abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108659994
http://www.rijksoverheid.(...)r-naturalisatie.html

Hoe verhoudt dit zich in de volgende gevallen

1: geboren in Marokko, 2 marokaanse ouders
2: geboren in Nederland, 2 marokaanse ouders
3: geboren in Nederland, 1 marokaanse en Nederlandse ouder

Mij lijkt dit het beste

1: geen recht op Nederlandse nationaliteit zonder opgave Marokkaanse
2: idem
3: alleen Nederlandse nationaliteit
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 3 maart 2012 @ 12:35:04 #2
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_108660054
Dit volg ik even. Kijken hoe mensen over 2 nationaliteiten denken. :7
pi_108660108
4. geboren in Marokko, 2 Nederlandse ouders

Wat is je mening daar over?
pi_108660270
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:36 schreef Stampie22 het volgende:
4. geboren in Marokko, 2 Nederlandse ouders

Wat is je mening daar over?
Lijkt me niet waarschijnlijk maar sws Nederlands
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_108660284
5 In aanraking geweest met justitie :W

6 Of is dit geen auslander raus topic ? :?
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  zaterdag 3 maart 2012 @ 12:43:33 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_108660314
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://www.rijksoverheid.(...)r-naturalisatie.html

Hoe verhoudt dit zich in de volgende gevallen

1: geboren in Marokko, 2 marokaanse ouders
2: geboren in Nederland, 2 marokaanse ouders
3: geboren in Nederland, 1 marokaanse en Nederlandse ouder

Mij lijkt dit het beste

1: geen recht op Nederlandse nationaliteit zonder opgave Marokkaanse
He, heb je een manier gevonden om de Marokkaanse grondwet te wijzigen ?
quote:
2: idem
3: alleen Nederlandse nationaliteit
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_108660454
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:43 schreef mvdejong het volgende:

[..]

He, heb je een manier gevonden om de Marokkaanse grondwet te wijzigen ?

[..]

Ene ben wij effe geluk dat de Marokkaanse grondwet in Nederland niet boeit
pi_108660509
Je vraagt ons iets te vinden over mensen puur op basis van de paspoorten van de ouders en de plek op aarde waarop deze persoon de baarmoeder heeft verlaten.

Kots. Bah, flikker op met je stimatiserende hokjesdenkerij. Ga je schamen.
pi_108660553
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:50 schreef beerten het volgende:
Je vraagt ons iets te vinden over mensen puur op basis van de paspoorten van de ouders en de plek op aarde waarop deze persoon de baarmoeder heeft verlaten.

Wou al zeggen, grenzen zijn zo vorige eeuw in deze tijden van globalisatie :').
pi_108660581
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:50 schreef beerten het volgende:

Lees het wetvoorstel effe :w

Veel succes in Noord Korea
pi_108660729
ik zie het iets anders...

marrokaan (geboren in marroko), nederlandse ouders, spreekt de taal niet goed, heeft strafblad, werkt niet etc. maar heeft paspoort (NL)

* nationaliteit * (geboren in * vul hier land in *), buitenlandse ouders, spreekt de taal, niet bekend bij de politie, werkt/studeert, krijgt geen paspoort (NL)

discriminatie of niet? ik vind, zoals een paar mensen hierboven, dat grenzen iets van het verleden zijn. nationaliteit verdwijnt langzaam, maar zeker en dat is maar goed ook.
pi_108660807
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:57 schreef chrisje013 het volgende:
ik zie het iets anders...

marrokaan (geboren in marroko), nederlandse ouders, spreekt de taal niet goed, heeft strafblad, werkt niet etc. maar heeft paspoort (NL)

* nationaliteit * (geboren in * vul hier land in *), buitenlandse ouders, spreekt de taal, niet bekend bij de politie, werkt/studeert, krijgt geen paspoort (NL)

discriminatie of niet? ik vind, zoals een paar mensen hierboven, dat grenzen iets van het verleden zijn. nationaliteit verdwijnt langzaam, maar zeker en dat is maar goed ook.
Wat bedoel je?
pi_108662008
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lees het wetvoorstel effe :w

Veel succes in Noord Korea
Het is geen voorstel. Het is een bekrompen gedachte.
pi_108662053
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:35 schreef Jellereppe het volgende:
Dit volg ik even. Kijken hoe mensen over 2 nationaliteiten denken. :7
Handen af van mijn dubbele nationaliteit.

Ik vind het behoorlijk belachelijk: wat precies zou de doelstelling van deze wet moeten zijn, wat probeer je te bereiken? Volgens mij - maar ik ben niet zo thuis in vreemdelingenrecht - bereik je daarmee alleen, dat je niet meer iemands nationaliteit kunt intrekken om vervolgens diegene tot ongewenst vreemdeling te verklaren. Wat je in ieder geval niet bereikt, is dat personen die slecht ingeburgerd zijn, opeens gaan inburgeren. Volgens mij wordt er zelfs een uitzondering gemaakt voor mensen die hun eerste nationaliteit niet KUNNEN opgeven; als je die uitzondering niet maakt, dan is zo'n wet trouwens waarschijnlijk ongrondwettig (maakt immers onderscheid naar ras/ethniciteit; het zijn maar een handvol landen, waar je je nationaliteit niet kunt opgeven) en - de rechter kan niet aan de grondwet toetsen - ook waarschijnlijk in strijd met internationaal recht (daaronder begrepen Europees recht) waaraan de rechter te toetsen heeft. Dan mist het gewoon rechtsgevolg.

De overlastveroorzakende ghetto-jeugd is vaak al 2de- of 3degeneratieallochtoon en heeft niet zo'n banden met het land van afkomst van hun ouders; die geven die nationaliteit net zo makkelijk weer weg en gaan gewoon door met het veroorzaken van overlast en criminaliteitsexplosies.

Wat bereik je er wel mee? Dat zo'n 150 + 75 (tweede + eerste kamer) mensen er een halve dag bezig zijn, over te vergaderen (keer het uurloon!), dat een tiental RvS wetgevingsjuristen (keer het uurloon!) ermee aan de slag gaat, dat journalisten, juristen enzovoort (keer het uurloon!) daarover - in plaats van over iets nuttigs - gaan schrijven, en tenslotte, dat er geprocedeerd gaat worden tot aan het Europese Hof voor de Rechten van de Mens (als je pech hebt, ook nog eens grotendeels op toevoegingen/overheidsgefinancierde rechtsbijstand, zodat de Staat der Nederlanden de advocaatskosten én de griffiegelden én de deurwaarderskosten betaalt) om vast te (laten) stellen of de wet onverbindend is. Keer het uurloon van niet alleen de advocaten en deurwaarders, maar ook griffiers en rechters.
Reken uit je economische schade van deze wet.

Maar, de PVV heeft haar kiezers weer een bot toegegooid.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 13:41:09 #15
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_108662079
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:40 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ik vind het behoorlijk belachelijk: wat precies zou de doelstelling van deze wet moeten zijn, wat probeer je te bereiken? Volgens mij - maar ik ben niet zo thuis in vreemdelingenrecht - bereik je daarmee alleen, dat je niet meer iemands nationaliteit kunt intrekken om vervolgens diegene tot ongewenst vreemdeling te verklaren. Wat je in ieder geval niet bereikt, is dat personen die slecht ingeburgerd zijn, opeens gaan inburgeren. Volgens mij wordt er zelfs een uitzondering gemaakt voor mensen die hun eerste nationaliteit niet KUNNEN opgeven; als je die uitzondering niet maakt, dan is zo'n wet trouwens waarschijnlijk ongrondwettig (maakt immers onderscheid naar ras/ethniciteit; het zijn maar een handvol landen, waar je je nationaliteit niet kunt opgeven) en - de rechter kan niet aan de grondwet toetsen - ook waarschijnlijk in strijd met internationaal recht (daaronder begrepen Europees recht) waaraan de rechter te toetsen heeft. Dan mist het gewoon rechtsgevolg.

De overlastveroorzakende ghetto-jeugd is vaak al 2de- of 3degeneratieallochtoon en heeft niet zo'n banden met het land van afkomst van hun ouders; die geven die nationaliteit net zo makkelijk weer weg en gaan gewoon door met het veroorzaken van overlast en criminaliteitsexplosies.

Wat bereik je er wel mee? Dat zo'n 150 + 75 (tweede + eerste kamer) mensen er een halve dag bezig zijn, over te vergaderen (keer het uurloon!), dat een tiental RvS wetgevingsjuristen (keer het uurloon!) ermee aan de slag gaat, dat journalisten, juristen enzovoort (keer het uurloon!) daarover - in plaats van over iets nuttigs - gaan schrijven, en tenslotte, dat er geprocedeerd gaat worden tot aan het Europese Hof voor de Rechten van de Mens (als je pech hebt, ook nog eens grotendeels op toevoegingen/overheidsgefinancierde rechtsbijstand, zodat de Staat der Nederlanden de advocaatskosten én de griffiegelden én de deurwaarderskosten betaalt) om vast te (laten) stellen of de wet onverbindend is. Keer het uurloon van niet alleen de advocaten en deurwaarders, maar ook griffiers en rechters.

Relax meid.

Ik heb ook twee nationaliteiten. ;)
pi_108662178
Nou relax, relax.. De overheid zou zich bezig moeten houden met het oplossen van problemen, en niet zo zeer met het er "leuk uitzien". Wat we nu hebben is zeg maar analoog aan de situatie dat het huis vol rommel, troep en spinnenwebben staat, de baby met een poepluier hongerig ligt te blèren, terwijl de moeder des huizes de hele dag bezig is de nagels te lakken en het haar te doen, en de vader der huizes met een biertje op de bank voetbal zit te kijken.

We betalen met z'n allen het salaris van dat stelletje populisten in Den Haag, en de bedoeling is dat we er met z'n allen beter van worden, omdat iemand de problemen die er spelen overkoepelend aanpakt. En dat doen ze dus niet. In elk normaal bedrijf zou je, als je zich veel met iets anders bezig houdt dan waarvoor je bent ingehuurd, ontslagen worden.
pi_108662242
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:40 schreef Sessy het volgende:

[..]

Niet geboren uit een Nederlandse ouder = geen Nederlands paspoort
Geen Nederlands paspoort maar je wil het aanvragen = je mag geen andere nationaliteit
Je bent Nederlander en je wil een andere netionaliteit = je moet Nederlandse nationaliteit opgeven
pi_108662292
Lijkt me 100% duidelijk
pi_108662370
Diego - ik snap de strekking van de wet best, maar wat wil je ermee *bereiken*? En dan graag even in economische/objectieve zin; met gevoelens kan het staats- en bestuursrecht niet zo veel (sterker nog: een zuiver emotioneel belang wordt niet als belang in de zin van het bestuursrecht aangemerkt; vaste AB-Raad van State rechtspraak).

Ik neem aan, dat wat men uiteindelijk wil bereiken, een aanpak van de overlastveroorzakende ghetto-jeugd is. Prima doelstelling. Het probleem is dat deze wet wel handen vol geld kost - net als elke wet trouwens - maar die doelstelling onmogelijk kan bereiken. Als je doelstelling de aanpak van ghetto-jeugd is, maak dan een wet die er ook maar enige kans op heeft, effectief te zijn. Met deze wet de ghetto-jeugd aanpakken, is zo iets als met een waterpistool en een speelgoedgranaat een aanslag proberen te plegen: absoluut ondeugdelijk.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 13:53:47 #20
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_108662496
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Geen Nederlands paspoort maar je wil het aanvragen = je mag geen andere nationaliteit
Je bent Nederlander en je wil een andere netionaliteit = je moet Nederlandse nationaliteit opgeven
Vertel mij eens wat de voordelen hiervan zijn en wat de tegenwoordige problemen zijn met betrekking tot jouw hypothese.
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 3 maart 2012 @ 13:55:11 #21
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_108662530
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Behoorlijk kortzichtig en niet goed beargumenteerd. En de mensen met buitenlandse ouders en twee nationaliteiten die een studie doen en gewoon werken. Deze mensen betalen ook belasting en dragen bij aan de Nederlandse samenleving.

Om mensen met twee nationaliteiten op een hoop te gooien. Daarnaast kun je bij een behoorlijk aantal landen je nationaliteit niet opgeven.

En daarnaast mag Nederland zich inderdaad bezighouden met belangrijkere zaken. Stimuleren van de economie en bestrijding van de crisis. :r
pi_108662546
Nee, doel is om er voor te zorgen dat iedere Nederlander slechts een nationalitieit heeft

Door die 3 regels toe te passen kan je dat bereiken
  zaterdag 3 maart 2012 @ 13:56:17 #23
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_108662578
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, doel is om er voor te zorgen dat iedere Nederlander slechts een nationalitieit heeft

Als dat je enige doel is dan neem ik dit hele topic niet eens serieus. Get a life. :')
  zaterdag 3 maart 2012 @ 13:58:36 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_108662635
Zolang het niet over politici/militairen en nog wat uitzonderingen gaat, vind ik het een non-issue

Zelf heb ik wel afstand gedaan van de NL-nationaliteit. Maar dat heeft meer fiscale aspecten.
Maar ook omdat ik eigenlijk vind dat een burger ook (net zoals een schip :P )niet onder twee vlaggen kan varen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 3 maart 2012 @ 13:59:01 #25
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_108662646
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Beantwoord mijn vraag eens als je werkelijk zo serieus bent.
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 3 maart 2012 @ 14:20:11 #26
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_108663288
quote:

En waarom zou dat een doel moeten zijn?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_108668746
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 14:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

En waarom zou dat een doel moeten zijn?
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:58 schreef Hyperdude het volgende:
Maar ook omdat ik eigenlijk vind dat een burger ook )niet onder twee vlaggen kan varen.
En dubbele nationaliteit is gedeelde loyaliteit
pi_108668839
quote:
13s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 13:55 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Behoorlijk kortzichtig en niet goed beargumenteerd. En de mensen met buitenlandse ouders en twee nationaliteiten die een studie doen en gewoon werken. Deze mensen betalen ook belasting en dragen bij aan de Nederlandse samenleving.

Om mensen met twee nationaliteiten op een hoop te gooien. Daarnaast kun je bij een behoorlijk aantal landen je nationaliteit niet opgeven.

En daarnaast mag Nederland zich inderdaad bezighouden met belangrijkere zaken. Stimuleren van de economie en bestrijding van de crisis. :r
Andere nationaliteit niet kunnen of willen opgeven = geen Nederlandse nationaliteit

Vraag maar aan de tienduizenden Grieken, Italianen, Portugezen, Spanjaarden, etc die in Nederland wonen voor de laatste 30 jaar
  zaterdag 3 maart 2012 @ 17:14:30 #29
8252 mvdejong
pi_108669126
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En dat de Nederlandse grondwet in Marokko niet boeit.
Heel simpel : je bent een Marokkaans (of bijv. Turks) staatsburger vanaf het moment dat je geboren bent, en je kunt daar nooit vanaf komen. En hoeveel andere paspoorten je ook hebt, je kunt dus altijd weer probleemloos een Marokkaans (...) paspoort aanvragen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
pi_108669278
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:14 schreef mvdejong het volgende:

[..]

En dat de Nederlandse grondwet in Marokko niet boeit.
Heel simpel : je bent een Marokkaans (of bijv. Turks) staatsburger vanaf het moment dat je geboren bent, en je kunt daar nooit vanaf komen. En hoeveel andere paspoorten je ook hebt, je kunt dus altijd weer probleemloos een Marokkaans (...) paspoort aanvragen.
Geen Nederlandse nationaliteit dan

Vervolgens ook iedere Marokkaan die geen Nederlandse pas heeft uitzetten na het uitzitten van de straf
pi_108669322
Bij iedere veroordeling
  zaterdag 3 maart 2012 @ 17:42:44 #32
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_108670062
Optie 10 wereld paspoort.. Gast, keer op keer weer die domme discussies.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  zaterdag 3 maart 2012 @ 17:55:51 #33
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_108670532
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

[..]

En dubbele nationaliteit is gedeelde loyaliteit
Die loyaliteit heeft geen moer te maken met het papiertje. Die zal dus ook echt niet verdwijnen wanneer je het paiertje afpakt.
pi_108670647
Ga je eerst eens inlezen
pi_108670915
De Koninklijke familie gaat vrijuit?
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:08:57 #36
-1 #ANONIEM
Integere Lul
pi_108670924
Ik hoef gelukkig niet te concluderen dat TS een achterlijke boerenlul is.

[ Bericht 11% gewijzigd door o.us op 03-03-2012 18:09:12 ]
Feyenoord Rotterdam
pi_108671162
Internet hooligan
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:18:13 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108671176
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ga je eerst eens inlezen
Linkje?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 18:45:39 #39
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_108671925
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 17:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ga je eerst eens inlezen
Ga jij je eerst maar eens inlezen.
  † In Memoriam † zaterdag 3 maart 2012 @ 18:46:51 #40
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108671961
quote:
Het wetsvoorstel wordt binnenkort naar de Tweede Kamer gestuurd. Op dat moment is het wetsvoorstel en de reactie van het kabinet op het advies van de Raad van State openbaar.
pi_108673287
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Ga jij je eerst maar eens inlezen.
Argumenteren door een kleuter
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:38:11 #42
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_108673549
Ouderwetse DiegoArmandoMaradona topic, soms is het hard, zacht, vloeibaar of een combinatie maar uiteindelijk is het altijd stront :D
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:52:05 #43
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_108673933
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Argumenteren door een kleuter
Ik pas me gewoon aan jouw niveau aan hoor.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:21:14 #44
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_108677187
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:38 schreef DAMH het volgende:
Ouderwetse DiegoArmandoMaradona topic, soms is het hard, zacht, vloeibaar of een combinatie maar uiteindelijk is het altijd stront :D
Ik moest lachen, echt waar. :@
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:23:13 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108677246
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:38 schreef DAMH het volgende:
Zou hij zich nou nooit afvragen waarom het altijd weer op dit soort bagger uitkomt?
pi_108677267
Heel simpel, Marokkanen kunnen niet van hun Marokkaans paspoort af en zodoende kan onze regering hoog of laag springen, er zal niets veranderen.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:27:27 #47
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_108677364
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zou hij zich nou nooit afvragen waarom het altijd weer op dit soort bagger uitkomt?
Het kon een goede topic worden. Maar hij beargumenteerd zijn standpunt nooit. En dan kun je dit soort baggertopics verwachten. :{

11. Marokkanen 2 nationaliteiten = geen Marokkaan. :')
pi_108677431
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:23 schreef stephano_mc het volgende:
Heel simpel, Marokkanen kunnen niet van hun Marokkaans paspoort af en zodoende kan onze regering hoog of laag springen, er zal niets veranderen.
Tuurlijk wel - Marokkanen krijgen simpelweg geen NL paspoort meer. Zelfs al steken ze hun Marokkaanse paspoort in de fik, urineren ze op de Marokkaanse vlag, maken ze een schilderij van de profeet terwijl deze een varken anaal bevredigt en roepen ze luidkeels dat de koning van Marokko een aap is... ze blijven in de ogen van onze bewindslieden Marokkaans in hart en nieren.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 21:37:06 #49
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_108677728
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:29 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Tuurlijk wel - Marokkanen krijgen simpelweg geen NL paspoort meer. Zelfs al steken ze hun Marokkaanse paspoort in de fik, urineren ze op de Marokkaanse vlag, maken ze een schilderij van de profeet terwijl deze een varken anaal bevredigt en roepen ze luidkeels dat de koning van Marokko een aap is... ze blijven in de ogen van onze bewindslieden Marokkaans in hart en nieren.
Er zijn al plannen voor een wetsvoorstel dat buitenlanders minimaal het minimumloon verdienen, een tweejarige beroepsopleiding hebben gevolgd of twee jaar werkervaring hebben. Voordat ze in aanmerking kunnen komen voor het Nederlanderschap.

Maar jouw plan gaat wel heel erg ver. Tenzij goed geïntegreerd (zie eisen boven) zie ik het probleem van een dubbele nationaliteit niet. Loyaliteit heeft niks te maken met een papiertje.
pi_108677752
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:37 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Er zijn al plannen voor een wetsvoorstel dat buitenlanders minimaal het minimumloon verdienen, een tweejarige beroepsopleiding hebben gevolgd of twee jaar werkervaring hebben. Voordat ze in aanmerking kunnen komen voor het Nederlanderschap.

Maar jouw plan gaat wel heel erg ver. Tenzij goed geïntegreerd (zie eisen boven) zie ik het probleem van een dubbele nationaliteit niet. Loyaliteit heeft niks te maken met een papiertje.
Dat snap jij. Dat snap ik.
Maar onze regering.. tsja.
pi_108690197
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:37 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Zal me allemaal aan mijn reet roesten, ze krijgen alleen geen Nederlandse pas zonder dat ze hun Marokkaanse pas verliezen
pi_108690261
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 21:23 schreef stephano_mc het volgende:
Het enige wat verandert is dat Marokkanen geen Nederlands pas hebben of kunnen krijgen
  zondag 4 maart 2012 @ 14:56:35 #53
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_108696685
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Het enige wat verandert is dat Marokkanen geen Nederlands pas hebben of kunnen krijgen
Dus dan ontneem je hen de kans op het verkrijgen van de Nederlandse nationaliteit. Ondanks dt ze voldoen aan alle voorwaarden. En dat doordat er regels zijn die buitenhun om geregeld zijn en waaraan zijzelf niets aan kunnen doen?

Enige wat je als overheid kan eisen dat je je moet inspannen om van je oude nationaliteit af te komen. Of je dat nou lukt of niet.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_108697193
Nietwaar, Nederland is als enige verantwoordelijk voor wie staatsburger kan worden
  zondag 4 maart 2012 @ 17:52:43 #55
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_108705424
quote:

[..]

En dat is natuurlijk ook eigenlijk het doel dat je voor ogen hebt. Met loyaliteit heeft het geen moer te maken. Maar gelukkig heb jij niet zo veel in te brengen.
pi_108705717
Waarom is het eigenlijk boeiend als mensen 2 paspoorten hebben?

Leveren ze een gevaar op?
Kosten ze extra geld?

Ik vind dit zo een zinloze discussie laat mensen lekker hun 2 paspoorten houden. Door het te verbieden levert veel Marokkaans- en Turks-Nederlanders veel problemen en bureaucratie op om met hun ouders op vakantie te gaan e.d.
pi_108712700
quote:

[..]

Nee Diego, ook Zweden, Noorwegers, Duitsers, Amerikanen, Argentiniërs, Finnen, Russen, Mongolen, en nog zo'n 340 nationaliteiten kunnen dan geen Nederlandse pas krijgen (zonder de eigen pas op te geven). Daarnaast kunnen de Nederlanderse expats die bijvoorbeeld in Australië, Hongkong, Amerika, of gewoon België of Duitsland wonen, daar niet een tweede nationaliteit aanvragen zonder de Nederlandse te verliezen (en ik zou zelf benieuwd zijn hoe het dan gaat met bijv. de AOW waarvoor ze - toen ze in Nederland woonden - gewoon premie hebben betaald; als ze geen burger meer zijn, hebben ze dan nog wel recht op AOW?)

Bovendien, zoals gezegd: als je geen uitzondering maakt voor de mensen die hun oorspronkelijke nationaliteit niet kúnnen opgeven, zoals Marokkanen, dan heb je al snel dat die wet ongrondwettig en in strijd met verdragen is, en gewoon voor dat deel "niet bestaat". Dus dan heb je nog niet wat je wilt.
pi_108722986
Je ziet dingen die er niet zijn, zou professionele hulp inroepen

Is gewoon heel makkelijk, alleen Nederland bepaalt wie Nederland is of mag worden
  zondag 4 maart 2012 @ 22:42:42 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108723158
Ja, dat is helemaal waar.
pi_108723258
Weet ik dus gewoon of nationaliteit opgeven of geen NL
  zondag 4 maart 2012 @ 22:45:26 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108723318
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 22:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen als Nederland dat bepaalt.
pi_108723569
Dat doen ze
  zondag 4 maart 2012 @ 22:50:26 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_108723617
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 22:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat doen ze
Ze doen het toch niet?
  zondag 4 maart 2012 @ 23:01:39 #64
8252 mvdejong
pi_108724202
Ik hoop niet dat TS bij de PVV gaat, dan gaat zelfs van die partij het niveau nog omlaag.
  zondag 4 maart 2012 @ 23:02:08 #65
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108724234
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 22:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat kan dus niet in Marokko. Behalve bij die landen (het zijn er 17) moet je gewoon afstand doen van je andere nationaliteit als je nederlander wil worden, dat is dus al zo.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_108724825
Dus de uitzondering afschaffen
  zondag 4 maart 2012 @ 23:14:58 #67
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108724921
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 23:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus de uitzondering afschaffen
Dat kan niet, je kunt geen afstand doen van de marokkaanse nationaliteit zelfs al zou je het willen.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_108725425
Dus net als ze de rest geen NL als je een andere nationalitieit hebt
  zondag 4 maart 2012 @ 23:27:50 #69
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108725503
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 23:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus net als ze de rest geen NL als je een andere nationalitieit hebt
dus uit die 17 landen kan niemand de nederlandse nationaliteit krijgen.
Een gedicht over Maanvis
pi_108725560
Inderdaad en ook graag uitzetten bij een veroordeling
  maandag 5 maart 2012 @ 07:20:31 #71
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_108731150
Dit topic :')
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_108732957
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 07:20 schreef gohan16 het volgende:
Dit topic :')
Tvp hoeft niet meer
pi_108735209
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 23:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dus uit die 17 landen kan niemand de nederlandse nationaliteit krijgen.
En er kunnen uit die landen geen kinderen geadopteerd worden.

Een detail, maar toch.
pi_108754890
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 22:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je ziet dingen die er niet zijn, zou professionele hulp inroepen

Is gewoon heel makkelijk, alleen Nederland bepaalt wie Nederland is of mag worden
Haha. Ha. Ha.

Ooit gehoord van het feit dat Europese regels vóór nationale regels gaan, en directe rechten scheppende bepalingen van internationaal recht ook?
  maandag 5 maart 2012 @ 22:03:56 #75
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_108762209
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 12:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat maakt weinig uit als men hier in Nederland bij de Nederlandse burgerlijke stand automatisch je pasgeborene aanmeldt als iemand met zowel de Nederlandse als Marokkaanse nationaliteit (en je bovendien de Marokkaanse lijst van voorgeschreven voornamen voorlegt). :{
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_109570622
Iedereen in Nederland heeft Nederlandse nationaliteit of een andere(of meerdere andere) nationaliteit en iedere Nederlander mag maar een nationaliteit

Dit in de wet vast leggen en alles is opgelost.

Kan je ook nog iedere maand een boeinglading met criminelen droppen in Ankara en Rabat
pi_109571073
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iedereen in Nederland heeft Nederlandse nationaliteit of een andere(of meerdere andere) nationaliteit en iedere Nederlander mag maar een nationaliteit

Kan je ook nog iedere maand een boeinglading met criminelen droppen in Ankara en Rabat
Heb je zelf eigenlijk enkel en alleen de Nederlandse nationaliteit?
  dinsdag 27 maart 2012 @ 16:37:23 #78
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_109572068
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 15:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Dat kan niet, dan overtreden we bepaalde verdragen die we getekend hebben ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_109572195
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:37 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat kan niet, dan overtreden we bepaalde verdragen die we getekend hebben ;).
Welke?

Knap verdrag dat regelt wie Nederland wel en niet de nationaliteit mag geven :')
pi_109579244
quote:

Wat is er dan opgelost?
pi_109582329
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 19:51 schreef k_man het volgende:

[..]

Wat is er dan opgelost?
Iedereen in Nederland 1 nationaliteit, iedereen met een Nederlandse pas, slechts een nationaliteit
  dinsdag 27 maart 2012 @ 20:59:13 #82
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_109582726
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 20:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Iedereen in Nederland 1 nationaliteit, iedereen met een Nederlandse pas, slechts een nationaliteit
De vraag is niet wat het resultaat is, de vraag is wat er dan opgelost is.
pi_109582932
Ik heb ook twee nationaliteiten. Ik ben echter geen Marokkaan. Ik kan mijn andere nationaliteit niet afstaan (land staat dat niet toe), dus dat wordt een probleem. Hoe wil men dat oplossen? :)
The search for perfection begins with detecting imperfection
pi_109583027
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:03 schreef SummerSunshine het volgende:
Ik heb ook twee nationaliteiten. Ik ben echter geen Marokkaan. Ik kan mijn andere nationaliteit niet afstaan (land staat dat niet toe), dus dat wordt een probleem. Hoe wil men dat oplossen? :)
Onder 23: Kiezen, kan je niet kiezen geen NL
Boven de 23: Niks
Geboren: NL of andere nationaliteit
pi_109583047
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 20:59 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

De vraag is niet wat het resultaat is, de vraag is wat er dan opgelost is.
De dubbele nationaliteit bestaat niet meer, criminelen zonder NL pas kan je de grens over donderen
pi_109583295
Ik vind het een belachelijk wetsvoorstel, maar wat ik nog veel belachelijker vind is dat TS het terugbrengt tot Marokkanen terwijl het over alle nationaliteiten gaat.
pi_109583463
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:09 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik vind het een belachelijk wetsvoorstel, maar wat ik nog veel belachelijker vind is dat TS het terugbrengt tot Marokkanen terwijl het over alle nationaliteiten gaat.
Gaat om alle nationaliteiten

In Nederland wonen = alleen mogelijk met 1 nationaliteit
Nederland zijn = Alleen als je geen andere nationaliteit hebt
pi_109583773
Lekker boeiende discussie ook; alsof iemand met een tweede nationaliteit ineens een tweederangs burger is en iemand met één nationaliteit de beste burger die een land zich kan wensen?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_109583862
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:17 schreef Five_Horizons het volgende:
Lekker boeiende discussie ook; alsof iemand met een tweede nationaliteit ineens een tweederangs burger is en iemand met één nationaliteit de beste burger die een land zich kan wensen?
Dat zegt niemand, ga lekker verder met je non-issue discussie
pi_109583961
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat zegt niemand, ga lekker verder met je non-issue discussie
Ik raad je aan normaal in te gaan op reacties in je topic(s). Ik weet dat dat lastig is, maar zeker wel gewenst.
pi_109584133
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gaat om alle nationaliteiten
Prima dat je tot het inzicht bent gekomen dat de TT anders zou moeten. Ik heb alvast een TT wijziging voor je aangevraagd in FB. Geen dank, graag gedaan.
pi_109584199
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:20 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik raad je aan normaal in te gaan op reacties in je topic(s). Ik weet dat dat lastig is, maar zeker wel gewenst.
lange tenen?
pi_109584239
Loek-topic :').
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_109584285
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:23 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Prima dat je tot het inzicht bent gekomen dat de TT anders zou moeten. Ik heb alvast een TT wijziging voor je aangevraagd in FB. Geen dank, graag gedaan.
Mwoa, gezien de reacties van TS is een slotje waarschijnlijker. :')
pi_109584378
Lange tenen dus
pi_109584481
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:26 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mwoa, gezien de reacties van TS is een slotje waarschijnlijker. :')
Beiden ook mogelijk? 8-)

/ontopic: behalve dat ik nog steeds niet begrijp welk urgent probleem je met dit voorstel oplost, is het ook verre van liberaal. Een liberale regeringspartij zou hier toch niet achter moeten staan.
pi_109584947
Er is ook helemaal geen probleem. En als dat er wel zou zijn zou het voorstel van DAM er nog steeds geen oplossing voor zijn.
pi_109584983
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:37 schreef k_man het volgende:
Er is ook helemaal geen probleem. En als dat er wel zou zijn zou het voorstel van DAM er nog steeds geen oplossing voor zijn.
Wel hoor, iedereen in Nederland een nationaliteit
pi_109585073
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:

/ontopic: behalve dat ik nog steeds niet begrijp welk urgent probleem je met dit voorstel oplost, is het ook verre van liberaal. Een liberale regeringspartij zou hier toch niet achter moeten staan.
Is juist uiterst liberaal, iedereen krijgt de kans om Nederlander te worden en om mee te doen, gedraag je eigen niet, optiefen :W
pi_109585081
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat heb je intussen al een keer of twintig gezegd, maar welk concreet probleem los je daar mee op?
pi_109585087
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Een niet werkende oplossing voor een niet bestaand probleem.
pi_109585127
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat heb je intussen al een keer of twintig gezegd, maar welk concreet probleem los je daar mee op?
Geen dubbele nationaliteit
pi_109585145
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:40 schreef k_man het volgende:

[..]

Een niet werkende oplossing voor een niet bestaand probleem.
Werkt prima en is een bestaand probleem
pi_109585179
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Is juist uiterst liberaal, iedereen krijgt de kans om Nederlander te worden en om mee te doen, gedraag je eigen niet, optiefen :W
Liberaal is uitgaan van de vrijheid van het individu. Als de staat gaat bepalen met welk land je je verbonden dient te voelen is dat dus niet liberaal.
pi_109585185
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Werkt prima en is een bestaand probleem
Motiveer?
pi_109585255
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Geen dubbele nationaliteit
Cirkelredenering vriend! Wat is nou het probleem aan een dubbele nationaliteit?
pi_109585418
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:43 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Cirkelredenering vriend! Wat is nou het probleem aan een dubbele nationaliteit?
Dubbele loyaliteit, onderdanen die beinvloedbaar zijn, rechtsongelijkheid, slechtere integratie
pi_109585632
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dubbele nationaliteit is dubbele loyaliteit, onderdanen die beinvloedbaar zijn, rechtsongelijkheid
Als je iemand zijn paspoort afpakt voelt ie zich niet opeens minder verbonden met zijn vaderland, en je bent ook niet minder beinvloedbaar zonder paspoort dan met paspoort. Rechtsongelijkheid? Die begrijp ik niet. Dit is pure symboolpolitiek, volgens mij voornamelijk bedacht als wisselgeld voor de steun van de PVV aan het kabinet.
pi_109585717
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:50 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als je iemand zijn paspoort afpakt voelt ie zich niet opeens minder verbonden met zijn vaderland, en je bent ook niet minder beinvloedbaar zonder paspoort dan met paspoort. Rechtsongelijkheid? Die begrijp ik niet. Dit is pure symboolpolitiek, volgens mij voornamelijk bedacht als wisselgeld voor de steun van de PVV aan het kabinet.
Heb je ook een eigen mening of doe je altijd Frits Wester napraten?

Het gaat niet om afpakken
pi_109585970
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dubbele loyaliteit, onderdanen die beinvloedbaar zijn, rechtsongelijkheid, slechtere integratie
Alsof de samenleving momenteel hieronder gebukt gaat. Het 'probleem' van twee paspoorten bestaat alleen in jouw hoofd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2012 21:56:09 ]
pi_109585981
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Heb je ook een eigen mening of doe je altijd Frits Wester napraten?

Het gaat niet om afpakken
Kun je normaal doen?
pi_109586014
quote:

[..]

Bron? (x4)
Wat merkt Nederland ervan als ik ook hou van Marokko?
Waarom zou mijn paspoort me beïnvloeden?
Rechtsongelijkheid?
Ik integreer niet, omdat ik een extra boekje heb?
pi_109586148
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Alsof de samenleving momenteel hieronder gebukt gaat. Het 'probleem' van twee paspoorten bestaat alleen in jouw hoofd.
Als jij het zegt
pi_109586348
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 21:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als jij het zegt
Met welk doel heb je dit topic nou geopend? Wil je een discussie, of wil je graag iedereen met een standpunt dat afwijkt van het jouwe afzeiken? In het laatste geval zie ik weinig toekomst voor dit topic.
pi_109586473
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Met welk doel heb je dit topic nou geopend? Wil je een discussie, of wil je graag iedereen met een standpunt dat afwijkt van het jouwe afzeiken? In het laatste geval zie ik weinig toekomst voor dit topic.
Discussie
pi_109586561
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Discussie
Nou, dat blijkt niet uit je reacties.
pi_109586802
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 22:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Discussie
Probeer het over een lange tijd weer eens. Het (blijvend) afzeiken van users is wel weer klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')