Tja, jij post elke poep of scheet, dan is het op een gegeven moment een druppel. Maar de emmer is weer leeg dus we kunnen weer een paar topics.quote:Op maandag 12 maart 2012 17:54 schreef Braddie het volgende:
[..]
Negeren hoeft volgens mij niet eens hoor, maar in elk geval neutraal/normaal proberen te doen lijkt me slim, niet geforceerd aardig/hatelijk, dan is er niks aan de hand.
Maar ik ga me nu afsluiten van enige vorm van discussie omtrent Guitarist en Mijn haat.
Bassisten en zangers in de war brengen is nog veel leukerquote:Op maandag 12 maart 2012 17:53 schreef Braddie het volgende:
[..]
Meeschreeuwen in een microfoon is het leukste wat er is in band formatie
Ik kan onze bassist zo ook weer wat meer sturing geven. Hij is de draad nogal eens kwijt.quote:Op maandag 12 maart 2012 17:57 schreef guitarist het volgende:
[..]
Vorige bandje moest ik beide doen, in huidige bandje alleen slag, kun je net iets meer rondspringen idd!
Ik ga me er aan houden..quote:Op maandag 12 maart 2012 17:59 schreef guitarist het volgende:
[..]
Tja, jij post elke poep of scheet, dan is het op een gegeven moment een druppel. Maar de emmer is weer leeg dus we kunnen weer een paar topics.
En alsjeblieft niet zoveel onzin posten, dan blijf ik ook normaal.
In dat bandcoach bandje hebben ze nu opeens besloten dat ik 3 nummers moet gitaar gaan spelen en 1 toetsen inplaats van anders om... lekker zo opeensquote:Op maandag 12 maart 2012 17:57 schreef guitarist het volgende:
[..]
Vorige bandje moest ik beide doen, in huidige bandje alleen slag, kun je net iets meer rondspringen idd!
quote:Op maandag 12 maart 2012 17:40 schreef brother52 het volgende:
Straks voor de eerste keer de oefenruimte in met de nieuwe gitarist.
Ben benieuwd...
Ben ik nog heen geweest (of ja, de 2e set shows) dat was echt gaatquote:Op maandag 12 maart 2012 18:12 schreef Cynic het volgende:
Net bij de Blokker de dvd van Jeff Wayne's War of the World gekocht (5 euro!).
Wat een gave sounds, kan ik ook eens een beetje zien hoe ze dat allemaal maken.
Shows waren nogal prijzig geloof ik, of niet?quote:Op maandag 12 maart 2012 18:34 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Ben ik nog heen geweest (of ja, de 2e set shows) dat was echt gaat
Volgens mij wel ja, maar zover van te voren al betaald (zaten derde rij geloof ik, echt ver vooraan), dat ik niet meer weet hoeveel ze gekost hadden. Maar het was het meer dan waardquote:Op maandag 12 maart 2012 18:50 schreef Cynic het volgende:
[..]
Shows waren nogal prijzig geloof ik, of niet?
Leuk toch. Als je maar in je achterhoofd houdt wat je kan en wat je niet kan komt het helemaal goed. Dat is ook de tip die voor iedere muzikant geldt, blijf binnen je eigen kunnen.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
In dat bandcoach bandje hebben ze nu opeens besloten dat ik 3 nummers moet gitaar gaan spelen en 1 toetsen inplaats van anders om... lekker zo opeens
Oneens. Je kunt zeggen van gnr wat je wil - pompeus, arrogant, over the top - maar ze hebben wel een paar hele dikke klassiekers gemaakt. Live in Paris is een wereldshow. In de jaren 90 waren ze echt een hele grote band met alles d'rop en d'r aan.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:00 schreef BoerBert het volgende:
http://www.amazon.com/gp/(...)22&pf_rd_i=163856011
Nog steeds 25 cent te duur
Ik zou echt bang zijn dat die gozer mij uitlacht over wat ik in 4 jaar op internet geleerd hebquote:Op maandag 12 maart 2012 19:25 schreef Niles-Crane het volgende:
Zometeen mijn eerste gitaarles (spel al 4 jaar)Zie er best tegenop, weet niet wat ik er van moet verwachten... But we'll see
Hij wil je geld hebben toch. En als die les niet bevalt dan krijgt hij het toch gewoon niet ?quote:Op maandag 12 maart 2012 19:25 schreef Niles-Crane het volgende:
Zometeen mijn eerste gitaarles (spel al 4 jaar)Zie er best tegenop, weet niet wat ik er van moet verwachten... But we'll see
Hu ?quote:Op maandag 12 maart 2012 11:09 schreef Braddie het volgende:
Aha... reden dat ik zo ongelovelijk slordig ben is me duidelijk, ik hield mijn plectrum *fout* vast.
Ik hield hem in een hoek van een aantal graden
Ja dat dusquote:Op maandag 12 maart 2012 19:34 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik zou echt bang zijn dat die gozer mij uitlacht over wat ik in 4 jaar op internet geleerd heb
Tof ik heb de plaat inmiddels ook op een rommelmarkt gevondenquote:Op maandag 12 maart 2012 18:12 schreef Cynic het volgende:
Net bij de Blokker de dvd van Jeff Wayne's War of the World gekocht (5 euro!).
Wat een gave sounds, kan ik ook eens een beetje zien hoe ze dat allemaal maken.
Ik merk dat sinds ik hem gewoon recht houd ik niet zo slordig meer ben, maar dat kan ook omdat ik me sinds gisteravond ben gaan bezig houden met echt stabiel spelen.quote:Op maandag 12 maart 2012 20:47 schreef genakt het volgende:
[..]
Hu ?![]()
Maakt zo goed als geen hol uit wat je zelf het fijnst vind en ligt er natuurlijk aan wat je doet. Voor wat jij kan en doet maakt dat niet uit![]()
quote:Op maandag 12 maart 2012 22:30 schreef brother52 het volgende:
Lekker is dat. Denk je dat je van de solo's af bent met een nieuwe gitarist. Roept hij dat ik de solo's en stukken lead die ik nu speel maar lekker moet blijven spelen want ik ken ze al en dan hoeft hij ze niet te leren...![]()
Hij past er dus perfect bij
I once read an interview with ol' Malcolm & the interviewer asked why he didn't play any solos.quote:Op maandag 12 maart 2012 22:30 schreef brother52 het volgende:
Lekker is dat. Denk je dat je van de solo's af bent met een nieuwe gitarist. Roept hij dat ik de solo's en stukken lead die ik nu speel maar lekker moet blijven spelen want ik ken ze al en dan hoeft hij ze niet te leren...![]()
Hij past er dus perfect bij
Ben er benieuwd naar jullie cd. Blaas me maar om zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:18 schreef Witchfynder het volgende:
Vanavond luistersessie van de preproductieopnames. Eens kijken waar we wat nog moeten of willen aanpassen. Zo speelt onze toetsenist ergens in een refrein consequent het verkeerde akkoord
. In de oefenruimte hoor je dat amper...
Argh, ik wil die CD opnemen en jullie allemaal omver blazen!![]()
.
Of is jullie toetsenist de enige die het juist goed speelt?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:18 schreef Witchfynder het volgende:
Vanavond luistersessie van de preproductieopnames. Eens kijken waar we wat nog moeten of willen aanpassen. Zo speelt onze toetsenist ergens in een refrein consequent het verkeerde akkoord
.
Solo'squote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:12 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
I once read an interview with ol' Malcolm & the interviewer asked why he didn't play any solos.
Malcolm said, "Because learning solos would interfere with my drinking."
koffie natuurlijk he
DC59 toch?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:05 schreef Ulx het volgende:
Als het goed is levert UPS rond een uur of één m'n gitaar. Ze waren gisteren al langsgeweest maar toen miste ik ze.
Spullen liggen al klaar, een paar tabs zijn uitgeprint en nu maar wachten.
Jawel. Ergens anders.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:14 schreef brother52 het volgende:
[..]
DC59 toch?
Maar je hebt er dus nog nooit op gespeeld?
Neequote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:26 schreef brother52 het volgende:
[..]
Of is jullie toetsenist de enige die het juist goed speelt?
Ah, ok. Je weet dus wel wat je kunt verwachten.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:15 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jawel. Ergens anders.
Afstellen e.d. kan ik door een vriend van me laten doen. En verder, Danelectro begon als bouwer van el cheapo postorder gitaren. Iedereen die zo'n ding had in de jaren vijftig en zestig kocht 'm zonder er eerst op gespeeld te hebben. Het is geen Rickenbacker van 3000 euro.
Ik hem 30 dagen op proef. Dus zo spannend is het niet.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:49 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ah, ok. Je weet dus wel wat je kunt verwachten.
En of het nou een gitaar van een paar tientjes is of van 8000 euro maakt niet uit. Ik zou nooit een gitaar kopen als ik nog niet op zo eentje gespeeld heb. Behalve als ik hem nog in elkaar moet zetten want dan gaat dat wat moeilijk.
Sterker nog, juist op goedkopere gitaren zou ik eerst willen spelen omdat de kwaliteid daarvan vaker wil wisselen.
Op proef zou voor mij niet uit maken. Zodra een gitaar hier binnen is, gaat hij niet weer weg.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik hem 30 dagen op proef. Dus zo spannend is het niet.
En eigen initiatief van toetsenisten stellen jullie ook niet op prijs?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:40 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee. En het 'maar is progressief!'-argument gaat ook niet op
.
*start de autoquote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:18 schreef Witchfynder het volgende:
.
Hangt er vanaf denk ik, er zullen nu mensen wat huiverig wordenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:24 schreef Ulx het volgende:
De vaste posters hier hebben er trouwens geen probleem mee als ik elke dag mijn vorderingen hier post, toch?
Zelf zagen!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:39 schreef The_Dean het volgende:
Trouwens ook antwoord van Dirk Witte over de Explorer.
Originele bodies kunnen ze niet meer krijgen. Een Epiphone body past, maar een losse body is duurder dan een complete gitaar
Of Marktplaats in de gaten houden, of gebruiken voor onderdelen.
Een goed stuk hout is volgens mij al duurder dan die gitaar...quote:
Koop nou gewoon zo'n ding man.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:41 schreef brother52 het volgende:
Elke dag een flmpje van een dano? Doe me dat niet aan...
Wil je me gek hebben of zo?
Ze zijn erg moeilijk te vinden en ik moet eerst nog een nieuw pak halen.quote:
Ga je Spandau Ballet nummers spelen dan?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ze zijn erg moeilijk te vinden en ik moet eerst nog een nieuw pak halen.
Ja, mijn bassisten hebben besloten dit jaar te gaan trouwen (nee, niet met elkaar...) en het pak wat in mijn kast hangt past me niet meer.quote:
Als het ooit zover mag komen dan hoop ik toch van harte dat iemand me meteen een nekschot geeft.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:58 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ga je Spandau Ballet nummers spelen dan?
Ik zou de volgende keer je plectrum recht houden.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:15 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat vinden jullie van zo'n soort akoestische cover (Wicked Game)
Nu nog niet zo goed opgenomen en ook niet helemaal zuiver maar gaat om het idee (Braddie modus)
http://picosong.com/wFeZ/
goeie tip.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:13 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik zou de volgende keer je plectrum recht houden.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:13 schreef Godtje het volgende:
[..]
Jij speelt dit?!quote:Op maandag 12 maart 2012 21:43 schreef Push. het volgende:
Zijn er hier ook mensen die akoestisch spelen?Ik speel zelf nu bijna 10 jaar akoestisch. Vooral de Spaanse gitaar spreekt mij aan. Nog tips qua goede/leuke nummers et cetera? Ik heb laatst Tango en skai van Roland Dyens gespeeld en ben momenteel bezig met het nummer Pulsar van Vincent Lindsey-Clark, wat bijna af is!
nou, je schijnt een gitaar te moeten stemmen hoorde ik laatst. Dat ga ik eerst maar eens oefenen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:35 schreef Bosbeetle het volgende:
Okay genoeg gegrapt, ik ben benieuwd naar opnames van Ulx
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
nou, je schijnt een gitaar te moeten stemmen hoorde ik laatst. Dat ga ik eerst maar eens oefenen.
De resultaten daarvan post ik morgen wel.
Gewoon punk gaan spelen. Dan kun je dat stemmen overslaan.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:37 schreef Ulx het volgende:
[..]
nou, je schijnt een gitaar te moeten stemmen hoorde ik laatst. Dat ga ik eerst maar eens oefenen.
De resultaten daarvan post ik morgen wel.
Ligt er compleet aan hoe je met het commentaar dat je krijgt omgaat, en of je er wat mee doet.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:24 schreef Ulx het volgende:
De vaste posters hier hebben er trouwens geen probleem mee als ik elke dag mijn vorderingen hier post, toch?
Het cleane geluid klinkt wel lekker. De rest zou ik nog gaan tweaken.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Deze week even kort een test vocal trackopgenomen zodat ik alvast grof een mix kan maken voor een nieuwe opname. Wat vinden jullie grofweg van het geluid zo.
Wrong mixdown test by martijnbosma100
Ik vind het weer eens erg tof! Ik zou alleen het eerste clean gitaar riffje laten doorlopen tot de chorus en na de chorus het andere cleane riffje gebruiken. Dan heb je volgens mij nog net iets meer opbouw erin zitten. Tof nummer verder!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:44 schreef Dribbel_ het volgende:
Deze week even kort een test vocal trackopgenomen zodat ik alvast grof een mix kan maken voor een nieuwe opname. Wat vinden jullie grofweg van het geluid zo.
Wrong mixdown test by martijnbosma100
thomann heeft ze en in de plug in amsterdam staat er ook eentje.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ze zijn erg moeilijk te vinden en ik moet eerst nog een nieuw pak halen.
Van mij mag je, maar wat hier boven al gezegd word, mensen worden wat huiverig, door mij met m`n *gepruts* wat ik af en toe postte..quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:38 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Hangt er vanaf denk ik, er zullen nu mensen wat huiverig worden
Van mij mag het, waarom niet! Kritiek op je spel is erg belangrijk voor je vooruitgang. Afhankelijk van hoe je er mee om kan gaan kan je er erg veel van leren.
Hoe lok je reactie`s uit van een user die het wel begint te snappen?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:29 schreef Dribbel_ het volgende:
THNX IK HEB GOED GELUISTERD NAAR JULLIE ADVIES EN HIER IS DE NIEUWE VERSIE DIE PRECIES HETZELFDE IS MAAR NU WEL GOED MAAR PRECIES HETZELFDE.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:55 schreef brother52 het volgende:
[..]
Het cleane geluid klinkt wel lekker. De rest zou ik nog gaan tweaken.
Is nog even een grove mix ja, drums nog zeker niet tevreden over en de overdrive gitaar mag meer ballen hebben.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:03 schreef CoiLive het volgende:
[..]
Ik vind het weer eens erg tof! Ik zou alleen het eerste clean gitaar riffje laten doorlopen tot de chorus en na de chorus het andere cleane riffje gebruiken. Dan heb je volgens mij nog net iets meer opbouw erin zitten. Tof nummer verder!
Post gewoon iets waarover jij tevreden bent dus gewoon dingen die je aankunt. En als je dan later vind dat je vooruit bent gegaan dan kan je weer wat posten. Iedereen is hier altijd heel behulpzaam met problemen oplossen en tips geven dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:24 schreef Ulx het volgende:
Ik zal niet heel veel vaker dan jij mijn geklungel laten horen denk ik. Waarschijnlijk wel iets vaker natuurlijk, maar daarover doet niemand dus moeilijk?
Kom maar op! Houd er wel rekening mee dat zonder video erbij we weinig kunnen zeggen over je houding, wat je met je vingers doet, hoe je aanslaat etc. Dat zijn zeer belangrijke dingenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:24 schreef Ulx het volgende:
Ik zal niet heel veel vaker dan jij mijn geklungel laten horen denk ik. Waarschijnlijk wel iets vaker natuurlijk, maar daarover doet niemand dus moeilijk?
Ik speel dit soort dingen ja. Het is inderdaad heel leuk om te doen en geeft ook voldoening om te spelen!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:36 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Jij speelt dit?!![]()
Dafuq! Dat wil ik ook kunnen!
Dat dus en ben vooral heel kritisch op jezelf, dat scheelt een hoop pijnlijke reacties van de rest. En bedenk eens dat als je er al bij zegt "de gitaar moest eigenlijk wel gestemd worden" of "hier en daar wat slordigheidjes", dat je dan gewoon je opname wegflikkert en in plaats van het opnemen, de tijd steekt in het stemmen van een gitaar of het verbeteren van je techniek. Luister eerst heel kritisch ernaar zoals je naar een opname van iemand anders zou luisteren en als je het zelf al niets vindt, gooi het dan zeker niet online. Ga gewoon eens je techniek oefenen in plaats van slechte filmpjes te plaatsen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:29 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Post gewoon iets waarover jij tevreden bent dus gewoon dingen die je aankunt. En als je dan later vind dat je vooruit bent gegaan dan kan je weer wat posten. Iedereen is hier altijd heel behulpzaam met problemen oplossen en tips geven dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Het gaat fout als mensen veel tijd gaan steken in die dingen voor iemand en diegene er niks mee doet.
Dus dan weet je wel wat je kan verwachten, dus laat maar komen die clips
Nee dat jij niet bent op t filmpje had ik al gegoktquote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:14 schreef Push. het volgende:
[..]
Ik speel dit soort dingen ja. Het is inderdaad heel leuk om te doen en geeft ook voldoening om te spelen!Ik doe er gemiddeld 2 tot 3 weken over om een stuk te leren. Het zijn uiteraard niet mijn opnames, mocht je dat bedoelen. Ik heb namelijk nog geen opnames.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:29 schreef Dribbel_ het volgende:
THNX IK HEB GOED GELUISTERD NAAR JULLIE ADVIES EN HIER IS DE NIEUWE VERSIE DIE PRECIES HETZELFDE IS MAAR NU WEL GOED MAAR PRECIES HETZELFDE.
Niet die waar ik naar op zoek ben.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:21 schreef Ulx het volgende:
[..]
thomann heeft ze en in de plug in amsterdam staat er ook eentje.
Tot op heden nog nooit gedaanquote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:45 schreef Ulx het volgende:
Maar als je perfectionist bent, durf je dan wel voor publiek te gaan spelen?
Haha, dankje! Ik oefen zelf elke dag ongeveer twee keer 15 minuten. Je kunt er ook voor kiezen om elke dag even een kwartier te oefenen, zo kun je toch dit soort nummers leren, ook al duurt het dan wel iets langer om het te leren!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:10 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nee dat jij niet bent op t filmpje had ik al gegoktmaar wat super vet! Dit zou ik ook wel willen leren!! Helaas geen tijd voor...
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
Niet die waar ik naar op zoek ben.
Zit alleen nog te twijfelen of ik er eentje met krijtstreepje zal nemen of niet.
Toetsen in midi opgenomen? Want dan is het makkelijk op te lossen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:40 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee. En het 'maar is progressief!'-argument gaat ook niet op
.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:13 schreef Godtje het volgende:
[..]
Alleen als je bij een bank werkt.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:20 schreef brother52 het volgende:
[..]
Niet die waar ik naar op zoek ben.
Zit alleen nog te twijfelen of ik er eentje met krijtstreepje zal nemen of niet.
Ik draag die dingen niet voor mijn werk. Als ik dat wel zou moeten, ga ik op zoek naar een andere baan.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |