Waarom moet het een mens zijn? Rationeel gezien.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:09 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat is geen huwelijk tussen twee volwassen mensen, dus die vergelijking is irrelevant, rationeel gezien.
Nog zo'n debiele vergelijking. Kunnen die ook trouwen dan? En volgens mij worden huwelijken tussen verwanten heden ten dage alleen aan de zuidkant van de Middelandse Zee nog normaal gevonden.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:11 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Incest tussen volwassenen is ook goed in Frankrijk, Spanje, Israël, China, Rusland... heb je daar een probleem mee?
Omdat een niet menselijk dier het bewustzijn niet heeft om rechtsgeldige beslissingen te maken.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Waarom moet het een mens zijn? Rationeel gezien.²
Onzin, dat is geen debiele vergelijking. Die landen gebruiken jouw argumentatie om incest goed te keuren.quote:
2 volwassen gehandicapten/geesteszieken kunnen dus niet huwen? Ok.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:13 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Omdat een dier het bewustzijn niet heeft om rechtsgeldige beslissingen te maken.
Groot verschil tussen toelaten en goedkeuren, he.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:13 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Onzin, dat is geen debiele vergelijking. Die landen gebruiken jouw argumentatie om incest goed te keuren.
Dit klopt inderdaad. Spot on old chap.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:14 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
2 volwassen gehandicapten/geesteszieken kunnen dus niet huwen? Ok.²
Toch kan het in Nederland.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dit klopt inderdaad. Spot on old chap.
Switzerland Considers Legalizing Consensual Incest; Columbia Professor Accused of Sex With Daughter - ABC Newsquote:Op zondag 11 maart 2012 22:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Groot verschil tussen toelaten en goedkeuren, he.
Mensen die verklaart zijn de geestelijke capaciteit niet hebben om rechtsgeldige beslissingen te maken kunnen niet trouwen en krijgen dezelfde wettelijke bescherming als minderjarigen.quote:
Ik snap even niet hoe dit een reactie is op mijn punt.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:15 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Switzerland Considers Legalizing Consensual Incest; Columbia Professor Accused of Sex With Daughter - ABC News
http://abcnews.go.com/Hea(...)ed/story?id=12395499
[ afbeelding ]
Maar dit heeft geen moet met het homohuwelijk te maken, is dus offtopic. Je mag er vast wel een apart topic over openen.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:15 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Switzerland Considers Legalizing Consensual Incest; Columbia Professor Accused of Sex With Daughter - ABC News
http://abcnews.go.com/Hea(...)ed/story?id=12395499
[ afbeelding ]
Het heeft wel alles met jouw argumentatie te maken. Wat is het probleem als vader en dochter met elkaar naar bed gaan, zolang ze beide volwassen zijn dan mag dat in die landen. Walgelijk toch.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:17 schreef Ferdo het volgende:
Maar dit heeft geen moet met het homohuwelijk te maken, is dus offtopic. Je mag er vast wel een apart topic over openen.
Nogmaals: heeft níets met het homohuwelijk te maken, elke vergelijking tussen incest en het homohuwelijk is ongeldig. Open maar een apart topic.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:19 schreef Billy-jazz het volgende:
[..]
Het heeft wel alles met jouw argumentatie te maken. Wat is het probleem als vader en dochter met elkaar naar bed gaan, zolang ze beide volwassen zijn dan mag dat in die landen. Walgelijk toch.
Over kuisheid gesproken... Hypocriet opperfossielquote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:17 schreef QBay het volgende:
Lekker jonge jongetjes in de kont neuken mag wel? Dat kost geen geld zeker?
Kom kom, er is geen enkele Katholiek te vinden die niet platonische liefde tussen priester en kind prediktquote:Op zondag 11 maart 2012 23:03 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Over kuisheid gesproken... Hypocriet opperfossiel
Ik kan me hier zo boos over maken. Ware het niet dat ik religie op (deze manier) zo belachelijk vind. Men loopt elkaar maar een beetje achterna en gelooft klakkeloos wat wordt gezegd en wat geschreven staat in een 2000 jaar oud boek
Waar zou dát nou vandaan komen...quote:
Je geeft zelf al aan dat het hier om oude wereldvreemde knurften gaat die er over pak'm beet 20 jaar toch niet meer zijn.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:30 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Waar zou dát nou vandaan komen...
Logisch gevolg als de wat hoger geplaatste katholieken misdrijven onder het vloerkleed proberen te schuiven, de neiging hebben om slachtoffers van die misdrijven te criminaliseren, geregeld baude, soms ronduit discriminerende uitlatingen ongestraft kunnen doen (over homo's bijvoorbeeld), etc.
Ja, dat kan wat antipathie oproepen bij mensen van buiten die kerk.
Dat zal men twintig jaar geleden ook hebben gedacht, en ziedaar: de oude wereldvreemde knurften van toen werden domweg vervangen door een door henzelf klaargestoomde nieuwe lichting wereldvreemde knurften.quote:Op maandag 12 maart 2012 00:32 schreef Debenijde het volgende:
[..]
Je geeft zelf al aan dat het hier om oude wereldvreemde knurften gaat die er over pak'm beet 20 jaar toch niet meer zijn.
Iets met zaaien en oogsten...quote:
Dat is de denkfout, in de categorie 'de kerk moet met zijn tijd meegaan'. Vanuit het perspectief van de kerk natuurlijk nogal een absurd idee, sowieso voor iedereen die wat verder wil kijken dan de waan van de dag nogal een absurd idee.quote:Op maandag 12 maart 2012 00:32 schreef Debenijde het volgende:
[..]
Je geeft zelf al aan dat het hier om oude wereldvreemde knurften gaat die er over pak'm beet 20 jaar toch niet meer zijn.
Het huwelijk is geen religieus instituut. Het huwelijk bestond al lang voor die sekte van Christus ontstond.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:28 schreef BansheeBoy het volgende:
Weet je wat ik zo schijnhelig vindt aan betreffende homo''s en Bernhard Isaak's, ze willen niks te maken hebben met religie, tevens keurt zo goed als elke (Monotheistische) religie hun handelen af, maar toch willen ze hun "liefde bezegelen'' d.m.v. een religieus instituut als het huwelijk. Is best wel krom vind ik.²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |