abonnement Unibet Coolblue
pi_108876266
Mooie kapsels, kort of lang. Kappersangst. De beste shampoos, conditioners en haarmaskers.
Wat zijn goeie borstels en kammen? Haar verven of niet?
Gewoon alles wat met haar te maken heeft dus!



Vorige topics
Topicreeks: Mooie haren topic

Algemeen
- Niet je haar als een bezetene droog wrijven met de handdoek. Liever wat deppen met een oud t-shirt/handdoek en het verder aan de lucht laten drogen. Mocht je toch echt een föhn nodig hebben, zet deze dan op de laagste stand en houdt het een centimeter of 15? van het haar
- Sommige mensen hebben baat bij katoensatijnen kussenslopen: het haar knoopt minder en glanst meer. Je kan je haar ook in een satijnen doekje wikkelen voor je gaat slapen.
- Probeer haarverf, föhn, straightener en stylingproducten zoveel mogelijk te vermijden.
- Zoek elastiekjes zonder een stukje metaal, dit beschadigt je haar.
- Verwen je haar af en toe eens met een masker. Zoek een masker waar jouw haar het mee eens is, maak je haar handdoekdroog en smeer er wat van het masker in. Zet je haar vast in een handdoek op je hoofd en ga een uurtje fokken. Hierna spoel je je haar uit en je kunt het dan naspoelen met koud water
- Bijpunten!!! Altijd.
- Borstels zonder bolletjes op het uiteinde zijn beter dan met. Het is even zoeken. Beter dan een borstel: een grof getande kam. Zoek er wel een van goede kwaliteit, zonder scherpe plastic randen of houten splinters.
- Haar wat tegen kleding (of bureaustoelen, oid) schuurt slijt sneller. Hoewel kroeshaar het meeste baat heeft bij 'beschermende' haarstijlen, kan het voor de rest ook weinig kwaad om regelmatig ervoor te kiezen om het haar omhoog te dragen. Maak dan direct misbruik van de situatie om een dagje zonder producten te doen en/of extra leave-in te gebruiken.
- Wasbeurt eindigen met koud water na het wassen laat het altijd wat meer glanzen.

Verzorging
Bijpunten, maskers,
Kijk in de 'handleiding voor prachtige krullen' bij valkuilen voor informatie over sulfaten, SLS, parabenen & siliconen

Krullen
Lees deze post. Dit is een handleiding geschreven door Evil-Cherry, en veel mensen met krullen krijgen hierdoor een prachtige, krullerige bos haar
Handleiding voor prachtige krullen

Dun haar
- Knip je haar in laagjes (niet aan te raden bij lang en steil haar)
- Voor wat slagvolume slapen met een natte invlecht
- Geen zware conditioners, dat trekt het volume uit je haar
- Helaas, iets korter haar is beter dan lang haar als je dun haar hebt

Glad haar
geen conditioner

Droog haar
Hoe weet je of je haar droog is? Droog haar heeft een laag vet- en vochtgehalte. Droog haar wordt dus niet snel vet en is niet zo flexibel. Hierdoor breekt het snel af. Verder is droog haar vaak futloos, raakt het snel in de klit, is het vaak statisch en zit het vol met gespleten haarpunten.

- Vochtinbrengende/milde shampoo
- Maskers
- Niet met los haar slapen
- Niet föhen
- Niet verven
- Knippen

Als je haar weer beter is kun je met beleid wel weer iets doen zoals verven, maar liever niet.

Maar probeer eerst uit te zoeken wat de oorzaak is van jouw droge haar. Verf en permanent bijvoorbeeld kunnen resulteren in droog haar.

Vet haar
Vet haar is meestal een gevolg van een slecht voedingspatroon, stress, agressieve haarproducten of een verstoord hormonaal evenwicht. Hierdoor worden talgklieren geactiveerd, wat een vette hoofdhuid tot gevolg heeft. Als je vet haar hebt, heb je meestal ook droge haarpunten

- Milde shampoo/neutrale pH-waarde
- Conditioners even links laten liggen of alleen in de punten
- Masseer tijdens het wassen de hoofdhuid zachtjes
- Blijf met je tengels uit je haar
- Kammen en borstelen stimuleert de talgklieren waardoor ze meer talg aanmaken

Producten zonder sliconen en SLS (aanvullingen zijn welkom)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De_Taartjesfee | Smart_ass | Breathtaking | Fascination | Harajuku. | DeZwabber | Dzjonka | Evil-Cherry, Queen of Curl | ChipsZak.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:26:52 #2
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108876654
Misschien werkt het wel supergoed voor je haar ook, you never know. Wie probeert het uit?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108876898
Wat? Vezels mag ik hopen?
pi_108877665
Laten we het maar op vezels houden ja :P
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_108878419
Ja en zaadjes, lijnzaad dan wel he :')
pi_108878476
poep en haar gaan niet samen, open daar maar een apart topic voor
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_108878553
Om maar gauw terug te komen op het onderwerp haar:
Nu ik mijn haar elke dag opsteek, ben ik daar best creatief mee geworden :'). Want altijd maar dezelfde knot wordt natuurlijk saai.


En dus ook rechtsonder een foto van m'n haar los. Deze lengte heeft het dus al jaren. Hopelijk gaat er nu wat bijkomen.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_108878567
Ontopic: is er een huis tuin en keukenmiddel om shampoo mee te maken die én goed schoonmaakt, én dus lekker natuurlijk is, én wel de zachtheid en manier van wassen van normale shampoo nabootst? :@
pi_108878661
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:57 schreef Nagelschaartje het volgende:
Om maar gauw terug te komen op het onderwerp haar:
Nu ik mijn haar elke dag opsteek, ben ik daar best creatief mee geworden :'). Want altijd maar dezelfde knot wordt natuurlijk saai.

[ afbeelding ]
En dus ook rechtsonder een foto van m'n haar los. Deze lengte heeft het dus al jaren. Hopelijk gaat er nu wat bijkomen.
Oh knot 4, 5 en 7 vind ik het leukst! :) Hoe doe je dat? Ik kom nooit verder dan mn elastiek 1 keer om mn haar draaien en mn haar er bij de 2e keer net niet helemaal doorheen trekken maar dat ziet er niet uit :{
  Redactie Frontpage donderdag 8 maart 2012 @ 21:01:58 #10
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108878752
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:00 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Oh knot 4, 5 en 7 vind ik het leukst! :) Hoe doe je dat? Ik kom nooit verder dan mn elastiek 1 keer om mn haar draaien en mn haar er bij de 2e keer net niet helemaal doorheen trekken maar dat ziet er niet uit :{
+1

Ik krijg het niet leuk voor elkaar :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 8 maart 2012 @ 21:02:35 #11
159909 -Peach
Prunus persica
pi_108878777
Z
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:57 schreef Nagelschaartje het volgende:
Om maar gauw terug te komen op het onderwerp haar:
Nu ik mijn haar elke dag opsteek, ben ik daar best creatief mee geworden :'). Want altijd maar dezelfde knot wordt natuurlijk saai.

[ afbeelding ]
En dus ook rechtsonder een foto van m'n haar los. Dze lengte heeft het dus al jaren. Hopelijk gaat er nu wat bijkomen.
Eerste is tof! Hoe doe je dat?
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
  donderdag 8 maart 2012 @ 21:03:48 #12
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108878849
Ik ga voor 1, ik houd wel van jaren 2030405060

Je kan ook heel makkelijk een staart maken, en dan plukken vanuit je staart vastzetten met schuifjes.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Redactie Frontpage donderdag 8 maart 2012 @ 21:08:30 #13
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_108879117
Mijn haar en speldjes: :N het is zo dik en glad dat alles er harder uitdondert dan dat ik het erin kan stoppen :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_108879271
1 is gedaan met een haarband in de rol en daar het haar steeds omheen te draaien (is eigenlijk een manier om krullen te maken, maar werkt wel leuk voor opsteken eigenlijk). Ik zal even kijken of ik de tutorial nog kan vinden

Nummer 7 is gedaan met zo'n knotmaker, deze:


Nummer 3 is gewoon met een elastiek, de rest is met spiraaltjes:

Ik zweer bij die dingen, alles blijft er mee vast zitten en de hele dag lang. Echt handig zijn die!
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  donderdag 8 maart 2012 @ 21:11:47 #15
159909 -Peach
Prunus persica
pi_108879329
Bij mij dondert helaas ook bijna alles eruit. Dat er zo ineens een speldje aan drie haren voor je ogen bungelt :')
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_108879338
Ook zonder glad haar lazeren die speldjes eruit hoor :D Ik krijg het ook niet omhoog met speldjes. Wel met die twisters van de Zenner! Maar daarmee kun je alleen 'solide' knotten maken, geen 'losse', helaas.
pi_108879393
:o Tof! Hoe gebruik die die knotmaker (waar koop je die eigenlijk?) en die schuifjes dan? Ik ben er echt zo'n kneus in :') En zelfs proberen het 'gewoon' rommelig her en der met speldjes vast te zetten ziet er gewoon echt niet uit :@
pi_108879437
Dit is de tut voor nummer 1 (ze lult wel veel voor ze daadwerkelijk begint)
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  donderdag 8 maart 2012 @ 21:14:03 #19
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108879449
Nouuuuuuu, mijn haar is ook aardig glad maar dat wat ik bedoel blijft altijd aardig zitten hoor

Ik heb er alleen een oude stomme foto van http://i653.photobucket.com/albums/uu259/Vivvv/Vivy/Kuthoer.jpg
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108879585
Die knotmaker steek je je haar doorheen, dan tot het eind trekken en naar je hoofd toe draaien. En vastklikken, meer is het niet. hij lag hier bij de drogist (maar dit soort geintjes staan ook veel op ebay, uit azie, kost geen drol. Dit is de officiele site: http://whirlastyle.com/

En EC, nummer 4 is ook met die twisters gemaakt (daar bedoel je die spiralen mee toch?), vind ik nog niet zo strak :P.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_108879619
quote:
11s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:14 schreef Harajuku. het volgende:
Nouuuuuuu, mijn haar is ook aardig glad maar dat wat ik bedoel blijft altijd aardig zitten hoor

Ik heb er alleen een oude stomme foto van http://i653.photobucket.com/albums/uu259/Vivvv/Vivy/Kuthoer.jpg
kuthoer.jpg :')
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_108880816
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:16 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

kuthoer.jpg :')
_O- _O- _O_
know'm sayin?
×
word? word.
pi_108880987
Ik hebben wil! Welke drogist was dat? :@
pi_108881193
Dit was bij de DA
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_108881281
Oké leuk, ga ik morgen even kijken, thanks :)
pi_108881348
Heb je toevallig heel dik haar? Want dan kan dit ook werken:
http://www.ebay.nl/itm/Bl(...)&hash=item2a07bbc2cd
Werkt voor mijn haar niet, is te dun en te weinig.

Dit kan ook nog:
http://www.ebay.nl/itm/Sp(...)&hash=item416070cb07
Heb ik ook nog liggen, maar wederom: haar is te dun, zit niet mooi.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_108881863
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:13 schreef Nagelschaartje het volgende:
Dit is de tut voor nummer 1 (ze lult wel veel voor ze daadwerkelijk begint)
Wat grappig :D haar accent ook :D O+
know'm sayin?
×
word? word.
  donderdag 8 maart 2012 @ 23:56:58 #28
365231 Fera
Fire & Blood
pi_108889194
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:08 schreef princess-a het volgende:

[..]

Ik gebruik sinds een ruime week Gliss Kur every day oil elixer, een soort donkergele dikke vloeistof in een flesje met een pompje. 1 a 2 keer per dag in de lengte van m'n haar en dan nog eens een of 2 keer m'n punten er in dippen, ziet er naar uit dat mijn droge punten nu weg zijn dus wellicht is het ook iets voor jou?
Goed idee, zal eens kijken. Thanks! :)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_108892545
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 15:10 schreef Sinosappel het volgende:

[..]

Oh tof hoe bevalt het je?
Had je er in het begin problemen mee?
Ik ben al een tijd CO dus zal waarschijnlijk niet veel last van detox hebben. Ik heb m'n haar nu 3 x zo gewassen maar óf m'n haar voelt droog en stroef aan na het wassen, óf het is nog een beetje vettig...of een combinatie daarvan (raar)
Hoe is dat bij jou gegaan? Heb je nog tips?
Mij bevalt het uitstekend. Ik heb krullen, en sinds ik mijn haar zo was zit het altijd goed genoeg om zonder omkijken ernaar mee naar kantoor te gaan.
Ik heb een plastic fles staan van een halve liter, daar gooi ik een zoiets als twee eetlepels bicarbonaat en dan water erbij en flink schudden. Er moet overmaat bicarbonaat in zitten, dus dat niet alles oplost. Dan heb ik een klein plastic kampeerflesje (ongeveer 10cc), dat giet ik vol met bicarbonaatwater en dan spuit ik dat op m'n hoofd, masseer het wat in en ga dan een minuut of tien iets anders doen. De grote fles kan aangevuld worden met water zolang er overmaat soda in zit.

Dan onder de douche, met wat warm water erbij nog wat masseren en dan maar eens uitspoelen. Ik kan voelen wanneer het goed is: dan gaat het 'glibberig' (ietwat zoals shampoo ook glibberig is) voelen. Na het uitspoelen voelt mijn haar onaangenaam touwig (maar wel schoon).
In de douche heb ik een grote fles azijn staan en een klein verdunflesje. Ik doe wat azijn in het kleine fles (kwartvol ongeveer), dan water erbij, dan dat op mijn hoofd, wat verdelen en dan de boel kammen onder de douche, daarna goed uitspoelen.

Ik was op deze manier 1 x per week mijn haar, de andere dagen spoel ik het uit met warm water en kam het onder de douche. Halverwege de week spoel ik het soms nog een keer met azijnwater.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:12:47 #30
365231 Fera
Fire & Blood
pi_108895979
Ik heb trouwens een opmerking over de lijst met SLS / cone-vrije shampoo's. Toevallig heb ik de Pure Shine shampoo van Fructis en deze bevat dan wel geen SLS, maar wel ALS (Ammonium Lauryl Sulfate) wat doorgaans nog slechter is dan SLS.

Geen idee hoe vaak die lijst een update krijgt, maar ik wilde het toch even zeggen. ;)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 11:49:33 #31
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_108899348
ik ben helemaal vlieft geworden op de shampoos van Kneipp, ze werken zo goed bij mijn haar. t doet heel mooi glanzen en lekker zacht en het wordt minder snel vet. Ben er helemaal gelukkig van O+ :')

en m'n haar is weer lang genoeg om het een beetje te krullen, yay *O*
pi_108908852
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:42 schreef Nagelschaartje het volgende:
Heb je toevallig heel dik haar? Want dan kan dit ook werken:
http://www.ebay.nl/itm/Bl(...)&hash=item2a07bbc2cd
Werkt voor mijn haar niet, is te dun en te weinig.

Dit kan ook nog:
http://www.ebay.nl/itm/Sp(...)&hash=item416070cb07
Heb ik ook nog liggen, maar wederom: haar is te dun, zit niet mooi.
Die eerste heb ik vandaag met korting bij Kruidvat gekocht! Heb idd alleen dik haar en zelfs nu het erg uitgedund is kreeg ik mijn haar er maar amper doorheen :o
Had de whirl a nogwat gezien bij de DA maar vond em zo klein lijken..
pi_108920830
@E-C: ik had inderdaad al meegekregen dat je geen CG meer deed :P Die kruidenspoeling klinkt goed! Krijg je zoveel last van klitten als je geen siliconen gebruikt joh?

En ach, als je weet wat werkt voor je haar en alles er goed uitziet, dan hoef je ook niet per se te experimenteren met nieuwe haarproducten he...

@Taartjesfee: Wauw O+ Wat heb je een schitterend haar zeg!

@Nagelschaartje: Mooie kapsels zo! :o Hoe heb je nr.8 gedaan? Is het een gedraaide vlecht o.i.d.?

Op deze site staan ook mooie kapsels voor lang(er) haar O+
http://hairfriendlystyles.wordpress.com/

Gisteravond heb ik weer olijfolie in mijn haar gedaan en vanochtend alles uitgewassen. De vorige keer kreeg ik de olijfolie er niet goed uit en bleef de boel vettig aanvoelen :( Dit keer ging het er gelukkig zonder problemen uit. M'n haar glanst en krult als een gek, terwijl er alleen wat jojoba-olie in zit tegen de pluis O+ Er zit niet eens wat van de lijnzaad haargel in waar ik allergisch voor lijk te zijn :')

Ik deed die maskers eerst met jojoba-olie, maar zo'n stom klein 200ml flesje kost 12 euro en dan wordt het toch wel een beetje duur. Een literfles extra vierge olijfolie kost ¤2,75 dus dat scheelt aanzienlijk O+
pi_108935661
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 16:23 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Die eerste heb ik vandaag met korting bij Kruidvat gekocht! Heb idd alleen dik haar en zelfs nu het erg uitgedund is kreeg ik mijn haar er maar amper doorheen :o
Had de whirl a nogwat gezien bij de DA maar vond em zo klein lijken..
Ik heb dun en weinig haar, daarvoor is dat Whirl ding dus ideaal.

@gehotseflotst nr 8 is inderdaad gewoon een rondgedraaide vlecht. Ik heb het een klein stukje ingevlochten op het hoofd, daarna doorgevlochten en dat rondgedraaid. Vastgezet met die twisters.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 22:54:32 #35
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_108953964
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:57 schreef Nagelschaartje het volgende:
Om maar gauw terug te komen op het onderwerp haar:
Nu ik mijn haar elke dag opsteek, ben ik daar best creatief mee geworden :'). Want altijd maar dezelfde knot wordt natuurlijk saai.

[ afbeelding ]
En dus ook rechtsonder een foto van m'n haar los. Deze lengte heeft het dus al jaren. Hopelijk gaat er nu wat bijkomen.
Die eerste heb ik vandaag met mijn haar gedaan _O_ Heb veel complimentjes gekregen :D
Alleen waren mijn haren helemaal droog (dus niet strak kunnen ronddraaien om de haarband) waardoor ik het wel steeds moest controleren of er niet iets uitstak.
Gelukkig hebben we genoeg spiegels in de winkel :+
吴 曼 迪
pi_108954654
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:13 schreef Nagelschaartje het volgende:
Dit is de tut voor nummer 1 (ze lult wel veel voor ze daadwerkelijk begint)
Super tof!

Alleen wel jammer dat haar gezicht met make up zo geel is. :9

Maar zo ga je toch niet werken oid? Met zo'n elastiek of haarband in?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  zaterdag 10 maart 2012 @ 23:25:01 #37
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_108954949
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 23:16 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Super tof!

Alleen wel jammer dat haar gezicht met make up zo geel is. :9

Maar zo ga je toch niet werken oid? Met zo'n elastiek of haarband in?
Ooh ik wel :Y :') Alleen heb ik niet de haarband daarvoor zitten en heb ik een pony (daar zit de band dus achter)

Deze haarband heb ik gebruikt, gewoon dubbelgevouwen zodat de band niet zo breed is en dan al mijn haar vanaf de zijkant eromheen "gerold".
吴 曼 迪
pi_108994732
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:13 schreef Nagelschaartje het volgende:
Dit is de tut voor nummer 1 (ze lult wel veel voor ze daadwerkelijk begint)
oeh dit ga ik ook eens uitproberen!

ik vind het wel een leuk meisje trouwens, en een grappig accent inderdaad :D
pi_108995108
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 23:16 schreef Tamashii het volgende:

[..]

Super tof!

Alleen wel jammer dat haar gezicht met make up zo geel is. :9

Maar zo ga je toch niet werken oid? Met zo'n elastiek of haarband in?
Volgens mij komt dat door het licht of de camera, want als haar hand verder naar achteren is is die meer roze, en als hij in debuurt van haar camera komt wordt die hand geler.

Van de week eens zien of ik dit ook kan :D
pi_109081930
Even mijn haarprobleempje hier voorleggen.

Ik heb halflang, fijn, maar heel veel, stijl (met klein beetje slag) haar. Mijn haar is geverfd en is normaal tot soms wat drogig.
Gebruik sinds ongeveer 2 weken de shampoo van Inecto en merk nu dat tijdens het haar wassen mijn haar op zeg maar mijn achterhoofd (niet in de punten trouwens) dan onwijs ruw wordt en gaat klitten. Na het wassen gebruik ik conditioner, ook van Inecto, en dan is het probleem volledig opgelost en voelt mijn haar weer glad aan en is het prima doorkambaar.
Voorheen heb ik ongeveer 2 jaar de shampoo van Yes To gebruikt en toen had ik dit probleem ook, maar in mindere mate. Hiervoor andere shampoos gebruikt, laatste ongeveer 6 jaar eigenlijk altijd siliconenvrije shampoos gebruikt. Weet even niet meer hoe mijn haar reageerde op andere shampoos dan Yes To en Inecto, maar volgens mij wel minder klittend.
Trouwens, als mijn haar droog is, is het klitprobleem er ook niet.

Ik vind dit klitprobleem irritant en niet fijn :{ , vraag is hoe komt dit en hoe kom ik er vanaf? Wil gewoon dat mijn haar ok voelt tijdens en na het wassen en dat ik niet standaard conditioner nodig heb om het probleem te verhelpen.
Wat is er aan de hand met mijn haar? Ligt het aan mijn haar, of ligt het aan de shampoo of ligt het aan iets anders?

[ Bericht 1% gewijzigd door MissJ op 14-03-2012 11:09:07 ]
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:21:19 #41
365231 Fera
Fire & Blood
pi_109082487
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:03 schreef MissJ het volgende:
Even mijn haarprobleempje hier voorleggen.

Ik heb halflang, fijn, maar heel veel, stijl (met klein beetje slag) haar. Mijn haar is geverfd en is normaal tot soms wat drogig.
Gebruik sinds ongeveer 2 weken de shampoo van Inecto en merk nu dat tijdens het haar wassen mijn haar op zeg maar mijn achterhoofd (niet in de punten trouwens) dan onwijs ruw wordt en gaat klitten. Na het wassen gebruik ik conditioner, ook van Inecto, en dan is het probleem volledig opgelost en voelt mijn haar weer glad aan en is het prima doorkambaar.
Voorheen heb ik ongeveer 2 jaar de shampoo van Yes To gebruikt en toen had ik dit probleem ook, maar in mindere mate. Hiervoor andere shampoos gebruikt, laatste ongeveer 6 jaar eigenlijk altijd siliconenvrije shampoos gebruikt. Weet even niet meer hoe mijn haar reageerde op andere shampoos dan Yes To en Inecto, maar volgens mij wel minder klittend.
Trouwens, als mijn haar droog is, is het klitprobleem er ook niet.

Ik vind dit klitprobleem irritant en niet fijn :{ , vraag is hoe komt dit en hoe kom ik er vanaf? Wil gewoon dat mijn haar ok voelt tijdens en na het wassen en dat ik niet standaard conditioner nodig heb om het probleem te verhelpen.
Wat is er aan de hand met mijn haar? Ligt het aan mijn haar, of ligt het aan de shampoo of ligt het aan iets anders?
Persoonlijk kan ik zelf niet zonder conditioner, ik heb het gewoon nodig. Mijn haar heeft nog droge, geblondeerde stukken die echt niet zonder conditioner kunnen.

Het kan ook aan de shampoo liggen, misschien is de ene shampoo wat agressiever dan de andere? Kan misschien ook liggen aan de soort sulfaten in de shampoo. Je hebt SLS, ALS (agressiever) en SCS (minst agressief).
En omdat je Inecto nu twee weken gebruikt, moet je het misschien nog even aankijken. Je haar/hoofdhuid moet altijd even wennen aan een nieuwe shampoo. Als het na een maand nog hetzelfde is, dan wordt het volgens mij ook niet meer beter.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:44:15 #42
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109083274
iemand hier ervaring met Syoss wax, gel, spray? en die shampoo zonder siliconen
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:54:10 #43
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109083656
Ik ben bang voor Syoss.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:03 schreef MissJ het volgende:

Ik vind dit klitprobleem irritant en niet fijn :{ , vraag is hoe komt dit en hoe kom ik er vanaf? Wil gewoon dat mijn haar ok voelt tijdens en na het wassen en dat ik niet standaard conditioner nodig heb om het probleem te verhelpen.
Wat is er aan de hand met mijn haar? Ligt het aan mijn haar, of ligt het aan de shampoo of ligt het aan iets anders?
Maar wat is het probleem dan als alles goed gaat met conditioner? Langer haar zal je sowieso zelf extra moeten voeden, dus alleen shampoo gaat nooit gebeuren.

Je kan verder altijd nog een andere shampoo proberen. Mijn haar voelde altijd eeeeeeeeenig na Herbal Essence, nu ik pH-neutraal gebruik vind ik het ook wel wat minder, maar ik gebruik dan toch conditioner.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 14 maart 2012 @ 11:55:48 #44
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109083724
Ja ik ben er ook bang van na de 'normale' shampoo, maar ik wil die gratis borstel :')
pi_109083809
Hm, ik heb alles om SLS en silicone-vrij te leven behalve een goede conditioner. Dat wordt zoeken vrees ik.
pi_109084051
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:57 schreef RenRen- het volgende:
Hm, ik heb alles om SLS en silicone-vrij te leven behalve een goede conditioner. Dat wordt zoeken vrees ik.
Inecto?
pi_109084156
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:04 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Inecto?
5 euro, best nette prijs, dankje :D Ga ik bestellen
  woensdag 14 maart 2012 @ 12:08:29 #48
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109084185
Bij Bazaar is 'ie 1,99 :D
  Redactie Frontpage woensdag 14 maart 2012 @ 12:09:58 #49
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_109084235
quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:54 schreef Harajuku. het volgende:
Ik ben bang voor Syoss.

Ik de droogshampoo van ze, en al m'n haar zit er nog :')

Maar geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om de shampoo van ze te gebruiken.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_109084294
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:08 schreef SacreCoeur het volgende:
Bij Bazaar is 'ie 1,99 :D
Die in beverwijk? Daar woon ik net te ver van weg om winstgevend te zijn :D
pi_109084304
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:09 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik de droogshampoo van ze, en al m'n haar zit er nog :')

Maar geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om de shampoo van ze te gebruiken.
Die heb ik ook! Die werkt bij mij best prima, maar die gebruik ik ook een enkele keer in de maand
  woensdag 14 maart 2012 @ 12:18:09 #52
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109084509
quote:
11s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:11 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Die in beverwijk? Daar woon ik net te ver van weg om winstgevend te zijn :D
Rotterdam :P
pi_109084541
What? De enige bazaar die ik ken is een restaurant. Waar zit het? :o
pi_109085713
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:21 schreef Fera het volgende:

[..]

Persoonlijk kan ik zelf niet zonder conditioner, ik heb het gewoon nodig. Mijn haar heeft nog droge, geblondeerde stukken die echt niet zonder conditioner kunnen.

Het kan ook aan de shampoo liggen, misschien is de ene shampoo wat agressiever dan de andere? Kan misschien ook liggen aan de soort sulfaten in de shampoo. Je hebt SLS, ALS (agressiever) en SCS (minst agressief).
En omdat je Inecto nu twee weken gebruikt, moet je het misschien nog even aankijken. Je haar/hoofdhuid moet altijd even wennen aan een nieuwe shampoo. Als het na een maand nog hetzelfde is, dan wordt het volgens mij ook niet meer beter.
In de Inecto shampoo zit SLS dacht ik (nu niet thuis, dus kan het niet checken). Hmm ja misschien moet ik het nog even aankijken.. maar heb eigenlijk wel nu al het idee dat het niet meer goed komt met deze shampoo.

quote:
10s.gif Op woensdag 14 maart 2012 11:54 schreef Harajuku. het volgende:
Maar wat is het probleem dan als alles goed gaat met conditioner? Langer haar zal je sowieso zelf extra moeten voeden, dus alleen shampoo gaat nooit gebeuren.

Je kan verder altijd nog een andere shampoo proberen. Mijn haar voelde altijd eeeeeeeeenig na Herbal Essence, nu ik pH-neutraal gebruik vind ik het ook wel wat minder, maar ik gebruik dan toch conditioner.
Misschien is er ook wel niet echt een probleem, maar is het dus meer dat ik het gevoel gewoon niet fijn vind als ik mijn haar aan het wassen ben. Dus misschien moet ik het accepteren.
Andere shampoo proberen ga ik sowieso wel doen, wie weet helpt het.

Zou het kunnen dat het stugge / klittende misschien juist komt door een shampoo met weinig tot geen chemische dingen (siliconen, erge sulfaten etc) erin?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:06:37 #55
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109096909
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 12:19 schreef RenRen- het volgende:
What? De enige bazaar die ik ken is een restaurant. Waar zit het? :o
het heet dus geen bazaar maar bazar, mijn fout :P
Je kan googlen op Big Bazar.
pi_109097174
Ik heb sinds een paar dagen enorm veel schilfers en korstjes (wss door het krabben door de schilfers :D ) op mn hoofd! Terwijl er niets is veranderd, geen andere shampoo, ander eten of wat dan ook.. Iemand een wondermiddel toevallig? Olie ofzo? misschien is mn hoofdhuid te droog? ik weet het niet :X het is iig irritant!
pi_109097283
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:14 schreef ChicaChula het volgende:
Ik heb sinds een paar dagen enorm veel schilfers en korstjes (wss door het krabben door de schilfers :D ) op mn hoofd! Terwijl er niets is veranderd, geen andere shampoo, ander eten of wat dan ook.. Iemand een wondermiddel toevallig? Olie ofzo? misschien is mn hoofdhuid te droog? ik weet het niet :X het is iig irritant!
Kan ook gewoon door je eigen shampoo zijn, ik heb sinds 2/3 weken hetzelfde probleem. Tijdje gewoon head en shoulders gebruikt en het was weg. Toen mijn eigen shampoo weer gebruikt en weer die schilfers. Heel vreemd, maar moet nu wel op zoek naar een andere shampoo ;(
All good things are wild and free.
  woensdag 14 maart 2012 @ 18:21:02 #58
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109097374
Ja maar head & shoulders moet je ook gewoon niet aan beginnen, dan kom je nooit meer ergens vanaf. Op het moment is het dan weg maar daarna begint het weer, niet dat ik spreek uit ervaring maar heb dit al zovaak gehoord dat ik begin te denken dat het gewoon zo slecht voor je haar is, zo agressief spul.
pi_109101985
Kan het kwaad om een nachtje met zo'n haarverf maskertje te slapen?
Die sachetjes die je in moet doen na het haarverven zeg maar ;)

Ik heb ze nog liggen namelijk.
pi_109102907
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:06 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

het heet dus geen bazaar maar bazar, mijn fout :P
Je kan googlen op Big Bazar.
Oh vlakbij prins alex. Bedankt!
pi_109102946
Heeft iemand hier enig idee of er nog zoiets bestaat als echt tijdelijke verf? Ik wil weten of een kleur me staat, en in pakken voor 8 spoelingenzit toch nog waterperoxide.
  woensdag 14 maart 2012 @ 21:13:17 #62
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109106277
mijn haar is nu geverfd met een voedende kleur. Bij de kapper laten doen, 't blijft 2 maanden mooi daarna is het er zo goed als uit. Nadeel is wel dat je er niet onwijs veel kleurtjes in hebt maar ze kunnen wel dingen mixen.
  woensdag 14 maart 2012 @ 21:49:52 #63
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_109108380
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:13 schreef RenRen- het volgende:
Heeft iemand hier enig idee of er nog zoiets bestaat als echt tijdelijke verf? Ik wil weten of een kleur me staat, en in pakken voor 8 spoelingenzit toch nog waterperoxide.
Ik klikte dit topic aan om dezelfde vraag te stellen :+
My mama didn't raise no fool
pi_109108553
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:49 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Ik klikte dit topic aan om dezelfde vraag te stellen :+
Gmta!
SacreCouer, is het er dan echt uit? Ik wil namelijk echt gewoon kijken of het staat en het er dan weer uit kunnen wassen.
pi_109109116
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:52 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Gmta!
SacreCouer, is het er dan echt uit? Ik wil namelijk echt gewoon kijken of het staat en het er dan weer uit kunnen wassen.
En van die kleurmousse dan?
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  woensdag 14 maart 2012 @ 22:04:14 #66
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109109376
Die kleurmousse van Garnier is gewoon permanent heur, met uitgroei en al :P

kleurspoelingen kun je sowieso nog maar heel weinig vinden in drogisterij. Maar wat ik dus heb is er echt helemaal uit dan.. soms al eerder ligt eraan. Ik maak mijn haar elke dag nat onder de douche was het om de dag met kleurshampoo. Ik denk dat als je het elke dag wast het er nog iets sneller uit is, kost ook maar 15,- per behandeling.. want ik ben gierig dus ga ik naar de Brainwash xD
  woensdag 14 maart 2012 @ 22:25:14 #67
359659 dinosteen
Stenen zijn hard
pi_109110912
Voor degene die nog natuurlijke shampoo, conditioner etc zoeken hier zijn er heel veel:

http://www.iherb.com/

Enige nadeel is dat je alleen met credit card kunt betalen.
Maar verder is het niet duur verzenden kost 6 dollar.
En zolang je onder de 25 euro blijft sowieso geen douane kosten.

Met deze code kun je nog 5 dollar van de totale prijs af halen.
QOV391
pi_109112882
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 22:04 schreef SacreCoeur het volgende:
Die kleurmousse van Garnier is gewoon permanent heur, met uitgroei en al :P
Ik denk dat we een andere bedoelen ;) Ik bedoel deze:



Wat ik me ervan herinner blijft het echt max 3 wasbeurten zitten, dan is het er echt wel uit. Enige nadeel is dat je niet 'even' van lichtblond naar donkerbruin kan, dan heb je een flinke hoeveelheid nodig.. maar voor een kleiner kleurverschil is dit ideaal om even te kijken hoe het je staat :Y
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  donderdag 15 maart 2012 @ 00:43:16 #69
365231 Fera
Fire & Blood
pi_109117142
Ik dacht dat de Casting Crème Gloss uitwasbaar was (28 wasbeurten). God, was I wrong. Was net lekker bezig met uitgroeien en wilde de kleur wat meer gelijk maken. Nu moet ik dus helemaal overnieuw beginnen, want het wast niet helemaal uit. :{

Trouwens, wat is er zo erg aan Syoss shampoo? :o Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd eigenlijk.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_109117213
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 18:21 schreef SacreCoeur het volgende:
Ja maar head & shoulders moet je ook gewoon niet aan beginnen, dan kom je nooit meer ergens vanaf. Op het moment is het dan weg maar daarna begint het weer, niet dat ik spreek uit ervaring maar heb dit al zovaak gehoord dat ik begin te denken dat het gewoon zo slecht voor je haar is, zo agressief spul.
Nee dat wil ik liever ook niet.. Misschien is mn haar/hoofd 'immuun' geworden voor mn shampoo ofzo, als dat kan :P ik ga eens van shampoo wisselen
pi_109117683
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:13 schreef SacreCoeur het volgende:
mijn haar is nu geverfd met een voedende kleur. Bij de kapper laten doen, 't blijft 2 maanden mooi daarna is het er zo goed als uit. Nadeel is wel dat je er niet onwijs veel kleurtjes in hebt maar ze kunnen wel dingen mixen.
Zoiets heb ik ook een keer gedaan met de gedachte dat ik dan geen uitgroei zou hebben. Een jaar en 3 kwartalen later merken mensen soms nog op dat de onderkant van mijn haar een andere kleur is.
Nooit meer. :N

Al schijn ik wel een uitzondering geweest te zijn... :')
  donderdag 15 maart 2012 @ 08:51:11 #72
284205 Sulley02
Top schrikker
pi_109119847
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:13 schreef SacreCoeur het volgende:
mijn haar is nu geverfd met een voedende kleur. Bij de kapper laten doen, 't blijft 2 maanden mooi daarna is het er zo goed als uit. Nadeel is wel dat je er niet onwijs veel kleurtjes in hebt maar ze kunnen wel dingen mixen.
Misschien dat het vervaagt na x keer wassen, maar alle verf is in principe permanent. Althans, volgens mijn kapster. Je hebt altijd uitgroei, maar je ziet het niet altijd omdat je dan dicht bij je eigen haarkleur zit dat het dus minder opvalt.

Maar die spoeling is erg fijn ja (volgens mij gebruikt Brainwash Wella) en voedt het inderdaad O+ mijn haar voelde altijd vreselijk aan maar na een verfbeurt voelt mijn haar zo veel beter. Geen klitten, geen haar wat alle kanten op staat, super.
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:00:33 #73
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_109123206
De veiligste manier om te kijken of een kleur je staat is een pruik opzetten of aan de slag met photoshop. :)
...as always
pi_109123595
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 11:00 schreef Anyanka het volgende:
De veiligste manier om te kijken of een kleur je staat is een pruik opzetten of aan de slag met photoshop. :)
Met photoshop is het toch altijd heel anders ;( Maar vroeger bestonden er van die pakjes die er na 1 keer wassen weer uit waren, maar nu bestaan die geloof ik echt niet meer. 8 wasbeurten geloof ik niet in :')
pi_109123750
Nav mijn vorige berichten in dit deel van het topic heb ik gisteren een andere shampoo gekocht om even te proberen: Iedere dag shampoo van Etos eigen merk. Was in de aanbieding voor maar 1 euro (kost normaal 1,99, dus dan ook lekker goedkoop), dus ik dacht hmm dat is het proberen waard :Y

Qua ingredienten: er zitten iig geen siliconen in, wel Sodium Laureth Sulfate, maar dat vind ik prima. Ik was mijn haar trouwens al tig jaren 6 tot 7 dagen per week (vaak op zondag niet als ik de hele dag niks doe en lui ben :') ), vind ik fijn en volgens mijn kapper is mijn haar in erg goede conditie altijd, dus blijkbaar kan het geen kwaad dat elke dag wassen. Dusss deze Iedere dag shampoo leek me wel ok.
Nah, vannochtend met deze shampoo gewassen en werd er direct blij van :) : niet meer dat ruwe groffe haar aan de achterkant van mijn hoofd en weinig geklit. Ben benieuwd of dat zo blijft.

De Inecto shampoo heb ik iig afgeschreven. De conditioner overigens niet, die vind ik wel erg fijn en blijf ik gebruiken.
Gisteravond ook even gegoogled en ervaringen met de Inecto shampoo gelezen en las wel van meerdere mensen die met de shampoo hetzelfde probleem ervaarden. Ben dus niet de enige :P

Conclusie: mijn "probleem" lag dus zeer waarschijnlijk aan de shampoo.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:55:44 #76
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109125118
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 00:43 schreef Fera het volgende:
Ik dacht dat de Casting Crème Gloss uitwasbaar was (28 wasbeurten). God, was I wrong. Was net lekker bezig met uitgroeien en wilde de kleur wat meer gelijk maken. Nu moet ik dus helemaal overnieuw beginnen, want het wast niet helemaal uit. :{

Trouwens, wat is er zo erg aan Syoss shampoo? :o Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd eigenlijk.
Verhalen over haaruitval en brandende hoofdhuid. Staal, user op FOK, heeft het ook meegemaakt en haar haar en hoofd waren na een hele tijd nog steeds kut.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109125442
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2012 00:46 schreef ChicaChula het volgende:

[..]

Nee dat wil ik liever ook niet.. Misschien is mn haar/hoofd 'immuun' geworden voor mn shampoo ofzo, als dat kan :P ik ga eens van shampoo wisselen
Het enige wat bij mij helpt tegen schilfers en korstjes zijn de shampoo en conditioner van Nioxin. Sinds ik dat gebruik heb ik constant vrijwel nergens meer last van.
pi_109127382
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:05 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Het enige wat bij mij helpt tegen schilfers en korstjes zijn de shampoo en conditioner van Nioxin. Sinds ik dat gebruik heb ik constant vrijwel nergens meer last van.
Herkenbaar, heb ik zelf ook geruime tijd last van gehad. Het is meestal seborroïsch eczeem en ik heb het met succes behandeld met Betamethason, dit is een van de sterkste middelen tegen dit soort eczeem. Na een paar dagen was de hardnekkige jeuk en schilfers verdwenen.

Dacht dat het eerst door gebruik van Minoxidil werd veroorzakt, maar bleek achteraf toch dit eczeem te zijn. Natuurlijke haarmaskers ed werken total niet bij het bestrijden van dit soort hoofdhuid irritaties. Helaas werkt bij medicatie de chemische troep nog het beste.
pi_109128008
*meldt* Ik heb dit topic al vaker voorbij zien komen en ben vanwege dit topic sulfaat- en silicoonvrij gaan wassen. Gebruik nu Naked Smooth Silky conditioner en Naked Style Miracle Worker leave-in conditioner (weet niet of die in Nederland verkrijgbaar zijn, ik woon op dit moment in Engeland). Ben helemaal gestopt met shampoo omdat mijn huid daar niet blij van werd, schilfers, jeuk, etc. Ben nu al heel erg blij met het resultaat: mijn bos krullen voelt veel zachter, is glanzender, valt beter en blijft ook gedurende de dag beter! O+
pi_109130575
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 12:05 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Het enige wat bij mij helpt tegen schilfers en korstjes zijn de shampoo en conditioner van Nioxin. Sinds ik dat gebruik heb ik constant vrijwel nergens meer last van.
Oke, ik ga even googlen of ik t bij mij in de buurt kan kopen!
  donderdag 15 maart 2012 @ 16:03:54 #81
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109133160
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:51 schreef Sulley02 het volgende:

[..]

Misschien dat het vervaagt na x keer wassen, maar alle verf is in principe permanent. Althans, volgens mijn kapster. Je hebt altijd uitgroei, maar je ziet het niet altijd omdat je dan dicht bij je eigen haarkleur zit dat het dus minder opvalt.

Maar die spoeling is erg fijn ja (volgens mij gebruikt Brainwash Wella) en voedt het inderdaad O+ mijn haar voelde altijd vreselijk aan maar na een verfbeurt voelt mijn haar zo veel beter. Geen klitten, geen haar wat alle kanten op staat, super.
Apart dan want ik zit nou niet echt dicht bij m'n haarkleur.. mijn haar is blond en heb het paars laten verven. Maar ze gebruiken inderdaad Wella, vind dat kappersspul toch anders dan in de winkel, veel fijner.

Maar ik ben niet zo weg van 1 dezelfde product/merk gebruiken, ik heb een haar stash daar zeg je u tegen xD
  donderdag 15 maart 2012 @ 16:24:44 #82
365231 Fera
Fire & Blood
pi_109133974
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 11:55 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Verhalen over haaruitval en brandende hoofdhuid. Staal, user op FOK, heeft het ook meegemaakt en haar haar en hoofd waren na een hele tijd nog steeds kut.
Wow, geen Syoss voor mij dus... Ik dacht trouwens dat Staal n vent was. :')
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_109143548
syoss shampoo is troep... ik kreeg allemaal pukkels/blaasjes op mn achterhoofd en in mijn nek :( TROEP!!!

daar tegenover de shampoo van Wella waarvan ik eigenlijk dacht dat het dezelfde fles+ inhoud was maar dan een ander etiket, is wel heerlijk!
pi_109155009
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 16:03 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Apart dan want ik zit nou niet echt dicht bij m'n haarkleur.. mijn haar is blond en heb het paars laten verven. Maar ze gebruiken inderdaad Wella, vind dat kappersspul toch anders dan in de winkel, veel fijner.

Maar ik ben niet zo weg van 1 dezelfde product/merk gebruiken, ik heb een haar stash daar zeg je u tegen xD
Ik koop 1 shampoo, 1 conditioner, 1 stylingproduct en gebruik het tot het op is of niet fijn meer is _O- Mijn motto is denk ik een beetje, als het werkt, don't fix it, zeker omdat mijn haar het enige was waar ik een beetje aandacht aan gaf (Tijdenlang nooit makeup gedragen), dus als dat maar oké zat was het prima. Was vaak ook een pluisboel, maar goed.

Ik heb nu een tweede bus mousse gekocht, studio line van L'oreal, die oranje. Die vind ik super fijn!
pi_109155150
Ik lees nu even wat meer over dat Curly Girl, zou ik nou mijn haar helemaal niet met shampoo mogen wassen? Er staat dat je het alleen met conditioner moet wassen en alleen als je golvend tot licht golvend haar hebt dat je een mildere shampoo zou kunnen gebruiken.

Edit: Oh. Kom er net achter dat mijn shampoo ook sulfaten bevat. Zucht, verder zoeken :D Ik ga morgen even kijken naar Dr Organic

[ Bericht 16% gewijzigd door RenRen- op 16-03-2012 00:04:00 ]
pi_109157039
Als je dr. Organic neemt, neem dan niet de gele (met honing). Hij is an sich wel fijn, maar na een tijdje bleef mijn haar er vet van. Ik was geloof ik niet de enige hier die daar last van had.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_109159937
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 01:17 schreef DevilsWhore het volgende:
Als je dr. Organic neemt, neem dan niet de gele (met honing). Hij is an sich wel fijn, maar na een tijdje bleef mijn haar er vet van. Ik was geloof ik niet de enige hier die daar last van had.
Goede tip, thanks. Welke vond je wel fijn?
  vrijdag 16 maart 2012 @ 09:54:05 #88
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109160001
quote:
1s.gif Op donderdag 15 maart 2012 16:24 schreef Fera het volgende:

[..]

Wow, geen Syoss voor mij dus... Ik dacht trouwens dat Staal n vent was. :')
Ja, ik durf het risico niet te nemen :o mijn zusje had toentertijd ook die shampoo, en ik heb het zo weggegooid :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109160095
Dr. Organic shampoo is wel SLS vrij, maar als je de hele verboden sulfatenlijst van Curly Girl erbij pakt, dan zit er wel iets in dat niet mag. Hangt er een beetje vanaf hoe streng je wilt zijn dus of het kan.

Ik zat laatst Rainforest shampoo van The Body Shop te bekijken en die kan volgens mij wel helemaal. http://www.thebodyshop.nl(...)oisture-shampoo.aspx Ik weet alleen niet of die fijn is verder.

Ik ben gisteren naar de kapper geweest. Het is wel een vooruitgang maar ik ben toch niet helemaal blij. Waarom kunnen toch zoveel kappers niet met krullen overweg -O-
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  Redactie Frontpage vrijdag 16 maart 2012 @ 10:10:52 #90
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_109160338
Ik heb nog een proefverpakking van Rainforest Shine shampoo en Rainforest shine conditioner liggen, als iemand interesse heeft?
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:17:11 #91
284205 Sulley02
Top schrikker
pi_109160546
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 09:58 schreef Mry het volgende:

Ik zat laatst Rainforest shampoo van The Body Shop te bekijken en die kan volgens mij wel helemaal. http://www.thebodyshop.nl(...)oisture-shampoo.aspx Ik weet alleen niet of die fijn is verder.

Voor mijn haar werkt het niet (mijn haar is heel dun en eigenlijk gewoon apart en reageert niet lekker op dr Organic, Inecto en Rainforest dus ik ben weer over op siliconen helaas), maar ben altijd wel heel erg tevreden geweest. Vooral het masker is erg fijn.
pi_109160547
Ik heb ook Synoss maar nergens last van hoor!
  Redactie Frontpage vrijdag 16 maart 2012 @ 10:18:22 #93
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_109160572
Het gaat bij de rest dan ook om Syoss ;)
Ik weet dat niet iedereen er last van heeft, maar ik ga het risico niet nemen, ben iets te blij met m'n haar :X
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_109161006
Ja dat dan :P Ik merk er niks geks aan!
pi_109163050
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 09:58 schreef Mry het volgende:
Dr. Organic shampoo is wel SLS vrij, maar als je de hele verboden sulfatenlijst van Curly Girl erbij pakt, dan zit er wel iets in dat niet mag. Hangt er een beetje vanaf hoe streng je wilt zijn dus of het kan.

Ik zat laatst Rainforest shampoo van The Body Shop te bekijken en die kan volgens mij wel helemaal. http://www.thebodyshop.nl(...)oisture-shampoo.aspx Ik weet alleen niet of die fijn is verder.

Ik ben gisteren naar de kapper geweest. Het is wel een vooruitgang maar ik ben toch niet helemaal blij. Waarom kunnen toch zoveel kappers niet met krullen overweg -O-
Toen ik googlede stond er dat er helemaal geen sulfaten in zaten. Marketen ze zich dan verkeerd?

Even zien hoe die ruikt, anders weer verder zoeken
pi_109163232
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:43 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Toen ik googlede stond er dat er helemaal geen sulfaten in zaten. Marketen ze zich dan verkeerd?

Even zien hoe die ruikt, anders weer verder zoeken
Dat snap ik ook niet helemaal :?
Op de verpakking staat alleen SLS free.

Ik heb naar dit lijstje gekeken, onderaan bij Warnings:
http://www.wikihow.com/Fo(...)ethod-for-Curly-Hair

Maar het kan best zijn dat ik ergens en foutje heb gemaakt hoor... het zijn net nasa-codes die namen :')
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_109163874
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:48 schreef Mry het volgende:

[..]

Dat snap ik ook niet helemaal :?
Op de verpakking staat alleen SLS free.

Ik heb naar dit lijstje gekeken, onderaan bij Warnings:
http://www.wikihow.com/Fo(...)ethod-for-Curly-Hair

Maar het kan best zijn dat ik ergens en foutje heb gemaakt hoor... het zijn net nasa-codes die namen :')
Ik had een artikel gelezen van Misslipgloss, en die had het over helemaal vrij van sulfaten. Oh, nee, even gecheckt en ik heb het verkeerd gelezen!

Maar het lijkt niet in deze shampoo te zitten:
pi_109163960
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 09:50 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Goede tip, thanks. Welke vond je wel fijn?
De rode, is met granaatappel geloof ik.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_109164419
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:06 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Ik had een artikel gelezen van Misslipgloss, en die had het over helemaal vrij van sulfaten. Oh, nee, even gecheckt en ik heb het verkeerd gelezen!

Maar het lijkt niet in deze shampoo te zitten:
[ afbeelding ]
Die lijkt inderdaad goed te zijn!

Weet iemand hoe het zit met Sodium Lauryl Sarcosinate?
Want dat is geloof ik het ingrediënt waarop ik de Olijf en Honing shampoo van Dr Organic had afgekeurd. Maar ik heb hier thuis nu een monster van een andere shampoo waar ook 'sulfate free' op staat en daar zit dat ingrediënt ook in.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_109164800
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:09 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

De rode, is met granaatappel geloof ik.
Dankje, zo even erheen O+
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:23 schreef Mry het volgende:

[..]

Die lijkt inderdaad goed te zijn!

Weet iemand hoe het zit met Sodium Lauryl Sarcosinate?
Want dat is geloof ik het ingrediënt waarop ik de Olijf en Honing shampoo van Dr Organic had afgekeurd. Maar ik heb hier thuis nu een monster van een andere shampoo waar ook 'sulfate free' op staat en daar zit dat ingrediënt ook in.
Ja he! Misschien sommige wel en sommige niet, hoeven ze maar 1 ontwerp te laten maken :P
Ik heb geen idee, ben er wel benieuwd naar.
pi_109165348
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:34 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Dankje, zo even erheen O+

[..]

Ja he! Misschien sommige wel en sommige niet, hoeven ze maar 1 ontwerp te laten maken :P
Ik heb geen idee, ben er wel benieuwd naar.
Nou ik ben eruit denk ik!
Die sodium lauryl sarcosinate kan gewoon, er zit geen S (=sulfaat) in de formule.
De curly girl wiki die ik gaf klopt dan ook niet helemaal.
Dus die Dr Organic shampoos kunnen dan gewoon :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 16:06:28 #102
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109171788
Ik heb echt nog nooit korstjes, roos of plekjes op mn hoofd gehad gelukkig :D Wel heb ik heel snel dat m'n hoofd gaat jeuken als ik een dagje in de zon heb gelegen, maar goed beschermen helpt veel. De kapster zei laatst dat ze in geen tijden zulk gezond haar had gezien, mooiste compliment evur O+
pi_109193888
Ik heb een overnight hot oil treatment in mijn haar: http://igorsbelltower.blogspot.com/2011/01/ankylosaurus.html

Ik ben benieuwd hoe mijn haar voelt morgen na het wassen. Vooral omdat ik het met walnotenolie gedaan heb en ik dat eigenlijk nog nooit geprobeerd heb in mijn haar. :') :D
There is no love sincerer than the love of food.
pi_109194775
Afgelopen dagen een kleine financiele meevaller gekregen en meteen bij een kappperswinkel de lang verlangde grote XL Masom Pearson zwijnenharen borstel gekocht. Ik had al een kleinere uirvoering, maar deze grote XL borstel wilde ik ook hebben, zeker nu mijn haar langer aan het groeien is.

Voor het slapen gaan de grote borstel maar eens getest en wat een genot, haren borstelen was nog nooit zo heerlijk, zelfs na een kwartier kreeg ik er geen genoeg van. Mijn haar glans echt van deze echt zwijnen haren borstel. De prijs was met zijn 169 euro niet goedkoop, maar het borstelresultaat mag er wezen.. Ik kreeg een tip om deze borstels om de paar weken schoon te maken met afwasmiddel, schijnt dat ze dan sopeler door je haren gaan, en dat klopt. Heb het met mijn kleinere Mason Pearson borstel maar eens gedaan, en borsteld inderdaad een heel stuk soepeler door mijn haar heen.

De score was na een kwartier borstelen uiteindelijk 3 losse haren. :)

pi_109196783
Jemig wat een prijs voor een borstel. Goed wel dat hij zo prettig werkt. Was wat geweest als dat niet zo was. :')
  Redactie Frontpage zaterdag 17 maart 2012 @ 10:07:55 #106
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_109197003
170 euro!? Dat zou ik niet snel voor een borstel overhebben. Vond de mijne van de bodyshop al duur :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  zaterdag 17 maart 2012 @ 10:26:53 #107
123170 alors
zlata1234
pi_109197296
:') ²
know'm sayin?
×
word? word.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 10:39:42 #108
365231 Fera
Fire & Blood
pi_109197514
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 09:58 schreef Mry het volgende:
Dr. Organic shampoo is wel SLS vrij, maar als je de hele verboden sulfatenlijst van Curly Girl erbij pakt, dan zit er wel iets in dat niet mag. Hangt er een beetje vanaf hoe streng je wilt zijn dus of het kan.

Ik zat laatst Rainforest shampoo van The Body Shop te bekijken en die kan volgens mij wel helemaal. http://www.thebodyshop.nl(...)oisture-shampoo.aspx Ik weet alleen niet of die fijn is verder.

Ik ben gisteren naar de kapper geweest. Het is wel een vooruitgang maar ik ben toch niet helemaal blij. Waarom kunnen toch zoveel kappers niet met krullen overweg -O-
Deze heb ik een tijdlang gebruikt. Ik vind hem duur en voor mijn gevoel moet je er aardig veel van gebruiken om je haar goed schoon te krijgen. Nu heb ik best wel dik haar, maar ik vond t niet lekker wassen. Merkte ook niet echt verschil, mn haar werd er een beetje touwachtig van. De conditioner heb ik niet gebruikt, ik had toen een andere cone-vrije.

@Fusionfreak: Mijn hemel, 170 euro?! Zelfs al zou ik niet krap bij kas zitten, zou geen haar op mijn hoofd er aan denken om zo'n dure borstel aan te schaffen... :') Ik wil me trouwens nergens mee bemoeien, maar jij had t toch ook niet heel erg breed?

[ Bericht 5% gewijzigd door Fera op 17-03-2012 10:48:21 ]
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 10:50:58 #109
123170 alors
zlata1234
pi_109197744
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 10:39 schreef Fera het volgende:

[..]

Deze heb ik een tijdlang gebruikt. Ik vind hem duur en voor mijn gevoel moet je er aardig veel van gebruiken om je haar goed schoon te krijgen. Nu heb ik best wel dik haar, maar ik vond t niet lekker wassen. Merkte ook niet echt verschil, mn haar werd er een beetje touwachtig van. De conditioner heb ik niet gebruikt, ik had toen een andere cone-vrije.

@Fusionfreak: Mijn hemel, 170 euro?! Zelfs al zou ik niet krap bij kas zitten, zou geen haar op mijn hoofd er aan denken om zo'n dure borstel aan te schaffen... :') Ik wil me trouwens nergens mee bemoeien, maar jij had t toch ook niet heel erg breed?

Niet erg breed zou ik een eufemisme noemen wanneer je in de schulden zit :') Maarja laten we dit niet weer een FF topic maken, hij weet het op de één of andere manier altijd weer naar zich toe trekken met zijn helaas serieuze getroll.
know'm sayin?
×
word? word.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 12:02:43 #110
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109199142
Lallalaignoreignoreignorelalallla

Ik probeer mijn pony er weer bij te laten groeien, omdat ik weet dat ik een pony drie dagen leuk vind en daarna niet meer, en het toch doen :') en dan elke keer na het douchen staat ie weer zo perky overeind hè :( Misschien moet ik die pony maar volgooien met conditioner, dan blijft ie wel slap hangen :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 12:08:51 #111
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109199260
en je pony in kleine laagjes laten knippen zodat je het recht en schuin kan dragen, is dat dat niet iets? heb ik echt jaren lang gehad. Nu is het gewoon schuins afgeknipt.. dat als ik op de fiets windje voor heb en ik stap daarna af zit het nog steeds te goed gewoon :D :')
  zaterdag 17 maart 2012 @ 12:14:47 #112
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_109199375
SC doe eens een foto van jouw haar? Ik ben wel benieuwd na de opmerking van jouw kapster eigenlijk :D
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 12:20:47 #113
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109199496
ik kan welns even zoeken, heb alleen geen achterkant foto die zou ik moeten maken.. wat wil je? :P
't is trouwens weer heel kort nu.
pi_109199941
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 12:02 schreef Harajuku. het volgende:
Lallalaignoreignoreignorelalallla

Ik probeer mijn pony er weer bij te laten groeien, omdat ik weet dat ik een pony drie dagen leuk vind en daarna niet meer, en het toch doen :') en dan elke keer na het douchen staat ie weer zo perky overeind hè :( Misschien moet ik die pony maar volgooien met conditioner, dan blijft ie wel slap hangen :')
is ie zo kort dan dat ie rechtop kan blijven staan? Ik doe de eerste dagen na de kapper mn pony altijd met een stijltang, dan blijft ie wel zitten
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  zaterdag 17 maart 2012 @ 12:44:13 #115
367531 AppleMartini
Chuckaplopper
pi_109199994
Vandaag naar de kapper, m'n uitgroei is zo schandalig dat ik eigenlijk ècht niet meer over straat kan zo :o Van mezelf lichtblond en m'n haar is middenbruin geverfd, door de uitgroei lijkt het net of ik kaal word ;(
  zaterdag 17 maart 2012 @ 12:45:18 #116
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109200026
Nee nee, hij komt voorbij mijn ogen, maar hij gaat dan altijd in zo'n boog omhoog na het wassen :')



Zo :')

En ja, foto's please *O*
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 13:51:11 #117
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_109201538
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 12:45 schreef Harajuku. het volgende:
Nee nee, hij komt voorbij mijn ogen, maar hij gaat dan altijd in zo'n boog omhoog na het wassen :')

[ afbeelding ]

Zo :')

En ja, foto's please *O*
Hey! Katrien Duck! :)

Dames, is er nu echt een goeie tip om je uitgroei bij te werken?? Ik vind het altijd zon geklieder en meestal belandt er meer op mijn badkamertegels en vloer en in mijn kleren, dan op mijn uitgroei -O-
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 17 maart 2012 @ 13:52:12 #118
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_109201567
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 12:44 schreef AppleMartini het volgende:
Vandaag naar de kapper, m'n uitgroei is zo schandalig dat ik eigenlijk ècht niet meer over straat kan zo :o Van mezelf lichtblond en m'n haar is middenbruin geverfd, door de uitgroei lijkt het net of ik kaal word ;(
Bij mij net of ik grijs word....... Oh, wacht ;(
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 17 maart 2012 @ 13:52:47 #119
123170 alors
zlata1234
pi_109201586
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 12:45 schreef Harajuku. het volgende:
Nee nee, hij komt voorbij mijn ogen, maar hij gaat dan altijd in zo'n boog omhoog na het wassen :')

[ afbeelding ]

Zo :')

En ja, foto's please *O*
_O- _O- _O-
know'm sayin?
×
word? word.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 13:56:41 #120
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_109201678
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 12:20 schreef SacreCoeur het volgende:
ik kan welns even zoeken, heb alleen geen achterkant foto die zou ik moeten maken.. wat wil je? :P
't is trouwens weer heel kort nu.
Gewoon, je haar op zich. Of je kapsel, zoiets :p

Ik ben m'n haar nu sinds twee weken weer aan het co-wassen en het lijkt al wel voller en ook glanzender. Zal ik er een foto van plaatsen of vinden jullie me dan net zo vervelend als ff? :P
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_109201930
Dat laatste is onmogelijk taartjesfee :p
  zaterdag 17 maart 2012 @ 14:08:17 #122
123170 alors
zlata1234
pi_109201956
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 13:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Gewoon, je haar op zich. Of je kapsel, zoiets :p

Ik ben m'n haar nu sinds twee weken weer aan het co-wassen en het lijkt al wel voller en ook glanzender. Zal ik er een foto van plaatsen of vinden jullie me dan net zo vervelend als ff? :P
pics or it didnt happen!!!
know'm sayin?
×
word? word.
pi_109202046
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 13:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Gewoon, je haar op zich. Of je kapsel, zoiets :p

Ik ben m'n haar nu sinds twee weken weer aan het co-wassen en het lijkt al wel voller en ook glanzender. Zal ik er een foto van plaatsen of vinden jullie me dan net zo vervelend als ff? :P
Geloof me, voor dat laatste moet je echt veel beter je best doen dat een foto plaatsen ;) We houden van mooi haar!

Oh en ik had mijn haar gewassen en ik gooide mijn handdoek over de stang en toen kriebelde mijn haar tegen mijn onderrug aan. Ik was 8 toen ik dat voor het laatst voelde. En toen stond ik weer recht en was het moment voorbij :'(
  zaterdag 17 maart 2012 @ 14:20:28 #124
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_109202256
Laatst had ik dat mijn haar tussen de deur van de auto zat. Dat had ik echt al lang niet meer gehad :o Of dat ik in bed ook op mijn eigen haar ga liggen :')
吴 曼 迪
pi_109202388
Vorig jaar heb ik mijn haar laten blonderen. De *#$^&-kapster had een pluk haar overgeslagen bij het uitwassen van het blondeerspul. Minimaal 30 minuten na het kappersbezoek kwam ik daar thuis achter. Gevolg: een pluk stro :( Sinds die tijd heb ik het heel goed verzorgd, in de hoop dat er nog wat aan te redden viel, maar het bleef stro-achtig en wilde absoluut niet zitten zoals de rest van mijn haar, het stond alle kanten op en bleef klitten :( Gelukkig ging het om een pluk onderaan bij het nek-hoofd verbindingspunt en lag er genoeg haar overheen, waardoor het niet goed te zien was.

Vannacht zat het plukje weer stom te doen en te klitten en toen heb ik in een vlaag van beschonken verstandsverbijstering de schaar erin gezet – natúúrlijk pas na uitgebreid de gevolgen voor mijn kapsel te hebben overwogen - en het plukje afgeknipt. Toen ik het vanmorgen zag schrok ik toch best wel een beetje van de hoeveelheid :P Het overgebleven haar komt nu tot halverwege mijn nek en blijft niet bij een staart in zitten :') Gelukkig heb ik heel dik haar, waardoor het niet echt opvalt, en zal het snel wel weer lang genoeg zijn om bij een staart in te blijven zitten :P En eerlijk is eerlijk: mijn haar voelt gelijk een stuk beter aan nu de vlassige pluk verdwenen is *O*

De schade:

Ik wil niet weten hoeveel haren dat welniet zijn :P

TL;DR:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Muts: Hoe is je haar nu na de hot oil treatment? :o

@FF: 170 euro... voor een borstel, ook al is het een M&P... Je bent gek.

@Harajuku: :') Erg... En zodra het helemaal is bijgegroeid knip je d'r weer eentje in? :P

@AppleMartini: Da's het nadeel van een kleur die zo anders is dan je eigen kleur inderdaad! Hoe vaak laat je het nu bijkleuren?

@Taartjesfee: Laat zien :D Foto's zijn juist goeeeed!

@E_C: Ahhhh, volhouden! (of met een vreemde houding rond gaan lopen :P )
  zaterdag 17 maart 2012 @ 14:29:41 #126
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_109202434
OK, FT-posters in dit topic worden dus genegeerd... Prima, blijf ik weer fijn weg hier.

[ Bericht 1% gewijzigd door ElizabethR op 17-03-2012 15:55:24 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zaterdag 17 maart 2012 @ 14:30:37 #127
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109202459
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 14:29 schreef ElizabethR het volgende:
OK, PT-posters in dit topic worden dus genegeerd... Prima, blijf ik weer fijn weg hier.
Als iemand het antwoord weet reageren ze wel, hoor.

Ik verf mijn haar nooit dus aan een reactie van mij heb je vrij weinig.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 14:38:06 #128
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_109202627
Haarupdate


Vind het nu wel heel duidelijk zichtbaar dat de onderkant erg dunnig is, daar gaat dus binnenkort een stukje af :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 14:38:22 #129
123170 alors
zlata1234
pi_109202632
PT-posters??

Maar goed, ik heb ook geen verstand van verf, doe alleen highlights blonderen.

@gehotseflotst _O- die pluk haar :D
know'm sayin?
×
word? word.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 14:39:19 #130
123170 alors
zlata1234
pi_109202650
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 14:38 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Haarupdate
[ afbeelding ]

Vind het nu wel heel duidelijk zichtbaar dat de onderkant erg dunnig is, daar gaat dus binnenkort een stukje af :)
Wauw O+ immer jaloers op jouw haar _O_
know'm sayin?
×
word? word.
pi_109202702
Inderdaad, PT-posters? En een reactie van 'ik weet het niet' is zo nutteloos, dus tja... Geduld is het magische woord ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 14:38 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Haarupdate
[ afbeelding ]

Vind het nu wel heel duidelijk zichtbaar dat de onderkant erg dunnig is, daar gaat dus binnenkort een stukje af :)
Wauw, ziet er echt mooi uit hoor! O+

@alors: precies mijn reactie ja :') Maar ja :')
  zaterdag 17 maart 2012 @ 14:44:47 #132
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_109202781
Weet niet of meer mensen hier van dat strand-look spul voor hun haar gebruiken, maar ik heb een receptje om het zelf te maken en gebruik dat nu een week, ben er heel tevreden mee! En het kost praktisch niks.

Los 3 theelepels zeezout op in 250ml heet water en voeg er dan een theelepel goedkope gel en een theelepel conditioner bij. Goed roeren en in een kleine plantenspuit gieten :Y
an urge to help mankind overcomes me
  zaterdag 17 maart 2012 @ 14:45:18 #133
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109202795
Wat is dat?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109202836
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 14:44 schreef saaw het volgende:
Weet niet of meer mensen hier van dat strand-look spul voor hun haar gebruiken, maar ik heb een receptje om het zelf te maken en gebruik dat nu een week, ben er heel tevreden mee! En het kost praktisch niks.

Los 3 theelepels zeezout op in 250ml heet water en voeg er dan een theelepel goedkope gel en een theelepel conditioner bij. Goed roeren en in een kleine plantenspuit gieten :Y
En af laten koelen :P Moet volgens mij ook goed zijn om wat krul aan je haar toe te voegen.

Pas wel op met de hoeveelheid zout die je gebruikt, want het kan je haar echt kapotmaken. Geen idee hoeveel teveel is trouwens ;)

Edit: en hoe lang je het gebruikt, als er zout in zit en je gebruikt het te lang, dan droogt het je haar echt uit.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 14:48:02 #135
123170 alors
zlata1234
pi_109202862
quote:
5s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 14:45 schreef Harajuku. het volgende:
Wat is dat?
Vroegah, had je wel van Andrélon beach look/effect spul. Dat sprayde ik altijd heel hoopvol in mijn haar, maar het bleef immer een steile sluike bos haar :')

dit dus

know'm sayin?
×
word? word.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 14:50:10 #136
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109202909
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 14:38 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Haarupdate
[ afbeelding ]

Vind het nu wel heel duidelijk zichtbaar dat de onderkant erg dunnig is, daar gaat dus binnenkort een stukje af :)
Ik ben ook jelly.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109202928
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 14:48 schreef alors het volgende:

[..]

Vroegah, had je wel van Andrélon beach look/effect spul. Dat sprayde ik altijd heel hoopvol in mijn haar, maar het bleef immer een steile sluike bos haar :')

dit dus

[ afbeelding ]
Die had ik ook vroegah! Dat spul rook zo lekker O+
Noot noot.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 14:55:42 #138
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_109203054
Ik gebruik het iedere dag en was 2 a 3 keer in de week mn haar met conditioner, vind mn haar gewoon mooier vallen als het wat stug is [heb heel fijn en megastijl haar] en krijg zo'n fijn vakantiegevoel van de geur O+
Dacht ik deel het met jullie, je kan het idd ook in de winkel kopen maar dat is vrij prijzig en waarschijnlijk precies hetzelfde.
an urge to help mankind overcomes me
pi_109203220
Da's altijd handig, er is vast wel iemand die het kan gebruiken :D

Recepten voor haarproducten zijn sowieso ^O^
  zaterdag 17 maart 2012 @ 17:20:48 #140
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109206556
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 13:56 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Gewoon, je haar op zich. Of je kapsel, zoiets :p

Ik ben m'n haar nu sinds twee weken weer aan het co-wassen en het lijkt al wel voller en ook glanzender. Zal ik er een foto van plaatsen of vinden jullie me dan net zo vervelend als ff? :P
Nou heb even snel eentje gemaakt
even mn pony voor m'n hoofd gegooit om een idee te krijgen hoe schuin het geknipt is.



1 kant is wat langer andere heel kort.
dit is de kleur nu na 1,5 week
pi_109206924
Vandaag er zo'n 15-20 cm afgehaald. En een nieuw kleurtje erin. O+
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 17 maart 2012 @ 17:34:34 #142
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109206946
ik heb trouwens de nieuwe syoss gekocht en een hitte berschermer + natuurlijk die gratiesch borstel :')
  zaterdag 17 maart 2012 @ 17:42:10 #143
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_109207137
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 17:20 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Nou heb even snel eentje gemaakt
even mn pony voor m'n hoofd gegooit om een idee te krijgen hoe schuin het geknipt is.

[ afbeelding ]

1 kant is wat langer andere heel kort.
dit is de kleur nu na 1,5 week
Vindikleuk :Y Als ik er een hoofd voor had en ik wildem`n haar kort zou ik ook zo`n kapsel nemen :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 17:46:00 #144
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109207232
gewoon proberen dan :P

ik laat 't nu weer wat langer groeien en vervolgens scheren.
en ga ik terug naar blond. (middenblond zo dof mogelijk)
  zaterdag 17 maart 2012 @ 17:51:33 #145
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_109207345
Nee joh ik heb een veel te huisvrouwerig hoofd om met zo`n kapsel weg te komen :P
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 17:53:27 #146
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109207385
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 17:51 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Nee joh ik heb een veel te huisvrouwerig hoofd om met zo`n kapsel weg te komen :P
:D!
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 17:55:57 #147
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109207441
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 17:51 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Nee joh ik heb een veel te huisvrouwerig hoofd om met zo`n kapsel weg te komen :P
wat voor hoofd moet je er dan voor hebben? xD
  zaterdag 17 maart 2012 @ 17:57:23 #148
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109207478
Moussy heeft t toch ook heel kort? die heeft ook een goed hoofd.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 17:58:36 #149
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_109207508
Ja weet ik, Moussy kan dat! Ik niet, dan heb ik zo`n 'eo ik wil er ook bijhoren' uitstraling. Mis dan alleen de crocs en 3kwart Miss Etam broek nog :')
I`m not weird. I`m limited edition.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 17:59:51 #150
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109207535
hahaha! xD

ik heb dat wel als ik niet goed oplet met wat ik aantrek, dan klopt t helemaal niet meer :P
  zaterdag 17 maart 2012 @ 18:00:56 #151
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109207567
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 17:58 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ja weet ik, Moussy kan dat! Ik niet, dan heb ik zo`n 'eo ik wil er ook bijhoren' uitstraling. Mis dan alleen de crocs en 3kwart Miss Etam broek nog :')
Word je dan zo lekker pittig.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 18:01:47 #152
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_109207593
Ja! Dan heb ik alleen nog zadeltassen nodig die matchen bij mijn brilmontuur en kan ik rustig sterven :'(
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_109207805
Vergeet ook niet het bijbehorende unisex-vormeloze Gaastra-jack.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 17 maart 2012 @ 18:13:54 #154
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_109207915
*huiver*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_109208141
Overigens wel ironie dat ik juist mijn haren vandaag weer (redelijk) kort heb laten knippen. Van tot op het bh-bandje naar kaaklijn...
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 17 maart 2012 @ 18:24:14 #156
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109208234
foto
pi_109208482
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  zaterdag 17 maart 2012 @ 18:40:21 #158
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109208717
leuk!

wat heb jij een totaal ander gezicht zeg met bril. :D
pi_109208749
Haha, dat valt irl wel mee hoor. ;) Op de foto's vallen mijn ogen alleen minder op daardoor zie ik nu, terwijl het in het echt niet eens zo'n opvallend montuur is.
Vooral blij nu al het dode haar weg is. En het is een stuk minder zwaar!
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_109208919
Staat je goed Ewelina!
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 20:02:00 #161
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109211346
Wat weten jullie over Moroccan Oil? Is dat wat?
pi_109211456
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 18:32 schreef Ewelina het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk die krul er in! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Noot noot.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 20:08:33 #163
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_109211562
Inderdaad opzouten met die lippenstift!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  zaterdag 17 maart 2012 @ 20:12:10 #164
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109211663
net die nieuwe syoss gebruikt.. aanrader!!!

ik heb het alleen droog geföhnd en echt onwijs veel volume erin. Heb ook de kleur/volume genomen ipv care repair. De geur is ook heel aangenaam, beter dat die overdreven tutti frutti geurtjes die shampoos normaal hebben, deze ruikt echt lekker. Hij schuimt wel heel erg en je moet hem wel echt in combinatie met de conditioner gebruiken anders voelt 't haar wat droog aan.
pi_109212180
Ook even een foto van mijn haar... en hopen dat niemand me herkent :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_109217986
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 20:02 schreef Gwywen het volgende:
Wat weten jullie over Moroccan Oil? Is dat wat?
Ik vind het heerlijk spul voor in de lengtes van m'n haar. Het ruikt lekker, je haar wordt er niet vettig van (wat ik wel heb bij kokosolie wanneer ik dat in de lengtes smeer), het geeft een mooie glans en je haar voelt heel zacht aan (helemaal als je het daarna fohnt).
pi_109220029
Als ik mijn haar één keer 2 keer vlak na elkaar was, went mijn haar er toch niet gelijk aan?
  zondag 18 maart 2012 @ 00:52:44 #168
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109220199
Wat, aan het vaker wassen? Neen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109220250
Nee oke, dandoe ik dat gewoon. :+ er zit rook en een beetje deo en parfum
pi_109230564
Afgelopen maand stond er hier een filmpje van een makkelijke techniek om krullen te maken door je haar om een band heen te draaien.
ik heb een elastische band van zenner gekocht bij etos die is ongeveer 1 cm breed en best wijd, maar liever dat dan te strak!

Ik heb geen versteviging ofzo gebruikt, na het douchen alleen anti-klit spray en bijna droog gemaakt met de fohn.
ik heb niet zo heel dik haar en een kleine golf van mezelf, maar als ik er rollers of een vlecht in doe pakt het razendsnel en is de lengte van mijn haar zo gehalveerd _O- dus om een bob model te voorkomen daarom geen versteviging.
het indraaien om die band is een handigheidje en als je het eenmaal door hebt is het binnen 5min. gefixt :Y





vanavond haal ik het los en probeer ik uiteraard foto's te maken voor het resultaat *O*
pi_109233497
had geen zin meer om te wachten :@
dit is het resultaat bij dun lichtgolvend haar na 1 uur, zonder versteviging en zelfs mijn haar was nog een beetje nat.
ben eigenlijk wel tevreden over het resultaat *O*

http://i42.tinypic.com/14ugls0.jpg

http://i40.tinypic.com/2vx55hc.jpg

http://i44.tinypic.com/2iaq2ar.jpg

http://i44.tinypic.com/vpzqtz.png

volgende keer ga ik er echt een nachtje mee slapen.. als ik het kan volhouden met zo'n elastiek op mn voorhoofd tenminste :P
  zondag 18 maart 2012 @ 15:03:05 #172
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109233967
Voor krullen zweer ik bij de opgerolde tennissok :Y

@Whatshesaid: bedankt, ik vind 't nogal duur, maar als anderen er ook bij zweren durf ik het wel aan.
pi_109234514
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 15:03 schreef Gwywen het volgende:
Voor krullen zweer ik bij de opgerolde tennissok
wat is dat? :o
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_109234646
bij mij blijft die sok niet zitten, zakt helemaal uit ..waarschijnlijk omdat de sok bijna meer weegt dan me haar :')
  zondag 18 maart 2012 @ 15:37:17 #175
123170 alors
zlata1234
pi_109235303
Bij mij was die sok ook niks, volgens mij heb ik er gewoon te dun haar voor ofzo, het zit niet straks genoeg om vorm te geven.

Het beste voor mij is gewoon om mijn haar een beetje nat te maken (met verstuiver) en dan bovenop mijn hoofd in een knot draaien, dus eerst je haar in een hoge staart draaien, en dat oprollen tot een knot. Als ik het dan 's ochtends weer los doe heb ik mooie krullen. Als het niet mistig is :') blijven ze ook nog lang zitten O+
know'm sayin?
×
word? word.
  zondag 18 maart 2012 @ 15:43:11 #176
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109235638
Ik heb heel lang en dik haar, dat zal ongetwijfeld schelen. Soms is het binnenste haar in de rol 's morgens nog niet eens goed droog.
pi_109266750
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 14:29 schreef ElizabethR het volgende:
OK, FT-posters in dit topic worden dus genegeerd... Prima, blijf ik weer fijn weg hier.
Ik verf mijn haar nooit dus ik weet geen antwoord en ik vind daarnaast grijs haar iets om te koesteren in plaats van te verbergen dus het enige advies dat ik kan geven is iets wat jij waarschijnlijk niet wilt horen omdat je anders je haar niet verfde dus echt behulpzaam is dat ook niet.

Ik kan niet wachten tot ik grijs word. Grijs is ook eigenlijk een compleet verkeerde benaming. Grijs haar is niet grijs, het is zilver, en antraciet, en platinum afhankelijk van welke haarkleur diegene voroheen had. Van alle mogelijke haarkleuren is grijs de mooiste! O+
There is no love sincerer than the love of food.
  maandag 19 maart 2012 @ 13:38:00 #178
123170 alors
zlata1234
pi_109271335
seriously? ik had vandaag college van een vrouw die het heel goed stond, beetje type.Anna Enqvist maar dan jonger. Maar bij jonge vrouwen vind ik het vaak niet mooi staan. Zelf word ik waarschijnlijk niet grijs, mijn moeder is het nog steeds niet.
know'm sayin?
×
word? word.
  maandag 19 maart 2012 @ 13:41:02 #179
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109271431
Mijn moeder is het laatste jaar ineens wel grijs geworden :D en zij wordt 52. Maar ze heeft nog wel een goede bos haar enzo, en dat terwijl ze jarenlang permanent heeft gedaan in die ene bepaalde tijd :') en geverfd, dus ik zie de toekomst nog wel rooskleurig in.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 19 maart 2012 @ 13:41:13 #180
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109271437
Of grijskleurig, whatever.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 19 maart 2012 @ 13:43:05 #181
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_109271499
Grijs kan mensen soms echt in een keer tien jaar ouder maken vind ik :@
吴 曼 迪
pi_109271555
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 15:03 schreef Gwywen het volgende:
Voor krullen zweer ik bij de opgerolde tennissok :Y

De opgerolde tennissok? En wat doe je er dan mee? :P

Dat met dat bandje om je hoofd ga ik ook eens proberen. ik heb zwaar haar en redelijk steil dus ben benieuwd of er wat mee gebeurt als ik dat eens zo doe.

Moet je dan je haar een paar keer eromheen wikkelen per lok? totdat alles eromheen zit? Ja zeker?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_109271593
quote:
17s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:43 schreef megamandy het volgende:
Grijs kan mensen soms echt in een keer tien jaar ouder maken vind ik :@
soms wel maar met mooi haar/leuk kapsel kan het echt ontzettend leuk staan en heel eigen zeg maar :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 19 maart 2012 @ 13:46:14 #184
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109271600
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109271708
quote:
ah merci!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 19 maart 2012 @ 13:52:21 #186
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109271798
Dit was met mijn eerste poging, maar het bleef bij mij eeeeeeeeeeeeeecht geen dag zitten. Met wat minder haar en sterke haarlak werkt het wel goed denk ik.


I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 19 maart 2012 @ 13:53:49 #187
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109271849
Oh kijk, dit was en uurtje later _O-

I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109271941
quote:
10s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:53 schreef Harajuku. het volgende:
Oh kijk, dit was en uurtje later _O-

[ afbeelding ]
ah jij hebt hetzelfde haar als ik.

Ooit heeft een kapper flink zijn best gedaan met rollers enzo en het zat prachtig maar je zag het gewoon elke 5 minuten minder worden tot er idd slag over was :D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 19 maart 2012 @ 14:02:23 #189
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_109272152
Bij mij bleven de krullen alleen zitten met permanent, verder zakken alle pogingen meteen weer uit :(
吴 曼 迪
pi_109272241
quote:
2s.gif Op maandag 19 maart 2012 13:52 schreef Harajuku. het volgende:
Dit was met mijn eerste poging, maar het bleef bij mij eeeeeeeeeeeeeecht geen dag zitten. Met wat minder haar en sterke haarlak werkt het wel goed denk ik.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Even quoten voor de afbeeldingen. Ik krijg alleen maar dode hoofden.
Edit, het ziet er wel mooi uit zeg. Jammer dat het niet blijft zitten
  maandag 19 maart 2012 @ 14:05:51 #191
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109272265
Als ik de sock bun doe met een beetje haarlak op de punten of wat schuim, blijft het prima zitten. Met haarlak (haar vochtig sprayen en haarlak erop, dan in de sok rollen) werkt het best.

Nog even over die Moroccan Oil, bij de kapper alhier kost het 49 euro voor 100 ml, dus is mijn vraag: kan dat ergens goedkoper?
pi_109272784
quote:
17s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:02 schreef megamandy het volgende:
Bij mij bleven de krullen alleen zitten met permanent, verder zakken alle pogingen meteen weer uit :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 19 maart 2012 @ 14:22:58 #193
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109272800
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:05 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Even quoten voor de afbeeldingen. Ik krijg alleen maar dode hoofden.
Edit, het ziet er wel mooi uit zeg. Jammer dat het niet blijft zitten
Dode hoofden? D:
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 19 maart 2012 @ 14:31:25 #194
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_109273054
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:22 schreef RenRen- het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
吴 曼 迪
pi_109273511
quote:
10s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:22 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Dode hoofden? D:
Ik kreeg een combi tussen ;( en X_X
quote:
17s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:31 schreef megamandy het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O- ik ben dus niet de enige
pi_109273602
ok ik heb dus enthousiast een sok gesloopt en ben aan de slag gegaan (ja heb heus wel nuttigere dingen te doen maar soit :') ) maar ik krijg het echt niet netjes erin zoals dat meisje doet.

Ja het eerste stuk gaat keinetjes maar naarmate ik dichter bij t elastiek kom wordt het rommeliger en rommeliger. Is dat een kwestie van oefenen of heeft iemand een tip?

geloof dat het nu redelijk zit dus ik ga mijn dingen maar verder doen met een sok in mijn haar. Gelukkig hoef ik de deur niet meer uit :P
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_109274114
Ik maak vaak een sock bun om gewoon mee naar buiten te gaan. Heb wel krullen als ik 'm uit doe na een nachtje slapen, maar binnen een uur is het er toch allemaal weer uitgezakt }:|

Grote knotten O+
  maandag 19 maart 2012 @ 15:03:48 #198
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109274182
Leuke foto.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 19 maart 2012 @ 15:28:24 #199
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_109274905
quote:
7s.gif Op maandag 19 maart 2012 11:03 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik verf mijn haar nooit dus ik weet geen antwoord en ik vind daarnaast grijs haar iets om te koesteren in plaats van te verbergen dus het enige advies dat ik kan geven is iets wat jij waarschijnlijk niet wilt horen omdat je anders je haar niet verfde dus echt behulpzaam is dat ook niet.
Natuurlijk wil ik dat wel horen, ik volg alleen je 'advies' niet op.
quote:
Ik kan niet wachten tot ik grijs word. Grijs is ook eigenlijk een compleet verkeerde benaming. Grijs haar is niet grijs, het is zilver, en antraciet, en platinum afhankelijk van welke haarkleur diegene voroheen had. Van alle mogelijke haarkleuren is grijs de mooiste! O+
Dan maar hopen dat je inderdaad zilver wordt, of platinum, of antraciet, want als je grijs wordt zoals de meeste oudere vrouwen dan is het maar een doffe, troosteloze, saaie, muisgrijze bedoening. De meeste vrouwen worden van nature beslist niet de kleur grijs die jij voor ogen hebt....

Overigens verf ik mijn haar antracietkleurig, heel donker'grijs' dus, tegen zwart aan, want ik vind muisgrijs afschuwelijk saai.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  maandag 19 maart 2012 @ 15:31:17 #200
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109274987
Als je het donker verft, kun je dan ook niet henna gebruiken? Of dekt dat grijs niet goed?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109275012
Ik mag eigenlijk niet meeposten, want ik heb nog steeds geen mooi (en gezond) haar, maar het is wel een grote verbetering tegenover 3 weken geleden :') :D.
Ik doe nu iets beter mijn best en de kapster vond het nog niet nodig om mijn haar eraf te knippen.
Er is dus nog hoop :7.

* Anne is ten eerste naar de kapster geweest om de blonde verf in d'r haar wat fatsoenlijker te krijgen; er zaten namelijk vlekken in. Missie best geslaagd.

* Anne gebruikt voortaan na elke haarwasbeurt (= om de dag) een kuurtje en d'r haar is om die reden al een stukje gezonder geworden, maar voelt nog steeds een beetje te droog aan.

* Anne droogt haar haar voortaan na een wasbeurt middels een föhn, dan is het namelijk een stuk makkelijker te borstelen heeft ze gemerkt.

* Anne heeft daarnaast ook een nieuwe/andere borstel gekocht welke een stuk beter door haar haar glijdt.

Nu nog wat dingetjes/manieren vinden om het nog gezonder te krijgen ^O^. Ik lees weer mee.
  Redactie Frontpage maandag 19 maart 2012 @ 15:33:56 #202
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_109275077
föhnen is niet echt heel goed voor je haar toch :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  maandag 19 maart 2012 @ 15:34:07 #203
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109275082
Zet je föhn dan niet op standje heet, want föhnen is ook slecht voor je hurr
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 19 maart 2012 @ 15:35:55 #204
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_109275150
quote:
5s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:31 schreef Harajuku. het volgende:
Als je het donker verft, kun je dan ook niet henna gebruiken? Of dekt dat grijs niet goed?
Nog nooit geprobeerd, dus geen idee, ik gebruik al jaren hetzelfde product.

[ Bericht 38% gewijzigd door ElizabethR op 19-03-2012 15:41:12 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_109275152
Yeah, maar het is of dat, of ik trek mijn haar stuk tijdens het borstelen.
Dan ga ik voor de föhn, want dat doet geen zeer :').
  maandag 19 maart 2012 @ 15:38:56 #206
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109275256
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:35 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Nog nooit geprobeerd, dus geen idee, ik gebruik al jaren hetzelfde product.
Is iig wel stukken beter dan verven, dus je kan het allicht overwegen.
quote:
11s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:35 schreef Anne het volgende:
Yeah, maar het is of dat, of ik trek mijn haar stuk tijdens het borstelen.
Dan ga ik voor de föhn, want dat doet geen zeer :').
Wanneer borstel je het dan? Ik borstel het na het douchen met conditioner nat, of nat met een leave-in spray. Dat gaat bij mij wel makkelijk, en daarna borstel ik het niet meer.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109275387
Ik douche, was mijn haar, wikkel het in een handdoek, doe heel eventjes (5 minuutjes) wat anders, doe de kuur er in en ga het dan föhnen en borstelen :Y.
Van conditioner wordt mijn haar slap.
En als ik het nat borstel en het daarna niet meer zou borstelen voelt mijn haar, als het opgedroogd is, aan als stro, met van die strookjes haar (moeilijk uit te leggen, maar het voelt aan alsof ik er gel in heb zitten). Als ik het dan nog eens zou borstelen is het wel mooi zacht overigens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 19-03-2012 15:55:14 ]
  maandag 19 maart 2012 @ 19:54:11 #208
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_109285346
Ik föhn echt elke dag en soms 2x per dag, altijd een beschermer gebruiken en het is geen probleem.
als conditioner niet helpt kun je wel die Herbal leave in gebruiken? die is niet zo zwaar.

mijn elke dag routine is;

douche (soms wassen met shampoo en soms niet :') )
turbo towel erin (niet dat 't iets helpt maar toch)
borstelen (soms ook niet, waar ik zin in heb)
beschermende spray (die van syoss, werkt erg goed)
föhn erover en ondersteboven hangen :D
en daarna kijken waar ik zin in heb, soms waxen andere keer een gloss spray of alleen leave in/serum.

op de zaterdag of zondag een maskertje.

mijn haar is overigens niet meer snel vet, shampoo gebruik geminderd en altijd eindigen met koude douche & koude föhn stand.
  maandag 19 maart 2012 @ 19:59:22 #209
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_109285708
Volgens mij had in de Lushtimes gelezen dat Henna geen grijs dekt.
吴 曼 迪
  maandag 19 maart 2012 @ 20:07:25 #210
273383 Nagelschaartje
Lijken wassen!
pi_109286217
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 13:48 schreef deadly_kiss het volgende:
Afgelopen maand stond er hier een filmpje van een makkelijke techniek om krullen te maken door je haar om een band heen te draaien.
ik heb een elastische band van zenner gekocht bij etos die is ongeveer 1 cm breed en best wijd, maar liever dat dan te strak!

Ik heb geen versteviging ofzo gebruikt, na het douchen alleen anti-klit spray en bijna droog gemaakt met de fohn.
ik heb niet zo heel dik haar en een kleine golf van mezelf, maar als ik er rollers of een vlecht in doe pakt het razendsnel en is de lengte van mijn haar zo gehalveerd _O- dus om een bob model te voorkomen daarom geen versteviging.
het indraaien om die band is een handigheidje en als je het eenmaal door hebt is het binnen 5min. gefixt :Y

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

vanavond haal ik het los en probeer ik uiteraard foto's te maken voor het resultaat *O*
Ik heb die ook gedaan, foto staat op de eerste pagina van dit topic.
Dit waren trouwens de krullen die ik ervan kreeg:

Dit is wat ik er 's ochtends in had gedaan met vochtig haar en begin van de avond toen het droog was er weer uit gehaald. Wat ik jammer vond is dat de krullen aan de voorkant heel heftig waren en aan de achterkant maar matig, ik had het liever andersom gehad.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_109287176
ja dat zag ik ook, maar dit komt omdat je haar vooraan korter is, hoe langer je haar hoe vaker het er omheen gaat dus hoe dikker de laag om de band is.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 09:08:24 #212
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_109303738
Henna is niet geschikt om grijze haren mee te kleuren.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  dinsdag 20 maart 2012 @ 11:06:31 #213
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_109306474
Henna kan prima op grijs haar hoor, je moet alleen wel rekening houden met knaloranje. :+ (Tenzij je gaat mengen enzulks)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 20 maart 2012 @ 13:44:20 #214
365231 Fera
Fire & Blood
pi_109311642
Ik ga mijn haar kort knippen. Deels omdat ik die droge, geverfde lengtes zat ben. En deels omdat ik het gewoon wil. Weer eens wat anders. :D



Zoiets als dit gaat het worden (excl. platinablond). Ik ga eerst aan de kapster vragen of het überhaupt wel kan met de vorm van mijn gezicht en anders wordt het hopelijk iets wat er een beetje op lijkt. :P
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 20:08:13 #215
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_109326436
quote:
17s.gif Op dinsdag 20 maart 2012 11:06 schreef IJsdraakje het volgende:
Henna kan prima op grijs haar hoor, je moet alleen wel rekening houden met knaloranje. :+ (Tenzij je gaat mengen enzulks)
Dan ga ik mooi niet proberen.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:28:02 #216
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_109357797
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:13 schreef Nagelschaartje het volgende:
Dit is de tut voor nummer 1 (ze lult wel veel voor ze daadwerkelijk begint)
Dat accent O+
Put iet asaaid wiet a lietal cliep :D

Maar goed, wat ik eigenlijk wilde zeggen... Sinds ik mijn haar was met Lush shampoo, zit het een stuk beter en kan ik er veel meer mee :)

Voor:
Eeuwig vettig, onhandelbaar, geen volume ;(


Nu:
Een stukje eraf, het is veel springeriger, en het glanst weer
(en panda-oogjes aan het eind van de dag ja, sssst :@ )


Ik gebruik Jumping Juniper shampoo en af en toe wat American Cream in de puntjes. Af en toe gebruik ik een haarmasker van Nivea. Daar wordt mijn haar superzacht van, maar ook slap, dus ik ben geneigd dat niet meer te doen.
At the moment heb ik het opgerold zoals in het filmpje en ik zal mijn vent zo vragen of hij een foto wil maken, want ik heb zelf te korte armpjes om het fatsoenlijk voor elkaar te krijgen :@ :')
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 21 maart 2012 @ 18:40:21 #217
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109358179
Ziet eruit als een hele verbetering.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 21 maart 2012 @ 19:20:44 #218
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_109359765
Thanks :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 21 maart 2012 @ 22:51:54 #219
365231 Fera
Fire & Blood
pi_109370019
Ziet er inderdaad leuk uit op die tweede foto, Muck. :)
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:12:30 #220
123170 alors
zlata1234
pi_109407242
Haarvriendinnetjes O+,

Ik heb sinds twee wasbeurten, dus een week, een beetje last van jeuk en roos. Het valt gelukkig heel erg mee, maar ik zoek dus een andere shampoo om te kijken of dat helpt... Iemand?
know'm sayin?
×
word? word.
pi_109407479
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:12 schreef alors het volgende:
Haarvriendinnetjes O+,

Ik heb sinds twee wasbeurten, dus een week, een beetje last van jeuk en roos. Het valt gelukkig heel erg mee, maar ik zoek dus een andere shampoo om te kijken of dat helpt... Iemand?
Is het echt roos (plakkerige gelige schilfertjes) of een irritatie (witte vlokjes/schilfers die makkelijk je huid loslaten)? Wel goed om te weten voor je een andere shampoo kiest :)

Ik gebruik sinds 3 dagen de shampoo van Sebamed, zonder zeep. Hoop zo van mijn hoofdhuidirritatie af te komen maar het doet al wonderen voor m'n haar. Zelfs zonder masker of serum is het echt super glanzend en de puntjes voelen net zo gevoed als de wortels (En mijn haar is toch echt heel lang en vaak geverfd etc.). Wordt ook minder snel vet en het valt mooi met volume. Ik ben fan O+
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  donderdag 22 maart 2012 @ 22:21:38 #222
123170 alors
zlata1234
pi_109407764
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:17 schreef princess-a het volgende:

[..]

Is het echt roos (plakkerige gelige schilfertjes) of een irritatie (witte vlokjes/schilfers die makkelijk je huid loslaten)? Wel goed om te weten voor je een andere shampoo kiest :)

Ik gebruik sinds 3 dagen de shampoo van Sebamed, zonder zeep. Hoop zo van mijn hoofdhuidirritatie af te komen maar het doet al wonderen voor m'n haar. Zelfs zonder masker of serum is het echt super glanzend en de puntjes voelen net zo gevoed als de wortels (En mijn haar is toch echt heel lang en vaak geverfd etc.). Wordt ook minder snel vet en het valt mooi met volume. Ik ben fan O+
Dat laatste is het ja. Ik had het eerst heel soms een beetje alleen als het echt vet begon te worden, en dat is pas na 3 of meer dagen...
know'm sayin?
×
word? word.
pi_109455094
Hoi! :) Nadat ik een tijd geleden succesvol mijn haar gekleurd heb, begint het nu toch wel te veel te vervagen naar mijn zin. Het is overigens een roodbruin tint, dus heel vreemd is dat niet.
Zouden jullie dan aanraden
- een duurder merk haarverf te kopen? Dit was het huismerk van Hairzone, waar ik helaas de naam van kwijt ben.
- zo'n shampoo voor gekleurd haar te kopen? Op de een of andere manier denk ik altijd dat dat geldklopperij is, maar als iemand er goede ervaringen mee heeft wil ik dat best proberen.
pi_109455120
Shampoo voor gekleurd haar, dat is er niet voor niks.

Straks naar de kapper, ik wil niet. ;(
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_109455429
Terug van de kapper. Ik weet weer waarom ik speciaal voor haar naar Friesland ga O+
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_109456409
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 22:21 schreef alors het volgende:

[..]

Dat laatste is het ja. Ik had het eerst heel soms een beetje alleen als het echt vet begon te worden, en dat is pas na 3 of meer dagen...
Als het echt irritatie is (wat ik niet zo durf te zeggen omdat je het eerst pas na 3 dagen had, ik ben geen kenner) maar dan moet je er vooral niet antiroos shampoo op doen want dan gaat het pas echt goed irriteren :P Dan zou ik een shampoo kiezen voor de gevoelige/geirriteerde hoofdhuid

quote:
5s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 08:42 schreef Sts het volgende:
Hoi! :) Nadat ik een tijd geleden succesvol mijn haar gekleurd heb, begint het nu toch wel te veel te vervagen naar mijn zin. Het is overigens een roodbruin tint, dus heel vreemd is dat niet.
Zouden jullie dan aanraden
- een duurder merk haarverf te kopen? Dit was het huismerk van Hairzone, waar ik helaas de naam van kwijt ben.
- zo'n shampoo voor gekleurd haar te kopen? Op de een of andere manier denk ik altijd dat dat geldklopperij is, maar als iemand er goede ervaringen mee heeft wil ik dat best proberen.
Wat is precies een tijdje? 3 weken? 3 maanden? Het is niet heel vreemd namelijk dat je het regelmatig moet bijwerken als je je haar hebt geverfd, zeker een roodtint vervaagt wat sneller. Een ander merk kopen zou je kunnen proberen, maar alleen als het echt kort geleden is dat je je haar verfde. En ook even kijken of de verf 'permanent' is. Categorie 4 is dat geloof ik.

Voor shampoo voor gekleurd haar is het wel te laat als het al vervaagd is ;) Is wel aan te raden als je je haar weer opnieuw geverfd hebt :Y

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 09:18 schreef DevilsWhore het volgende:
Terug van de kapper. Ik weet weer waarom ik speciaal voor haar naar Friesland ga O+
Wat heb je laten doen? En wat is er zo bijzonder aan haar? ;) Ik laat ook altijd alleen bij een kapster in friesland mn haar verfen, durf op een of andere manier niet naar iemand anders daarmee! :D
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
pi_109456901
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 10:29 schreef princess-a het volgende:

[..]

Als het echt irritatie is (wat ik niet zo durf te zeggen omdat je het eerst pas na 3 dagen had, ik ben geen kenner) maar dan moet je er vooral niet antiroos shampoo op doen want dan gaat het pas echt goed irriteren :P Dan zou ik een shampoo kiezen voor de gevoelige/geirriteerde hoofdhuid

[..]

Wat is precies een tijdje? 3 weken? 3 maanden? Het is niet heel vreemd namelijk dat je het regelmatig moet bijwerken als je je haar hebt geverfd, zeker een roodtint vervaagt wat sneller. Een ander merk kopen zou je kunnen proberen, maar alleen als het echt kort geleden is dat je je haar verfde. En ook even kijken of de verf 'permanent' is. Categorie 4 is dat geloof ik.

Voor shampoo voor gekleurd haar is het wel te laat als het al vervaagd is ;) Is wel aan te raden als je je haar weer opnieuw geverfd hebt :Y

[..]

Wat heb je laten doen? En wat is er zo bijzonder aan haar? ;) Ik laat ook altijd alleen bij een kapster in friesland mn haar verfen, durf op een of andere manier niet naar iemand anders daarmee! :D
Bijpunten. Maar zij is de enige die mijn haar niet te kort knipt en goed krullen kan knippen. Ze heeft er maar 4 cm afgehaald, terwijl ik al 10 maanden niet bij de kapper ben geweest.
En de eerste x dat ik bij haar was (zo'n 3 jaar geleden) heb ik gezegd dat ik mijn haar ging laten groeien, en dat weet ze nu nog.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  zaterdag 24 maart 2012 @ 13:41:19 #228
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_109460640
Ik heb hier in Ierland ook nog nooit een kapper getroffen die doet wat ik vraag. Nu was dat in Nederland overigens niet veel anders. ALTIJD knippen ze er teveel vanaf, en dan zeg ik dat, en dat is het: "Ja maar, het was nodig, anders was het niet gezond"

Zelfs al zou dat zo zijn, dan nog hebben ze maar te doen wat ik vraag. Als ik zeg 5 cm dan is dat geen 12 cm (dat was dus de laatste keer hier in Ierland). En dan moest ik daar ook nog 54 euro voor neertellen, voor alleen maar knippen!! In Nederland is dat in ieder geval een stuk goedkoper.

Ik ga zo weinig mogelijk naar de kapper, dat moge duidelijk zijn. Heb nog liever dat mijn vriendin mijn haren knipt, ook al is zij geen kapster. Ze weet in ieder geval wel het verschil tussen 5 en 12 cm.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_109461516
Lol met een uitdunschaar:


Zelf-kapperen ^O^
pi_109461517
Kapper mee laten verhuizen?

Vandaag had ik verwacht dat er meer vanaf ging. Maar nee, gelukkig niet O+
Wel net een grijze haar gevonden. }:|
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  zaterdag 24 maart 2012 @ 14:34:38 #231
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109461830
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:41 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb hier in Ierland ook nog nooit een kapper getroffen die doet wat ik vraag. Nu was dat in Nederland overigens niet veel anders. ALTIJD knippen ze er teveel vanaf, en dan zeg ik dat, en dat is het: "Ja maar, het was nodig, anders was het niet gezond"

Zelfs al zou dat zo zijn, dan nog hebben ze maar te doen wat ik vraag. Als ik zeg 5 cm dan is dat geen 12 cm (dat was dus de laatste keer hier in Ierland). En dan moest ik daar ook nog 54 euro voor neertellen, voor alleen maar knippen!! In Nederland is dat in ieder geval een stuk goedkoper.

Ik ga zo weinig mogelijk naar de kapper, dat moge duidelijk zijn. Heb nog liever dat mijn vriendin mijn haren knipt, ook al is zij geen kapster. Ze weet in ieder geval wel het verschil tussen 5 en 12 cm.
Ja, je moet echt een paar kappers bij langs gaan tot je de ware hebt gevonden :D Als ik nu naar een ander moet vraag ik wat zij van mijn haar vindt, en dan zeg ik hoeveel ik eraf wil en wee haar gebeente als ze het anders doet. Gaat tot nu toe wel goed ^O^
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109560523
Ik ben mijn kapper al 7 jaar trouw O+ ben ook braaf meeverhuisd met hem (sterker nog hij zit nu in de stad, das veel handiger :P)

Trouwens, de lente is weer in het land; ik val uit. }:| (altijd in de lente en herfst)

Was mijn haar voornamelijk CWC de laatste weken, das wel fijn zeg O+

Heb tijdenlang de conditioner only vorm gedaan: Haarverzorging op een andere manier dan wassen alleen. Had daar zelfs nog een topic over geopend ooit, en dat echt een tijd met succes gedaan maar ik vond het wel heel omslachtig worden allemaal dus vandaar dat eruit en CWC erin.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_109596360
Gisteravond zat mijn haar zo mooi, vanmorgen was ik een soort nutty professor. Mn haar ziet er zo droog uit.
pi_109597618
Mijn haar lijkt de laatste weken ook veel droger te zijn in de lengte, baal er echt van!
  woensdag 28 maart 2012 @ 09:49:12 #235
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109597736
Muts, wat een goed idee om conditioners die je niet gebruikt als scheerschuim te gebruiken _O_ Ik heb het laatst ook maar gedaan
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109597751
quote:
14s.gif Op woensdag 28 maart 2012 09:49 schreef Harajuku. het volgende:
Muts, wat een goed idee om conditioners die je niet gebruikt als scheerschuim te gebruiken _O_ Ik heb het laatst ook maar gedaan
Dat glijdt veel beter dan he ;)
pi_109597881
quote:
14s.gif Op maandag 19 maart 2012 15:32 schreef Anne het volgende:
Ik mag eigenlijk niet meeposten, want ik heb nog steeds geen mooi (en gezond) haar, maar het is wel een grote verbetering tegenover 3 weken geleden :') :D.
Ik doe nu iets beter mijn best en de kapster vond het nog niet nodig om mijn haar eraf te knippen.
Er is dus nog hoop :7.

* Anne is ten eerste naar de kapster geweest om de blonde verf in d'r haar wat fatsoenlijker te krijgen; er zaten namelijk vlekken in. Missie best geslaagd.

* Anne gebruikt voortaan na elke haarwasbeurt (= om de dag) een kuurtje en d'r haar is om die reden al een stukje gezonder geworden, maar voelt nog steeds een beetje te droog aan.

* Anne droogt haar haar voortaan na een wasbeurt middels een föhn, dan is het namelijk een stuk makkelijker te borstelen heeft ze gemerkt.

* Anne heeft daarnaast ook een nieuwe/andere borstel gekocht welke een stuk beter door haar haar glijdt.

Nu nog wat dingetjes/manieren vinden om het nog gezonder te krijgen ^O^. Ik lees weer mee.
Ik heb laatst een Tangle Teezer gekocht en daarmee kam je echt veel minder snel je haar kapot :) Hij blijft ook veel minder hangen achter klitten, maar zorgt uiteindelijk wel dat ze eruit gaan op de een of andere manier
pi_109598642


Vanmorgen, met mijn brakke ochtendkop.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 28 maart 2012 @ 10:32:10 #239
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109598760
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 09:49 schreef sweetscent het volgende:

[..]

Dat glijdt veel beter dan he ;)
..Maar het blijft wel wat meer in je mesje zitten :o Dat had ik eerst niet door dus ik heb toen mijn halve benen voor jan lul gedaan :')
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 28 maart 2012 @ 10:36:42 #240
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109598900
Ik had vanmorgen zo'n hollywoodhoofd vol krullen en slagen, dankzij de sock bun.
Ga ik naar buiten, is het hartstikke mistig.
Tegen de tijd dat ik aankwam, waas mijn haar stijl en pluizig. }:|

Ik heb trouwens nog mijn twijfels over de Moroccan Oil. Ik vind het zo duur! Is er niet op een goedkopere manier aan arganolie te komen?
  woensdag 28 maart 2012 @ 10:49:07 #241
123170 alors
zlata1234
pi_109599259
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 10:36 schreef Gwywen het volgende:
Ik had vanmorgen zo'n hollywoodhoofd vol krullen en slagen, dankzij de sock bun.
Ga ik naar buiten, is het hartstikke mistig.
Tegen de tijd dat ik aankwam, waas mijn haar stijl en pluizig. }:|

Ik heb trouwens nog mijn twijfels over de Moroccan Oil. Ik vind het zo duur! Is er niet op een goedkopere manier aan arganolie te komen?
Volgens mij is die Moroccan oil niet pure arganolie, als het tenminste van dat merk is, daar zitten nog gewoon siliconen door.

http://www.moroccan-oil.nl/ deze producten zijn gewoon allemaal op basis van argan.

Pure arganolie is wel de krijgen bij de Tuinen. Er staat huidolie op maar het is gewoon pure arganolie en dat kun je ook voor je haar gebruiken. Die vind ik ook wel vrij prijzig maar ze hebben em zeer regelmatig voor de helft van de prijs, dat is ongeveer 11 euro dan. Ik heb een hele tijd gebruikt en mijn flesje in niet eens een kwartleeg geraakt omdat je er heel zuinig mee kunt zijn.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_109600483
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 10:36 schreef Gwywen het volgende:
Ik had vanmorgen zo'n hollywoodhoofd vol krullen en slagen, dankzij de sock bun.
Ga ik naar buiten, is het hartstikke mistig.
Tegen de tijd dat ik aankwam, waas mijn haar stijl en pluizig. }:|

Ik heb trouwens nog mijn twijfels over de Moroccan Oil. Ik vind het zo duur! Is er niet op een goedkopere manier aan arganolie te komen?
Groothandel in massagespullen, hebben ze veel verschillende soorten olien.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  woensdag 28 maart 2012 @ 11:35:15 #243
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_109600997
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 10:49 schreef alors het volgende:

[..]

Volgens mij is die Moroccan oil niet pure arganolie, als het tenminste van dat merk is, daar zitten nog gewoon siliconen door.

http://www.moroccan-oil.nl/ deze producten zijn gewoon allemaal op basis van argan.

Pure arganolie is wel de krijgen bij de Tuinen. Er staat huidolie op maar het is gewoon pure arganolie en dat kun je ook voor je haar gebruiken. Die vind ik ook wel vrij prijzig maar ze hebben em zeer regelmatig voor de helft van de prijs, dat is ongeveer 11 euro dan. Ik heb een hele tijd gebruikt en mijn flesje in niet eens een kwartleeg geraakt omdat je er heel zuinig mee kunt zijn.
Als het normaal 22 euro is, is 't altijd nog de helft van wat een flesje Moroccan Oil kost. :)

Ik vind het jammer dat net mijn lagen droog zijn (het haar dat bovenop ligt), anders had ik het allang met de schaar opgelost.
Het onderliggende haar is veel mooier, betere kleur ook (warme honingkleur, bovenste haar is ordinair droogblond geworden). Ik heb geen idee hoe ik die blonde lokken in dezelfde kleur kan krijgen als mijn andere haar, verven lijkt me nou niet echt een optie als het al zo droog is.
  woensdag 28 maart 2012 @ 11:36:37 #244
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109601058
Pas maar op met de zon dan, wordt het nog lichter :+
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109607745
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 11:35 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Als het normaal 22 euro is, is 't altijd nog de helft van wat een flesje Moroccan Oil kost. :)

Ik vind het jammer dat net mijn lagen droog zijn (het haar dat bovenop ligt), anders had ik het allang met de schaar opgelost.
Het onderliggende haar is veel mooier, betere kleur ook (warme honingkleur, bovenste haar is ordinair droogblond geworden). Ik heb geen idee hoe ik die blonde lokken in dezelfde kleur kan krijgen als mijn andere haar, verven lijkt me nou niet echt een optie als het al zo droog is.
Let wel even op als je het bij de Tuinen koopt, daar zijn veel van die oliën aangelengd met andere ingrediënten om de boel goedkoper te maken ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 09:54 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik heb laatst een Tangle Teezer gekocht en daarmee kam je echt veel minder snel je haar kapot :) Hij blijft ook veel minder hangen achter klitten, maar zorgt uiteindelijk wel dat ze eruit gaan op de een of andere manier
Tangle Teezer O+ Ik ben zo dol op dat ding, gebruik 'm soms zelfs voor mijn kat, die vaak klitten in z'n vacht heeft en borstelen haat, tenzij het met de Tangle Teezer is :Y

Borstel is wel duur, maar ik vind 'm heel goed werken O+
pi_109611816
Hier ligt die tangle teezer haast ongebruikt in de kast. Dat ding is echt totaal ongeschikt voor mijn haar...
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_109615355
Wat is CWC? :@ Kan zo'n sockbun ook met kort haar trouwens? Kort als in, net over je schouders? Kan wel een staart maken maar als ie heel hoog moet is er weinig werkruimte meer over :(
pi_109615425
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 16:21 schreef Mry het volgende:
Hier ligt die tangle teezer haast ongebruikt in de kast. Dat ding is echt totaal ongeschikt voor mijn haar...
Wil je em kwijt? Lijkt mij wel interesant..
pi_109615866
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:41 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Wil je em kwijt? Lijkt mij wel interesant..
Ik wil m tegen verzendkosten wel opsturen hoor. Hij ligt hier toch stof te vangen... :)
Deze is het: http://www.tangleteezer.com/products_site.php?product=black
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_109616425
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:53 schreef Mry het volgende:

[..]

Ik wil m tegen verzendkosten wel opsturen hoor. Hij ligt hier toch stof te vangen... :)
Deze is het: http://www.tangleteezer.com/products_site.php?product=black
Dat vind ik wel heel tof van je O+ Past ie door de brievenbus denk je?
pi_109616467
Ik ben wel echt fan van de Tangle Teezer! Er komt nu tijdens het borstelen veel minder haar mee dan met een gewone borstel en voelt het alsof er veel minder hard aan m'n hoofd getrokken wordt.
pi_109616639
Klinkt goed!! Ik moet ook zeer regelmatig nu mn bostel uitmesten en dan komt er een haar uit :X
  woensdag 28 maart 2012 @ 18:41:05 #253
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109617548
Bij wat voor haar werkt dat goed?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109619009
Volgens mij vooral bij steil haar
  woensdag 28 maart 2012 @ 19:37:32 #255
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_109620119
Ik vind 'm ook fijn voor m'n krullen. Ik maak de Tangle Teezer meestal nat (onder de douche) en borstel dan m'n haar. Dan wordt het nat genoeg om de krulvorming niet te verpesten, maar niet zo nat dat het 4 uur duurt om te drogen. :)
...as always
pi_109622088
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:10 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dat vind ik wel heel tof van je O+ Past ie door de brievenbus denk je?
Hij is iets van 4,5 cm hoog. Weet jij hoe hoog een brievenbus is? :P
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_109625175
Zo, mn haar zit om een band gewikkeld, hopelijk morgen mooie krullen en anders ben ik te laat op mn werk :P
pi_109626128
Oh, ik zie nu wel dat ik het andersom heb gedaan, het zit over de band ipv eronder... Niet zo'n ramp toch?
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:20:47 #259
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109626329
Lijkt me niet, dan gaan ze misschien een andere kant op of zo.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109626513
Ach, mn armen zijn nu lam, dus ga het niet opnieuw doen :')
pi_109632113
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:12 schreef Mry het volgende:

[..]

Hij is iets van 4,5 cm hoog. Weet jij hoe hoog een brievenbus is? :P
Minstens 3 cm lees ik hier :P Maar je kunt het allicht proberen als het pakket niet heel dik uitvalt? Meestal doen postbodes niet zo moeilijk :) En anders is het jammer en betaal ik de extra porto :)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2012 22:38:20 ]
pi_109632669
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:37 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Minstens 3 cm lees ik hier :P Maar je kunt het allicht proberen als het pakket niet heel dik uitvalt? Meestal doen postbodes niet zo moeilijk :) En anders is het jammer en betaal ik de extra porto :)
Hmm.. PostNL geeft 3,2 cm als maximale dikte dus dan is het wel tegen de anderhalve centimer te dik.... het moet denk ik als pakketje.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_109637753
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:45 schreef Mry het volgende:

[..]

Hmm.. PostNL geeft 3,2 cm als maximale dikte dus dan is het wel tegen de anderhalve centimer te dik.... het moet denk ik als pakketje.
Je kunt de Tangle Teezer uit elkaar halen ;) Nagel langs de randjes laten gaan en je kunt 'm openen. Ik heb het met de mijne ook gedaan en die ging weer dicht daarna. Zo is ie de helft kleiner en past ie wel door de brievenbus ;)


quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 17:39 schreef heaven7 het volgende:
Wat is CWC? :@ Kan zo'n sockbun ook met kort haar trouwens? Kort als in, net over je schouders? Kan wel een staart maken maar als ie heel hoog moet is er weinig werkruimte meer over :(
CWC = Conditioner, wassen, conditioner. Conditioner in je punten doen en je hoofdhuid wassen (terwijl je punten door de conditioner beschermd worden tegen de shampoo). Dan alles uitwassen en met conditioner nawassen. Dacht ik ;)

quote:
5s.gif Op woensdag 28 maart 2012 18:41 schreef Harajuku. het volgende:
Bij wat voor haar werkt dat goed?
Ik heb heel dik, krullend haar. Bij mij werkt ie ook als een tierelier - moet er alleen wat vaker doorheen gaan en mijn haar in een paar plukken verdelen.
pi_109640679
Het zit tof *O* Ben benieuwd hoe lang het blijft zitten, want ik wil geen haarlak in mn haar :P Heb foto's op de camera, zal vanavond eens kijken of ik ze kan uploaden.

Ik vond wel dat er weinig krullen achterop zitten en ik had ze ook iets te hoog begonnen aan de voorkant, dus heb het nu maar in een speld gedaan waardoor ik een mooie krullerige bos heb hangen en de alles tot aan de speld gewoon steil is O+
pi_109641060






Half in pyjama en met een ochtendgezicht, maar wel krullen :P
  donderdag 29 maart 2012 @ 09:05:44 #266
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109641140
Ziet er wel goed uit, ik vrees alleen dat de pret gauw over is zonder haarlak :+
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109641160
Ik ook, maar als ik ooit een feestje ofzo heb blijft het vast een avondje hangen :)
pi_109642405
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 22:45 schreef Mry het volgende:

[..]

Hmm.. PostNL geeft 3,2 cm als maximale dikte dus dan is het wel tegen de anderhalve centimer te dik.... het moet denk ik als pakketje.
Goed nieuws als je em uit elkaar kan slopen! *O* Ff pmmen wat ik je overmaak?!
pi_109642897
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 09:01 schreef Inu het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Half in pyjama en met een ochtendgezicht, maar wel krullen :P
Ziet er goed uit :D Ben benieuwd of het een beetje blijft zitten zonder haarlak :D
pi_109643067
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 00:35 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Je kunt de Tangle Teezer uit elkaar halen ;) Nagel langs de randjes laten gaan en je kunt 'm openen. Ik heb het met de mijne ook gedaan en die ging weer dicht daarna. Zo is ie de helft kleiner en past ie wel door de brievenbus ;)

[..]

CWC = Conditioner, wassen, conditioner. Conditioner in je punten doen en je hoofdhuid wassen (terwijl je punten door de conditioner beschermd worden tegen de shampoo). Dan alles uitwassen en met conditioner nawassen. Dacht ik ;)

[..]

Oké dat klinkt wel goed! Heb altijd snel een vette hoofdhuid en droge punten/laagjes, zou het voor mij dan werken denk je?
pi_109643103
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:21 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Oké dat klinkt wel goed! Heb altijd snel een vette hoofdhuid en droge punten/laagjes, zou het voor mij dan werken denk je?
Zo klinkt het wel :Y Van conditioner wordt je hoofdhuid vet en je wast je hoofdhuid niet met conditioner met CWC. Altijd het proberen waard ;)
Hoe vaak was je nu je haren en met wat voor shampoo (met SL(E)S en/of sulfaten)?
pi_109643895
Ik gebruik maar wat qua shampoos, weet nooit wat ik op moet letten bij die dingen.. woon nu in het buitenland dus dan weet ik het helemaal niet :) Moet mijn haar echt elke 2 dagen wassen anders zie ik er niet uit (vind ik zelf dan, het valt wel mee zegt mijn vriend), soms gebruik ik conditioner al wel alleen in de puntjes maar daar wordt het toch sneller slap en vet van heb ik het idee.
  donderdag 29 maart 2012 @ 11:02:52 #273
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109644288
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:23 schreef gehotseflotst het volgende:

[..]

Zo klinkt het wel :Y Van conditioner wordt je hoofdhuid vet en je wast je hoofdhuid niet met conditioner met CWC. Altijd het proberen waard ;)
Hoe vaak was je nu je haren en met wat voor shampoo (met SL(E)S en/of sulfaten)?
Of

Van agressieve shampoos wordt je hoofdhuid vet

Ik ben nu wel tevreden met pH-neutrale shampoo en CWC. Alleen doe ik niet elke keer die laatste C op mijn hoofdhuid.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109645246
Mja ik heb eigenlijk altijd verschillende shampoos, heb ook een jaar alleen maar Lush gebruikt en het werd nooit minder snel weer vet.. ligt echt aan mn eigen lijf denk ik.
pi_109645304
Overigens heeft de huid een PH waarde van 5.5 en neutraal is 7..
  donderdag 29 maart 2012 @ 11:32:36 #276
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109645444
En andere shampoos zitten nog hoger... Wat is je punt?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109645541
Wat ben je onaardig, waarom dat :? Punt is dat een shampoo met PH 5.5 het beste zou zijn.
pi_109645573
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:27 schreef heaven7 het volgende:
Mja ik heb eigenlijk altijd verschillende shampoos, heb ook een jaar alleen maar Lush gebruikt en het werd nooit minder snel weer vet.. ligt echt aan mn eigen lijf denk ik.
Jij zit toch in Engeland of niet? Moet je bij de Boots eens een fles Aussies kopen, daarvan wordt mijn haar iig veel minder snel vet :)
  donderdag 29 maart 2012 @ 11:36:00 #279
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109645600
Wat is daar nu weer onaardig aan? :D
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109645877
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:35 schreef Inu het volgende:

[..]

Jij zit toch in Engeland of niet? Moet je bij de Boots eens een fles Aussies kopen, daarvan wordt mijn haar iig veel minder snel vet :)
Nee, Zweden ;) Maar dat hebben ze volgens mij hier ook! :o Dit spul?
pi_109645885
quote:
10s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:36 schreef Harajuku. het volgende:
Wat is daar nu weer onaardig aan? :D
Kweenie, het stond er heel onaardig..
pi_109646099
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:42 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Nee, Zweden ;) Maar dat hebben ze volgens mij hier ook! :o Dit spul? [ afbeelding ]
Jup :)

Ik heb de Miracle Moist, Lushious Long en Frizz Miracle oid gebruikt, bij alle drie hoef ik nog maar om de 3-4 dagen mijn haar te wassen
pi_109646290
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:35 schreef Inu het volgende:

[..]

Jij zit toch in Engeland of niet? Moet je bij de Boots eens een fles Aussies kopen, daarvan wordt mijn haar iig veel minder snel vet :)
Aussie zit vol met siliconen.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_109647812
quote:
1s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:55 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Aussie zit vol met siliconen.
Ja en? Mijn haar doet het er prima op :Y
pi_109659753
Het valt trouwens best wel mee hoeveel krullen er nog in zitten :s)

pi_109661664
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:29 schreef heaven7 het volgende:
Overigens heeft de huid een PH waarde van 5.5 en neutraal is 7..
Mijn neutrale shampoo is gewoon PH 5.5 :Y
Life isn't about waiting for the storm to pass.. It's about learning to dance in the rain
  donderdag 29 maart 2012 @ 19:13:50 #287
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_109664166
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:06 schreef Inu het volgende:
Het valt trouwens best wel mee hoeveel krullen er nog in zitten :s)

[ afbeelding ]
Je haar ziet er echt geweldig uit zeg :Y
Mooie bos :9
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_109665502
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:06 schreef Inu het volgende:
Het valt trouwens best wel mee hoeveel krullen er nog in zitten :s)

[ afbeelding ]
Is nog MOOI hoor! O+ Mooie bloem trouwens, hoor ik hier naast mij gemompeld worden :P
pi_109672296
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 17:59 schreef princess-a het volgende:

[..]

Mijn neutrale shampoo is gewoon PH 5.5 :Y
Welke is dat dan? Neutral echt of iets anders?

Mooi Inu!
pi_109672323
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 11:49 schreef Inu het volgende:

[..]

Jup :)

Ik heb de Miracle Moist, Lushious Long en Frizz Miracle oid gebruikt, bij alle drie hoef ik nog maar om de 3-4 dagen mijn haar te wassen
Zal er eens naar kijken ^O^
  donderdag 29 maart 2012 @ 21:56:14 #291
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109672505
De mijne is ook 5,5. Sebamed of zo heet het, Neutral vond ik niet zo fijn, maar ik heb daar de conditioner wel van.

Voor de lengte gebruik ik gewoon die Fructis zonder siliconen ditdat, en de hoofdhuid wissel ik af met geen conditioner, Fructis of van Neutral.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109675110
Huh maar je zei toch juist dat je een PH neutrale shampoo hebt? PH neutraal is toch 7? :P Zal eens kijken wat hier zoal te krijgen is, heb laatst voor nood (je nog helemaal lege huis binnenkomen na een 20 uur durende reis en je spullen pas een dag later krijgen sloopt best wel) maar wat uit een schap getrokken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-03-2012 22:36:06 ]
pi_109676407
Bij een pH-waarde van 5,5 in huidproducten moet je geloof ik officieel pH huidneutraal zeggen, want pH neutraal is inderdaad 7. Maarja details details :P

Weet iemand een goed krullen serum of gel zonder siliconen (en bij voorkeur ook eentje die niet te sterk ruikt als dat niet te veel eisend is O-) )?
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  donderdag 29 maart 2012 @ 23:14:47 #294
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_109677645
Wat wil je ermee bereiken? Krullen vasthouden, krullen glas maken, punten die droog zijn verdoezelen?
En heb je dik, dun, veel, weinig, vet, droog, licht of zwaar krullend haar?

Ik heb nu krullenspul van Goldwell, soort wax/creme/gel spul, mini beetje gebruiken zorgt dat mijn fijne droge krulletjes goed in model blijven en er niet zoals met alleen een krullencreme a la Andrélon krullencreme (heel veel siliconen om het glas en pluisvrij te maken) glad worden en slap uitzakken gedurende de dag.
Het is alleen niet zo lekker glad als met andere serumpjes ofzo, maar goed, die mik ik er wel in als ik een dag gladder krulhaar wil en niet teveel opgepompte krullen :P



Curl Love heet het en ik het via internet gekocht voor 8,50
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_109686404
Mijn haar is heel dik, lang en met vrij veel krullen. Het droogt heel makkelijk uit maar valt op het moment wel mee qua droogte.
Ik vind van die serums die een beetje helpen met krullen en pluis tegengaan altijd wel fijn. Maar ik ben ook nog op zoek naar iets dat krullen vasthoud.

Bedankt voor de tip alvast :)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_109687226
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 12:30 schreef Inu het volgende:

[..]

Ja en? Mijn haar doet het er prima op :Y
Er zijn ook genoeg die het er niet goed op doen, vandaar de mededeling.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_109688319
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 10:55 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg die het er niet goed op doen, vandaar de mededeling.
Dat is waar :)

Maar mijn haar kan heel veel hebben, ik heb het zo vaak geverfd tussen mijn 16e en 23e en nog bleef het vol en glanzend....
pi_109695016
Ik heb gewoon nog steeds supermooie grove krullen :) heb de golven bovenin even weggesteild, dus kan het gewoon los laten :)

Goeie methode ^O^
  vrijdag 30 maart 2012 @ 17:07:43 #299
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_109699785
Mijn hoofd doet de laatste paar weken pijn als ik een staart in heb. Vanmiddag kreeg ik een OH!-moment, dat het misschien komt door mijn pony? Zware pony waarvan een deel nu wel in de staart komt, maar dat er misschien meer spanning op komt oid omdat die haren nog korter zijn of zo. Zou dat kunnen? :o
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_109793136
Poging 2 is jammerlijk mislukt :') Mn haar was nog te nat, dus kamde alles er weer uit, behalve vooraan, daar leek ik wel een poedel :X De steiltang er dus maar even bij gepakt :)
pi_109796207
quote:
11s.gif Op vrijdag 30 maart 2012 17:07 schreef Harajuku. het volgende:
Mijn hoofd doet de laatste paar weken pijn als ik een staart in heb. Vanmiddag kreeg ik een OH!-moment, dat het misschien komt door mijn pony? Zware pony waarvan een deel nu wel in de staart komt, maar dat er misschien meer spanning op komt oid omdat die haren nog korter zijn of zo. Zou dat kunnen? :o
Lijkt me sterk. Tenzij je heel veel moeite moet doen om die korte haren in je staart te krijgen. Heb je er ook last van als je je pony uit je staart laat? Dan weet je het zeker.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')