En het begon allemaal op FOK!quote:Op woensdag 18 april 2012 09:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zoals chomskt ooit het boekje The Prosperous Few and the Restless Many heeft geschreven, begint nu de extreem welvarende profiterende minderheid de hete adem van de onrustige grote massa burgers te voelen.
Misschien werden de hoeren wel ontvangen in huizen die ze van zichzelf huurden, dus kregen ze ook nog wel wat huurinkomsten daarvan.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:58 schreef HD9 het volgende:
Maar dat de Hoeren betaald worden met de Huren is toch wel een speling van het lot
de Sociale Hoer kreeg uit de Sociale Huur haar betaling bedoel jequote:Op woensdag 18 april 2012 10:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Misschien werden de hoeren wel ontvangen in huizen die ze van zichzelf huurden, dus kregen ze ook nog wel wat huurinkomsten daarvan.
Sociaal? In ieder geval heel normaal want je huurt een hoer toch? Dus betaal je huur voor een hoer.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:58 schreef HD9 het volgende:
Maar dat de Hoeren betaald worden met de Huren is toch wel sociaal
Mmm.... als het volk maar boos genoeg is kan geen bunker hun nog beschermen tegen de massa.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:25 schreef Johanan het volgende:
" extreem welvarende profiterende minderheid" zullen tijdig hun goed beveiligde bunkers op gaan zoeken!
Maar die baas van Vestia betaalde de Hoer uit mijn Huur, das heel wat anders, en niet Sociaalquote:Op woensdag 18 april 2012 11:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Sociaal? In ieder geval heel normaal want je huurt een hoer toch? Dus betaal je huur voor een hoer.
Logisch...
He took one for the teamquote:Op woensdag 18 april 2012 12:03 schreef HD9 het volgende:
[..]
Maar die baas van Vestia betaalde de Hoer uit mijn Huur, das heel wat anders, en niet Sociaal
Of de Big Shots van Deutsche Bank betaalde ze voor hem
Misschien huurde ze wel alleen dames van plezier in die in vestia woningen wonen, zodat ze zeker wisten dat die mevrouw aan het eind van de maand de huurklan betalen. Socialer kunnen ze toch niet worden.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:03 schreef HD9 het volgende:
[..]
Maar die baas van Vestia betaalde de Hoer uit mijn Huur, das heel wat anders, en niet Sociaal
Of de Big Shots van Deutsche Bank betaalde ze voor hem
Nee de feesten waren in Londen, en de hoeren hier kunnen geen ticket naar londen betalen omdat de huren te hoog zijnquote:Op woensdag 18 april 2012 12:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Misschien huurde ze wel alleen dames van plezier in die in vestia woningen wonen, zodat ze zeker wisten dat die mevrouw aan het eind van de maand de huurklan betalen. Socialer kunnen ze toch niet worden.
Leuk he, zo'n Raad van Toezicht bij Vestia die stond erbij en keek ernaar.quote:Op woensdag 18 april 2012 06:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Topman Vestia in watten gelegd
De van miljoenenfraude verdachte financieel topman van woningcorporatie Vestia, Marcel de V., was afgelopen jaren maandelijks te vinden in het jetset-uitgaansleven van Londen.
Op kosten van de banken die de corporatie zo’n 10 miljard euro aan renteverzekeringen verkochten, genoot hij daar van de duurste hotels en restaurants, in aanwezigheid van gewillige, ingehuurde dames.
Dit hebben diverse betrokkenen gemeld, die getuige waren van de vele uitspattingen van de vorige week gearresteerde Vestia-manager De V. (45). „Marcel zat samen met enkele medewerkers van Deutsche Bank en zo’n tien callgirls naast ons aan tafel in het exclusieve Japanse restaurant Nobu, in het centrum van Londen. Hij vermaakte zich uitstekend”, vertelt een eveneens aanwezige klant van Deutsche Bank.
www.dft.nl
Daarom was de provisie 10 x zo hoog als normaal, marcel v. had gewoon veel onkosten
Het is dat de yab yum niet meer bestaat, anders zou mitsubishi ook niet stoppen met productie in beek.quote:Op woensdag 18 april 2012 16:44 schreef Bankfurt het volgende:
Bij vele andere woningbouwcorporaties, onderwijs-giganten en zorg-giganten gebeurt hetzelfde !!
Maar dat hoort bij de marktwerking he ,de semi overheidsinstituten worden zelfstandig en de ambtenaren moeten er even aan wennenquote:Op woensdag 18 april 2012 16:44 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Leuk he, zo'n Raad van Toezicht bij Vestia die stond erbij en keek ernaar.![]()
Al vanaf het begin in dit topic sinds 31 januari j.l. wist ik dat dit naar buiten zou komen.
Allemaal zo herkenbaar.
en er is nieuws:
Bij vele andere woningbouwcorporaties, onderwijs-giganten en zorg-giganten gebeurt hetzelfde !!
Accountants en toezichthouders kijken gewoon de andere kant op.
ik vrees dat het beeld in andere sociale woningcoporaties niet anders is, de staat laat het hier afweten qua toezicht, is dat marktwerking of wat is het nu ??quote:Op woensdag 18 april 2012 20:06 schreef snabbi het volgende:
Overigens moeten we nog fouten in 3 delen van dit topic rectificeren. Er werd aangenomen dat dhr Staal de scepter zwaaide en alles zonder medeweten van overig personeel deed. De belangrijkste beslissingen lijken in ieder geval niet alleen door hem genomen te zijn.
Dit heeft wat mij betreft niets met marktwerking te maken. Oneigenlijke investeringen of zelfs fraude is niet beperkt tot marktpartijen. Zowel bij marktpartijen als bij de overheid is toezicht geregeld en zijn er voorbeelden te noemen wanneer het niet werkt.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik vrees dat het beeld in andere sociale woningcoporaties niet anders is, de staat laat het hier afweten qua toezicht, is dat marktwerking of wat is het nu ??
Maar hoe meer de overheid zulke instanties van zich vandaan zet, hoe meer men de kans schoon ziet tot het stichten van kleine koninkrijkjes en dit zich voordoetquote:Op woensdag 18 april 2012 20:23 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dit heeft wat mij betreft niets met marktwerking te maken. Oneigenlijke investeringen of zelfs fraude is niet beperkt tot marktpartijen. Zowel bij marktpartijen als bij de overheid is toezicht geregeld en zijn er voorbeelden te noemen wanneer het niet werkt.
Binnen de sector zijn er vast meer voorbeelden te vinden die niet gestopt zijn als gevolg van het niet goed werkende toezicht, maar ditzelfde risico had bestaan wanneer er een 'collectief' overheids gestuurd orgaan had bestaan. Ik denk dat je moet accepteren dat het risico bestaat en daarom kritisch moet zijn op uitvoering, wat hier in het topic ook wel naar voren komt.
De belangrijkste les ligt wat mij betreft bij de RvC. Wanneer je handelt in producten die je niet begrijpt, moet je zorgen dat je iemand aanstelt die ze begrijpt, of zodanig iets moet regelen dat het begrijpbaar wordt (danwel stopt). Het wijzen naar verder op afstand staande organisaties is misschien deels valide, maar het begint wat mij betreft binnen de kaders van een onderneming zelf.
Ik zie je punt niet echt. Bij defensie is het ook een zooitje, om over gemeenten nog maar te zwijgen. Wellicht mis ik de trend die je wilt beschrijven, want van de helft van de organisaties mis ik de aanleiding waarom je ze aanhaalt.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar hoe meer de overheid zulke instanties van zich vandaan zet, hoe meer men de kans schoon ziet tot het stichten van kleine koninkrijkjes en dit zich voordoet
Staatsbosbeheer, de waterschappen, het COA, de NS en ook de corporaties, allemaal op afstand gezet en overal breekt de pleuris uit
In Londen noemden ze kleine Belgische bankiers "muppets". Omdat ze makkelijk te bedotten waren. Ja, zo zoeken de haaien in de financiële wereld er natuurlijk wel meer slachtoffers uit.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar hoe meer de overheid zulke instanties van zich vandaan zet, hoe meer men de kans schoon ziet tot het stichten van kleine koninkrijkjes en dit zich voordoet
Staatsbosbeheer, de waterschappen, het COA, de NS en ook de corporaties, allemaal op afstand gezet en overal breekt de pleuris uit
Ik moet wel toegeven dat de marktwerking bij de sex-industrie en callgirls-exploitanten in Londen, inderdaad ...werkt.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik vrees dat het beeld in andere sociale woningcoporaties niet anders is, de staat laat het hier afweten qua toezicht, is dat marktwerking of wat is het nu ??
Die fianciele man was samen met Staal gerechtigd om dit te doen, daarom moet de overheid zelf de bestuurders benoemen en in de hand houden qua salaris en afkoopsommen.quote:Op donderdag 19 april 2012 02:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vestia eist opheldering van banken
Woningcorporatie Vestia gaat de banken uitleg vragen over de fraude met derivatenconstructies.
Dat schrijft het Financieele Dagblad. In de corporatiebranche wordt vermoed dat de banken hebben geweten dat uitzonderlijke hoge provisies werden betaald aan een tussenpersoon.
"We zijn nu in een fase beland om aan de banken te vragen hoe dit heeft kunnen gebeuren", zegt Vestia-woordvoerder Ronald Florisson. "Dit is een gerede vraag die nu mag worden gesteld."
www.z24.nl
Nu pas![]()
quote:do 19 apr 2012, 07:06 |lees voor
'Vestia zoekt uitweg bij wurgdeals'
. Vestia kreeg al steun van het Waarborgfonds Sociale Woningbouw voor ruim 1,5 miljard. Erik Staal, oud-bestuurder, kreeg bij zijn vertrek maar liefst 3.528.000 euro mee.
Ook streek hij een riant salaris op
het gaat ze ook niet om het jongetje oplichter Staal maar om de gegevens, want er kon nog wel eens veel meer te halen zijn, inzake andere coporaties en hun bankvriendenquote:Op donderdag 19 april 2012 11:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Nog nooit een huiszoeking meegemaakt, ikweethetookniet?Vooral aan het einde van een doodlopende straat is dat altijd feest als het vol staat met kenteken beginnend met 'FR', en het basisprincipe is altijd 'overmacht'
Ik had wel gedacht dat je zou commentarieren op "Erik Staal is geen verdachte’, meldt evenwel een woordvoerster van het Openbaar Ministerie.". Wel heel erg bijzonder dat het OM dat meldt, normaal gesproken houden ze zich op de vlakte als ze niet 140% zeker van hun zaak zijn.
Het is zeker zonde van bandbreedte om naar het begin van dit topic te klikken, he?quote:Op donderdag 19 april 2012 11:56 schreef HD9 het volgende:
[..]
het gaat ze ook niet om het jongetje oplichter Staal maar om de gegevens, want er kon nog wel eens veel meer te halen zijn, inzake andere coporaties en hun bankvrienden
Gelukkig nietquote:Op donderdag 19 april 2012 11:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Nog nooit een huiszoeking meegemaakt, ikweethetookniet?...
Ik had wel gedacht dat je zou commentarieren op "Erik Staal is geen verdachte’, meldt evenwel een woordvoerster van het Openbaar Ministerie.". Wel heel erg bijzonder dat het OM dat meldt, normaal gesproken houden ze zich op de vlakte als ze niet 140% zeker van hun zaak zijn.
Heb jij je bul bij een pak melk gekregen?quote:Op donderdag 19 april 2012 18:20 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Gelukkig niet![]()
En het feit dat Staal geen verdachte is maakt het alleen maar makkelijker hem te horen![]()
Hoeft geen cautie te worden gegeven en heeft geen zwijgrecht![]()
Verdachte maken ze hem pas als hij in een interview helemaal leeggelopen is
Bij de belastingdienst dat ze zo'n transactie zomaar over het hoofd hebben gezien?quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik schat dat er nog een paar nerveus gaan worden
quote:Op vrijdag 20 april 2012 10:48 schreef Basp1 het volgende:
Bij de belastingdienst dat ze zo'n transactie zomaar over het hoofd hebben gezien?
De hele corporatierijkdom trekt het slechtste van het slechtste onder de politici aan, dit hadden ze niooiet moeten martkwerkingen maar gewoon in de schatkist houden die rijkdom van 2.500.000 x 150.000 euro aan vermogenquote:Op vrijdag 20 april 2012 16:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]niet alleen die
Vestia slechts top van de (stinkende) ijsberg
In Pluspost wordt al jaren gefulmineerd tegen middenveldorganisaties, vaak met publieke taken, die quasi zijn geprivatiseerd, maar tegelijkertijd dienen als banencarrousel voor (ex) politici van middenpartijen, te weten in volgorde van belangrijkheid: CDA, PvdA, VVD en D66.
......
misschien ... ook bij andere woningcorporaties dan ...?quote:Op vrijdag 20 april 2012 17:10 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nieuwe verdachten in Vestia-affaire
Het aantal verdachten in de Vestia-zaak is van twee nu opgelopen naar minimaal vier. Justitie heeft nieuwe verdachten op de korrel, zo heeft een woordvoerster van het Openbaar Ministerie vandaag gezegd. Of er aanhoudingen zijn verricht, wil Justitie niet zeggen.
http://fd.nl/economie-pol(...)en-in-vestia-affaire
En weer een paar mensen in spanning
En it giet oanquote:
Als je dan toch bezig bent, moet je gelijk alle andere ondernemingen in Nederland ook maar nationaliserenquote:Op zaterdag 21 april 2012 11:40 schreef michaelmoore het volgende:
En het komt allemaal doordat de corporatie geen eigenaar heeft, de staat moet hier een eind aan maken, het is wel publiek vermogen.
Het moet naar de schatkist
Het gaat hier wel om 300 miljard aan vermogen, van de 2.500.000 woningen, veroorzaakt door de huizenbubble
Het wordt tijd dat de overheid de beerput opentrekt
http://www.telegraaf.nl/d(...)telbaar_groot__.html
Ja me neus;quote:Op zaterdag 21 april 2012 11:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En it giet oan![]()
Vestia ontving geheime provisies van zakenbanken
Juridisch steekspel rond mogelijk laakbare bankiers
Deutsche Bank en andere internationale zakenbanken hebben voor Vestia jarenlang geheime provisies uitbetaald rond riskante miljardendeals die zij sloten met de woningcorporatie. Dat meldt de Volkskrant vandaag. De banken maakten bij derivatencontracten die Vestia met bankiers uit de Londense City sloot, tienduizenden tot honderdduizenden euro's provisie over naar tussenpersoon Arjan G. in Laren. Deze betalingen waren voor zover nu bekend onzichtbaar voor de toezichthouders bij Vestia, en werden niet vermeld in de contracten waaronder topman Erik Staal zijn handtekening zette.
Ik zou me eerder zorgen maken over speciale beveiliging van Arjan G.quote:Tussenpersoon G. heeft tegenover justitie verklaard dat hij vele miljoenen euro's van de geheime provisies heeft doorbetaald aan de inmiddels aangehouden kasbewaarder van Vestia, Marcel de V.
Dat blijkt uit gesprekken met bronnen rond het onderzoek naar grootschalige fraude en omkoping bij Vestia. De grootste corporatie van Nederland (90 duizend huurders) dreigde in februari failliet te gaan door de derivatenportefeuille die Marcel de V. bij Vestia opbouwde.
De 42-jarige Arjan G., die werkte namens het bedrijfje FiFa Finance, kreeg tussen 2005 en 2010 meer dan 10 miljoen euro betaald voor het bij elkaar brengen van Vestia en de banken. Veel hoefde hij niet voor die enorme bedragen te doen. De Vestia-deals werden gesloten tussen verkoopagenten van onder meer Deutsche Bank en Marcel de V. G. kreeg vaak zelfs pas achteraf van de bank te horen hoeveel provisie hij voor zijn 'diensten' in rekening mocht brengen.
Cruciaal belang
De verdachte provisiestromen worden onderzocht door justitie en door Vestia zelf. Eventueel laakbaar handelen van de banken is van cruciaal belang voor de vraag waar de rekening landt: bij de huurders van Vestia of bij de Londense zakenbankiers.
Als vast komt te staan dat de banken onaanvaardbare provisies hebben betaald, kan Vestia mogelijk onder de dreigende miljardenverplichtingen uit. Zo niet, dan draaien huurders en andere woningcorporaties op voor de kosten van het Vestia-debacle.
Arjan G. lijkt een cruciale getuige te worden in het juridische steekspel. Hij kreeg in januari wroeging over de smeergeldbetalingen en stapte mede op aandringen van zijn vader naar justitie.
http://www.volkskrant.nl/(...)eader&utm_medium=RSS
Nu dus weer een paar bankiers die nerveus zijn![]()
Haha... die kende ik nog niet...quote:
De bancaire sector gedraagt zich als een virus, uiteindelijk helpt ze haar eigen habitat om zeep.quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:17 schreef Bankfurt het volgende:
Het hele kapitalisme en het huidige bancaire systeem zijn een vorm van het ergste kwaad.
Het kwaad vernietigt zichzelf.
Hee die sketch hebben ze van Rembo & Rembo gejat.quote:
foutje van de overheid die laat al die miljarden maar wegglippen, terwijl ze zelf haar ambtenaren daar moet benoemen , het komt door de onvolprezen marktwerkingquote:Op dinsdag 24 april 2012 13:35 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wat is het ook een zootje. Die vrouw moet ook maar geplukt worden onder de pluk ze regeling. Daar moeten ze dan maar de wet voor aanpassen, want dit is echt onverkoopbaar aan mensen die voor een habbekrats elke dag keihard werken.
Ik kan me wel herinneren dat er vroeger ambtenaren werkten, en je voor een sociale huurwoning naar het gemeentehuis moestquote:Op dinsdag 24 april 2012 16:48 schreef snabbi het volgende:
Bij een woningcorporatie werken geen ambtenaren en hebben ook nooit ambtenaren gewerkt. Wellicht wel mensen die vroeger ambtenaar zijn geweest, maar er moet een onderscheid gemaakt worden in de investering die door de overheid wordt gedaan en een bedrijf betaalt om dit te realiseren en het daadwerkelijke eigendom.
Voor Vestia geldt bijvoorbeeld dat het een BV is, waarvan de aandelen zijn ondergebracht bij Stichting Vestia Groep. Er zit geen verdere eigenaarschap achter of doelstellingen met betrekking tot winst zoals je dat op de markt veel ziet. De overheidsbetrekkingen zijn vanuit het verleden financiering geweest. Bij de uitvoering van de woningwet zie je wel dat veel van de activiteiten zo overlopen dat er een nauwe verwevenheid bestaat. Ook zijn in het verleden vanuit gemeenten verenigingen opgericht, maar voor zover ik het kan herleiden is hier altijd sprake geweest van een (formele) scheiding en verantwoordelijkheid. Het is overigens bij sommige gemeenten nog steeds mogelijk om veel van de dnigen bij de corporatie te regelen. Ook zie je dat corporaties op het gebied van woonfraude bestrijding bijvoorbeeld veel samenwerken.quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ik kan me wel herinneren dat er vroeger ambtenaren werkten, en je voor een sociale huurwoning naar het gemeentehuis moest
Wie is dan de eigenaar van de woningbouwvereniging??
en wie is de eigenaar van die stichting, en wie is de toezichthouder en dus de verantwoordelijke ???quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:16 schreef snabbi het volgende:
[..]
Voor Vestia geldt bijvoorbeeld dat het een BV is, waarvan de aandelen zijn ondergebracht bij Stichting Vestia Groep. Er zit geen verdere eigenaarschap achter of doelstellingen met betrekking tot winst zoals je dat op de markt veel ziet.
quote:Stichting Vestia Groep is een instelling, die door de rijksoverheid is erkend als woningcorporatie. De stichting dient daarom uitsluitend werkzaamheden te verrichten in het belang van de volkshuisvesting. De regels en richtlijnen waaraan Vestia zich dient te houden, en de prestaties die moeten worden verricht, zijn wettelijk vastgelegd in het Besluit beheer sociale-huursector.
De woningcorporatie-branche kenmerkt zich al jaren door fusies en schaalvergroting van gemeentelijke woningbedrijven, woningstichtingen en woningbouwverenigingen. De Stichting Vestia Groep ontstond op 1 januari 1999 na een fusie tussen Stichting Vestia en Stichting Woningbedrijf Den Haag:
Stichting Vestia was de rechtsopvolger van het Delfts gemeentelijk woningbedrijf Centraal Woningbeheer, dat op 1 januari 1990 werd geprivatiseerd in de Stichting Centraal Woningbeheer en op 1 juli 1995 werd omgevormd tot Vestia Delft/Zoetermeer, na een fusie met woningbouwvereniging Beter Wonen in Zoetermeer.
De Stichting Woningbedrijf Den Haag was sinds 1 december 1992 de rechtsopvolger van het Gemeentelijk Woningbedrijf Den Haag,
een verzelfstandiging van deze gemeentelijke dienst waarmee de gemeente Den Haag afstand deed van alle gemeentewoningen.
In de stichting zitten een negental bedrijven als deelnemende partij en hierbij is geen overheidsfunctie betrokken. Niet de gemeente Den Haag, niet de gemeente Zoetermeer en ook niet de gemeente Rotterdam. De organisatie is zelfstandig.quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
en wie is de eigenaar van die stichting, en wie is de toezichthouder en dus de verantwoordelijke ???
De gemeente Den Haag en de Gemeente Zoetermeer
[..]
De Toezichthouder is verantwoordelijk voor goed toezicht op de corporatiesquote:Op dinsdag 24 april 2012 23:46 schreef snabbi het volgende:
[..]
In de stichting zitten een negental bedrijven als deelnemende partij en hierbij is geen overheidsfunctie betrokken. Niet de gemeente Den Haag, niet de gemeente Zoetermeer en ook niet de gemeente Rotterdam. De organisatie is zelfstandig.
De toezichthouder is de rijksoverheid en de lokale overheid in de zin van de gemeenten bepalen het lokale woonbeleid waar door een corporatie invulling aan gegeven moet worden. Je impliceert overigens dat een toezichthouder verantwoordelijk is. Als je dat echt vindt, dan weet ik voldoende en is het toch zinloos.
quote:Het financieel toezicht op woningcorporaties wordt strenger.
Dat stelt het Centraal Fonds Volkshuisvesting (CFV) in het jaarverslag 2011, dat de financieel toezichthouder maandag 19 maart publiceerde.
‘Het liquiditeitentoezicht wordt uitgebreid’, zegt directeur Jan van der Moolen.
‘We gaan strenger opereren op een aantal vlakken.’ Dat is de belangrijkste conclusie die het CFV doet in haar terugblik op 2011.
Vijf interviews
In het jaarverslag zijn vijf interviews opgenomen met deskundigen die zijn bevraagd over intern toezicht. Van der Moolen: ‘De rode draad in de interviews is dat het geen sinecure is om commissaris te zijn bij een corporatie. De financiële producten worden steeds ingewikkelder en steeds groter. Je moet verdomde goed weten wat je aan het doen bent als commissaris. Dat wordt door de actualiteit onderschreven, kijk maar naar Vestia.’
Positief
Aedes-voorzitter Marc Carlon reageert positief op de conclusie van het CFV. Hij benadrukt dat met name toezicht op de liquide middelen beter moet. ‘Bedrijven gaan vaak niet failliet doordat ze te weinig vermogen hebben, dat is waar het CFV op controleert, maar omdat ze te weinig cash geld hebben. Daar moet je dus beter naar kijken.’
quote:wo 25 apr 2012, 07:03 |lees voor
Bank onder vuur in Vestia-zaak door Giel ten Bosch en Bart Mos
LONDEN - Het openbaar ministerie in Den Haag heeft gisteren bij de Britse vestiging van Deutsche Bank bewijsstukken opgeëist, waaronder opgenomen telefoongesprekken met Marcel de V., hoofdverdachte in de miljoenenfraude bij woningcorporatie Vestia.
Dit melden ingewijden, betrokken bij het strafrechtelijk onderzoek. Nu justitie ook een bank in het onderzoek betrekt, breidt de fraudezaak zich steeds verder uit. Deutsche Bank verkocht afgelopen jaren samen met enkele andere banken, waaronder ABN Amro, voor miljarden euro’s renteverzekeringen aan woningcorporatie Vestia.
De provisiebetalingen voor deze producten, in totaal 9,4 miljoen euro, kwamen via een omweg terecht bij financieel manager De V. van de corporatie. Deutsche Bank zou de manager bovendien regelmatig in de watten hebben gelegd. De door De V. aangeschafte renteverzekeringen brachten Vestia onlangs in grote financiële problemen, waardoor de corporatie zelfs failliet dreigt te gaan.Deutsche Bank wilde geen commentaar geven.
quote:OM vraagt ook ABN om info in Vestia-zaak. Van onze verslaggevers
AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie heeft ook bij ABN Amro bewijsstukken opgevraagd in het het fraudeonderzoek rond de woningcorporatie Vestia.
Dat hebben anonieme bronnen bevestigd.
Vanochtend meldde De Telegraaf al dat het OM bij de Britse vestiging van Deutsche Bank bewijsstukken heeft opgeëist.
Deutsche Bank en ABN Amro geven geen commentaar.
Beide banken hebben de afgelopen jaren voor miljarden euro’s rentederivaten aan Vestia verkocht, die zich daarmee wilde indekken tegen een stijgende rente. Toen de rente daalde kwam de corporatie in de problemen en moest er honderden miljoenen euro’s worden betaald aan de banken.
De courtage die de banken betaalden kwam via een tussenpersoon bij de treasurer van Vestia, Marcel de V., terecht. Een kleine ¤10 miljoen in totaal.
Gerrit Zalm binnenkort ook in de bakquote:Op woensdag 25 april 2012 16:03 schreef HD9 het volgende:
Het Openbaar Ministerie heeft ook bij ABN Amro bewijsstukken opgevraagd in het het fraudeonderzoek rond de woningcorporatie Vestia.
Dat hebben anonieme bronnen bevestigd.
Ik zou er maar niet op rekenen.quote:Op woensdag 25 april 2012 16:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Gerrit Zalm binnenkort ook in de bak![]()
idd.quote:Op woensdag 25 april 2012 16:53 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zou er maar niet op rekenen.
Ik zat me al af te vragen wat Sepp Blatter nou met Vestia te maken heeft. Maar een of ander ander bedrijfje wat dezelfde naam heeft dusquote:Op donderdag 26 april 2012 11:06 schreef ikweethetookniet het volgende:
"Directeur Fifa vierde verdachte Vestia-zaak". Zie artikel: http://fd.nl/beleggen/544(...)erdachte-vestia-zaak .
Ben benieuwd wie nr 5 wordt![]()
Zie mijn bovenstaande postquote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik heb niet geklikt, maar ook zonder te klikken weet ik dat daar staat dat politici maar wat roepen, de accountantsverklaring niet lezen, noch begrijpen. Daarin staat namelijk enkel dat de jaarrekening een getrouwe weergave van stand van zaken op dat moment is, en meer niet.
Weinig nieuws dus.
Nogmaals, laat maar zien waaruit bleek dat KPMG een zorgeloze toekomst voor Vestia voorzag....
Zie bovenstaandquote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:18 schreef Bankfurt het volgende:
KPMG komt later aan de beurt. Eerst het openbreken van de Beerput en de aanwijzing van verantwoordelijken bij Vestia afwachten.
Hebben jullie ook een schrijven van Auxen gehadquote:Op donderdag 26 april 2012 18:10 schreef Kaas- het volgende:
Enkele post aangepast. Quoten van volledige artikelen is inbreuk op auteursrecht en niet toegestaan en hier wordt nu strenger op gemodereerd. Plaatsen van link, kort gedeelte uit artikel quoten of in post verwijzen naar artikel is geen probleem. Voor de discussie bovendien ook veel bevorderlijker als men niet alleen een link plaatst, maar deze ook becommentariseert!
Goh... er zat stront aan de knikker en men was de bril kwijt en verkouden? Nu ze zich afvragen waar die meur vandaan komt gaat men kijkenquote:Op donderdag 26 april 2012 18:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Accountant Vestia de fout in![]()
Accountant KPMG van woningcorporatie Vestia erkent dat er bij de controle van de jaarrekening over 2010 fouten zijn gemaakt.![]()
![]()
De handtekening onder de jaarrekening is ingetrokken, zo weet NOS. Financiële derivaten zijn volgens betrokkenen en deskundigen verkeerd verwerkt.Ook de risico's bleken niet uit de jaarrekening.
![]()
Lees verder op:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ia_de_fout_in__.html
Schnabbi en dinosaur eat this
quote:do 26 apr 2012, 19:04
KPMG trekt goedkeurende verklaring Vestia in
door Giel ten Bosch en Bart Mos
AMSTERDAM - Accountant KPMG heeft de goedkeurende verklaring over het jaarverslag 2010 van woningbouwcorporatie Vestia met terugwerkende kracht ingetrokken. Volgens KPMG zijn er twijfels gerezen over de juistheid waarop de corporatie haar derivatentransacties in de jaarrekening heeft verwerkt.
Ik kan de betreffende link niet openen, maar baseer me even op de info dat hier staat: http://www.accountancynie(...)zich-in.108454.lynkxquote:Op donderdag 26 april 2012 18:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Accountant Vestia de fout in![]()
Accountant KPMG van woningcorporatie Vestia erkent dat er bij de controle van de jaarrekening over 2010 fouten zijn gemaakt.![]()
![]()
De handtekening onder de jaarrekening is ingetrokken, zo weet NOS. Financiële derivaten zijn volgens betrokkenen en deskundigen verkeerd verwerkt.Ook de risico's bleken niet uit de jaarrekening.
![]()
Lees verder op:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ia_de_fout_in__.html
Schnabbi en dinosaur eat this
Wanneer een partij schade ondervindt als gevolg van de onjuiste informatie, dan is KPMG daar inderdaad deels aansprakelijk voor. Daarnaast kunnen er bijvoorbeeld tuchtzaken worden gevoerd.quote:Op donderdag 26 april 2012 20:56 schreef michaelmoore het volgende:
KPMG heeft dus ten onrechte een verklaring afgegeven
moet ze nu dokken ??
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |