abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 maart 2012 @ 18:33:16 #76
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_108978672
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 18:30 schreef Jahr00n het volgende:
Zo smerig van die vieze ecto's. Gadverdamma ik kots op mensen die niet trainen. Minderwaardig volk.
  zondag 11 maart 2012 @ 18:33:33 #77
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_108978678
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 15:06 schreef Zith het volgende:

[..]

Nee, dit is niet precies juist. Mensen met de aanleg om dik te worden hebben niet alleen bij cycli een voordeel (reserve bouwen, reserve aanspreken). Zij zijn in staat een reserve op te bouwen omdat hun metabolisme lager is. Echte 'ectos' kunnen 2x zoveel eten als endomorphs en nog steeds geen reserves opbouwen. In periodes van langdurige voedseltekort heeft een laag metabolisme voordeel.

Dit dus voor de dikkertjes. Voor het 'meso' geval (relatief weinig vetmassa aanmaken, relatief snel spiermassa)... deze behalen in tijden van langdurig voedseltekort hun voordeel in het concurrentiespelletje. Recht van de sterkste. Zelfs bij een periode van een hele generatie: Meso geboren met ecto broertje-> pakt eten af -> wordt sterker -> pakt meer eten af -> wordt baas van de groep -> krijgt meeste eten. Dit is wat je in de natuur ziet, ook bij langdurig voedseltekort (al vlat de groep dan sneller uit elkaar).
Ecto's shinen juist in tijden van langdurige voedseloverschot.
Heb je daar ook wetenschappelijke onderbouwing voor? Ik heb eens wat research gedaan, en er is niets te vinden dat enigszins wetenschappelijk is.

Het geheel blijkt te komen van een of andere vage Amerikaan, die dacht dat ieder lichaamstype psychologische kenmerken heeft. Het wordt vrijwel overal afgedaan als pseudo-wetenschap, behalve op fitness- en bodybuildingfora.

Het enige wat enigszins relevant is, is dat je met die termen een lichaamsbouw kunt beschrijven. Maar ik kan geen enkel bewijs vinden dat ecto's altijd ecto's blijven. Het lijken geen specifiekere termen te zijn dan "dik" of "dun".

Een korte vergelijking met de werkelijkheid ontkracht het geheel ook: ik ken persoonlijk verschillende mensen die tussen hun 18e en 25e veranderden van "ecto's" naar "endo's". Om een voorbeeld te geven dat iedereen hier kan bekijken: Christian Bale was in The Machinist een "ecto", in American Psycho een "meso", en in Batman Begins een "endo".

Long story short: als je enige geloofwaardigheid wilt voor je theorie van somatotypologie, dan moet je met wetenschappelijke bronnen komen.
  zondag 11 maart 2012 @ 18:35:09 #78
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_108978730
Maar TS: Meer eten, harder trainen met hoog gewicht en weinig herhalingen.
pi_108979750
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 18:30 schreef Jahr00n het volgende:
Zo smerig van die vieze ecto's. Gadverdamma ik kots op mensen die niet trainen. Minderwaardig volk.
pi_108979795
Rijst/kip/vis eten totdat je er bij neervalt, daarnaast nog whey, creatine en op trainingsdagen bcaa's zodat je niks gaat overtrainen.
  zondag 11 maart 2012 @ 19:06:59 #81
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_108979887
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 18:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Heb je daar ook wetenschappelijke onderbouwing voor? Ik heb eens wat research gedaan, en er is niets te vinden dat enigszins wetenschappelijk is.

Het geheel blijkt te komen van een of andere vage Amerikaan, die dacht dat ieder lichaamstype psychologische kenmerken heeft. Het wordt vrijwel overal afgedaan als pseudo-wetenschap, behalve op fitness- en bodybuildingfora.

Het enige wat enigszins relevant is, is dat je met die termen een lichaamsbouw kunt beschrijven. Maar ik kan geen enkel bewijs vinden dat ecto's altijd ecto's blijven. Het lijken geen specifiekere termen te zijn dan "dik" of "dun".

Een korte vergelijking met de werkelijkheid ontkracht het geheel ook: ik ken persoonlijk verschillende mensen die tussen hun 18e en 25e veranderden van "ecto's" naar "endo's". Om een voorbeeld te geven dat iedereen hier kan bekijken: Christian Bale was in The Machinist een "ecto", in American Psycho een "meso", en in Batman Begins een "endo".

Long story short: als je enige geloofwaardigheid wilt voor je theorie van somatotypologie, dan moet je met wetenschappelijke bronnen komen.
Moet eerlijk toegeven dat ik jouw reacties altijd wel van aanzienlijke kwaliteit vindt.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_108981027
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 18:33 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Volgens mij ben je sowieso nooit voluit meso, endo of ecto. Altijd wel een combinatie van.
Het is denk ik ook niet bij iedereen even duidelijk te zien. Daarnaast lijkt het me erg lastig om lichaamstypen in 3 soorten te verdelen; zouden er beter 300 kunnen zijn.

Maar het geeft wel een redelijke richtlijn en je weet waar je met sporten rekening mee kunt houden.
"My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
  zondag 11 maart 2012 @ 19:36:05 #83
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_108981193
meso, endo of ecto????????/
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_108981413
quote:
10s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:36 schreef cvboer het volgende:
meso, endo of ecto????????/
:')

niet weten dat je een ectotje bent :')
pi_108981457
Dit is precies de reden dat ik gestopt ben. Vooral nadat ik het drukker kreeg met school en tijd maken voor m'n vriendin.

Als je genoeg blijft bewegen, raak je niet alles alles kwijt. Wel ben je inderdaad minder sterk. En het scheelt weer abonnementskosten :D
  zondag 11 maart 2012 @ 19:42:35 #86
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_108981496
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2012 19:31 schreef Robophatt het volgende:

[..]

Volgens mij ben je sowieso nooit voluit meso, endo of ecto. Altijd wel een combinatie van.
Het is denk ik ook niet bij iedereen even duidelijk te zien. Daarnaast lijkt het me erg lastig om lichaamstypen in 3 soorten te verdelen; zouden er beter 300 kunnen zijn.

Maar het geeft wel een redelijke richtlijn en je weet waar je met sporten rekening mee kunt houden.
Dat klopt, het is vaak een combi van. Wel heeft ieder type bepaalde specifieke kenmerken waardoor je toch een onderscheid kan maken.
Verder ben ik het roerend met je eens.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')