abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 9 april 2012 @ 20:51:40 #126
155227 crew  Guppy
dus
pi_110109108
Mogelijk... Ik zou dan, voor m'n eigen gemoedsrust, die iets langere overstap nemen. Op BKK kan je zo door de douane zijn, maar met een beetje pech mis je je vlucht. Zo'n drama is zo'n anderhalf uurtje op de airport nou ook weer niet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 9 april 2012 @ 21:18:18 #127
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110110674
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Mogelijk... Ik zou dan, voor m'n eigen gemoedsrust, die iets langere overstap nemen. Op BKK kan je zo door de douane zijn, maar met een beetje pech mis je je vlucht. Zo'n drama is zo'n anderhalf uurtje op de airport nou ook weer niet
16.30 qua schematijd voor aankomst is opzich een goede tijd, niet al te druk, de vluchten uit het Midden Oosten komen over het algemeen tussen 18:00 en 19:00 uur aan, rond 16:30 zijn het vooral de vluchten uit de lokale Aziatische bestemmingen met over het algemeen kleinere vliegtuigen dus ook minder passagiers.

Mijn ervaring de laatste tijd op Bangkok Airport is dat ik slechts 5 a 10 minuten heb hoeven wachten met aankomsten om 15:15, 17:00, 12:30 en 21:00 uur, maar ik ben ook wel eens om 18:00 uur aangekomen en waren er wachttijden van meer dan een uur, ware het niet dat ik van de Thaise paspoortcontrole gebruik kon maken.
Ze hebben e.e.a. verbeterd door nu gebruik te maken van een zig-zag line, zodat je niet meer helemaal afhankelijk bent van de snelheid van één immigratie medewerker.

Persoonlijk zou ik voor de 19:00 uur vlucht gaan, de tijd die je nodig hebt om door de handbagage controleposten te gaan van binnenlandse vluchten is verwaarloosbaar, ik heb nooit langer dan 2 minuten hoeven wachten, meestal wachten ze op mij omdat ik mijn ticket moet pakken, alle losse munten en telefoon in de tas stoppen...

Moet wel worden gezegd dat de aankomende vlucht natuurlijk geen vertraging moet hebben, afhankelijk van de maatschappij is de kans hierop natuurlijk altijd aanwezig, kom je aan met Jetair vanuit Brussel, boek dan de vlucht naar Phuket voor de volgende dag......
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 9 april 2012 @ 23:05:49 #128
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_110117509
In september vlieg ik met Alitalia naar Rio de Janeiro, en ik kijk erg uit naar hun nieuwe A330's.
Ik heb rechtstreeks op hun website geboekt (weliswaar in de laagste boekingsklasse, 449¤ retour is een prima prijs :+ ), maar kan mijn boeking precies niet terugbekijken en ik kan ook geen seats selecteren voor mijn vriendin en mezelf.

Iemand een idee hoe dat wel kan?
When all things seem to end, the future still remains..
pi_110124440
Is het tegenwoordig nog mogelijk om van economyclass naar business te upgraden op het vliegveld als die beschikbaar zijn? En dan voor een veel kleiner bedrag dan normaal?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 10 april 2012 @ 06:11:28 #130
64792 Mryc
play me one more song
pi_110124555
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 04:13 schreef rene90 het volgende:
Is het tegenwoordig nog mogelijk om van economyclass naar business te upgraden op het vliegveld als die beschikbaar zijn? En dan voor een veel kleiner bedrag dan normaal?
Toen ik twee weken geleden terug vloog van JFK naar AMS kon het maar dan moest ik wel ruim 1000 dollar bijlappen. Dus maar niet gedaan ;-).
pi_110124571
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:18 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

16.30 qua schematijd voor aankomst is opzich een goede tijd, niet al te druk, de vluchten uit het Midden Oosten komen over het algemeen tussen 18:00 en 19:00 uur aan, rond 16:30 zijn het vooral de vluchten uit de lokale Aziatische bestemmingen met over het algemeen kleinere vliegtuigen dus ook minder passagiers.

Mijn ervaring de laatste tijd op Bangkok Airport is dat ik slechts 5 a 10 minuten heb hoeven wachten met aankomsten om 15:15, 17:00, 12:30 en 21:00 uur, maar ik ben ook wel eens om 18:00 uur aangekomen en waren er wachttijden van meer dan een uur, ware het niet dat ik van de Thaise paspoortcontrole gebruik kon maken.
Ze hebben e.e.a. verbeterd door nu gebruik te maken van een zig-zag line, zodat je niet meer helemaal afhankelijk bent van de snelheid van één immigratie medewerker.

Persoonlijk zou ik voor de 19:00 uur vlucht gaan, de tijd die je nodig hebt om door de handbagage controleposten te gaan van binnenlandse vluchten is verwaarloosbaar, ik heb nooit langer dan 2 minuten hoeven wachten, meestal wachten ze op mij omdat ik mijn ticket moet pakken, alle losse munten en telefoon in de tas stoppen...

Moet wel worden gezegd dat de aankomende vlucht natuurlijk geen vertraging moet hebben, afhankelijk van de maatschappij is de kans hierop natuurlijk altijd aanwezig, kom je aan met Jetair vanuit Brussel, boek dan de vlucht naar Phuket voor de volgende dag......
Thanks voor de info!

Ik kom aan met Air Astana vanuit Almaty en heb idd losse tickets. Op de terugweg durf ik het wel te gokken, maar op de heenreis zocht ik nog even ervaringsverhalen :-)

Onze ervaringen met AirAsia in Malaysia (afgelopen 3 weken) waren zeer goed. Punctueel en alles verloopt heel gestructureerd, ik ga er een beetje vanuit dat de thaise vluchten van Air Asia daarom ong. hetzelfde werken.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_110125669
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 04:13 schreef rene90 het volgende:
Is het tegenwoordig nog mogelijk om van economyclass naar business te upgraden op het vliegveld als die beschikbaar zijn? En dan voor een veel kleiner bedrag dan normaal?
Hangt van de airline af. BA heeft soms bordjes staan met de 'upgrade' prijs, en dat is altijd onder de normale BC prijs. Maar goed, het blijft duur.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:04:21 #133
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110128747
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:02 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Hangt van de airline af. BA heeft soms bordjes staan met de 'upgrade' prijs, en dat is altijd onder de normale BC prijs. Maar goed, het blijft duur.
Vorige week vrijdag gratis upgrade naar BC met finnair. Het was echt fantastisch
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110138359
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:02 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Hangt van de airline af. BA heeft soms bordjes staan met de 'upgrade' prijs, en dat is altijd onder de normale BC prijs. Maar goed, het blijft duur.
maar moet je denken aan een toeslag van 100 euro of gewoon veel meer?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_110139743
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:24 schreef rene90 het volgende:

[..]

maar moet je denken aan een toeslag van 100 euro of gewoon veel meer?
Hangt van de vlucht af, maar snel meer dan 100 euro inderdaad.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110139767
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:04 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Vorige week vrijdag gratis upgrade naar BC met finnair. Het was echt fantastisch
Hangt een beetje af van de vlucht natuurlijk, een upgrade binnen Europa is vrij nutteloos.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110141592
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:36 schreef Essebes het volgende:
Heeft iemand ervaring met aankomst op Bangkok (BKK) met een internationale vlucht om daarna met Air Asia over te stappen op een binnenlandse vlucht (Phuket)?

Wij komen rond 16.30hrs aan (schema tijd) en hebben de keuze tussen een Air Asia met vertrek om 19:00 of om 20:35.

Ik neig zelf naar de vlucht van 19:00 uur, maar ken de airport situatie geheel niet, we moeten immers door de immigratie en dan de bagage ophalen en weer inchecken bij AisAsia.

Iemand?
Weet je zeker dat je de koffer moet ophalen ? Meestal wordt de bagage meteen doorgecheckt...

Ik ben al 6 keer op Suvarnabhumi geland, en afgelopen zomer andersom ( dus van phuket naar BKK, naar Adam ) maar mijn ervaring was wel dat je van het Domestic naar het Internationale gedeelte, toch wel even bezig bent...
Soms zijn de rijen bij de paspoortcontrole ook erg lang en schieten ze bovendien weinig op. Verder is het een prachtig, schoon, luxe nieuw vliegveld dus geen straf om wat langer te verblijven...
pi_110142531
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:38 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je de koffer moet ophalen ? Meestal wordt de bagage meteen doorgecheckt...

Ik ben al 6 keer op Suvarnabhumi geland, en afgelopen zomer andersom ( dus van phuket naar BKK, naar Adam ) maar mijn ervaring was wel dat je van het Domestic naar het Internationale gedeelte, toch wel even bezig bent...
Soms zijn de rijen bij de paspoortcontrole ook erg lang en schieten ze bovendien weinig op. Verder is het een prachtig, schoon, luxe nieuw vliegveld dus geen straf om wat langer te verblijven...
Lees even terug, hij heeft twee losse tickets... Dan is het lastig doorlabellen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110142806
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:02 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Lees even terug, hij heeft twee losse tickets... Dan is het lastig doorlabellen.
Ok sorry voor het helpen
pi_110143095
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:09 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Ok sorry voor het helpen
Niet gepikeerd zijn, ik attendeer je er alleen even op.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 10 april 2012 @ 18:57:34 #141
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_110146848
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 04:13 schreef rene90 het volgende:
Is het tegenwoordig nog mogelijk om van economyclass naar business te upgraden op het vliegveld als die beschikbaar zijn? En dan voor een veel kleiner bedrag dan normaal?
Toen ik laatst vanuit London naar Johannesburg vloog met Virgin Atlantic waren ze aan de gate ook upgrades aan het promoten.

Van economy naar premium economy was al 400 pond, naar business rond de 1000.

Ik aasde toen ook op een upgrade (naar premium economy), maar had voor mezelf een maximumbedrag van omgerekend 300¤ gesteld. Gelukkig was de vlucht lang niet vol en had ik 2 stoelen voor mezelf, zodat ik heel blij was niet op het aanbod ingegaan te zijn.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_110165977
ik vind die primium economy zo'n afzetterij.
het is hartstikke leuk wat meer beenruimte, maar daar betaal je dan direct de hoofdprijs voor, ik heb het me eens uit gerekend. als je bij de KLM de premium economy pakt.
dan kost een premium economy inderdaad precies het zelfde per cm beenruimte als andere stoelen.
Alleen dan moet je er niet bij rekenen, dat je ticket prijs voor de helft taksen en toeslagen is. En dat is dus gewoon cash. Hartstikke leuk, maar ze proppen de stoelen tegenwoordig zo op mekaar, dat je als je wat langer als gemiddeld bent wel verplicht bent om zo'n stoel te pakken.
pi_110168033
Jezus dat zijn nog wel grote bedragen dan. Dan maar voor de vlucht een goede stoel kiezen met hopelijk een lege plek naast me.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 11 april 2012 @ 05:32:32 #144
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110168970
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:55 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Hangt een beetje af van de vlucht natuurlijk, een upgrade binnen Europa is vrij nutteloos.
Helsinki - Beijing

Was zeer fraai wel :Y
Gewoon optijd online inchecken en kijken of ze ook businessclass stoelen open hebben staan en die dan kiezen. En als je op een frequentflyer nummer vliegt krijg je ook sneller een upgrade volgens mij
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110169115
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 05:32 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Helsinki - Beijing

Was zeer fraai wel :Y
Gewoon optijd online inchecken en kijken of ze ook businessclass stoelen open hebben staan en die dan kiezen. En als je op een frequentflyer nummer vliegt krijg je ook sneller een upgrade volgens mij
Dan merk je het verschil idd wel. Finnair heeft nog geen 'full flat' stoelen, toch?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110169659
Kan je uitzoeken hoe groot de kans op vertraging is bij een bepaalde vlucht?
pi_110171220
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 05:32 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Helsinki - Beijing

Was zeer fraai wel :Y
Gewoon optijd online inchecken en kijken of ze ook businessclass stoelen open hebben staan en die dan kiezen. En als je op een frequentflyer nummer vliegt krijg je ook sneller een upgrade volgens mij
Ik heb al veel gevlogen maar nog nooit meegemaakt dat ik bij het online inchecken een bc stoel kon kiezen met een economyclass ticket. Bij welke airlines doen ze dat wel, lijkt mij nogal vreemd namelijk.
pi_110171547
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:48 schreef TN-FR het volgende:

[..]

Ik heb al veel gevlogen maar nog nooit meegemaakt dat ik bij het online inchecken een bc stoel kon kiezen met een economyclass ticket. Bij welke airlines doen ze dat wel, lijkt mij nogal vreemd namelijk.
Ik heb een paar keer meegemaakt met BA dat ik van economy naar business of van business naar first werd ge-upgrade in de dagen voor de vlucht. En daar kom je dan tijdens het online inchecken inderdaad achter, wellicht dat hij dat bedoelt.

Met name zo'n upgrade naar first is fijn, maakt een werktrip weer iets aangenamer!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110172571
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 10:00 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik heb een paar keer meegemaakt met BA dat ik van economy naar business of van business naar first werd ge-upgrade in de dagen voor de vlucht. En daar kom je dan tijdens het online inchecken inderdaad achter, wellicht dat hij dat bedoelt.

Met name zo'n upgrade naar first is fijn, maakt een werktrip weer iets aangenamer!
Ah op die fiets. Heb het alleen twee keer meegemaakt tijdens het dumpen van mij koffer dat ik met een vlucht eerder en een vlucht later kon mee vliegen met bc.

Is de service echt zoveel beter in first dan bc? Ik heb zelf nooit first gevlogen maar ik vind de stap van economyclass naar bc al enorm en ideaal als ik zakelijk zou moeten vliegen. ik hoor en lees daar namelijk verschillende verhalen over bij diverse airlines.
pi_110174383
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 10:36 schreef TN-FR het volgende:

[..]

Ah op die fiets. Heb het alleen twee keer meegemaakt tijdens het dumpen van mij koffer dat ik met een vlucht eerder en een vlucht later kon mee vliegen met bc.

Is de service echt zoveel beter in first dan bc? Ik heb zelf nooit first gevlogen maar ik vind de stap van economyclass naar bc al enorm en ideaal als ik zakelijk zou moeten vliegen. ik hoor en lees daar namelijk verschillende verhalen over bij diverse airlines.
Het is allemaal relatief. De service in first bij BA is echt nog een stuk beter. Meer keuze uit maaltijden, betere kwaliteit voedsel en volledig vrije keuze van wat je wanneer wilt eten. Maw: Burgertje midden in de nacht? Natuurlijk...

Verder meestal maar 10-14 stoelen per cabine met 4-5 man personeel, dus voldoende aandacht. Zitruimte is nog iets van 2x zo groot, met grotere tafeltjes, beeldschermen, etc... Als je wilt slapen wordt je bed netjes opgemaakt met betere kussen en dekens. En voor de liefhebbers is er natuurlijk een pyjama ;)

Dus ja, ik vind het echt nog een stuk beter. Zou ik er het dubbele voor betalen als voor business? No way.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')