abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 12 maart 2012 @ 16:16:19 #181
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109014491
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:13 schreef Kluts het volgende:

[..]

True, maar het probleem is vaak dat hoe langer je met dit soort dingen wacht, hoe groter het voetstuk waar je het object van affectie op plaatst wordt en hoe moeilijker het word om te vertellen hoe je er eigenlijk echt in staat.
Achja de gemiddelde man denkt het zo aan te pakken als jij zegt, stapt vervolgens op het betreffende meisje af en zegt

:@ :@ :@ gprflblllblfeeeeeh :@ hmmm hi hi wil je misschien errr nouja ehh dingen :@
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_109014563
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:13 schreef Kluts het volgende:

[..]

True, maar het probleem is vaak dat hoe langer je met dit soort dingen wacht, hoe groter het voetstuk waar je het object van affectie op plaatst wordt en hoe moeilijker het word om te vertellen hoe je er eigenlijk echt in staat.
Klopt. Dit bewijst maar weer dat TS geen kans maakt.. en hij weet het! Als hij echt zo'n stoere boii was geweest en zeker wist dat zij hem wilde, had hij het wel duidelijk in haar gezicht gezegd.
Hij kan een afwijzing gewoon nog niet aan. Hoe schattig.
pi_109014646
quote:
2s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Achja de gemiddelde man denkt het zo aan te pakken als jij zegt, stapt vervolgens op het betreffende meisje af en zegt

:@ :@ :@ gprflblllblfeeeeeh :@ hmmm hi hi wil je misschien errr nouja ehh dingen :@
Vrouwen zijn ook maar mensen. Ze poepen ook.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  Moderator maandag 12 maart 2012 @ 16:23:13 #184
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109014765
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:20 schreef Kluts het volgende:

[..]

:{w hey je bent verliefd of je bent het niet.
pi_109014767
quote:

[..]

Ze poepen ook.
In jouw realiteit misschien.
pi_109014806
quote:

[..]

Echte vrouwen hebben een stoma, je weet.
pi_109014811
quote:
2s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:23 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

:{w hey je bent verliefd of je bent het niet.
True, maar je moet een vrouw niet teveel op een voetstuk zetten.
  Moderator maandag 12 maart 2012 @ 16:26:28 #188
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109014899
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:24 schreef Kluts het volgende:

[..]

True, maar je moet een vrouw niet teveel op een voetstuk zetten.
Waarom niet.
pi_109015220
quote:
8s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Waarom niet.
Omdat je ze dan niet meer mee durft uit te vragen en het dan nooit wat wordt. :P
Je vriendin, die zet je op een voetstuk en behandel je als een prinses. Maar tot die tijd moet je daar nog helemaal niet mee bezig zijn.
pi_109015249
quote:
2s.gif Op maandag 12 maart 2012 15:59 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

haha idd de befaamde friendzone zoen been there done that, einde verhaal :D (de volgende fase is dat ze je komt vertellen over haar veroveringen :P )
Meegemaakt, hèèl vervelend.
  Moderator maandag 12 maart 2012 @ 16:36:10 #191
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109015269
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:34 schreef Kluts het volgende:

[..]

Omdat je ze dan niet meer mee durft uit te vragen en het dan nooit wat wordt. :P
Je vriendin, die zet je op een voetstuk en behandel je als een prinses. Maar tot die tijd moet je daar nog helemaal niet mee bezig zijn.
hmm beetje kromme beredenering... imo. Maar dat zal wel aan mij liggen, vrouwen schaal ik sowieso altijd hoger in dan mannen...
pi_109015337
quote:
2s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:36 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

hmm beetje kromme beredenering... imo. Maar dat zal wel aan mij liggen, vrouwen schaal ik sowieso altijd hoger in dan mannen...
Nee, dat is niet krom. Als je bij voorbaat al gaat opkijken tegen een meid maak je het veel groter dan het is. Gewoon mee uit vragen die hap, niet eerst maanden achter haar kont aan gaan lopen.

Dat je vrouwen 'hoger' inschaalt dan mannen, ik neem aan dat je bedoelt dat je ze netjes behandeld. Dat is uiteraard vanzelfsprekend.
  Moderator maandag 12 maart 2012 @ 16:41:07 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109015473
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:37 schreef Kluts het volgende:

[..]

Nee, dat is niet krom. Als je bij voorbaat al gaat opkijken tegen een meid maak je het veel groter dan het is. Gewoon mee uit vragen die hap, niet eerst maanden achter haar kont aan gaan lopen.

Dat je vrouwen 'hoger' inschaalt dan mannen, ik neem aan dat je bedoelt dat je ze netjes behandeld. Dat is uiteraard vanzelfsprekend.
Ik zie vrouwen als meerdere, vollediger mensen! Wij mannen missen een stukje :)
pi_109015521
quote:
2s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens, mannen en vrouwen zijn verschillend, goed in verschillende dingen en dat maakt het juist interessant.
pi_109017011
quote:
2s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Heb je ze wel op orde daar, in je bovenkamer? :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Moderator maandag 12 maart 2012 @ 18:07:56 #196
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109018660
Geen idee maar ik kan het wel uitleggen waarom ik het vind. Een vrouw is genetisch gezien perfecter met 2 x chromosomen, de man heef een x en een y waarop voornamelijk hormoon ontregelende genen liggen. Een vrouw is ook vollediger en vrouw heeft alles wat een man ook heeft (soms in een andere vorm :P ) bij een man ontbreken dingen als een baarmoeder. Dan is het ook nog eens zo dat alleen vrouwen mitochondriaal DNA kunnendoorgeven de man levert alleen wat chromosomen de rest komt van de vrouw (lees: de rest van de cel) Dit alles resulteerd er ondermeer in dat vrouwen langer leven.

De man is slecht noodzakelijk geworden vanwege een genetische wapenwedloop die wij voeren tegen allerhande parasieten en virussen (bron: the red queen)

Dus mijnsinziens is een man slechts een vrouw die niet af is.

Maar misschien moet ik de dingen in miijn hoofd nog eens beter op een rijtje zetten :)
pi_109069054
quote:
2s.gif Op maandag 12 maart 2012 18:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Geen idee maar ik kan het wel uitleggen waarom ik het vind. Een vrouw is genetisch gezien perfecter met 2 x chromosomen, de man heef een x en een y waarop voornamelijk hormoon ontregelende genen liggen.
Deze 2 zinnen hebben mijn avond gemaakt ^O^
Wat een prachtige filosofische benadering om de biologie te begrijpen

(en ik ben niet sarcastisch)
pi_109069177
Het woord vrouw moet alleen vervangen worden door 'wijf'.
pi_109069656
quote:
2s.gif Op maandag 12 maart 2012 18:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Geen idee maar ik kan het wel uitleggen waarom ik het vind. Een vrouw is genetisch gezien perfecter met 2 x chromosomen, de man heef een x en een y waarop voornamelijk hormoon ontregelende genen liggen. Een vrouw is ook vollediger en vrouw heeft alles wat een man ook heeft (soms in een andere vorm :P ) bij een man ontbreken dingen als een baarmoeder. Dan is het ook nog eens zo dat alleen vrouwen mitochondriaal DNA kunnendoorgeven de man levert alleen wat chromosomen de rest komt van de vrouw (lees: de rest van de cel) Dit alles resulteerd er ondermeer in dat vrouwen langer leven.

De man is slecht noodzakelijk geworden vanwege een genetische wapenwedloop die wij voeren tegen allerhande parasieten en virussen (bron: the red queen)

Dus mijnsinziens is een man slechts een vrouw die niet af is.

Maar misschien moet ik de dingen in miijn hoofd nog eens beter op een rijtje zetten :)
Mooie biologische verklaring maar helemaal volledig is het niet.

Vrouwen hebben weer geen prostaat (of je zou de baarmoeder of klieren van Bartholini klieren van Skene volgens Wikipedia ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Klieren_van_Skene ) hiertoe moeten rekenen). Verder bloeden vrouwen maandelijks, soms zelfs met medisch ongunstige gevolgen (anemie). Dan zorgt hun tekort aan testosteron voor irrationaliteit, teveel kunnen en willen waardoor snel stressend en fysiek zwakkere spieren.

Over hormoonontregelingen gesproken, bij mensen is het dan ook zo, dat de menopauze bij de vrouw, meteen zorgt voor botontkalking met als gevolg eerder lagere kwaliteit van leven door botbreuken (waar wervelinzakkingen ook toebehoren), ondanks de langere levensduur bij vrouwen dan mannen.

Dus tsja, meer af, perfecter? Het is maar hoe je het bekijkt, maar een goed samenwerkend koppel vult elkaar goed aan op elkaars zwakheden (hoewel in deze samenleving maar weinig mensen dat beseffen :P ).

[ Bericht 3% gewijzigd door Godshand op 13-03-2012 22:44:07 ]
pi_109076189
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:18 schreef Lidlchips het volgende:
Het woord vrouw moet alleen vervangen worden door 'wijf'.
Deze meisje...
  woensdag 14 maart 2012 @ 12:24:18 #201
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_109084694
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 22:26 schreef Godshand het volgende:

[..]

Mooie biologische verklaring maar helemaal volledig is het niet.

Vrouwen hebben weer geen prostaat (of je zou de baarmoeder of klieren van Bartholini klieren van Skene volgens Wikipedia ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Klieren_van_Skene ) hiertoe moeten rekenen). Verder bloeden vrouwen maandelijks, soms zelfs met medisch ongunstige gevolgen (anemie). Dan zorgt hun tekort aan testosteron voor irrationaliteit, teveel kunnen en willen waardoor snel stressend en fysiek zwakkere spieren.

Over hormoonontregelingen gesproken, bij mensen is het dan ook zo, dat de menopauze bij de vrouw, meteen zorgt voor botontkalking met als gevolg eerder lagere kwaliteit van leven door botbreuken (waar wervelinzakkingen ook toebehoren), ondanks de langere levensduur bij vrouwen dan mannen.

Dus tsja, meer af, perfecter? Het is maar hoe je het bekijkt, maar een goed samenwerkend koppel vult elkaar goed aan op elkaars zwakheden (hoewel in deze samenleving maar weinig mensen dat beseffen :P ).
Tekort aan testosteron zorgt voor irrationaliteit? Hoe kom je daarbij?
Overigens raken mannen rond diezelfde leeftijd ook hormonaal ontregeld door het afnemen van testosteronproductie.

Ik denk dat mannen en vrouwen veel meer op elkaar lijken dan veel mensen (willen) denken. Ik ben het met je eens dat een goed koppel elkaars zwakheden aanvult, maar ik denk dat die zelden geslachtsgebonden zijn. Zo rijdt mijn vriend beter auto, maar ik kan beter kaartlezen en parkeren. ;)
...as always
  Moderator woensdag 14 maart 2012 @ 12:30:57 #202
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109084915
Een goed koppel versterkt elkaars zwakheden :)

En we verschillen inderdaad niet zo veel van elkaar er ontbreken wat kleine dingetjes aan een man. Maar dat is nou eenmaal hoe de biologie man en vrouw definieert. De vrouw van een soort hebben de grootste zaadcellen, en zijn de dragers van het meeste erfelijke materiaal (lees de erfelijke zaken buiten het daadwerkelijke genoom heen, zoals het eerder genoemde mitochondriaal DNA, maar ook epigenetische inprenting etc.).
Dit kun je mooi zien in hybryden, bij muilezels, muildieren, lijgers, zedonks, zorses en zebrules is het het vrouwtje dat voor de kenmerkendheid van het nageslacht zorgt.

[ Bericht 33% gewijzigd door Bosbeetle op 14-03-2012 12:40:48 ]
pi_109087219
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:24 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Tekort aan testosteron zorgt voor irrationaliteit? Hoe kom je daarbij?
Tekort aan testosteron, dus een grotere hoeveelheid oestrogeen zorgt voor irrationaliteit als vrouwen emotioneel geprikkeld worden.

Dit verklaart het grote aandeel aan vrouwen bij vegetariërs, vrouwen die bij mannen blijven die klappen uitdelen/vreemd gaan/ander fout gedrag en vrouwen die makkelijk beinvloedbaar zijn door waarzeggers of alternatieve geneeswijzen (ooit in een onderzoek aangetoond dat met name vrouwen de grootste klantengroep zijn (dus mannen zijn er wel maar minder)).

Ik chargeer nu een beetje, maar vrouwen zijn meer emotioneel (en dus minder rationeel) beinvloedbaar dan mannen. Dat wil niet zeggen dat vrouwen geen 2+2 kunnen uitrekenen, of niet een diagnose kunnen stellen (zoals vrouwelijke artsen dagelijks doen).

Terug naar het topic: dat laatste is mede van invloed dat vrouwen dus zelden voor vriendelijke mannen gaan, en deze mannen dus in de friendzone komen. Rationeel ziet de man er prima uit: lachen met hem, vriendelijk, heeft wat voor jouw over qua tijd- of energie investering, en niet lelijk. Iedereen zou zeggen: de ideale man. Maar nu komt dan dus het irrationele: vrouwen worden niet emotioneel/sexueel geprikkeld door deze man en blijven dus vrienden met hem.
pi_109087395
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 13:38 schreef Godshand het volgende:

[..]

Tekort aan testosteron, dus een grotere hoeveelheid oestrogeen zorgt voor irrationaliteit als vrouwen emotioneel geprikkeld worden.

Dit verklaart het grote aandeel aan vrouwen bij vegetariërs, vrouwen die bij mannen blijven die klappen uitdelen/vreemd gaan/ander fout gedrag en vrouwen die makkelijk beinvloedbaar zijn door waarzeggers of alternatieve geneeswijzen (ooit in een onderzoek aangetoond dat met name vrouwen de grootste klantengroep zijn (dus mannen zijn er wel maar minder)).

Ik chargeer nu een beetje, maar vrouwen zijn meer emotioneel (en dus minder rationeel) beinvloedbaar dan mannen. Dat wil niet zeggen dat vrouwen geen 2+2 kunnen uitrekenen, of niet een diagnose kunnen stellen (zoals vrouwelijke artsen dagelijks doen).

Terug naar het topic: dat laatste is mede van invloed dat vrouwen dus zelden voor vriendelijke mannen gaan, en deze mannen dus in de friendzone komen. Rationeel ziet de man er prima uit: lachen met hem, vriendelijk, heeft wat voor jouw over qua tijd- of energie investering, en niet lelijk. Iedereen zou zeggen: de ideale man. Maar nu komt dan dus het irrationele: vrouwen worden niet emotioneel/sexueel geprikkeld door deze man en blijven dus vrienden met hem.

Hier nog een linkje ter bevestiging: vrouwen met extra testosteron, zijn minder op de emoties van anderen gericht: http://www.nu.nl/gezondhe(...)levingsvermogen.html
  Moderator woensdag 14 maart 2012 @ 13:45:24 #205
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109087441
Tja dan kun je gaan discusieren of dat een slechte of juist een goede eigenschap is.

Ontopic: ik heb geen tips voor TS...
pi_109087640
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:24 schreef Anyanka het volgende:
Ik ben het met je eens dat een goed koppel elkaars zwakheden aanvult, maar ik denk dat die zelden geslachtsgebonden zijn.
Dat denk je verkeerd dan. Er is wel een verband tussen geslacht en sterktes/zwaktes.
Ja, ik generaliseer.
pi_109159733
Ik heb nu al meer dan een week niets van haar gehoord, en ik mis haar gewoon.
  Moderator vrijdag 16 maart 2012 @ 09:43:24 #208
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109159769
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 09:41 schreef Lidlchips het volgende:
Je moet snel opzoek naar iemand anders... serieus anders blijf je jaren achter haar aanhobbelen. (althans zo ging het in mijn geval)
pi_109159811
quote:
Gaat vanzelf over, gewoon volhouden en proberen jezelf af te leiden.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:08:12 #210
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_109160269
quote:
Move on, gaat vanzelf over.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_109161108
quote:

[..]

Mannen leren dit vroeg of laat, want mannen hebben er belang bij om zo goed mogelijk te begrijpen op wat voor manier vrouwen te beïnvloeden / prikkelen / versieren zijn. Vrouwen denken ook wel na over zichzelf en wat hen drijft, maar hun conclusies worden niet zo sterk getoetst aan de waarheid. Als een man het verkeerd begrijpt en aanpakt, faalt hij op liefdesgebied en zo is er flinke druk om te verbeteren. Bij vrouwen is die druk er niet: de voornaamste driving force om zichzelf te begrijpen, is om gelukkig te worden. Dat gaat beter door het aannemen van een geïdealiseerd droombeeld waarin niet voorkomt dat je meer emotioneel dan redelijk bent, of waarin dat feit wordt gepresenteerd alsof het heel verheven en waardevol is. In dat laatste geval worden alle positieve kanten van die emotionele vatbaarheid, die er uiteraard wel zijn, overdreven en geidealiseerd. De negatieve kanten worden juist onder het mooie tapijt geschoven, nl. dat vrouwen door die emotionele vatbaarheid zichzelf soms in de problemen helpen en beslissingen met negatieve gevolgen maken (zoals bij een man blijven die hen slaat).

Je kunt dus op flink wat weerstand van vrouwen rekenen als je het verhaal van jouw post houdt. Ironisch puntje: ze kunnen het zo moeilijk accepteren juist omdat dat emotioneel pijnlijk is. Tweede ironisch puntje: het meest gebruikte tegenargument "hoe denk jij als man dat je ons vrouwen beter begrijpt dan wijzelf" - is bullshit precies vanwege mijn verhaal hierboven. Mannen hebben juist een objectievere blik op het gedrag van vrouwen in dit gebied, omdat zij er wél belang bij hebben te begrijpen hoe het daadwerkelijk zit en er géén belang bij hebben dat hun beeld rooskleurig is.

Ongetwijfeld zullen mannen ook op een vergelijkbare manier mooie leugens over zichzelf geloven, omdat ze geen reden hebben de waarheid onder ogen te zien. Als ik met homo's praat, hoor ik wel eens dingen waarvan ik denk "ja, dat is eigenlijk wel waar, maar dat heb ik nooit onder ogen willen en hoeven zien." Zij moesten dat wel, omdat zij mannen willen versieren. Zo vertelde een homo me bijvoorbeeld dat mannen véél kritischer naar het uiterlijk van potentiële partners kijken, tot op het onredelijke; daarom besteden homo's vaak zoveel extra aandacht aan hun uiterlijk.

Conclusie voor TS blijft hetzelfde, de volgende keer gewoon meer initiatief tonen vanaf het begin, een beetje met haar spelen, gewaagde grapjes maken - dat prikkelt haar emotioneel. Kijk het maar af van andere kerels. Voorzichtig porno met haar gaan zitten kijken en dan moed verzamelen om haar te "vragen of je haar mag vingeren" prikkelt haar niet emotioneel. En dan denken vrouwen "ik voel niets bijzonders bij hem" (oftewel, je hebt haar niet emotioneel gemaakt) en blijf je een vriend. Ze raakt soms in de war omdat ze rationeel denkt "maar alles is toch goed, waarom voel ik dan niets voor hem". Ze snapt niet waarom, omdat ze niet begrijpt dat mannen die wel succesvol bij haar zijn, haar emoties op de één of andere manier hebben weten te bespelen. Waarom begrijpt ze dat niet - zie boven.

[ Bericht 2% gewijzigd door Polarcat op 16-03-2012 11:26:51 ]
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:02:31 #212
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_109161852
Goh, erg herkenbaar dit topic. Zo heb ik ook ooit twee jaar achter een meid aangelopen. :') Kansloos achteraf gezien. En elke opmerking die TS kreeg, kreeg ik ook. Het levert uiteindelijk helemaal niets op tot het een keer keihard knalt en je het uitpraat. Vervolgens is de "vriendschap" nooit meer zoals vroeger, maar kun je eindelijk wel verder...

Nu zie ik haar nog slechts één keer per jaar en een paar oppervlakkige whatsapp berichtjes gaan nog wel eens over en weer, maar verder niets. Destijds zaten we dagelijks bij elkaar of belden we even, sliepen we bij elkaar, gingen we naar de bios enz enz. Het is een illusie om te denken dat dat kan blijven, anders kun je nooit verder met je leven. Ik zag toen helaas niet in hoe stom ik bezig was, maar gelukkig is het allemaal goedgekomen. ;)
Don't let my username fool you...
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:30:51 #213
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_109162620
quote:

[..]

Is er dan een negatief verband tussen de hoeveelheid testosteron en oestrogenen bij vrouwen?

quote:
Lekker makkelijk, zo kan ik ook wel wat irrationele dingen bedenken die mannen vaker doen. Bijvoorbeeld smsen/bellen naar sekslijnen met nepprofielen. Hartaanvallen krijgen tijdens een voetbalwedstrijd (emotioneel reageren tot je erbij neervalt!). Geweldscriminaliteit plegen (vaak geen materieel gewin, alleen potentiële nadelen van gevaar voor je gezondheid of een justitiële vervolging, dus niet rationeel). Roken.

En ja, het is allemaal wel verklaarbaar! Emotioneel dan.

En er zijn net zoveel mannen die bij vrouwen blijven die vreemd gaan/altijd zeuren/klappen uitdelen/korte pittige kapsels nemen of wat ook voor doodzonde plegen. Of mannen die in de friendzone blijven zitten, terwijl ze daar niet gelukkig van worden, om maar even on topic te gaan. :P

quote:
Wat kunnen vrouwen dan niet, volgens jou?
Dit soort denkbeelden blijven vooral bestaan omdat mannen ze heel graag willen geloven. Snap ik best hoor, als ik argumenten kon aanvoeren voor het meer rationeel zijn van een van de groepen waar ik tot behoor (vrouwen, bruinogigen, mensen kleiner dan 1.70m), zou ik het ook doen. :)

Maar vaak wordt er van alles door onkundige journalisten de wereld ingeslingerd, gewoon omdat het lekker klinkt, omdat men het wil horen. Zie bijvoorbeeld dit: http://www.kennislink.nl/(...)neel-vrouw-intuitief

quote:
Zo'n doorzichtige poging om het gekrenkte ego op te krikken door de schuld bij de vrouwen te leggen. :P Wat weten we nou helemaal over TS? Ja, hij is vriendelijk voor haar en wil in haar investeren. Maar wie weet is hij verder enorm lelijk, sociaal gestoord en heeft ie een strafblad van hier tot Tokio. Helemaal niet de ideale man. Met de 'nice guys' die niemand kunnen krijgen is vaak gewoon iets mis, waardoor het zo moeilijk gaat. De rest heeft er namelijk geen problemen mee. Vrouwen vinden onbaatzuchtigheid juist aantrekkelijk: http://www.nu.nl/wetensch(...)l-aantrekkelijk.html.

quote:
Dat slijt vanzelf. Probeer je op andere zaken te richten en vast een beetje naar andere meisjes te kijken. Alle afleiding helpt. Sterkte! :)
...as always
  Moderator vrijdag 16 maart 2012 @ 11:37:46 #214
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109162849
Volgensmij is friendzoning gewoon iets wat hoort bij de opvoeding van iedere normale tot verlegen jongen/man.

Ik vind het wel jammer dat je hier nooit de dames hoort die mensen befriendzonen... Omdat het zo'n wijd verpsreid fenomeen is moeten de dames in dit topic minstens een keer iemand al dan niet bewust gefriendzoned hebben.

(ik ga er even een topic over openen)

Friendzoning de andere kant?
pi_109163203
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:30 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Is er dan een negatief verband tussen de hoeveelheid testosteron en oestrogenen bij vrouwen?

[..]

Lekker makkelijk, zo kan ik ook wel wat irrationele dingen bedenken die mannen vaker doen. Bijvoorbeeld smsen/bellen naar sekslijnen met nepprofielen. Hartaanvallen krijgen tijdens een voetbalwedstrijd (emotioneel reageren tot je erbij neervalt!). Geweldscriminaliteit plegen (vaak geen materieel gewin, alleen potentiële nadelen van gevaar voor je gezondheid of een justitiële vervolging, dus niet rationeel). Roken.

En ja, het is allemaal wel verklaarbaar! Emotioneel dan.

En er zijn net zoveel mannen die bij vrouwen blijven die vreemd gaan/altijd zeuren/klappen uitdelen/korte pittige kapsels nemen of wat ook voor doodzonde plegen. Of mannen die in de friendzone blijven zitten, terwijl ze daar niet gelukkig van worden, om maar even on topic te gaan. :P

[..]

Wat kunnen vrouwen dan niet, volgens jou?
Dit soort denkbeelden blijven vooral bestaan omdat mannen ze heel graag willen geloven. Snap ik best hoor, als ik argumenten kon aanvoeren voor het meer rationeel zijn van een van de groepen waar ik tot behoor (vrouwen, bruinogigen, mensen kleiner dan 1.70m), zou ik het ook doen. :)

Maar vaak wordt er van alles door onkundige journalisten de wereld ingeslingerd, gewoon omdat het lekker klinkt, omdat men het wil horen. Zie bijvoorbeeld dit: http://www.kennislink.nl/(...)neel-vrouw-intuitief

[..]

Zo'n doorzichtige poging om het gekrenkte ego op te krikken door de schuld bij de vrouwen te leggen. :P Wat weten we nou helemaal over TS? Ja, hij is vriendelijk voor haar en wil in haar investeren. Maar wie weet is hij verder enorm lelijk, sociaal gestoord en heeft ie een strafblad van hier tot Tokio. Helemaal niet de ideale man. Met de 'nice guys' die niemand kunnen krijgen is vaak gewoon iets mis, waardoor het zo moeilijk gaat. De rest heeft er namelijk geen problemen mee. Vrouwen vinden onbaatzuchtigheid juist aantrekkelijk: http://www.nu.nl/wetensch(...)l-aantrekkelijk.html.

[..]

Dat slijt vanzelf. Probeer je op andere zaken te richten en vast een beetje naar andere meisjes te kijken. Alle afleiding helpt. Sterkte! :)
Ze heeft juist gezegt dat ze me mooi vindt! Daarom snap ik het niet!
  Moderator vrijdag 16 maart 2012 @ 11:50:10 #216
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_109163296
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:47 schreef Lidlchips het volgende:

[..]

Ze vind je ook niet vervelend ofzo, alleen geen relatie materiaal, dat is wel duidelijk. Vrouwen zijn daar soms iets omfloerser in, de term zegt het al friendzone ze vind je een prima vriend maar geen 'boyfriend' (jammer dat daar in nederland geen 2 termen voor zijn)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:53:42 #217
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_109163423
quote:

[..]

"Ik vind jou ook mooi, neuken?"
pi_109165070
quote:

[..]

En als ze je boyfriendmaterial had gevonden had ze wel gezegd dat je een lekker ding was.
pi_109166036
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:02 schreef Metalfreak het volgende:
Goh, erg herkenbaar dit topic. Zo heb ik ook ooit twee jaar achter een meid aangelopen. :') Kansloos achteraf gezien. En elke opmerking die TS kreeg, kreeg ik ook. Het levert uiteindelijk helemaal niets op tot het een keer keihard knalt en je het uitpraat. Vervolgens is de "vriendschap" nooit meer zoals vroeger, maar kun je eindelijk wel verder...

Nu zie ik haar nog slechts één keer per jaar en een paar oppervlakkige whatsapp berichtjes gaan nog wel eens over en weer, maar verder niets. Destijds zaten we dagelijks bij elkaar of belden we even, sliepen we bij elkaar, gingen we naar de bios enz enz. Het is een illusie om te denken dat dat kan blijven, anders kun je nooit verder met je leven. Ik zag toen helaas niet in hoe stom ik bezig was, maar gelukkig is het allemaal goedgekomen. ;)
Heb hetzelfde mee gemaakt, ik liep ruim 1 jaar achter een meid aan, was inderdaad erg nutteloos... Heel gesprek gehad, is volledig uitgepraat, 1 week later kregen we ruzie, en vorige week was de eerste keer in 5-6 maanden dat ik haar weer zag en dat was vrij apart.

We gingen heel veel met elkaar om, en het was voor mij ook niet heel raar dat ik achter haar aan zat(aangezien ze me aan het lijntje hield door wel constant lieve dingen tegen me te zeggen, arm om me heen etc)
pi_109166056
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:17 schreef Braddie het volgende:

[..]

Heb hetzelfde mee gemaakt, ik liep ruim 1 jaar achter een meid aan, was inderdaad erg nutteloos... Heel gesprek gehad, is volledig uitgepraat, 1 week later kregen we ruzie, en vorige week was de eerste keer in 5-6 maanden dat ik haar weer zag en dat was vrij apart.

We gingen heel veel met elkaar om, en het was voor mij ook niet heel raar dat ik achter haar aan zat(aangezien ze me aan het lijntje hield door wel constant lieve dingen tegen me te zeggen, arm om me heen etc)
En dan houdt ze jou aan het lijntje? Had je toen al verteld dat je haar leuk vond?
pi_109166155
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:17 schreef Kluts het volgende:

[..]

En dan houdt ze jou aan het lijntje? Had je toen al verteld dat je haar leuk vond?
Jep, dat had ik al, was echt zo`n beetje hopeloos verliefd op haar... achteraf echt niet slim, maar ik hoorde ook van vrienden dat ze me ook wel een beetje leuk vond, dan houd je toch hoop.
pi_109166222
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:20 schreef Braddie het volgende:

[..]

Jep, dat had ik al, was echt zo`n beetje hopeloos verliefd op haar... achteraf echt niet slim, maar ik hoorde ook van vrienden dat ze me ook wel een beetje leuk vond, dan houd je toch hoop.
Maar je wil toch geen meid die je "een beetje" leuk vind? ;)
pi_109169091
Oke nu even van het begin.

In de eerste klas was ik nogal een nerd. Veel studeren, weinig ondernemen. Na tweedejaarskamp kwam daar verandering in. Je kunt wel zeggen dat ik een puber werd. Ik viel op door m'n grote mond en opmerkingen. Ik koos een nieuwe vriendengroep met een aantal meiden waar betreffend persoon ook in zat. Een emotionele relatie hadden we niet. We vertoonde ieder typisch pubergedrag. Af en toe film kijken enz. Met haar werd ik pas vorig jaar emotioneel verbonden, toen ze over iets van liefdesverdriet vertelde. Toen gingen we steeds vaker wat leuks doen. We werden closer en closer, en ik zag een relatie prima zitten. Ik vroeg het aan haar. Ze zei dat ze me geweldig vond, maar dat ze misschien later gevoelens zou krijgen. Ik besloot haar tijd te geven. Toen ze later een keer bij me kwam keken we elkaar een tijdje aan. Toen voelde we allebei iets en moesten we lachen. Tijdens oud en nieuw pakte ze me op de bek om me een plezier te toen. zei ze. Soms krijg ik het idee dat ze haar eigen gevoelens tegenhoud.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 14:40:52 #224
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_109169097
TS, dit moet je doen. Zeg tegen haar dat je meer wil dan alleen vrienden zijn. Zegt ze ja, is het verder opgelost.

Zegt ze nee, zeg iets in de trend van ok, jammer, en verbreek contact met haar. En met contact verbreken bedoel ik dan ook echt verbreken. Niks terugsturen van haar smsjes, niet opnemen als ze belt, etc. Al zie je haar ergens ziet lopen en ze spreekt je aan, wees dan geen klootzak, maar zeg beleefd gedag terug, en zeg vervolgens na een half minuutje dat je ergens heen moet... Ze is gewend dat ze met problemen bij jou terecht kan komen, maar dit kan ze nu niet meer.

Als je geluk hebt zal ze je op een gegeven moment ZO erg gaan missen dat ze zich misschien wel beseft wat voor geweldige gast je eigenlijk bent, en anders gaat denken over het ''meer dan vrienden'' zijn.

Dit is de enige manier waarop het ooit wat zal worden tussen jullie. Maar als de vriendschap jou erg veel waard is, moet je gewoon blijven doen waar je mee bezig bent
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_109175625
ik denk niet dat dat gaat werken eerlijk gezegd. Het zal de vriendschap kapot maken
  vrijdag 16 maart 2012 @ 17:57:38 #226
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109175794
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:53 schreef _Lily_ het volgende:
ik denk niet dat dat gaat werken eerlijk gezegd. Het zal de vriendschap kapot maken
nou en?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_109175908
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:57 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nou en?
dat was niet het doel van dat plan. Dat zou ze bij elkaar moeten brengen. Not gonna happen op die manier
  vrijdag 16 maart 2012 @ 18:02:46 #228
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109176002
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 17:59 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

dat was niet het doel van dat plan. Dat zou ze bij elkaar moeten brengen. Not gonna happen op die manier
ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je als je 'de vriendschap niet kapot wilt maken' dat je dat alleen maar doet omdat je hoopt dat het nog goed komt. als je verliefd wordt op een meisje die ook een vriendin van je is dan moet je gewoon meteen de vriendschap verbreken als het niet lukt. daarmee bespaar je jezelf een hoop ellende. ik heb mezelf buitengesloten van andere meisjes omdat ik 3 jaar achter een meisje aan bleef hobbelen die vrienden wilde blijven.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 16 maart 2012 @ 18:24:39 #229
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_109176772
quote:
Zoals ik al zei, als de vriendschap jou veel waard is moet je dit niet proberen. Ik geef alleen de enige manier aan waarop het ooit nog wat kan worden met een goede vriendin. Niet iedereen kan dit, je heb er dan ook best een setje ballen voor nodig om niet op te nemen ze bijvoorbeeld opbelt.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  vrijdag 16 maart 2012 @ 18:26:00 #230
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109176815
quote:
Alsof mensen überhaupt zomaar vrienden zijn. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_109176953
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 18:26 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Alsof mensen überhaupt zomaar vrienden zijn. :')
pfff, als jij je friend plotseling begint te negeren en er niet meer voor haar bent? Ja, daar zal ze echt verliefd van worden :')

Ze zal zich alleen maar afvragen what the crap er met je aan de hand is en of ze iets fout heeft gedaan en zich vervolgens ongemakkelijk voelen in je aanwezigheid
pi_109177053
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 18:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je als je 'de vriendschap niet kapot wilt maken' dat je dat alleen maar doet omdat je hoopt dat het nog goed komt. als je verliefd wordt op een meisje die ook een vriendin van je is dan moet je gewoon meteen de vriendschap verbreken als het niet lukt. daarmee bespaar je jezelf een hoop ellende. ik heb mezelf buitengesloten van andere meisjes omdat ik 3 jaar achter een meisje aan bleef hobbelen die vrienden wilde blijven.
nja, en ik spreek ook uit ervaring als ik zeg dat dat voor mij neit werkt. Ik ben ook ooit verliefd geweest op een zeer goede vriend van mij. No way dat ik die vriendschap ging verpesten met mijn gevoelens (lees: verbreken, negeren, anders doen etc)

Ik zag dat het niks ging worden, heb gewoon mn kop gehouden over mijn gevoelens en ben gewoon een ZEER goede vriend voor hem geweest. Heeft er in ieder geval in geresulteerd dat wij elkaar na 10 jaar nog steeds bijna dagelijks spreken en het heel leuk hebben ZONDER issues
  vrijdag 16 maart 2012 @ 18:34:39 #233
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_109177094
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 18:30 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

pfff, als jij je friend plotseling begint te negeren en er niet meer voor haar bent? Ja, daar zal ze echt verliefd van worden :')

Ze zal zich alleen maar afvragen what the crap er met je aan de hand is en of ze iets fout heeft gedaan en zich vervolgens ongemakkelijk voelen in je aanwezigheid
Uhm ja, eigenlijk nog meer dan wanneer ik er wel voor ze was.

Ik ga niet meer met zestienjarige kinderen om, dus die kans acht ik klein.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 18:40:52 #234
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_109177335
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 18:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hier exact dezelfde ervaring. Op die manier sloot ik mezelf ook uit voor andere meisjes en dat ook op een leeftijd waarop je juist het beste wat rond kunt neuken... Uiteindelijk is het met mij wel goed gekomen en aan de ene kant heb ik ook nooit spijt gehad van die tijd, want we hebben zeker lol gehad. Maar wat betreft vrouwen stond het allemaal op een laag pitje... Je blijft toch ergens hoop houden en die vriendschap houd je alleen zo intensief in stand omdat je de hoop hebt er ooit nog eens op te mogen kruipen. Verliefd worden op een ander kon ik in die periode ook echt niet...

Ach ja, met de jaren worden we wijzer zullen we maar zeggen ;)
Don't let my username fool you...
  vrijdag 16 maart 2012 @ 19:15:40 #235
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_109178588
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 18:33 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

nja, en ik spreek ook uit ervaring als ik zeg dat dat voor mij neit werkt. Ik ben ook ooit verliefd geweest op een zeer goede vriend van mij. No way dat ik die vriendschap ging verpesten met mijn gevoelens (lees: verbreken, negeren, anders doen etc)

Ik zag dat het niks ging worden, heb gewoon mn kop gehouden over mijn gevoelens en ben gewoon een ZEER goede vriend voor hem geweest. Heeft er in ieder geval in geresulteerd dat wij elkaar na 10 jaar nog steeds bijna dagelijks spreken en het heel leuk hebben ZONDER issues
Het is dus nooit verder gekomen dan vriendschap op jouw manier. Waardeloos advies dus voor TS.
pi_109178619
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 18:34 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Uhm ja, eigenlijk nog meer dan wanneer ik er wel voor ze was.

Ik ga niet meer met zestienjarige kinderen om, dus die kans acht ik klein.
nou, ik hou je niet tegen. :') Het zal ongetwijfeld vast wel es werken, maar regelmatig ook niet. Ik zou bijv. keihard weglopen als iemand zich plots als een hork begint te gedragen. Hoef geen loserig gedrag te accepteren. En ik ben toch al lang en breed geen 16 meer
pi_109178683
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 19:15 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Het is dus nooit verder gekomen dan vriendschap op jouw manier. Waardeloos advies dus voor TS.
pff ik gaf TS niet specifiek advies hiermee. Ik zag een advies van iemand anders langskomen, waarvan ik denk dat het juist averechts zou werken. Dus ik reageer daarop. Ga es lezen
pi_109178716
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 19:15 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

en inderdaad is het nooit verder gekomen dan vriendschap. Dat is ook meestal het geval als de ander niet verliefd is he? Maar ik ben dan niet zo stom om me jarenlang daar blind op te staren en me voor anderen af te sluiten.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 19:22:51 #239
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_109178846
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 19:16 schreef _Lily_ het volgende:

[..]

nou, ik hou je niet tegen. :') Het zal ongetwijfeld vast wel es werken, maar regelmatig ook niet. Ik zou bijv. keihard weglopen als iemand zich plots als een hork begint te gedragen. Hoef geen loserig gedrag te accepteren. En ik ben toch al lang en breed geen 16 meer
Niet ineens negeren, dan ben je gewoon een lul. Eerst duidelijk maken dat je haar leuk vind. Pas als ze nee zegt contact verbreken. En zoals ik al zei, je moet geen klootzak zijn, maar gewoon beleefd gedag zeggen en weer weg gaan.
pi_109178951
Ik zou sowieso wat proberen, en als ze niet wilt dan zou ik ook prima gewoon vrienden met haar kunnen blijven gok ik van mezelf.
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')