Kloptquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:26 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Zij is diegene die de punten doet? Die mollige vrouw?
Iddquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:29 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Ja hoor. Ik snap trouwens niet dat Ulrik Munther het zo goet doet
Ik heb niets duidelijk gezienquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:36 schreef Knutknuttsson het volgende:
Schijnt dat er iets mis is gegaan met de pakken bij Danny's optreden
Iets met verkeerd licht. Het was mij ook niet opgevallenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:37 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ik heb niets duidelijk gezien
Trouwens weer even een "Wat is deze"-momentje
Jepquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:43 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Helena Paparizou is toch half Zweeds?
Vond het ook niet zoquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:49 schreef grazz het volgende:
Arme Lisa..ik snap die Zweden soms echt niet
En dat heb ik nou met Molly, maar inderdaad. De afgelopen jaren zijn een aantal hele goede nummers er niet door gekomen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:49 schreef grazz het volgende:
Arme Lisa..ik snap die Zweden soms echt niet
Mimi Oh was er al uit toch?quote:
hehequote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:08 schreef Fred_B het volgende:
Die Björn Ranelid en Sara Li waren wel heel matig trouwens. Als die hadden gewonnen, hadden wij volgend jaar Evert ten Napel en Sieneke wel kunnen sturen:
Goede genade, wat een pegel van die spits! Bovenop de deklat!
-Shalalie shalala, shalalie shalala, het gaat niet uit mijn kop.
Gaan we het wonder van Baku dan toch nog beleven vanavond?!
-Shalalie, shalala, shalalie shalala, ik sta er 's morgens mee op.
En jouw mening over het nummer?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:18 schreef Greys het volgende:
TT aangepast, nummer toegevoegd aan A-Z overzicht en het topic met alle nummers uit de halve finale van Joan
Ik denk ook niet dat dit gaat winnen. Ik vond het bij de eerste keer luisteren een leuk nummer, maar ook niet extreem.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:51 schreef TheVulture het volgende:
Ik blijf het zeggen, dit kon me na 1 luisterbeurt niet bekoren destijds, Zweden gaat het minder goed doen dan dat iedereen nu denkt
Het wil ook niet gelijk zeggen dat de rest van Europa het niet geweldig vindt omdat bij ons het kwartje niet viel na 1 luisterbeurt.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:51 schreef TheVulture het volgende:
Ik blijf het zeggen, dit kon me na 1 luisterbeurt niet bekoren destijds, Zweden gaat het minder goed doen dan dat iedereen nu denkt
Denk ik ook.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:51 schreef TheVulture het volgende:
Gaat veel punten krijgen denk ik, maar mijn smaak is het niet helemaal. Na een minuut krijg ik zin om de grannies uit Rusland te gaan luisteren omdat mij dat meer entertaint.. Dat klinkt vast alsof ik een muzikaal barbaar ben, maar mijn aandacht kan dit niet vasthoudenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:21 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
En jouw mening over het nummer?
quote:Op zondag 11 maart 2012 05:26 schreef ItaloDancer het volgende:
Wat een heerlijke avond/nacht![]()
Nou, nog even een foto met Love Generation (nou ja, twee van de drie)
[ afbeelding ]
Ja dat maakt het nummer van Loreen in mij wakker. Ik vond haar 1e optreden erg goed en ergens mis ik wat in haar laatste optreden. Nogmaals het kan groeien en veranderen. Voorlopig staat Zweden bij mij nu op nr 9) Ach ik moet het allemaal live zien..:-)quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:06 schreef ItaloDancer het volgende:
^ Dit klinkt een beetje tegenstrijdig.
Dat had ik dus ook. Maar ik persoonlijk hou van dit type muziek.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:50 schreef MisterO het volgende:
Velen hier zeggen dat het ontoegankelijk is en dat het nr pas na een paar keer luisteren leuk wordt...
Maar.
Ik vond het gelijk geweldig toen ik het refrein hoorde. Het is heerlijk catchy!
Het ergste is nog dat ik dat idee ook heb, maar daar bovenop is zij 1 van de weinige candidaten die live goed kan zingen (tenminste van wat ik gezien heb). Dat dat misschien compleet wordt genegeerd is super jammer. Heel wat anderen heb ik alleen maar zien playbacken.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:51 schreef TheVulture het volgende:
Ook in de finale werd het publiek wild meteen na lied #5, terwijl Sarah volgens mij allemaal over Tredje Chansen aan het vertellen wasquote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:58 schreef Knutknuttsson het volgende:
Die reactie van het publiek is inderdaad mooi! Toen ze bij de middagshow opkwam, dus nog voor haar introductie begon, werd het publiek ook al gek.
Inderdaad, je zag ook mensen wijzen en opeens geroezemoes toen Loreen voor de greenroom kwam staan. En klappen en joelen enzo. Je kon in ieder geval niet volgen wat Sarah aan het vertellen was. Was bij geen enkele andere artiest zo.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:13 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ook in de finale werd het publiek wild meteen na lied #5, terwijl Sarah volgens mij allemaal over Tredje Chansen aan het vertellen was
Ik heb het vanavond aan twee mensen laten horen en ze vonden het wel leuk, maar niet iets dat gaat winnen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:47 schreef Sk00p het volgende:
WOW zie nu pas de finale optreden.. Wederom ontzettend goed gezongen!!
Zou het echt heel erg vinden als Zweden de finale niet haalt.
Natuurlijk zijn twee mensen niet representatief, net zoals die enorme over-exposure voor Zweden vanwege dat langdurige melodienfestival niet representatief isquote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:41 schreef ItaloDancer het volgende:
Twee mensen, representatief ...![]()
Wat bedoel je met 'het is niet écht een liedje'?
Hier wordt de hele dag Euphoria meegezongen. Maar mijn familie en ik zijn én niet representatief én niet objectiefquote:
Het nummer heeft helemaal geen backing vocals nodigquote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:45 schreef ItaloDancer het volgende:
Voor de mensen die nog dachten dat het moeilijker zou worden in Baku zonder backing vocals:
#185 is toch gewoon slecht?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 19:15 schreef grazz het volgende:
Loreen staat gewoon op # 185 (op dit moment) in de NLse iTunes! Dit lijkt wel een soort van 2e Lena hype te gaan worden = winnaar
Denk het niet hoor. En Danny is gewoon een prima zanger, veel beter dan Eric Saade, maar met zoveel dans en een pak van 7 kg aan wordt het wel een stuk lastiger natuurlijk.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:51 schreef TheVulture het volgende:
Oh da's deze
Klinkt wel iets beter, maar volgens mij hebben ze er wat extra backingtracks bijgegooid om het te maskeren
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 18:40 schreef ato het volgende:
Ik denk dat Zweden het erg moeilijk gaat krijgen tussen de opvallende liedjes zoals Kroatie en Georgie (nieuwe versie klinkt zo veel beter). Dan komt Turkije..Ik blijf het een ik weet niet lied vinden sorry.
Het probleem is vooral het genre, dat heel vaak minder goed dan verwacht heeft gescoord. Het voordeel dit jaar is dat de concurrentie minder lijkt. Een land als Servië zou kunnen winnen, maar lijkt me niet iets dat Europa-wijd wordt gesteund. Rusland is lollig, maar lijkt me kansloos bij de jury's. Italië, Noorwegen en Denemarken lijken me als lied niet goed genoeg voor de absolute nummer één, en Duitsland klinkt te Westers om in Oost-Europa te scoren. Dan is Zweden de logische favoriet.quote:Op maandag 26 maart 2012 13:19 schreef TheVulture het volgende:
De halve finale komen ze wel door... maar winnen zie ik gewoon niet gebeuren op de een of andere manier...
Ik heb het idee dat het wel gebeurt..Het nummer is misschien wel ESF favoriet, maar heeft iets ontoegankelijk voor anderen..quote:Op maandag 26 maart 2012 20:08 schreef TheVulture het volgende:
Het zou zomaar een Marlain'99 (Tha no Erotas) en Xandee'04 (One Life) scenario kunnen worden voor Zweden dit jaar... met name dat eerste lied was eigenlijk ook een heel goed liedje, maar had net even een luisterbeurtje extra nodig om op te vallen
Spotify is dan ook zo'n beetje het allerrgrootst in juist Zweden. Neemt niet weg dat dat wel heel gaaf is!quote:Op woensdag 4 april 2012 18:13 schreef MisterO het volgende:
Op Spotify staat het liedje op nr 3 vd meest beluisterde nr's ter wereld!!!
Hoe weet je zoietsquote:Op woensdag 4 april 2012 18:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Spotify is dan ook zo'n beetje het allerrgrootst in juist Zweden. Neemt niet weg dat dat wel heel gaaf is!
Steengoedquote:
Ja he, die bewegingen vind ik ronduit raar.quote:Op woensdag 4 april 2012 22:21 schreef TheVulture het volgende:
Ik blijf die choreografie ook wat apart vinden... alsof ze een of ander heksenritueel staat te volbrengen op het podium
Kijk het filmpje van hierboven dan eensquote:Op vrijdag 20 april 2012 23:02 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ja he, die bewegingen vind ik ronduit raar.
Ah, al een stuk beterquote:Op vrijdag 20 april 2012 23:27 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Kijk het filmpje van hierboven dan eens
quote:Op maandag 30 april 2012 16:20 schreef ItaloDancer het volgende:
Heeft niets met Loreen te maken, maar aangezien dit nog eigenlijk het Melodifestivalen-topic is:
[ afbeelding ]
16 mei. Nieuw album.
Ik vrees het ook.quote:
Previews op http://swedishstereo.blogspot.com/2012/05/timoteij-tabu.htmlquote:Op maandag 30 april 2012 20:17 schreef TheArt het volgende:
[..]![]()
Eerste album was top. Benieuwd naar de nieuwe.
Dit gaat gewoon net zo hard winnen als Frankrijk vorig jaarquote:Op donderdag 10 mei 2012 19:24 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
En toch gaat dit winnen!![]()
Alle polls zeggen het
Denk je? Dit ligt toch wel iets beter in het gehoor, lijkt mequote:Op donderdag 10 mei 2012 21:33 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit gaat gewoon net zo hard winnen als Frankrijk vorig jaar
Heel erg nicequote:Op woensdag 9 mei 2012 23:35 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Previews op http://swedishstereo.blogspot.com/2012/05/timoteij-tabu.html
Nee, dat zei ik maar voor de grap n.a.v. de polls van vorig jaar waarin Frankrijk de overwinning niet meer leek te kunnen ontgaan. Ik denk ook dat Loreen het dit jaar gaat winnen, en het is ook echt mijn favoriete lied van dit ESFquote:Op donderdag 10 mei 2012 21:50 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Denk je? Dit ligt toch wel iets beter in het gehoor, lijkt me
Ik haat het om het te zeggen, maar er is weinig competitie voor haar dit jaarquote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:45 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Kan hoog eindigen dit. Het nummer is niet zo speciaal ('euphoooooria' uithaal komt mijn neus uit na 1,5 minuut), maar ze ziet er niet slecht uit en ze kan het errug goed brengen.. weet hoe ze de camera moet pakken e.d.
Dit. Dat vind ik dus zo jammer dit jaar, het is vrij voorspelbaar en t zal niet echt spannend worden...al zal de EBU natuurlijk proberen om een spannende puntentelling te creëren. Loreen wint, en terecht. Op naar Stockholm volgend jaarquote:Op dinsdag 15 mei 2012 23:47 schreef APK het volgende:
[..]
Ik haat het om het te zeggen, maar er is weinig competitie voor haar dit jaar
Ja, dat doen ze dus tegenwoordig.quote:Op woensdag 16 mei 2012 00:07 schreef grazz het volgende:
[..]
Dit. Dat vind ik dus zo jammer dit jaar, het is vrij voorspelbaar en t zal niet echt spannend worden...al zal de EBU natuurlijk proberen om een spannende puntentelling te creëren. Loreen wint, en terecht. Op naar Stockholm volgend jaar
Zweden neemt volgens mij een maand of zes om een kandidaat te kiezen met allerlei live shows, daar leeft het écht.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:21 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Trouwens, behalve de sneeuw in de zaal... eigenlijk laat dit ook zien met hoe weinig middelen je een hele goede act neer kan zetten. Bijna het hele nummer is er één zangeres op het podium, die zelf een choreografie uitvoert... Verder vooral donker met wat belichting. Beetje windmachine, maar zoveel zal dat niet kosten. Je hoort altijd de Tros zeggen: 'ja er is geen budget voor de uitvoering hoor', maar zoveel zal dit toch niet kosten?? Eigenlijk had Nederland net zo goed ook een inzending als deze kunnen doen. Nummer gemaakt door Armin van Buuren of Tiesto ofzo, en dan laten zingen door een zangeres die er leuk bij kan bewegen..
En uiteindelijk werd er bijna niemand gekozen uit die doos.quote:Op donderdag 17 mei 2012 00:25 schreef APK het volgende:
[..]
Zweden neemt volgens mij een maand of zes om een kandidaat te kiezen met allerlei live shows, daar leeft het écht.
In Nederland mag iedereen een briefje in een doos gooien en dan doen ze iets anders voor een uurtje ofzo.
Toch?
Raffaëla was erg leuk geweest. Inderdaad met een echt goed nummer, teken ik er direct voor voor volgend jaar. Maar zo'n stem als Loreen heeft Raffaëla zeker niet, maar dat hoeft ook niet. En het is een ander type persoon, Loreen moet het ook van haar 'mysterieuze'/spannende/alternatieve voorkomen hebben. Maar zoals al ik zei, waar kan ik tekenen voor Raffaëla volgend jaar, ik doe het direct.quote:Op donderdag 17 mei 2012 10:41 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Haha ik weet het, in Nederland leeft het niet echt. En nu had ik niets met Raffaëlla, maar stel: zij had een GOED dancenummer gehad, en daarbij een leuke choreografie gedaan.. zoveel verschilde het dan niet van Zweden?
Raffaela mag het van mij zeker nog eens proberen. Luister nog regelmatig naar Chocolatte. Daar had je ook echt mee kunnen uitpakken volgens mij. Miss Brandi heeft er ook zin in:quote:Op donderdag 17 mei 2012 11:02 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Raffaëla was erg leuk geweest. Inderdaad met een echt goed nummer, teken ik er direct voor voor volgend jaar. Maar zo'n stem als Loreen heeft Raffaëla zeker niet, maar dat hoeft ook niet. En het is een ander type persoon, Loreen moet het ook van haar 'mysterieuze'/spannende/alternatieve voorkomen hebben. Maar zoals al ik zei, waar kan ik tekenen voor Raffaëla volgend jaar, ik doe het direct.
twitter:missbrandiruss twitterde op donderdag 17-05-2012 om 00:23:12wishing I was in #baku for the #songfestival -- next year I will be on the damn stage in Sweden!!! Let maar op hahaha reageer retweet
Ik denk (maar daar kan ik enorm naast zitten!) dat degenen die gaan stemmen toch wel zóveel Eurovisiefan zijn dat ze de liedjes al een keer beluisterd hebben via youtube.quote:Op donderdag 17 mei 2012 12:58 schreef CommanderKeen het volgende:
Ik vind dit goed, erg goed, maar het liedje is ook wat kil, en het kan ook best zo zijn dat het niet wint, want het is wel een liedje dat je wat vaker moet horen voordat het landt.
Ja, maar het blijft een evenement waarbij de meeste kijkers het liedje niet kennen of pas 1 of 2 x gehoord hebben.quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk (maar daar kan ik enorm naast zitten!) dat degenen die gaan stemmen toch wel zóveel Eurovisiefan zijn dat ze de liedjes al een keer beluisterd hebben via youtube.
En de finale haalt het toch wel. Dan is het al de tweede keer sowieso dat men het liedje hoort
Eng eng eng. Voor dit vrouwtje?quote:Op donderdag 17 mei 2012 13:22 schreef hunter2011 het volgende:
[..]
Ja, maar het blijft een evenement waarbij de meeste kijkers het liedje niet kennen of pas 1 of 2 x gehoord hebben.
Leuk liedje, maar ik durf te wedden dat Zweden uiteindelijk niet gaat winnen.
Grootste shock zou zijn als ze niet door de semi komen, dan wordt het spannend.
En vind haar, zoals ik eerder heb gezegd ook een beetje enge uitstraling hebben met dat haar en die duistere blik
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:02 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Dit is gewoon kunst. Superavangardistische act.
Dat ik haar nog niet zo snel in een museum voor moderne kunst zie verschijnenquote:
Zwak in welk aspect? Ze is een van de beste zangeressen hier. En de act is een van de meest orginele hier. En ik begrijp echt niet waarom je iets als verstaanbaarheid mee laat wegen. Ik hoor ook niet ieder woord dat ze zegt maar dat soort dingen zijn veel meer van belang is je een ballade zingt.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 00:10 schreef marcodej het volgende:
Het refreintje spat eruit, de act moet het daarvan hebben. Maar als dit wint is het echt een hele zwakke winnaar. Bovendien was ze totaal onverstaanbaar.
quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:09 schreef yvonne het volgende:
Liedje allang alweer vergeten, enorm overhyped, er is zoveel aan geknutsels dat haar stem absoluut niet goed te horen is waardoor mij niet echt duidelijk is of ze nu een goede stem heeft ja of nee.
En voor alle mierenneukerds dat een act en liedje bij elkaar moeten horen om het liedje te verduidelijken \( zie Joan) ik heb door die wapperende doeken en haren geen enkel idee waar het liedje over gaat.
Als het over maandag-wasdag zou gaan geloof ik het meteen.
Ik vind jou juist een mierenneuker nu. Haar stem was enorm goed te horen juist. Dat je dat van Noorwegen zegt kan ik nog begrijpen, maar van Zweden eigenlijk niet. Ze zong juist heel hard.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:09 schreef yvonne het volgende:
Liedje allang alweer vergeten, enorm overhyped, er is zoveel aan geknutsels dat haar stem absoluut niet goed te horen is waardoor mij niet echt duidelijk is of ze nu een goede stem heeft ja of nee.
En voor alle mierenneukerds dat een act en liedje bij elkaar moeten horen om het liedje te verduidelijken \( zie Joan) ik heb door die wapperende doeken en haren geen enkel idee waar het liedje over gaat.
Als het over maandag-wasdag zou gaan geloof ik het meteen.
Dat magquote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:10 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik vind jou juist een mierenneuker nu. Haar stem was enorm goed te horen juist. Dat je dat van Noorwegen zegt kan ik nog begrijpen, maar van Zweden eigenlijk niet. Ze zong juist heel hard.
Hard zingen is wat anders dan verstaanbaar zingen. Het was absoluut onverstaanbaar. En de matige coupletjes zijn te zwak voor het sterke refreintje.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:10 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik vind jou juist een mierenneuker nu. Haar stem was enorm goed te horen juist. Dat je dat van Noorwegen zegt kan ik nog begrijpen, maar van Zweden eigenlijk niet. Ze zong juist heel hard.
Ik hoef niet ieder woord te horen, jij blijkbaar wel. Is bij een ballade van belang, niet bij een snel lekker nummer. Bij Noorwegen kon ik ook niet ieder woord horen, maar ik kon wel horen dat het een lekker nummer was. Ik denk ook eerlijk gezegd dat het geen enkele televoter kan schelen. De Tros kan het wel schelen, daarom verliezen we elk jaar. Omdat we een suf nummer + act neerzetten dat wel 'heel goed gezongen' en 'verstaanbaar' is. myeahquote:Op vrijdag 25 mei 2012 18:27 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hard zingen is wat anders dan verstaanbaar zingen. Het was absoluut onverstaanbaar. En de matige coupletjes zijn te zwak voor het sterke refreintje.
Alles maakt eens kans. Alles wat inzendbaar en eigentijds was heeft wel een keer gewonnen. Van Hardrock Halleluja in 2006 naar vioolballade in 2009 tot RnB in 2011.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 19:33 schreef Toposcoupe het volgende:
Je kunt Joan Franka toch niet vergelijken met het Noorse lied en dan zeggen dat het een suf liedje is? Die vergelijking slaat nergens op. Nu lijkt het net alsof alleen Scandinavische eurodance een kans maakt, hetgeen gelukkig niet het geval is.
Waar kan ik de stream volgen?quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ttijdens de generale repetitie vergat ze een zin uit haar tekst te zingen
Alleen geluid op http://escxtra.com/live/quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:26 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Waar kan ik de stream volgen?
Dat vond ik niet zo erg, maar zonder beeld vind ik het liedje écht saai.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:25 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ttijdens de generale repetitie vergat ze een zin uit haar tekst te zingen
Behoorlijk verpest is wat overdreven, maar de vorm van tijdens het MF heeft ze zeker niet.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:28 schreef BVO het volgende:
Lees idd op meerdere plekken dat ze hem behoorlijk verpest heeft. Wordt dus toch spannend.
"dat ze hem verpest heeft". Dat zullen alle concurenten wel over elkaar zeggen, dus eerlijk gezegd vind ik die dingen altijd een beetje nietszeggend. Kleine kans dat dit iets uitmaakt voor de uiteindelijke puntentelling.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:28 schreef BVO het volgende:
Lees idd op meerdere plekken dat ze hem behoorlijk verpest heeft. Wordt dus toch spannend.
Hoorde het nu terug en het was wel erg matig. Nog steeds beter dan het merendeel, maar toch.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 22:42 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Behoorlijk verpest is wat overdreven, maar de vorm van tijdens het MF heeft ze zeker niet.
Odd op betfair is nu 2.22 to win.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 23:12 schreef BVO het volgende:
Hoorde het nu terug en het was wel erg matig. Nog steeds beter dan het merendeel, maar toch.
Dat is echt zielig! Maar de jury zal ook wel begrijpen dat dat een ongeluk is. Arme Loreen.quote:
En dat 41 van de 42 was dus puur omdat ze niet op zichzelf mochten stemmen, toch?quote:Op zondag 27 mei 2012 00:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
41 van de 42 landen gaven punten![]()
18 keer 12 punten
Oh nee, dan 40. Alleen Italië gaf niks. Ik eet geen pizza meerquote:Op zondag 27 mei 2012 00:32 schreef Greys het volgende:
[..]
En dat 41 van de 42 was dus puur omdat ze niet op zichzelf mochten stemmen, toch?![]()
Iddquote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:51 schreef TheVulture het volgende:
Jammer, we hebben beide op Italië gegokt met dezelfde reden. Maar nog steeds ben ik niet super enthousiast van Zweden.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 22:51 schreef TheVulture het volgende:
Ik ook niet, al jaren niet, trouwens.quote:Op zondag 27 mei 2012 00:34 schreef Knutknuttsson het volgende:
Oh nee, dan 40. Alleen Italië gaf niks. Ik eet geen pizza meer
Het hangt ook sterk van je smaak af.quote:Op zondag 27 mei 2012 04:45 schreef female81 het volgende:
Ik heb er niet veel mee, het klinkt me nogal afstandelijk in de oren. Razend professioneel is het dan weer wel, zonder een spoortje knulligheid, ik hoor het in gedachten zó op Slam FM. Wat dat betreft snap ik de winst wel.
Zelf had ik liever Moldavië zien winnen, maar ja, dat was ijdele hoop.
Ze zingt vanaf 08:18...quote:Op zondag 27 mei 2012 09:48 schreef Pisces29 het volgende:
Dan hier nog maar een keertje
-edit-
Eindelijk het finale optreden gevonden
Ze zingt vanaf 04:00.
Kan hoorquote:Op zondag 27 mei 2012 10:59 schreef kawotski het volgende:
Kan het zijn dat ik dit al eens op SlamFM of 538 voorbij heb horen komen?
Oh oeps, je hebt gelijkquote:
Eens.quote:Op zondag 27 mei 2012 11:02 schreef totebel het volgende:
IK vind dit wel een terechte winnaar, alles klopte hier gewoon. Het kan je smaak niet zijn, maar liedje, act... alles zat gewoon goed in elkaar.
Hier ben ik het mee eens!quote:Op zondag 27 mei 2012 11:02 schreef totebel het volgende:
IK vind dit wel een terechte winnaar, alles klopte hier gewoon. Het kan je smaak niet zijn, maar liedje, act... alles zat gewoon goed in elkaar.
Ik snap wel waarom het gewonnen heeft, ik had alleen niet gedacht dat het zo massaal zou aansprekenquote:Op zondag 27 mei 2012 00:48 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Jammer, we hebben beide op Italië gegokt met dezelfde reden. Maar nog steeds ben ik niet super enthousiast van Zweden.
Ja, hoog Armada gehaltequote:Op zondag 27 mei 2012 13:35 schreef TheGOAT het volgende:
Vond het wel een fijn nummertje, vroeg me alleen af wie de 'dance' muziek bij haar erachter heeft geproduceerd, toen ik het hoorde dat ik gelijk aan Avicii ofzo
FFFUUU Zwedenquote:Op zondag 27 mei 2012 00:32 schreef Knutknuttsson het volgende:
41 van de 42 landen gaven punten![]()
18 keer 12 punten
Azerbeidzjan was juist beter dan vorig jaar qua zangquote:Op zondag 27 mei 2012 00:56 schreef Drrk het volgende:
Ik ben blij, liever Zweden dan een Rusland of Azerbeidzjan.![]()
Verder ligt bij mij de gunfactor voor Zweden gewoon erg hoog! Ben benieuwd naar Stockholm 2013. Melodi Festival is ieder jaar al geweldig, laat staan als ze het ESF organiseren.
De zang vond ik ook veel beter dan vorig jaar, maar dat kon al heel snelquote:Op zondag 27 mei 2012 13:55 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Azerbeidzjan was juist beter dan vorig jaar qua zang
Vond persoonlijk het lied en de jurk prachtig!
Nou ze was wel nerveus in het begin.. maar na 25 landen die hun punten gaven.. was het ineens duidelijk. Men zegt dat ze er stoned uitzag. Ik zag persoonlijk alleen maar spanning en moeheid.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:00 schreef Greys het volgende:
Het ENIGE jammere van Zweden (of misschien daarom wel schattige) vond ik dat ze zo... zo... kalm bleef.
Ook bij de puntentelling, geen echt gejubel enzo. Ook toen op driekwart van de punten ze al niet meer ingehaald kon worden, geen juichje
Ja, maar dat heeft ook te maken met het feit dat Zweden van nature gewoon niet zo temperamentvol zijn. Zweden zijn niet echt heel blij of heel verdrietig (wel van binnen, maar ze laten dit niet zo zien), ze zijn vrij 'koudbloedig'. Een heel rustig en nuchter volkje, meer dan de Nederlanders nog.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:00 schreef Greys het volgende:
Het ENIGE jammere van Zweden (of misschien daarom wel schattige) vond ik dat ze zo... zo... kalm bleef.
Ook bij de puntentelling, geen echt gejubel enzo. Ook toen op driekwart van de punten ze al niet meer ingehaald kon worden, geen juichje
Hoe laat was het gisteravond daar? Toch al rond half 3 of iets?quote:Op zondag 27 mei 2012 14:03 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Nou ze was wel nerveus in het begin.. maar na 25 landen die hun punten gaven.. was het ineens duidelijk. Men zegt dat ze er stoned uitzag. Ik zag persoonlijk alleen maar spanning en moeheid.
Peter Boström.quote:Op zondag 27 mei 2012 13:35 schreef TheGOAT het volgende:
Vond het wel een fijn nummertje, vroeg me alleen af wie de 'dance' muziek bij haar erachter heeft geproduceerd, toen ik het hoorde dat ik gelijk aan Avicii ofzo
Half 4 zelfs, naar het einde toe. Drie uur tijdverschil.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoe laat was het gisteravond daar? Toch al rond half 3 of iets?
Ah, dank je!quote:Op zondag 27 mei 2012 17:59 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Half 4 zelfs, naar het einde toe. Drie uur tijdverschil.
Is zij van origine Zweeds? Ze ziet er redelijk import uit eik.quote:Op zondag 27 mei 2012 14:35 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ja, maar dat heeft ook te maken met het feit dat Zweden van nature gewoon niet zo temperamentvol zijn. Zweden zijn niet echt heel blij of heel verdrietig (wel van binnen, maar ze laten dit niet zo zien), ze zijn vrij 'koudbloedig'. Een heel rustig en nuchter volkje, meer dan de Nederlanders nog.
Verder is het ook deels aan Zenuwen te wijten.
Nope, geboren in Zweden, Marokkaanse achtergrond.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:14 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Is zij van origine Zweeds? Ze ziet er redelijk import uit eik.
"Import" klinkt zo negatief, vind ik. Deze dame is Zweeds, alleen haar ouders komen uit Marokko.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:14 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Is zij van origine Zweeds? Ze ziet er redelijk import uit eik.
Ja dus dan slaat het verhaal over nuchter volkje ook nergens op.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:21 schreef Ikwilookeenfokkerzijn het volgende:
[..]
Nope, geboren in Zweden, Marokkaanse achtergrond.
Vind ik ook, maar voor de meeste landen ben je nog generaties lang officieel 'ethnic minority'.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:27 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
"Import" klinkt zo negatief, vind ik. Deze dame is Zweeds, alleen haar ouders komen uit Marokko.
Waar jouw ouders geboren zijn definiëert niet wie jij bent.
Behalve als ze natuurlijk winnen voor ESF of voor een EKquote:Op zondag 27 mei 2012 18:30 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar voor de meeste landen ben je nog generaties lang officieel 'ethnic minority'.
Een volksaard is primair een expressie van genetische eigenschappen imo. Niet van de geografische lokatie.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:27 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
"Import" klinkt zo negatief, vind ik. Deze dame is Zweeds, alleen haar ouders komen uit Marokko.
Waar jouw ouders geboren zijn definiëert niet wie jij bent.
Bron? Wat je zegt is onzin. Karakter is voor iets meer dan 50% door omgevingsfactoren bepaald, en voor iets minder dan 50% door genetische eigenschappen. Daarnaast weet je niet watvoor karaktereigenschappen haar ouders hebben. Wellicht zijn dat wel vrij nuchtere, rustige types. Loreen is geboren en getogen in Zweden. Mensen zoals jij verbazen me telkens weer, met hun pseudo-wetenschappelijke uitspraken. Als je er geen verstand van hebt, zeg dan niets of lees je in. Je hoeft niet altijd overal een antwoord op te hebben. Het is niet erg om iets niet te weten.quote:Op zondag 27 mei 2012 18:34 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Een volksaard is primair een expressie van genetische eigenschappen imo. Niet van de geografische lokatie.
Goed argumentquote:Op zondag 27 mei 2012 21:29 schreef NorthernStar het volgende:
Wohow wat een ontploffing. En met dit weer. Ey als jij haar ingetogen reactie als "typisch zweeds" wilt zien is dat prima hoor. Kan mij het schelen wat voor onzin anderen geloven.
Alexander kwam op een 2e plek in de single top 100.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:47 schreef TheVulture het volgende:
Het is denk ik de grootste Eurovisiehit in de hitlijsten die er de laatste jaren is geweest
Het nummer is dan ook euforisch.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:58 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb het meer over wereldwijd... hij stond al op veel plekken in de hitlijsten en dat wordt alleen maar meer
Ja zoietsquote:Op zondag 27 mei 2012 14:44 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Hoe laat was het gisteravond daar? Toch al rond half 3 of iets?
Kun je nu nog niet zeggen. Als het over twee weken nog in de hitlijsten staat, dan absoluut...quote:Op zondag 27 mei 2012 22:58 schreef TheVulture het volgende:
Ik heb het meer over wereldwijd... hij stond al op veel plekken in de hitlijsten en dat wordt alleen maar meer
Dat sowieso.quote:Op zondag 27 mei 2012 22:58 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op maandag 28 mei 2012 12:16 schreef takkfyrir het volgende:
Ik weet niet of ´ie al bekend is, maar ik vind deze versie van Euphoria echt zo tof.![]()
http://www.nu.nl/muziek/2(...)lhit-in-26-jaar.htmlquote:Euphoria grootste songfestivalhit in 26 jaar
De Zweedse Eurovisie-winnares Loreen komt deze week met haar single Euphoria binnen op de tweede plek van de Mega Top 50. Daarmee scoort ze de grootste songfestivalhit sinds 1986.
Dat meldt de Mega Top 50.
Euphoria van Loreen debuteert op nummer 2. De laatste keer dat deze positie werd behaald door een inzending van het Eurovisie Song Festival was met J’Aime La Vie van Sandra Kim, die in 1986 uitkwam voor België (op haar dertiende tevens de jongste kandidaat ooit).
De vorige keer dat een winnaar van het liedjesfestijn de top 10 haalde was in 2009, toen de Wit-Russische zanger Alexander Rybak met Fairytale een nummer 7-notering scoorde in de Mega Top 50. Samen met de Turkse Sertab (Every Way That I Can, 2003) hadden Loreen en Rybak de enige Eurovisie-top 10 hits in deze eeuw.
De laatste keer dat een winnaar op nummer 1 terecht kwam is exact dertig jaar geleden, toen Ein Bißchen Frieden van Nicole als winnares uit de bus rolde. Andere Eurovisie-winnaars met een nummer 1-hit in Nederland waren Sandie Shaw (1967), Vicky Leandros (1972), ABBA (1974), Brotherhood Of Man (1976) en Bucks Fizz (1981).
Opmerklijke prestatie. In Engeland is ze trouwens op #3 binnengekomen, ondanks het feit dat het invloedrijke BBC Radio 1 haar negeert. Maar de DJ heeft gezegd dat ze "hot" is, dus misschien verandert er daardoor iets?quote:Op zondag 3 juni 2012 21:15 schreef Bundesrepublik het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/muziek/2(...)lhit-in-26-jaar.html
Op 3fm ook, volgens mij zijn Coen en Sander de enigen die het nummer in hun show tot dusver iedere keer hebben gedraaid. Verder niet. Puur om het Songfestival-etiket, want als het een nieuwe Tiësto of Emeli Sandé (ik noem maar wat) zou zijn geweest, zou het veel en veel vaker worden gedraaid. Want dan is het hip.quote:Op maandag 4 juni 2012 12:07 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Opmerklijke prestatie. In Engeland is ze trouwens op #3 binnengekomen, ondanks het feit dat het invloedrijke BBC Radio 1 haar negeert. Maar de DJ heeft gezegd dat ze "hot" is, dus misschien verandert er daardoor iets?
http://www.popjustice.com(...)radio-1-ignoring-it/
Het blijft bizar, elitair gedrag van radiozenders om bepaalde muziek doelbewust te negeren. BBC Radio 1 zou zo'n nummer juist grijs moeten draaien...
Ik had gedacht dat Dana International ook wel in de hitlijsten zat? Maar buiten de top 10 dus?quote:Op zondag 3 juni 2012 21:15 schreef Bundesrepublik het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/muziek/2(...)lhit-in-26-jaar.html
Yep.quote:Op woensdag 6 juni 2012 21:56 schreef Lemans24 het volgende:
In Nederland zal dat nu wel verpest gaan worden door dat schijtnummer van Wolter Kroes of andere foute voetbaldeuntjes.
Sure? Want Euphoria staat al heel lang niet meer op 1 in iTunes in België. Die Michel Télo-kopie en Happiness van Sam Sparro gaan de plaat voor.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:56 schreef Fred_B het volgende:
Euphoria stijgt dit weekend van 3 naar 1 in de Vlaamse Ultratop 50.
Welk nummer van Wolter Kroes?quote:Op woensdag 6 juni 2012 21:56 schreef Lemans24 het volgende:
In Nederland zal dat nu wel verpest gaan worden door dat schijtnummer van Wolter Kroes of andere foute voetbaldeuntjes.
quote:Op donderdag 7 juni 2012 00:35 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
Sure? Want Euphoria staat al heel lang niet meer op 1 in iTunes in België. Die Michel Télo-kopie en Happiness van Sam Sparro gaan de plaat voor.
In Nederland staat Loreen al langer niet meer op 1, inmiddels plaats 6 (de afgelopen week tussen pakweg 3 en 6).
Bronquote:Het is alweer enkele jaren geleden, maar volgende week scoort een Songfestivalwinnaar nog eens een nummer 1 in Vlaanderen. Loreen stijgt met ‘Euphoria’ door van 3 naar 1 in de Ultratop. De Buranovskiye Babushki houden nog nipt stand in de hitlijst: ze zakken van 37 naar 50. Iris verdwijnt na een terugkeer van één week uit het klassement. De details over de nieuwe hitlijsten lees je zaterdag in onze hitparaderubrieken.
Als je veel plaatsen stijgt heb je een superstip en kan je de week erop niet wegzakken.quote:
Op zich een onzinnige regel natuurlijk, maar voor Loreen komt het wel handig uit. Ik had niet verwacht dat het in de Top 40 überhaupt de top 10 zou halen trouwens, dus het is wel een verrassing.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:15 schreef Toposcoupe het volgende:
[..]
Als je veel plaatsen stijgt heb je een superstip en kan je de week erop niet wegzakken.
Details weet ik ook niet, maar dat kun je hier lezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Top_40
Hoogstwaarschijnlijk wel. De finale van melodifestivalen gaat al zeker daarheen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:49 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Is ESC 2013 in het nieuwe voetbalstadion van 50.000 in Solna?
quote:Danny Saucedo: ‘Ook ik had het Songfestival kunnen winnen’
Na afloop van Melodifestivalen 2012 was Danny Saucedo, die voor het tweede opeenvolgende jaar tweede was geëindigd, dermate ontgoocheld dat hij in interview met Aftonbladet boudweg stelde dat Zweden de verkeerde keuze had gemaakt. ‘Mijn lied was het enige dat Eurovisie zou kunnen winnen’, orakelde hij. Toen nadien dat ‘verkeerde’ nummer van Loreen het Songfestival in Bakoe overtuigend won, werd Danny zwaar afgerekend op zijn uitspraak. Onlangs nuanceerde hij één en ander.
Na de overwinning van Loreen in Bakoe heeft Danny Saucedo het geweten. Op zijn facebookpagina bulkte het van de verwijten en scheldconcerten. Intussen voelt hij zich geroepen om zijn uitspraak van toen in een ander perspectief te plaatsen. In een nieuw interview komt hij op zijn tellen terug door te stellen dat hij het zo niet meende. ‘Toch blijf ik in de overtuiging dat ook ik had kunnen winnen’, klinkt het nu. ‘Beter doen dan Loreen kan nu niet meer, maar ik zou het zeker even goed gedaan hebben want had hetzelfde team achter mij en een heel sterk lied vergezeld van een prachtige podiumact’, aldus Danny.
Bovendien was het volgens Danny Saucedo gewoon voorbestemd: het was Zwedens beurt om dit jaar het festival te winnen, of het nu hij of Loreen was of iemand anders. Zweden is steeds bij de sterkste kandidaten op het songfestival. ‘Ik ben niet jaloers op Loreen, ik gun het haar en hou van haar en haar lied en bovendien ben ik heel fier dat Zweden won’, sluit hij af in Aftonbladet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |