- edit: ik dacht dat je altijd door het winkelgedeelte kwam, maar M lijkt inderdaad afgeschermd te zijn op de plattegrond.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:46 schreef bloemvisje het volgende:
Hallo allemaal, ik vlieg binnenkort met Easyjet naar Milaan, en dan vertrek ik blijkbaar via de M-pier/gates.
Er schijnt hier maar 1 winkel te zijn, een last minute shop. Weet iemand hier meer over?
Ik wil graag nog wat jenever en andere cadeaus kopen, maar ik denk dat het lastig wordt op deze pier. Kan ik echt niet in het grote winkelgebied komen en daarna naar de M-pier toe gaan?
Bedankt!
Nee dat is inderdaad afgeschermd. Er zijn alleen twee koffiestalletjes en een winkeltje.quote:Op woensdag 28 maart 2012 20:46 schreef bloemvisje het volgende:
Hallo allemaal, ik vlieg binnenkort met Easyjet naar Milaan, en dan vertrek ik blijkbaar via de M-pier/gates.
Er schijnt hier maar 1 winkel te zijn, een last minute shop. Weet iemand hier meer over?
Ik wil graag nog wat jenever en andere cadeaus kopen, maar ik denk dat het lastig wordt op deze pier. Kan ik echt niet in het grote winkelgebied komen en daarna naar de M-pier toe gaan?
Bedankt!
Voor de meeste vluchten binnen Europa heb je alleen maar een naam nodig, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Verder ken ik Windjet niet, dus heb ik geen idee hoe hun tickets werken. Over het algemeen neem ik nooit meer dan een paspoort mee als ik aan de balie verschijn...quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:19 schreef ferdiliciouse het volgende:
Beste forumleden,
In juni vliegen we met een aantal vrienden naar Rimini.
Het is niet de eerste keer dat we vliegen, maar het is wel de aller eerste keer dat we niet via een fysiek reisbureau geboekt hebben.
De reisorganisatie RunaTravel s.r.l. heeft de tickets verzorgt.
Deze hebben ze weer geboekt via RiminiGO, en de vliegmaatschappij is Windjet.
Ik vraag het even hier omdat ze heel erg slecht Engels spreken.
- Nu kreeg ik een mail met een link, waarop ik doorverwezen werd naar de pagina met het E-Ticket.
Deze moest ik afdrukken.
- Het E-Ticket is voor 6 personen en beslaat maar 1A4'tje. Verder staan er alleen voor- en achternamen op (dus geen BSN-nummer, geboortedatum of iets dergelijks.)
- De enige nutte informatie die te zien is op het e-ticket zijn de vertrektijden en aankomsttijden.
Verder staat er nog een vluchtnummer op.
De reisorganisatie die voor ons geboekt heeft, weet van mij ook niks meer dan mijn voor- en achternaam. Zij vertelde dat dit onnodig is en dat hun voor het boeken alleen de namen nodig hadden zoals deze op het identiteitsbewijs stonden.
Is dit allemaal in orde en wat moet ik nu precies bij het vliegveld doen?
Hartelijk dank voor jullie hulp!
Ok, dank je! Weet je ook wat ze daar verkopen? ik bedoel qua cadeau-achtige dingen, sterke drank bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:21 schreef Felixa het volgende:
[..]
Nee dat is inderdaad afgeschermd. Er zijn alleen twee koffiestalletjes en een winkeltje.
Oke! Prima, bedankt voor je reactie!quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:24 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Voor de meeste vluchten binnen Europa heb je alleen maar een naam nodig, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Verder ken ik Windjet niet, dus heb ik geen idee hoe hun tickets werken. Over het algemeen neem ik nooit meer dan een paspoort mee als ik aan de balie verschijn...
Nooit op gelet eerlijk gezegd... maar kan me indenken van wel.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:26 schreef bloemvisje het volgende:
[..]
Ok, dank je! Weet je ook wat ze daar verkopen? ik bedoel qua cadeau-achtige dingen, sterke drank bijvoorbeeld?
Vorig jaar zomer kon ik nog gewoon naar de winkels achter de paspoortcontrole Vloog ook met easyjet. Als je ingechecked bent bij balie 30 of zo ga je gewoon naar balie 10 en daar door de controle. Dan ga je lekker shoppen en naar gate G. Vanaf daar kan je naar de gates H en M. Je moet dan wel op de tijd letten want er staat vaak een enorme rij bij de bagagecontrole daar.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:21 schreef Felixa het volgende:
[..]
Nee dat is inderdaad afgeschermd. Er zijn alleen twee koffiestalletjes en een winkeltje.
Weinig, wat drinken en wat snoep. Meer niet.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:26 schreef bloemvisje het volgende:
[..]
Ok, dank je! Weet je ook wat ze daar verkopen? ik bedoel qua cadeau-achtige dingen, sterke drank bijvoorbeeld?
Ik vloog in december naar Berlijn via de M-pier en toen moest je door de handbagagecontrole ter hoogte van balie 30. Het zag er toen wel uit alsof ze aan het verbouwen, dus misschien is dat sinds de zomer veranderd.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Vorig jaar zomer kon ik nog gewoon naar de winkels achter de paspoortcontrole Vloog ook met easyjet. Als je ingechecked bent bij balie 30 of zo ga je gewoon naar balie 10 en daar door de controle. Dan ga je lekker shoppen en naar gate G. Vanaf daar kan je naar de gates H en M. Je moet dan wel op de tijd letten want er staat vaak een enorme rij bij de bagagecontrole daar.
Die opening is bedoeld voor reizigers naar Non-Schengen landen. Deze reizigers, bijvoorbeeld naar de UK, krijgen een H-gate aangewezen. Dit is gewoon dezelfde gate als de M-gate met hetzelfde nummer, maar de looproute er naar toe is anders. Van de Non-Schengen reizigers moet namelijk het paspoort worden gekontroleerd, zodat ze eerst door de paspoortkontrole van Departure Lounge 3 worden gestuurd. Hun voordeel is dat ze ook kunnen shoppen in Lounge 3.quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:54 schreef bloemvisje het volgende:
Bedankt voor de reacties in ieder geval. Als je op de plattegrond kijkt
http://www.schiphol.nl/Re(...)/VertrekLounges1.htm
dan is er wel een opening van de G-gates naar de M-gates. Maar ik weet dus niet zeker of ik de handbagage controle bij de G-gates kan doen. Ik hoop het, want is wel erg jammer als ik alle winkels misloop.
De marechaussee houdt je niet specifiek tegen, die vragen niet altijd naar een vliegticket, slechts naar het paspoort, wel wordt door het personeel van Schiphol deze reizigers tegengehouden bij de ingang van de paspoortcontrole als je geen goed ticket hebt en wordt je naar de juiste plek doorverwezen, maar omdat het ticket niet gescand wordt is deze controle niet waterdicht en glipt er wel eens iemand ongemerkt doorheen.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:34 schreef jaco het volgende:
[..]
Die opening is bedoeld voor reizigers naar Non-Schengen landen. Deze reizigers, bijvoorbeeld naar de UK, krijgen een H-gate aangewezen. Dit is gewoon dezelfde gate als de M-gate met hetzelfde nummer, maar de looproute er naar toe is anders. Van de Non-Schengen reizigers moet namelijk het paspoort worden gekontroleerd, zodat ze eerst door de paspoortkontrole van Departure Lounge 3 worden gestuurd. Hun voordeel is dat ze ook kunnen shoppen in Lounge 3.
Ik raad af om via Lounge 3 te lopen zodat je daar kunt shoppen. De paspoort kontrole houdt je waarschijnlijk al tegen. Maar zelfs al laten die je door dan kun je in de budget terminal niet van de H-gang naar een M -gate omdat ze dit met gesloten deuren gescheiden houden.
Alleen op de heenreis moet je je bagage ophalen en opnieuw afgeven, op de terugweg niet.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:01 schreef Dobbs het volgende:
Ik vertrek morgen vanaf Schiphol naar Costa Rica, Liberia Airport. Daarbij maak ik een overstap in de Verenigde Staten op George Bush Airport in Houston, Texas, met 3,5 uur tussen de twee vluchten. Nu las ik dat het niet vanzelfsprekend is dat je bagage dan wordt 'doorgelabeld', dat je dus langs de lange rij van immigratie moet, je bagage vervolgens moet ophalen en weer moet inchecken. Weet iemand hoe dat precies zit?
Ik ben vorig jaar in New York geweest, met een directe vlucht, toen kostte die rij voor de immigratie enorm veel tijd. Nu zal het op de heenreis voor mij niet zoveel uitmaken, alleen op de terugreis maak ik een tussenstop op Houston van 1,5 uur waarna ik via Chicago (2,5 uur overstaptijd) weer naar Schiphol vlieg. Zou ik die overstap kunnen halen in die tijd als mijn bagage niet wordt doorgelabeld? Ik raak hier een beetje gestrest door.
Oké, bedankt voor snelle reactie. Best vreemd eigenlijk, want waarom is van Nederland naar de VS reizen dan anders dan van Costa Rica naar de VS?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Alleen op de heenreis moet je je bagage ophalen en opnieuw afgeven, op de terugweg niet.
O sorry, ik was wat te snel, dacht dat je bedoelde of je in Chicago bij het verlaten van de VS ook je bagage opnieuw moest ophalen. Dat hoeft dus nietquote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:07 schreef Dobbs het volgende:
[..]
Oké, bedankt voor snelle reactie. Best vreemd eigenlijk, want waarom is van Nederland naar de VS reizen dan anders dan van Costa Rica naar de VS?
Haha oké, nu is het helder. Ik zie het wel dan op de terugreis, die is ook minder belangrijk dan mijn heenreis. Maar thanks iig.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 16:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O sorry, ik was wat te snel, dacht dat je bedoelde of je in Chicago bij het verlaten van de VS ook je bagage opnieuw moest ophalen. Dat hoeft dus niet
Maar bij het inkomen van de VS in Houston zou het inderdaad best kunnen dat je je bagage wel opnieuw moet inchecken, omdat je van een internationale vlucht komt. Maar goed, 1.5 uur zou wel moeten lukken. Ik ben zelfs op JFK, EWR en IAD vaak in maximaal een uur en 15 minuten van gate tot gate.
Dit klopt.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 18:55 schreef Amyrlin het volgende:
Als je internationaal -VS- internationaal vliegt hoef je de koffers niet opnieuw in te checken. Je krijgt dan een groene T op je ticket (in transit) en kan op Houston zelfs via een speciale rij door de immigration.
Ik weet bijna zeker dat je op de terugweg je koffers wel aan de douane moet tonen en opnieuw moet inchecken. Na de aansluitende binnenlandse vlucht zou je anders zonder douane kontrole het land in kunnen komen.quote:Op de terugweg moet je het even navragen omdat je dan eigenlijk internationaal -VS-VS (binnenlandse vlucht)-internationaal vliegt. Ik denk dat je dan wel koffers opnieuw in moet checken vanwege de binnenlandse vlucht.
Dit klopt inderdaad. Je komt aan op een airport of entry, waar dus douane en immigration is. Op veel binnenlandse velden is dit niet. Een intercontinentale vlucht mag daar dus niet landen.quote:Op zondag 1 april 2012 08:12 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit klopt.
[..]
Ik weet bijna zeker dat je op de terugweg je koffers wel aan de douane moet tonen en opnieuw moet inchecken. Na de aansluitende binnenlandse vlucht zou je anders zonder douane kontrole het land in kunnen komen.
Wat betreft de benodigde tijd, zou het normaalgesproken moeten lukken als het als 1 ticket aan je is verkocht door de luchtvaartmaatschappij.
16.30 qua schematijd voor aankomst is opzich een goede tijd, niet al te druk, de vluchten uit het Midden Oosten komen over het algemeen tussen 18:00 en 19:00 uur aan, rond 16:30 zijn het vooral de vluchten uit de lokale Aziatische bestemmingen met over het algemeen kleinere vliegtuigen dus ook minder passagiers.quote:Op maandag 9 april 2012 20:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Mogelijk... Ik zou dan, voor m'n eigen gemoedsrust, die iets langere overstap nemen. Op BKK kan je zo door de douane zijn, maar met een beetje pech mis je je vlucht. Zo'n drama is zo'n anderhalf uurtje op de airport nou ook weer niet
Toen ik twee weken geleden terug vloog van JFK naar AMS kon het maar dan moest ik wel ruim 1000 dollar bijlappen. Dus maar niet gedaan ;-).quote:Op dinsdag 10 april 2012 04:13 schreef rene90 het volgende:
Is het tegenwoordig nog mogelijk om van economyclass naar business te upgraden op het vliegveld als die beschikbaar zijn? En dan voor een veel kleiner bedrag dan normaal?
Thanks voor de info!quote:Op maandag 9 april 2012 21:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
16.30 qua schematijd voor aankomst is opzich een goede tijd, niet al te druk, de vluchten uit het Midden Oosten komen over het algemeen tussen 18:00 en 19:00 uur aan, rond 16:30 zijn het vooral de vluchten uit de lokale Aziatische bestemmingen met over het algemeen kleinere vliegtuigen dus ook minder passagiers.
Mijn ervaring de laatste tijd op Bangkok Airport is dat ik slechts 5 a 10 minuten heb hoeven wachten met aankomsten om 15:15, 17:00, 12:30 en 21:00 uur, maar ik ben ook wel eens om 18:00 uur aangekomen en waren er wachttijden van meer dan een uur, ware het niet dat ik van de Thaise paspoortcontrole gebruik kon maken.
Ze hebben e.e.a. verbeterd door nu gebruik te maken van een zig-zag line, zodat je niet meer helemaal afhankelijk bent van de snelheid van één immigratie medewerker.
Persoonlijk zou ik voor de 19:00 uur vlucht gaan, de tijd die je nodig hebt om door de handbagage controleposten te gaan van binnenlandse vluchten is verwaarloosbaar, ik heb nooit langer dan 2 minuten hoeven wachten, meestal wachten ze op mij omdat ik mijn ticket moet pakken, alle losse munten en telefoon in de tas stoppen...
Moet wel worden gezegd dat de aankomende vlucht natuurlijk geen vertraging moet hebben, afhankelijk van de maatschappij is de kans hierop natuurlijk altijd aanwezig, kom je aan met Jetair vanuit Brussel, boek dan de vlucht naar Phuket voor de volgende dag......
Hangt van de airline af. BA heeft soms bordjes staan met de 'upgrade' prijs, en dat is altijd onder de normale BC prijs. Maar goed, het blijft duur.quote:Op dinsdag 10 april 2012 04:13 schreef rene90 het volgende:
Is het tegenwoordig nog mogelijk om van economyclass naar business te upgraden op het vliegveld als die beschikbaar zijn? En dan voor een veel kleiner bedrag dan normaal?
Vorige week vrijdag gratis upgrade naar BC met finnair. Het was echt fantastischquote:Op dinsdag 10 april 2012 09:02 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Hangt van de airline af. BA heeft soms bordjes staan met de 'upgrade' prijs, en dat is altijd onder de normale BC prijs. Maar goed, het blijft duur.
maar moet je denken aan een toeslag van 100 euro of gewoon veel meer?quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:02 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Hangt van de airline af. BA heeft soms bordjes staan met de 'upgrade' prijs, en dat is altijd onder de normale BC prijs. Maar goed, het blijft duur.
Hangt van de vlucht af, maar snel meer dan 100 euro inderdaad.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:24 schreef rene90 het volgende:
[..]
maar moet je denken aan een toeslag van 100 euro of gewoon veel meer?
Hangt een beetje af van de vlucht natuurlijk, een upgrade binnen Europa is vrij nutteloos.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:04 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Vorige week vrijdag gratis upgrade naar BC met finnair. Het was echt fantastisch
Weet je zeker dat je de koffer moet ophalen ? Meestal wordt de bagage meteen doorgecheckt...quote:Op maandag 9 april 2012 18:36 schreef Essebes het volgende:
Heeft iemand ervaring met aankomst op Bangkok (BKK) met een internationale vlucht om daarna met Air Asia over te stappen op een binnenlandse vlucht (Phuket)?
Wij komen rond 16.30hrs aan (schema tijd) en hebben de keuze tussen een Air Asia met vertrek om 19:00 of om 20:35.
Ik neig zelf naar de vlucht van 19:00 uur, maar ken de airport situatie geheel niet, we moeten immers door de immigratie en dan de bagage ophalen en weer inchecken bij AisAsia.
Iemand?
Lees even terug, hij heeft twee losse tickets... Dan is het lastig doorlabellen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 16:38 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je de koffer moet ophalen ? Meestal wordt de bagage meteen doorgecheckt...
Ik ben al 6 keer op Suvarnabhumi geland, en afgelopen zomer andersom ( dus van phuket naar BKK, naar Adam ) maar mijn ervaring was wel dat je van het Domestic naar het Internationale gedeelte, toch wel even bezig bent...
Soms zijn de rijen bij de paspoortcontrole ook erg lang en schieten ze bovendien weinig op. Verder is het een prachtig, schoon, luxe nieuw vliegveld dus geen straf om wat langer te verblijven...
Ok sorry voor het helpenquote:Op dinsdag 10 april 2012 17:02 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Lees even terug, hij heeft twee losse tickets... Dan is het lastig doorlabellen.
Niet gepikeerd zijn, ik attendeer je er alleen even op.quote:
Toen ik laatst vanuit London naar Johannesburg vloog met Virgin Atlantic waren ze aan de gate ook upgrades aan het promoten.quote:Op dinsdag 10 april 2012 04:13 schreef rene90 het volgende:
Is het tegenwoordig nog mogelijk om van economyclass naar business te upgraden op het vliegveld als die beschikbaar zijn? En dan voor een veel kleiner bedrag dan normaal?
Helsinki - Beijingquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:55 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Hangt een beetje af van de vlucht natuurlijk, een upgrade binnen Europa is vrij nutteloos.
Dan merk je het verschil idd wel. Finnair heeft nog geen 'full flat' stoelen, toch?quote:Op woensdag 11 april 2012 05:32 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Helsinki - Beijing
Was zeer fraai wel
Gewoon optijd online inchecken en kijken of ze ook businessclass stoelen open hebben staan en die dan kiezen. En als je op een frequentflyer nummer vliegt krijg je ook sneller een upgrade volgens mij
Ik heb al veel gevlogen maar nog nooit meegemaakt dat ik bij het online inchecken een bc stoel kon kiezen met een economyclass ticket. Bij welke airlines doen ze dat wel, lijkt mij nogal vreemd namelijk.quote:Op woensdag 11 april 2012 05:32 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Helsinki - Beijing
Was zeer fraai wel
Gewoon optijd online inchecken en kijken of ze ook businessclass stoelen open hebben staan en die dan kiezen. En als je op een frequentflyer nummer vliegt krijg je ook sneller een upgrade volgens mij
Ik heb een paar keer meegemaakt met BA dat ik van economy naar business of van business naar first werd ge-upgrade in de dagen voor de vlucht. En daar kom je dan tijdens het online inchecken inderdaad achter, wellicht dat hij dat bedoelt.quote:Op woensdag 11 april 2012 09:48 schreef TN-FR het volgende:
[..]
Ik heb al veel gevlogen maar nog nooit meegemaakt dat ik bij het online inchecken een bc stoel kon kiezen met een economyclass ticket. Bij welke airlines doen ze dat wel, lijkt mij nogal vreemd namelijk.
Ah op die fiets. Heb het alleen twee keer meegemaakt tijdens het dumpen van mij koffer dat ik met een vlucht eerder en een vlucht later kon mee vliegen met bc.quote:Op woensdag 11 april 2012 10:00 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik heb een paar keer meegemaakt met BA dat ik van economy naar business of van business naar first werd ge-upgrade in de dagen voor de vlucht. En daar kom je dan tijdens het online inchecken inderdaad achter, wellicht dat hij dat bedoelt.
Met name zo'n upgrade naar first is fijn, maakt een werktrip weer iets aangenamer!
Het is allemaal relatief. De service in first bij BA is echt nog een stuk beter. Meer keuze uit maaltijden, betere kwaliteit voedsel en volledig vrije keuze van wat je wanneer wilt eten. Maw: Burgertje midden in de nacht? Natuurlijk...quote:Op woensdag 11 april 2012 10:36 schreef TN-FR het volgende:
[..]
Ah op die fiets. Heb het alleen twee keer meegemaakt tijdens het dumpen van mij koffer dat ik met een vlucht eerder en een vlucht later kon mee vliegen met bc.
Is de service echt zoveel beter in first dan bc? Ik heb zelf nooit first gevlogen maar ik vind de stap van economyclass naar bc al enorm en ideaal als ik zakelijk zou moeten vliegen. ik hoor en lees daar namelijk verschillende verhalen over bij diverse airlines.
Is dit de manier waarop jij je upgrade hebt verkregen? Het klinkt namelijk erg merkwaardig dat je (gratis) de keuze zou hebben tussen een businessclass en economy stoel.quote:Op woensdag 11 april 2012 05:32 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Helsinki - Beijing
Was zeer fraai wel
Gewoon optijd online inchecken en kijken of ze ook businessclass stoelen open hebben staan en die dan kiezen.
hij=zij, maar toch bedankt voor alle antwoorden! We vliegen BC van BKK naar Almaty, dus dat geeft ws. wel iets extra aan tijd bij de overstap op de terugreis.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:02 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Lees even terug, hij heeft twee losse tickets... Dan is het lastig doorlabellen.
Ik ging online inchecken en m'n stoel was 7 en dat was BC volgens seatguru en er waren nog meer BC stoelen vrij, dus ik heb m'n stoel niet veranderd en bleef op BC zitten.quote:Op woensdag 11 april 2012 14:19 schreef jaco het volgende:
[..]
Is dit de manier waarop jij je upgrade hebt verkregen? Het klinkt namelijk erg merkwaardig dat je (gratis) de keuze zou hebben tussen een businessclass en economy stoel.
De vertaling van dollar naar euro, zou je als klant hooguit een paar procent aan wisselkosten moeten kosten, maar geen substantieel bedrag. Het prijsverschil wordt waarschijnlijk verklaard doordat Cheaptickets een kortingsdeal met Delta heeft voor een groot aantal tickets die ze doorverkopen.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:18 schreef roym het volgende:
Ik heb voor mijn trip via cheaptickets de goedkoopste optie gevonden. Dit gaat dan volledig via delta airlines. Als ik nu via kayak of delta.com zelf exact de zzelfde vlucht kies kost me dit 150 euro meer p.p. Dit zal gedeeltelijk komen doordat delta.com, waar kayak.com naartoe verwijst me in euro's wil gaan factureren en ik cheaptickets dit in dollars laat doen.
thanks . had ik ook al gelezen, maar het was me nog steeds niet duidelijk. Dat je baggage mee mag nemen wist ik al, er zijn dus ook kosten aan verbonden is ik dit goed begrijp?quote:Op donderdag 12 april 2012 15:50 schreef Hashtag het volgende:
Google is your friend. 1e zoekopdracht.
When travelling with Norwegian you have the option to purchase checked baggage. Each passenger is permitted two pieces of luggage with a maximum weight of 20 kilos per piece. Checked baggage is charged per person per segment. If any of the pieces weigh more than 20 kilos, then the extra weight will be charged as excess baggage. If you have more than 2 items, these items will also be charged as excess baggage, regardless of weight. NOTE: Excess baggage is charged per kilo.
Ik mag het hopen. Moeten binnenkort naar Taipei en dan heb je gek genoeg vanuit Londen geen eens direct vluchten (hoewel EVA via BKK een snelle verbinding heeft). Maar goed, wordt dus waarschijnlijk KLM via A'dam (moet toch in A'dam zijn op de terugweg). Zit ik wel weer in die klote stoel zonder slaap.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:57 schreef static het volgende:
Wanneer gaat KLM zijn BC nou eindelijk eens upgraden? Zou begin dit jaar moeten beginnen volgens mij.
Je mag 2 stuks bagage meenemen van elk 20 kg.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:07 schreef dekloonvanzuen het volgende:
[..]
thanks . had ik ook al gelezen, maar het was me nog steeds niet duidelijk. Dat je baggage mee mag nemen wist ik al, er zijn dus ook kosten aan verbonden is ik dit goed begrijp?
net op de Twitter:quote:Op donderdag 12 april 2012 15:57 schreef static het volgende:
Wanneer gaat KLM zijn BC nou eindelijk eens upgraden? Zou begin dit jaar moeten beginnen volgens mij.
Huh? Ze zouden al moeten beginnen volgens mij met de 747 serie.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:41 schreef Essebes het volgende:
[..]
net op de Twitter:
Press Release – KLM revitalises its WBC cabin interior in association with Dutch designer Hella Jongerius
So fucking typisch Nederlands ook, daar moet weer een ontwerper bij gaan helpen om iets nieuws te bedenken. Het enige wat de gemiddelde KLM BC reiziger wil is een full flat bed. De rest van de airlines gebruiken daar veelal beproefde en bestaande concepten voor. Maar neeeeee, wij moeten het opnieuw uit gaan vinden... Zucht...quote:Op donderdag 12 april 2012 16:41 schreef Essebes het volgende:
[..]
net op de Twitter:
Press Release – KLM revitalises its WBC cabin interior in association with Dutch designer Hella Jongerius
Deze dus:quote:It is believed that KLM has selected the Diamond seat from BEAerospace. These are similar to the new product being installed by Continental Airlines.
dat moet degene die geboekt heeft, weten. Die heeft namelijk aangegeven hoeveel en wat voor bagage je mee wilde nemen en daarvoor betaald.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:06 schreef dekloonvanzuen het volgende:
Hey, ik heb even een vraag hier. Ik vlieg met een paar maten morgen via Norwegian Airlines naar Kopenhagen. we hebben een low-fare ticket, maar op de site van norwegian is mij niet duidelijk of we ook gewone bagage mee kunnen nemen (naast de handbagage) zonder dat hier extra kosten aan verbonden zijn. Ik ben niet te lui om het op te zoeken ofzo, ik kon het gewoon nergens vinden dus bij deze de vraag of er kosten verbonden zijn aan bagage meenemen NAAST de handbagage (dus gewoon in he bagageruim)
Vergeet niet dat de amerikaanse cheaptickets.com, de belastingen niet direct vermeld. Bovendien kan het zijn dat een ticketsite goedkoper is dan de site van de maatschappij zelf. Voer de exacte zelfde vlucht eens in op vliegtarieven.nl of d-reizen.nl en zie wat voor prijs er dan uitkomt.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:18 schreef roym het volgende:
Ik heb voor mijn trip via cheaptickets de goedkoopste optie gevonden. Dit gaat dan volledig via delta airlines. Als ik nu via kayak of delta.com zelf exact de zzelfde vlucht kies kost me dit 150 euro meer p.p. Dit zal gedeeltelijk komen doordat delta.com, waar kayak.com naartoe verwijst me in euro's wil gaan factureren en ik cheaptickets dit in dollars laat doen. Alleen vraag ik me dus af als ik de trip via cheaptickets ga boeken of ik hem dan ook voor die aangegeven dollar prijs krijg of dat hij uiteindelijk zal wijzigen in dat hoge euro bedrag ? Ik kan helemaal doorklikken tot het invullen van me gegevens en tot dan toe is de prijs is dollars goed.
Ja, dat is een codeshare. Als die vlucht elke dag gaat gewoon even kijken bij de vluchten van vandaag.quote:Op zaterdag 14 april 2012 12:41 schreef EL_Presidente het volgende:
weet iemand of een airfrancevlucht met vluchtnummer AFxxx ook een KLM vluchtnummer kan hebben? zo ja kan ik dat ergens opzoeken.. ik kan me herinneren van de tvmonitoren op Schiphol (vertrek-/aankomsttijden) dat je het vluchtnummer ziet overspringen naar een ander vluchtnummer.
Zwaar knudde idd. Als je aan de raamkant zit en je moet naar de WC dan moet je over het bed van de passagier heen die naast je ligt te slapen.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:23 schreef static het volgende:
[..]
Deze dus:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zat net te denken, hoe wil je zonder iemand wakker te maken naar de wc. Nee, die visgraat is stukken beter wat dat betreft.quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:16 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Zwaar knudde idd. Als je aan de raamkant zit en je moet naar de WC dan moet je over het bed van de passagier heen die naast je ligt te slapen.
Het kan natuurlijk zo zijn dat ze die Diamond seats in een visgraat op gaan stellen. Ik weet alleen niet of het model het toelaat?quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zat net te denken, hoe wil je zonder iemand wakker te maken naar de wc. Nee, die visgraat is stukken beter wat dat betreft.
Inloggen op de KLM of Air France website met dezelfde boekingscode, dan kan het wel (nu kreeg ik achteraf alsnog een andere stoel toegewezen, maar dat was omdat er een grote groep Japanners was neergezet allemaal vlak bij elkaar, 100% garantie is het dus ook weer niet )quote:Op maandag 9 april 2012 23:05 schreef Masanga het volgende:
In september vlieg ik met Alitalia naar Rio de Janeiro, en ik kijk erg uit naar hun nieuwe A330's.
Ik heb rechtstreeks op hun website geboekt (weliswaar in de laagste boekingsklasse, 449¤ retour is een prima prijs ), maar kan mijn boeking precies niet terugbekijken en ik kan ook geen seats selecteren voor mijn vriendin en mezelf.
Iemand een idee hoe dat wel kan?
Dan zouden de schermen aan de achterkant van de stoelen wel op een vreemde plaats zitten.quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:20 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk zo zijn dat ze die Diamond seats in een visgraat op gaan stellen. Ik weet alleen niet of het model het toelaat?
Idd.quote:Op zaterdag 14 april 2012 13:22 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dan zouden de schermen aan de achterkant van de stoelen wel op een vreemde plaats zitten.
Die hebben genoeg aan het confirmation nummer en je paspoort.quote:Op donderdag 19 april 2012 11:31 schreef MBREIN het volgende:
Ik heb via Tix.nl 2 vluchten geboekt: eentje heen op 4 mei vanaf Schiphol (via Frankfurt en Hanoi) naar Vientiane (Laos), en een dezelfde route terug (maar dan vanaf Kuala Lumpur) voor 24 mei.
Nu heb ik van Tix.nl een mailtje gehad met "Hierbij ontvangt u uw e-ticket bevestiging. U kan deze gebruiken om in te checken op de luchthaven of via de website van de luchtvaartmaatschappij. Klik op de link “online inchecken” hieronder om online in te checken. U kan deze e-ticketnummers ook gebruiken bij de balie op de vertrekluchthaven." en één nummer plus mijn naam (wel het vliegtuigformaat: "ACHTERNAAM/EERSTE_VOORNAAM" gevolgd door MR) erin, verder staat er (naast de vluchtgegevens) niks boeiends in.
Volgens mij moet ik dus gewoon die mail uitprinten en meenemen naar Schiphol en daar laten zien, en dan moet het goed gaan. Maar gaat dat op de terugweg dan ook goed? Want de mensen in Kuala Lumpur spreken geen NL lijkt me, en die kennen Tix.nl ook niet... Waarom krijg ik niet gewoon een e-ticket? Of gaat het sowieso goed als ik dat nummer laat zien en snappen ze 't dan ook daar?
Even voor de duidelijkheid: ik heb dus WEL een e-ticket nummer, maar ik heb GEEN e-ticket als PDF of per post o.i.d. gehad.
Normaal gezien staat er een letter/cijfer combinatie van 5/6/7 tekens op je e-ticket (niet je e-ticketnummer), het kan ook "referentiecode vlucht", "booking reference" of "reservation code" o.i.d. worden genoemd.quote:Op donderdag 19 april 2012 11:42 schreef MBREIN het volgende:
En het 'confirmation nummer' is gewoon wat Tix.nl mijn 'E-ticket nummer' noemt?
yep, dit staat erook op. Dus moet goed gaan :-)quote:Op donderdag 19 april 2012 12:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Normaal gezien staat er een letter/cijfer combinatie van 5/6/7 tekens op je e-ticket (niet je e-ticketnummer), het kan ook "referentiecode vlucht", "booking reference" of "reservation code" o.i.d. worden genoemd.
Ooh ik zie het ja, had ik over het hoofd gezienquote:Op donderdag 19 april 2012 12:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Normaal gezien staat er een letter/cijfer combinatie van 5/6/7 tekens op je e-ticket (niet je e-ticketnummer), het kan ook "referentiecode vlucht", "booking reference" of "reservation code" o.i.d. worden genoemd.
Niet overal, kwam ik laatst achter toen ik voor de allereerste keer die code vergeten was in m'n telefoon te zetten Man man man wat een gedoe... vooral omdat ze daar geen check-ins bij de balie meer deden, alleen drop-off. En mevrouw bleef me maar melden dat ik geen nummer nodig had... wel dusquote:
quote:Op donderdag 19 april 2012 13:15 schreef Boterbartje het volgende:
ik moet plassen verdomme ik wil niet opstaan
Ik heb zo'n idee dat je in het verkeerde topic zit....quote:Op donderdag 19 april 2012 13:15 schreef Boterbartje het volgende:
ik moet plassen verdomme ik wil niet opstaan
Of omdat iedereen daar wil zitten, of omdat ze geblokkeerd zijn bij het online inchecken/uitkiezen, of een combinatie van beidenquote:Op donderdag 19 april 2012 13:30 schreef Boterbartje het volgende:
oh kut. Ik zit inderdaad in het verkeerde topic desalniettemin nogsteeds lastige kwestie
Nu ik hier toch ben; waarom zijn alle emergency exit stoelen al bezet voor vluchten over 2 weken?
ikl vind het eigenlijk wel een relevante vraag voor dit topic.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:30 schreef Boterbartje het volgende:
oh kut. Ik zit inderdaad in het verkeerde topic desalniettemin nogsteeds lastige kwestie
Nu ik hier toch ben; waarom zijn alle emergency exit stoelen al bezet voor vluchten over 2 weken?
Ik heb hier 3 dagen geleden ook even een binnenlandse vlucht geboekt, en ze zeggen dat enkel mijn naam genoeg zal zijn maar ik denk toch dat ik dat bevestigingsmailtje mee ga nemen hoorquote:
Seatguru.comquote:Op donderdag 19 april 2012 13:32 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ikl vind het eigenlijk wel een relevante vraag voor dit topic.
Wat is de beste plek in een vliegtuig, zeker op een lange vlucht? Ik ga tegenwoordig altijd voor het gangpad, omdat je dan makkelijk bij je spullen kan, en op kan staan wanneer je wilt.
De raamkant aan de andere kant is prettig om tegen aan te leunen wanneer je wilt slapen, maar wel wat kouder vaak.
dus, als ik kan kiezen kies ik voor een gangkant plek, voor in het vliegtuig zodat je er sneller uit bent..
Wat jullie?
Ik vlieg eigenlijk best weinig verre vluchten prive. Maar zelf zit ik bij voorkeur aan het raam. Ik hoef toch niet vaak naar het toilet en dan heb ik de meeste rust. Verder zoek ik vaak de lege stoelen op door van tevoren even lief te babbelen met de stewardessen, dus dat scheelt ook weer.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:32 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ikl vind het eigenlijk wel een relevante vraag voor dit topic.
Wat is de beste plek in een vliegtuig, zeker op een lange vlucht? Ik ga tegenwoordig altijd voor het gangpad, omdat je dan makkelijk bij je spullen kan, en op kan staan wanneer je wilt.
De raamkant aan de andere kant is prettig om tegen aan te leunen wanneer je wilt slapen, maar wel wat kouder vaak.
dus, als ik kan kiezen kies ik voor een gangkant plek, voor in het vliegtuig zodat je er sneller uit bent..
Wat jullie?
Economy heb ik zelf het liefst een plek bij de nooduitgang of een bulk head seat aan het gangpad. BC/FC aan het raam, want daar is toch genoeg beenruimte en dan kan ik naar buiten kijken als ik me verveelquote:Op donderdag 19 april 2012 13:32 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
ikl vind het eigenlijk wel een relevante vraag voor dit topic.
Wat is de beste plek in een vliegtuig, zeker op een lange vlucht? Ik ga tegenwoordig altijd voor het gangpad, omdat je dan makkelijk bij je spullen kan, en op kan staan wanneer je wilt.
De raamkant aan de andere kant is prettig om tegen aan te leunen wanneer je wilt slapen, maar wel wat kouder vaak.
dus, als ik kan kiezen kies ik voor een gangkant plek, voor in het vliegtuig zodat je er sneller uit bent..
Wat jullie?
Alleen de stoel of ook de service?quote:Op donderdag 19 april 2012 13:33 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Seatguru.com
Zoek eentje met extra beenruimte! Ik kon 1x businessclass stoelen kiezen dus dat gedaan, gratis bc gevlogen
Bij BC/FC is er geen pijl op te trekken, dat verschilt zo enorm in opstelling per airline. Bij BA zit ik graag aan het raam, dan heb je de meeste privacy en 'achteruit' vliegen vind ik niet erg. Maar goed, zelfs binnen BA is het per type vliegtuig weer anders.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Economy heb ik zelf het liefst een plek bij de nooduitgang of een bulk head seat aan het gangpad. BC/FC aan het raam, want daar is toch genoeg beenruimte en dan kan ik naar buiten kijken als ik me verveel
stoel en gebruik van minibar. alleen wel economy voer.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alleen de stoel of ook de service?
Ikzelf zit het liefste zo ver mogelijk voorin en aan de raamkant links (in de vliegrichting). Als ik rechts zit is werken lastiger omdat de wand dan in de weg zit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |