Ja. Eindhoven is wel een eindje karren, maar ik ga met een paar maten van vroeger, dus dat is wel lachen. Ol' times! (ik word ook oudquote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:08 schreef brother52 het volgende:
1 april in het klokgebouw toch?
Helaas kan ik dan niet. Had ze graag nog een keer gezien. De laatste keer dat ik ze zag is alweer 14 jaar geleden. (damn, ik word oud...)
Pathé Amsterdam?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:14 schreef The_Dean het volgende:
Met Menno én stefanhaan in een bioscoop. En nog 597 andere Fok!kers
Graag gedaan.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:36 schreef Braddie het volgende:
Brother, nog bedankt man!, sorry dat ik er niet was!
Blijft inderdaad een erg toffe band.quote:
Ja, zorgen dat hij linkshandig is en dan heel snel aan mij geven!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:28 schreef Ulx het volgende:
Mooi, mijn laatste opdrachtgever heeft mijn rekening betaald. Ik kan dus wel een gitaartje kopen. Ik ga dus (wat ik al in een eerder topique schreef) voor een Dano 59 (reissue) die ik voor zo'n 300 pop ergens heb zien staan. En waar ik met mijn gelimiteerde gitaarspeeltalent wat accoordjes op heb zitten aanslaan. Ik ga er met een vriend van me naartoe -die man heeft met z'n band net de tweede/derde cd met erg goede reviews uitgebracht, dit ter promotie- een dezer dagen.
Heeft iemand nog tips, dingen waarop ik moet letten/aan moet denken voordat ik hem betaal?
Het gaat dus om zo'n gitaar:
[ afbeelding ]
Yeah, I'm goodquote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:31 schreef brother52 het volgende:
[..]
Ja, zorgen dat hij linkshandig is en dan heel snel aan mij geven!
Was het een witte V geweest, had jij hem mogen hebbenquote:
Je doet serieus toch maar wat...toch?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:52 schreef Braddie het volgende:
http://www.facebook.com/photo.php?v=301126703288030
YEAAH!, ik ben weer blij.
Sorry voor het geluid(Galaxy S2) en sorry dat hij omviel(Precies bij de laatste noot)
Ja, ik klooide maar wat aan, had de gitaar sinds 1 maand weer in m`n handen, en die backingtrack leek me wel wat om gewoon wat te kutten.quote:
Moet kunnen toch?, persoonlijk vind ik dat je doormiddel van gewoon wat rondkloten prima je scales en dergelijke kan leren kennenquote:
Dat doe je toch echt zelf man... je hoeft het niet te luisteren, maar blijkbaar ben je toch wel enigzins benieuwd naar wat ik doe op gitaarquote:
zou ik eerst eens goed kijken naar wattage/ampère/voltage anders blaas je de boel zo opquote:Op woensdag 7 maart 2012 01:34 schreef Braddie het volgende:
Ok.. ik weet niet waarom me dit opeens te binnen schiet maar:
Wat zou er gebeuren als ik in mijn speaker een Celestion G12 gooi?
Heb een speaker liggen (Philips) met 12" woofer, Hoe zou dat klinken?..
Ongeveer de kleur van mijn SGquote:Op woensdag 7 maart 2012 02:23 schreef guitarist het volgende:
Donders wat een mooi kleurtje:
http://www.fender.com/products/search.php?partno=0178200790
Bedoel je deze pagina?quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:18 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik moet echt stoppen met elke keer naar de ibanez pagina te kijken.
Straks heb ik weer een gitaar erbij maar geen geld.
Jaquote:
Dezelfde als backup ernaast lijkt me wel vet.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:12 schreef brother52 het volgende:
Maar dat hoeft toch ook helemaal niet. Dan zit je straks met een stuk of 5 soortgelijke gitaren.
Je kunt veel beter om je heen kijken voor iets wat hele andere karakteristieken heeft. Dat geeft je veel meer mogelijkheden.
Anders is het net hetzelfde als bijvoorbeeld 5 paar All Stars kopen. Dat doe je toch ook niet?
Wacht....verkeerd voorbeeld....
Vorm, pickup configuratie, houtsoorten, type pickups om een paar te noemen...quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:20 schreef ssebass het volgende:
Ik heb al de beste gitaar die ik ooit gehoord en gezien heb. Extra is altijd leuk, wil nog wel een jazzbak en nog een scheurijzer. Wat is trouwens het verschil tussen de ibanez rg, rgd en rga series?
Ik heb nog een supergaaf scheurijzer voor jequote:Op woensdag 7 maart 2012 15:20 schreef ssebass het volgende:
Ik heb al de beste gitaar die ik ooit gehoord en gezien heb. Extra is altijd leuk, wil nog wel een jazzbak en nog een scheurijzer. Wat is trouwens het verschil tussen de ibanez rg, rgd en rga series?
quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:03 schreef Dribbel_ het volgende:
No way dat je die toen perfect kon spelen
Nee ok, perfect is een groot woordquote:Op woensdag 7 maart 2012 16:03 schreef Dribbel_ het volgende:
No way dat je die toen perfect kon spelen
Misschien moet je je gitaar omdraaien want nu zit je hoge E laag maar hij klinkt ook laag dan zit je hoge E dus hoog misschien klinkt hij dan hoger. Als het hoger is is het niet per definitie harder maar jekan het proberen !quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:12 schreef Braddie het volgende:
Trouwens, mijn hoge E klinkt vèèl lager in volume dan de rest van de snaren, enig idee?
quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:16 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Misschien moet je je gitaar omdraaien want nu zit je hoge E laag maar hij klinkt ook laag dan zit je hoge E dus hoog misschien klinkt hij dan hoger. Als het hoger is is het niet per definitie harder maar jekan het proberen !
Dan doet men iets dat heet oefenen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 16:11 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee ok, perfect is een groot woordmaar het lukte me in elk geval zonder te veel fuck-ups bij het loopje, en nu heb ik cònstant last van die fuck-ups.
Hij lukt alweerquote:Op woensdag 7 maart 2012 17:02 schreef BurnaBoy het volgende:
[..]
Dan doet men iets dat heet oefenen.
Schijnt te helpen heb ik vernomen
quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:30 schreef Cynic het volgende:
Heel fijn, wilde gisteren verder gaan met zang opnemen voor mijn eigen bandje, crasht de computer waar alle opnames opstaan waar we al 1,5 jaar mee bezig zijn....![]()
De enige backups die ik heb zijn waar alleen de drums en guides op staan, hopen dat de boel nog van de harde schijf af gehaald kan worden...
En anders alles opnieuw vrees ik....
Ik bied 5 euro.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:07 schreef Gitaarmat het volgende:
Iemand een idee wat een Blue Marvel 12" speaker oplevert?
Zoquote:Op woensdag 7 maart 2012 21:51 schreef The_Dean het volgende:
Ik zit al een tijd te GAS'sen op dat TightMetal pedaal wat Mark gebruikt!
Vaak is er nog behoorlijk wat terug te halen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:30 schreef Cynic het volgende:
Heel fijn, wilde gisteren verder gaan met zang opnemen voor mijn eigen bandje, crasht de computer waar alle opnames opstaan waar we al 1,5 jaar mee bezig zijn....![]()
De enige backups die ik heb zijn waar alleen de drums en guides op staan, hopen dat de boel nog van de harde schijf af gehaald kan worden...
Dat laten we op dit moment doen. Ik weet verder namelijk helemaal niks van computers. Heb vooralsnog de hoop dat het goed komt.quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:53 schreef brother52 het volgende:
[..]
Vaak is er nog behoorlijk wat terug te halen.
De harde schijf gewoon even in een behuizing van een externe disk proppen en die aan een andere pc hangen.
Met een beetje geluk is alleen je OS gecrashed. Dan is alles nog terug te halen. Heb zo al een paar keer heel wat foto's gered.quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:58 schreef Cynic het volgende:
[..]
Dat laten we op dit moment doen. Ik weet verder namelijk helemaal niks van computers. Heb vooralsnog de hoop dat het goed komt.
Toch is dat geluid niet mijn ding te droog te nettjes te weining rock en roll.quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:54 schreef genakt het volgende:
[..]
Zo![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
GASSSSS
Dat nummer wat hij speelt op 4:40 is leuk om te spelen best makkelijk![]()
Denk het niet, hier ligt al teveelquote:Op woensdag 7 maart 2012 23:01 schreef Niles-Crane het volgende:
Dean moet je die twee elementjes nog hebben? (Wilkinson Single Coil en GFS Neck Humbucker)
Ik ken die combi niet, maar denk wel dat het beter wordt dan nu ja.quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:20 schreef Braddie het volgende:
Dean, dat Stratje wat ik heb zou dat beter gaan klinken met 2 texas specials en een P-90 ?
Zit er aan te denken dat ding volgende maand wat te gaan customizen.
Daarvoor is het ook een metal pedaalquote:Op donderdag 8 maart 2012 00:35 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Toch is dat geluid niet mijn ding te droog te nettjes te weining rock en roll.
Maar iedereen zijn ding he
Crasht de computer dan kun je toch gewoon de hardeschijf in een andere computer gooien, als de harde schijf kaduuk is, is het idd erg kloten!quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:30 schreef Cynic het volgende:
Nee, geen idee wie jij bent, dus kon je ook niet herkennenquote:Op donderdag 8 maart 2012 11:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Hey dean ook bij die filmik zie het nu op de foto, jammer dat ik jullie niet gesproken heb...
HA JE BENT GESPOT MET LIEN seconde tienquote:Op donderdag 8 maart 2012 13:00 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee, geen idee wie jij bent, dus kon je ook niet herkennen
Noh ik ben bosbeetle.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:00 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Nee, geen idee wie jij bent, dus kon je ook niet herkennen
quote:Gitaarbouwer Fender naar de beurs
SCOTTSDALE (AFN) - De legendarische Amerikaanse gitaarbouwer Fender, die popidolen als Jimi Hendrix, Eric Clapton en Kurt Cobain van instrumenten voorzag, gaat naar de beurs. Het concern heeft hiervoor een verzoek ingediend bij de Amerikaanse toezichthouder SEC, maakte Fender donderdag bekend.
De beursgang moet het bedrijf 200 miljoen dollar (154 miljoen euro) opleveren. De helft van dat bedrag zal worden gebruikt voor het aflossen van schulden. De beursgang wordt begeleid door onder meer de zakenbanken JP Morgan en Wells Fargo.
Fender Musical Instruments, zoals de volledige naam luidt, werd in 1946 opgericht door Leo Fender. Hij deed de onderneming in 1965 voor 13 miljoen dollar over aan het mediaconcern CBS. De verkoop van elektrische gitaren maakte vervolgens een enorme groei door. In 1985 werd het bedrijf overgenomen door een groep toegewijde werknemers en investeerders.
Het bekendste model van Fender is de legendarische Stratocaster. Deze gitaar werd in 1967 onsterfelijk gemaakt toen Jimi Hendrix een exemplaar in brand stak tijdens het popfestival in Monterey. Fender verkoopt ook andere gitaarmerken met een rijke historie zoals Gretsch. Het bedrijf verwierf daarvoor in 2002 de productie- en marketingrechten. Gretsch, in 1883 opgericht door Fred Gretsch, miste in de jaren '60 en '70 de boot door de populariteit van de psychedelische en de hard rock en verloor veel klanten aan Fender.
Ok, ik zit te kijken voor een P-90 in te brug, en gewoon 2 simpele Single Coils in de neck en mid(Fat 50`s zijn me te duur, nog iemand anders eventueel wat in de aanbieding?)quote:Op donderdag 8 maart 2012 06:24 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ik ken die combi niet, maar denk wel dat het beter wordt dan nu ja.
Een vriend van me is gitaar bouwer, die geeft me altijd leuke kortingen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:05 schreef Dribbel_ het volgende:
En hoe denk je die erin te gaan krijgen, als je dat in de winkel laat doen betaal je zo 100-150 euro daarvoor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |