En het begon allemaal op FOK!quote:Op woensdag 18 april 2012 09:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zoals chomskt ooit het boekje The Prosperous Few and the Restless Many heeft geschreven, begint nu de extreem welvarende profiterende minderheid de hete adem van de onrustige grote massa burgers te voelen.
Misschien werden de hoeren wel ontvangen in huizen die ze van zichzelf huurden, dus kregen ze ook nog wel wat huurinkomsten daarvan.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:58 schreef HD9 het volgende:
Maar dat de Hoeren betaald worden met de Huren is toch wel een speling van het lot
de Sociale Hoer kreeg uit de Sociale Huur haar betaling bedoel jequote:Op woensdag 18 april 2012 10:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Misschien werden de hoeren wel ontvangen in huizen die ze van zichzelf huurden, dus kregen ze ook nog wel wat huurinkomsten daarvan.
Sociaal? In ieder geval heel normaal want je huurt een hoer toch? Dus betaal je huur voor een hoer.quote:Op woensdag 18 april 2012 09:58 schreef HD9 het volgende:
Maar dat de Hoeren betaald worden met de Huren is toch wel sociaal
Mmm.... als het volk maar boos genoeg is kan geen bunker hun nog beschermen tegen de massa.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:25 schreef Johanan het volgende:
" extreem welvarende profiterende minderheid" zullen tijdig hun goed beveiligde bunkers op gaan zoeken!
Maar die baas van Vestia betaalde de Hoer uit mijn Huur, das heel wat anders, en niet Sociaalquote:Op woensdag 18 april 2012 11:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Sociaal? In ieder geval heel normaal want je huurt een hoer toch? Dus betaal je huur voor een hoer.
Logisch...
He took one for the teamquote:Op woensdag 18 april 2012 12:03 schreef HD9 het volgende:
[..]
Maar die baas van Vestia betaalde de Hoer uit mijn Huur, das heel wat anders, en niet Sociaal
Of de Big Shots van Deutsche Bank betaalde ze voor hem
Misschien huurde ze wel alleen dames van plezier in die in vestia woningen wonen, zodat ze zeker wisten dat die mevrouw aan het eind van de maand de huurklan betalen. Socialer kunnen ze toch niet worden.quote:Op woensdag 18 april 2012 12:03 schreef HD9 het volgende:
[..]
Maar die baas van Vestia betaalde de Hoer uit mijn Huur, das heel wat anders, en niet Sociaal
Of de Big Shots van Deutsche Bank betaalde ze voor hem
Nee de feesten waren in Londen, en de hoeren hier kunnen geen ticket naar londen betalen omdat de huren te hoog zijnquote:Op woensdag 18 april 2012 12:08 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Misschien huurde ze wel alleen dames van plezier in die in vestia woningen wonen, zodat ze zeker wisten dat die mevrouw aan het eind van de maand de huurklan betalen. Socialer kunnen ze toch niet worden.
Leuk he, zo'n Raad van Toezicht bij Vestia die stond erbij en keek ernaar.quote:Op woensdag 18 april 2012 06:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
Topman Vestia in watten gelegd
De van miljoenenfraude verdachte financieel topman van woningcorporatie Vestia, Marcel de V., was afgelopen jaren maandelijks te vinden in het jetset-uitgaansleven van Londen.
Op kosten van de banken die de corporatie zo’n 10 miljard euro aan renteverzekeringen verkochten, genoot hij daar van de duurste hotels en restaurants, in aanwezigheid van gewillige, ingehuurde dames.
Dit hebben diverse betrokkenen gemeld, die getuige waren van de vele uitspattingen van de vorige week gearresteerde Vestia-manager De V. (45). „Marcel zat samen met enkele medewerkers van Deutsche Bank en zo’n tien callgirls naast ons aan tafel in het exclusieve Japanse restaurant Nobu, in het centrum van Londen. Hij vermaakte zich uitstekend”, vertelt een eveneens aanwezige klant van Deutsche Bank.
www.dft.nl
Daarom was de provisie 10 x zo hoog als normaal, marcel v. had gewoon veel onkosten
Het is dat de yab yum niet meer bestaat, anders zou mitsubishi ook niet stoppen met productie in beek.quote:Op woensdag 18 april 2012 16:44 schreef Bankfurt het volgende:
Bij vele andere woningbouwcorporaties, onderwijs-giganten en zorg-giganten gebeurt hetzelfde !!
Maar dat hoort bij de marktwerking he ,de semi overheidsinstituten worden zelfstandig en de ambtenaren moeten er even aan wennenquote:Op woensdag 18 april 2012 16:44 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Leuk he, zo'n Raad van Toezicht bij Vestia die stond erbij en keek ernaar.![]()
Al vanaf het begin in dit topic sinds 31 januari j.l. wist ik dat dit naar buiten zou komen.
Allemaal zo herkenbaar.
en er is nieuws:
Bij vele andere woningbouwcorporaties, onderwijs-giganten en zorg-giganten gebeurt hetzelfde !!
Accountants en toezichthouders kijken gewoon de andere kant op.
ik vrees dat het beeld in andere sociale woningcoporaties niet anders is, de staat laat het hier afweten qua toezicht, is dat marktwerking of wat is het nu ??quote:Op woensdag 18 april 2012 20:06 schreef snabbi het volgende:
Overigens moeten we nog fouten in 3 delen van dit topic rectificeren. Er werd aangenomen dat dhr Staal de scepter zwaaide en alles zonder medeweten van overig personeel deed. De belangrijkste beslissingen lijken in ieder geval niet alleen door hem genomen te zijn.
Dit heeft wat mij betreft niets met marktwerking te maken. Oneigenlijke investeringen of zelfs fraude is niet beperkt tot marktpartijen. Zowel bij marktpartijen als bij de overheid is toezicht geregeld en zijn er voorbeelden te noemen wanneer het niet werkt.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik vrees dat het beeld in andere sociale woningcoporaties niet anders is, de staat laat het hier afweten qua toezicht, is dat marktwerking of wat is het nu ??
Maar hoe meer de overheid zulke instanties van zich vandaan zet, hoe meer men de kans schoon ziet tot het stichten van kleine koninkrijkjes en dit zich voordoetquote:Op woensdag 18 april 2012 20:23 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dit heeft wat mij betreft niets met marktwerking te maken. Oneigenlijke investeringen of zelfs fraude is niet beperkt tot marktpartijen. Zowel bij marktpartijen als bij de overheid is toezicht geregeld en zijn er voorbeelden te noemen wanneer het niet werkt.
Binnen de sector zijn er vast meer voorbeelden te vinden die niet gestopt zijn als gevolg van het niet goed werkende toezicht, maar ditzelfde risico had bestaan wanneer er een 'collectief' overheids gestuurd orgaan had bestaan. Ik denk dat je moet accepteren dat het risico bestaat en daarom kritisch moet zijn op uitvoering, wat hier in het topic ook wel naar voren komt.
De belangrijkste les ligt wat mij betreft bij de RvC. Wanneer je handelt in producten die je niet begrijpt, moet je zorgen dat je iemand aanstelt die ze begrijpt, of zodanig iets moet regelen dat het begrijpbaar wordt (danwel stopt). Het wijzen naar verder op afstand staande organisaties is misschien deels valide, maar het begint wat mij betreft binnen de kaders van een onderneming zelf.
Ik zie je punt niet echt. Bij defensie is het ook een zooitje, om over gemeenten nog maar te zwijgen. Wellicht mis ik de trend die je wilt beschrijven, want van de helft van de organisaties mis ik de aanleiding waarom je ze aanhaalt.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar hoe meer de overheid zulke instanties van zich vandaan zet, hoe meer men de kans schoon ziet tot het stichten van kleine koninkrijkjes en dit zich voordoet
Staatsbosbeheer, de waterschappen, het COA, de NS en ook de corporaties, allemaal op afstand gezet en overal breekt de pleuris uit
In Londen noemden ze kleine Belgische bankiers "muppets". Omdat ze makkelijk te bedotten waren. Ja, zo zoeken de haaien in de financiële wereld er natuurlijk wel meer slachtoffers uit.quote:Op woensdag 18 april 2012 21:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar hoe meer de overheid zulke instanties van zich vandaan zet, hoe meer men de kans schoon ziet tot het stichten van kleine koninkrijkjes en dit zich voordoet
Staatsbosbeheer, de waterschappen, het COA, de NS en ook de corporaties, allemaal op afstand gezet en overal breekt de pleuris uit
Ik moet wel toegeven dat de marktwerking bij de sex-industrie en callgirls-exploitanten in Londen, inderdaad ...werkt.quote:Op woensdag 18 april 2012 20:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik vrees dat het beeld in andere sociale woningcoporaties niet anders is, de staat laat het hier afweten qua toezicht, is dat marktwerking of wat is het nu ??
Die fianciele man was samen met Staal gerechtigd om dit te doen, daarom moet de overheid zelf de bestuurders benoemen en in de hand houden qua salaris en afkoopsommen.quote:Op donderdag 19 april 2012 02:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vestia eist opheldering van banken
Woningcorporatie Vestia gaat de banken uitleg vragen over de fraude met derivatenconstructies.
Dat schrijft het Financieele Dagblad. In de corporatiebranche wordt vermoed dat de banken hebben geweten dat uitzonderlijke hoge provisies werden betaald aan een tussenpersoon.
"We zijn nu in een fase beland om aan de banken te vragen hoe dit heeft kunnen gebeuren", zegt Vestia-woordvoerder Ronald Florisson. "Dit is een gerede vraag die nu mag worden gesteld."
www.z24.nl
Nu pas![]()
quote:do 19 apr 2012, 07:06 |lees voor
'Vestia zoekt uitweg bij wurgdeals'
. Vestia kreeg al steun van het Waarborgfonds Sociale Woningbouw voor ruim 1,5 miljard. Erik Staal, oud-bestuurder, kreeg bij zijn vertrek maar liefst 3.528.000 euro mee.
Ook streek hij een riant salaris op
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |