abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 maart 2012 @ 21:01:11 #101
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109625078
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:46 schreef bloemvisje het volgende:
Hallo allemaal, ik vlieg binnenkort met Easyjet naar Milaan, en dan vertrek ik blijkbaar via de M-pier/gates.
Er schijnt hier maar 1 winkel te zijn, een last minute shop. Weet iemand hier meer over?
Ik wil graag nog wat jenever en andere cadeaus kopen, maar ik denk dat het lastig wordt op deze pier. Kan ik echt niet in het grote winkelgebied komen en daarna naar de M-pier toe gaan?
Bedankt!
- edit: ik dacht dat je altijd door het winkelgedeelte kwam, maar M lijkt inderdaad afgeschermd te zijn op de plattegrond.
pi_109626224
Beste forumleden,

In juni vliegen we met een aantal vrienden naar Rimini.
Het is niet de eerste keer dat we vliegen, maar het is wel de aller eerste keer dat we niet via een fysiek reisbureau geboekt hebben.
De reisorganisatie RunaTravel s.r.l. heeft de tickets verzorgt.
Deze hebben ze weer geboekt via RiminiGO, en de vliegmaatschappij is Windjet.
Ik vraag het even hier omdat ze heel erg slecht Engels spreken.

- Nu kreeg ik een mail met een link, waarop ik doorverwezen werd naar de pagina met het E-Ticket.
Deze moest ik afdrukken.

- Het E-Ticket is voor 6 personen en beslaat maar 1A4'tje. Verder staan er alleen voor- en achternamen op (dus geen BSN-nummer, geboortedatum of iets dergelijks.)

- De enige nutte informatie die te zien is op het e-ticket zijn de vertrektijden en aankomsttijden.
Verder staat er nog een vluchtnummer op.

De reisorganisatie die voor ons geboekt heeft, weet van mij ook niks meer dan mijn voor- en achternaam. Zij vertelde dat dit onnodig is en dat hun voor het boeken alleen de namen nodig hadden zoals deze op het identiteitsbewijs stonden.

Is dit allemaal in orde en wat moet ik nu precies bij het vliegveld doen?

Hartelijk dank voor jullie hulp!
pi_109626396
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 20:46 schreef bloemvisje het volgende:
Hallo allemaal, ik vlieg binnenkort met Easyjet naar Milaan, en dan vertrek ik blijkbaar via de M-pier/gates.
Er schijnt hier maar 1 winkel te zijn, een last minute shop. Weet iemand hier meer over?
Ik wil graag nog wat jenever en andere cadeaus kopen, maar ik denk dat het lastig wordt op deze pier. Kan ik echt niet in het grote winkelgebied komen en daarna naar de M-pier toe gaan?
Bedankt!
Nee dat is inderdaad afgeschermd. Er zijn alleen twee koffiestalletjes en een winkeltje.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_109626560
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:19 schreef ferdiliciouse het volgende:
Beste forumleden,

In juni vliegen we met een aantal vrienden naar Rimini.
Het is niet de eerste keer dat we vliegen, maar het is wel de aller eerste keer dat we niet via een fysiek reisbureau geboekt hebben.
De reisorganisatie RunaTravel s.r.l. heeft de tickets verzorgt.
Deze hebben ze weer geboekt via RiminiGO, en de vliegmaatschappij is Windjet.
Ik vraag het even hier omdat ze heel erg slecht Engels spreken.

- Nu kreeg ik een mail met een link, waarop ik doorverwezen werd naar de pagina met het E-Ticket.
Deze moest ik afdrukken.

- Het E-Ticket is voor 6 personen en beslaat maar 1A4'tje. Verder staan er alleen voor- en achternamen op (dus geen BSN-nummer, geboortedatum of iets dergelijks.)

- De enige nutte informatie die te zien is op het e-ticket zijn de vertrektijden en aankomsttijden.
Verder staat er nog een vluchtnummer op.

De reisorganisatie die voor ons geboekt heeft, weet van mij ook niks meer dan mijn voor- en achternaam. Zij vertelde dat dit onnodig is en dat hun voor het boeken alleen de namen nodig hadden zoals deze op het identiteitsbewijs stonden.

Is dit allemaal in orde en wat moet ik nu precies bij het vliegveld doen?

Hartelijk dank voor jullie hulp!
Voor de meeste vluchten binnen Europa heb je alleen maar een naam nodig, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Verder ken ik Windjet niet, dus heb ik geen idee hoe hun tickets werken. Over het algemeen neem ik nooit meer dan een paspoort mee als ik aan de balie verschijn...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_109626688
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:21 schreef Felixa het volgende:

[..]

Nee dat is inderdaad afgeschermd. Er zijn alleen twee koffiestalletjes en een winkeltje.
Ok, dank je! Weet je ook wat ze daar verkopen? ik bedoel qua cadeau-achtige dingen, sterke drank bijvoorbeeld?
pi_109626892
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:24 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Voor de meeste vluchten binnen Europa heb je alleen maar een naam nodig, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Verder ken ik Windjet niet, dus heb ik geen idee hoe hun tickets werken. Over het algemeen neem ik nooit meer dan een paspoort mee als ik aan de balie verschijn...
Oke! Prima, bedankt voor je reactie! :)
pi_109626941
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:26 schreef bloemvisje het volgende:

[..]

Ok, dank je! Weet je ook wat ze daar verkopen? ik bedoel qua cadeau-achtige dingen, sterke drank bijvoorbeeld?
Nooit op gelet eerlijk gezegd... maar kan me indenken van wel.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  PR/Manusje van alles woensdag 28 maart 2012 @ 21:36:53 #108
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_109627289
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:21 schreef Felixa het volgende:

[..]

Nee dat is inderdaad afgeschermd. Er zijn alleen twee koffiestalletjes en een winkeltje.
Vorig jaar zomer kon ik nog gewoon naar de winkels achter de paspoortcontrole :o Vloog ook met easyjet. Als je ingechecked bent bij balie 30 of zo ga je gewoon naar balie 10 en daar door de controle. Dan ga je lekker shoppen en naar gate G. Vanaf daar kan je naar de gates H en M. Je moet dan wel op de tijd letten want er staat vaak een enorme rij bij de bagagecontrole daar. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  PR/Manusje van alles woensdag 28 maart 2012 @ 21:37:22 #109
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_109627316
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:26 schreef bloemvisje het volgende:

[..]

Ok, dank je! Weet je ook wat ze daar verkopen? ik bedoel qua cadeau-achtige dingen, sterke drank bijvoorbeeld?
Weinig, wat drinken en wat snoep. Meer niet.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_109627565
quote:
11s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:36 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Vorig jaar zomer kon ik nog gewoon naar de winkels achter de paspoortcontrole :o Vloog ook met easyjet. Als je ingechecked bent bij balie 30 of zo ga je gewoon naar balie 10 en daar door de controle. Dan ga je lekker shoppen en naar gate G. Vanaf daar kan je naar de gates H en M. Je moet dan wel op de tijd letten want er staat vaak een enorme rij bij de bagagecontrole daar. :D
Ik vloog in december naar Berlijn via de M-pier en toen moest je door de handbagagecontrole ter hoogte van balie 30. Het zag er toen wel uit alsof ze aan het verbouwen, dus misschien is dat sinds de zomer veranderd.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_109628547
Bedankt voor de reacties in ieder geval. Als je op de plattegrond kijkt

http://www.schiphol.nl/Re(...)/VertrekLounges1.htm

dan is er wel een opening van de G-gates naar de M-gates. Maar ik weet dus niet zeker of ik de handbagage controle bij de G-gates kan doen. Ik hoop het, want is wel erg jammer als ik alle winkels misloop.
pi_109643395
quote:
0s.gif Op woensdag 28 maart 2012 21:54 schreef bloemvisje het volgende:
Bedankt voor de reacties in ieder geval. Als je op de plattegrond kijkt

http://www.schiphol.nl/Re(...)/VertrekLounges1.htm

dan is er wel een opening van de G-gates naar de M-gates. Maar ik weet dus niet zeker of ik de handbagage controle bij de G-gates kan doen. Ik hoop het, want is wel erg jammer als ik alle winkels misloop.
Die opening is bedoeld voor reizigers naar Non-Schengen landen. Deze reizigers, bijvoorbeeld naar de UK, krijgen een H-gate aangewezen. Dit is gewoon dezelfde gate als de M-gate met hetzelfde nummer, maar de looproute er naar toe is anders. Van de Non-Schengen reizigers moet namelijk het paspoort worden gekontroleerd, zodat ze eerst door de paspoortkontrole van Departure Lounge 3 worden gestuurd. Hun voordeel is dat ze ook kunnen shoppen in Lounge 3.

Ik raad af om via Lounge 3 te lopen zodat je daar kunt shoppen. De paspoort kontrole houdt je waarschijnlijk al tegen. Maar zelfs al laten die je door dan kun je in de budget terminal niet van de H-gang naar een M -gate omdat ze dit met gesloten deuren gescheiden houden.
  donderdag 29 maart 2012 @ 22:02:49 #113
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_109673001
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:34 schreef jaco het volgende:

[..]

Die opening is bedoeld voor reizigers naar Non-Schengen landen. Deze reizigers, bijvoorbeeld naar de UK, krijgen een H-gate aangewezen. Dit is gewoon dezelfde gate als de M-gate met hetzelfde nummer, maar de looproute er naar toe is anders. Van de Non-Schengen reizigers moet namelijk het paspoort worden gekontroleerd, zodat ze eerst door de paspoortkontrole van Departure Lounge 3 worden gestuurd. Hun voordeel is dat ze ook kunnen shoppen in Lounge 3.

Ik raad af om via Lounge 3 te lopen zodat je daar kunt shoppen. De paspoort kontrole houdt je waarschijnlijk al tegen. Maar zelfs al laten die je door dan kun je in de budget terminal niet van de H-gang naar een M -gate omdat ze dit met gesloten deuren gescheiden houden.
De marechaussee houdt je niet specifiek tegen, die vragen niet altijd naar een vliegticket, slechts naar het paspoort, wel wordt door het personeel van Schiphol deze reizigers tegengehouden bij de ingang van de paspoortcontrole als je geen goed ticket hebt en wordt je naar de juiste plek doorverwezen, maar omdat het ticket niet gescand wordt is deze controle niet waterdicht en glipt er wel eens iemand ongemerkt doorheen.

Je kunt echter vanaf de H-Gates niet naar de M-Gates, in theorie kan dat wel omdat er deuren zijn vanwaar je als personeel eenvoudig kan switchen, maar passagiers kunnen en mogen daar geen gebruik van maken. Hierop wordt geen uitzondering gemaakt, en de manier waarop de draaideuren zijn omgezet is dit ook niet ongestraft mogelijk ook al zou het personeel dat willen, dit wordt onder meer bewaakt met camera's dus het scannen van de pas van een personeelslid en dan een passagier door die draaideur laten gaan zal het einde van de carričre van de luchthavenmedewerker betekenen.

Overigens, ik vind de M-pier altijd wel fijn, ik kan prima 40 minuten voor vertrek op Schiphol aankomen en door de relatief lage hoeveelheid van vluchten is het nooit druk bij de veiligheidscontrole en ben je er zo doorheen, dit is wel anders dan bij de A-B-C pieren waar je in de avonduren altijd in een gigantische rij staat, al gebied eerlijkheid te zeggen dat ook dat eigenlijk ook wel snel gaat, maximaal 15 minuten, maar dat is toch langer als bij de M-pier.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_109732343
Ik vertrek morgen vanaf Schiphol naar Costa Rica, Liberia Airport. Daarbij maak ik een overstap in de Verenigde Staten op George Bush Airport in Houston, Texas, met 3,5 uur tussen de twee vluchten. Nu las ik dat het niet vanzelfsprekend is dat je bagage dan wordt 'doorgelabeld', dat je dus langs de lange rij van immigratie moet, je bagage vervolgens moet ophalen en weer moet inchecken. Weet iemand hoe dat precies zit?

Ik ben vorig jaar in New York geweest, met een directe vlucht, toen kostte die rij voor de immigratie enorm veel tijd. Nu zal het op de heenreis voor mij niet zoveel uitmaken, alleen op de terugreis maak ik een tussenstop op Houston van 1,5 uur waarna ik via Chicago (2,5 uur overstaptijd) weer naar Schiphol vlieg. Zou ik die overstap kunnen halen in die tijd als mijn bagage niet wordt doorgelabeld? Ik raak hier een beetje gestrest door.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:02:44 #115
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109732376
quote:
5s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:01 schreef Dobbs het volgende:
Ik vertrek morgen vanaf Schiphol naar Costa Rica, Liberia Airport. Daarbij maak ik een overstap in de Verenigde Staten op George Bush Airport in Houston, Texas, met 3,5 uur tussen de twee vluchten. Nu las ik dat het niet vanzelfsprekend is dat je bagage dan wordt 'doorgelabeld', dat je dus langs de lange rij van immigratie moet, je bagage vervolgens moet ophalen en weer moet inchecken. Weet iemand hoe dat precies zit?

Ik ben vorig jaar in New York geweest, met een directe vlucht, toen kostte die rij voor de immigratie enorm veel tijd. Nu zal het op de heenreis voor mij niet zoveel uitmaken, alleen op de terugreis maak ik een tussenstop op Houston van 1,5 uur waarna ik via Chicago (2,5 uur overstaptijd) weer naar Schiphol vlieg. Zou ik die overstap kunnen halen in die tijd als mijn bagage niet wordt doorgelabeld? Ik raak hier een beetje gestrest door.
Alleen op de heenreis moet je je bagage ophalen en opnieuw afgeven, op de terugweg niet.
pi_109732467
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:02 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Alleen op de heenreis moet je je bagage ophalen en opnieuw afgeven, op de terugweg niet.
Oké, bedankt voor snelle reactie. :) Best vreemd eigenlijk, want waarom is van Nederland naar de VS reizen dan anders dan van Costa Rica naar de VS?
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:25:29 #117
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_109732852
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:07 schreef Dobbs het volgende:

[..]

Oké, bedankt voor snelle reactie. :) Best vreemd eigenlijk, want waarom is van Nederland naar de VS reizen dan anders dan van Costa Rica naar de VS?
O sorry, ik was wat te snel, dacht dat je bedoelde of je in Chicago bij het verlaten van de VS ook je bagage opnieuw moest ophalen. Dat hoeft dus niet :P

Maar bij het inkomen van de VS in Houston zou het inderdaad best kunnen dat je je bagage wel opnieuw moet inchecken, omdat je van een internationale vlucht komt. Maar goed, 1.5 uur zou wel moeten lukken. Ik ben zelfs op JFK, EWR en IAD vaak in maximaal een uur en 15 minuten van gate tot gate.
pi_109733120
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:25 schreef kwiwi het volgende:

[..]

O sorry, ik was wat te snel, dacht dat je bedoelde of je in Chicago bij het verlaten van de VS ook je bagage opnieuw moest ophalen. Dat hoeft dus niet :P

Maar bij het inkomen van de VS in Houston zou het inderdaad best kunnen dat je je bagage wel opnieuw moet inchecken, omdat je van een internationale vlucht komt. Maar goed, 1.5 uur zou wel moeten lukken. Ik ben zelfs op JFK, EWR en IAD vaak in maximaal een uur en 15 minuten van gate tot gate.
Haha oké, nu is het helder. :) Ik zie het wel dan op de terugreis, die is ook minder belangrijk dan mijn heenreis. Maar thanks iig.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 18:55:44 #119
59065 Amyrlin
Evenwichtig
pi_109736713
[quote]5s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 16:01 schreef Dobbs het volgende:
Ik vertrek morgen vanaf Schiphol naar Costa Rica, Liberia Airport. Daarbij maak ik een overstap in de Verenigde Staten op George Bush Airport in Houston, Texas, met 3,5 uur tussen de twee vluchten. Nu las ik dat het niet vanzelfsprekend is dat je bagage dan wordt 'doorgelabeld', dat je dus langs de lange rij van immigratie moet, je bagage vervolgens moet ophalen en weer moet inchecken. Weet iemand hoe dat precies zit?

Ik ben vorig jaar in New York geweest, met een directe vlucht, toen kostte die rij voor de immigratie enorm veel tijd. Nu zal het op de heenreis voor mij niet zoveel uitmaken, alleen op de terugreis maak ik een tussenstop op Houston van 1,5 uur waarna ik via Chicago (2,5 uur overstaptijd) weer naar Schiphol vlieg. Zou ik die overstap kunnen halen in die tijd als mijn bagage niet wordt doorgelabeld? Ik raak hier een beetje gestrest door.

Als je internationaal -VS- internationaal vliegt hoef je de koffers niet opnieuw in te checken. Je krijgt dan een groene T op je ticket (in transit) en kan op Houston zelfs via een speciale rij door de immigration.

Op de terugweg moet je het even navragen omdat je dan eigenlijk internationaal -VS-VS (binnenlandse vlucht)-internationaal vliegt. Ik denk dat je dan wel koffers opnieuw in moet checken vanwege de binnenlandse vlucht.

Verder neem ik aan dat je wel je Esta geregeld hebt?
pi_109754471
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 maart 2012 18:55 schreef Amyrlin het volgende:
Als je internationaal -VS- internationaal vliegt hoef je de koffers niet opnieuw in te checken. Je krijgt dan een groene T op je ticket (in transit) en kan op Houston zelfs via een speciale rij door de immigration.
Dit klopt.

quote:
Op de terugweg moet je het even navragen omdat je dan eigenlijk internationaal -VS-VS (binnenlandse vlucht)-internationaal vliegt. Ik denk dat je dan wel koffers opnieuw in moet checken vanwege de binnenlandse vlucht.
Ik weet bijna zeker dat je op de terugweg je koffers wel aan de douane moet tonen en opnieuw moet inchecken. Na de aansluitende binnenlandse vlucht zou je anders zonder douane kontrole het land in kunnen komen.

Wat betreft de benodigde tijd, zou het normaalgesproken moeten lukken als het als 1 ticket aan je is verkocht door de luchtvaartmaatschappij.
pi_109840223
Goedendag,
Ik vlieg in mei van Amsterdam via Londen naar Johannesburg met British Airways.
Op Johannesburg heb ik daarna een binnenlandse vlucht naar Durban. Beide tickets zijn los van elkaar geboekt. Moet ik dan als ik aankom op Johannesburg eerst bagage ophalen, door de douane en dan opnieuw door de douane om bagage in te checken voor de binnenlandse vlucht naar Durban?

Bij voorbaat dank!
pi_109843056
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 08:12 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit klopt.

[..]

Ik weet bijna zeker dat je op de terugweg je koffers wel aan de douane moet tonen en opnieuw moet inchecken. Na de aansluitende binnenlandse vlucht zou je anders zonder douane kontrole het land in kunnen komen.

Wat betreft de benodigde tijd, zou het normaalgesproken moeten lukken als het als 1 ticket aan je is verkocht door de luchtvaartmaatschappij.
Dit klopt inderdaad. Je komt aan op een airport of entry, waar dus douane en immigration is. Op veel binnenlandse velden is dit niet. Een intercontinentale vlucht mag daar dus niet landen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_110103230
Heeft iemand ervaring met aankomst op Bangkok (BKK) met een internationale vlucht om daarna met Air Asia over te stappen op een binnenlandse vlucht (Phuket)?

Wij komen rond 16.30hrs aan (schema tijd) en hebben de keuze tussen een Air Asia met vertrek om 19:00 of om 20:35.

Ik neig zelf naar de vlucht van 19:00 uur, maar ken de airport situatie geheel niet, we moeten immers door de immigratie en dan de bagage ophalen en weer inchecken bij AisAsia.

Iemand?
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  Moderator maandag 9 april 2012 @ 20:36:38 #124
155227 crew  Guppy
dus
pi_110108291
Wordt je bagage niet doorgelabeld dan?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_110108538
Hij vliegt door met AirAsia, dus ik gok dat hij twee losse tickets heeft?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator maandag 9 april 2012 @ 20:51:40 #126
155227 crew  Guppy
dus
pi_110109108
Mogelijk... Ik zou dan, voor m'n eigen gemoedsrust, die iets langere overstap nemen. Op BKK kan je zo door de douane zijn, maar met een beetje pech mis je je vlucht. Zo'n drama is zo'n anderhalf uurtje op de airport nou ook weer niet
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 9 april 2012 @ 21:18:18 #127
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_110110674
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 20:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Mogelijk... Ik zou dan, voor m'n eigen gemoedsrust, die iets langere overstap nemen. Op BKK kan je zo door de douane zijn, maar met een beetje pech mis je je vlucht. Zo'n drama is zo'n anderhalf uurtje op de airport nou ook weer niet
16.30 qua schematijd voor aankomst is opzich een goede tijd, niet al te druk, de vluchten uit het Midden Oosten komen over het algemeen tussen 18:00 en 19:00 uur aan, rond 16:30 zijn het vooral de vluchten uit de lokale Aziatische bestemmingen met over het algemeen kleinere vliegtuigen dus ook minder passagiers.

Mijn ervaring de laatste tijd op Bangkok Airport is dat ik slechts 5 a 10 minuten heb hoeven wachten met aankomsten om 15:15, 17:00, 12:30 en 21:00 uur, maar ik ben ook wel eens om 18:00 uur aangekomen en waren er wachttijden van meer dan een uur, ware het niet dat ik van de Thaise paspoortcontrole gebruik kon maken.
Ze hebben e.e.a. verbeterd door nu gebruik te maken van een zig-zag line, zodat je niet meer helemaal afhankelijk bent van de snelheid van één immigratie medewerker.

Persoonlijk zou ik voor de 19:00 uur vlucht gaan, de tijd die je nodig hebt om door de handbagage controleposten te gaan van binnenlandse vluchten is verwaarloosbaar, ik heb nooit langer dan 2 minuten hoeven wachten, meestal wachten ze op mij omdat ik mijn ticket moet pakken, alle losse munten en telefoon in de tas stoppen...

Moet wel worden gezegd dat de aankomende vlucht natuurlijk geen vertraging moet hebben, afhankelijk van de maatschappij is de kans hierop natuurlijk altijd aanwezig, kom je aan met Jetair vanuit Brussel, boek dan de vlucht naar Phuket voor de volgende dag......
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 9 april 2012 @ 23:05:49 #128
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_110117509
In september vlieg ik met Alitalia naar Rio de Janeiro, en ik kijk erg uit naar hun nieuwe A330's.
Ik heb rechtstreeks op hun website geboekt (weliswaar in de laagste boekingsklasse, 449¤ retour is een prima prijs :+ ), maar kan mijn boeking precies niet terugbekijken en ik kan ook geen seats selecteren voor mijn vriendin en mezelf.

Iemand een idee hoe dat wel kan?
When all things seem to end, the future still remains..
pi_110124440
Is het tegenwoordig nog mogelijk om van economyclass naar business te upgraden op het vliegveld als die beschikbaar zijn? En dan voor een veel kleiner bedrag dan normaal?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 10 april 2012 @ 06:11:28 #130
64792 Mryc
play me one more song
pi_110124555
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 04:13 schreef rene90 het volgende:
Is het tegenwoordig nog mogelijk om van economyclass naar business te upgraden op het vliegveld als die beschikbaar zijn? En dan voor een veel kleiner bedrag dan normaal?
Toen ik twee weken geleden terug vloog van JFK naar AMS kon het maar dan moest ik wel ruim 1000 dollar bijlappen. Dus maar niet gedaan ;-).
pi_110124571
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:18 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

16.30 qua schematijd voor aankomst is opzich een goede tijd, niet al te druk, de vluchten uit het Midden Oosten komen over het algemeen tussen 18:00 en 19:00 uur aan, rond 16:30 zijn het vooral de vluchten uit de lokale Aziatische bestemmingen met over het algemeen kleinere vliegtuigen dus ook minder passagiers.

Mijn ervaring de laatste tijd op Bangkok Airport is dat ik slechts 5 a 10 minuten heb hoeven wachten met aankomsten om 15:15, 17:00, 12:30 en 21:00 uur, maar ik ben ook wel eens om 18:00 uur aangekomen en waren er wachttijden van meer dan een uur, ware het niet dat ik van de Thaise paspoortcontrole gebruik kon maken.
Ze hebben e.e.a. verbeterd door nu gebruik te maken van een zig-zag line, zodat je niet meer helemaal afhankelijk bent van de snelheid van één immigratie medewerker.

Persoonlijk zou ik voor de 19:00 uur vlucht gaan, de tijd die je nodig hebt om door de handbagage controleposten te gaan van binnenlandse vluchten is verwaarloosbaar, ik heb nooit langer dan 2 minuten hoeven wachten, meestal wachten ze op mij omdat ik mijn ticket moet pakken, alle losse munten en telefoon in de tas stoppen...

Moet wel worden gezegd dat de aankomende vlucht natuurlijk geen vertraging moet hebben, afhankelijk van de maatschappij is de kans hierop natuurlijk altijd aanwezig, kom je aan met Jetair vanuit Brussel, boek dan de vlucht naar Phuket voor de volgende dag......
Thanks voor de info!

Ik kom aan met Air Astana vanuit Almaty en heb idd losse tickets. Op de terugweg durf ik het wel te gokken, maar op de heenreis zocht ik nog even ervaringsverhalen :-)

Onze ervaringen met AirAsia in Malaysia (afgelopen 3 weken) waren zeer goed. Punctueel en alles verloopt heel gestructureerd, ik ga er een beetje vanuit dat de thaise vluchten van Air Asia daarom ong. hetzelfde werken.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_110125669
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 04:13 schreef rene90 het volgende:
Is het tegenwoordig nog mogelijk om van economyclass naar business te upgraden op het vliegveld als die beschikbaar zijn? En dan voor een veel kleiner bedrag dan normaal?
Hangt van de airline af. BA heeft soms bordjes staan met de 'upgrade' prijs, en dat is altijd onder de normale BC prijs. Maar goed, het blijft duur.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 10 april 2012 @ 11:04:21 #133
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110128747
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:02 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Hangt van de airline af. BA heeft soms bordjes staan met de 'upgrade' prijs, en dat is altijd onder de normale BC prijs. Maar goed, het blijft duur.
Vorige week vrijdag gratis upgrade naar BC met finnair. Het was echt fantastisch
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110138359
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 09:02 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Hangt van de airline af. BA heeft soms bordjes staan met de 'upgrade' prijs, en dat is altijd onder de normale BC prijs. Maar goed, het blijft duur.
maar moet je denken aan een toeslag van 100 euro of gewoon veel meer?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_110139743
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:24 schreef rene90 het volgende:

[..]

maar moet je denken aan een toeslag van 100 euro of gewoon veel meer?
Hangt van de vlucht af, maar snel meer dan 100 euro inderdaad.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110139767
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 11:04 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Vorige week vrijdag gratis upgrade naar BC met finnair. Het was echt fantastisch
Hangt een beetje af van de vlucht natuurlijk, een upgrade binnen Europa is vrij nutteloos.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110141592
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:36 schreef Essebes het volgende:
Heeft iemand ervaring met aankomst op Bangkok (BKK) met een internationale vlucht om daarna met Air Asia over te stappen op een binnenlandse vlucht (Phuket)?

Wij komen rond 16.30hrs aan (schema tijd) en hebben de keuze tussen een Air Asia met vertrek om 19:00 of om 20:35.

Ik neig zelf naar de vlucht van 19:00 uur, maar ken de airport situatie geheel niet, we moeten immers door de immigratie en dan de bagage ophalen en weer inchecken bij AisAsia.

Iemand?
Weet je zeker dat je de koffer moet ophalen ? Meestal wordt de bagage meteen doorgecheckt...

Ik ben al 6 keer op Suvarnabhumi geland, en afgelopen zomer andersom ( dus van phuket naar BKK, naar Adam ) maar mijn ervaring was wel dat je van het Domestic naar het Internationale gedeelte, toch wel even bezig bent...
Soms zijn de rijen bij de paspoortcontrole ook erg lang en schieten ze bovendien weinig op. Verder is het een prachtig, schoon, luxe nieuw vliegveld dus geen straf om wat langer te verblijven...
pi_110142531
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 16:38 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je de koffer moet ophalen ? Meestal wordt de bagage meteen doorgecheckt...

Ik ben al 6 keer op Suvarnabhumi geland, en afgelopen zomer andersom ( dus van phuket naar BKK, naar Adam ) maar mijn ervaring was wel dat je van het Domestic naar het Internationale gedeelte, toch wel even bezig bent...
Soms zijn de rijen bij de paspoortcontrole ook erg lang en schieten ze bovendien weinig op. Verder is het een prachtig, schoon, luxe nieuw vliegveld dus geen straf om wat langer te verblijven...
Lees even terug, hij heeft twee losse tickets... Dan is het lastig doorlabellen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110142806
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:02 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Lees even terug, hij heeft twee losse tickets... Dan is het lastig doorlabellen.
Ok sorry voor het helpen
pi_110143095
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 17:09 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Ok sorry voor het helpen
Niet gepikeerd zijn, ik attendeer je er alleen even op.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  dinsdag 10 april 2012 @ 18:57:34 #141
128088 Masanga
Hakuna matata!
pi_110146848
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 04:13 schreef rene90 het volgende:
Is het tegenwoordig nog mogelijk om van economyclass naar business te upgraden op het vliegveld als die beschikbaar zijn? En dan voor een veel kleiner bedrag dan normaal?
Toen ik laatst vanuit London naar Johannesburg vloog met Virgin Atlantic waren ze aan de gate ook upgrades aan het promoten.

Van economy naar premium economy was al 400 pond, naar business rond de 1000.

Ik aasde toen ook op een upgrade (naar premium economy), maar had voor mezelf een maximumbedrag van omgerekend 300¤ gesteld. Gelukkig was de vlucht lang niet vol en had ik 2 stoelen voor mezelf, zodat ik heel blij was niet op het aanbod ingegaan te zijn.
When all things seem to end, the future still remains..
pi_110165977
ik vind die primium economy zo'n afzetterij.
het is hartstikke leuk wat meer beenruimte, maar daar betaal je dan direct de hoofdprijs voor, ik heb het me eens uit gerekend. als je bij de KLM de premium economy pakt.
dan kost een premium economy inderdaad precies het zelfde per cm beenruimte als andere stoelen.
Alleen dan moet je er niet bij rekenen, dat je ticket prijs voor de helft taksen en toeslagen is. En dat is dus gewoon cash. Hartstikke leuk, maar ze proppen de stoelen tegenwoordig zo op mekaar, dat je als je wat langer als gemiddeld bent wel verplicht bent om zo'n stoel te pakken.
pi_110168033
Jezus dat zijn nog wel grote bedragen dan. Dan maar voor de vlucht een goede stoel kiezen met hopelijk een lege plek naast me.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 11 april 2012 @ 05:32:32 #144
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_110168970
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 15:55 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Hangt een beetje af van de vlucht natuurlijk, een upgrade binnen Europa is vrij nutteloos.
Helsinki - Beijing

Was zeer fraai wel :Y
Gewoon optijd online inchecken en kijken of ze ook businessclass stoelen open hebben staan en die dan kiezen. En als je op een frequentflyer nummer vliegt krijg je ook sneller een upgrade volgens mij
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_110169115
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 05:32 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Helsinki - Beijing

Was zeer fraai wel :Y
Gewoon optijd online inchecken en kijken of ze ook businessclass stoelen open hebben staan en die dan kiezen. En als je op een frequentflyer nummer vliegt krijg je ook sneller een upgrade volgens mij
Dan merk je het verschil idd wel. Finnair heeft nog geen 'full flat' stoelen, toch?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110169659
Kan je uitzoeken hoe groot de kans op vertraging is bij een bepaalde vlucht?
pi_110171220
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 05:32 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Helsinki - Beijing

Was zeer fraai wel :Y
Gewoon optijd online inchecken en kijken of ze ook businessclass stoelen open hebben staan en die dan kiezen. En als je op een frequentflyer nummer vliegt krijg je ook sneller een upgrade volgens mij
Ik heb al veel gevlogen maar nog nooit meegemaakt dat ik bij het online inchecken een bc stoel kon kiezen met een economyclass ticket. Bij welke airlines doen ze dat wel, lijkt mij nogal vreemd namelijk.
pi_110171547
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 09:48 schreef TN-FR het volgende:

[..]

Ik heb al veel gevlogen maar nog nooit meegemaakt dat ik bij het online inchecken een bc stoel kon kiezen met een economyclass ticket. Bij welke airlines doen ze dat wel, lijkt mij nogal vreemd namelijk.
Ik heb een paar keer meegemaakt met BA dat ik van economy naar business of van business naar first werd ge-upgrade in de dagen voor de vlucht. En daar kom je dan tijdens het online inchecken inderdaad achter, wellicht dat hij dat bedoelt.

Met name zo'n upgrade naar first is fijn, maakt een werktrip weer iets aangenamer!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_110172571
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 10:00 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik heb een paar keer meegemaakt met BA dat ik van economy naar business of van business naar first werd ge-upgrade in de dagen voor de vlucht. En daar kom je dan tijdens het online inchecken inderdaad achter, wellicht dat hij dat bedoelt.

Met name zo'n upgrade naar first is fijn, maakt een werktrip weer iets aangenamer!
Ah op die fiets. Heb het alleen twee keer meegemaakt tijdens het dumpen van mij koffer dat ik met een vlucht eerder en een vlucht later kon mee vliegen met bc.

Is de service echt zoveel beter in first dan bc? Ik heb zelf nooit first gevlogen maar ik vind de stap van economyclass naar bc al enorm en ideaal als ik zakelijk zou moeten vliegen. ik hoor en lees daar namelijk verschillende verhalen over bij diverse airlines.
pi_110174383
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 10:36 schreef TN-FR het volgende:

[..]

Ah op die fiets. Heb het alleen twee keer meegemaakt tijdens het dumpen van mij koffer dat ik met een vlucht eerder en een vlucht later kon mee vliegen met bc.

Is de service echt zoveel beter in first dan bc? Ik heb zelf nooit first gevlogen maar ik vind de stap van economyclass naar bc al enorm en ideaal als ik zakelijk zou moeten vliegen. ik hoor en lees daar namelijk verschillende verhalen over bij diverse airlines.
Het is allemaal relatief. De service in first bij BA is echt nog een stuk beter. Meer keuze uit maaltijden, betere kwaliteit voedsel en volledig vrije keuze van wat je wanneer wilt eten. Maw: Burgertje midden in de nacht? Natuurlijk...

Verder meestal maar 10-14 stoelen per cabine met 4-5 man personeel, dus voldoende aandacht. Zitruimte is nog iets van 2x zo groot, met grotere tafeltjes, beeldschermen, etc... Als je wilt slapen wordt je bed netjes opgemaakt met betere kussen en dekens. En voor de liefhebbers is er natuurlijk een pyjama ;)

Dus ja, ik vind het echt nog een stuk beter. Zou ik er het dubbele voor betalen als voor business? No way.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')