Mag ik in het lijstje? 02-2012 begonnenquote:Op donderdag 1 maart 2012 21:21 schreef Sethiwe het volgende:
Als ik nog iets moet wijzigen laat het dan maar weten.
Op naar een topic vol nieuwe streepjes.
welke jij wil, ze zijn allemaal goedquote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:05 schreef Diesje het volgende:
Welke ovulatie testen moet ik bestellen bij sensitest? Er zijn meerdere keuzes
Is je cyclus normaal heel regelmatig? Want dan zou je vanaf vandaag al een streepje kunnen zien verschijnenquote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:06 schreef Barreltje het volgende:
Hier is het wachten op de![]()
de NOD is vandaag, gister testje gedaan ach jah waarom nieten niks te zien
verder helemaal geen last van-verschijnselen.. dus het blijft nog even wachten denk ik
maandag evt weer een test spenderen![]()
IKruidvat
![]()
![]()
als het er gister niet was, dan is het er vandaag ook nietquote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:10 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Is je cyclus normaal heel regelmatig? Want dan zou je vanaf vandaag al een streepje kunnen zien verschijnenBen benieuwd, spannend!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.verder ga ik morgen met mama lunchen.. toen ik haar vertelde dat we "bezig" waren wilde ze graag met me gaan lunchen..dus.. ben benieuwd morgen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
meis, je bent net bezig! Als het nu raak zou zijn mooi, maar als het niet zo is dan gewoon op naar de volgende rondequote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:21 schreef winka het volgende:
Nog steeds donkerbruin slijm... wel steeds wat meerVandaag is mijn tweede nod. Ik twijfel namelijk of ik de laatste keer mijn eerste menstruatiedag goed heb opgeschreven.
Als ik vandaag niet ongesteld word dan waag ik er morgenochtend weer een testje aan![]()
Kan nergens anders meer mee bezig zijn. Ik stond vanochtend bij de bushalte en ik dacht iets te voelen. Wat had ik zin om mijn broek ter plekke naar beneden te trekken
Nog even een vraagje, mijn vorige menstruatie duurde enorm lang voor mijn doen. Kan het zijn dat je dan de menstruatie daarop geen spotting hebt?
ik heb eigenlijk helemaal nooit spottingquote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:21 schreef winka het volgende:
Nog even een vraagje, mijn vorige menstruatie duurde enorm lang voor mijn doen. Kan het zijn dat je dan de menstruatie daarop geen spotting hebt?
In de OP staat dat ze al een jaar bezig is, toch?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:59 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
meis, je bent net bezig! Als het nu raak zou zijn mooi, maar als het niet zo is dan gewoon op naar de volgende ronde
Je schiet er niks mee op als je jezelf iedere keer gek gaat zitten maken![]()
volgens mij heeft je lichaam wel een paar maanden nodig om de menstruatie uit te lijnen. Dus de eerste paar keer kan heel rommelig () zijn.
Als ik naar mijzelf kijk; het varieerde in aantal dagen, varieerde in hevigheid etc.
Nou ja, érgens moet er een moment komen waarop het van onzichtbaar naar zichtbaar gaatquote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:50 schreef Barreltje het volgende:
als het er gister niet was, dan is het er vandaag ook niet
Jammer, winka!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:00 schreef winka het volgende:
De spannende tijden zijn voorbij helaas, ik ben net ongesteld geworden #opgelucht
hihi..quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:16 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Nou ja, érgens moet er een moment komen waarop het van onzichtbaar naar zichtbaar gaatMaar ik kan me goed voorstellen dat je even wacht.
Ik ben benieuwd naar de lunch met je moeder morgen. Veel plezier/succes
Spotting heb ik overigens ook nooit gehad.
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:25 schreef nytar het volgende:
mijn onverstandig ik denk bij elk buikkrampje, misschien ben ik al heel lang (lees vanaf eind jan) zwanger!!
Gelukkig weet mijn verstandige ik beter.
Misschien had ik die serie op tlc niet moeten kijken...
(i didn't know i was pregnant)
ohjaa!!quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:25 schreef nytar het volgende:
mijn onverstandig ik denk bij elk buikkrampje, misschien ben ik al heel lang (lees vanaf eind jan) zwanger!!
Gelukkig weet mijn verstandige ik beter.
Misschien had ik die serie op tlc niet moeten kijken...
(i didn't know i was pregnant)
idd..quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:41 schreef leonieke het volgende:
Mijn collega heeft een vriendin die 4,5 maand zwanger was toen ze het ontdekte. Het kan dus wel idd(maar zij waren wel niet aan het proberen om zwanger te worden
).
tnx Aurum..quote:
Dit geloof ik ook wel, vooral als je ook nog eens je placenta voor hebt, het je eerste kindje is dus je de paar bewegingen die je dan nog maar voelt niet als dusdanig herkent en nog genoeg vrouwen die tot een week of 25 amper zwanger tonen...quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:41 schreef leonieke het volgende:
Mijn collega heeft een vriendin die 4,5 maand zwanger was toen ze het ontdekte. Het kan dus wel idd(maar zij waren wel niet aan het proberen om zwanger te worden
).
Haha doe je dat echtquote:Op zondag 4 maart 2012 00:46 schreef Poesopstokje het volgende:
Dag dames!
Ik ben een lurker (af en toe) en wou hier mijn vraag even stellen. Een nieuw topic openen gaat een beetje te ver
Wij zijn sinds oktober ''bezig'', en het wil nog niet zo vlotten.
Nu blijf ik na de seks keurig netjes even liggen, en na de tijd bij het wcbezoekje gebruik ik een tampon. Nu kreeg ik vanacht het geniale idee om gelijk ná de seks een tampon te gebruiken, daarna pas het wc ritueel.
Zou dit nou echt werken? Om de boel wat binnen te houden zeg maar.. Anders gaat er vaak zoveel verloren op de wc![]()
Ik ben benieuwd naar jullie reactie! Bedankt
Dit laatste heb ik ook vaak gehoord... Juist op het moment dat ze juist iets minder ermee bezig zijn(en dus niet zorgt dat alles 100%) klopt), bleek ze ineens wel zwanger te zijn..quote:Op zondag 4 maart 2012 10:03 schreef happyme28 het volgende:
Jaeky, zelfs alles volgens het boekje is geen garantie voor succes en een verkoudheid na je eisprong zal er niet alleen voor zorgen dat het niet zou lukken. Het blijft afwachten, maar heb regelmatig gehoord dat mensen juist als ze niet 100% zijn zwanger raken.
Jaaaa!quote:Op zondag 4 maart 2012 10:22 schreef Babbel1 het volgende:
[..]
Dit laatste heb ik ook vaak gehoord... Juist op het moment dat ze juist iets minder ermee bezig zijn(en dus niet zorgt dat alles 100%) klopt), bleek ze ineens wel zwanger te zijn..
En tadaa, mijn eerste post in dit topicEen tijdje terug heb ik gepost in het rammeltopic, maar nav de reacties daar, de reacties van een paar vrienden die we in vertrouwen hebben genomen en een paar hele leuke gesprekken met
hebben we besloten dat het toch wel supergaaf zou zijn als we een kindje zouden krijgen. We zijn er klaar voor, we hebben de mogelijkheden en onze nieuwbouwwoning is volgend jaar ergens tussen februari en mei klaar...
Het is al wel gelijk spannend, want ik had ergens tussen vorige week vrijdag en afgelopen maandag ongesteld moeten worden, maar ik ben het nog niet.. Ik heb voor de zekerheid getest (mijn eerste! Hoe spannend was het om die te gaan kopen!!), maar deze is negatief.. We wachten af...
Je moet het ei niet klutsen Jaeky, dat werkt vast nietquote:Op zondag 4 maart 2012 00:15 schreef jaeky het volgende:
Ik sta ook in de wachtstand, alleen ik ben snipverkouden en warm, dat bederft mijn ei toch niet he?![]()
(Ik klink nu al bezorgdwe zijn er deze ronde echt voor meer dan 100% voor gegaan, echt álles volgens het boekje, testen, temps, braaf gedrag, (alleen nu te laat in bed) veel geklutst, op juiste tijden, álles klopt. En dan gaat een verkoudheid toch niet bokkig doen, he? Lijkt me niet, maar owee, dan heb ik even een hartig woordje te wisselen met mezelf....
)
quote:Op zondag 4 maart 2012 14:10 schreef Babbel1 het volgende:
Dankjewel Nytar, Happyme28, L0t (Ja, ook mede dankzij jou!) en Sethiwe!
Ik lees overal dat je er 'vooral niet teveel mee bezig moet zijn'.... Maar dat vind ik zo moeilijk! Toen ik die test aan het doen was, vond ik het echt wel spannend... Misschien dat het meer is dat je niet al te teleurgesteld moet zijn als hij negatief is? Volgende maand heb je gewoon weer een kans... Ik kan me dan voorstellen dat dat na een jaar moeilijker is, maar zo in de beginfase is dat wel zo...
Voor degene die al langer bezig zijn; vinden jullie het nog steeds 'leuk spannend'? Een beetje ditzeg maar
of gaat dat er wel een beetje vanaf?
Spannend! Ben je erg zenuwachtig voor die afspraak?quote:Op zondag 4 maart 2012 14:02 schreef jaeky het volgende:
Ach, het lijkt op klutsen
Natuurlijk zijn er geen garanties, ik doelde meer dat we alles netjes gedaan hebben. Echter er zijn wel wat aanwijzingen dat er mogelijk (hormonale) problemen zijn. Combineer dat met het feit dat ik volgende week een afspraak bij de gyn heb, dan is het misschien wat duidelijker dat deze cyclus een soort sleutel moment zal zijn.
En over dat minder er mee bezig: das altijd goed natuurlijk, maar zaadcellen zwemmen heus niet eens de andere kant uit, als je er minder mee bezig bent.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. alles bij elkaar een fijne lunch, zonder steken onderwater en/of afkraak sessies![]()
en tampons?? volgens mij is dat JUIST slechtiets met absorberend vermogen en sperma celletjes
Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 4 maart 2012 18:30 schreef Lindala het volgende:
Joehoe Barretje! Fijn dat de lunchdate met je moeder goed verlopen is .. en fijn dat ze ook wil gaan passen! Maar twee van de zes weken weg, waar ben je dan? Of heb ik iets gemist ..![]()
En tampons na het klussen lijkt me inderdaad niet aan te raden. Zuigt dan toch ook alles op? Gewoon kussen onder de billen, TV aan en even blijven liggenOf .. 18+
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik ga zeer waarschijnlijk binnenkort offshore werken.. dat betekend 2 weken 12-uurs diensten op een platform, dan 3 weken vrij en daarna 1 week op kantoor.. met de kantoor week kan ik wel sjoemelen ( ouderschaps verlof oid) de twee weken offshore zijn gewoon 2 weken
dan staat manlief er 2 weken 24/7 helemaal alleen voor.. het is vast erg fijn voor hem om dat 1 nacht er week zonder kid te kunnen slapen
Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
Ghehe, dat kan ik mee voorstellenquote:Op zondag 4 maart 2012 18:51 schreef Barretje80 het volgende:
ik ga zeer waarschijnlijk binnenkort offshore werken.. dat betekend 2 weken 12-uurs diensten op een platform, dan 3 weken vrij en daarna 1 week op kantoor.. met de kantoor week kan ik wel sjoemelen ( ouderschaps verlof oid) de twee weken offshore zijn gewoon 2 weken
dan staat manlief er 2 weken 24/7 helemaal alleen voor.. het is vast erg fijn voor hem om dat 1 nacht er week zonder kid te kunnen slapen
mweh.. niet spannend.. ik de nu het zelfde werk maar dan op kantoor..quote:Op zondag 4 maart 2012 18:57 schreef Lindala het volgende:
[..]
Ghehe, dat kan ik mee voorstellenKlinkt als een flinke verandering, spannend!?
Auw.... Nou ja, als je innestelingsbloed kan hebben, dan kan het denk ik ook best pijn doen denk ik. Hoewel ik jouw omschrijving ook wel bij mijn indicatie van ovulatie/eisprong passen.. Maar daarvoor is het vast al te ver in de cyclus?quote:Op maandag 5 maart 2012 13:08 schreef Regenboogjes het volgende:
Succes met wachten nytar!
Erm, zou een innesteling ook pijn kunnen doen? Alsof er iets zich met behulp van een boormachine, messen en schroevendraaiers in de baarmoederwand boort?![]()
naah, hopen dat je een "bun in the oven" hebtquote:Op maandag 5 maart 2012 10:33 schreef nytar het volgende:
geeft toch niks poesopstokje! Kom gezellig mee kletsen. We leren hier allemaal van elkaar.
Vanmorgen lage temp gemeten. Dus mn eisprong is/ was vandaag. Gister geklust en misschien vanavond nog een extratjeen dan gaat het "wachten" beginnen...
Het klinkt mij meer iets als in een excorcist film, dus ik denk het nietquote:Op
maandag 5 maart 2012 13:08 schreef Regenboogjes het volgende:
Erm, zou een innesteling ook pijn kunnen doen? Alsof er iets zich met behulp van een boormachine, messen en schroevendraaiers in de baarmoederwand boort?![]()
Ja, hij werd elke keer korter, en nu dus opeens weer langer. Of ze is zwanger en de test pikt het niet op. Al week lang 'vage pijntjes', meer trek dan normaal en vandaag op eens 'pff wat heb ik het warm', terwijl het normaal een koukleumpje is..quote:Op maandag 5 maart 2012 14:00 schreef _aurum_ het volgende:
@Oksel: Ik snap 'm niet? Je zegt dat haar cyclus korter wordt en het is 5 weken geleden? Dan is hij nu toch langer?
naja, schijnt dat als je zwanger bent je lichaamstemperatuur omhoog gaat.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:08 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, hij werd elke keer korter, en nu dus opeens weer langer. Of ze is zwanger en de test pikt het niet op. Al week lang 'vage pijntjes', meer trek dan normaal en vandaag op eens 'pff wat heb ik het warm', terwijl het normaal een koukleumpje is..
Ik weet het niet zo goed, eigenlijk. Juist omdat er de vorige keren ook steeds zo'n 8 weken tussen zaten en ik verder niet echt ergens last van heb voelt het zo stom om al te testen. Ook omdat ik iemand ben die dan bij het minste of geringste signalen gaat zien (ik was er gisteren echt even van overtuigd omdat onze jongste kat (die normaal echt weinig van mij moet hebben en veel meer van mijn vriend) ineens heel de avond bij me lag te slapen en te kroelen. maar dat is natuurlijk spoken zien omdat ik zo graag wil) en dan blijf ik bezig.quote:Op maandag 5 maart 2012 15:05 schreef Lijnloos het volgende:
Denk je niet dat je misschien juist wat duidelijkheid kan krijgen als je nu toch test? Als het dan negatief is, weet je in elk geval dat je nog effe moet wachten. Zoniet, dan kun je juichen!
Welkom in elk geval!
Een week.. okayquote:Op maandag 5 maart 2012 16:18 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik had ook van die Chinese. En een week na mn nod waren die ook super positief, zelfs overdag.
Welkom en ik zou me nog niet direct zorgen maken als ik jou was. Ik ben nu bijna een half jaar gestopt en hier is ook nog geen menstruatie op gang gekomen (alleen af en toe een beetje bruinverlies). Toen ik jaren terug met de pil was gestopt, was er na drie maanden ook nog niks toen ik weer wilde starten en toen zei mijn huisarts ook dat het niet ongewoon is dat het een half jaar duurt tot de boel weer op gang komt. Dus ik zou het nog een aantal maanden aankijken. Doe ik ook, en ja dat is kut want je wilt gewoon aan de slag, maar je hebt je bepaalde functies in je lichaam met de pil wel lamgelegd en niet elk lichaam pakt dit kennelijk evensnel weer opquote:Op maandag 5 maart 2012 13:57 schreef Marijevdh het volgende:
Hoi,
Mijn man en ik willen ook graag proberen om zwanger te worden. Daarom ben ik in november gestopt met de pil. Ik ben daarna ook gewoon ongesteld geworden ( nog van de pil). Na november ben ik echter helemaal niet meer ongesteld gewordenIk heb de huisarts al gebeld maar die zei dat ik pas kan langskomen als ik na een half jaar nog niet ongesteld ben. Ik maak me er wel zorgen om en ben me nu van alles in het hoofd aan het halen ( van de verhalen op internet word ik ook niet heel vrolijk). Hebben jullie ook zo lang moeten wachten voordat het doorzet?
http://nhg.artsennet.nl/k(...)ntenbrief/PBU14b.htmquote:Door sommige medicijnen kan de maandelijkse bloeding tijdelijk wegblijven. Bijvoorbeeld door:
medicijnen tegen somberheid (antidepressiva);
medicijnen tegen verwardheid (antipsychotica);
de pil(anticonceptie-pil). Tijdens het gebruik van maar ook na stoppen met de pil kan de menstruatie wegblijven. Vrijwel altijd komt de menstruatie weer binnen een halfjaar terug;
de prikpil (de pil via een driemaandelijkse injectie). Hierbij kan de menstruatie lang, soms wel twee jaar, wegblijven;
het hormoonspiraaltje. Bij gebruik van een hormoonspiraaltje kan - ook na verwijdering - de menstruatie een paar maanden wegblijven.
ehm, een open ruggetje kan in de eerste 4 weken van de zwangerschap al gevormd worden.quote:Op maandag 5 maart 2012 18:14 schreef nytar het volgende:
jammer nanuke, maar wel fijn dat je duidelijkheid hebt.
Oh en ik ook geen ervaring met de prikpil. Maar zoals de rest al zegt. Het is een kwestie van afwachten...meer kunnen we niet doen.
En ik las ook nog iets over foliumzuur, ik slik nog niks. Pas als de streepjes er zijn ga ik aan de multi zwangere vitaminepil. Vind ik persoonlijk vroeg genoeg...
bron: slikeerstfoliumzuur.nlquote:Foliumzuur zit in tabletten. Slik elke dag een tablet met 0,4 of 0,5 milligram foliumzuur. Begin met foliumzuur slikken voordat je zwanger wordt. Het duurt ongeveer 4 weken tot er voldoende extra foliumzuur in je lichaam is. Het is dus belangrijk om al 4 weken foliumzuur te slikken op het moment dat je zwanger raakt.
Begin met foliumzuur een maand voordat je gaat stoppen met de pil of andere voorbehoedsmiddelen. Blijf foliumzuur slikken tot je 2 maanden zwanger bent. Na 2 maanden zwangerschap is extra foliumzuur niet meer nodig.
Heb ik ook gedaan...pas begonnen na een positieve testquote:Op maandag 5 maart 2012 18:14 schreef nytar het volgende:
jammer nanuke, maar wel fijn dat je duidelijkheid hebt.
Oh en ik ook geen ervaring met de prikpil. Maar zoals de rest al zegt. Het is een kwestie van afwachten...meer kunnen we niet doen.
En ik las ook nog iets over foliumzuur, ik slik nog niks. Pas als de streepjes er zijn ga ik aan de multi zwangere vitaminepil. Vind ik persoonlijk vroeg genoeg...
Dat dus... Kleine moeite en ik nam sowieso al dagelijks multivitamines, in plaats daarvan slik ik nu gewoon de Etos Zwanger Worden-multivitamines.quote:Op maandag 5 maart 2012 18:22 schreef Aventura het volgende:
Ter aanvulling, waarom je eerder zou moeten beginnen:
[..]
bron: slikeerstfoliumzuur.nl
Ja, dat wist ik dus ook niet. Er zijn wel meer nare dingen die me nooit zijn verteld door de huisarts mbt de prikpil, en waar ik voorlopig nog maar gewoon niet bij stil wil staan. We zullen wel zien, het is afwachten.quote:Op maandag 5 maart 2012 19:42 schreef Aventura het volgende:
Nanuke, geen ervaring met de prikpil, maar ik weet wel dat het een heftig voorbehoedmiddel is. Ik wist niet dat het zo lang kon duren voor alles weer normaal werkt, zeg maar. Hopelijk krijg je snel wat regelmaat!
Hoi Chanty,quote:Op maandag 5 maart 2012 17:46 schreef Chanty het volgende:
[..]
Welkom en ik zou me nog niet direct zorgen maken als ik jou was. Ik ben nu bijna een half jaar gestopt en hier is ook nog geen menstruatie op gang gekomen (alleen af en toe een beetje bruinverlies). Toen ik jaren terug met de pil was gestopt, was er na drie maanden ook nog niks toen ik weer wilde starten en toen zei mijn huisarts ook dat het niet ongewoon is dat het een half jaar duurt tot de boel weer op gang komt. Dus ik zou het nog een aantal maanden aankijken. Doe ik ook, en ja dat is kut want je wilt gewoon aan de slag, maar je hebt je bepaalde functies in je lichaam met de pil wel lamgelegd en niet elk lichaam pakt dit kennelijk evensnel weer op
Ik maakte me ook best zorgen en moet me nog wel bedwingen. Maar ben wat rond gaan lezen en hoewel niet opbeurend vond ik dit wel geruststellend:
[..]
http://nhg.artsennet.nl/k(...)ntenbrief/PBU14b.htm
Ja, ik was eigenlijk 'gewoon' ongesteld geworden na de nuvaring. De eerste bloeding gewoon na het stoppen met de ring en daarna na 27 dagen weer. Ik had toen echt het idee dat het allemaal 'volgens het boekje' liep, maar dat is dus niet zo. Ik ben allang blij dat ik wel weer ongesteld ben, er zal hopelijk in de loop van de tijd nog wel iets van regelmaat ontstaanquote:Op maandag 5 maart 2012 21:17 schreef Sethiwe het volgende:
Nanukeklets je off-day maar lekker weg hier.
Babbel1, hopelijk is je volgende cyclus weer normaal.
Werd je wel ongesteld met de nuvaring?
Dat was ik, die dat vroegquote:Op maandag 5 maart 2012 22:08 schreef jaeky het volgende:
Iemand vroeg waarom ik vermoedde 'problemen' te hebben en ik naar de gyn ga. (Iek!)
We zijn nu in cyclus 7, ik ben wat ouder (35), korte cyclus van 25/27, ovulatie op cd16/18, dus dat is erg krapjes, stijging temperatuur duurt na ovulatie toch wel 2/3 dagen... Verder heb ik zeer zware menstruaties, met veel pijn.
Ofwel alles aan mij is laat/traag (net zoals ik)
Alles los is niet direct een reden om naar de gyn te rennen. Maar alles opgeteld, wil ik toch graag weten of er mogelijk problemen of juist niet zijn. Helemaal niet dat we gelijk 'De Molen' in willen (allesbehalve) maar kennis is altijd goed...
En misschien kan ik nog een uitstrijkje los peuteren...want mijn huisarts/assistente wil ik 'daar' niet hebben en naar een ziekenhuis/gyneacloog kost dan ineens 250,- (eigenlijk ook raar.)
Vannacht had ik trouwens last van mijn schaambot? Andere symptomen herken ik keurig van mijn dagboekjes, dus dat boeit weinig, wat dat betreft is het bij mij erg nauwkeurig en voorspelbaar. Tot op de dag klopt de hoofdpijn/buikpijn enz. Dat vind ik dan wel cool/bijzonder dat zo'n lichaam dan zo werkt.
Dus wellicht dat ik na morgen naar het andere topic moet verhuizen... (al blijf ik voor deze cyclus natuurlijk stiekumpjes hopen)
Ik herken t en ik zit me ook op sommige dagen op te vreten omdat ik geen wijs wordt uit mijn lichaam. Maar uiteindelijk gaat het ook niet vlotter als je er de hele tijd mee bezig bent en kan stress alleen maar negatief uitwerken. Ik ben midden september gestopt na 11 jaar pil slikken (alleen zes jaar geleden eens 3 maanden gestopt). Ik maak me vooral ongerust omdat het vroeger ook al mis was (heeeeeeel onregelmatig), maar ik heb alleen mezelf ermee dus ik probeer het los te laten en er maar vanuit te gaan dat ook mijn lichaam het op den duur echt wel gaat oppakkenquote:Op maandag 5 maart 2012 21:30 schreef Marijevdh het volgende:
[..]
Hoi Chanty,
Vervelend dat het bij jou ook zo lang duurt! Wanneer ben jij gestopt met de pil? Ik weet wel dat het kan voorkomen dat het langer duurt, maar ik word zo gek van die onzekerheid. Al was ik alleen maar 1 keer ongesteld dan zou ik tenminste zeker weten dat alles werkt. Nu is het maar afwachten, heb ook geen bruinverlies oid gehadEn ik ben ook een beetje een doemdenker, lees op internet de meest enge verhalen dus dat schiet ook niet op
Ik ga half/ eind maart een paar weken op vakantie en als het daarna nog niet heeft doorgezet dan ga ik wel naar de huisarts. Gedoe
Gezien je leeftijd wel verstandig om inderdaad eea te laten checken, hopelijk krijg je gewoon goed nieuws en gaat het allemaal vanzelf gebeurenquote:Op maandag 5 maart 2012 22:08 schreef jaeky het volgende:
Iemand vroeg waarom ik vermoedde 'problemen' te hebben en ik naar de gyn ga. (Iek!)
We zijn nu in cyclus 7, ik ben wat ouder (35), korte cyclus van 25/27, ovulatie op cd16/18, dus dat is erg krapjes, stijging temperatuur duurt na ovulatie toch wel 2/3 dagen... Verder heb ik zeer zware menstruaties, met veel pijn.
Ofwel alles aan mij is laat/traag (net zoals ik)
Alles los is niet direct een reden om naar de gyn te rennen. Maar alles opgeteld, wil ik toch graag weten of er mogelijk problemen of juist niet zijn. Helemaal niet dat we gelijk 'De Molen' in willen (allesbehalve) maar kennis is altijd goed...
En misschien kan ik nog een uitstrijkje los peuteren...want mijn huisarts/assistente wil ik 'daar' niet hebben en naar een ziekenhuis/gyneacloog kost dan ineens 250,- (eigenlijk ook raar.)
Vannacht had ik trouwens last van mijn schaambot? Andere symptomen herken ik keurig van mijn dagboekjes, dus dat boeit weinig, wat dat betreft is het bij mij erg nauwkeurig en voorspelbaar. Tot op de dag klopt de hoofdpijn/buikpijn enz. Dat vind ik dan wel cool/bijzonder dat zo'n lichaam dan zo werkt.
Dus wellicht dat ik na morgen naar het andere topic moet verhuizen... (al blijf ik voor deze cyclus natuurlijk stiekumpjes hopen)
En waarom krijg ik ineens allemaal advertenties van trouwjurken om me oren?Nee... dat hoeft echt niet hoor.
Wat goed zeg dat je er zo nuchter in staat. Ik weet niet of ik dat wel zou kunnen, ik denk dat de medische molen me heel verdrietig en verbittert zou maken als het dan uiteindelijk allemaal geen effect heeft.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:42 schreef jaeky het volgende:
Arme mannen ja, ik heb die van mij de laatste paar dagen af en toe tot gekte gedreven! En dan blijft ie lief, heel knap, ik had mezelf allang in de hoek gezet.
Nouja, hij zit dan ook in de een bepaalde 'zorg', haha, die is wel wat gewend.
Mocht het ons niet gegund zijn, dan niet hoor, dan zijn er wel andere methoden. Adoptie (alleen is dat lange traject zo misplaatst. Aan de ene kant begrijpelijk, aan de ander kant weer niet,) of van mijn part pleegzorg (al krijg je dan weer de ouders cadeau). Of gewoon niet. Ik ben niet van blindstaren op 1 optie. Het is niet dat ik al jáááren een kinderwens heb. Het komt echt bij mijn man vandaan, hij wordt de degene... hoe heet dat zonder dat het vreemd klinkt... degene met een iets grotere verzorgende rol.
Een beetje een late reactie, maar bij mij deed de innesteling ook best zeer. Niet zo erg als jij het omschrijft, maar ik heb een behoorlijk hoge pijngrens, dat kan ook schelen.quote:Op maandag 5 maart 2012 13:08 schreef Regenboogjes het volgende:
SPOILER: egopostOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik blijf voorlopig braaf mijn foliumzuur slikken. Ik gebruik 's ochtends toch al medicijnen, dus ik heb het potje ernaast gezet, zodat het in een moeite doorgaat![]()
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 14:26 schreef -Tuktuk- het volgende:
[..]
Een beetje een late reactie, maar bij mij deed de innesteling ook best zeer. Niet zo erg als jij het omschrijft, maar ik heb een behoorlijk hoge pijngrens, dat kan ook schelen.
Wat leuk dat er zoveel nieuwe dames binnen zijn gekomen! Nu hopen dat ze ook snel weer weg gaan, maar dan wel door naar Z&G natuurlijk!Ik vind jouw reactie helemaal niet gek .. zou ik ook hebben.SPOILER: egopostOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik blijf voorlopig braaf mijn foliumzuur slikken. Ik gebruik 's ochtends toch al medicijnen, dus ik heb het potje ernaast gezet, zodat het in een moeite doorgaat
Als ik soms zie hoe ouders met hun kids om gaan denk ik...aaaahh had maar aan mij gegeven! Kreeg ie in ieder geval veul meer liefde!
Snap dat je ze af en toe echt wel achter het behang kan plakken maar sommige mensen zouden geen kinderen mogen krijgen![]()
Same here, krampjes, pijntjes, moe, levendige dromen. Maar ik wil er een beetje té graag betekenis aan geven volgens mijquote:Op dinsdag 6 maart 2012 18:31 schreef _aurum_ het volgende:
Ik voel vanalles down under, maar volgens mij zit ik mezelf gewoon gek te makenHeb allerlei rare krampjes/pijnscheuten etc.
Iig nog geen last van mijn kies
Ovulatie predictor kit volgens mij, ovulatietest.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:24 schreef sterrenmunt het volgende:
ehm OPK? verklaar je nader, ben nog niet thuis in deze afkorting
bedoelde ik cave-woman likequote:Nu is m'n lief niet iemand die ik elke dag m'n grot in kan sleuren
quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:44 schreef OooLizaooO het volgende:
Ow
[..]
bedoelde ik cave-woman like
anders net iets te ranzig voor een eerste postje
Had ik dus ook.quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:46 schreef Nanuke het volgende:
[..]![]()
Goed dat je dat er toch nog even ter verduidelijking bij zat, ik dacht namelijk al compleet andere dingen.
je kan niet alles hebbenquote:Op woensdag 7 maart 2012 14:15 schreef Barreltje het volgende:
welkom nieuwe mensen!
grmbl.. nu weer geengevoelens..
ik wacht sowieso tot vrijdag..
morgen gesprek over mijn toekomst en dat wil ik niet doen met evt een twee streepjes resultaat in mijn achterhoofdik wil kunnen zeggen dat ik het nog niet wist tentijde van het gesprek
m'n NOD was met een cyclus van 28 dagen afgelopen vrijdag..quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:33 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
je kan niet alles hebben
Wanneer is je NOD? Want ik heb weer eens de aandachtsspan van een hamster
Welkom OooLizaooO
ik vind het knap dat je het volhoudt zonder te testen, denk niet dat mij dat zou lukkenquote:Op woensdag 7 maart 2012 14:35 schreef Barreltje het volgende:
[..]
m'n NOD was met een cyclus van 28 dagen afgelopen vrijdag..
met een cyclus van 35 dagen ( het langse ooit) as vrijdag
dus.. afwachten maar
quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:03 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
ik vind het knap dat je het volhoudt zonder te testen, denk niet dat mij dat zou lukken
Geen last van misselijkheid/uberboobs/vermoeidheid/moodswings etc?
Hoelang ben je al gestopt met de pil? Dat lijkt me inderdaad geen normale cyclus, maar het zou zo rond je eisprong kunnen zijn, maar dan zou het wat oud bloed zijn, of nog van het ontpillen?quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:38 schreef Shandaly het volgende:
Spannend Barrel!
En welkom nieuwe wachtenden
Ik heb weer iets geks... ik geloof dat ik zojuist ongesteld ben geworden![]()
Dat zou dan een cyclus van 12 dagen zijn... dat kan toch niet? Of er is iets anders stuk 'vanbinnen' ofzo... zal eens kijken of het doorzet...
quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:55 schreef Fieder het volgende:
Hallo oude bekenden en nieuwe lui!
Fijn om hier bekende namen aan te treffen, ook al is het voor jullie vast niet fijn hier nog te zijn...
Omdat ik waarschijnlijk binnenkort hier weer terugkom wil ik vast even mijn verhaal delen. Het is niet zo'n leuk verhaal dus vandaar spoiler...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik had het al gelezen.. dikke![]()
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Ruim een half jaar al gestopt, dus zal niets met ontpilling te maken hebben denk ik, toch?quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:46 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Hoelang ben je al gestopt met de pil? Dat lijkt me inderdaad geen normale cyclus, maar het zou zo rond je eisprong kunnen zijn, maar dan zou het wat oud bloed zijn, of nog van het ontpillen?
Hier kruipen we langzaam richting vruchtbare dagen, maar manlief is behoorlijk beroerd, dus hopenlijk knapt hij snel op
hier snap ik geen reet vanquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:05 schreef jaeky het volgende:
Ik begin al weer met spotten, op cd24 (bij 7dpo). (En nee, dat is geen implantatie gebeuren.)
Zo wordt het nooit wat natuurlijk.![]()
Donderdag of vrijdag, eerste dag van menses, maar bellen voor de cyclus bewaking.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn man en ik willen nadat dit afgesloten is heel graag weer voor een nieuw kindje gaan en we vinden het heel erg spannend! Vorige keer werd ik heel snel zwanger maar door mijn lange cyclus en overgewicht is er ook een aannemelijk risico dat het een tijd gaat duren.
Dus dit is zo'n beetje ons verhaal!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen ben ik vast weer mezelf.
bij coco zit het nu nog steeds " in de oven" hoor!quote:Op donderdag 8 maart 2012 16:25 schreef Fieder het volgende:
Ai Tuktuk wat een trut!
voor jou
Zo fijn om mensen te hebben die het ook hebben meegemaakt
Nanuke ookStress en onzekerheid bah
TukTuk en Coco, zijn jullie inmiddels weer bezig of moet dat nog wachten?
Ohhh, dat heb ik even verkeerd begrepen danquote:Op donderdag 8 maart 2012 16:28 schreef Barreltje het volgende:
[..]
bij coco zit het nu nog steeds " in de oven" hoor!![]()
ze verteld over een vorige miskraam..
Schijnbaar krijgt 1 op de 4 vrouwen te maken met een miskraam. Best een hoop dus, ja. Alleen merk ik dat veel mensen er (irl) niet over praten als het gebeurt. Of het pas na een tijd vertellen enzo. Daardoor lijkt het veel 'unieker' dat het is. Althans, dat idee heb ik.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:11 schreef .Sparkling. het volgende:
Och, het valt mij nu ineens op hoe vreselijk veel vrouwen een miskraam hebben doorgemaakt. Ook in mijn omgeving, het lijkt wel of iedereen het heeft meegemaakt. Zelf of in de directe omgeving.
Klopt, dag 44, 45, 47 en 48 heb ik ook wat eiwitachtige vloeistof verloren dus ik ben heeeel benieuwd of ik straks ongesteld ga worden. Alleen die temp zou daarna hoog moeten blijven en daarvoor wat lager naar ik heb begrepen en nou ja... je ziet hetquote:Op donderdag 8 maart 2012 19:28 schreef Fieder het volgende:
Jeetje Sterrenmunt dat dat zo'n pijn doet bij jou! Wel lekker duidelijk dan![]()
Chanty, ik heb er totaal geen verstand van maar ik zie wel een piek van 2 dagen??
Als data-nerd vind ik het dan wel weer interessant om dat bij te houdenquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:05 schreef .Sparkling. het volgende:
Wat lastig dat temperaturen. Ik heb het nog nooit hoeven doen omdat ik het wel aardig voelde. Maar jeetje, het is een heel boekwerk om bij te houden!
Chanty, erg rot dat je nu nog geen duidelijkheid hebt. Hoop dat er snel wat ritme in komt!
Het gaat volgens mij niet om het tijdstip van tempen, maar dat je het direct na wakker worden doet. Na een paar uur slaap heb je een bepaalde temperatuur, als je wakker bent verandert die, zeker als je gaat bewegen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:31 schreef _aurum_ het volgende:
Ik hoop echt dat ik nooit hoed te temperaturen, doordeweeks gaat de wekker om 0600 :x
Als dat ook nog in het weekend moet dan ga ik kapot.
Dat is behoorlijk lang. Maar heb zelfs gevallen gelezen waar het 1,5 jaar duurde na het stoppen met de pil. Maar in het grootste deel van de gevallen komt het toch wel binnen een half jaar op gang, dat was ook wat mijn vorige HA zei. En aangezien het vroeger ook al een ramp was qua menstruatie en mijn moeder ook het nodige gedoe heeft met haar cyclus, ga ik toch maar liever na een half jaartje alvast langs.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:55 schreef happyme28 het volgende:
Aurum, hier om 6.15 maar in het weekend is het snel tempen en verder slapen. Dat went snel.
Shanty, bij mijn vorige zwangerschap heeft het bijna een jaar geduurd voor ik een eisprong had en nu was het een maand of 4. Mijn HA heeft gezegd dat het wel tot 9 maanden kan duren, maar ik zou zeker binnenkort eens een afspraak maken, gewoon om te praten over je zwangerschapswens en dan hoor je vanzelf hoe en wat.
dit heb ik ook altijd begrepen, dus in het weekend zou het dan gewoon later kunnen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Het gaat volgens mij niet om het tijdstip van tempen, maar dat je het direct na wakker worden doet. Na een paar uur slaap heb je een bepaalde temperatuur, als je wakker bent verandert die, zeker als je gaat bewegen.
goed goedquote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:18 schreef _aurum_ het volgende:
hoe is je gesprek gegaan?
En ik snap dat je het eng vindt, zou ik ook hebben
dat kan je toch nooit weten of daar een 0.1 graad verschil in zit? Als je een half uur later weer meet dat ben je al wakker geweest en is je temp omhoog gegaan. Daarom is het belangrijk om het te doen wanneer je wakker wordt. Blijven snoozen is geen optie.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 08:12 schreef jaeky het volgende:
Euh...als ik later temp in het weekend dan normaal dan heb ik echt wel een andere temp hoor. Sterker, als ik om 6.30 temp en dan om 7.00 dan zit er vaak er al .1 graad verschil in. (Beide op dezelfde manier gemeten, dus net wakker, niet bewogen, onder de dekens etc.)
Ik denk dat je dus juist wél dezelfde tijd aan moet houden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik om 7.00 in het weekend tempen geen enkel punt vind. (En dat zegt iemand die met geen kanon wakker te krijgen is.) Omdat ik het continu om 700 doe, iedere dag, hoef ik niet eens meer de wekker te zetten. Ik ben gewoon wakker. Nét wakker genoeg om het slaap dronken te kunnen doen en daarna slaap ik lekker verder.
Het is echt een kleine moeite.
Arbo meneer was heel lief en zou een brief naar mn baas sturen dat ik voorlopig geestelijk en lichamelijk niet kan werken. Iig tot ik zekerheid heb... Als vrijdag blijkt dat het voorbij is laat ik denk ik wel curetteren (is dat n woord?). Ik ervaar dit doorlopen juist als slopend. Ook al zie ik er vreeeeeeeeeeeselijk tegenop.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:05 schreef .Sparkling. het volgende:
Fieder, ik heb met het ziekenhuis afgesproken dat ik afwach. Ze hebben het niet over een maximale termijn gehad maar ik moet meteen bellen bij koorts en buikpijn. Dan is er blijkbaar kans op een infectie. Als het vruchtzakje groeit is er nog wel kans op zwangerschapsklachten ja. De gyn heeft het uitgelegd omdat ik ook nog steeds steken in mijn tepels had. Het lichaam heeft het dan gewoon nog niet goed door. Waardeloos hè? Stom lichaam..
Ahja, als je voor de klas staat is het wel heel lastig natuurlijk. Wat zei de arbo hierover?
Ik snooze dan niet hoor, ik lig gewoon weer in coma.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:27 schreef nytar het volgende:
[..]
dat kan je toch nooit weten of daar een 0.1 graad verschil in zit? Als je een half uur later weer meet dat ben je al wakker geweest en is je temp omhoog gegaan. Daarom is het belangrijk om het te doen wanneer je wakker wordt. Blijven snoozen is geen optie.
Dat sowieso!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:58 schreef jaeky het volgende:
[..]
Tuurlijk is ieder lichaam weer anders, maar bij mij maakt het dus wel degelijk uit. Laat ik het zo formuleren. Dus een ieder kan bepalen voor zich zelf wat wel/niet werkt.
Viel mij juist ontzettend mee. Thermometer onder kussen, met duf hoofd aflezen en noteren (dat was het moeilijkste, de temp niet vergeten op te schrijven), eens in de zoveel dagen alle data invoeren in mynfp.de, appeltje eitje.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:42 schreef Fieder het volgende:
Ingewikkeld hoor dat tempen! Maar inderdaad wel goed om al voorbereid bij de dokter te verschijnen denk ik.
dat weet ik al zonder dat tempenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:13 schreef loveli het volgende:
Lichaam leren kennen. Paar maandjes strikt tempen, daarna alleen rond eisprong. Slijm herkennen, snappen dat je PMS hebt en daarom minder stom proberen te doen. Fieder, natuurlijk maakt het uit als je opstaat en naar de wc gaat.
Ik ben dus eind november gestopt en sindsdien ( behalve onttrekkingsbloeding door de pil) niet meer ongesteld geworden. Ik had eerder te horen gekregen van de huisarts (althans de assistente) dat het normaal was en dat ik pas mocht terugkomen nadat ik een half jaar niet ongesteld zou zijn. Ik heb nu net weer gebeld en heb donderdag een afspraak. Ik weet dat ik een beetje een doemdenker ben somsquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:22 schreef Chanty het volgende:
Ik word altijd wakker van de wekker. En geen idee in de hoeveelste cyclus ik zitBen in september met de pil gestopt maar heb sindsdien nog geen menstruatie gehad, alleen wat licht bruinverlies af en toe. Maar ik weet niet waar dat dan op duidt. De temperatuur duidt inderdaad niet op een eisprong en zogezien denk ik dat ik die ook de voorgaande vijf maanden niet heb gehad, dan had ik immers wel wat meer bloed moeten verliezen. Maar goed, of er een eisprong is probeer ik juist met het temperaturen te achterhalen. Ik kijk het deze maand sowieso nog aan en als er dan nog niks is veranderd dan ga ik langs de huisarts. Tegen die tijd heb ik 2 maanden getempt en ben ik ruim een half jaar gestopt met de pil dus dan mag ik wel langs gaan denk ik.
maak jezelf niet gek, schiet je niks mee opquote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:28 schreef Marijevdh het volgende:
[..]
Ik ben dus eind november gestopt en sindsdien ( behalve onttrekkingsbloeding door de pil) niet meer ongesteld geworden. Ik had eerder te horen gekregen van de huisarts (althans de assistente) dat het normaal was en dat ik pas mocht terugkomen nadat ik een half jaar niet ongesteld zou zijn. Ik heb nu net weer gebeld en heb donderdag een afspraak. Ik weet dat ik een beetje een doemdenker ben somsMaar ik vind het echt doodeng
Ben zo bang om te horen te krijgen dat er iets niet goed is...ik weet ook wel dat als er iets is, dat het dan alleen maar goed is om te weten maar ja :s
Het stomme is dat die menstruatie hier nou ook niet bepaald sneller door terugkomtquote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:17 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
maak jezelf niet gek, schiet je niks mee op
Stap het gesprek met de huisarts in, leg uit wat er aan de hand is en bespreek de geschiedenis met je moeder enzo.
Als hij het nodig vindt dan zal hij je doorverwijzen.
En stel nou dat er iets idd niet in orde is, ben je dan niet blij dat je nu leeft met onze huidige medische kennis
50 jaar geleden had je gewoon dikke pech gehad.
Ik herken dat zorgen maken wel een beetje, t spookt ook wel eens door mijn hoofd "wat als....". Maar zoals Aurum zegt: het heeft geen zin jezelf gek te maken. Voor mij is het een troost er er genoeg anderen zijn die ook een moeilijke cyclus hebben of lang moeten wachten op hun menstruatie na het stoppen met de pil. Daar houd ik me maar aan vast en de kans dat er iets mis is, is uiteindelijk klein. Vooralsnog wachten wij nog niet uitzonderlijk lang op onze menstruatiequote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:28 schreef Marijevdh het volgende:
[..]
Ik ben dus eind november gestopt en sindsdien ( behalve onttrekkingsbloeding door de pil) niet meer ongesteld geworden. Ik had eerder te horen gekregen van de huisarts (althans de assistente) dat het normaal was en dat ik pas mocht terugkomen nadat ik een half jaar niet ongesteld zou zijn. Ik heb nu net weer gebeld en heb donderdag een afspraak. Ik weet dat ik een beetje een doemdenker ben somsMaar ik vind het echt doodeng
Ben zo bang om te horen te krijgen dat er iets niet goed is...ik weet ook wel dat als er iets is, dat het dan alleen maar goed is om te weten maar ja :s
Voor mij is dat heel normaal. Geen peil op te trekken.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 16:08 schreef Oksel het volgende:
Cyclus 1: 6 weken
Cyclus 2: 5 weken
Cyclus 3: 4 weken + 3 dagen.
Cyclus 4: 4 weken + 2 dagen.
Huidige cyclus: 5 weken + 4 dagen, testen geven 1 streepje.
Mensen hier een mening over? Is dit normaal?
kan je mij vertellen wat je met een basale thermometer bedoeld? Als ik google kom ik op niks uit...quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:16 schreef _aurum_ het volgende:
Ik zou niet kijken naar getallen achter de komma da's imo niet zo spannend, ik zou er wel op letten dat je een basale thermometer hebt.
Dit legt uit wat het basale gedeelte inhoudt. Ik kan alleen zo 123 niet vinden waar je zo'n thermometer zou moeten vinden.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 09:26 schreef loveli het volgende:
Bij meten van de basale temperatuur bedoelen ze de temperatuur bij ontwaken. Eigenlijk is het de minimale temperatuur (je temperatuur daalt als je slaapt en weinig beweegt), maar dan slaap je nog en dat temperatuurt zo lastig.
Zelf draai ik onregelmatige diensten en heb er nooit rare afwijkingen van ondervonden als ik vroege dienst had (=wekker heel vroeg) of avonddienst (=wachten tot ik wakker werd). Vanaf het moment dat je wakker wordt gaat je lichaam meer energie verbruiken waardoor je temperatuur verandert. Het is wel handig m een basaalthermometer te gebruiken, want die is veel nauwkeuriger.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Basale_lichaamstemperatuur
http://en.wikipedia.org/wiki/Basal_body_temperature
Bij de apotheek. Enige nog legaal verkrijgbare kwikthermometersquote:Op zaterdag 10 maart 2012 08:35 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Dit legt uit wat het basale gedeelte inhoudt. Ik kan alleen zo 123 niet vinden waar je zo'n thermometer zou moeten vinden.
Whehehe wat een verschil met mijn grafiekquote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:27 schreef OooLizaooO het volgende:
Wat een triestige verhalen hier dames.
Moet erg moeilijk zijn!
En dan die rottige reacties van sommigen.
Vind 't wel sterk hoe jullie met een miskraam omgaan en ik hoop en wens jullie van harte snel een plakkertje toe!
Over 't stoppen met de pil: deed ik al 2 keer. Ene keer cyclus van 65 dagen (vanaf daarna weer min of meer normaal) en een keer in de 46 dagen (ook daarna weer min of meer regelmatig). Toen ik met de nuvaring stopte had ik eerst een kortere cyclus dan anders en vanaf dan normaal. Wel vervelend als 't na een paar cyclussen nog steeds niet wat voorspelbaarder begint te worden Oksel...
'k Wens jullie alvast veel succes in de volgende ronde!
Ik temperatuur ook, maar dan wel heel relaxed: gewoon als ik wakker wordt (da's meestal ergens tussen 6u45 en 8u). Ook best wel wat speling qua, maar mijn curves lopen zoals het hoort en zijn duidelijk genoeg om mijn ei te kunnen vinden. Met een thermometer tot 1 cijfer na de komma.
Uiteindelijk moet je gewoon lekker doen waar je jezelf goed bij voelt. Wil je een precieze thermometer en er elke dag je wekker voor zetten, why not. En word je daar helemaal gek van dan doe je 't toch gewoon niet. Ieder zijn ding.
[ afbeelding ]
Ik ben moe!!! Vannacht bijna de klok rond geslapen! 'k Hoop dan stiekem dat 't een innestelend ei is dat zoveel energie slorpt
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:15 schreef Fieder het volgende:
Jammer Barreltje! Ik snap wat je bedoelt hoor, of strepen, of bloed! Geen vaagheid!
Haha ja wist het even niet zekerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van Lars & Femke
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:15 schreef Shandaly het volgende:
Ok, ik snap niets meer van mijn lijf.Ik had dit ook de eerste cyclus na het stoppen met de nuvaring..Daarna op de 27ste dag echt ongesteld geworden. Bij de tweede cyclus geen 'tussenbloeding' gehad, deze duurde ineens 37 dagen. Vaag gedoe, he.. Maar ja, geduld is een schone zaakSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:13 schreef .Sparkling. het volgende:
Even een egopost.. Sorry!
Miskraam zet nog niet zo door. Veel erg pijnlijke krampen en wat bloedverlies maar daar blijft het nog bij.
Toen ik net wist dat ik zwanger was mailde een neef mij dat zijn vrouw ook zwanger was. Haar uitgerekende datum lag 1 dag voor mij.
Zojuist zag ik op Facebook dat ze de zwangerschap bekend gemaakt hebben, met echofilmpje. Dat doet me pijn, veel meer dan ik dacht. Zo'n mooi kindje, zo groot en vol leven in de buik. Ik was achteraf iets langer zwanger en had dus net zover moeten zijn en wij hadden een klein, stilliggend kindje die mijn lichaam op dit moment aan het afstoten is.
Het ging wel goed vandaag, geestelijk. Maar dit raakt me echt en maakt me heel erg verdrietig. Ik gun het ze wel, dat is het niet. Het doet gewoon zoveel pijn, ik had ook zo'n mooi filmpje willen hebben..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |