Omdat ze het eerst via Wilders moesten spelen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom wordt eigenlijk niet de vraag gesteld of Rutte en Verhagen nog steeds met zo'n zeikerd die hen steeds te kakken zet verder willen?
Eens. Maar dan wel formeren in het Catshuisquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het zou wel het einde van Geert betekenen. Die frame is briljant: wat met de PVV als anti-PvdA niet lukte, lukte wel met de PvdA. Zitten zij ook meteen weer in het zadel.
Opzich het overwegen waard.
Dat lijkt mij logisch.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Eens. Maar dan wel formeren in het Catshuis
Pourquoi?quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:56 schreef remlof het volgende:
[..]
Eens. Maar dan wel formeren in het Catshuis
Samsom gaat echt niet onderhandelen, die roept al maanden om verkiezingen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:57 schreef GSbrder het volgende:
En wil Samsom nu wel regeren, of schreeuwt iedereen weer om verkiezingen?
Ik tel de dagen afquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:58 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Oké komen we bij vraag twee: zou Geert Wilders de kamer verlaten?
Immers lijkt de kans klein dat hij ooit nog in een regering kan gaan deelnemen. Daarnaast kan ik me voorstellen dat de afgelopen jaren zwaar voor e'm zijn geweest. Ik zie Wilders wel richting Amerika trekken en het allemaal wat internationaler gaan aanpakken.
Ach welnee, zo'n leuke baan vind ie vast niet snel meer.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:58 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Immers lijkt de kans klein dat hij ooit nog in een regering kan gaan deelnemen. Daarnaast kan ik me voorstellen dat de afgelopen jaren zwaar voor e'm zijn geweest. Ik zie Wilders wel richting Amerika trekken en het allemaal wat internationaler gaan aanpakken.
Hij gaat sowieso nog een keer verkiezingen doen, niemand die zoveel stemmen kan trekken als hij voor de PVV.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:58 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Ik denk dat er eerst nog een stevige verkiezingsnederlaag overheen moet voordat ie zich terugtrekt uit het parlement. De PVV zou dan immers als een kaartenhuis in elkaar storten.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:58 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Dat is sowieso een kwestie van tijd. Dit is slechts een opstapje voor Geert. Uiteindelijk zal hij een internationale coalitie tegen de Islam willen leiden.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:58 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Dus dan zitten we tot september met een minderheidskabinet zonder gedoger en kunnen we dan tot januari 2013 gaan onderhandelen met een wellicht nog erger verdeelde tweede kamer?quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Samsom gaat echt niet onderhandelen, die roept al maanden om verkiezingen.
dat zou nog eens een shock zijn voor de NL politiek. pvv zonder wilders, en de enige die er een democratische partij van wou maken is ook al opgestapt. dat zou sowieso een aardverschuiving te weeg brengen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:58 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
Idd, Monti lijkt goed bezig te zijnquote:Op woensdag 28 maart 2012 15:52 schreef Hexagon het volgende:
Als het kabinet op zijn gat gaat ben ik voor een zakenkabinet a la Monti dat de zaakjes regels en niet aan linkse of rechtse hobbies of vingerlikken doen en waarmee de middenpartijen een gedoogconstructie aangaan.
Maar hij lijkt uitgespeeld, geen kans op regeren, wéér jarenlang oppositie voeren. Nog even los van het feit dat nu verkiezingen hem zetels gaat kosten.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach welnee, zo'n leuke baan vind ie vast niet snel meer.
Misschien een scenario om tijd te rekken bij Europa?quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus dan zitten we tot september met een minderheidskabinet zonder gedoger en kunnen we dan tot januari 2013 gaan onderhandelen met een wellicht nog erger verdeelde tweede kamer?
Sowieso ook als de PvdA in dit kabinet zou stappen, doen ze dat enkel als ze pas in 2015 de begroting op orde mogen hebben en niet in 2013.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Misschien een scenario om tijd te rekken bij Europa?
Overigens zou ik in dat gevan dus voor een Monti scenario zijn.
Ik denk dat het hem een worst zal wezen eigenlijk. Zolang hij maar lekker vanuit zijn kamerbankje kan roeptoeteren en de PvdA kan pesten.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:02 schreef JeanPaulBelmondo het volgende:
[..]
Maar hij lijkt uitgespeeld, geen kans op regeren, wéér jarenlang oppositie voeren. Nog even los van het feit dat nu verkiezingen hem zetels gaat kosten.
Ik ben benieuwd of hij dit nog kan opbrengen.
een nieuw kabinet kan in de formatie nog prima een begroting voor volgend jaar samenstellen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dus dan zitten we tot september met een minderheidskabinet zonder gedoger en kunnen we dan tot januari 2013 gaan onderhandelen met een wellicht nog erger verdeelde tweede kamer?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |