Er is ook geen winstoogmerk.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:23 schreef HD9 het volgende:
[..]
maar het zit hier in het ziekenhuis, men wil wel de indruk wekken dat het geen winstoogmerk heeft en een goed doel is
Dus ik ga niet meer
quote:AMSTERDAM -
Ziekenhuizen betalen een te hoge prijs voor bloed, omdat bloedbank Sanquin als enige organisatie in Nederland rode bloedcellen mag leveren
Kennelijk.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:27 schreef HD9 het volgende:
O ze hebben twee keer zoveel kosten als in Belgie![]()
![]()
[..]
quote:Erik Staal, de voormalig bestuurder bij woningcorporatie Vestia heeft in 2010 een villa op Bonaire gekocht.
Staal moest opstappen bij Vestia vanwege grote financiële problemen. Staal kwam de afgelopen tijd regelmatig in het nieuws door zijn hoge inkomen bij woningbouwvereniging Vestia.
de corporatie voor sociale huurwoningen ontving hij in 2006 343.000 euro salaris plus een pensioenpremie van 95.000 euro.
Ondanks kritiek behield hij zijn salaris.
Inmiddels is het salaris gegroeid tot een half miljoen euro.
Staal kocht het pand aan Punt Vierkant, met een vraagprijs van 1,7 miljoen dollar op een kavel van 1.400 vierkante meter en liet het vrijwel direct slopen.
Staal laat er nu een kolossale moderne villa bouwen.
Onder zijn nieuwe buren bevinden zich verschillende bekende Nederlanders, zoals ontwerper Piet Boon en oud-tennisser Paul Haarhuis.
Het lijkt me duidelijk is dat de "exhibitionistische zelfverrijking" (een heerlijke versprekingquote:Op woensdag 14 november 2012 12:28 schreef 99.999 het volgende:
Heren, blijven we wel een beetje bij het onderwerp blijven aub.
Ik acht het onaannemlijk dat bij dit produkt op zo'n verschillende manier wordt gewerkt. Veiligheidseisen verschillen voor zoiets belangrijks niet al te sterk in de medische wereld tussen twee soortgelijke landen, in beide landen weten de artsen wat er nodig is om op een veilige manier, of zo weinig mogelijk gevaarlijke manier, bloed te doneren. Het onderzoek, ervan uitgaande dat jij onderzoek naar de kwaliteit van het betreffende bloed bedoelt (of dat het niet 'besmet' is) aangezien het anders onlogisch is om de klant daarvoor te laten betalen, wordt gedaan omwille van veiligheidseisen, registratie hangt daar eveneens nauw mee samen.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:54 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Kennelijk.
Waar komt het verschil dan vandaan? En noem aub niet de exorbitante graai salarissen.![]()
Die paar ton op een omzet van 300 miljoen gaan het em niet doen.
Misschien doet Sanquin er ook wel andere dingen naast dan in België. Bijvoorbeeld veel onderzoek, hogere veiligheidseisen, registratie-eisen vanuit de overheid. Kan van alles zijn.
Slechts constateren dat de prijzen twee keer zo hoog zijn en dan boos worden doe je maar bij Joop.nl
Tja, geen wonder dat die mensen blijven graaien, geen wonder dat ze altijd meer willen hebben. Als je een villa koopt en die vervolgens laat slopen, enkel omdat je dat stuk grond wil hebben en niet een ander stuk grond, dan gooi je flink wat geld weg.quote:Inmiddels is het salaris gegroeid tot een half miljoen euro.
Staal kocht het pand aan Punt Vierkant, met een vraagprijs van 1,7 miljoen dollar op een kavel van 1.400 vierkante meter en liet het vrijwel direct slopen.
Staal laat er nu een kolossale moderne villa bouwen.
In ieder geval heeft Haarhuis dat voortijdige luxe pensioen verdiend. Wah eeft die Staal gepresteerd om dit te verdienen? Een woningbouwveriging leiden is niet de eenvoudigste baan maar het is zeker ook geen topfunctie. Enorm veel mensen die een salaris van veel minder dan een ton krijgen zouden dit prima aankunnen. Enorm veel mensen die een salaris van veel minder dan een ton krijgen hebben een zwaardere functie.quote:Onder zijn nieuwe buren bevinden zich verschillende bekende Nederlanders, zoals ontwerper Piet Boon en oud-tennisser Paul Haarhuis.
Ik doelde meer op onderzoek naar nieuwe methodes/toepassingen etc. Dacht dat ik ooit ergens hoorde dat Sanquin ook heel veel onderzoek doet in dat soort algemene zin.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik acht het onaannemlijk dat bij dit produkt op zo'n verschillende manier wordt gewerkt. Veiligheidseisen verschillen voor zoiets belangrijks niet al te sterk in de medische wereld tussen twee soortgelijke landen. Het onderzoek, ervan uitgaande dat jij onderzoek naar de kwaliteit van het betreffende bloed bedoelt (of dat het niet 'besmet' is) aangezien het anders onlogisch is om de klant daarvoor te laten betalen, wordt gedaan omwille van veiligheidseisen, registratie hangt daar eveneens nauw mee samen.
Het kan best hoor dat een verschil in de kostprijs mede wordt verklaard door een verschil in de processen maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat dat zo'n groot prijsverschil verklaart.
Jij weet allicht dat ik een groot voorstander ben van het ruimschoots financieren van dergelijk wetenschappelijk onderzoek maar dat moet niet op zo'n manier gebeuren. Als de klant bloed kloopt dan moet het bedrijf wat het bloed verkoopt enkel de kosten van het bloed aanrekenen, niet allerlei randactiviteiten. Anders moet de klant het bloed maar van een ander bedrijf kopen.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:56 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Ik doelde meer op onderzoek naar nieuwe methodes/toepassingen etc. Dacht dat ik ooit ergens hoorde dat Sanquin ook heel veel onderzoek doet in dat soort algemene zin.
Waarom zou je niet gewoon betaald krijgen voor bloed wat je afgeeft? Of stel ik nu een heel controversiële vraag voor marktfobisch Nederland?quote:Op woensdag 14 november 2012 08:47 schreef HD9 het volgende:
Verbazingwekkend dat die bloedbank ook niet een nutsbedrijf is, ze wekken wel die indruk , en doen er alles aan om je dat te laten geloven.
Ik geef al 20 jaar belangeloos bloed, maar heb nooit geweten, dat dit ook vermarktwerkingt is
Van mijn halve lite bloed maakt men 5 pakjes dat is dus 1000 euro, ik kijk nu heel ander tegen mijn speldje vanwege 30 keer aan
Ik doe het dus niet meer, laat ze die bloed maar in het buitenland kopen.
Maakt het risico op besmet bloed groter (junks die bloed geven voor geld voor een shot e.d.)quote:Op woensdag 14 november 2012 14:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom zou je niet gewoon betaald krijgen voor bloed wat je afgeeft? Of stel ik nu een heel controversiële vraag voor marktfobisch Nederland?
Zijn die beloningen dan openbaar? Nog een mogelijkheid is dat de salarissen in alle linies te hoog zijn, als je geen concurrentie hebt dan kan dat natuurlijk.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:56 schreef TweeGrolsch het volgende:
Maar goed. Dat extra geld gaat ergens heen. Winst is er niet, exorbitante beloningen tikken niet aan.
Het zou kunnen dat er teveel mensen in dienst zijn. Maar die moeten toch ook iets doen.
mar dat krijg je niet, ze doen of het je plicht is als goed nederlander , ze doen dus alsof het allemaal voor het goede doel is, ook op de reclame op TVquote:Op woensdag 14 november 2012 14:10 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Waarom zou je niet gewoon betaald krijgen voor bloed wat je afgeeft? Of stel ik nu een heel controversiële vraag voor marktfobisch Nederland?
quote:do 15 nov 2012, 07:23
|
Corporaties willen af van molensteen Vestia
AMSTERDAM -
Er is grote onvrede ontstaan onder woningcorporaties over het reddingsplan voor Vestia, de Zuid-Hollandse corporatie die in de problemen raakte door speculaties met derivaten.
Corporaties uit het hele land hebben moeite met de saneringssteun van 700 miljoen euro die aan hen wordt gevraagd. Zij verzetten zich tegen een tweede ronde van steunverlening die wordt verwacht. De bestuurders vinden dat het huidige herstelplan dat Vestia met de autoriteiten is overeengekomen geen soelaas biedt.
„Het Vestia-probleem moet in één keer worden beetgepakt. En niet zoals nu in kleine stapjes. Het belang van de volkshuisvesting en de sector moet voorop staan en niet per se het voortbestaan van Vestia”, aldus een corporatiedirecteur.
dat zal de bestuurders worst zijn, de huurders zijn dan de dupe, daaromquote:Op donderdag 15 november 2012 13:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Is het failliet laten gaan niet de meest logische oplossing? Anders verdwijnt net die ene straf die ervoor zorgt dat die bedrijven een beetje fatsoenlijk worden bestuurd. Geen angst voor die straf => wanbestuur.
Dan wordt het bedrijf opgedoekt en de woningen worden per opbod verkocht (dat is immers het onderpand) en verdwijnen uit de sociale voorraad. Lijkt me ook niet de juiste methodequote:Op donderdag 15 november 2012 13:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Is het failliet laten gaan niet de meest logische oplossing? Anders verdwijnt net die ene straf die ervoor zorgt dat die bedrijven een beetje fatsoenlijk worden bestuurd. Geen angst voor die straf => wanbestuur.
Ik denk dat de effecten nog wel meevallen. De woningen blijven gewoon bestaan, alleen de eigendomstitel veranderd. Daarnaast kun je niet ff 80.000 (?) woningen tegelijkertijd de markt opgooien. Ik denk dat de effecten van faillissement altijd schromelijk overdreven worden (het licht gaat uit!).quote:Op donderdag 15 november 2012 14:16 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan wordt het bedrijf opgedoekt en de woningen worden per opbod verkocht (dat is immers het onderpand) en verdwijnen uit de sociale voorraad. Lijkt me ook niet de juiste methode.
je kan het in delen aan beleggers verkopen. En zolang er nog huurders in zitten is er sprake van huurbescherming maar bij iedere huurder die vertrekt vervalt de sociale huurstatus volgens mij.quote:Op donderdag 15 november 2012 15:19 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik denk dat de effecten nog wel meevallen. De woningen blijven gewoon bestaan, alleen de eigendomstitel veranderd. Daarnaast kun je niet ff 80.000 (?) woningen tegelijkertijd de markt opgooien.
Hoe bedoel je dat geoormerkte precies?quote:Ik denk dat de effecten van faillissement altijd schromelijk overdreven worden (het licht gaat uit!).
Daarnaast is sociale woningbouw geoormerkt.
Door het puntensysteem blijven de meeste sociale huurhuizen wel in dat territorium. Bij nieuwe huurcontracten wordt het puntensysteem nu ook al gebruikt om de nieuwe huur te bepalen (itt bij bestaande contracten waar alleen indexatie plaats kan vinden). Andere aspecten (inkomensgrens bijv) zie ik liever opgelost worden middels een huisvestingsverordering van de gemeente.quote:Op donderdag 15 november 2012 17:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
je kan het in delen aan beleggers verkopen. En zolang er nog huurders in zitten is er sprake van huurbescherming maar bij iedere huurder die vertrekt vervalt de sociale huurstatus volgens mij.
[..]
Hoe bedoel je dat geoormerkte precies?
Maar de corporaties die kunnen best even bijspringenquote:Op donderdag 15 november 2012 15:19 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik denk dat de effecten nog wel meevallen. De woningen blijven gewoon bestaan, alleen de eigendomstitel veranderd. Daarnaast kun je niet ff 80.000 (?) woningen tegelijkertijd de markt opgooien. Ik denk dat de effecten van faillissement altijd schromelijk overdreven worden (het licht gaat uit!).
Daarnaast is sociale woningbouw geoormerkt.
Nee -> moral hazardquote:Op donderdag 15 november 2012 19:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar de corporaties die kunnen best even bij springen
Ik zou er voor zijn om die huizen ion een andere corporatie onder te brengen, dus niet verkopen maar ander beheer
Het zijn tenslotte woningbouwverenigingen en dat is allemaal een familie
,makt niet uitquote:Op donderdag 15 november 2012 19:11 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nee -> moral hazard
Als huurder bij een andere corporatie zou ik flink pissed zijn als deze een zak geld aan Vestia doneert (want dat is het in feite)
Lekker wazig geformuleerd "van de gemeenschap" een corporatie in Noord-Groningen heeft niets, maar dan ook niets te maken met eentje uit Rotterdam.quote:Op donderdag 15 november 2012 19:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
,makt niet uit
Hij betaald niets meer huur, huurders zijn geen aandeelhouder
Die woningbouwverenigingen zijn van de gemeenschap
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |