quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:14 schreef LookAtMe het volgende:
Terechte klacht, daarom heb ik fitness ook maar opgegeven.
gegloofdquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:15 schreef Pharkus het volgende:
als jij nog meer apendna had gehad hadden de creationisten zelfs gegloofd dat je missing link bent.
lekkere zinsopbouw en spellingquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:15 schreef Pharkus het volgende:
als jij nog meer apendna had gehad hadden de creationisten zelfs gegloofd dat je missing link bent.
zelfs dat lukt niet.quote:
nee want dan worden we nog zwakkerquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:17 schreef Hypocriet het volgende:
dan stop je er toch ook mee?
Sportschooltopics
net zoals al mijn klachttopicsquote:
neuhquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:19 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
net zoals al mijn klachttopics
Beter dan theezakjesquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:31 schreef Meloewa het volgende:
Niemand kijk om naar die spiertjes van je
Zeker wel naar mijn overgespierde sportschool penis die een ton weegt.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:31 schreef Meloewa het volgende:
Denken dat er een missing link isquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:15 schreef Pharkus het volgende:
als jij nog meer apendna had gehad hadden de creationisten zelfs geloofd dat je missing link bent.
Op het vmbo wel.quote:
Lezen... Ik denk niet dat er een missing link is; dat is iets van de creationisten.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:36 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Denken dat er een missing link is
Creationisten
Hoe krijg je diamanten oren.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:39 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Mwa nee daar denken ze dat een nickelson jas en diamanten oortjes de man maakt
Op Jupiter ja.. Met je anabolen noodlequote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:35 schreef Zenato het volgende:
[..]
Zeker wel naar mijn overgespierde sportschool penis die een ton weegt.
en Panzermausquote:
Dat voel/zie je tochquote:Op zondag 11 maart 2012 01:25 schreef Anno2012 het volgende:
Hoe merk je spiermassa verlies? als je minder kunt liften?
Je zou het probleem bij jezelf moeten zoeken ipv de evolutie de schuld te geven.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:12 schreef dikkebroekzak het volgende:
Goverdepover wat voor een ellende is dat zeg
Waarom moet ik dag in dag uit naar de sportschool om sterke spieren te behouden? Als ik een week of twee ga zonder te trainen beginnen de spieren achteruit te gaanWaarom kunnen we als mensen niet gewoon apenspieren hebben, je ziet toch geen gorilla naar de sportschool gaan en toch zijn ze sterker dan pakweg 7 olympische deadlifters bij elkaar.
Wat ging er mis in de evolutie dat onze mensaap-soortgenoten, die voor 98,6 % gelijk zijn met ons, superieure fysieke genen hebben en wij niks van bakken? Ik wil ook de hele dag op mijn kont liggen en bananen eten en een groot bonk spier zijn.die de hele buurt doet vluchten als ik buiten kom.
Klacht: apenfysiek niet kunnen hebben zonder regelmatig te trainen
Wat zou je TS adviseren dan?quote:Op zondag 11 maart 2012 11:47 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dan train je niet goed als het na 2 weken al inzakt. Ga eens trainen ipv pompen.
als jij duh mauzer op die strand ziet lopen dan kom jij 2,5 keer klaar lul nietquote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:31 schreef Meloewa het volgende:
Nee hoor, ecto's (dunne mensen) verhongeren het snelst door hun gelimiteerde reserves en hoog metabolisme. Spieren kunnen worden omgezet in calorien, dus een kilo spiermassa kan worden geconsumeerd door het lichaam. Dus gespierde en vette mensen kunnen het langst zonder voeding.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het groeien en hebben van spieren is een relatief zware bezigheid, waarvoor veel energie nodig is. Apen hebben baat bij grotere spieren, waardoor de energieinvestering opweegt tegen de gevolgen. Ze moeten bijvoorbeeld in bomen kunnen klimmen en slingeren, ze moeten dingen doen zonder instrumenten, en de sterkste aap wordt de alfa-aap.
Gespierde apen gebruiken weliswaar meer energie, maar krijgen ook meer energie binnen doordat ze meer en beter eten hebben.
Bij mensen weegt de energieinvestering niet op tegen de gevolgen. Wij kunnen immers onze intelligentie gebruiken om dingen op een zo efficiënt mogelijke manier te doen, en we hadden minder conflicten in de groep die uitgevochten moesten worden.
Vervolgens heeft de natuur daarop 'geselecteerd': mensen met grote spieren kwamen even makkelijk aan eten, maar tijdens hongersnoden waren ze als eerste door hun energie heen en gingen eraan.
Dat is er misgegaan in de evolutie.
Dat is zo als korte periodes van honger afgewisseld worden met langere periodes van overvloed. Helaas voor onze voorouders, was het voor hen omgekeerd. Als het exemplaar dat snelle en grote spiergroei heeft niet de kans krijgt om zulke reserves op te bouwen, verspeelt het niet alleen z'n voordeel, maar krijgt het juist een nadeel: een gespierder exemplaar moet meer energie verbruiken dan een normaal exemplaar. Immers, spieren zullen zelfs als ze in omvang afnemen meer energie nodig hebben om te bewegen. Het skelet en de pezen moeten structureel sterker zijn om sterkere spieren te accomoderen. Die vragen ook meer energie om te groeien en te bewegen.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:49 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee hoor, ecto's (dunne mensen) verhongeren het snelst door hun gelimiteerde reserves en hoog metabolisme. Spieren kunnen worden omgezet in calorien, dus een kilo spiermassa kan worden geconsumeerd door het lichaam. Dus gespierde en vette mensen kunnen het langst zonder voeding.
Nee, dit is niet precies juist. Mensen met de aanleg om dik te worden hebben niet alleen bij cycli een voordeel (reserve bouwen, reserve aanspreken). Zij zijn in staat een reserve op te bouwen omdat hun metabolisme lager is. Echte 'ectos' kunnen 2x zoveel eten als endomorphs en nog steeds geen reserves opbouwen. In periodes van langdurige voedseltekort heeft een laag metabolisme voordeel.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
De "ecto's" hebben in een situatie waarin voedsel mondjesmaat voorhanden is, dus een voordeel. "Net genoeg" is voor hen iets minder dan voor exemplaren die groter en gespierder zijn.
Ik zeg niet per se dat je ongelijk hebt maar hoe verklaar je dan de grote evoltionaire overstap van de mens naar zwakkere, kleinere spieren?quote:Op zondag 11 maart 2012 15:06 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee, dit is niet precies juist. Mensen met de aanleg om dik te worden hebben niet alleen bij cycli een voordeel (reserve bouwen, reserve aanspreken). Zij zijn in staat een reserve op te bouwen omdat hun metabolisme lager is. Echte 'ectos' kunnen 2x zoveel eten als endomorphs en nog steeds geen reserves opbouwen. In periodes van langdurige voedseltekort heeft een laag metabolisme voordeel.
Dit dus voor de dikkertjes. Voor het 'meso' geval (relatief weinig vetmassa aanmaken, relatief snel spiermassa)... deze behalen in tijden van langdurig voedseltekort hun voordeel in het concurrentiespelletje. Recht van de sterkste. Zelfs bij een periode van een hele generatie: Meso geboren met ecto broertje-> pakt eten af -> wordt sterker -> pakt meer eten af -> wordt baas van de groep -> krijgt meeste eten. Dit is wat je in de natuur ziet, ook bij langdurig voedseltekort (al vlat de groep dan sneller uit elkaar).
Ecto's shinen juist in tijden van langdurige voedseloverschot.
Luiheid en computers.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:54 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Ik zeg niet per se dat je ongelijk hebt maar hoe verklaar je dan de grote evoltionaire overstap van de mens naar zwakkere, kleinere spieren?
Ik ken heel veel mensen die dit soort argumenten aandragen, vroeg of later zie je ze toch in de sportschool verschijnen.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:59 schreef Swaggmon het volgende:
Waarom trainen om sterk te wordenis gewoon tijdverspilling. Ookal ben je 200kg 100% spier geen bf ga je nog steeds dood als je kogel door je kop krijgt.
Om te genieten van het leven, trainen=niet genietenquote:Op zondag 11 maart 2012 17:04 schreef Kroc het volgende:
[..]
Ik ken heel veel mensen die dit soort argumenten aandragen, vroeg of later zie je ze toch in de sportschool verschijnen.
Waarom zou je eigenlijk leven als je toch dood gaat
Voor veel mensen welquote:Op zondag 11 maart 2012 17:07 schreef Swaggmon het volgende:
[..]
Om te genieten van het leven, trainen=niet genieten
Trainen hoeft je niet persé mooi te maken. Als je een lelijke rotkop hebt dan kun een gespierd lichaam trainen maar je blijft een lelijke rotkop houden. Oliedomme reactie dus.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:51 schreef Izabelle het volgende:
Je moet er wat voor over hebben om er mooi uit te zien.
Bedankt voor de glasheldere uitleg.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:49 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee hoor, ecto's (dunne mensen) verhongeren het snelst door hun gelimiteerde reserves en hoog metabolisme. Spieren kunnen worden omgezet in calorien, dus een kilo spiermassa kan worden geconsumeerd door het lichaam. Dus gespierde en vette mensen kunnen het langst zonder voeding.
hij traint om sterk te wordenquote:Op zondag 11 maart 2012 17:51 schreef Izabelle het volgende:
Je moet er wat voor over hebben om er mooi uit te zien.
quote:Op zondag 11 maart 2012 17:07 schreef Swaggmon het volgende:
[..]
Om te genieten van het leven, trainen=niet genieten
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:36 schreef SomePerson het volgende:
Gorilla's zitten dan ook niet achter een bureau...
#Kutleven.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:57 schreef Panzermaus het volgende:
[..]dat maak je er zelf van
Laat me raden. Lekker side raises doen met 4 kg dumbbells. Circuit- en groepsfitness op apparaten. Buikspieroefeningen, beetje 3x12 aan de lat pulldown hangen. Fietsen en crosstrainer. Allemaal met zachte fitnessmuziek op de achtergrond, en maar onbegrepen en ongemakkelijk om je heen staren. En na een jaar nog exact hetzelfde er uit zien maar 'wel meer conditie hebben'.
Goh, klinkt als dolle pret. Not. Doe het eens anders, regel een abo bij een fatsoenlijke gym met los ijzer. Eet thuis de hele dag, kijk motivatiemateriaal, zet je doelen voor de training en luister harde muziek. Neuk een meisje zonder haar vol te dumpen. Fok jezelf op, leg een uur van te voren een lijntje NoxiPro, drink voldoende water.
All set, trek je strakste shirt of tanktop aan, ga naar de gym. Friemel aan je penis tijdens het omkleden en vul nonchalant je waterflesje. Muziek nog een tikje harder. Storm de hal binnen en loop naar de vrije gewichten hoek. Warm up met wat stretches en daarna als een gek pullups doen om warm te worden.
Schuif de schijven op de stang en doe warmup set squats voor 15 reps met licht gewicht. Even water drinken, meer gewicht op de stang, 5 zware reps. Meer gewicht. Uitrusten. Rinse & repeat, eindig met 3 zware sets van 5 reps. Raam open, luchthappen. Wanneer je al moet kotsen doe je dat nu. Als je nu nog niet de smaak te pakken hebt, heb je een oestrogeen overschot. Doorgaan dus.
Raam dicht. Bench pressen. Overhead pressen. Zware cable rows. Dips. Sluit af met deadlifts, go superheavy. Uitrusten. Breed doen, shirt uittrekken, flexen in de spiegels. Pullups tot failure, slopen. Pushups tot failure, daarna meteen jezelf zo langzaam mogelijk naar beneden laten zakken tot je niet meer kunt. Op dit moment moet je wel rillerig en beverig zijn, je lichaam weet niet wat er gebeurt. Uitrusten met water. Afsluiten met een superheavy set legpress. Kruipend naar de kleedkamer. Nog meer tijd naakt besteden aldaar, narcisme level 99. Naar je crib en een paar dagen goed uitrusten en vreten als een gek. De volgende training nog meer gewicht verzetten.
Probeer dat eens voor de verandering, een weekje moet genoeg zijn om de smaak te pakken te krijgen. Watje. Met je situps.
Ga ik gelijk doenquote:Op zondag 11 maart 2012 17:57 schreef Panzermaus het volgende:
[..]dat maak je er zelf van
Laat me raden. Lekker side raises doen met 4 kg dumbbells. Circuit- en groepsfitness op apparaten. Buikspieroefeningen, beetje 3x12 aan de lat pulldown hangen. Fietsen en crosstrainer. Allemaal met zachte fitnessmuziek op de achtergrond, en maar onbegrepen en ongemakkelijk om je heen staren. En na een jaar nog exact hetzelfde er uit zien maar 'wel meer conditie hebben'.
Goh, klinkt als dolle pret. Not. Doe het eens anders, regel een abo bij een fatsoenlijke gym met los ijzer. Eet thuis de hele dag, kijk motivatiemateriaal, zet je doelen voor de training en luister harde muziek. Neuk een meisje zonder haar vol te dumpen. Fok jezelf op, leg een uur van te voren een lijntje NoxiPro, drink voldoende water.
All set, trek je strakste shirt of tanktop aan, ga naar de gym. Friemel aan je penis tijdens het omkleden en vul nonchalant je waterflesje. Muziek nog een tikje harder. Storm de hal binnen en loop naar de vrije gewichten hoek. Warm up met wat stretches en daarna als een gek pullups doen om warm te worden.
Schuif de schijven op de stang en doe warmup set squats voor 15 reps met licht gewicht. Even water drinken, meer gewicht op de stang, 5 zware reps. Meer gewicht. Uitrusten. Rinse & repeat, eindig met 3 zware sets van 5 reps. Raam open, luchthappen. Wanneer je al moet kotsen doe je dat nu. Als je nu nog niet de smaak te pakken hebt, heb je een oestrogeen overschot. Doorgaan dus.
Raam dicht. Bench pressen. Overhead pressen. Zware cable rows. Dips. Sluit af met deadlifts, go superheavy. Uitrusten. Breed doen, shirt uittrekken, flexen in de spiegels. Pullups tot failure, slopen. Pushups tot failure, daarna meteen jezelf zo langzaam mogelijk naar beneden laten zakken tot je niet meer kunt. Op dit moment moet je wel rillerig en beverig zijn, je lichaam weet niet wat er gebeurt. Uitrusten met water. Afsluiten met een superheavy set legpress. Kruipend naar de kleedkamer. Nog meer tijd naakt besteden aldaar, narcisme level 99. Naar je crib en een paar dagen goed uitrusten en vreten als een gek. De volgende training nog meer gewicht verzetten.
Probeer dat eens voor de verandering, een weekje moet genoeg zijn om de smaak te pakken te krijgen. Watje. Met je situps.
trainen zorgt iig voor dat je beter weg kan vluchten als je de schutter mogelijk aan ziet komen he.quote:Op zondag 11 maart 2012 16:59 schreef Swaggmon het volgende:
Waarom trainen om sterk te wordenis gewoon tijdverspilling. Ookal ben je 200kg 100% spier geen bf ga je nog steeds dood als je kogel door je kop krijgt.
quote:Op zondag 11 maart 2012 18:30 schreef Jahr00n het volgende:
Zo smerig van die vieze ecto's. Gadverdamma ik kots op mensen die niet trainen. Minderwaardig volk.
Heb je daar ook wetenschappelijke onderbouwing voor? Ik heb eens wat research gedaan, en er is niets te vinden dat enigszins wetenschappelijk is.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:06 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee, dit is niet precies juist. Mensen met de aanleg om dik te worden hebben niet alleen bij cycli een voordeel (reserve bouwen, reserve aanspreken). Zij zijn in staat een reserve op te bouwen omdat hun metabolisme lager is. Echte 'ectos' kunnen 2x zoveel eten als endomorphs en nog steeds geen reserves opbouwen. In periodes van langdurige voedseltekort heeft een laag metabolisme voordeel.
Dit dus voor de dikkertjes. Voor het 'meso' geval (relatief weinig vetmassa aanmaken, relatief snel spiermassa)... deze behalen in tijden van langdurig voedseltekort hun voordeel in het concurrentiespelletje. Recht van de sterkste. Zelfs bij een periode van een hele generatie: Meso geboren met ecto broertje-> pakt eten af -> wordt sterker -> pakt meer eten af -> wordt baas van de groep -> krijgt meeste eten. Dit is wat je in de natuur ziet, ook bij langdurig voedseltekort (al vlat de groep dan sneller uit elkaar).
Ecto's shinen juist in tijden van langdurige voedseloverschot.
quote:Op zondag 11 maart 2012 18:30 schreef Jahr00n het volgende:
Zo smerig van die vieze ecto's. Gadverdamma ik kots op mensen die niet trainen. Minderwaardig volk.
Moet eerlijk toegeven dat ik jouw reacties altijd wel van aanzienlijke kwaliteit vindt.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Heb je daar ook wetenschappelijke onderbouwing voor? Ik heb eens wat research gedaan, en er is niets te vinden dat enigszins wetenschappelijk is.
Het geheel blijkt te komen van een of andere vage Amerikaan, die dacht dat ieder lichaamstype psychologische kenmerken heeft. Het wordt vrijwel overal afgedaan als pseudo-wetenschap, behalve op fitness- en bodybuildingfora.
Het enige wat enigszins relevant is, is dat je met die termen een lichaamsbouw kunt beschrijven. Maar ik kan geen enkel bewijs vinden dat ecto's altijd ecto's blijven. Het lijken geen specifiekere termen te zijn dan "dik" of "dun".
Een korte vergelijking met de werkelijkheid ontkracht het geheel ook: ik ken persoonlijk verschillende mensen die tussen hun 18e en 25e veranderden van "ecto's" naar "endo's". Om een voorbeeld te geven dat iedereen hier kan bekijken: Christian Bale was in The Machinist een "ecto", in American Psycho een "meso", en in Batman Begins een "endo".
Long story short: als je enige geloofwaardigheid wilt voor je theorie van somatotypologie, dan moet je met wetenschappelijke bronnen komen.
Volgens mij ben je sowieso nooit voluit meso, endo of ecto. Altijd wel een combinatie van.quote:Op zondag 11 maart 2012 18:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Heb je daar ook wetenschappelijke onderbouwing voor? Ik heb eens wat research gedaan, en er is niets te vinden dat enigszins wetenschappelijk is.
Het geheel blijkt te komen van een of andere vage Amerikaan, die dacht dat ieder lichaamstype psychologische kenmerken heeft. Het wordt vrijwel overal afgedaan als pseudo-wetenschap, behalve op fitness- en bodybuildingfora.
Het enige wat enigszins relevant is, is dat je met die termen een lichaamsbouw kunt beschrijven. Maar ik kan geen enkel bewijs vinden dat ecto's altijd ecto's blijven. Het lijken geen specifiekere termen te zijn dan "dik" of "dun".
Een korte vergelijking met de werkelijkheid ontkracht het geheel ook: ik ken persoonlijk verschillende mensen die tussen hun 18e en 25e veranderden van "ecto's" naar "endo's". Om een voorbeeld te geven dat iedereen hier kan bekijken: Christian Bale was in The Machinist een "ecto", in American Psycho een "meso", en in Batman Begins een "endo".
Long story short: als je enige geloofwaardigheid wilt voor je theorie van somatotypologie, dan moet je met wetenschappelijke bronnen komen.
Dat klopt, het is vaak een combi van. Wel heeft ieder type bepaalde specifieke kenmerken waardoor je toch een onderscheid kan maken.quote:Op zondag 11 maart 2012 19:31 schreef Robophatt het volgende:
[..]
Volgens mij ben je sowieso nooit voluit meso, endo of ecto. Altijd wel een combinatie van.
Het is denk ik ook niet bij iedereen even duidelijk te zien. Daarnaast lijkt het me erg lastig om lichaamstypen in 3 soorten te verdelen; zouden er beter 300 kunnen zijn.
Maar het geeft wel een redelijke richtlijn en je weet waar je met sporten rekening mee kunt houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |