quote:
Behoorlijk wat gelosten, waaronder leider Kwiatkowski, en daardoor is Vermote eindwinnaar.quote:1. Arnaud Démare (FDJ)
2. Alexander Porsev (Katusha)
3. Kenny Van Hummel (Vacansoleil-DCM)
4. Niko Eeckhout (An Post - Sean Kelly)
Wielrennen kan niet zonder sponsors maar dit is een stap te ver. Noem het dan gewoon Volta Limburg Hel van het Mergelland (ik moest even googlen dat deze "classic" de HvhM isquote:Op zondag 4 maart 2012 16:57 schreef Waaghals het volgende:
Volta limburg classic
Wat een verkrachting
Aangezien PR in feite één langgerekt parcours is en zo goed als geen lussen maakt is doorsteken verschrikkelijk moeilijk. Zelfs bijna onmogelijk. Beste wat je kan doen is naar de start in Compiegne gaan , en dan ergens een stekje langs het parcours uitkiezen waar je ze wil zien ... (en als dat ver genoeg van de finish is kun je eventueel nog langs in Roubaix zelf . In de velodrome kun je zo binnen, maar daar moet je vroeg genoeg bij zijn ...quote:Op zondag 4 maart 2012 20:13 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik wil dit jaar Parijs Roubaix live gaan bekijken.
Heeft iemand hier die wedstrijd al eens live gezien?
Doelstelling is, om net als bij de Amstel Gold Race en LBL per motor een paar keer door te steken.
Ik zie dat het Bos (indien deze in PR zit dit jaar) vlakbij een afrit van een autosnelweg is.
Is deze afrit die dag afgesloten of niet?
Hoe zit het met het velodrome, Zijn hier kaarten voor nodig, of kan men zo naar binnen wandelen?.
In PR red je dat niet omdat je op die sectoren moet wachten tot de hele meute gepasseerd is om te kunnen vertrekken, en het hele veld daar véél meer uit elkaar passeert dan in de meeste andere koersen.quote:Op zondag 4 maart 2012 21:57 schreef Sjoerd102 het volgende:
Nou dat 1 rechte lijn valt wel mee
http://www.letour.fr/2011/PRX/COURSE/docs/parcours.pdf
Volgens mij kun je van sector 22 doorsteken naar 19 en/of 18
Het Bos kun je dan misschien ook nog pakken.
Over de autosnelweg naar sector 12 en dan richting sector 3
ook op die smalle wegen daar?quote:Op maandag 5 maart 2012 11:58 schreef Sjoerd102 het volgende:
Ik ga ook niet met de auto, maar zoals vermeldt met de motor. Dus parkeren is makkelijker. Je hebt de snelheid van de auto en behendigheid van de fiets
Mooi, VI is toch geen kont aan.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:44 schreef marcodej het volgende:
Belgasport over Simpson. Is al een tijdje bezig.
Ik vind het sowiezo al mooi dat een renner die altijd bezig is geweest iedereen het idee te geven dat hij voornamelijk op het strand lag terwijl hij aan het trainen was nog steeds veel op de fiets zit.quote:Cipollini wil locomotief worden voor Guardini
Mario Cipollini mag dan 44 jaar oud zijn en al 7 jaar gestopt met professioneel fietsen, als het aan de Italiaan zelf ligt stapt hij binnenkort weer op de tweewieler. In de Gazzetta dello Sport geeft hij aan graag Andrea Guardini te helpen om Mark Cavendish te verslaan.
"Andrea heeft talent en koerst op één van mijn fietsen", zegt Cipollini over zijn 22-jarige landgenoot die in dienst van het ProContinentale Farnese Vini-Neri Sottoli alle zes de vlakke ritten in de afgelopen Ronde van Langkawi won. "Wat zou het mooi zijn als ik in de Giro de sprint aantrek voor hem, tegen Cavendish. Hoeveel zeges zouden we pakken?"
Maar dat is niet het enige wat Mooie Mario zich afvraagt. "Wat gebeurt er met het lichaam van een topsporter na zijn carrière? Hoe zou het reageren bij een comeback op het hoogste niveau? Kijk, ik ben bijna 45 maar voel me niet oud. Ik train veel, zowel met amateurs als met profs."
Zijn huidige gewicht van 90 kilogram vindt de voormalig veelwinnaar geen probleem. "8 kilo meer dan toen ik top was. Maar die 8 kilogram zijn spieren. Mijn rug en mijn knie doen wat moeilijk, maar mijn motor is intact. Ik ben in staat om deze weddenschap aan te gaan."
"Ik doe het niet voor het geld. Keerde Michael Schumacher terug in de Formule 1 voor de centen? Nee, voor de passie. Wielrennen is voor mij een religie."
Met dat parcours hebben ze er echt totaal niets te zoeken, maar dat zal ze denk ik weinig uitmaken. Alle ballen op Dumoulin.quote:ANDALUCIA
CAJA RURAL
COFIDIS, LE CREDIT EN LIGNE
SAUR - SOJASUN
PROJECT 1T4I
7 jaar al?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:17 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik vind het sowiezo al mooi dat een renner die altijd bezig is geweest iedereen het idee te geven dat hij voornamelijk op het strand lag terwijl hij aan het trainen was nog steeds veel op de fiets zit.
Zou me zelfs nog benieuwen wat het inderdaad zou zijn op zo'n leeftijd.
quote:Parijs-Roubaix passeert dan toch langs Bos van Wallers-Arenberg
De wielerklassieker Parijs-Roubaix passeert dit jaar op 8 april dan toch langs de mythische kasseistrook van Arenberg, gelegen in het Noord-Franse Bos van Wallers. Dat maakte organisator Amaury Sports Organisation (ASO) dinsdag bekend.
'De plaatselijke kasseien worden zo snel mogelijk gereinigd', verklaarde koersdirecteur Jean-François Pescheux dinsdag in de marge van de derde etappe in Parijs-Nice.
De passage door 'la Drève des Boules d'Hérin', zoals de strook officieel heet, stond een tijdje op de helling omdat er geen akkoord was tussen de bevoegde instanties over de noodzakelijke reiniging van de kasseien. Pescheux weigerde eerder al het Bos van Wallers in het officiële parcours op te nemen omdat de kasseien overwoekerd zijn door mos en de passage dus te gevaarlijk is voor de renners.
Het Bos van Wallers is traditioneel één van de beruchtste passages in Parijs-Roubaix. Door de slechte staat van de kasseien gebeuren er jaarlijks valpartijen, soms met catastrofale gevolgen. Zo brak Johan Museeuw er in 1998 zijn knieschijf na een zware valpartij. In 2005 lieten de organisatoren een met mos overwoekerde 'Hel' al eens links liggen. De 110e editie van Parijs-Roubaix wordt gereden op 8 april. Vorig jaar werd de Helleklassieker gewonnen door Johan Vansummeren.
Ook oliebedrijven brengen Parijs-Roubaix in gevaar
Daarmee zijn niet alle problemen van de baan. Afgelopen zaterdag werd ook bekend dat de CD40 niet gebruikt kan worden in de buurt van het Noord-Franse stadje Denain. Die weg is een verbindingsweg tussen de kasseistroken van Monchaux-sur-Ecaillon en die van Haveluy. De reden is dat die weg te dicht ligt bij petroleumbedrijven uit Valenciennes.
Er mogen geen manifestaties georganiseerd worden in de buurt van deze Sevesobedrijven. De Parijse organisator ASO hoopt dat de prefectuur bijdraait. Anders moet er een alternatieve straat gekozen worden waardoor Parijs-Roubaix langer wordt dan 260km.
quote:Baskische wielerkoersen gered
MADRID - De Ronde van Baskenland en de Clasica San Sebastian zijn voorlopig gered. Dat hebben de organisatoren dinsdag gemeld na het afsluiten van een nieuwe sponsordeal.
De Banco Sabadell maakt het doorgaan van beide koersen in ieder geval tot en met 2013 mogelijk.
Beide koersen, die deel uitmaken van de UCI World Tour, dreigden niet door te gaan omdat de Baskische overheid vanwege de economische crisis als geldschieter was afgehaakt.
De Ronde van Baskenland vindt plaats van 7 tot en met 12 april, de Clasica San Sebastian staat voor 14 augustus op de kalender
Kenny heeft weinig vertrouwen in zijn collega'squote:Aantal dopingcontroles neemt af
AMSTERDAM - Uit een steekproef van NUsport onder 29 Nederlandse profwielrenners blijkt dat twintig van hen in 2012 nog geen bezoek heeft gehad van een dopingcontroleur. Negen renners moesten wel een out of competition test ondergaan.
In het nieuwe nummer van het magazine van NUsport, dat vanaf dinsdag in de winkel ligt, reageren de renners op de eenvoudige vraag.
Slechts één van hem wenst anoniem te blijven. Onder de gevraagde renners bevinden zich Robert Gesink, Thomas Dekker, Lars Boom, Johnny Hoogerland, Bauke Mollema en Wout Poels.
Niemand gezien
De meeste van de renners is het opgevallen dat de controles buiten competitie aan het afnemen zijn.
Joost Posthuma van RadioShack-Nissan, waar ook de broers Fränk en Andy Schleck en Fabian Cancellara rijden, zegt: "Het valt iedereen op dat het afzwakt, vooral het laatste half jaar. Vroeger kwamen ze ook op trainingskampen langs, hadden ze gelijk 25 man. Dit jaar? Niemand gezien."
Angstvallig stil
Tom Stamsnijder van Project 1t4i laat in een reactie weten: "Ik vind het angstvallig stil. Het is aanzienlijk minder."
"Ik had ze eerder en vaker verwacht", zegt Kenny van Hummel van Vacansoleil. "Ik vind het een storende zaak, het is verkeerd. De sport moet schoon blijven."
quote:De kans dat Nick Nuyens zichzelf zal kunnen opvolgen in de Ronde van Vlaanderen is erg klein geworden. Onderzoek toonde aan dat de renner van Saxo Bank-Sungard een klein breuk aan zijn heup en een zware kneuzing aan zijn spieren overgehouden heeft aan zijn val in de openingstijdrit van Parijs-Nice. Nuyens moet veertien dagen rusten en zijn voorbereiding op de voorjaarsklassiekers valt zo in het water. Hij zal waarschijnlijk een streep mogen trekken door zijn ambities.
Gohjah , hij maakte in 2008 al eens een soort come-back voor Rock Racing (werd toen in Californië nog eens 3de in een massaspurt na Boonen en Haussler , maar voor Cavendish (4de) bv) , maar ik zie hem toch niet meer tot zoiets in staat nu ...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:17 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik vind het sowiezo al mooi dat een renner die altijd bezig is geweest iedereen het idee te geven dat hij voornamelijk op het strand lag terwijl hij aan het trainen was nog steeds veel op de fiets zit.
Zou me zelfs nog benieuwen wat het inderdaad zou zijn op zo'n leeftijd.
Nee, maar dat is ook alweer vier jaar terug. Ik vind het vooral leuk dat hij nog steeds actief fietst.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Gohjah , hij maakte in 2008 al eens een soort come-back voor Rock Racing (werd toen in Californië nog eens 3de in een massaspurt na Boonen en Haussler , maar voor Cavendish (4de) bv) , maar ik zie hem toch niet meer tot zoiets in staat nu ...
Karsten Kroon natuurlijkquote:Op woensdag 7 maart 2012 08:17 schreef Steven184 het volgende:
Bij Saxo gaat het ook lekker trouwens. Contador geschorst en formeel ontslagen. Nuyens zal waarschijnlijk het grootste deel van het voorjaar missen, hebben ze nog wat anders over?
Las dat Riis een rentree overweegt, Berzin Furlan, Bontempi en Gotti zijn ook al gepolst. Even de oude stash van Voigt opgraven en gaan met die banaan. Gewiss Saxo Ballan gaat de nieuwe ploeg heten.quote:Op woensdag 7 maart 2012 08:17 schreef Steven184 het volgende:
Bij Saxo gaat het ook lekker trouwens. Contador geschorst en formeel ontslagen. Nuyens zal waarschijnlijk het grootste deel van het voorjaar missen, hebben ze nog wat anders over?
niet alleen voor de fans. De vraag is zo simpel dat iedereen die wel weet.....quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:22 schreef franklop het volgende:
Voor de fans:
Win Het Grote Wielerklassiekerboek !
quote:
kreeg er dorst vanquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:06 schreef TheArt het volgende:
Het zijn wel creatieve antwoordmogelijkheden die andere 3
Vergeet de Volta Limburg Classic nietquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:23 schreef Redefine het volgende:
Heb ook maar even meegedaan. Dit is typisch zo'n boek wat ik eigenlijk wel wil hebben, maar zelf waarschijnlijk nooit zou kopen![]()
Maar goed dat het meerkeuze was, anders had ik de Albert Achterhes Profronde van Drenthe ingevuld. Natuurlijk wel de Nederlandse wielerkoers van het jaar
Die eindigt daar net op punten achterquote:Op woensdag 7 maart 2012 22:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
Vergeet de Volta Limburg Classic niet
quote:41-jarige Niko Eeckhout wint ingekorte Wanzeel Koerse
De 36ste Wanzeel Koerse, traditioneel de eerste kermiskoers van het jaar, werd gewonnen door de 41-jarige Niko Eeckhout. 'Rambo' was in de spurt sneller dan zijn teamgenoot bij An Post-Sean Kelly Gediminas Bagdonas. Pieter Jacobs werd derde voor Laurens De Vreese. De rit werd dertig kilometer ingekort wegens het slechte weer.
Uitslag (135 dln):
1. Niko Eeckhout (An Post-Sean Kellyteam) de 129 km in 3u01:16
2. Gediminas Bagdonas (Lit)
3. Pieter Jacobs op 2:48
4. Laurens De Vreese; 5. Johan Landstrom (Zwe) 3:40; 6. Jelle Wallays 4:07; 7. Evert Verbist 4:40; 8. Jurgen Francois 4:46; 9. Joren Segers 5:00; 10. Thomas Scully (NZl); 11. Kevin Van Melsen; 12. Dmitriy Kosyakov (Rus); 13. Andy Cappelle; 14. Johan Coenen; 15. Chris Macic (NZl); 16. Jonathan Breyne; 17. Kevin Peeters; 18. Daniel Summerhil (NZl); 19. Jens Vandenbussche; 20. Mats Lohne (Noo); 21. Viatcheslav Kuznetsov (Rus); 22. Peter Moortgat; 23. Connor McConvey (Ier); 24. Ian Vansumere; 25. Erwin De Kerf; 26. Oleg Chuzhda (Oek); 27. Ronan McLaughlin (Ier); 28. Anders Newbury (VSt); 29. Sondre Sortveit (Noo); 30. Sebastian Forke (Dui)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |