ik zag vele zakken in de Jumbo netquote:Op maandag 12 maart 2012 19:04 schreef Isabeau het volgende:
Ook welkom MarjoleinK! Ik hoop dat wij je ook verder kunnen motiveren
(vorige topic met mijn obsessie voor bepaalde kcalrijke paaseitjes niet lezen)
Hahaquote:Op maandag 12 maart 2012 19:04 schreef Isabeau het volgende:
Ook welkom MarjoleinK! Ik hoop dat wij je ook verder kunnen motiveren
Van alle supermarkten hier is de Jumbo het verst wegquote:Op maandag 12 maart 2012 19:09 schreef Stormqueen het volgende:
ik zag vele zakken in de Jumbo net
Toch weerstaan en wokgroenten gehaald volgens plan
Welkom Marjolein! Succes!
Eén plakje kan toch sowieso nauwelijks een probleem vormen?quote:Op maandag 12 maart 2012 19:13 schreef Mirjam het volgende:
ik zoek me rot, maar kan hiet niet vinden in de variatielijsten
ik ben dus benieuwd of een plakje rookkaas ook in de categorie 'goeie keuze' valt, heeft 1 van jullie enig idee?
Ik zou het gewoon als 48+ kaas behandelen wat dat betreft. Niet te veel, maar een plakje zo nu en dan kan niet heel veel kwaad.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:13 schreef Mirjam het volgende:
ik zoek me rot, maar kan hiet niet vinden in de variatielijsten
ik ben dus benieuwd of een plakje rookkaas ook in de categorie 'goeie keuze' valt, heeft 1 van jullie enig idee?
Die zag ik trouwens gewoon bij de groothandel liggenquote:Op maandag 12 maart 2012 19:04 schreef Isabeau het volgende:
Ik hou het wel bij 1 klein zakje per jaarquote:Op maandag 12 maart 2012 19:17 schreef PdeHoog het volgende:
Die zag ik trouwens gewoon bij de groothandel liggenIn grote hoeveelheden
valt me mee, was er verbaasd over.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:17 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik zag het online idd. net ergens tussen de 30 en 40+ kazen zitten qua kcal. Als je er geen 6 boterhammen per dag mee neemt dan zou het toch goed moeten gaan?
Oh...dus die vier die ik voor je meegenomen heb, hoef ik niet op te sturen?quote:Op maandag 12 maart 2012 19:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik hou het wel bij 1 klein zakje per jaar
haha, nee dank jequote:Op maandag 12 maart 2012 19:19 schreef PdeHoog het volgende:
Oh...dus die vier die ik voor je meegenomen heb, hoef ik niet op te sturen?
Zo jammerquote:
Nee, elke dag is volgens wetenschappelijke artikelen de beste manier om de vinger aan de pols te houdenquote:Op maandag 12 maart 2012 19:37 schreef MarjoleinK het volgende:
Ik vraag me af, hoe vaak wegen jullie jezelf? Ik probeer het maximaal 2 keer in de week te doen, maar heb snel de neiging om elke dag op de weegschaal te staan, want natuurlijk best wel slecht is.
Jep dat deed ik in het begin ook.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, elke dag is volgens wetenschappelijke artikelen de beste manier om de vinger aan de pols te houdenDaarbij leer je met schommelingen om te gaan en zie je snel wanneer je aankomt en kan je daarop reageren.
Elke dag hierquote:Op maandag 12 maart 2012 19:37 schreef MarjoleinK het volgende:
Ik vraag me af, hoe vaak wegen jullie jezelf? Ik probeer het maximaal 2 keer in de week te doen, maar heb snel de neiging om elke dag op de weegschaal te staan, want natuurlijk best wel slecht is.
ja, hoiquote:Op maandag 12 maart 2012 19:40 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Jep dat deed ik in het begin ook.
Zo leerde ik dat ik 2 dagen nodig had om het weekend te verwerken
me tooquote:Op maandag 12 maart 2012 19:38 schreef Stormqueen het volgende:
waarom is dat slecht? Zolang je er mee om kan gaan...
ik weeg mezelf twee keer per dag
quote:
Dat doe ik dus ook jaquote:Op maandag 12 maart 2012 19:40 schreef PdeHoog het volgende:
Elke dag hierEn alles wordt ingevoerd. Het programmaatje laat een trendlijn zien vervolgens zodat de schommelingen eigenlijk zo goed als geelimineerd worden.
Herkenbaarquote:Op maandag 12 maart 2012 19:41 schreef Isabeau het volgende:
Nou schijnt volgens een ander artikel het gewicht 's avonds een betere indicator te zijn voor gewichtstoename/afname dan 's morgens. Maar daar doe ik dus mooi niet aan; dan weeg ik meer
Ik ga even met de billen bloot nu om een indruk te gevenquote:Op maandag 12 maart 2012 19:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat doe ik dus ook jaEn ik richt me vooral op de trendlijn, zolang die omlaag is ben ik tevreden
Oh, ik haak vaak bij de eerste schommeling omhoog al af, dan wacht ik tot het lager is dan het was voor ik het weer invulquote:Op maandag 12 maart 2012 19:47 schreef Stormqueen het volgende:
vet hip zo'n grafiek! En dapper dat je bent blijven wegen toen je aankwam... Als dat een trend wordt bij mij trek ik al snel de stekker er uit
Ik hoop mezelf daarmee te confronteren en motiveren. Tot op heden werkt het niet echtquote:Op maandag 12 maart 2012 19:47 schreef Stormqueen het volgende:
vet hip zo'n grafiek! En dapper dat je bent blijven wegen toen je aankwam... Als dat een trend wordt bij mij trek ik al snel de stekker er uit
Niet wegen betekent geen betrouwbare dataquote:Op maandag 12 maart 2012 19:49 schreef LieLie het volgende:
[..]
Oh, ik haak vaak bij de eerste schommeling omhoog al af, dan wacht ik tot het lager is dan het was voor ik het weer invul
Join the club ;-)quote:Op maandag 12 maart 2012 19:51 schreef PdeHoog het volgende:
Eigenlijk is het vet zonde dat ik dit weer heb laten gebeuren
Hey, ik ben 36 kilo aangekomen in ongeveer een jaarquote:Op maandag 12 maart 2012 19:51 schreef PdeHoog het volgende:
Eigenlijk is het vet zonde dat ik dit weer heb laten gebeuren
Maar hoe, lieve Isa, hoe?quote:Op maandag 12 maart 2012 19:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hey, ik ben 36 kilo aangekomen in ongeveer een jaarEn dat was ook vet zonde ja
![]()
Maar nu gewoon weer de focus op afvallen
We kunnen wel een weddenschap met je afsluiten, maar helemaal gezonde motivatie is dat nietquote:Op maandag 12 maart 2012 19:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Maar hoe, lieve Isa, hoe?![]()
Ik moet over twee weken bij de dietiste op het matje komenEens kijken wat die ervan gaat vinden
![]()
Vorige keer werkte het errug goedquote:Op maandag 12 maart 2012 19:55 schreef LieLie het volgende:
[..]
We kunnen wel een weddenschap met je afsluiten, maar helemaal gezonde motivatie is dat niet
Beterquote:Op maandag 12 maart 2012 19:56 schreef Isabeau het volgende:
Ja, ik weet ook nooit hoe. Het gaat nu gewoon lekker, dus daar profiteer ik dan maar van en als het straks (komt geheid) even niet gaat dan ga ik proberen op gewicht te blijven en de schade te beperken. Tsja.
quote:Op maandag 12 maart 2012 09:47 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb trouwens weer een visuele tussenstand:Mooi!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Taille
Oke, dat is inderdaad een interessante kijk. Nu heb ik overigens een weegschaal die op de halve kg weegt, dus niet per ons. Aan de ene kant vind ik dat wel fijn, omdat je dan niet steeds per ons gaat kijken wat je bent aangekomen. Aan de andere kant vraag ik me af of mijn weegschaal wel goed afrondquote:Op maandag 12 maart 2012 19:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, elke dag is volgens wetenschappelijke artikelen de beste manier om de vinger aan de pols te houdenDaarbij leer je met schommelingen om te gaan en zie je snel wanneer je aankomt en kan je daarop reageren.
Klinkt als lekker en goed bezigquote:Op maandag 12 maart 2012 20:05 schreef Brighteyes het volgende:
oh wll, mss later vandaag nog. Zo weer uit eten. Het is echt heel erg deze keer.
De lunch was in een restaurant waarvan de chef 2 michelin sterren heeft gekregen (la mere brazier) en dat was allemaal zo vreselijk lekker.![]()
Een gang was een heldere bouillon met veel groente en rundvlees, dus qua zwaarte viel het wel mee, en er was ook vis, maar bij (dus extra) het dessert stond een schaal met 5 kleine hapjes, mini-macaron etc. Ik kon me niet inhouden.
Maar daarentegen heb ik net wel toen er om 18.00 nog wat hapjes langs kwamen niks genomen dus mijn ruggegraat houdt voorlopig stand.![]()
Flesje water erinquote:Op maandag 12 maart 2012 20:41 schreef Sarabi het volgende:
Dat was weer een heerlijke buikdanstraining, als iemand nog durf te zeggen dat dat geen sport is dan ga ik slaan hahaha.
Ik heb nu alleen trekmaar eerst een warm bad, kijken of ik daarna nog steeds iets wil eten.
Daar ben ik al mee bezigquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mee eens hoorquote:Op maandag 12 maart 2012 19:51 schreef PdeHoog het volgende:
Stormqueen, er zat ook bij mij een dipje in het wegen en noteren he
[..]
Niet wegen betekent geen betrouwbare dataBetrouwbare data levert betrouwbare informatie. Betrouwbare informatie is goud waard
Nou ja....dat hoop je dan maar
Jij hebt er ook weer stevig achteraan gezeten de laatste tijdquote:Op maandag 12 maart 2012 20:49 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mee eens hoor
Mijn grafiek van de afgelopen zeven jaar staat hier: http://sjeen.valtaf.nl/
quote:Op maandag 12 maart 2012 20:48 schreef Franknfurter het volgende:
Ik weet niet echt hoe ik mezelf hier in het topic kan wurmen maar eh, ik heb ook eindelijk de stap gezet om alleen al na te denken over afvallen. Ben na het stoppen met handbal door een flinke blessure ook behoorlijk aangekomen. Heb niet meer gesport sinds 5 jaar en zie mezelf steeds dikker worden.. Zit nu nog op een redelijk normaal gewicht, maar het wordt steeds meer. Ben van plan om nu naar de sportschool te gaan, als het even kan 2x/3x per week. Het zal wel lastig worden: 5 jaar niet gesport, astma en hypermobiliteit waardoor ik snel geblesseerd raak. Maar ik ben het nu zat dat ik altijd alles opgeef waar ik aan begin, dus ik hoop dat ik deze keer echt naar mijn streefgewicht van 65 kg kan. Met 1.72 is dat een reëel getal, toch?Hoeveel moet je dan afvallen? Is op zich geen gek getal, maar bedenk dat uiteindelijk hoe je je voelt het belangrijkste moet zijn. Ik denk nu dat ik naar 70 kg wil, maar misschien is het bij 72 wel goed zeg maar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En laat je goed begeleiden in de sportschool!
Ow echt? Sjít, weet ook niet hoe ik die hier krijg via iPad... Vriend eens lief aan kijken.quote:
Ik kon hem wel bekijken (op de ipad).quote:Op maandag 12 maart 2012 21:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ow echt? Sjít, weet ook niet hoe ik die hier krijg via iPad... Vriend eens lief aan kijken.
Lol, obsessief much?quote:Op maandag 12 maart 2012 20:52 schreef Stormqueen het volgende:
kijk, na het bad en toilet zelfs een pond lichter dan vanmorgen, dan ben ik morgen alweer bijna onder de negentig
Ik ook, op de iPad. Kloteding.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:03 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ik kon hem wel bekijken (op de ipad).
Daarvoor moet ik een kilo of 10 afvallen. Dat hoop ik in 1/1,5 jaar tijd te bereiken. Ben uiteraard van plan me goed te laten begeleiden in de sportschool, maar vind het wel een beetje eng om daar in m'n eentje heen te gaan!quote:Op maandag 12 maart 2012 20:54 schreef LieLie het volgende:
[..]
Hoeveel moet je dan afvallen? Is op zich geen gek getal, maar bedenk dat uiteindelijk hoe je je voelt het belangrijkste moet zijn. Ik denk nu dat ik naar 70 kg wil, maar misschien is het bij 72 wel goed zeg maar.
En laat je goed begeleiden in de sportschool!
Lijkt me heel reeel, misschien bereik je het ook wel sneller. En dat is ook eng hoor, maar dat gaat echt overquote:Op maandag 12 maart 2012 21:17 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Daarvoor moet ik een kilo of 10 afvallen. Dat hoop ik in 1/1,5 jaar tijd te bereiken. Ben uiteraard van plan me goed te laten begeleiden in de sportschool, maar vind het wel een beetje eng om daar in m'n eentje heen te gaan!
Dankjequote:Op maandag 12 maart 2012 21:23 schreef LieLie het volgende:
[..]
Lijkt me heel reeel, misschien bereik je het ook wel sneller. En dat is ook eng hoor, maar dat gaat echt overheb je een beetje een gezond eetpatroon?
dat is echt een van de slechtste smoezen die ik ooit gehoord heb...quote:Op maandag 12 maart 2012 21:25 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
DankjeEn mijn eetpatroon.. Tja. Ik heb een spastische darm (was ik nog vergeten in het ellende-rijtje
) dus de ene week eet ik ontzettend veel vet en de andere week eet ik weer heel gezond. Als ik een aanval heb kan ik m'n eetlust ook niet meer in bedwang houden, ik krijg dan een zeer pijnlijk hongergevoel tot ik vette troep heb gegeten..
Oke, dat is misschien wel lastig. Als het afvallen moeizaam gaat kun je daarvoor misschien nog advies vragen bij een huisarts of dietiste.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:25 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
DankjeEn mijn eetpatroon.. Tja. Ik heb een spastische darm (was ik nog vergeten in het ellende-rijtje
) dus de ene week eet ik ontzettend veel vet en de andere week eet ik weer heel gezond. Als ik een aanval heb kan ik m'n eetlust ook niet meer in bedwang houden, ik krijg dan een zeer pijnlijk hongergevoel tot ik vette troep heb gegeten..
Wat is hier nou weer een smoes aan? Ik heb daadwerkelijk een spastische darm, en dat is absoluut geen pretje.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:28 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat is echt een van de slechtste smoezen die ik ooit gehoord heb...
wat ik lees is: ik heb spastische darm, en als ik een aanval heb krijg ik heel veel eetlust en dan heb ik een pijnlijk hongergevoel tot ik vette troep heb gegeten.quote:
Het is een gevoel wat je krijgt wanneer je zó weinig in je lichaam hebt, dat je lichaam lijkt te krijsen om vet. Het is hetzelfde als wanneer je je ontbijt overslaat zeg maar. Je eet niet, je hebt dus niks om te verbranden aan daardoor ga je veel sneller vet eten, je lichaam ziet het als een snelle oplossing ofzo.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
wat ik lees is: ik heb spastische darm, en als ik een aanval heb krijg ik heel veel eetlust en dan heb ik een pijnlijk hongergevoel tot ik vette troep heb gegeten.
dat si echt grote onzin, als spastische darmen íets niet fijn vinden is het vet eten. het kan zijn dat franknfurter zichzelf troost met vet eten omdat hij/zij pijn heeft, of dat t tussen de oren zit, of dat je makkelijker poept van vettigheid, maar doorgaans is bij een spastische darm hetzelfde voedingsadvies als voor afvallen: gezond en vezelrijk eten met voldoende vocht.
dus ik vond t een slechte smoes voor ongezond eten.
je lichaam krijst niet om vet, het vraagt om eten. dat jij dat als reden neemt om te snoepen "omdat je lichaam erom vraagt" is part of the problem.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:34 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Het is een gevoel wat je krijgt wanneer je zó weinig in je lichaam hebt, dat je lichaam lijkt te krijsen om vet. Het is hetzelfde als wanneer je je ontbijt overslaat zeg maar. Je eet niet, je hebt dus niks om te verbranden aan daardoor ga je veel sneller vet eten, je lichaam ziet het als een snelle oplossing ofzo.
Maar als jij weet dat het eigenlijk gewoon om eten gaat kun je toch wat anders nemen?quote:Op maandag 12 maart 2012 21:34 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Het is een gevoel wat je krijgt wanneer je zó weinig in je lichaam hebt, dat je lichaam lijkt te krijsen om vet. Het is hetzelfde als wanneer je je ontbijt overslaat zeg maar. Je eet niet, je hebt dus niks om te verbranden aan daardoor ga je veel sneller vet eten, je lichaam ziet het als een snelle oplossing ofzo.
Natuurlijk en dat doe ik zo vaak mogelijk, maar af en toe geef ik heel erg toe aan het gevoel en eet ik een zak chips weg. Iets wat ik anders nooit kan.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:36 schreef LieLie het volgende:
[..]
Maar als jij weet dat het eigenlijk gewoon om eten gaat kun je toch wat anders nemen?
Nouja, in dat geval moet je dat dus aflerenquote:Op maandag 12 maart 2012 21:37 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Natuurlijk en dat doe ik zo vaak mogelijk, maar af en toe geef ik heel erg toe aan het gevoel en eet ik een zak chips weg. Iets wat ik anders nooit kan.
quote:Op maandag 12 maart 2012 21:37 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Natuurlijk en dat doe ik zo vaak mogelijk, maar af en toe geef ik heel erg toe aan het gevoel en eet ik een zak chips weg. Iets wat ik anders nooit kan.
Dat zei ik ook, dat ik het daar moeilijk mee heb maar dat ik daar dus ook aan moet gaan werkenquote:Op maandag 12 maart 2012 21:38 schreef LieLie het volgende:
[..]
Nouja, in dat geval moet je dat dus afleren
Dat mijn klachten niet dezelfde zijn als die van jou wil niet zeggen dat ze er niet zijn, oke? Je hoeft me niet aan te vallen om iets waar IK last van heb. Ik verdedig het niet, ik keur het niet goed, maar ik heb het er moeilijk mee okee? Ik dacht dat dit een topic was waarin je onder andere steun en begrip van anderen kon verwachten, ook al zijn je klachten en moeilijkheden soms moeilijk te begrijpen. Ik ken meerdere mensen met darmziektes, en die hebben allemaal hun vreemde manieren. Ik ook, ik ben er niet trots op en ik wil er aan werken. Dat is wat ik hier aangeef, niets meer, niets minder.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:39 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
je zegt zelf dat het een gevoel is. waar je aan toegeeft. je hebt jezelf dit aangeleerd en als je gezonder wilt leven zul je t af moeten leren. maar dna moet je die lariekoek niet gaan lopen verdedigen. je kunt altijd chips eten, alleen jij doet het als je ziek bent, omdat je t dan voor jezelf kan verantwoorden.
hey, als je daarmee kan leven, prima, maar ga het niet brengen als een fait accomplis waardoor je moeite hebt met afvallen.
ik hou mezelf ook voor dat ik chocola mag als ik ongesteld ben, maar objectief gezien is het natuurlijk kul.
Ik spreek jou niet aan. Wees welkom en val afquote:Op maandag 12 maart 2012 21:46 schreef Franknfurter het volgende:
Sorry, ik wilde hier absoluut niet de sfeer verpesten. Ik voelde me gewoon ontzettend aangevallen in een moment waarop ik mezelf juist net een beetje blootgeef.
Oh, dat was op de vorige paginaquote:Op maandag 12 maart 2012 21:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
O ik heb even het moment gemist waar de gezelligheid weer verdween uit het topic! We gingen net lekker, maar helaas!
nee het ligt aan mij franknfurter. ik geloof dat we weer terug zijn op het punt in het topic dat je niet iemand mag aanspreken op het feit dat ze zichzelf voor de gek houdt, ik dacht dat het hier ook wat meer no-nonsense en tough love was geworden.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:46 schreef Franknfurter het volgende:
Sorry, ik wilde hier absoluut niet de sfeer verpesten. Ik voelde me gewoon ontzettend aangevallen in een moment waarop ik mezelf juist net een beetje blootgeef.
Oke nu ga ik niet eens meer proberen om redelijk met je te discussiëren. Jij hebt gelijk hoor, zo, nu blij toe?quote:Op maandag 12 maart 2012 21:47 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nee het ligt aan mij franknfurter. ik geloof dat we weer terug zijn op het punt in het topic dat je niet iemand mag aanspreken op het feit dat ze zichzelf voor de gek houdt, ik dacht dat het hier ook wat meer no-nonsense en tough love was geworden.
blijkbaar is het nog steeds alleen maar kusjekroel wat gewaardeerd wordt, dus ik ga wel even elders bitchen, ok?
Steun en begrip omdat je een zak chips weg eet als je je niet lekker voelt, is het laatste waar je belang bij hebt als je wilt afvallen. Een schop onder je kont dat je je bij elkaar moet rapen, daar heb je veel meer aan...quote:Op maandag 12 maart 2012 21:42 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Dat mijn klachten niet dezelfde zijn als die van jou wil niet zeggen dat ze er niet zijn, oke? Je hoeft me niet aan te vallen om iets waar IK last van heb. Ik verdedig het niet, ik keur het niet goed, maar ik heb het er moeilijk mee okee? Ik dacht dat dit een topic was waarin je onder andere steun en begrip van anderen kon verwachten, ook al zijn je klachten en moeilijkheden soms moeilijk te begrijpen. Ik ken meerdere mensen met darmziektes, en die hebben allemaal hun vreemde manieren. Ik ook, ik ben er niet trots op en ik wil er aan werken. Dat is wat ik hier aangeef, niets meer, niets minder.
Luilak! Maak het dan ook zelf!quote:Op maandag 12 maart 2012 21:49 schreef Stormqueen het volgende:
anders moet ik popcorn gaan pakken en daar word ik dik van
Popcorn is nog altijd beter dan chipsquote:Op maandag 12 maart 2012 21:49 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zie dat niet, ik zie iemand die erg graag wil helpen en vergeet haar tekst te verpakken en er een strikje om te doen.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja kwakz0r ga dat vooral even doen. Je toon is pedant en beledigend en ik denk dat we inmiddels kunnen stellen dat NIEMAND de wijsheid in pacht heeft. Ook jij niet. Dus ja, je mag je mening hebben en ja, je mag die ook uiten. Maar nee, niet op dat ridiculiserende toontje hoe jij nu tegen Frankfurter praat. Ook al maakt hij wellicht wat onverstandigere keuzes.
Maar goed dat zijn mijn twee centjes he. Ik ben, net zo min als jij, chef dieetclub.
waarom kom je dan verkondigen dat het niet meer gezellig is? het was maar een discussie hoor, en ja, ik reageer wat aangebrand op franknfurter, ken wel ns beuren. wat ik zeg, het is nog altijd tough LOVE. als t me niks kon schelen zou ik er niks over zeggen...quote:Op maandag 12 maart 2012 21:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja kwakz0r ga dat vooral even doen. Je toon is pedant en beledigend en ik denk dat we inmiddels kunnen stellen dat NIEMAND de wijsheid in pacht heeft. Ook jij niet. Dus ja, je mag je mening hebben en ja, je mag die ook uiten. Maar nee, niet op dat ridiculiserende toontje hoe jij nu tegen Frankfurter praat. Ook al maakt hij wellicht wat onverstandigere keuzes.
Maar goed dat zijn mijn twee centjes he. Ik ben, net zo min als jij, chef dieetclub.
in grammen nauwelijks, maar ik eet 'm dan ook het liefst met dikke lagen suiker of caramelquote:Op maandag 12 maart 2012 21:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Popcorn is nog altijd beter dan chips.
Paprika's waren al niet meer goedquote:Op maandag 12 maart 2012 20:45 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Daar ben ik al mee bezig
Er liggen nog wat paprika's die vandaag of morgen op moeten dus ik denk dat ik die straks nog ga op eten.
Wat is niet goed?quote:Op maandag 12 maart 2012 21:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Paprika's waren al niet meer goed
Dus dan maar een paar plakjes rookvlees & een mok melk.
Net een stapje verder dan slapjes.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:57 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Wat is niet goed?
Schimmel of slapjes?
Misschien wat meer rauwkost in huis halen voor dit soort avonden?quote:Op maandag 12 maart 2012 21:49 schreef Stormqueen het volgende:
Oooohhhh kom ik es ff met mijn neus hier in de lemonjam vallenquote:Op maandag 12 maart 2012 22:01 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Oh zonde, vaak mik ik ze onder de grill
Oh ladies en gents
[ afbeelding ]
Nom!
Moedig Peequote:Op maandag 12 maart 2012 19:44 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik ga even met de billen bloot nu om een indruk te geven
[ afbeelding ]
Die rode punten zijn de weegpunten, blauw is de trendlijn.
Geschiedenis:
van juli - december 2010 -> weddenschap
december 2010 - april 2011 -> motivatie klein beetje weg
april 2011 - augustus 2011 -> andere zorgen aan mijn kop
september 2011 - nu -> stress, drukte, geen ritme en een berg andere excuusjes
ik ben sinds vandaag weer de touwtjes strak aan het aantrekken, ik had alles aan dfe kant geschoven omdat ik toch geen effect zag.quote:Op maandag 12 maart 2012 23:13 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Moedig Pee
En zo'n lijn is heul herkenbaarHet is verdomde moeilijk gewoon als je 'aanleg' hebt of door een stofwisseling die niet doet wat jij wilt.
Hier blijft het maar steeds hetzelfde. Niet erg maar met 93k en 1.77 toch overgewicht
Ben benieuwd hoe het met Mir gaat? Val je al een beetje af?
ik heb vandaag 40 minuten gewandeld, wat een hel.quote:Op maandag 12 maart 2012 23:23 schreef Bluezz het volgende:
Ik ben soms wel jaloers op mensen die kunnen hardlopen en flink fitnessen.. lijkt me zoveel 'makkelijker' om beter af te vallen
Jeequote:Op maandag 12 maart 2012 23:24 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik heb vandaag 40 minuten gewandeld, wat een hel.
ik heb dan al vrij snel zo veel vréselijke zenuwpijn in m'n onderbeen en voet, dat ik op zeker moment alle controle over die zut links verlies.
lekker lopen hoor
ik hoop zoooo dat dat beter gaat worden...
nee, mislukte operatie, leer d'r maar mee levenquote:Op maandag 12 maart 2012 23:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
JeeDat lijkt me niet tof
Arts / Fysio kan er niets aan doen?
gaat nooit meer over B.quote:Op maandag 12 maart 2012 23:28 schreef Bluezz het volgende:
The hell nog steeds mir ?Wat duurt dat lang zeg
mja, mooi he?quote:
quote:Op maandag 12 maart 2012 23:27 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nee, mislukte operatie, leer d'r maar mee leven
pfgt.
Heb je een advocaat in de arm genomen Mirjam?quote:Op maandag 12 maart 2012 23:30 schreef Mirjam het volgende:
[..]
mja, mooi he?
ik snap het ook niet, ik heb wel beperkingen qua bewegen, maar niet qua tijd.
nu in bezwaar, maar ik ben bang dat dat niks uithaalt.
en dan, sja...
Nou, het geeft wel stress en stress 'helpt' bij gewichtstoenamequote:Op maandag 12 maart 2012 23:33 schreef Mirjam het volgende:
nee, I know.
dus ik sleep me maar door iedere dag.
maarja, da's geen dieetclub materiaal
vandaag goeden dag qua eten
Herkenbaarquote:Op dinsdag 13 maart 2012 07:19 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik "voel" me weer meeegaaadik. Ik zie er blijkbaar totaal niet zo uit. Ik werd gisteren begroet door een collega met "hoe is het? Je ziet er dun uit!"![]()
De waarheid (weegschaal) hangt er tussenin. Bluh.
Ik kon niet lopen de afgelopen week en dan ga ik gelijk snaaien. Dat haat ik aan mezelf. Het zou zoveel schelen als ik niet alleen kan denken, maar ook kan handelen naar de gedachte een week niet bewegen is veul minder erg als een week niet bewegen EN volle bak snaaien...
En dat zou dan NOG de gulden middenweg zijn, want je zou natuurlijk ook lekker op de fiets kunnen stappen...
En Mirjamvan dat soort verhalen kan ik zo boos worden
Sterkte
Ik snap dat niet helemaal, ik heb zelf het prikkelbare darm syndroom, en volgens mij heeft iedereen met darmproblemen sowieso een aantal dezelfde triggerpunten, en dat is onder andere heel vet/zwaar eten. Ik zelf kan niet goed tegen vet vlees/zware maaltijden/pittige maaltijden, dat is gegarandeerd problemen. Ik krijg ook last als ik veel wit brood eet.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:25 schreef Franknfurter het volgende:
[..]
Klopt helemaal wat je zegtquote:Op dinsdag 13 maart 2012 07:31 schreef Silmarwen het volgende:.
Zoveel mensen dragen smoesjes aan waarom ze dik zijn geworden en waarom ze niet kunnen af vallen. Maar let's face it, 98% eet slecht, te veel, en beweegt niet. En ze doen dit met allerlei smoesjes om het vol te houden. Been there done that.
En goeie schop onder je reet van Kwak, helpt daar tegen.
Oeiquote:Ik vind het even lastig, houd het wel vol, maar moeilijk. Ik heb nu enorme last van hooikoorts. Wat heeft dat er nou mee te maken? Zou je kunnen denken.
Nou. Ik word daar a) schijtsaggo vanb) heel erg moe. En als ik moe ben, heb ik de neiging veel te gaan eten (ik gok omdat mijn lichaam denk, OH VOEDSEL WORDT IK MINDER MOE VAN!)
En nu hang ik tegen het wel of niet nemen van anti-histamine, die niet zo goed werken meer, maar waar ik nog moeier van word en dus meer trek krijg en minder zin heb om te sporten.
Goed het is maar een fase die tot ongeveer juni duurt. Dan moet het weer goed gaan. Even doorbijten maar.
Gelukkig kan ik weer wandelenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 07:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar! Je kan er NU ook mee stoppen en weer gezond gaan doen & fietsen! (en die collega gewoon op zijn/haar woord geloven)
Dit herken ik.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 07:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
HerkenbaarAls ik geblesseerd ben stop ik ook álle lichaamsbeweging omdat ik niet kan doen wat ik wilde doen. En als troost een bak chips of zak m&m's eten.
Het gaat je lukkenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 07:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Een hele dag snacks en lekkere hapjes ontwijken op mijn werk gevolgd door een etentje
Dit wordtem wel vandaag
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:53 schreef Tink89 het volgende:
Zo, als begin van de dag even het hele topic bijgelezen...
Phoebs, je kunt hetEn mijn zomerjas is twee maten te groot. Iemand interesse in een *serieus* prachtige zwarte zomerjas met een heel mooi flockprintje in maat 48? Gelukkig ben ik de nieuwe jas aan het maken en is die bijna klaar
Selestha![]()
Succes lieverds. Weersta de verleiding vandaag, je kunt het! *mompelt nog iets over van jezelf houden en 'omdat je het waard bent'*
Bedankt beidequote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:58 schreef Stormqueen het volgende:
maat 48 is helaas te groot, mijn jas hangt wel van flarden aan elkaar ondertussen.
Yay voor lekker klussen
en yay voor selestha, gaat lekker joh!
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:51 schreef PdeHoog het volgende:
Op de fiets naar kantoor geweest37 minuten
over 11 km
Goed bezig Pquote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:51 schreef PdeHoog het volgende:
over 11 km
Sorryquote:
Doelen stellen is toch niet engquote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Goed bezig P
Na 1 week wegen weet ik eindelijk wat mijn beginpunt is en kan ik nu dus doelen gaan stellen, best eng
ga ik ook een poging doen om het foto boek af te hebben dan!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:58 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
SorryBakboeken zijn achter slot en grendel voor de komende weken. Maar.....in april kom je een keer langs en dan bak ik een cake / muffin / brownie / taart / whatever voor je
![]()
Good busy!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:51 schreef PdeHoog het volgende:
over 11 km
Wat is eng, het stellen van doelen of je beginpunt?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Goed bezig P
Na 1 week wegen weet ik eindelijk wat mijn beginpunt is en kan ik nu dus doelen gaan stellen, best eng
Als je dat eng vindt moet je je doelen met kleine stapjes stellenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:02 schreef Sarabi het volgende:
Doelen stellen, want wat als je ze niet haalt![]()
Ik ben pas een keer afgevallen en toen had ik ernstig overgewicht dus dan gaat het wel iets makkelijker.
Dat heb ik alquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als je dat eng vindt moet je je doelen met kleine stapjes stellenDan is het veel haalbaarder
Tuurlijk gaat jou dat lukkenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat heb ik al
Dus gaat vast goed komen
Niet miepen maar doen dan! En zet ook voor jezelf op papier hoe je die doelen wilt bereiken!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat heb ik al
Dus gaat vast goed komen
Edit: Dat had je al gedaan, lol!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:20 schreef Selestha het volgende:
En ik heb zeker interesse in de jas! Zou fijn zijn als ik eindelijk eens een jas kon vinden die wèl om mn heupen past
Maar op een gegeven moment kan je maar zoveel doenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:11 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Niet miepen maar doen dan! En zet ook voor jezelf op papier hoe je die doelen wilt bereiken!
Tijd om met een dietiste te gaan praten voor een nieuwe invalshoek?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:25 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar op een gegeven moment kan je maar zoveel doenen heeft het een stuk minder effect.
Dan is het niet meer genoeg om niet te snoepen of 5 uur in de week te sporten, helaas.
Nee, een dietiste past niet bij mij.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:26 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Tijd om met een dietiste te gaan praten voor een nieuwe invalshoek?
Want?quote:
Hij/zij mij weinig nieuws kan vertellen.quote:
Nou, doe dat dan. Misschien sport je wel verkeerd? Overigens hoeft een dietiste je niet veel nieuwe dingen te vertellen, maar is zo iemand ook heel erg bezig met proces begeleiding.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:32 schreef Sarabi het volgende:
Een personal trainer zou ik bijvoorbeeld wel weer willenhahaha.
Ik sport altijd met een trainer/lerares, alleen helaas zijn ze er dus niet alleen voor mij.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nou, doe dat dan. Misschien sport je wel verkeerd? Overigens hoeft een dietiste je niet veel nieuwe dingen te vertellen, maar is zo iemand ook heel erg bezig met proces begeleiding.
Iemand die ook de rest van je omgeving in ogenschouw neemt dus?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:34 schreef Joene het volgende:
overigens is het een leefstyle coach maar das volgens mij soort van moderne vorm van dietist ?
Fijn toch dat het goed bevaltquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:34 schreef Joene het volgende:
Ik dacht ook dat ik gek zou worden van een dietist(e) maar ik moet zeggen de afgelopen 4/5 weken ben ik lekker bezig en het bevalt me wel zo een hulpje , overigens is het een leefstyle coach maar das volgens mij soort van moderne vorm van dietist ?
Tsja, drie keer per week 2 uur in de sportschool bivakkeren is ook niks voor mij in principe, maar ik doe het wel, omdat ik gewoon die kilo's kwijt wil?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:37 schreef Sarabi het volgende:
Maar om elke week/2 weken daar een uur te gaan zitten is niets voor mij.
En wanneer je eenmaal op gewicht bent?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:38 schreef Jarno het volgende:
[..]
Tsja, drie keer per week 2 uur in de sportschool bivakkeren is ook niks voor mij in principe, maar ik doe het wel, omdat ik gewoon die kilo's kwijt wil?
Dat ga je dan nooit je hele leven volhouden, je moet iets vinden wat je leuk vind en ook altijd kan volhouden.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:38 schreef Jarno het volgende:
[..]
Tsja, drie keer per week 2 uur in de sportschool bivakkeren is ook niks voor mij in principe, maar ik doe het wel, omdat ik gewoon die kilo's kwijt wil?
We hebben de eerste 1,5 uur (intake) voornamelijk gepraat over prive situatie / werk / wat je bezig houdt in het leven , en wat je wilt bereiken. Daarop is zij een voedingsplan etc gaan maken , komt met nuttige tipsquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Iemand die ook de rest van je omgeving in ogenschouw neemt dus?
Bij mij zijn het sessies van max een half uur en dan ook nog in een tijdsspanne die mij goed uitkomt? Twee weken, maand. Nu zelfs een kwartaal.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:37 schreef Sarabi het volgende:
Mocht ik ooit echt specifieke vragen hebben over voeding of sport dan is het wel handig om bij een profesional terecht te kunnen.
Nou ik zit meestal een halfuurtje , praten over wat beter kan en anders , en even wegen. of het goed vol te houden is , over hoe zij vind dat het gaat en het is wel soort van gezellig ?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
.
Super tochquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Bij mij zijn het sessies van max een half uur en dan ook nog in een tijdsspanne die mij goed uitkomt? Twee weken, maand. Nu zelfs een kwartaal.
Ik heb geen haast, dus ik hoop / doe de aanname dat het dan normaal geworden is ofzo. Let op, ik zeg niet dat ik er een hekel aan heb ofzo, maar het is geen natuurlijk mechanisme van mij ofzo om te sporten. Heb nooit veel aan sporten gedaan, ben geen beweegmens, etc.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:39 schreef Sometimes het volgende:
[..]
En wanneer je eenmaal op gewicht bent?
Dietiste hoef je toch ook geen 3 jaar naar toe? Paar bezoekjes om een fatsoenlijk bij jou passend voedingsschema op te stellen en wat controles volstaan meestal wel. Je staat er ook niet echt voor open heb ik het idee...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat ga je dan nooit je hele leven volhouden, je moet iets vinden wat je leuk vind en ook altijd kan volhouden.
Het stopt straks niet na 3 jaar.
Ik doelde eigenlijk op wat Sarabi ook schrijft. 3 keer per week 2 uur iets doen wat je eigenlijk niet leuk vindt is structureel heel moeilijk. En om op gewicht te blijven zul je veel dingen die je nu doet moeten blijven doen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:42 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb geen haast, dus ik hoop / doe de aanname dat het dan normaal geworden is ofzo. Let op, ik zeg niet dat ik er een hekel aan heb ofzo, maar het is geen natuurlijk mechanisme van mij ofzo om te sporten. Heb nooit veel aan sporten gedaan, ben geen beweegmens, etc.
Maar soms moet je inzien dat de hele dag op kantoor zitten en 's avonds voor dood op de bank zitten en chips eten alleen maar ellende brengt, zowel psychisch als fysiek.
Als ik op gewicht ben, wat wmb best een jaartje kan duren oid, dan hoop ik wel lekker buiten te kunnen blijven lopen en af te wisselen met 1 of 2 keer per week sportschool. Dat eten komt wel goed denk ik.
Kwestie van discipline.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:45 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik doelde eigenlijk op wat Sarabi ook schrijft. 3 keer per week 2 uur iets doen wat je eigenlijk niet leuk vindt is structureel heel moeilijk.
Ik vind jou nu al tofquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:44 schreef Stormqueen het volgende:
ik ga nooit meer naar de sportschool![]()
Wandelen en fietsen
Ik vind werken ook niet leuk. Of vroeg opstaan. Of me aan de maximum snelheid houden op een lege snelweg. Maarja.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:45 schreef Joene het volgende:
De sportschool is best okay , al vind ik cardio fitness momenteel ff niet zo leuk.
Gelukkig ben je daar een ster inquote:
Dat doe je ook nietquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:46 schreef Jarno het volgende:
[..]
Of me aan de maximum snelheid houden op een lege snelweg. Maarja.
Misschien ben ik er over een paar maanden ook helemaal klaar mee. Kan. Dan heb ik nu iig aan m'n conditie gewerkt op een beschermde en begeleide manier en kan ik dan weer naar buiten toe om hard te gaan lopen ofzo.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vind jou nu al tofZelfde idee hier
Echt niks voor mij
Discipline is aan te leren, heb ik gemerkt.quote:
da's toch een stuk motiverender dan 'dat ga je nooit volhouden!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Misschien ben ik er over een paar maanden ook helemaal klaar mee. Kan. Dan heb ik nu iig aan m'n conditie gewerkt op een beschermde en begeleide manier en kan ik dan weer naar buiten toe om hard te gaan lopen ofzo.
Als je alleen maar gaat zitten tobben over wat bij je past en wat je 20 jaar vol moet houden dan kom je nergens. Actie!
Ik leer mijn stad echt op een toffe manier kennen nu ik drie keer per week stevig ga lopen. En mijn vriend leer ik ook beter kennen omdat we nu praten ipv zitten te Fok!ken 's avondsquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vind jou nu al tofZelfde idee hier
Echt niks voor mij
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En mijn vriend leer ik ook beter kennen omdat we nu praten ipv zitten te Fok!ken 's avonds
Ik sta er ook niet voor open.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:44 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dietiste hoef je toch ook geen 3 jaar naar toe? Paar bezoekjes om een fatsoenlijk bij jou passend voedingsschema op te stellen en wat controles volstaan meestal wel. Je staat er ook niet echt voor open heb ik het idee...
Chill johquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik sta er ook niet voor open.
Ik begon met het vertellen dat het niet bij me past en dat ik in het verleden het wel gedaan heb, waarom er dan toch over door blijven gaan?
Het is niet of ik net begin met afvallen, ik ben 30 kilo afgevallen (al 8 jaar bezig ofzo) en ik ga nu weer verder.
Dat alleen al is reden om niet meer chagrijnig te zijnquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo en dan nu het goede nieuws. Mijn sacherijnigheid is over heb ik besloten.
Punt 1, over een uur hebben we eindelijk glasvezel.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
Zo en dan nu het goede nieuws. Mijn sacherijnigheid is over heb ik besloten.
Punt 1, over een uur hebben we eindelijk glasvezel.
Punt 2, ze komen de glasvezel al lekker vroeg aanleggen dus dan kan ik de rest van de dag lekker naar kantoor.
Punt 3, mijn vriend gaat een verrassing voor me kopen over 3,5 kilo. Dan weeg ik officieel 1,5 keer zoveel als hij![]()
Punt 4,en ik hebben besloten dat we hetzelfde willen gaan wegen, namelijk 75 kilo. Dat is voor mij 21 kilo afvallen en voor hem 13 kilo aankomen.
Punt 5, als ik 90 kilo weeg gaan we samen hardlopen heeft ie beloofd.
Dus dat zijn al met al best leuke vooruitzichten. Als ik nu gewoon even niet meer zo snoep als gisterenmiddag komt het helemaal goed.
Realistisch moet er 5 kilo af, maar stiekem zou ik 10 ook niet erg vinden.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:12 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Chill johJe geeft zelf aan dat je ook ff niet weet hoe je het moet gaan doen. Dan is het toch niet zo gek dat mensen alternatieven gaan aandragen?
Maar hoeveel moet er nog af? En is er niet een en ander aan te passen aan je programma op de sportschool? Minder cardio, meer kracht zodat je spiermassa opbouwt?
Wantquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
k heb een beetje moeite om iets bij mijn fruit te verzinnen, volgens de psy is dat namelijk geen goed tussendoortje
* Lucky_Strike 's vriendje is IT-nerd en stieken is ze er zelf ook niet tegenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:13 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat alleen al is reden om niet meer chagrijnig te zijnIk ben jaloers
* PdeHoog is IT-nerd
Ben ook benieuwd!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:15 schreef Isabeau het volgende:
Was het feestje geslaag, CotS? En wat had je allemaal gebakken/gemaakt?
Want da's alleen maar suiker... Krijg je eventjes veel energie van, en dan een dip *ik tenminste*. Yoghurt met fruit of een cracker bij je fruit is constructieverquote:
Ja, ik moet me binnenkort maar eens gaan verdiepen hoe we hem zwaarder kunnen krijgen op een gezonde manier. Elke avond chocola en andere meuk eten zet in ieder geval geen zoden aan de dijk. Maar dat komt later wel, ik moet het geen studieontwijkend project gaan laten wordenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:13 schreef Isabeau het volgende:
Goed plan, Lucky!en samen hetzelfde wegen klinkt grappig, maar lijkt me vooral voor hem echt reuze moeilijk
![]()
Gebak op het werk; collega jarig en ze maakt altijd alles zelf met heel veel plezier.
* Isabeau laat de banaan in de tas maar even voor wat het is en eet het taartje
Ja dat zei Joene ook al in het vorige topic geloof ik.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:25 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Want da's alleen maar suiker... Krijg je eventjes veel energie van, en dan een dip *ik tenminste*. Yoghurt met fruit of een cracker bij je fruit is constructiever
Xx
Klopt yoghurt nemen of kwarkquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:27 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ja dat zei Joene ook al in het vorige topic geloof ik.
Omdat fruit niet als een volwaardig tussendoortje wordt gezien en dat het met enkel fruit voor mij praktisch onmogelijk is om op genoeg kcals te komenquote:
's Morgens doe ik een stukje fruit als tussendoortje (of een taartjequote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:31 schreef Jarno het volgende:
's Avonds na het sporten doe ik dat altijd wel, wat magere yoghurt met wat fruit erdoor maar overdag is het voornamelijk los een appeltje oid. Zou ook niet zo goed weten wat ik er bij kan nemen dan...
quote:- Paaseitje puur 10 gram: 40 calorieën.
- Paaseitje melk 10 gram: 45 calorieën.
- Paaseitje wit 10 gram: 45 calorieën.
- Paaseitje gevuld praline/noot 10 gram: 52 calorieën.
- Paaseitje likeur 10 gram: 37 calorieën.
ik begrijp je wel hoor, ik sta er ongeveer hetzelfde inquote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik sta er ook niet voor open.
Ik begon met het vertellen dat het niet bij me past en dat ik in het verleden het wel gedaan heb, waarom er dan toch over door blijven gaan?
Het is niet of ik net begin met afvallen, ik ben 30 kilo afgevallen (al 8 jaar bezig ofzo) en ik ga nu weer verder.
Ik zou wel een diëtist willen raadplegen voor als ik afgevallen ben! Want, wat dan en hoe houd ik dat vast? Afvallen is nooit het probleem geweestquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:33 schreef Sjeen het volgende:
ik begrijp je wel hoor, ik sta er ongeveer hetzelfde inEen dietist heeft voor mij geen toegevoegde waarde.
Ik heb inmiddels een van de zakjes meegenomen naar kantoorquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
's Morgens doe ik een stukje fruit als tussendoortje (of een taartje) en 's middags yoghurt met van alles er door of kwark of noten. Of kwark met noten
Allemaal niet overeten aan de paaseitjes!
[..]
Het was erg gezellig en een erg lang feest. Al mijn beste vrienden waren gekomen, en het was gewoon fout en leuk. Van glaasje draaien (en goh... er waren geen geesten of ze hadden geen zin in melig gedoe), tot funzige quizzen uit funzige boekjes (die op pyjamaparty's aanwezig behoren te zijn). Als een feest de hele nacht door duurt, zonder drank, is het een goed feestquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:15 schreef Isabeau het volgende:
Was het feestje geslaag, CotS? En wat had je allemaal gebakken/gemaakt?
Hahahahaha, herkenbaarquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:35 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb geen caloriegids nodig om te weten dat ik van de paaseitjes af moet blijven
Logisch dat je honger hebt, dat heeft niet te maken met wel of niet vullend zijn, gewoon meer dan 2 bolletjes op een dag eten..c'mon 2 bolletjes?!? Wortels en appels tellen niet mee hoor.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo..... ik heb een boel bij te lezen o.O Dat doe ik straks.
Dit weekend had ik mijn feest met een teveel aan hapjes waar ik ook een teveel van heb gegeten (misschien stom, maar toch) en ik ben niet eens aangekomen... dat maakt toch dat ik een stuk relaxter deze week in ga
Bij de tweedehandswinkel heb ik allerlei boekjes gescoord, waaronder een boekje met recepten voor gezonde lunchwraps(al zit ik eraan te denken sommige van die combi's lekker op brood te doen).
Mijn plan voor vandaag:
O. een bolletje met kaas (de gewone broden waren op, die krengen vullen totaal niet, ook al heb ik volkoren bolletjes).
T. handje wortelen.
L. een bolletje met sandwichspread
T. een appel
D. nog geen flauw idee, misschien een rijstsalade
T. een appel
Ik heb een beetje moeite om iets bij mijn fruit te verzinnen, volgens de psy is dat namelijk geen goed tussendoortje
Maar een bolletjes is in kcals gelijk aan twee boterhammen. Normaliter eet ik wel vier boterhammen op een dag, maar als ik vier bolletjes eet zit ik aan de kcals van acht boterhammen en dat is gewoon belachelijk.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:39 schreef Novem het volgende:
[..]
Logisch dat je honger hebt, dat heeft niet te maken met wel of niet vullend zijn, gewoon meer dan 2 bolletjes op een dag eten..c'mon 2 bolletjes?!? Wortels en appels tellen niet mee hoor.
Nee, dat is het niet. Dit is veel te weinig, dus roept je lijf om eten. Als je dat er niet in stopt, ga je in de spaarstand en verbrand je amper nog iets... Eten dus, gezond. Worteltjes tellen inderdaad niet. Waar zijn je eiwitten?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Maar een bolletjes is in kcals gelijk aan twee boterhammen. Normaliter eet ik wel vier boterhammen op een dag, maar als ik vier bolletjes eet zit ik aan de kcals van acht boterhammen en dat is gewoon belachelijk.
Ik denk niet dat dat qua kcals belachelijk is, het is qua samenstelling belachelijk, maar als je je twee bolletjes/4 boterhammen aanvult met zaken als zuivel, nootjes, een ei, dan is het een stuk gevarieerder. Je hebt natuurlijk honger met een reden.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Maar een bolletjes is in kcals gelijk aan twee boterhammen. Normaliter eet ik wel vier boterhammen op een dag, maar als ik vier bolletjes eet zit ik aan de kcals van acht boterhammen en dat is gewoon belachelijk.
Belegd met ei?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een bolletje volkoren bevat 110kcals en een boterham 76 kcals http://calorietabel.nl/index.php?idd=b
Hmmmmm.... dan eet ik zo nog een broodje tussendoor
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Een bolletje volkoren bevat 110kcals en een boterham 76 kcals http://calorietabel.nl/index.php?idd=b
Hmmmmm.... dan eet ik zo nog een broodje tussendoor
Kanquote:
Mooi, eiwitten zijn belangrijkquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Kanmisschien voor de lunch
(omg... over eieren gesproken, ik heb ontdekt hoe ik mijn vriend kan laten ontbijten. Men nemen een doos spekblokjes, men nemen zes eieren en heel veel kaas en daar maak je langzaam een roerei mee en dat verdwijnt dan allemaal in hem)/
Och... dit was vandaag en gisteren omdat ik er vanaf wilde (de spek), meestal wurmt hij er een bak yoghurt met cornflakes in om mij op te laten houden met zeuren.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Mooi, eiwitten zijn belangrijk
En jouw vriend eet normaal nooit 's ochtends en nu 6 eieren, een hele doos spekblokjes en heel veel kaas? Njah, beter dan niks, maar is er geen gulden middenweg?
Euh neen, 10 ofzo, en hoeveel er in een verpakking zitten heeft niks te zeggen hoeveel je moet eten natuurlijkquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Och... dit was vandaag en gisteren omdat ik er vanaf wilde (de spek), meestal wurmt hij er een bak yoghurt met cornflakes in om mij op te laten houden met zeuren.
Moest alleen lachen om zijn enthousiasme van de afgelopen twee dagen
De rest van de dag eet hij toch niet en of hij 's avonds eet als ik er niet ben valt twijfelachtig te noemen (naja... waar ik chips/nootjes/patat niet als maaltijd zie)
(doos eieren heeft toch standaard toch 25 of 50 eieren? o.O)
Ik koop ze los op de markt, of een doosje van 6 in de supermarkt. 10 is standaardquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
(doos eieren heeft toch standaard toch 25 of 50 eieren? o.O)
Hoeveel eieren je mag eten hangt er ook vanaf hoeveel vlees je eet natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:56 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Euh neen, 10 ofzo, en hoeveel er in een verpakking zitten heeft niks te zeggen hoeveel je moet eten natuurlijk
Ik eet 15 eieren per week en da's heel veel dus ik moet mijn cholesterol goed in de gaten houden. Een paar jaar terug zeiden ze nog dat je 2 eieren per week mocht, nu is dat wat terug gebracht en zou je 1 ei per dag mogen hebben.
mnohquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het was erg gezellig en een erg lang feest. Al mijn beste vrienden waren gekomen, en het was gewoon fout en leuk. Van glaasje draaien (en goh... er waren geen geesten of ze hadden geen zin in melig gedoe), tot funzige quizzen uit funzige boekjes (die op pyjamaparty's aanwezig behoren te zijn). Als een feest de hele nacht door duurt, zonder drank, is het een goed feest
En eens zien wat had ik gemaakt:
- kaneelbroodjes
- salami/paprika muffins
- kersen/kokos muffins
- kaaskoekjes
- rocky mountain muffins
- hartaanvalletjes (soort arretjescake, maar dan erger)
- home made chips met home made salsa
- rozijnen cake (ja... ik zat in de stress de nacht ervoor dat ik nooit genoeg kon hebben, dus heb midden in de nacht een cake gebakken).
En natuurlijk de ingelegde olijven, ingelegde kaas, kaas/worstplankje en alle kant en klare zooi die je met een feest hebt. En wonder boven wonder is het allemaal opgekomen.
Heeft niks te maken met hoeveel vlees je eet, een vleeseter kan namelijk kiezen voor mager vlees als kip. Ze zijn erg cholesterolverhogend. Als je weinig chips of vette dingen eet mag je volgens het voedingscentrum 1 ei per week meer.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hoeveel eieren je mag eten hangt er ook vanaf hoeveel vlees je eet natuurlijk.
Ow... ik haal ze altijd per vijfentwintig bij de boer. Naja... woon natuurlijk ook in Grunn![]()
En ik verwen mijn kerel lang niet altijd zoalleen gisteren had hij zo gesmuld en dat gunde ik hem vandaag weer. Hij is nu naar zijn huis en daar gaat het massale verwaarlozen weer in. Dus ik heb hem de afgelopen dagen weer volgestopt met groente en ontbijt voor een maand
![]()
(Omg... het zullen wel ontbijtjes van rond de 900kcals zijn o.O).
Wouw... dan is het een wonder dat ik nog altijd een erg lag cholesterol heb o.Oquote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:00 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Heeft niks te maken met hoeveel vlees je eet. Ze zijn erg cholesterolverhogend.
Oh hoe kon ik dit nou missen, klinkt fantastischquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het was erg gezellig en een erg lang feest. Al mijn beste vrienden waren gekomen, en het was gewoon fout en leuk. Van glaasje draaien (en goh... er waren geen geesten of ze hadden geen zin in melig gedoe), tot funzige quizzen uit funzige boekjes (die op pyjamaparty's aanwezig behoren te zijn). Als een feest de hele nacht door duurt, zonder drank, is het een goed feest
En eens zien wat had ik gemaakt:
- kaneelbroodjes
- salami/paprika muffins
- kersen/kokos muffins
- kaaskoekjes
- rocky mountain muffins
- hartaanvalletjes (soort arretjescake, maar dan erger)
- home made chips met home made salsa
- rozijnen cake (ja... ik zat in de stress de nacht ervoor dat ik nooit genoeg kon hebben, dus heb midden in de nacht een cake gebakken).
En natuurlijk de ingelegde olijven, ingelegde kaas, kaas/worstplankje en alle kant en klare zooi die je met een feest hebt. En wonder boven wonder is het allemaal opgekomen.
Ja ik ook maar daarom laat ik het ook testen. Hou je het wel in de gaten? Ik zie in je lijstjes namelijk vrijwel nooit eieren staan dus het zal wel meevallenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wouw... dan is het een wonder dat ik nog altijd een erg lag cholesterol heb o.O
Ik eet toch aardig wat eieren in een week
Ik eet ze nogal eens als zijnde "vlees"quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:04 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja ik ook maar daarom laat ik het ook testen. Hou je het wel in de gaten? Ik zie in je lijstjes namelijk vrijwel nooit eieren staan dus het zal wel meevallen
slechte boeken????quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het werd zeer gewaardeerd
Dit was deel nummer een op het feest, van deel twee is er geen foto gekomen
[ afbeelding ]
Let niet op de slechte boeken, dit zijn mijn "ik-ben-ongesteld-en-dom-boekenkast"
Ik ben geen Kingfan. Desperation is misselijk makend, en de klassiekers zijn oké.quote:
Dat klinkt als een lekkere Dquote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:10 schreef Tink89 het volgende:
Ik ga even naar de Jumbo wandelen. Heb gisteren bij de Tuinen pijnboompitjes in de aanbieding gekocht en ga nu even sla en zongedroogde tomaatjes kopen... Heb ook nog een blikje tonijn
Ik was m'n post nog aan het aanpassen. Was eigenlijk bedoeld als lunch, maar heb (nog) geen trek en dan is het misschien een beetje veel...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat klinkt als een lekkere D
Krijg prompt te behoefte om ook o.i.d te maken
Vis is gezond, pijnboompitjes zijn gezond, zongedroogde tomaatjes ook.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:11 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik was m'n post nog aan het aanpassen. Was eigenlijk bedoeld als lunch, maar heb (nog) geen trek en dan is het misschien een beetje veel...
Xx
Haha, je verpest helemaal niks! Ik neem gewoon 1/3 met een broodje als lunch en de rest met pasta als diner. Opgelostquote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Vis is gezond, pijnboompitjes zijn gezond, zongedroogde tomaatjes ook.
Ik zie het probleem niet
(persoonlijk dacht ik er pasta en en sla bij, maar een gezond bruin broodje of een wrap eronder)....
Sorry dat ik je lunchidee verpest
Had even een enthousiast idee voor vanavond
*lurker breekt even in*quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ben geen Kingfan. Desperation is misselijk makend, en de klassiekers zijn oké.
Mijn favoriete boekenverzameling staan in een andere kast (fantasy).
O... ja en de "slimme" boeken staan hoger in de kast op de foto. Naja... slim... in hoeverre ik in staat ben slimme boeken te lezen
Dit is nogal Off-Topic, kun je dit niet via de PM doen?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:20 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
*lurker breekt even in*
King![]()
Desperation is geen favoriet van mij. Maar toevallig ooit Insomnia, The Stand, of Salem's Lot gelezen? Die zijn awesome. Net als heel veel andere boeken: Misery, Dolores Claiborne, Dark Tower (eerste boeken zijn het best), en, en, en, en....![]()
Fantasy lezen we hier ook graag. Ben je bekend met de boeken van Raymond Feist (the Riftwars)? Of Robert Jordan - Rad des Tijds
Het is één reactie, het is niet alsof ik het hele topic aan het vervuilen ben. Blijkbaar mogen vaste Dieet'ers het er wel over hebben, maar lurkers niet?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dit is nogal Off-Topic, kun je dit niet via de PM doen?
Sorry voor de reactiequote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:23 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dit is nogal Off-Topic, kun je dit niet via de PM doen?
Dat hele 'max 2 eitjes per week' verhaal is behoorlijk achterhaald!!quote:Een extra eitje mag best
Eet gerust een lekker eitje met Pasen. Eieren zijn bommetjes geconcentreerde voedingsstoffen en waarschijnlijk niet zo slecht voor je cholesterol als je dacht.
Aan eieren kleeft een fout imago. Het eigeel zou bol staan van cholesterol en daarom zou je niet veel eieren mogen eten. In een in 2009 gepubliceerde grote Britse studie werd die mythe - volgens de onderzoekers - doorgeprikt.
220 milligram cholesterol
De conclusie uit de studie was dat er weliswaar gemiddeld 220 milligram cholesterol in een eidooier zit, maar dat dit nauwelijks de bloedcholesterolwaarden in je lichaam beïnvloedt. Je mag dagelijks maximaal 300 milligram cholesterol binnenkrijgen uit voedsel. Professor Griffin van de Universiteit van Surrey liet in een onderzoek een groep mensen 12 weken lang twee eieren per dag eten. Volgens hem nam het cholesterolgehalte bij hen niet toe.
De studie bevestigt uitkomsten van andere onderzoeken dat cholesterol in het bloed wel kan stijgen door verzadigd vet uit vlees en bewerkte producten, zoals worst en koekjes.
Proteïnen, mineralen, vitamines
In een ei zitten voedingsstoffen die goed zijn voor de cholesterolhuishouding in je lichaam, zoals goede onverzadigde vetzuren en lecithine. Het is ook nog een leverancier van belangrijke proteïnen, mineralen zoals ijzer, fosfor en selenium en de vitamines A, B12, E en D. In eieren zitten ook nog stoffen die goed zijn voor het netvlies van je ogen, zoals luteïne.
Hoeveel eieren per week?
Een eitje levert bovendien slechts 80 calorieën, maar geeft je wel snel een verzadigd gevoel. Je kunt dus rustig dagelijks een eitje eten, zeggen althans de Britse onderzoekers. Dat is ook volgens de Britse hartstichting geen probleem. Mensen met een verhoogd cholesterolgehalte wordt wel geadviseerd wekelijks maximaal 3 eieren te eten. Zij zijn mogelijk wel meer vatbaar voor opname van cholesterol uit voeding. Er zijn aanwijzingen dat dit ook geldt voor mensen met diabetes.
Voedingscentrum
Het Nederlandse Voedingscentrum en de Gezondheidsraad houden vast aan het advies minder verzadigd vet te gebruiken en daarnaast maximaal 3 keer per week een ei te eten, als onderdeel van een gevarieerde gezonde voeding. Een eitje extra met Pasen is volgens het Voedingscentrum geen probleem
Ja ik heb wel eens gelezen dat dat zo is inderdaad. Ik eet als ik werk eigenlijk iedere dag wel 1 eitje, omdat het me veel langer verzadigd dan alleen brood bij het ontbijt en dat heb ik wel nodig gezien de zwaarte van het werk.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:30 schreef Isabeau het volgende:
CotS: ziet er allemaal heerlijk uit, maar wat een werk zeg!
[..]
Dat hele 'max 2 eitjes per week' verhaal is behoorlijk achterhaald!!
Dat zeg ik toch? In mijn post staat dat er tegenwoordig 1 ei per dag wordt gezegd. Neemt niet weg dat er veel cholesterol inzit en ik eet wel meer dan een ei per dag dus dan moet je gewoon opletten.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:30 schreef Isabeau het volgende:
CotS: ziet er allemaal heerlijk uit, maar wat een werk zeg!
[..]
Dat hele 'max 2 eitjes per week' verhaal is behoorlijk achterhaald!!
De meesten onder ons eten geen ander ongezond voedsel, dus een eitje moet kunnenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:49 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch? In mijn post staat dat er tegenwoordig 1 ei per dag wordt gezegd. Neemt niet weg dat er veel cholesterol inzit en ik eet wel meer dan een ei per dag dus dan moet je gewoon opletten.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
ThnxDat helpt behoorlijk in mijn schuldgevoelens voor eieren... Als lunch kook ik er lekker eentje
mama?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn vrienden noemen mijn schuldgevoel op pootjes. Ik voel me gewoon overal altijd schuldig over
jup..quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn vrienden noemen mijn schuldgevoel op pootjes. Ik voel me gewoon overal altijd schuldig over
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Ik heb ook nergens gezegd dat dat niet kanquote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
De meesten onder ons eten geen ander ongezond voedsel, dus een eitje moet kunnen
En natuurlijk zorgen we ervoor dat zichzelf hyperschuldig voelt van te voren want dan is er meer eten voor onsquote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik stel voor dat we de meet bij CotS thuis doen. Dan doen we net of we allemaal broodmager zijn en gaan we een nacht schranzen. Dat lijkt me echt een geweldig plan!
Zo, en nu ga ik een eitje koken.
Hm... dat's niet lief!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En natuurlijk zorgen we ervoor dat zichzelf hyperschuldig voelt van te voren want dan is er meer eten voor ons.
Lekker!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:34 schreef Tink89 het volgende:
Hmmz, lunch werd sla met tuinkruidendressing, 6 zongedroogde tomaatjes, wat pijnboompitjes en een klein beetje geraspte oude kaas![]()
Xx
Dat is achterhaalde informatie inmiddels, zoals zoveel informatie van het voedingscentrum... Net zoals mijn post zie ikquote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:00 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Heeft niks te maken met hoeveel vlees je eet, een vleeseter kan namelijk kiezen voor mager vlees als kip. Ze zijn erg cholesterolverhogend. Als je weinig chips of vette dingen eet mag je volgens het voedingscentrum 1 ei per week meer.
Voor de tweede keerquote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat is achterhaalde informatie inmiddels, zoals zoveel informatie van het voedingscentrum...
Thanks! Ik had ze eigenlijk afgelopen zaterdag willen bakken, maar vrijdag met deeg maken (moet nacht over in koelkast), heb ik het lampenkapje in de combi oven gemold door chocola te smeltenquote:
Ik had laatst geprobeerd om uit een koekje het middelste te steken met een kleinere steker en in het middelste open vlak dan een zuurtje te leggen. Die smelt en dan krijg je een glas-in-lood-koekjequote:Op dinsdag 13 maart 2012 15:51 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Thanks! Ik had ze eigenlijk afgelopen zaterdag willen bakken, maar vrijdag met deeg maken (moet nacht over in koelkast), heb ik het lampenkapje in de combi oven gemold door chocola te smeltenik was zoooo blij net dat het allemaal nog werkt en ik alleen een nieuw kapje nodig had
briljantquote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:00 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik had laatst geprobeerd om uit een koekje het middelste te steken met een kleinere steker en in het middelste open vlak dan een zuurtje te leggen. Die smelt en dan krijg je een glas-in-lood-koekje
Gaaf@quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:00 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik had laatst geprobeerd om uit een koekje het middelste te steken met een kleinere steker en in het middelste open vlak dan een zuurtje te leggen. Die smelt en dan krijg je een glas-in-lood-koekje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |