Slechte slijter als je lang met hem moet overleggen en thuis maar moet hopen dat de whisky smaakt zoals de slijter je wil doen geloven. Mocht je niets proeven van hem?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 14:50 schreef NutKees het volgende:
Na lang overleg met de slijter ben ik gisteren met een fles Aberlour 10yo naar huis gegaan. Was volgens hem de minst riskante whisky, ook qua prijs, met toch nog wat turf/rook smaak voor een beginner. Meteen een glaasje geprobeerd, hij is niet verkeerd en heeft geen overheersend karakter. Maar is misschien net wat te mild voor mijn smaak, ik wacht nog even voordat ik me definitief uitspreek.
Het is vandaag de geboortedag van de 5 jaar geleden overleden whisky- en bierkenner Michael Jackson en dat wordt vandaag herdacht.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:56 schreef maen het volgende:
Wisten jullie al dat het World Whisky Day is?
worldwhiskyday
Behalve zingen en dansen had ie ook al verstand van whisky?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:17 schreef MadMaster het volgende:
Het is vandaag de geboortedag van de 5 jaar geleden overleden whisky- en bierkenner Michael Jackson en dat wordt vandaag herdacht.
Deze MJ had geen verstand van dansen en zingen...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Behalve zingen en dansen had ie ook al verstand van whisky?
Dan heb je vast de goede 2011 editie van de 21 jarige niet gehad....want dat was de dram of the year volgens Jim Murrayquote:Op zondag 25 maart 2012 21:15 schreef Cynix ® het volgende:
Vrijdagavond een paar Old Pulteney gedronken en ondanks de lovende kritieken was ik niet onder de indruk.
Scherpig en niet bijzonder.
Helaas is dat dan een van de meest bevooroordeelde "experts"... hij geeft zelfs toe dat de afkomst van een whisky invloed heeft op zijn waardering ervan.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:01 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Dan heb je vast de goede 2011 editie van de 21 jarige niet gehad....want dat was de dram of the year volgens Jim Murray
Daarom zal er waarschijnlijk ook nooit een 'in memoriam'-dag voor Jim Murray komen...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:01 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Dan heb je vast de goede 2011 editie van de 21 jarige niet gehad....want dat was de dram of the year volgens Jim Murray
^^ verkapte kijk mij eens 35 zijn -postquote:Op woensdag 28 maart 2012 19:12 schreef psychosomatic het volgende:
Die sample is van een Glenlivet 34yo op cask strength (cask #13152). Die ging in mijn geboortejaar in het vat en werd vorig jaar gebotteld. Vanavond mezelf verwennen.
Maar is dat dan iets om trots op te zijn of medelijden mee te hebben?quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:21 schreef pavv het volgende:
[..]
^^ verkapte kijk mij eens 35 zijn -post![]()
Hangt van je referentiekader af. Als je op zoek bent naar een whisky uit je geboortje jaar kan je beter 25 zijn dan 35 maar weer beter 35 dan 50...quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:44 schreef psychosomatic het volgende:
[..]
Maar is dat dan iets om trots op te zijn of medelijden mee te hebben?![]()
Zo zou je het inderdaad ook kunnen bekijken.quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:56 schreef Karstman het volgende:
[..]
Hangt van je referentiekader af. Als je op zoek bent naar een whisky uit je geboortje jaar kan je beter 25 zijn dan 35 maar weer beter 35 dan 50...
In mijn geval wordt het inderdaad lastig om er eentje uit mijn geboortejaar te scoren die nog betaalbaar is.quote:Op donderdag 29 maart 2012 16:56 schreef Karstman het volgende:
Hangt van je referentiekader af. Als je op zoek bent naar een whisky uit je geboortje jaar kan je beter 25 zijn dan 35 maar weer beter 35 dan 50...
En dan is 'ie niet eens per se lekkerder dan een jongere versie.quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:26 schreef golfer het volgende:
[..]
In mijn geval wordt het inderdaad lastig om er eentje uit mijn geboortejaar te scoren die nog betaalbaar is.
Hij zal vast lekker zijn, maar wat een lelijk labelquote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:10 schreef CrashO het volgende:
Mijn nieuwste aanwinst![]()
[ afbeelding ]
Ben wel benieuwd naar deze botteling, laphroaig is wel een van me favo's
ah, de kerst uitvoering, die heb ik ook bij de slijter gezien, maar toch laten staan. mede door het labelquote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:10 schreef CrashO het volgende:
Mijn nieuwste aanwinst![]()
[ afbeelding ]
Ben wel benieuwd naar deze botteling, laphroaig is wel een van me favo's
Inderdaad een afgrijselijk label.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:13 schreef gianni61 het volgende:
ah, de kerst uitvoering, die heb ik ook bij de slijter gezien, maar toch laten staan. mede door het label
smokehead is ook wel een van mijn favorieten tot nu toe.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:23 schreef CrashO het volgende:
True, ik doel eigenlijk ook meer op verpakking in het algemeen. Denk aan blairtons met een ijzeren paard op de dop. Of Smokehead met de metalen geperforeerde koker (al die is wel goed te drinken). Of monkeyshoulder.
Het Fryske Hynder!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 15:23 schreef CrashO het volgende:
True, ik doel eigenlijk ook meer op verpakking in het algemeen. Denk aan Blanton's met een ijzeren paard op de dop.
nee... Ik verwachtte er geen wonderen van, maar dit viel wel heel erg tegen... Wellicht heeft de milde hooikoorts waar ik momenteel last van heb er invloed op gehad, maar ik heb er redelijk de tijd voor genomen...quote:Op zaterdag 31 maart 2012 14:31 schreef Cynix ® het volgende:
Double Black en toch waterig? Niet extra sterk dus, I presume?
quote:Op zondag 1 april 2012 00:01 schreef Winski05 het volgende:
Nu aan de Laphroaig QC, wat een heerlijke dram zeg! Begint steeds meer een favoriete dram van me te worden
Ik heb hem hier ook staan, maar ik heb toch het idee dat ik de normale Laphroaig 10 lekkerder vind. Helaas heb ik die niet hier staan, dus ik kan niet 1 op 1 vergelijken, maar zo uit mijn herinnering was die lekkerder.quote:Op zondag 1 april 2012 00:01 schreef Winski05 het volgende:
Nu aan de Laphroaig QC, wat een heerlijke dram zeg! Begint steeds meer een favoriete dram van me te worden
Daar ben ik het mee eens, ik vind de 10yo nu juist zo lekker omdat hij zo totaal anders is als andere whiskies, en de QC vertroebelt dat een beetje met de extra houtinvloed vind ik. (Niet dat de QC een slechte whisky is, maar de 10yo is een van de whiskies die ik het allerlekkerst vindquote:Op zondag 1 april 2012 13:45 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ik heb hem hier ook staan, maar ik heb toch het idee dat ik de normale Laphroaig 10 lekkerder vind. Helaas heb ik die niet hier staan, dus ik kan niet 1 op 1 vergelijken, maar zo uit mijn herinnering was die lekkerder.
quote:Op zondag 1 april 2012 20:27 schreef Cynix ® het volgende:
Ik heb van deze zondag een soort kliekjesdag gemaakt: eerst een Bowmore 12 yo, toen een restantje Millstone opgemaakt en nu aan de Glenfiddich. Morgen kunnen er 3 flessen naar de glasbak, ruimt ook wel eens lekker op.
En: plaats voor nieuwe dingen!
Smaakt een beetje als Glenfiddich 12 yo.quote:Op zondag 1 april 2012 20:30 schreef DrunkenBuddha het volgende:
[..]![]()
Ik wil ook
Nu ga ik uit wanhoop maar aan de bier lol.
Wat? Bier?quote:Op zondag 1 april 2012 20:48 schreef Biekuh het volgende:
[..]
Smaakt een beetje als Glenfiddich 12 yo.
Oeh, laat even weten wat je er van vind! Ik heb een beetje een liefde-haat relatie met Arran en hik tegen deze fles aanquote:Op woensdag 4 april 2012 10:28 schreef Vertigo69 het volgende:
Gisteren een fles Arran Eagle weten te bemachtigen bij mijn lokale slijter.
Vanavond maar eens kijken hoe hij smaakt. ;-)
Ik heb 'm gehad bij het Whisky Festival Noord Nederland en vond 'm heerlijkquote:Op woensdag 4 april 2012 14:14 schreef XmattX het volgende:
[..]
Oeh, laat even weten wat je er van vind! Ik heb een beetje een liefde-haat relatie met Arran en hik tegen deze fles aan
Ik ben ook heel benieuwd. Ik heb hem sinds maandag, maar heb hem nog niet geopend.quote:Op woensdag 4 april 2012 14:14 schreef XmattX het volgende:
[..]
Oeh, laat even weten wat je er van vind! Ik heb een beetje een liefde-haat relatie met Arran en hik tegen deze fles aan
Tientje of 5 neem ik aan?quote:Op maandag 2 april 2012 20:25 schreef DrunkenBuddha het volgende:
Laphroaig QC gehaald, had er gister echt zin in gekregen.
welnee johquote:
Ok, ga ik doen! Thnx.quote:Op woensdag 4 april 2012 22:26 schreef pavv het volgende:
[..]
welnee joh
Met een beetje zoeken rond de 35 euro te vinden
Zie bijvoorbeeld de links in de OP
HIER zelfs voor nog geen 29 euro...
Damnitquote:Op woensdag 4 april 2012 22:48 schreef XmattX het volgende:
http://whisky.drankvinder.nl/drank_detail.php?drank_id=WH_LAPQC
25,95 plus verzendkosten is de laagste
Er zit nog een hele wereld aan mooie whisky tussen een Islay en een Tomintoul....quote:Op woensdag 4 april 2012 23:39 schreef DrunkenBuddha het volgende:
Volgende keer echt weer een Islay want deze Tomintoul vind ik echt niks...![]()
Zeker!quote:Op donderdag 5 april 2012 08:45 schreef gadeweerd het volgende:
[..]
Er zit nog een hele wereld aan mooie whisky tussen een Islay en een Tomintoul....
Je bedoelt de Select Reserve? Die kreeg ik een paar dagen terug voor mijn verjaardag en ik vind hem juist érg zacht.quote:Op vrijdag 6 april 2012 00:18 schreef hagelslagfabrikant het volgende:
Mn vader heeft een fles Glenrothes Special Reserve in huis gehaald... Zowel in de geur als de smaak zit iets wat me erg tegenstaat, maar ik kan het niet plaatsen... Zelfs met een beetje water erin is ie nog erg scherp...
Door de Vodafone storing pas donderdagochtend vroeg een bestellinkje kunnen plaatsen en vandaag al afgehaald bij een Primera hier 2 straten verder!quote:
Ja, sorry, typoquote:Op vrijdag 6 april 2012 14:39 schreef XmattX het volgende:
[..]
Je bedoelt de Select Reserve? Die kreeg ik een paar dagen terug voor mijn verjaardag en ik vind hem juist érg zacht.
Stoppen ze met Green? Jammer, want dat is best een goede blend.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:32 schreef hagelslagfabrikant het volgende:
Hm, ik lees net dat ze gaan stoppen met Johnnie Walker Green en Gold Label... In plaats daarvan komen ze met Gold Label Reserve en Platinum Label 18YO, die nu alleen nog in Azië verkocht worden...
Jup, ik vind het de beste uit de JW range, erg jammer dat hij eruit gaat... (Het is zelfs een blended (vatted) malt, dus gemaakt met alleen maar single malts, zonder graan-whisky)quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:42 schreef Agiath het volgende:
[..]
Stoppen ze met Green? Jammer, want dat is best een goede blend.
Bron?quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:32 schreef hagelslagfabrikant het volgende:
Hm, ik lees net dat ze gaan stoppen met Johnnie Walker Green en Gold Label... In plaats daarvan komen ze met Gold Label Reserve en Platinum Label 18YO, die nu alleen nog in Azië verkocht worden...
In 1992 is de inhoud van een fles in de EU gestandariseerd naar 700ml.quote:Op woensdag 11 april 2012 15:08 schreef Agiath het volgende:
Heb een fles bowmore 750ml hier staan, maar deze is ook bijna niet meer te krijgen (17y).
Jij bent ook al erg enthousiast zo te lezen ! Tof!quote:Op zondag 15 april 2012 11:30 schreef Karstman het volgende:
Gistermiddag naar "Whisky in Leiden" geweest. Was een erg geslaagd whiskyevent, 200 man in een kerkelijk centrum. Goeie sfeer en een mooi aanbod van de verschillende standhouders, vooral Kintra, Whisky Import Nederland en Van Wees hadden mooie dingen staan. Veel geproefd dus ook. Luc Timmermans had een paar hele oude mooie flessen staan die niet meer in de handel zijn. Niet goedkoop maar erg waard om te proeven.
Grappig ik vind de green label ook erg lekker maar de caol ila en de talisker ook dus dan klopt dat wel weer, wil nu wel die cragganmore en linkwood proberenquote:Op zaterdag 7 april 2012 16:58 schreef XmattX het volgende:
[..]
Jup, ik vind het de beste uit de JW range, erg jammer dat hij eruit gaat... (Het is zelfs een blended (vatted) malt, dus gemaakt met alleen maar single malts, zonder graan-whisky)
Ik snap het wel een beetje: twee van de vier malts die er in gaan (Caol Ila en Talisker, de andere twee zijn Linkwood en Cragganmore) zijn niet aan te slepen, en daar kan vast meer op verdiend worden als single malt.
Nog maar snel even een flesje inslaan
Grappig hoe smaken verschillen, ik (en ik meer die er zo over denken) vind de Signature echt helemaal niks aanquote:Op dinsdag 17 april 2012 10:37 schreef hagelslagfabrikant het volgende:
Was een leuke proeverijWe zijn met 5 man geweest en er waren in totaal ongeveer 50 mensen aanwezig...
Heb de volgende 6 whiskies mogen proeven
-The Balvenie Doublewood 12YO
-The Balvenie Signature 12YO (Batch 4)
-The Balvenie Single Cask 15YO (Cask 7906)
-The Balvenie Peated Cask 17YO
-Highland Park 12YO
-Highland Park Thor 16YO
De doublewood heb ik thuis staan, dus die kende ik al. De signature vonden we alle 5 de lekkerste van de avond. De single cask vond ik aardig, maar niet spectaculair. De peated cask vond ik zelfs zeer matig, zeker voor wat die fles moet kosten. De highland park 12yo is niet echt mijn ding, vond hem niet zo...
En dan het klapstuk van de avond, Thor... Ik vond het een aardige whisky maar niet bijzonder. Hij ruikt erg sterk naar alcohol, zelfs na toevoegen van een scheutje water. Het was wel de 6e van de avond, dus ik had best wat moeite om daar nog even goed de verschillende geuren en smaken uit te halen...
Al met al wel een leuke avond, ga er volgend jaar zeker weer heen
Linkwood brengt geen standaard distillerybotteling op de markt, dus die zul je bij de plaatselijke slijter niet vinden... Wel hebben ze een uitgave in de Flora & Fauna reeks, die wellicht nog bij de speciaalzaken te krijgen is.quote:Op dinsdag 17 april 2012 10:40 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Grappig ik vind de green label ook erg lekker maar de caol ila en de talisker ook dus dan klopt dat wel weer, wil nu wel die cragganmore en linkwood proberen
gepost via mn telefoon, maar de browser had wat kuren...quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:33 schreef Bosbeetle het volgende:
vanwaar exact dezelfde post 3 uur later
stuk voor stuk lekkere whiskys, al ben ik van mening dat je de lekkerste 2 weggeeft.quote:Op donderdag 19 april 2012 13:02 schreef starbeach het volgende:
Zonet bestellingkje geplaatst:
Talisker 10yo
Bunnahabhain 12yo
Laphroaig Quarter Cask
Black bottle blend
En voor anderen waar ik zelf ook van ga proeven:
Bruichladdich The Laddie Ten
Smokehead
Dus ik kom het weekend wel weer door
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |