag laten leggen op je salaris.
Ik doe het ook niet, maar ik vraag het me wel eens af wat de consequenties zijn los van het risico dat je dan wel ineens grote medisch zorg nodig hebt..quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:28 schreef betty_sue het volgende:
Dan moet je alleen al 8 maanden sparen om opgehaald te kunnen worden door een ambulance.
Om maar niet te spreken van een dringende operatie waarbij je onder narcose moet.
Conclusie: niet slim en niet doen
Als het zo gebaseerd is op solidariteit vraag ik me af waarom dan wel alles structureel in prijs omhoog moet.. Volgens mij meer omdat we toch geen keus hebben gezien het wettelijk verplicht is..quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dan ontgaat het hele idee van een verzekering je. Het is gebaseerd op solidariteit. De betaalde premie moet je niet zien als potje voor jezelf, mocht je zorg nodig gaan hebben. Het geld gaat op in het grote geheel. Als je zelf eens écht zorg nodig hebt, zijn de kosten daarvan een enorm veelvoud van wat je aan premie hebt betaald. Zelf sparen en geld opzij zetten is dus geen alternatief,
Je mag je alles afvragen maar je zult ook blij zijn dat je je ziektekostenverzekering hebt als je toch die nare val maakt en in het ziekenhuis terecht komt.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:29 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ik moet verwachten qua kosten. Vandaar dat ik me dit ook afvraag
Ik bedoel ik betaal gewoon braaf mijn premie. Maar dat wil niet zeggen dat je je vervolgens niks mag afvragen, toch?
Dit is de waarheid.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:30 schreef koekwausss het volgende:
Iedereen in Nederland is verplicht om een zorgverzekering te hebben. Doe je dit niet zal het CVZ een bestuursrechtelijke premie opleggen van +- 150,-- de maand. Deze premie wordt van je salaris gehaald als je in loondienst bent.
Omdat ouderen steeds langer leven en meer zorg nodig hebben, plus dat we steeds meer ouderen hebben in NL.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:31 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Als het zo gebaseerd is op solidariteit vraag ik me af waarom dan wel alles structureel in prijs omhoog moet.. Volgens mij meer omdat we toch geen keus hebben gezien het wettelijk verplicht is..
Uiteraard. Maar dat probeer ik ook niet te ontkennen..quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:32 schreef trovey het volgende:
[..]
Je mag je alles afvragen maar je zult ook blij zijn dat je je ziektekostenverzekering hebt als je toch die nare val maakt en in het ziekenhuis terecht komt.
Dus de tandartskosten zijn ineens zo erg gestegen omdat de ouderen langer leven?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:32 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Omdat ouderen steeds langer leven en meer zorg nodig hebben, plus dat we steeds meer ouderen hebben in NL.
Ik praat in algemene vorm (net als jij deed).quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:33 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Dus de tandartskosten zijn ineens zo erg gestegen omdat de ouderen langer leven?
Dan vraag ik me af hoe dat met die vele duizenden onverzekerden in Nederland gaat. Verzuimen die dan wellicht ook die boetes van het CJIB te betalen?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:32 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Dit is de waarheid.
Plus dat ze eventueel achterstallige premie wel even via deurwaarder komen incasseren.
2. U hebt geen zorgverzekering afgesloten, terwijl u daartoe wel wettelijk verplicht bent.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:33 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe dat met die vele duizenden onverzekerden in Nederland gaat. Verzuimen die dan wellicht ook die boetes van het CJIB te betalen?
Krijgen alleen primaire zorg maar ik heb begrepen dat die groep inmiddels hard wordt aangepakt, b.,v. direct de premie van de inkomsten afhalen (of dat nu salaris of uitkering is) voordat het bij de persoon komt zodat ze op die manier gedwongen worden om toch premie te betalen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:33 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe dat met die vele duizenden onverzekerden in Nederland gaat. Verzuimen die dan wellicht ook die boetes van het CJIB te betalen?
het lijkt me dat je nu wel wat voorbeelden hebt toch? ophalen door ambulance, je gebroken armpje rechtzetten, gips eromheen, nachtje slapen in het ziekenhuis vanwege die bult op je hoofd.. dat spaar je niet bij mekaar in 2 jaartjes. dus al zou je hem nu (kunnen) opzeggen en je valt morgen op straat, dan moet je goed uitkijken dat je de komende x jaren niet weer valt, en da's alleen het afbetalen danquote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:30 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Ik doe het ook niet, maar ik vraag het me wel eens af wat de consequenties zijn los van het risico dat je dan wel ineens grote medisch zorg nodig hebt..
Ik weet niet hoe het vroeger precies was met het oude stelsel, met het oog op prijsstijgingen enzo. Dat was voor ik zelf ging werken. Maar wat mij betreft houden ze weer een vast bedrag van je inkomen in zoals vroeger. Ik weet zelf dus niet of de zorg verbeterd is sinds ze dat stelsel hebben aangepast maar wat mij betreft draaien ze het terug.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:42 schreef Hardrebel het volgende:
Vergeet niet dat het bedrijfsleven ook aardig bijdraagt. Ik ben eigenlijk wel voor een inkomensafhankelijke premie zoals in het oude systeem dat is veel meer solidair. Ook vind ik dat bijv. bekeuringen inkomensafhankelijk mogen zijn.
Ja inmiddels had ik al ruim voldoende voorbeeldenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:43 schreef 314 het volgende:
[..]
het lijkt me dat je nu wel wat voorbeelden hebt toch? ophalen door ambulance, je gebroken armpje rechtzetten, gips eromheen, nachtje slapen in het ziekenhuis vanwege die bult op je hoofd.. dat spaar je niet bij mekaar in 2 jaartjes. dus al zou je hem nu (kunnen) opzeggen en je valt morgen op straat, dan moet je goed uitkijken dat je de komende x jaren niet weer valt, en da's alleen het afbetalen dan
voila, dat zijn de consequenties
Dan moet je stoppen met werken. Maar laat mij die berekening is zien van 750 per maand.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:44 schreef DiRadical het volgende:
Bleef het maar bij die 100 euro per maand, dan viel het nog wel mee.
Als ik bepaal hoeveel van mijn salaris er naar "de zorg" gaat, kom ik op een veel hoger bedrag uit.
Ongeveer 750 euro per maand, inclusief AWBZ
Dat is het ook door de toeslagen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:42 schreef Hardrebel het volgende:
Vergeet niet dat het bedrijfsleven ook aardig bijdraagt. Ik ben eigenlijk wel voor een inkomensafhankelijke premie zoals in het oude systeem dat is veel meer solidair. Ook vind ik dat bijv. bekeuringen inkomensafhankelijk mogen zijn.
Ja dat is het hem juist waardoor ik me dit afvroeg.. Als alles zo zou blijven zoals het nu is en ik voor de rest van mijn leven alleen de tandarts nodig heb zou ik het kunnen doen. Maar aangezien je daar niet van op aan kan snap ik aan de hand van die belachelijk hoge ziekenhuis kosten dat het inderdaad niet reeel is..quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:48 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dat is het ook door de toeslagen.
TS: op zich is het te doen als het zou mogen, tot je écht zorg nodig hebt. Denk dat je misselijk wordt als je ziet hoeveel bijvoorbeeld een kankerbehandeling kost.
Ik verdien meer dan ¤ 33.863, dus de AWBZ is al ¤ 4414 (¤343 pm)quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:47 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Dan moet je stoppen met werken. Maar laat mij die berekening is zien van 750 per maand.
Bekrompen berekening. Je bent slechts de belasting over de werkgeversbijdrave zvw kwijt. Scheelt al gauw 180 euro.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:36 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Ik verdien meer dan ¤ 33.863, dus de AWBZ is al ¤ 4414 (¤343 pm)
Premie ZVW : ¤300 pm
ZKV ¤ 117 (met aanvullende verzekeringen en ¤500 vrijwillig eigen risico )
Samen ¤ 760 per maand
Dat gaat allemaal naar "de zorg"
Natuurlijk krijg ik een werkgevers bijdrage ZVW, maar dat zijn gewoon loonkosten, dus die had ik ook als normaal salaris kunnen krijgen.
Mij vrouw zit ook in het collectief van mijn werkegever, dus voor haar betaal ik ook nog ¤117 extra, die heb niet meegerekend.
Ook de AWBZ premie van haar inkomen heb ik niet meegerekend, zij is net een eigen bedrijf gestart en verdiend nog niet zoveel.
Ik denk dat zij in 2010 ongeveer ¤ 160 per maand aan AWBZ en Premie ZVW betaald heeft.
Als ze dit jaar hetzelfde zou betalen gaat er van ons gezin iets meer dat ¤ 1000 per maand naar de zorg.
Als mijn vrouw meer gaat verdienen wordt het nog meer, mijn plafond in zo ongeveer bereikt.
Had ik net als optie toegevoegdquote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:44 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Bekrompen berekening. Je bent slechts de belasting over de werkgeversbijdrave zvw kwijt. Scheelt al gauw 180 euro.
Daarom zou je, als je gezond bent, ook een hoog vrijwillig eigen risico kunnen nemen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:09 schreef Flarp het volgende:
Een weekje ziekenhuisopname is is volgens mij al kaal rond de duizend euro, ik denk dat ik er niet ver naast zit, dat kost je 7000 euro, hoeveel maanden heb je daar voor moeten sparen....?
Gewoon je zorgverzekering betalen en je krijgt de beste zorg die er zo`n beetje is, wees blij dat je in Nederland woont![]()
Ik ben afgelopen augustus wegens een bedrijfsongevalletje naar de speodeisende hulp gegaan ter controle, dat grapje kostte 226 euro bijelkaar (1,5 op de SEH en twee dagen later een check op chirurgie), ik had gelukkig niks alleen een kleine brandwond die verbonden werd. Dat kostte me 170 euro eigen risico die mijn vergever weer aan mij vergoedt.![]()
Een ongeluk zit in een klein hoekje, vooral thuis, al ben je 100% gezond, als je door wat voor reden in een rolstoel belandt ben je zuur trek je je haren uit je kop van spijt, die paar procent rente is met één ziekehuisopname weg....
Google verteld mij dat je dan bij het CVZ aangemeld wordt en dan elke maand een rekening van zowat 160.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:27 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Vandaar ook consequent je premie opsparen ipv denken van goh extra geld om uit te geven. ten eerste gooi je het geld niet in een bodemloze put en ten tweede krijg je er ook nog rente voor..
Ik ben dit jaar juist ¤20 minder gaan betalen per maand. Voor exact hetzelfde als wat ik vorig jaar had. Het wordt echt niet allemaal structureel duurder, je zal echter in sommige gevallen voor bepaalde behandelingen naar een ander ziekenhuis moeten.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:31 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Als het zo gebaseerd is op solidariteit vraag ik me af waarom dan wel alles structureel in prijs omhoog moet.. Volgens mij meer omdat we toch geen keus hebben gezien het wettelijk verplicht is..
quote:Verzekeren
De gemiddelde Nederlander staat bekend om zijn risicomijdend gedrag. Naar internationale maatstaven is hij daarom oververzekerd. Maar tegelijk kent Nederland een groep mensen die bezwaren heeft tegen elke vorm van verzekeren. De groep die aan geen enkele vrijwillige verzekering deelneemt, kan ook ontheffing krijgen van de z.g. verplichte verzekeringen. Daarvoor moet men officieel erkend worden als gemoedsbezwaarde. Die erkenning kan aangevraagd worden bij de Sociale Verzekeringsbank (SVB) De SVB behandelt de aanvraag en kan de erkenning verstrekken. Die geldt dan voor de AWBZ, de zorgverzekeringswet, AOW, ANW, Ziektewet, WAO, WIA en de WW. Ook de AOW geldt dus als verzekering, want er wordt maandelijks premie betaald of ingehouden en het is niet zeker dat het tot uitbetaling komt. Gemoedsbezwaarden betalen geen premie aan deze verzekeringen. Ze zijn daarmee nog niet goedkoper uit, want ze betalen een vervangende belasting die in grote lijnen op hetzelfde bedrag neer komt. Die belasting wordt door de overheid op een aparte rekening gestort. Voor de AOW is dat de Spaarregeling gemoedsbezwaarden voor de AOW. Uit deze spaarregeling krijgen de gemoedsbezwaarden een vergoeding als ze 65 worden. Die vergoeding is niet oneindig, maar beperkt tot het gespaarde bedrag. Als dat op is, is er verder geen uitkering. In plaats van premies voor de sociale verzekeringswetten betaalt de gemoedsbezwaarde premievervangende loonbelasting. De belastingdienst stort die premievervangende loonbelasting op een rekening van het College voor zorgverzekeringen (CVZ). De spaartegoeden van een gezin worden op deze rekening samengevoegd.Gemoedsbezwaarden kunnen voor vergoeding van hun zorgkosten een beroep doen op die rekening, maar ook hier alleen voor zover het spaartegoed voldoende is. Gemoedsbezwaarden hebben geen recht op de zorgtoeslag die via de belastingdienst kan worden verstrekt aan mensen met lagere inkomens. Deze toeslag geldt als tegemoetkoming in de premie voor de zorgverzekeringen. Gemoedsbezwaarden betalen geen premie, want ze hebben geen verzekering.
Nee hoor, die 300 euro werkgeversbijdrage is gewoon loonruimte. Maar die ongeveer 150 euro belasting erover was hij inderdaad vergeten; die moet je er nog eens bij optellen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:44 schreef koekwausss het volgende:
Bekrompen berekening. Je bent slechts de belasting over de werkgeversbijdrave zvw kwijt. Scheelt al gauw 180 euro.
Tja, je kan erover piekeren tot je een ons weegt, maar tenzij je verhuisd naar het buitenland heb je er totaal geen inspraak in, dus doe geen moeite, of emigreer.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:45 schreef eight het volgende:
Ik vraag me sowieso af waar dit heen gaat. De zorgkosten zullen volgend jaar waarschijnlijk extra hard stijgen vanwege de nieuwe bezuinigingen en dat terwijl de grote ellende (vergrijzing) voor de deur staat...
Nou omdat er vet aan verdient wordt door de verzekeraars? Of geloof je echt dat zorg zo duur is? Ik niet.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:31 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Jawel zorg is zo duur (al snap ik soms ook niet waarom). Een rit met een ambulance kost meer dan 900 euro. Dus tel uit je winst.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:17 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Nou omdat er vet aan verdient wordt door de verzekeraars? Of geloof je echt dat zorg zo duur is? Ik niet.
Ja hoor. Dat geloof ik.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:17 schreef JellieVrolijk het volgende:
[..]
Nou omdat er vet aan verdient wordt door de verzekeraars? Of geloof je echt dat zorg zo duur is? Ik niet.
Tja, dan ha dje je maar moeten uitschrijven in NL, dan had dat niet gehoeven.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:51 schreef Hugo__Boss het volgende:
Ik heb dit ook gehad (ook een topic over aangemaakt geloof ik destijds)
Was in het buitenland verzekerd, niet in Nederland. Kreeg een brief dat ik als onverzekerd geregistreerd stond. Hier was niks aan te doen ondanks dat ik aantoonbaar in het buitenland verzekerd was. Als ik binnen 3 maanden niks deed, zou ik 380 euro boete krijgen, de volgende 3 maanden later nog een keer en zou ik automatisch bij een zorgverzekeraar aangemeld worden en zou de premie van je salaris worden ingehouden.
Uiteraard gekozen om maar een Nederlandse zorgverzekering "voor erbij" te nemen. Tis zonde omdat ik gewoon een volledige dekking al heb lopen, maar boetes en loonbeslag zat ik ook niet op te wachten.
Kost geen 1500 euro. Kost 600 euro per nacht.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:44 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Beetje off-topic maar 1500euro voor een nachtje in het ziekenhuis liggen? Waarom is dit zo ontzettend duur? Als je dit vergelijkt met een hotel hebben ziekenhuizen toch niet zo veel meer kostenposten? Of zie ik iets over het hoofd?
Dan nogquote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:00 schreef -moppie- het volgende:
[..]
Kost geen 1500 euro. Kost 600 euro per nacht.
Als gemoedsbezwaarde betaal je volgens mij iets van 140 euro per maand aan CVZ ja.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:20 schreef Nizno het volgende:
als je toch het risico zou willen nemen van een ongelukje links of rechts zonder boete van het CvZ, zul je gemoedsbezwaard moeten worden.
Maar of je dat zou willen.......?
[..]
Klopt, dat is wel verspreid over een hele afdeling met tig patiënten. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het werkelijke kostenplaatje per patiënt per nacht.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:20 schreef Sessy het volgende:
[..]
Er zijn altijd zusters en artsen die stand-by zijn en ook betaald moeten worden misschien?
Sommige mensen hier denken kennelijk dat voor je lol in het ziekenhuis gaat liggen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:20 schreef Sessy het volgende:
[..]
Er zijn altijd zusters en artsen die stand-by zijn en ook betaald moeten worden misschien?
Neem het goedkoopste basispakket met het hoogste eigen risico en je bent voor 71,25 Euro per maand verzekerd.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:24 schreef MuRKie het volgende:
Hoi,
Vanwege de als maar duurder wordende zorgverzekering vraag ik me al enige tijd af wat de consequenties zijn van het opzeggen van je zorgverzekering. Los van het feit dat je dan zelf je zorgkosten moet betalen.
Stel dat je elke maand zelf 100 euro spaart voor zorgkosten en daar ook rente voor ontvangt.
In mijn geval zijn de enige kosten die ik maak tandartskosten.
Het is wettelijk verplicht om een zorgverzekering af te sluiten toch? Wat zijn de gevolgen wanneer je dit niet doet? Krijg je dan een boete opgelegd bijvoorbeeld?
Ik vind het (en velen met mij gok ik zo) te gek voor woorden dat je wordt gedwongen een alsmaar duurder wordende verzekering af te sluiten waar het merendeel van de mensen maar een klein deel van gebruiken (zoals bijvoorbeeld in mijn geval). En daardoor dus ook zonde van je geld.
Nah da's ook geen punt, maar ik vraag me af of wat er gebeurt doelmatig is. Zoals ik al zei, je kan er ook voor kiezen om te investeren in thuiszorg en taxi's in plaats van in de zoveelste gevaarlijke en dure operaties met dubieuze slagingskansen en lange revalidatietijden bij hoogbejaarden. Kijk wat moet dat moet, prima, maar vooral die oudjes die nog gewend zijn dat de dokter "altijd gelijk heeft" (en de dominee/pastoor ook), kunnen die werkelijk kritisch beoordelen of zij een operatie moeten willen als de dokter voorhoudt dat voor dat soort klachten geopereerd kan worden? Vooral wetende hoe non-existent de voorlichting over slagingspercentages en bijwerkingen/risico's eigenlijk vaak is?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:30 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Verder ben ik al dat gekift op die 'dure oudjes' zo langzamerhand ook behoorlijk zat.
Ouderdom komt met gebreken, het is niet anders. Ik zou iedereen die niet wenst mee te betalen dan ook maar verzoeken om zo rond zijn of haar vijftigste maar alvast in de kist te gaan liggen...
Het is specialistische zorg en de apparatuur, gebouw, personeel, overhead kost gewoon veel geld. Dat kost het bij alles. Ik vind het eigenlijk nog realitief goedkoop 600 euro per dag in het ziekenhuis liggen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:44 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Beetje off-topic maar 1500euro voor een nachtje in het ziekenhuis liggen? Waarom is dit zo ontzettend duur? Als je dit vergelijkt met een hotel hebben ziekenhuizen toch niet zo veel meer kostenposten? Of zie ik iets over het hoofd?
Het kan nog goedkoperquote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Neem het goedkoopste basispakket met het hoogste eigen risico en je bent voor 71,25 Euro per maand verzekerd.
Heb je dan ook nog recht op zorgtoeslag dan blijft er echt een heel klein maandelijks bedrag over.
Nope... 900 euro.... Wij hebben de afgelopen 2 jaar 3 van die ritjes gehad (1 in 2010, 1 in 2011 en enkele dagen geledenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:26 schreef Tism het volgende:
Een ritje van 2km met de ambulance kost je zo ongeveer een bedrag tussen de 500 a 600 Euro..
Ik neem aan dat de hoogte van de zorgtoeslag niet alleen afhankelijk is van het inkomen maar ook van de hoogte vd verzekering?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:37 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Neem het goedkoopste basispakket met het hoogste eigen risico en je bent voor 71,25 Euro per maand verzekerd.
Heb je dan ook nog recht op zorgtoeslag dan blijft er echt een heel klein maandelijks bedrag over.
Taxi en thuiszorg moet uit een ander potje en wordt over het algemeen niet onbeperkt vergoed. Sterker nog juist deze kosten lopen de spuigaten uit (en zijn een stuk duurder dan een operatie).quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:44 schreef Sessy het volgende:
[..]
Nah da's ook geen punt, maar ik vraag me af of wat er gebeurt doelmatig is. Zoals ik al zei, je kan er ook voor kiezen om te investeren in thuiszorg en taxi's in plaats van in de zoveelste gevaarlijke en dure operaties met dubieuze slagingskansen en lange revalidatietijden bij hoogbejaarden. Kijk wat moet dat moet, prima, maar vooral die oudjes die nog gewend zijn dat de dokter "altijd gelijk heeft" (en de dominee/pastoor ook), kunnen die werkelijk kritisch beoordelen of zij een operatie moeten willen als de dokter voorhoudt dat voor dat soort klachten geopereerd kan worden? Vooral wetende hoe non-existent de voorlichting over slagingspercentages en bijwerkingen/risico's eigenlijk vaak is?
Investeren - i.p.v. korten op - in thuiszorg en taxi's is nog goed voor de werkgelegenheid ook.
Staat los van de hoogte v/d verzekering zelf. Alleen het inkomen telt.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:14 schreef eight het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de hoogte van de zorgtoeslag niet alleen afhankelijk is van het inkomen maar ook van de hoogte vd verzekering?
Nog steeds blijkbaar:quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:17 schreef Ori het volgende:
[..]
Staat los van de hoogte v/d verzekering zelf. Alleen het inkomen telt.
Met een goedkope verzekering (internetaanbieder, basisbeurs, verhoogd eigen risico) blijft er dan maar een paar euro over die je zelf eraan kwijt bent elke maand
Vorig jaar kon je zelfs er geld erop toe krijgen, omdat de goedkoopste verzekering goedkoper was dan de maximale toelage.
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:44 schreef Sessy het volgende:
71,25 bij Anderzorg...
en volgens mij gaat de zorgtoeslag tot iets van 74 euro bij minimuminkomen...
Hoe vaak ga je je post nog verwijderen?quote:
Voor 2 euro besparing per maand moet je haast wel gek zijn om het dubbele aan eigen risico te nemen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 17:05 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Daarom zou je, als je gezond bent, ook een hoog vrijwillig eigen risico kunnen nemen.
Dat scheelt je iedere maand premie.. Je moet alleen wel ¤ 500 ophoesten als het echt een keer mis gaat.
Als je het premie verschil spaart hoeft dat geen probleem te zijn.
De Nederlandse staat kan iemand niet zonder enige vorm van rechtspraak voor onbepaalde tijd de gevangenis ingooien hoor. Iets met Europees verdrag voor de rechten van de mens enzo.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 10:19 schreef Sessy het volgende:
Betaal je niet, dan komen er telkens deurwaarderskosten e.d. overheen. Betaal je lang genoeg niet en mislukken alle beslagleggingspogingen, dan ga je naar de gevangenis - en dan niet als vervangende hechtenis, maar als gijzeling. M.a.w., zo lang je niet betaalt, kom je er ook niet uit.
Yup, ziekenhuis is schreeuwend duur als je echt iets nodig hebt daar.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:05 schreef FrankV34 het volgende:
[..]
Nope... 900 euro.... Wij hebben de afgelopen 2 jaar 3 van die ritjes gehad (1 in 2010, 1 in 2011 en enkele dagen geleden)
Dit is de prijs van 1 rit van 2 km:
09-xx-2011 Ambulancevervoerder 10,26
09-xx-2011 Ambulancevervoerder 67,00
09-xx-2011 Ambulancevervoerder 816,00
Dit waren trouwens de kosten enkele maanden eerder
xx-12-2010 Ambulancevervoerder 10,20
xx-12-2010 Ambulancevervoerder 49,00
xx-12-2010 Ambulancevervoerder 742,00
Met andere woorden het is zo'n 10% duurder geworden.
Ziekenhuis kosten hangt ook weer van de afdeling af:
Dit is puur alleen 4 nachtjes Intensive Care en normale afdeling: Dus nog geen onderzoeken, artsen etc.
09-xx-2011 Ziekenhuis 4.243,77
Volgens mij meer omdat we te maken hebben met vergrijzing en dus stijgende zorgkosten....quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:31 schreef MuRKie het volgende:
[..]
Die werkgeversbijdrage kost jou alleen de inkomstenbelasting er over, dus geen kapitaal. Het is een werkgeverslast.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:56 schreef CafeRoker het volgende:
Op zich is het leuk dat je een paar tientjes op je premie kan besparen door je dekking compleet uit te kleden, maar dat doet niets af aan het feit dat je daarnaast al een kapitaal kwijt bent via de werkgeversbijdrage en dat die laatste tientjes feitelijk maar procenten van het geheel zijn. Je kunt je afvragen hoe verstandig het is om voor die laatste procentjes voor een kaal pakket te kiezen.
Heb afgelopen jaren inderdaad ik wat rekeningen voorbij zien komen, welke hoger waren dan een jaarloon van de minister president....quote:Op zondag 11 maart 2012 12:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Yup, ziekenhuis is schreeuwend duur als je echt iets nodig hebt daar.
Mijn vader is een goede 2 jaar geleden opgenomen ivm een hartinfarct. 2weken opnamen, meteen door voor een 4-voudige bypass gevolgd door nog 4 weken opname.
Zijn eigen risico was wel op zeg maar toen hij naar huis ging
hoe kan het dan in vredesnaam zo zijn dat er een heleboel onverzekerden rondlopen hier in nederland?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:28 schreef Hardrebel het volgende:
De zorgverzekeraar mag zelfs loonbeslag laten leggen op je salaris.
Je weet evengoed als ik dat er uiteindelijk een zak geld is die de werknemer mag kosten en die in verschillende hoedanigheden uitbetaald wordt. Als die werkgeversbijdrage er niet was dan zou er uiteindelijk meer over zijn voor loon.quote:Op zondag 11 maart 2012 12:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Die werkgeversbijdrage kost jou alleen de inkomstenbelasting er over, dus geen kapitaal. Het is een werkgeverslast.
Dan wordt je normale premie omgezet in een bestuursrechtelijke premie en die is een paar tientjes per maand hoger.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:24 schreef MuRKie het volgende:
Het is wettelijk verplicht om een zorgverzekering af te sluiten toch? Wat zijn de gevolgen wanneer je dit niet doet? Krijg je dan een boete opgelegd bijvoorbeeld?
zelfs een kale kip heeft toch een uitkering? hoe kaal ook?quote:Op zondag 11 maart 2012 13:27 schreef pussywillow het volgende:
Omdat je van een kale kip niet kunt plukken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |