twitter:SachadeBoer twitterde op woensdag 28-03-2012 om 15:38:55Elk half uur een NOS Journaal op Ned.1 of 2, ivm de ontwikkelingen #Catshuis reageer retweet
Best mogelijk, ja.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:46 schreef eriksd het volgende:
Kan ook al zijn dat ze er allang achter het zijn dat het een heilloze exercitie is maar nog even een verhaal in elkaar moeten draaien.
Gaat het daar op lijken, dan krijg je een SP en PVV met samen 60 zetels.quote:
We kunnen je natuurlijk verkopen aan de hoogste bieder.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:47 schreef GSbrder het volgende:
Wat gaan we dan krijgen, verkiezingen in september komen te laat om voor 2013 nog 16 miljard te bezuinigen.
Op zich wel slim, maar dan wordt het dus gewoon selectief shoppen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:48 schreef Asphias het volgende:
pechtold bij rtl7 stelde al voor dat er wel verkiezingen komen, maar tot die tijd de kamer gewoon alle hervormingen er al doorheen jast.
Dat zou het tekort wel vullen ja.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
We kunnen je natuurlijk verkopen aan de hoogste bieder.
Niet genoeg zetelsquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:48 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
GL-D66-PvdA-CDA-VVD.
Of
PvdA-CDA-VVD.
Er is nu overleg gaande over hoe de ander de schuld in de schoenen geschoven kan worden. Of overleg om tot een goed verhaal te komen over waarom de boel is geklapt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:46 schreef eriksd het volgende:
Kan ook al zijn dat ze er allang achter het zijn dat het een heilloze exercitie is maar nog even een verhaal in elkaar moeten draaien.
PvdA/CDA/VVD heeft op dit moment voldoende zetels.quote:
Klopt eerst dacht ik GL-D66-CDA-VVD, maar daar haal je het helaas niet mee en vijf is misschien ook wel teveel van het goede.quote:
Het zou wel het einde van Geert betekenen. Die frame is briljant: wat met de PVV als anti-PvdA niet lukte, lukte wel met de PvdA. Zitten zij ook meteen weer in het zadel.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
PvdA/CDA/VVD heeft op dit moment voldoende zetels.
Maar vraag me af of Samsom nog die kant op kan, na zijn harde belofte dat hij dit kabinet gaat tegenwerken.
Als nieuwe verkiezingen de PVV buitenspel kunnen krijgen en de VVD dwingen tot serieuze samenwerking met de PvdA dan zou het best nuttig kunnen zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:52 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Nieuwe verkiezingen lijken echter ook niet te helpen dus het gaat heel lastig worden.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:52 schreef Hexagon het volgende:
Als het kabinet op zijn gat gaat ben ik voor een zakenkabinet a la Monti dat de zaakjes regels en niet aan linkse of rechtse hobbies of vingerlikken doen en waarmee de middenpartijen een gedoogconstructie aangaan.
Daar zit ik nu dus ook aan te denken; de VVD was zwak en kwetsbaar als zij direct met een zakenakkoord waren gekomen met de CDA en de PvdA, maar nu kunnen ze heel gemakkelijk zeggen; jongens, die rechtse populisten bij de PVV, ondanks de uitgestoken hand, kunnen niet regeren.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het zou wel het einde van Geert betekenen. Die frame is briljant: wat met de PVV als anti-PvdA niet lukte, lukte wel met de PvdA. Zitten zij ook meteen weer in het zadel.
Opzich het overwegen waard.
Waarom wordt eigenlijk niet de vraag gesteld of Rutte en Verhagen nog steeds met zo'n zeikerd die hen steeds te kakken zet verder willen?quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:53 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Maar gaat Geert dit doen? Dit zou politieke zelfmoord zijn.
Omdat ze het eerst via Wilders moesten spelen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom wordt eigenlijk niet de vraag gesteld of Rutte en Verhagen nog steeds met zo'n zeikerd die hen steeds te kakken zet verder willen?
Eens. Maar dan wel formeren in het Catshuisquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het zou wel het einde van Geert betekenen. Die frame is briljant: wat met de PVV als anti-PvdA niet lukte, lukte wel met de PvdA. Zitten zij ook meteen weer in het zadel.
Opzich het overwegen waard.
Dat lijkt mij logisch.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Eens. Maar dan wel formeren in het Catshuis
Pourquoi?quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Eens. Maar dan wel formeren in het Catshuis
Samsom gaat echt niet onderhandelen, die roept al maanden om verkiezingen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:57 schreef GSbrder het volgende:
En wil Samsom nu wel regeren, of schreeuwt iedereen weer om verkiezingen?
Ik tel de dagen afquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:58 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Oké komen we bij vraag twee: zou Geert Wilders de kamer verlaten?
Immers lijkt de kans klein dat hij ooit nog in een regering kan gaan deelnemen. Daarnaast kan ik me voorstellen dat de afgelopen jaren zwaar voor e'm zijn geweest. Ik zie Wilders wel richting Amerika trekken en het allemaal wat internationaler gaan aanpakken.
Ach welnee, zo'n leuke baan vind ie vast niet snel meer.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:58 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Immers lijkt de kans klein dat hij ooit nog in een regering kan gaan deelnemen. Daarnaast kan ik me voorstellen dat de afgelopen jaren zwaar voor e'm zijn geweest. Ik zie Wilders wel richting Amerika trekken en het allemaal wat internationaler gaan aanpakken.
Hij gaat sowieso nog een keer verkiezingen doen, niemand die zoveel stemmen kan trekken als hij voor de PVV.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:58 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Ik denk dat er eerst nog een stevige verkiezingsnederlaag overheen moet voordat ie zich terugtrekt uit het parlement. De PVV zou dan immers als een kaartenhuis in elkaar storten.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:58 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Dat is sowieso een kwestie van tijd. Dit is slechts een opstapje voor Geert. Uiteindelijk zal hij een internationale coalitie tegen de Islam willen leiden.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:58 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Dus dan zitten we tot september met een minderheidskabinet zonder gedoger en kunnen we dan tot januari 2013 gaan onderhandelen met een wellicht nog erger verdeelde tweede kamer?quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Samsom gaat echt niet onderhandelen, die roept al maanden om verkiezingen.
dat zou nog eens een shock zijn voor de NL politiek. pvv zonder wilders, en de enige die er een democratische partij van wou maken is ook al opgestapt. dat zou sowieso een aardverschuiving te weeg brengen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:58 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Idd, Monti lijkt goed bezig te zijnquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:52 schreef Hexagon het volgende:
Als het kabinet op zijn gat gaat ben ik voor een zakenkabinet a la Monti dat de zaakjes regels en niet aan linkse of rechtse hobbies of vingerlikken doen en waarmee de middenpartijen een gedoogconstructie aangaan.
Maar hij lijkt uitgespeeld, geen kans op regeren, wéér jarenlang oppositie voeren. Nog even los van het feit dat nu verkiezingen hem zetels gaat kosten.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach welnee, zo'n leuke baan vind ie vast niet snel meer.
Misschien een scenario om tijd te rekken bij Europa?quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus dan zitten we tot september met een minderheidskabinet zonder gedoger en kunnen we dan tot januari 2013 gaan onderhandelen met een wellicht nog erger verdeelde tweede kamer?
Sowieso ook als de PvdA in dit kabinet zou stappen, doen ze dat enkel als ze pas in 2015 de begroting op orde mogen hebben en niet in 2013.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien een scenario om tijd te rekken bij Europa?
Overigens zou ik in dat gevan dus voor een Monti scenario zijn.
Ik denk dat het hem een worst zal wezen eigenlijk. Zolang hij maar lekker vanuit zijn kamerbankje kan roeptoeteren en de PvdA kan pesten.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:02 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Maar hij lijkt uitgespeeld, geen kans op regeren, wéér jarenlang oppositie voeren. Nog even los van het feit dat nu verkiezingen hem zetels gaat kosten.
Ik ben benieuwd of hij dit nog kan opbrengen.
een nieuw kabinet kan in de formatie nog prima een begroting voor volgend jaar samenstellen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus dan zitten we tot september met een minderheidskabinet zonder gedoger en kunnen we dan tot januari 2013 gaan onderhandelen met een wellicht nog erger verdeelde tweede kamer?
Wellicht op Asscher de pas af te kunnen snijden voor het leiderschap.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:03 schreef Nielsch het volgende:
Snap niet waarom Samsom zonodig nieuwe verkiezingen wil. PvdA zit nu met 30 man in de kamer en dat zullen ze bij verkiezingen echt niet gaan halen.
Welk kabinet? Het huidige demissionaire kabinet is vleugellam zonder gedoogsteun.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:04 schreef rubbereend het volgende:
[..]
een nieuw kabinet kan in de formatie nog prima een begroting voor volgend jaar samenstellen.
hmm, ik denk dat die wel wat zaakjes te bespreken heeft met de achterban.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:05 schreef rubbereend het volgende:
Rutte zit gewoon lekker op het terras te lachen
Hoe vloeiend zijn zijn Hebreeuws en Arabisch?quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Of burgemeester van een settlement op de West Bank
Omdat ze bij verkiezingen over drie maanden wel eens meer dan 30 zetels zouden kunnen halen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:03 schreef Nielsch het volgende:
Snap niet waarom Samsom zonodig nieuwe verkiezingen wil. PvdA zit nu met 30 man in de kamer en dat zullen ze bij verkiezingen echt niet gaan halen.
Maar stel ze halen er 25, best mogelijk, dan zijn het wel zijn zetels en zijn mandaat om iets te doen. En als je als partijleider in de oppositie geen nieuwe verkiezingen wil omdat je bang bent wat te verliezen is ook niet best.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:03 schreef Nielsch het volgende:
Rutte lacht altijd. Zelfs toen Friso naar adem zat te happen onder duizend kilo sneeuw.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:05 schreef rubbereend het volgende:
zoals ik al post, een NIEUW kabinetquote:
Jij wilt zaterdag gewoon de bitterballen niet betalen!quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:07 schreef remlof het volgende:
Stel dat dit kabinet morgen valt, zijn verkiezingen voor 1 juli dan nog mogelijk?
Rutte doet mij verdacht veel denken aan Colijn. Die lachte een economische crisis weg door vast te houden aan de sterke gulden. Rutte lacht een economische crisis weg door vast te houden aan de gedoogconstructie met Wilders.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:05 schreef rubbereend het volgende:
Dat kan ook best leuk zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat het hem een worst zal wezen eigenlijk. Zolang hij maar lekker vanuit zijn kamerbankje kan roeptoeteren en de PvdA kan pesten.
Die ook hard afgezakt eigenlijk. Was veelbelovend, nu een zure roeptoeter.quote:Jolande Sap (GroenLinks) noemt het in een reactie naar RTL 'hoopvol' dat de onderhandelingen zijn afgebroken.
Ze weet gewoon niet hoe ze zich moet gedragen als leider van Groen Links. Ze laat zich opjagen door de peilingen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:09 schreef eriksd het volgende:
Die ook hard afgezakt eigenlijk. Was veelbelovend, nu een zure roeptoeter.
Ze heeft het nooit echt waargemaakt en zit er vaak net naast met interrupties enzo. Ben benieuwd of GL met haar de verkiezingen in durft of dat er iemand opstaat die de strijd aan wil.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
twitter:jolandesap twitterde op woensdag 28-03-2012 om 16:03:32Geen tijd voor gekissebis en plucheplakkers. Het is de hoogste tijd voor een coalitie die wel wil hervormen #catshuis reageer retweet
Die kans wordt inderdaad steeds groterquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Jij wilt zaterdag gewoon de bitterballen niet betalen!
Nooit echt veelbelovend geweest hoor. En hoopvol op een eventuele val is gewoon dom. Alsof in deze tijd van crisis een nieuwe regering het ook maar beter aan kan pakken.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Inderdaad, Sap begon goed met betrekking tot Uruzgan, maar verder valt ze mij bijzonder tegen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:09 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Zulke ongeinspireerde tekstjes komen continu bij haar vandaan en ze begint ook steeds bozer te kijken. Werk van Halsema is rap afgebroken.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:10 schreef Nielsch het volgende:
twitter:jolandesap twitterde op woensdag 28-03-2012 om 16:03:32Geen tijd voor gekissebis en plucheplakkers. Het is de hoogste tijd voor een coalitie die wel wil hervormen #catshuis reageer retweet
zeker met dezelfde cijfers en getallen voor bezuinigingen. 1 pot nat johquote:Op woensdag 28 maart 2012 16:10 schreef Nielsch het volgende:
Paars+; ze hebben een maand de tijd om tot een bezuinigingspakket te komen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:11 schreef wise het volgende:
[..]
Nooit echt veelbelovend geweest hoor. En hoopvol op een eventuele val is gewoon dom. Alsof in deze tijd van crisis een nieuwe regering het ook maar beter aan kan pakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |