Niets, maar ik denk dat hij alternatieve manieren van het gebruik van een wok daarmee wil laten zien.quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:53 schreef DrukVout het volgende:
En elke keer als ik het kijk snap ik er geen zak van dat hij een baby in zijn wok legt om te badderen.
Ja voor hem makkelijk want hij doet alles "anders" maar wat heeft dat kind met zijn afleveringen te maken...
Hmm, ja, dat kan ik me wel voorstellen eigenlijk. Maar euhm, zou je em dan niet na het inbranden zelf weer recht kunnen maken met een hamer? Hij wordt tenslotte ook in vorm geslagen..quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:03 schreef RobinOok het volgende:
Ik had dat iemand aangeraden, die platte wok op inductie, maar die was er niet zo blij mee. Na het inbranden was de bodem krom en kon ie 'm volgens hem wel weggooien. Ik heb geen inductie, dus ik kan het niet nadoen. Maar ik ben nu toch wel erg benieuwd of het nou echt werkt of niet.
Iemand hier ervaring mee? Of zin in een experimentje?![]()
Nee, jammer genoeg niet.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb jij zo een mooie straalmotor van een wokbrander, Robin?
Moet je wel goed plat kunnen meppen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:09 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Hmm, ja, dat kan ik me wel voorstellen eigenlijk. Maar euhm, zou je em dan niet na het inbranden zelf weer recht kunnen maken met een hamer? Hij wordt tenslotte ook in vorm geslagen..
Met zo'n kunststof hamer.
Jep, maar zelfgemaakt smaakt het beter. Maar nog steeds beter dan blokjes.quote:Op zondag 22 april 2012 09:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
heeft iemand al liebig vleesextract gekocht
nice. hebben ze ook kip enzo of alleen rund?quote:Op zondag 22 april 2012 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, maar zelfgemaakt smaakt het beter. Maar nog steeds beter dan blokjes.
Op internetquote:Op zondag 22 april 2012 09:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nice. hebben ze ook kip enzo of alleen rund?en waar heb je het gekocht?
Jawel. Eerste van het nieuwe seizoen.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:57 schreef RobinOok het volgende:
Dat is toch geen nieuwe aflevering?
Runderslagaderen?quote:Op donderdag 1 november 2012 10:34 schreef MaximusTG het volgende:
Je kan het toch gewoon nakijken op uitzending gemist? Heb ik gisteravond ook gedaan. Wel geinige aflevering. Leuk snoepreisje naar IJsland, want dat voegde nu niet zo heel veel toe aan de aflevering.
Wel smerig zeg, die runder-slagaderen.
Oh, dat stukje, zat mijn man doorheen te praten, kreeg dat maar half mee.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:14 schreef MaximusTG het volgende:
Niet gezien? Of waren het gewone aderen, dat kan ook. In die stoofpot/soep wat die Afrikaanse vrouw maakte van die vissenkop?
Edit: ja, de ondertiteling zegt slagader, maar hij zegt "vein". Dan zegt zij, "Yes, cow vein". Dan vraagt hij of het voor de smaak is alleen, zegt zij dat het voor "eating" is. En dan proeft ie er een en dan is ie nogal crunchy :p.
Dat apparaat om die vissenkoppen eraf te halen viel nog wel mee, maar die soep vond ik echt het smerigste van de hele uitzending.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:03 schreef golfer het volgende:
Leek mij wel een lekker soepje: koeienmaag, koeienaderen en vissekop.
Dat in IJsland vond ik wel wat toevoegen, want daar zag je hoe vis op grote schaal verwerkt wordt, terwijl je bij de fragmenten in Nederland zag hoe mensen thuis vis drogen en koken. Zo heb je dus van twee kanten beeldquote:Op donderdag 1 november 2012 10:34 schreef MaximusTG het volgende:
Je kan het toch gewoon nakijken op uitzending gemist? Heb ik gisteravond ook gedaan. Wel geinige aflevering. Leuk snoepreisje naar IJsland, want dat voegde nu niet zo heel veel toe aan de aflevering.
Heb pas vandaag weer toegang tot breedbandinternetquote:Op donderdag 1 november 2012 10:34 schreef MaximusTG het volgende:
Val er net is. Het is dus een Oostenrijkse boer in Sicilie?quote:Op woensdag 7 november 2012 20:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Een antroposofische siciliaan, whats next, een libertarische zweed?
Nee, een Siciliaan die duits spreektquote:Op woensdag 7 november 2012 20:32 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Val er net is. Het is dus een Oostenrijkse boer in Sicilie?
Raar accent danquote:Op woensdag 7 november 2012 20:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, een Siciliaan die duits spreekt
Inderdaad, die twee mannen in dat autootje ookquote:
twitter:MarijnFrank twitterde op woensdag 07-11-2012 om 20:30:30Haha #dewildekeuken: 'een antroposoof is iemand die geloofd in de kracht van kleurpotloden' mijn opvoeding in een notendop. reageer retweet
Verbaasd me niet echt dat ze een sofenkind isquote:Op woensdag 7 november 2012 23:16 schreef golfer het volgende:
twitter:MarijnFrank twitterde op woensdag 07-11-2012 om 20:30:30Haha #dewildekeuken: 'een antroposoof is iemand die geloofd in de kracht van kleurpotloden' mijn opvoeding in een notendop. reageer retweet
quote:Op donderdag 8 november 2012 09:53 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Bij een antroposofische opvoeding ligt de nadruk kennelijk niet op het Nederlands
Maar ik vind Marijn Frank wel cool
Doc24 is daar toch voor uitgevonden, lazer op zeg.quote:
Die wil ik graag zien! Altijd de discussie met wie dan ook. Ze willen altijd plastic want dat kan makkelijk in de vaatwasser. Of Glas...quote:Aflevering 7: Snijplank
Verdriet in De Wilde Keuken om een gebruiksvoorwerp. Het zou niet meer mogen: een houten snijplank. Bijna iedereen denkt, en in elk geval handhavers van de wet op de hygiėne denken het, dat hout niet meer mag in de keuken. Omdat je ziek zou worden van de andijvie als eerder op de plank een kip gesneden is. De kok van De Wilde Keuken snijdt nog liever in zijn vingers dan een prei op een plastic plank…
Maar een mooi bericht dan toch: hout mag wel en van plastic snijplanken word je ziek als je niet oplet.
Je kunt het je ook niet voorstellen. Het beste broodmes ter wereld en dat dan op een ellendig stukje designplastic. Waar is dat broodmes? In De Wilde Keuken.
quote:Ierland is rijk aan zeebanket. Een Nederlandse chef-kok leert de Ieren oesters eten en valt intussen zelf nog elke dag om van verbazing hoeveel er uit Ierse wateren te oogsten is.
Lekker plateautje fruits de mer in een sterrentent en dan die hele morsige Klootwijk daar zien zitten.quote:
Je bent niet de 1e fokker die er bonen heeft gekocht. Ik heb er vorig jaar drie papieren zakjes met bonen/erwten vandaan gehaald.quote:Op zaterdag 17 november 2012 18:51 schreef Erasmo het volgende:
Kijkers van het eerste uur weten waar ik afgelopen vrijdag was
[ afbeelding ]
Graag!quote:Op zaterdag 8 december 2012 22:33 schreef Erasmo het volgende:
Goed spul heKaas heb ik een adresje aan de A7 voor, die boer heeft ook heerlijke karnemelk en boter.
Dat vooral. Filmisch is het altijd prima verzorgd.quote:
Ik heb niet zo heel veel met koken. Maar dat filmwerk is altijd om te smullenquote:Op donderdag 13 december 2012 00:09 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat vooral. Filmisch is het altijd prima verzorgd.
Dorpsweg 68 Oudendijk. Heeft ook stukjes uitgemolken Blaarkop in de vriezer liggen.quote:
Vreemd genoeg staat het inderdaad als kookprogramma in de gids. Huishoudjournalistiek zou een betere term zijn.quote:Op donderdag 13 december 2012 19:08 schreef RobinOok het volgende:
Koken? Het gaat in de Wilde Keuken toch ook nooit over koken?
Damn, das een stukje uit de buurt.quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:44 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Dorpsweg 68 Oudendijk. Heeft ook stukjes uitgemolken Blaarkop in de vriezer liggen.
Waarom?quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:48 schreef golfer het volgende:
En hij zou eens naar een tandarts moeten...
Jammer, mocht je er ooit in de buurt komen het is de moeite waard. Maar is in Duitsland dan geen fatsoenlijke karnemelk beschikbaar?quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Damn, das een stukje uit de buurt.
Nee, eigenlijk niet.quote:Op zaterdag 15 december 2012 21:09 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Jammer, mocht je er ooit in de buurt komen het is de moeite waard. Maar is in Duitsland dan geen fatsoenlijke karnemelk beschikbaar?
Hij vind de dame die de tent runt erg leuk. Meerdere vrouwen flirten met hem bij de opnames, maar zij is de enige waar hij echt mee flirt.quote:Op woensdag 19 december 2012 22:54 schreef golfer het volgende:
Snijplanken en ook weer reclame voor Robert Herder messen, zonder dat het merk genoemd werd, maar die fabriek was erg herkenbaar.
Dat broodmes kost dan wel ca. 150 euro:
[ afbeelding ]
En die snijplank die ze maakten was nou niet echt van goedkoop of zacht Europees hout. Namelijk kersenhout:
[ afbeelding ]
Was bij zijn eerste bezoek ook al zoquote:
Ik zag iets voorbij komen met kikkererwten. Mooi dat ik daar net vorige week over geblogd heb!quote:Op woensdag 26 december 2012 13:11 schreef golfer het volgende:
Vanavond een extra lange uitzending!
Culinair, een woord dat past bij dagen als vandaag. Speciaal voor vanavond een EXTRA LANGE aflevering over de Culinaire Trends voor 2013. Boerenkool zal nooit meer hetzelfde zijn...
Het is ook een mooie charmante man met pretlichtjes in zijn ogen.quote:Op woensdag 26 december 2012 13:55 schreef RobinOok het volgende:
En half vrouwelijk Nederland loopt met 'm weg, Piet. Maar dat geflirt zie ik nooit. Ook niet met mevrouw Herder.
Wat dan wel?quote:Op woensdag 26 december 2012 14:30 schreef RobinOok het volgende:
Charmant vind ik nou niet echt de lading dekken!
Ja! En ook even om dat gegeil op Klootwijk te compenserenquote:Op woensdag 26 december 2012 21:14 schreef Pietepietje het volgende:
Leuke aflevering, mooie beelden uit Jeruzalem. Ik vond die bijpresentatrice ook wel leuk.
Ja, die mag van mij vaker komen opdraven. Leuk mens.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:14 schreef Pietepietje het volgende:
Leuke aflevering, mooie beelden uit Jeruzalem. Ik vond die bijpresentatrice ook wel leuk.
Is dan ook de moeite "waard"quote:Op woensdag 26 december 2012 22:32 schreef golfer het volgende:
[..]
En speciaal voor Piet zijn ze ook nog even geitenbok bij de Gulle Waard in Winterswijk wezen eten.
Ik vind hem ook niet heel sympathiek, volgens mij is het een pestkop. Hij intimideert mensen een beetje, met hulp van de camera. Hij gaat iets te dichtbij ze staan met dat grote lichaam, stelt de vraag iets te indringend voor het onderwerp, en maakt tv waar hij er vooral zelf goed op komt te staan soms ten koste van zijn geinterviewden.quote:Op woensdag 26 december 2012 15:01 schreef Bluezz het volgende:
Ik vind het absoluut geen charmante man... hij is leuk, maar ook een beetje viezig
Ik begin me steeds meer aan Wouter te ergeren. Waar hij voorheen goede informatieve programma's maakte, lijkt het er nu steeds meer op om zijn eigen mening/waarheid te verkondigen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind hem ook niet heel sympathiek, volgens mij is het een pestkop. Hij intimideert mensen een beetje, met hulp van de camera. Hij gaat iets te dichtbij ze staan met dat grote lichaam, stelt de vraag iets te indringend voor het onderwerp, en maakt tv waar hij er vooral zelf goed op komt te staan soms ten koste van zijn geinterviewden.
Hij maakt leuke tv en schrijft hele leuke stukjes, maar erg aardig komt hij mij niet over en ik denk dat het een leuker programma zou zijn als hij zijn 'gasten' zich wat minder ongemakkelijk laat voelen.
Dat mag van mij.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:34 schreef Hardsound het volgende:
[..]
Ik begin me steeds meer aan Wouter te ergeren. Waar hij voorheen goede informatieve programma's maakte, lijkt het er nu steeds meer op om zijn eigen mening/waarheid te verkondigen.
Ik snap dat zo'n bedrijf publiciteit wil, maar hij mag natuurlijk zelf bepalen waar hij het over wil hebben. Er is geen recht om interessant gevonden te worden door tv-makers of zo. Ik weet ook nog wel een aantal interessante projectjes die ik aandacht zou geven als ik televisie zou maken, maar dat doe ik niet.quote:Ik keek het programma altijd voor het vergroten van mijn informatie over voedsel, producten en productieprocessen. Maar de laatste aflevering sloeg echt alles.
Ik heb zelf (zakelijk) te maken gehad met de mensen die de nep ''tonyn'' ontwikkeld hebben. Ok, niet helemaal mijn ding maar heb wel bewondering voor het innovatieve van deze gasten en het mogelijke exportpotentieel van dit soort producten.
Nou heb ik vernomen dat zij Wouter meerdere malen hebben uitgenodigd maar het telkens afgewezen heeft.
Geen idee, ik heb niks over tonijn meegekregen in die uitzending.quote:Vervolgens dan subjectief en verkeerde informatie op nationale televisie verkondigen vindt ik slechte journalistiek
Hij gaf zijn mening en verder gaf ie precies aan wat de productsamenstelling van die troep was en zag ik nergens verkeerde informatie daarover?quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:34 schreef Hardsound het volgende:
Nou heb ik vernomen dat zij Wouter meerdere malen hebben uitgenodigd maar het telkens afgewezen heeft. Vervolgens dan subjectief en verkeerde informatie op nationale televisie verkondigen vindt ik slechte journalistiek
Sojapulp met melk, suiker en zout geeft niet het product waarnaar hij in de uitzending verwijst.quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:00 schreef RobinOok het volgende:
Niks mis met een subjectieve mening. En wat gaf hij voor verkeerde info?
quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:08 schreef Hardsound het volgende:
Sojapulp met melk, suiker en zout geeft niet het product waarnaar hij in de uitzending verwijst.
Water, en hop geeft toch ook geen Westvleteren?
@golfer, het is gaf hij
Hij gaf dus prima informatie, alleen snap jij het niet.quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:08 schreef Hardsound het volgende:
[..]
Sojapulp met melk, suiker en zout geeft niet het product waarnaar hij in de uitzending verwijst.
Water, en hop geeft toch ook geen Westvleteren?
@golfer, het is gaf hij
Hij heeft een hekel aan hypocrisie, das duidelijk.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:10 schreef ddx het volgende:
Mooi ook hoe hij in begin nog even noemt dat door al die vegetariers er zoveel geitenbokken geslacht worden
Zonde op vrijdag kan ik het niet zien en uitzending gemist vergeet ik over het algemeen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 13:51 schreef golfer het volgende:
Let op!
Vanaf volgende week verhuist het programma naar de vrijdag, zelfde tijd, zelfde zender.
Misschien zitten er nog wijze lessen in voor menig Cul-poster die beweert naar de afslag te gaan omdat daar de vis die 3 weken onderweg is proefbaar verser is dan de vis die nog een halve dag extra onderweg is naar de visboer.quote:Als de vis voor Scheveningen slaapt en met rust gelaten wordt, komt verse vis van ver. Klootwijk reist naar IJsland, het spoor terug naar waar de beste vis voor Europa vandaan komt. IJsland heeft er zat van. En dan is er het verhaal van de lekkerste vis, kakelvers, van dichtbij huis, maar vergeten.
Ligt er aan wat voor een vis je koopt op de afslag.quote:Op zaterdag 29 december 2012 14:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien zitten er nog wijze lessen in voor menig Cul-poster die beweert naar de afslag te gaan omdat daar de vis die 3 weken onderweg is proefbaar verser is dan de vis die nog een halve dag extra onderweg is naar de visboer.
Dat is een kwestie van kunnen zien en voelen, ja, dat is moeilijker dan naar de afslag toe rijden en dan blaten hoe vers de vis was, want je hebt hem immers bij de afslag gehaald.quote:Op zaterdag 29 december 2012 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ligt er aan wat voor een vis je koopt op de afslag.
Ik koop trouwens nergens zo goede vis als wanneer ik op vakantie ben in Kroatie en daar smorgens op de markt de vis koop van de vissers die het die nacht gevangen hebben.
Maar als jij op de visafslag scholletjes of wijting koopt die nog lijkstijfheid hebben dan zijn ze vers.
Nu dusquote:Op zaterdag 29 december 2012 13:51 schreef golfer het volgende:
Let op!
Vanaf volgende week verhuist het programma naar de vrijdag, zelfde tijd, zelfde zender.
Bel de smaakpolitie... Wat maakt dat nou uit joh?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:32 schreef Pietepietje het volgende:
Nou lekker, die man staat te roken terwijl hij de vissen uit het net haalt
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:32 schreef Pietepietje het volgende:
Joh....weet je dat er ook boeren zijn die roken als ze koeien melken of varkens slachten?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:32 schreef Pietepietje het volgende:
Slagers zullen vast niet roken tijdens het slachten, en ik ga hier toch ook niet met de klep open boven de melktank staan rokenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Joh....weet je dat er ook boeren zijn die roken als ze koeien melken of varkens slachten?
Dat vlees of die melk lust ik ook absoluut niet.
Er kan as op de vis vallen, en hij raakt zowel de sigaret als de vis aan met zijn handen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:38 schreef Specularium het volgende:
Hoe denk jij dat roken tijdens de vangst het produkt schaadt?
Hij raakt ook het schip aan en het net en misschien als ie moet plassen zelfs wel z'n piemel met z'n handen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:42 schreef Pietepietje het volgende:
Er kan as op de vis vallen, en hij raakt zowel de sigaret als de vis aan met zijn handen.
Daar haal ik ook altijd mijn vlees. Goede slager die nog weet waar ie mee bezig is. En een superlekkere grillworst.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:15 schreef golfer het volgende:
Hebben hier vlakbij in Haarlem Noord een erg goede paardenslager en paardenworstmakerij zitten:
http://www.slagerijwisker.nl/
Binnenkort maar weer eens even langs gaan.
Moet ik dan ook maar eens naartoe voor een goede paardenbiefstukquote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:15 schreef golfer het volgende:
Hebben hier vlakbij in Haarlem Noord een erg goede paardenslager en paardenworstmakerij zitten:
http://www.slagerijwisker.nl/
Binnenkort maar weer eens even langs gaan.
Ze verzenden ook.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Moet ik dan ook maar eens naartoe voor een goede paardenbiefstuk
Deze is wellicht dichter in de buurt, bij Zoeterwoude? Echte karnemelk, rauwmelkse boter en in de vriezer ook in stukjes gesneden uitgemolken koe.quote:Op zaterdag 15 december 2012 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Damn, das een stukje uit de buurt.
Piet woont in Duitsland.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:33 schreef stavromulabeta het volgende:
Deze is wellicht dichter in de buurt, bij Zoeterwoude? Echte karnemelk, rauwmelkse boter en in de vriezer ook in stukjes gesneden uitgemolken koe.
Hij kwam ook wel eens in Delft, dacht ik... Ofzoiets.quote:
Ligt er behoorlijk aan wat voor stuk en de bereiding. Als je een sucade in een stoofpot stopt dan zou je het verschil met rund vrijwel niet proeven, bak je diezelfde sucade rood dan gaat de smaak bijna richting wild.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:59 schreef Pap89 het volgende:
Hoe smaakt paard eigenlijk?
Met kerst, kangoeroe, hert, everzwijn en haas op.
Mooi he? Dat gemarmerde ponyvlees.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb vannacht de paarden en pony aflevering gezien (grasbuikjes), erg leuk, kreeg er honger van.
En dat gerookte paard was ook mooiquote:
quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:10 schreef ddx het volgende:
Mooi ook hoe hij in begin nog even noemt dat door al die vegetariers er zoveel geitenbokken geslacht worden
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:32 schreef Pietepietje het volgende:
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:29 schreef golfer het volgende:
Vanavond gaat het over Paard.
Het is het mooiste speelgoed want het leeft en je kunt er op zitten. Het paard. Van adel en onhandig. Mooi maar duur. In Nederland leven een half miljoen speelgoedpaarden. Er zijn oude paarden bij en paarden die de mens die ze bezit teveel worden. In De Wilde Keuken op Wielen vraagt de kok zich af waar de paarden blijven die niet meer mee mogen doen of niet meer kunnen. Een ontdekking. Pony's uit Nederland worden in Antwerpen grasbuikjes genoemd. Anders lusten Belgische gasten van het restaurant het niet. Nog een ontdekking. Pony smaakt naar walvis.
Paard eet ik ook nietquote:
En veel te lekker om kattenvoer van te makenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:59 schreef RobinOok het volgende:
Aan zo'n poes zit niet veel vlees, maar een paard weggooien is toch zonde?
Gewoon cremerenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:59 schreef RobinOok het volgende:
maar een paard weggooien is toch zonde?
Waarom zou je prachtig vlees vernietigen?quote:
Zonde. Bovendien, dat paard heeft al een bevoorrecht mooi leven gehad, als we die opeten, hoeft er weer een koe of varken minder te lijden in de vleesindustrie. Toch?quote:
Op de Zwart Janstraat? Schoonvader heeft me er laatst weer paardenvlees van mee genomen. Kunnen we hem ook weer op stoofvlees trakteren.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 09:59 schreef RobinOok het volgende:
Misschien dat ik ook even langs de paardenslager rijd. Al was ik vorige keer niet zo tevreden over zijn biefstukken. Keer daarvoor juist weer wel. Ben er nog niet uit of ik 'm goed vind.
Bestellen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:15 schreef RobinOok het volgende:
Ja, die. En stoofvlees heeft ie nooit als ik erom vraag. :-(
Wat gebruik jij dan om te stoven?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:15 schreef RobinOok het volgende:
Ja, die. En stoofvlees heeft ie nooit als ik erom vraag. :-(
Ik dacht dat je een paardendeel bedoelde, gezien paardenslager enzoquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:26 schreef RobinOok het volgende:
Gewoon rund.
(bestellen zou kunnen, Piet. Maar da's ook weer zo'n gedoe. Dan moet ik en ik hou niet van moeten)
Heb nog een paar kilo in de vriezer liggen. Ik koop vlees als ik mooi vlees zie, omdat er nooit dat is wat je zoekt als je het wilt maken, koop ik gewoon mooi vlees als ik het ergens zie, portioneer en vacumeer ik het en vries het in.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:26 schreef RobinOok het volgende:
Gewoon rund.
(bestellen zou kunnen, Piet. Maar da's ook weer zo'n gedoe. Dan moet ik en ik hou niet van moeten)
Nee, als ik er ben heeft ie altijd alleen maar paardenbief. Dus.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:27 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een paardendeel bedoelde, gezien paardenslager enzo
Daar loop ik weer zelden tegenaan. Goeie paardenbief is een feestje!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:36 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nee, als ik er ben heeft ie altijd alleen maar paardenbief. Dus.
Nee, dat viel mij ook al op. Misschien toch eruit geknipt?quote:
Nee, dat waren alikruiken.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:24 schreef Bluezz het volgende:
Die zaten toch ook altijd in zo'n klein bakje bij het Restaurant Vis aan zee als hapje bij binnenkomst (nu vis&co) ?
Precies.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:47 schreef RobinOok het volgende:
Dit zijn kokkels:
[ link | afbeelding ]
Kokkels / Cockles / Coques
Blijft evenveel gepruts. Of je het nou door de spaghetti doet of los op een bord: je moet toch elk diertje uit de schelp halen.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:49 schreef RobinOok het volgende:
Nah, daar ben ik geen fan van. Onhandig eten. Doe mij maar gewoon zoiets:
[ link | afbeelding ]
Kokkels / Cockles / Coques
Daarvoor heb ik liever Vongolequote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Precies.
Ook heerlijk te gebruiken voor pasta vongole.
Jep, ik ook.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:14 schreef golfer het volgende:
Overigens klopt het niet helemaal dat niemand ze kent of gegeten heeft, want ik heb ze regelmatig zelf op het wad geplukt en daarna gegeten.
Nee, eigenlijk zijn ze lekkerderquote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:18 schreef Bluezz het volgende:
Is de smaak hetzelfde als van vongole?
Sweet Molly Malonequote:Op vrijdag 22 februari 2013 21:20 schreef golfer het volgende:
En dan heb je ook natuurlijk nog Kokkels en Mokkels.
Emmer en riek mee, eindje wad oplopen en gaan graven. Kokkels te over. Emmer vullen, afspoelen met zeewater, kort koken met wat prei, wortel, ui, knoflook, laurier, scheutje witte wijn.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:08 schreef FigureBirdStars het volgende:
Gisteren voor het eerst ook weer eens gekeken en idd een mooie aflevering.
De enige kokkels die ik ooit heb gegeten waren ook uit een blikje vanuit Spanje en dat terwijl de Waddenzee nog geen kwartier fietsen bij mijn huis vandaan ligt
Soms hoef je niet eens het water op voor de oesters, maar raap je gewoon op wat binnen een straal van 5 meter ligt en dan heb je een hele ton vol.quote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Emmer en riek mee, eindje wad oplopen en gaan graven. Kokkels te over. Emmer vullen, afspoelen met zeewater, kort koken met wat prei, wortel, ui, knoflook, laurier, scheutje witte wijn.
Goddelijk, als ik een kwartier fietsen van de Waddenzee zou wonen wist ik het wel. Oesters, mosselen, alikruiken, kokkels.
Kloptquote:Op zaterdag 23 februari 2013 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Soms hoef je niet eens het water op voor de oesters, maar raap je gewoon op wat binnen een straal van 5 meter ligt en dan heb je een hele ton vol.
Dat is niet de bedoelingquote:Op woensdag 22 mei 2013 22:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Ik heb inmiddels vleesextract gekocht. Dat spul stinkt
Boullionblokjes maar dan sterker, zonder het maggi achtigequote:Op woensdag 22 mei 2013 22:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
hoe zou jij de geur in het potje omschrijven
quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Boullionblokjes maar dan sterker, zonder het maggi achtige
ik heb meerdere potjes gekocht dus zal volledigheidshalve zo nog een ander potje proberen, maar ik gok dat ie wel goed isquote:Op woensdag 22 mei 2013 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Boullionblokjes maar dan sterker, zonder het maggi achtige
Ik gebruik het in sauzen, soepen,quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:31 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
[..]
ik heb meerdere potjes gekocht dus zal volledigheidshalve zo nog een ander potje proberen, maar ik gok dat ie wel goed ismocht het ook nog eens niet smaken dan was het een miskoop
Probeer gewoon eens wat in heet water met een snuf zout.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik denk dat mijn eerste toepassing bij de rijst gaat worden.
Ik bestel het via amazon.dequote:Op donderdag 23 mei 2013 06:57 schreef MaximusTG het volgende:
Waar koop je dat? Lijkt mij ook wel handig
quote:Programma rond de onstuimige keuken van Wouter Klootwijk. Met alledaagse vragen waar de huishoudjournalist wakker van kan liggen.
Waar vragen rijzen in De Wilde Keuken blijken antwoorden meestal een machine. Na vijf jaar filmen is het de makers van het enige culinaire programma waar niet in wordt gekookt, gaan opvallen dat mensen eigenlijk niks nog zelf doen. Machines doen het werk. En is het handwerk, dan houdt een hand gereedschap vast. Noem het poėzie, noem het machinaal ballet. De Wilde Keukenchef kijkt even om en ziet hoe mooi techniek kan zijn. En een ontdekking. Soms, heel soms nog is een mens onmisbaar.
Waar haal je dat vandaan?quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:57 schreef RobinOok het volgende:
een of twee afleveringen over gras. (ik denk gras => koe => vlees)
eentje over duiven cq afgedankte postduiven. (in de pate)
eentje over een machines (conservenfabriek)
rest is een verrassing....
Oh en volgens mij vanavond eerst een ouwe aflevering, die over paard.
Volgende keer wat andere drugs gebruiken om je fantasie te prikkelen?quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:57 schreef RobinOok het volgende:
een of twee afleveringen over gras. (ik denk gras => koe => vlees)
eentje over duiven cq afgedankte postduiven. (in de pate)
eentje over een machines (conservenfabriek)
rest is een verrassing....
Oh en volgens mij vanavond eerst een ouwe aflevering, die over paard.
Vlamingen zijn gewoon beleefder dan Hollanders (en nee, dat zijn geen Nederlanders)quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:52 schreef ddx het volgende:
Was dat nou een fabriekswinkeltje ofzo waar die duiven gekocht werden.
Of gaan ze in belgie altijd zo vriendelijk met klanten om ?
Zag er lekker uit.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 22:56 schreef golfer het volgende:
Spreeuwen met een kers in de kont opeten.
Was een leuke aflevering.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:47 schreef golfer het volgende:
Vanavond:
Worst is van alle tijden en alle culturen, maar nooit houden de verhalen erover op. In De Wilde Keuken hangt de eerste natuurmonumentenworst te roken: puur natuur.
[ afbeelding ]
Was inderdaad een leuke aflevering. Ook het enthousiasme van dat Frieze meisje over al die verschillende soorten worst.quote:
Vond dat meisje ook wel leukquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Was inderdaad een leuke aflevering. Ook het enthousiasme van dat Frieze meisje over al die verschillende soorten worst.
En dus al in Nederland ingepakt en op die manier vervoerd naar China. Dat vond ik toch wat minder.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:43 schreef DeeBee het volgende:
Haha, wow, levende krabben uit een automaat, alleen in China.
Ah, had ik het toch goedquote:Op zondag 4 mei 2014 21:55 schreef RobinOok het volgende:
Ja, 't was een Japans item over Chinese machine.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |