quote:Domain name: ZORANDRAZIC.COM
Administrative Contact:
Operations, Network domeinen@hostnet.nl
De Ruyterkade 6
Amsterdam, 1013 AA
NL
+31.207500800 Fax: +31.207500825
Technical Contact:
Operations, Network domeinen@hostnet.nl
De Ruyterkade 6
Amsterdam, 1013 AA
NL
+31.207500800 Fax: +31.207500825
Registration Service Provider:
Hostnet, domeinen@hostnet.nl
+31.0207500811
+31.0207500825 (fax)
http://www.hostnet.nl
This company may be contacted for domain login/passwords,
DNS/Nameserver changes, and general domain support questions.
quote:Domain name caxza.nl
Status active
Registrant CCCP
Administrative contact john@cccp.nl
Registrar Hostnet B.V.
De Ruyterkade 6
1013AA Amsterdam
Netherlands
Technical contact(s) domeinen@hostnet.nl
Domain nameservers ns1.hostnetbv.nl
ns2.hostnetbv.nl
Date registered 2011-06-10
Record maintained by NL Domain Registry
quote:Domain Name (ASCII): rambam.nu
Technical Contact:
Network Operations domeinen@hostnet.nl
Hostnet BV
De Ruyterkade 6
Amsterdam
NL
Phone: +31.207500811 (voice) +31.207500825 (fax)
Record last updated on 2011-Aug-30.
Record expires on 2012-Aug-30.
Record created on 2011-Aug-30.
Record status: Active
Registrar of record: Hostnet BV
Referral URL: http://www.hostnet.nl
Domain servers in listed order:
ns1.hostnetbv.nl
ns2.hostnetbv.nl
Owner and Administrative Contact information for domains
registered in .nu is available upon request from support@nic.nu
Copyright by .NU Domain Ltd - http://www.nunames.nu
Ja jeuzes.... anderhalf uur bezig geweest, kon het ook gewoon binnen een minuutquote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:17 schreef Knarf het volgende:
haha.
Als ik 'resurection' afspeel (het 3e nummer dat je kunt luisteren), heet het ook 'resurrection_rambam'.
Oh wacht even,
Elk nummer heet '****_rambam' in mijn media player.
houdt je van de straat hèquote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:20 schreef iBenny het volgende:
[..]
Ja jeuzes.... anderhalf uur bezig geweest, kon het ook gewoon binnen een minuut
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:19 schreef Maanvis het volgende:
mailtje naar Matthew Holness is de deur uit iig
Ik heb ze ook ff vriendelijk bedankttwitter:imBenny twitterde op zaterdag 03-03-2012 om 00:14:59@rambamtv Bedankt voor het anderhalf uurtje speurwerk! #rambam - [2012] NL: Joan Franka - You and me #4 reageer retweet
Heb TV-lab ook maar gelijk gemaildquote:
Ik neem aan dat de TROS er morgen wel even een persbericht uit doetquote:
Paar uur geleden werd bekendgemaakt dat het liedje van Joan verdacht veel lijkt op dat van een Kroaat. Inmiddels is bekend dat die Kroaat niet bestaat en het geheel opgezet is door Rambam.quote:
En dat hebben wij ontdektquote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:32 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Paar uur geleden werd bekendgemaakt dat het liedje van Joan verdacht veel lijkt op dat van een Kroaat. Inmiddels is bekend dat die Kroaat niet bestaat en het geheel opgezet is door Rambam.
rtlboulevard @ rtl.nlquote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:35 schreef Greys het volgende:
[..]
En dat hebben wij ontdekt
http://www.rtl.nl/actueel/rtlboulevard/home/
Wat staat daar nou helemaal rechts onderaan in het oranje? Tip voor de redactie, bel dan... of mail naar... Op mijn netbookje is het mailadres net niet meer zichtbaar
Die heb ik al getwitterd vanavond, meerdere kerenquote:
20:15quote:
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:51 schreef iBenny het volgende:
[..]
20:15
Shownieuws meldt dat Joan's nummer plagiaat is. Een zanger uit Kroatie zou een nummer hebben die er sprekend op lijkt. Op de site van Shownieuws wordt gelinkt naar een MP3'tje op de website (http://zorandrazic.com/music/zorandrazic-you_will_see.mp3)
Iedereen in paniek. Het zou toch niet...
22:14
Greys roept: "Maar ik kan helemaal niks over die Kroatische dude vinden." - [2012] NL: Joan Franka - You and me #4
22:36
ThinFinn00000 komt erachter dat de website in Nederland is geregistreerd. - [2012] NL: Joan Franka - You and me #4
En even later ook dat het pas sinds afgelopen woensdag online staat. De website ligt plat en het liedje is dus ook niet te beluisteren.
Ondertussen stijgt de twijfel in het topic.
23:19
De website doet het weer.
23:39
iBenny komt erachter dat de foto die wordt gebruikt op de site helemaal niet de Zoran Drazic is waarover zou worden gesproken. - [2012] NL: Joan Franka - You and me #4
23:36
De betaalgegevens die op de website staan blijken van een andere website afkomstig - [2012] NL: Joan Franka - You and me #4
Ook andere websites beginnen te berichten dat het plagiaatverhaal niet zou kloppen - [2012] NL: Joan Franka - You and me #4
23:42
De website wordt -voor het eerst- gekoppeld aan het programma RamBam - [2012] NL: Joan Franka - You and me #4
00:17
De verwijzing naar RamBam leek veel makkelijker voor de hand te liggen. Bij het afspelen van het nummer verschijnt namelijk "detitel_rambam - [2012] NL: Joan Franka - You and me #4
00:19
Iedereen begint iedereen op de hoogte te brengen - [2012] NL: Joan Franka - You and me #4
Ik zeg gewoon Əgər siz qayğısına bilər. Bu gözəl mahnı deyil, yalnız səs..quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:52 schreef Greys het volgende:
Oh en mochten jullie nou op een escforum ofzo iets zien over het plagiaat, gewoon even netjes in het Engels zeggen dat het allemaal nep was en dat de zogenaamde Kroaat niet eens bestaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
iddquote:
Precies! ze was net zo cute bij DWDDquote:
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:51 schreef iBenny het volgende:
[..]
20:15
Shownieuws meldt dat Joan's nummer plagiaat is. Een zanger uit Kroatie zou een nummer hebben die er sprekend op lijkt. Op de site van Shownieuws wordt gelinkt naar een MP3'tje op de website (http://zorandrazic.com/music/zorandrazic-you_will_see.mp3)
Iedereen in paniek. Het zou toch niet...
22:14
Greys roept: "Maar ik kan helemaal niks over die Kroatische dude vinden." - [2012] NL: Joan Franka - You and me #4
22:36
ThinFinn00000 komt erachter dat de website in Nederland is geregistreerd. - [2012] NL: Joan Franka - You and me #4
En even later ook dat het pas sinds afgelopen woensdag online staat. De website ligt plat en het liedje is dus ook niet te beluisteren.
Ondertussen stijgt de twijfel in het topic.
23:19
De website doet het weer.
iBenny komt erachter dat de foto die wordt gebruikt op de site helemaal niet de Zoran Drazic is waarover zou worden gesproken. - [2012] NL: Joan Franka - You and me #4
23:36
De betaalgegevens die op de website staan blijken van een andere website afkomstig - [2012] NL: Joan Franka - You and me #4
Ook andere websites beginnen te berichten dat het plagiaatverhaal niet zou kloppen - [2012] NL: Joan Franka - You and me #4
23:42
De website wordt -voor het eerst- gekoppeld aan het programma RamBam - [2012] NL: Joan Franka - You and me #4
00:17
De verwijzing naar RamBam leek veel makkelijker voor de hand te liggen. Bij het afspelen van het nummer verschijnt namelijk "detitel_rambam - [2012] NL: Joan Franka - You and me #4
00:19
Iedereen begint iedereen op de hoogte te brengen - [2012] NL: Joan Franka - You and me #4
quote:Gaan Turkse roots Joan Franka helpen?
AMSTERDAM - Turkije is blij met de Nederlandse inzending voor het Eurovisie Songfestival, de geboren Turkse Joan Franka. Turkse media, die haar nummer 'You and Me' massaal prijzen, voorspellen dat er een Turkse wind gaat waaien op het liedjesfestijn.
Ayten Kalan, zoals haar echte naam luidt, is jaren geleden met haar ouders uit de stad Adana vertrokken naar Nederland. De Turkse nieuwssite Hurriyet zegt dat Joan, naast Frans en Nederlands, ook een aardig woordje Turks spreekt.
Veel mensen in Azerbeidzjan, waar het Songfestival plaatsvindt, spreken Turks. Met de inzending van Franka zal de zangwedstrijd overgoten zijn met een Turks sausje, melden verschillende media enthousiast. Dus wie weet leveren de fans in Turkije Joan een hoop extra stemmen op...
http://webtv.hurriyet.com(...)i-adanali-cikti.aspxquote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:23 schreef Greys het volgende:
Wacht effe hoor, vanmiddag waren haar ouders nog Turks maar was ze in Ned geboren, nu is ze zelf ook in Turkije geboren??
hoe moeilijk is het ook om wiki te checken "Joan Franka (Rotterdam, 2 april 1990)"quote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:27 schreef ThinFinn00000 het volgende:
Tja, de Telegraaf neemt sommige dingen dus klakkeloos over...
In de filmpjes van toen ze geintroduceerd werd voor het NSF was duidelijk te zien: Rotterdam als geboorteplaats (in ieder geval NL)
En de familie van moeders kant ziet er oerhollands uit!
"@karin50jaar Gefeliciteerd tante Karin! Op naar nog vele mooie jaren Liefs Joan <3"quote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:27 schreef ThinFinn00000 het volgende:
Tja, de Telegraaf neemt sommige dingen dus klakkeloos over...
In de filmpjes van toen ze geintroduceerd werd voor het NSF was duidelijk te zien: Rotterdam als geboorteplaats (in ieder geval NL)
En de familie van moeders kant ziet er oerhollands uit!
bv. Gisteren feliciteerde Joan haar "tante Karin" op de twitter
die twitter achtergrond van ESF_FOK moet ook eens vervangen worden.quote:
Ga ik Erik ff vragenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:30 schreef hole1988 het volgende:
[..]
die twitter achtergrond van ESF_FOK moet ook eens vervangen worden.
Het werkt in dit geval misschien wel in ons voordeelquote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:31 schreef Greys het volgende:
Ja joh, ze maken er steeds een ander verhaal van
We vieren de halve finale juist in een Rotterdamse kroeg mede omdat ze uit Rotterdam komt
Leuk verhaal over dat vriendje waar het liedje over gaat.quote:
Nee, die website zegt dat haar familie jaren geleden naar nederland is gekomen en dat joan in nederland is geboren en getogen maar dat haar echte naam ayten is.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 01:26 schreef iBenny het volgende:
[..]
http://webtv.hurriyet.com(...)i-adanali-cikti.aspx
Die website zegt van wel.
Whehe!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 00:24 schreef iBenny het volgende:
Ik heb ze ook ff vriendelijk bedankttwitter:imBenny twitterde op zaterdag 03-03-2012 om 00:14:59@rambamtv Bedankt voor het anderhalf uurtje speurwerk! #rambam - [2012] NL: Joan Franka - You and me #4 reageer retweet
zo weer eens een post geplaatst. btw Waarom moet de TROS zich schamen eigenlijk.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 02:50 schreef mrclor het volgende:
Complimenten voor het uitzoekwerk, dit was dus juist de bedoeling. Media verzuimen dus blijkbaar hun bronnen te checken (alleen een nummer luisteren bleek dus voldoende om het bedrog te ontdekken) en het werk wat jullie gedaan hebben zouden alle media dus moeten doen. Daarom is het juist nuttig, en belangrijk, dat rambam dit doet.
De meeste reacties zijn wel zielig vind ik. "hopelijk een rechtszaak", "John de Mol moet ze kapot maken", het klinkt een beetje of er een stel verontwaardigde pubers reageert, wat een opwinding om niets. De TROS, Shownieuws, enz, enz. moeten zich schamen dat ze niet een klein beetje research hadden gedaan en zullen nu wel twee maal nadenken voordat ze iets publiceren of ze zullen goed gaan zoeken of ze een claim direct kunnen weerspreken. Als ze een persbericht hadden gestuurd over het plaatselijke bejaardentehuis zou niemand het interessant vinden, nu is er aandacht.
Goed werk dus van rambam! Ik ben benieuwd naar de andere persberichten, hopelijk gaat de media de bronnen voortaan wel checken.
onzin, dit was niet meteen te zien dat het nep isquote:Op zaterdag 3 maart 2012 02:50 schreef mrclor het volgende:
Complimenten voor het uitzoekwerk, dit was dus juist de bedoeling. Media verzuimen dus blijkbaar hun bronnen te checken (alleen een nummer luisteren bleek dus voldoende om het bedrog te ontdekken) en het werk wat jullie gedaan hebben zouden alle media dus moeten doen. Daarom is het juist nuttig, en belangrijk, dat rambam dit doet.
De meeste reacties zijn wel zielig vind ik. "hopelijk een rechtszaak", "John de Mol moet ze kapot maken", het klinkt een beetje of er een stel verontwaardigde pubers reageert, wat een opwinding om niets. De TROS, Shownieuws, enz, enz. moeten zich schamen dat ze niet een klein beetje research hadden gedaan en zullen nu wel twee maal nadenken voordat ze iets publiceren of ze zullen goed gaan zoeken of ze een claim direct kunnen weerspreken. Als ze een persbericht hadden gestuurd over het plaatselijke bejaardentehuis zou niemand het interessant vinden, nu is er aandacht.
Goed werk dus van rambam! Ik ben benieuwd naar de andere persberichten, hopelijk gaat de media de bronnen voortaan wel checken.
Indiana Joanquote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:31 schreef Greys het volgende:
Joan is er ook blij meeZe reageerde vannacht op een eerder berichtje van mij (of ze idd half Turks is en ik had haar een linkje naar de Joan-smilies op FOK! gestuurd) maar kennelijk heeft haar zus hier meegelezen
Dat 'wat cool' gaat dus over de smilies. En dat van de website is omdat ik zei dat ze beter ook een engelse bio op haar site kunnen zetten.
[ afbeelding ]
artikel is op RTL Boulevard verwijderd http://www.rtl.nl/%28/act(...)_franka_plagiaat.xmlquote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:37 schreef TheVulture het volgende:
Heeft iemand al een reactie van kwallebal Evert S?
Laat me raden, geen verwijzing naar FOK!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:41 schreef hole1988 het volgende:
[..]
artikel is op RTL Boulevard verwijderd http://www.rtl.nl/%28/act(...)_franka_plagiaat.xml
het is nu gewoon een leeg artikelquote:Op zaterdag 3 maart 2012 09:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Laat me raden, geen verwijzing naar FOK!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |