abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108602435
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
29 februari winka (01-2011)
12 maart L0t.. (02-2012)
16 maart Lijnloos (02-2011)
21 maart Sterrenmunt (09-2011)

chanty (01-2012)
Spewey
Aemelia (01-2012)
Lindala (10-2011)
Ashina
designed
Ladyblack (08-2010)
Fenne
frummeltje86 (12-2010)
papillion
Tuktuk (02-2012)
aurum (08-2011)
barreltje (11-2011)
sethiwe (08-2011)
Nytar (01-2012)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sethiwe op 01-03-2012 22:22:54 ]
pi_108602527
Als ik nog iets moet wijzigen laat het dan maar weten.
Op naar een topic vol nieuwe streepjes ^O^.
pi_108602700
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:21 schreef Sethiwe het volgende:
Als ik nog iets moet wijzigen laat het dan maar weten.
Op naar een topic vol nieuwe streepjes ^O^.
Mag ik in het lijstje? 02-2012 begonnen :) NOD heb ik op 12 maart staan, maar dat is maar een gok op basis van een cyclus van 28 dagen, heb nog geen idee hoe mijn cyclus zal zijn.
pi_108603420
En weer een nieuw topic! Wat gaat dat snel hé ;)

Dames, even een vraagje. Ik heb me gisteren aangemeld bij menstruatiekalender.net, maar ben op een wachtlijst beland }:| Het schijnt dat ik via andere leden hier alsnog direct terecht kan. Iemand die lid is en mij 'uit wil nodigen'?

Edit: post net geplaatst en een mail van menstruatiekalender.net. Stond blijkbaar niet héél laag op die wachtlijst ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door Lindala op 01-03-2012 23:25:07 ]
pi_108604443
@Winka: Ik heb idd ovulatietesten gebruikt en ik kan nu zeggen dat ik weet wanneer mijn ei springt. We have lift off :D :P Dus da's wel fijn :) Nu is het alleen weer afwachten.

Geduld is niet mijn sterkste punt :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  donderdag 1 maart 2012 @ 22:12:21 #6
279894 winka
There is no place like home..
pi_108605494
Da's mooi :)

Ik heb ook geen geduld.. De afgelopen paar avonden ben ik aan het wegkijken en op mijn werk voer ik ook niet veel uit :P Als ik morgen niet ongesteld word, dan wordt het toch wel weer heel spannend!!!
  donderdag 1 maart 2012 @ 22:14:02 #7
279894 winka
pi_108605587
Menstruatiekalender.net is een hele handige tool :) Maar sinds ze het helemaal hebben uitgekleed is het toch een stuk minder gebruikersvriendelijk. Ik vraag me ook af wat ze met al die gegevens doen. Niemand houdt gratis zo'n website bij.

Vandaar dat ze ook zulke expliciete gegevens vragen, zullen ze wel doorverkopen w/
pi_108606212
[..]

Mag ik in het lijstje? 02-2012 begonnen :) NOD heb ik op 12 maart staan, maar dat is maar een gok op basis van een cyclus van 28 dagen, heb nog geen idee hoe mijn cyclus zal zijn.
[/quote]

Ik heb je toegevoegd.
pi_108606758
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 22:24 schreef Sethiwe het volgende:
Ik heb je toegevoegd.
Dankjewel :*
pi_108615782
Welke ovulatie testen moet ik bestellen bij sensitest? Er zijn meerdere keuzes
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:06:45 #11
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108615803
Hier is het wachten op de })
de NOD is vandaag, gister testje gedaan ach jah waarom niet :P en niks te zien :)
verder helemaal geen last van }) -verschijnselen.. dus het blijft nog even wachten denk ik :P
maandag evt weer een test spenderen :P
I O+ Kruidvat :@ :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_108616279
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:05 schreef Diesje het volgende:
Welke ovulatie testen moet ik bestellen bij sensitest? Er zijn meerdere keuzes
welke jij wil, ze zijn allemaal goed :) Ik heb die cheap ass dipstickjes gebruikt :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108616956
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:06 schreef Barreltje het volgende:
Hier is het wachten op de })
de NOD is vandaag, gister testje gedaan ach jah waarom niet :P en niks te zien :)
verder helemaal geen last van }) -verschijnselen.. dus het blijft nog even wachten denk ik :P
maandag evt weer een test spenderen :P
I O+ Kruidvat :@ :D
Is je cyclus normaal heel regelmatig? Want dan zou je vanaf vandaag al een streepje kunnen zien verschijnen :) Ben benieuwd, spannend!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 10:21:23 #14
279894 winka
pi_108617155
Nog steeds donkerbruin slijm... wel steeds wat meer :) Vandaag is mijn tweede nod. Ik twijfel namelijk of ik de laatste keer mijn eerste menstruatiedag goed heb opgeschreven.

Als ik vandaag niet ongesteld word dan waag ik er morgenochtend weer een testje aan :)

Kan nergens anders meer mee bezig zijn. Ik stond vanochtend bij de bushalte en ik dacht iets te voelen. Wat had ik zin om mijn broek ter plekke naar beneden te trekken :D

Nog even een vraagje, mijn vorige menstruatie duurde enorm lang voor mijn doen. Kan het zijn dat je dan de menstruatie daarop geen spotting hebt?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 10:50:34 #15
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108617854
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:10 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Is je cyclus normaal heel regelmatig? Want dan zou je vanaf vandaag al een streepje kunnen zien verschijnen :) Ben benieuwd, spannend!
als het er gister niet was, dan is het er vandaag ook niet :P
tenminste.. dat gok ik.. bovendien is mijn ei-sprong volgens mij op een woensdag geweest.. en dan zou bij een normale luteale fase ook op woensdag wel de }) voorbij hebben moeten komen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
verder ga ik morgen met mama lunchen.. toen ik haar vertelde dat we "bezig" waren wilde ze graag met me gaan lunchen.. :) dus.. ben benieuwd morgen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_108618061
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:21 schreef winka het volgende:
Nog steeds donkerbruin slijm... wel steeds wat meer :) Vandaag is mijn tweede nod. Ik twijfel namelijk of ik de laatste keer mijn eerste menstruatiedag goed heb opgeschreven.

Als ik vandaag niet ongesteld word dan waag ik er morgenochtend weer een testje aan :)

Kan nergens anders meer mee bezig zijn. Ik stond vanochtend bij de bushalte en ik dacht iets te voelen. Wat had ik zin om mijn broek ter plekke naar beneden te trekken :D

Nog even een vraagje, mijn vorige menstruatie duurde enorm lang voor mijn doen. Kan het zijn dat je dan de menstruatie daarop geen spotting hebt?
meis, je bent net bezig! Als het nu raak zou zijn mooi, maar als het niet zo is dan gewoon op naar de volgende ronde :)

Je schiet er niks mee op als je jezelf iedere keer gek gaat zitten maken ;)

volgens mij heeft je lichaam wel een paar maanden nodig om de menstruatie uit te lijnen. Dus de eerste paar keer kan heel rommelig ( :') ) zijn.

Als ik naar mijzelf kijk; het varieerde in aantal dagen, varieerde in hevigheid etc.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:02:27 #17
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108618124
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:21 schreef winka het volgende:
ik heb eigenlijk helemaal nooit spotting :P
dat is toch ook niet erg als je het niet hebt? :)
pi_108618412
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:59 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

meis, je bent net bezig! Als het nu raak zou zijn mooi, maar als het niet zo is dan gewoon op naar de volgende ronde :)

Je schiet er niks mee op als je jezelf iedere keer gek gaat zitten maken ;)

volgens mij heeft je lichaam wel een paar maanden nodig om de menstruatie uit te lijnen. Dus de eerste paar keer kan heel rommelig ( :') ) zijn.

Als ik naar mijzelf kijk; het varieerde in aantal dagen, varieerde in hevigheid etc.
In de OP staat dat ze al een jaar bezig is, toch?
pi_108618585
lalalalalala, verkeerd gelezen :o
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:51:42 #20
258612 nytar
boys boys boys
pi_108621219
spannende tijden winka!
Over spotting kan ik je niks vertellen. De een heeft het, de ander niet. Ik iig niet, maar volgens mij hoeft het uitblijven niks te betekenen.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:00:34 #21
279894 winka
pi_108621473
De spannende tijden zijn voorbij helaas, ik ben net ongesteld geworden #opgelucht

Ondanks dat je verkeerd had gekeken :D aurum, heb je natuurlijk wel helemaal gelijk! Ik vind het achteraf altijd zonde van m'n tijd. Maarja, deze cyclus was zo anders dan al die andere dat ik dacht dat ik een kans had.

Maar helaasch, op de naar de volgende ronde :Y
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:09:38 #22
258612 nytar
boys boys boys
pi_108621763
He balen!
Ben je wel al bij de huisarts geweest? Na een jaar is dat niet gek toch?
pi_108621957
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:50 schreef Barreltje het volgende:
als het er gister niet was, dan is het er vandaag ook niet :P
Nou ja, érgens moet er een moment komen waarop het van onzichtbaar naar zichtbaar gaat :P Maar ik kan me goed voorstellen dat je even wacht.

Ik ben benieuwd naar de lunch met je moeder morgen. Veel plezier/succes :)

Spotting heb ik overigens ook nooit gehad.
pi_108621988
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:00 schreef winka het volgende:
De spannende tijden zijn voorbij helaas, ik ben net ongesteld geworden #opgelucht
Jammer, winka!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:20:30 #25
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108622054
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:16 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nou ja, érgens moet er een moment komen waarop het van onzichtbaar naar zichtbaar gaat :P Maar ik kan me goed voorstellen dat je even wacht.

Ik ben benieuwd naar de lunch met je moeder morgen. Veel plezier/succes :)

Spotting heb ik overigens ook nooit gehad.
hihi..
mijn onverstandige ik schreeuwt iedere dag wel om een test :P
en bij ieder "teken" denk ik "zie je wel! :o "
maar neuh.. gewoon wachten.. en als ik het nu wel wordt is het ook prima.. dan heb ik een regelmatige cyclus te pakken en dat is ook fijn om te weten :)

nu die vent nog ~O> ;)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:25:36 #26
258612 nytar
boys boys boys
pi_108622199
mijn onverstandig ik denk bij elk buikkrampje, misschien ben ik al heel lang (lees vanaf eind jan) zwanger!!
Gelukkig weet mijn verstandige ik beter.

Misschien had ik die serie op tlc niet moeten kijken...
(i didn't know i was pregnant)
pi_108622226
Balen Winka!

@barretje: Succes met je ma! :Y
pi_108622247
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:25 schreef nytar het volgende:
mijn onverstandig ik denk bij elk buikkrampje, misschien ben ik al heel lang (lees vanaf eind jan) zwanger!!

:D !
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:30:27 #29
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108622352
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:25 schreef nytar het volgende:

ohjaa!!
ik ben ook al 8 maanden zwanger hoor!! :{w
ik weet het alleen nog niet! :P _O-
pi_108622555
Heb je tenminste de stress niet of alles goed gaat of niet, Barreltje ^O^
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:39:53 #31
258612 nytar
boys boys boys
pi_108622657
he het kan gebeuren hoor! Ik ken ook iemand die het overkomen is. De omgeving vond dr wel erg vatsig worden, maar aan een zwangerschap dacht niemand... ( ook wel erg jong toen )
pi_108622722
Mijn collega heeft een vriendin die 4,5 maand zwanger was toen ze het ontdekte. Het kan dus wel idd :Y (maar zij waren wel niet aan het proberen om zwanger te worden ;) ).
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:49:30 #33
258612 nytar
boys boys boys
pi_108622995
nee dat is idd meestal het verschil :)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 14:23:28 #34
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108624151
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:41 schreef leonieke het volgende:
Mijn collega heeft een vriendin die 4,5 maand zwanger was toen ze het ontdekte. Het kan dus wel idd :Y (maar zij waren wel niet aan het proberen om zwanger te worden ;) ).
idd..
ik ben ook in 6 maanden 9 kilo aangekomen ( :o ) maar dat is 4 maanden geleden.. en ik heb er nog weinig van gemerkt :D
of zou er binnenkort een " i did not know I gave birth" komen op discovery?? :P
  vrijdag 2 maart 2012 @ 14:56:48 #35
258612 nytar
boys boys boys
pi_108625318
ik mag hopen dat je dat wel door hebt!! :)
pi_108627933
Buren van mijn man's ouders. Die vrouw was overigens wel behoorlijk dik. Maar op een gegeven moment werd er aangebeld bij mijn schoonouders, 's avonds laat. De buurman: "ik ben vader geworden....". Die wisten het dus niet. Tot op het eind. En toen beviel ze op de wc. Echt bizar zoiets!

(ze belden aan bij mijn schoonouders omdat die dus spullen in huis hadden omdat ze toen zelf nog kleine kindjes hadden.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:10:22 #37
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108628281
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:26 schreef _aurum_ het volgende:
Balen Winka!

@barretje: Succes met je ma! :Y
tnx Aurum..
ik ga er gewoon van uit dat het gezellig wordt.. :D
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:10:33 #38
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_108633065
Whehehe 2 dagen een hoge temp gehad en vanochtend was ie weer met bijna een half punt gekelderd :') Ik ben zelf eigenlijk best gestructureerd, maar mijn lichaam duidelijk niet _O-

En zwanger zijn en het zelf niet merken, kan me er weinig bij voorstellen maar heb ook wel eens gehoord van heel slanke vrouwen die dat overkwam :o Ik vraag me dan altijd af waar ze het kind verbergen?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:30:52 #39
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_108633799
Volgens mij trekt de baby zich dan ook terug naar achter en houdt zich stil.
pi_108635978
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:41 schreef leonieke het volgende:
Dit geloof ik ook wel, vooral als je ook nog eens je placenta voor hebt, het je eerste kindje is dus je de paar bewegingen die je dan nog maar voelt niet als dusdanig herkent en nog genoeg vrouwen die tot een week of 25 amper zwanger tonen...

Maar vanaf een week of 30 zou je toch echt wel moeten weten dat er iets niet klopt.. dan zijn het geen 'darmborrel-verwarrings-schopjes' meer en ook aan andere dingen zou je het dat dan wel moeten gaan merken....

Dus ik vind het altijd lastig te geloven, de 'oeps, ineens moest ik bevallen' verhalen....
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:39:41 #41
258612 nytar
boys boys boys
pi_108636592
tenzij je een extreem rustig kind hebt. Het komt te vaak voor om niet waar te zijn. Ik geef toe, nav mn eigen zwangerschap snap ik het ook niet. Maar ik heb haar gezien en gesproken in de tijd dat ze zwanger was en er was niks op aan te merken. Wellicht had het ook met drank en/drugs gebruik te maken...
pi_108637319
En er zou toch wel een belletje moeten gaan rinkelen als je menstruatie uitblijft? Je hoort wel eens van die verhalen van mensen die dan wel ongesteld blijven worden maar kan dat eigenlijk niet echt geloven..
pi_108637627
Ik ken iemand die 2x pas laat erachter kwam, 1e met 8 maanden, 2e keer met 7 maanden ofzo.
Zelfs met mijn rustige baby (vorige keer) merkte k t echt wel. Hij was echt geen druktemaker, maar darmkrampen voelen anders dan geschop vanaf een week of 30 (in een normale situatie zeg maar, dus zonder darmproblemen, al kan ik me voorstellen dat dat ook anders voelt)
pi_108645457
Winka balen dat het nu toch is doorgebroken -O-.

Barreltje jammer dat de test negatief is. :* Maar gelukkig toch 8 maand zwanger;-)

Haha nytar je bent een beetje schizofreen, met je verstandige en onverstandige ik:-P

Volgens mij komt het toch weleens voor dat mensen van niks weten. Hier in de buurt een keer een jong meisje die erachter kwam dat ze zwanger was op moment van. bevallen, ze ging naar zkh vanwege erge buikpijn
Maar net zo vreemd een vrouw die zwanger was van de 4de, maar dit pas met 7,5 maand ontdekte. Was toch geen vleesboom...
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:39:04 #45
258612 nytar
boys boys boys
pi_108667904
wat een rust hier! Komt er binnenkort nog een testfase voor iemand?
Hier nog altijd klusfase. Expliciet laten weten dat we deze week om de dag het moeten doen...toch voelt dat een beetje raar. Maar ja, je moet er wat voor over hebben!
pi_108671154
Een paar weken geleden ging een bekende naar de dokter met erge rugpijn. Ze moest maar even door naar het ziekenhuis en daar gingen ze een echo maken.
Hoorde ze dat ze aan het bevallen was, maar ze wilden wel even meer controleren.

Dus eerst hoort ze dat ze moeder wordt, zij haar vriend bellen. We worden ouders! Hij naar het ziekenhuis, en horen ze vlak daarna dat het kindje is overleden ;(

Ze was een week of 32/33 zwanger, maar ze drinkt en rookt altijd flink en soms wel wat meer dan dat.
Dus ik vermoed wel dat dat er mee te maken heeft dat het niet goed is gegaan. Alleen dat kan je haar toch niet kwalijk nemen. Ik weet zeker dat ze niet wist dat ze zwanger was.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:03:45 #47
364382 Aemelia
*bla bla bla bla*
pi_108672484
Bizar verhaal Covie!

Ik trek weer een beetje bij gelukkig. Vanmorgen even flink gekotst en buikpijn like hell! Dus een ovu test gedaan en die was kneiter positief. Ben nog even gaan slapen en toen ik wakker werd was alles weer normaal. Helaas is de man er dit weekend niet dus dat zwanger worden gaat deze ronde zeker niet lukken. Oh well :)
pi_108672765
Jammer Aemalia! Niet gisteren nog geklust toevallig? :P

Barreltje, hoe was het gesprek met je moeder?

Ik zit in de wachtdagen en in de klusdagen :') Ik heb wel het idee dat ik afgelopen zondag mn ei heb gevoeld maar ik weet eigenlijk niet hoe dat zou voelen dus mss moet 'ie nog wel komen, als ik al een eisprong krijg. Dus voor de zekerheid blijven we maar gewoon doorklussen, ook niet heel vervelend :+ Hebben iig besloten dat mocht ik de 17e nog niet ongesteld zijn geworden dat ik dan een test doe, 17 is een beetje 'ons' getal dus vandaar :)
pi_108683816
Ik sta ook in de wachtstand, alleen ik ben snipverkouden en warm, dat bederft mijn ei toch niet he? :D

(Ik klink nu al bezorgd :') we zijn er deze ronde echt voor meer dan 100% voor gegaan, echt álles volgens het boekje, testen, temps, braaf gedrag, (alleen nu te laat in bed) veel geklutst, op juiste tijden, álles klopt. En dan gaat een verkoudheid toch niet bokkig doen, he? Lijkt me niet, maar owee, dan heb ik even een hartig woordje te wisselen met mezelf.... :D )
fyi: cycli van 27d, O op cd 16, LF is 11d
pi_108684681
Dag dames!
Ik ben een lurker (af en toe) en wou hier mijn vraag even stellen. Een nieuw topic openen gaat een beetje te ver ;)

Wij zijn sinds oktober ''bezig'', en het wil nog niet zo vlotten.
Nu blijf ik na de seks keurig netjes even liggen, en na de tijd bij het wcbezoekje gebruik ik een tampon. Nu kreeg ik vanacht het geniale idee om gelijk ná de seks een tampon te gebruiken, daarna pas het wc ritueel.

Zou dit nou echt werken? Om de boel wat binnen te houden zeg maar.. Anders gaat er vaak zoveel verloren op de wc :')

Ik ben benieuwd naar jullie reactie! Bedankt :)
  zondag 4 maart 2012 @ 09:45:02 #51
258612 nytar
boys boys boys
pi_108689068
uhm nee dat lijkt me op beide fronten niet te werken. Het goedje wordt met snelheid naar binnen geschoten en werkt zichzelf naar boven. Alles wat zakt komt trouwens ook nog eens in de tampon terecht, dus wat is het nut?
pi_108689157
Volgens mij is het gebruik van tampons terwijl je niet ongesteld bent sowieso af te raden!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_108689174
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 00:46 schreef Poesopstokje het volgende:
Dag dames!
Ik ben een lurker (af en toe) en wou hier mijn vraag even stellen. Een nieuw topic openen gaat een beetje te ver ;)

Wij zijn sinds oktober ''bezig'', en het wil nog niet zo vlotten.
Nu blijf ik na de seks keurig netjes even liggen, en na de tijd bij het wcbezoekje gebruik ik een tampon. Nu kreeg ik vanacht het geniale idee om gelijk ná de seks een tampon te gebruiken, daarna pas het wc ritueel.

Zou dit nou echt werken? Om de boel wat binnen te houden zeg maar.. Anders gaat er vaak zoveel verloren op de wc :')

Ik ben benieuwd naar jullie reactie! Bedankt :)
Haha doe je dat echt _O- Sperma bestaat niet uit alleen maar zaadcellen he, dat vocht moet er gewoon uit, lijkt me dat dat zo alleen maar gaat 'broeien'.. Ik vind het eigenlijk maar een ranzig idee :')
  Vis een optie? zondag 4 maart 2012 @ 09:58:07 #54
70532 loveli
N
pi_108689185
Kwartiertje blijven liggen voor je naar de wc verhoogt de kans op bevruchting. Daar is onderzoek naar gedaan. Er zal een reden zijn dat ze geen onderzoek hebben gedaan naar inbrengen van tampons na de sex.
crap in = crap out
  zondag 4 maart 2012 @ 10:03:07 #55
57497 happyme28
I'm so happy
pi_108689229
Lijkt me ook geen goed plan om een tampon te grebruiken. Daarbij gaat het zo snel naar binnen, maar er blijven bij normale kwaliteit sperma echt meer dan voldoende binnen hoor ondanks dat het lijkt dat er veel weer naar buiten komt. Als je regelmatig gemeenschap hebt, is een tampon echt niet nodig en zelfs af te raden.

Jaeky, zelfs alles volgens het boekje is geen garantie voor succes en een verkoudheid na je eisprong zal er niet alleen voor zorgen dat het niet zou lukken. Het blijft afwachten, maar heb regelmatig gehoord dat mensen juist als ze niet 100% zijn zwanger raken.
pi_108689325
Het beste is als je man je na de seks een kwartier aan je enkels op je kop houdt...
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_108689415
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 10:03 schreef happyme28 het volgende:

Jaeky, zelfs alles volgens het boekje is geen garantie voor succes en een verkoudheid na je eisprong zal er niet alleen voor zorgen dat het niet zou lukken. Het blijft afwachten, maar heb regelmatig gehoord dat mensen juist als ze niet 100% zijn zwanger raken.
Dit laatste heb ik ook vaak gehoord... Juist op het moment dat ze juist iets minder ermee bezig zijn(en dus niet zorgt dat alles 100%) klopt), bleek ze ineens wel zwanger te zijn..

En tadaa, mijn eerste post in dit topic ;) Een tijdje terug heb ik gepost in het rammeltopic, maar nav de reacties daar, de reacties van een paar vrienden die we in vertrouwen hebben genomen en een paar hele leuke gesprekken met (8> hebben we besloten dat het toch wel supergaaf zou zijn als we een kindje zouden krijgen. We zijn er klaar voor, we hebben de mogelijkheden en onze nieuwbouwwoning is volgend jaar ergens tussen februari en mei klaar...

Het is al wel gelijk spannend, want ik had ergens tussen vorige week vrijdag en afgelopen maandag ongesteld moeten worden, maar ik ben het nog niet.. Ik heb voor de zekerheid getest (mijn eerste! Hoe spannend was het om die te gaan kopen!!), maar deze is negatief.. We wachten af... :s)
  zondag 4 maart 2012 @ 10:53:09 #58
258612 nytar
boys boys boys
pi_108689838
welkom babbel! En gelijk spannende tijden voor jou. Succes!!
  zondag 4 maart 2012 @ 11:05:30 #59
57497 happyme28
I'm so happy
pi_108690067
Succes babbel
pi_108690387
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 10:22 schreef Babbel1 het volgende:

[..]

Dit laatste heb ik ook vaak gehoord... Juist op het moment dat ze juist iets minder ermee bezig zijn(en dus niet zorgt dat alles 100%) klopt), bleek ze ineens wel zwanger te zijn..

En tadaa, mijn eerste post in dit topic ;) Een tijdje terug heb ik gepost in het rammeltopic, maar nav de reacties daar, de reacties van een paar vrienden die we in vertrouwen hebben genomen en een paar hele leuke gesprekken met (8> hebben we besloten dat het toch wel supergaaf zou zijn als we een kindje zouden krijgen. We zijn er klaar voor, we hebben de mogelijkheden en onze nieuwbouwwoning is volgend jaar ergens tussen februari en mei klaar...

Het is al wel gelijk spannend, want ik had ergens tussen vorige week vrijdag en afgelopen maandag ongesteld moeten worden, maar ik ben het nog niet.. Ik heb voor de zekerheid getest (mijn eerste! Hoe spannend was het om die te gaan kopen!!), maar deze is negatief.. We wachten af... :s)
Jaaaa! :D Wat leuk! *O* Meteen al spannend!
pi_108692982
Babbel1 welkom, en heel veel succes.

Tampon inbrengen na de seks lijkt me ook niet echt een oplossing. misschien om de smurrie die eruit loopt op te vangen, maar niet om als kurk te vungeren voor de spermacellen.
Misschien toch maar de tip van Estrys proberen ;).

quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 00:15 schreef jaeky het volgende:
Ik sta ook in de wachtstand, alleen ik ben snipverkouden en warm, dat bederft mijn ei toch niet he? :D

(Ik klink nu al bezorgd :') we zijn er deze ronde echt voor meer dan 100% voor gegaan, echt álles volgens het boekje, testen, temps, braaf gedrag, (alleen nu te laat in bed) veel geklutst, op juiste tijden, álles klopt. En dan gaat een verkoudheid toch niet bokkig doen, he? Lijkt me niet, maar owee, dan heb ik even een hartig woordje te wisselen met mezelf.... :D )
Je moet het ei niet klutsen Jaeky, dat werkt vast niet :+.

Hier is het rustig zit ergens in de klussende wachtweken.
Ik ben benieuwd hoe lang deze cyclus gaat duren....
pi_108694959
Ach, het lijkt op klutsen :+
Natuurlijk zijn er geen garanties, ik doelde meer dat we alles netjes gedaan hebben. Echter er zijn wel wat aanwijzingen dat er mogelijk (hormonale) problemen zijn. Combineer dat met het feit dat ik volgende week een afspraak bij de gyn heb, dan is het misschien wat duidelijker dat deze cyclus een soort sleutel moment zal zijn.

En over dat minder er mee bezig: das altijd goed natuurlijk, maar zaadcellen zwemmen heus niet eens de andere kant uit, als je er minder mee bezig bent. :D
pi_108695177
Dankjewel Nytar, Happyme28, L0t (Ja, ook mede dankzij jou! :Y ) en Sethiwe!

Ik lees overal dat je er 'vooral niet teveel mee bezig moet zijn'.... Maar dat vind ik zo moeilijk! Toen ik die test aan het doen was, vond ik het echt wel spannend... Misschien dat het meer is dat je niet al te teleurgesteld moet zijn als hij negatief is? Volgende maand heb je gewoon weer een kans... Ik kan me dan voorstellen dat dat na een jaar moeilijker is, maar zo in de beginfase is dat wel zo...

Voor degene die al langer bezig zijn; vinden jullie het nog steeds 'leuk spannend'? Een beetje dit *O* zeg maar ;) of gaat dat er wel een beetje vanaf?
pi_108695434
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:10 schreef Babbel1 het volgende:
Dankjewel Nytar, Happyme28, L0t (Ja, ook mede dankzij jou! :Y ) en Sethiwe!

Ik lees overal dat je er 'vooral niet teveel mee bezig moet zijn'.... Maar dat vind ik zo moeilijk! Toen ik die test aan het doen was, vond ik het echt wel spannend... Misschien dat het meer is dat je niet al te teleurgesteld moet zijn als hij negatief is? Volgende maand heb je gewoon weer een kans... Ik kan me dan voorstellen dat dat na een jaar moeilijker is, maar zo in de beginfase is dat wel zo...

Voor degene die al langer bezig zijn; vinden jullie het nog steeds 'leuk spannend'? Een beetje dit *O* zeg maar ;) of gaat dat er wel een beetje vanaf?
:*
Ik snap je helemaal hoor. Ik probeer er ook niet teveel mee bezig te zijn en in m'n achterhoofd te houden dat het allemaal nog wel eens heel lang kan gaan duren, maar dat lukt eigenlijk totaal niet. Waar ik ook mee bezig ben, op de achtergrond ben ik er eigenlijk constant wel mee bezig. Komt denk ik ook wel omdat ik momenteel even niet zoveel om handen heb. Het is heel erg rustig op mn opleiding en ik begin in mei pas weer met werken op mn nieuwe afdeling dus ik heb alle tijd om eraan te denken. Gelukkig begint nu wel mn afstudeerproject dus hoop dat ik daar m'n aandacht op kan gaan richten nu.

Hopelijk zwakt het gevoel in de loop der tijd wel wat af ja, want ik word soms echt gek van mezelf :')
pi_108695455
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:02 schreef jaeky het volgende:
Ach, het lijkt op klutsen :+
Natuurlijk zijn er geen garanties, ik doelde meer dat we alles netjes gedaan hebben. Echter er zijn wel wat aanwijzingen dat er mogelijk (hormonale) problemen zijn. Combineer dat met het feit dat ik volgende week een afspraak bij de gyn heb, dan is het misschien wat duidelijker dat deze cyclus een soort sleutel moment zal zijn.

En over dat minder er mee bezig: das altijd goed natuurlijk, maar zaadcellen zwemmen heus niet eens de andere kant uit, als je er minder mee bezig bent. :D
Spannend! Ben je erg zenuwachtig voor die afspraak?
pi_108701487
Welkom Babbel! Je begin is inderdaad al spannend .. Zou dit je eerste menstruatie na de pil moeten worden?

Jeaky, ik hoop dat het allemaal mee blijkt te vallen bij de gyn. volgende week. Als ik zo brutaal mag zag, waarom wordt er aan hormonale problemen gedacht?

Na 49 dagen ben ik vanmorgen eindelijk ongesteld geworden. Best hevig ook, compleet met menstruatiepijnen. Alles lijkt dus nog te werken, dus ik ben opgelucht.
Ik hoop wel dat de afgelopen maand geen voorbode is op wat nog komen gaat aan (wazige) klachten, onregelmatige cyclussen en de daarbij horende stress. Ik heb nu met mijzelf - en manlief - afgesproken dat ik de komende ronde mijn uiterste best ga doen om mijn ei te vinden d.m.v ovu - testen en tempen. Daarmee kan ik bij een eventuele volgende keer al een stukje onduidelijkheid, uit onwetendheid, voorkomen. En ook handig voor het klussen, natuurlijk :9

Oh en heeft iemand van jullie toevallig ervaring met thee zonder theïne?
pi_108701859
Hey Lindala,

Fijn dat je nu ongesteld ben geworden! Ik ben 28 december gestopt met de nuvaring en op 27 januari werd ik ongesteld, dus ik was helemaal blij... Ik ben voor ik ben begonnen met de nuvaring/pil nooit regelmatig ongesteld geweest, dus ik was erg blij met deze eerste cyclus. Maar ja, de tweede ronde gaat dus iets minder regelmatig... Ik had jouw verhaal wel gevolgd, omdat ik nu een beetje in dezelfde situatie zit. Ik wil nu wel graag weten of ik zwanger ben of dat ik ongesteld moet worden... nja, ik wacht het maar af. Ik heb nu met mezelf en (8> afgesproken dat ik deze week afwacht en pas het volgende weekend weer op z'n vroegst weer zal testen...
pi_108703986
Babbel, zo te horen kan het nog alle kanten op :) Hopelijk een positieve test volgend weekeind en als dat er deze ronde niet in zit, hoop ik dat je cyclus snel regelmatig is. Want een onregelmatige cyclus is niks aan }:|
pi_108706101
Goede middag dames! :D

hier nog steeds een negatieve test dus met manlief afgesproken dat ik pas vrijdag weer mag testen :D
dus we wachten het gewoon lekker af .. vandaag ben ik er weer een stuk minder mee bezig....
merk dat de klus weken een "ding zijn" en de week voor mijn ongesteldheid.. maar die week was altijd al enigszins een debiele ( lees hormonster) week..

gesprek/lunch met moeders was gezellig :) het viel mij iig mee.. ze was fijn openhartig, iets wat ik niet ken van haar ( goh.. zou ik het van mijn moeder hebben ?? ;) :P ) .. en ze reageerde positief op mijn vraag of ze evt eens in de 6 weken op zou willen passen op een mini.
SPOILER
alles bij elkaar een fijne lunch, zonder steken onderwater en/of afkraak sessies :D

en tampons?? volgens mij is dat JUIST slecht :o iets met absorberend vermogen en sperma celletjes :P

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_108707615
Joehoe Barretje! Fijn dat de lunchdate met je moeder goed verlopen is .. en fijn dat ze ook wil gaan passen! Maar twee van de zes weken weg, waar ben je dan? Of heb ik iets gemist .. :@

En tampons na het klussen lijkt me inderdaad niet aan te raden. Zuigt dan toch ook alles op? Gewoon kussen onder de billen, TV aan en even blijven liggen :) Of .. 18+

SPOILER
pi_108708577
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:30 schreef Lindala het volgende:
Joehoe Barretje! Fijn dat de lunchdate met je moeder goed verlopen is .. en fijn dat ze ook wil gaan passen! Maar twee van de zes weken weg, waar ben je dan? Of heb ik iets gemist .. :@

En tampons na het klussen lijkt me inderdaad niet aan te raden. Zuigt dan toch ook alles op? Gewoon kussen onder de billen, TV aan en even blijven liggen :) Of .. 18+

SPOILER
:D

ik ga zeer waarschijnlijk binnenkort offshore werken.. dat betekend 2 weken 12-uurs diensten op een platform, dan 3 weken vrij en daarna 1 week op kantoor.. met de kantoor week kan ik wel sjoemelen ( ouderschaps verlof oid :D ) de twee weken offshore zijn gewoon 2 weken :D
dan staat manlief er 2 weken 24/7 helemaal alleen voor.. het is vast erg fijn voor hem om dat 1 nacht er week zonder kid te kunnen slapen :D

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_108708847
quote:
10s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:51 schreef Barretje80 het volgende:
ik ga zeer waarschijnlijk binnenkort offshore werken.. dat betekend 2 weken 12-uurs diensten op een platform, dan 3 weken vrij en daarna 1 week op kantoor.. met de kantoor week kan ik wel sjoemelen ( ouderschaps verlof oid :D ) de twee weken offshore zijn gewoon 2 weken :D
dan staat manlief er 2 weken 24/7 helemaal alleen voor.. het is vast erg fijn voor hem om dat 1 nacht er week zonder kid te kunnen slapen :D
Ghehe, dat kan ik mee voorstellen ;) Klinkt als een flinke verandering, spannend!?
pi_108708892
welkom Babbel!

Hier de wachtdagen en op de achtergrond ben ik er weer mee bezig, maar volgens mij functioneer ik voor de rest vrij normaal :+

Ik ben nu ontzettend moe en ik voel vanalles downunder, maar volgens mij haal ik me gewoon dingen in mijn hoofd :)

Ben benieuwd of ik in de loop van de week weer kiespijn krijg voor een dag. Als dat het geval is dan is het weer niet raak.
pi_108709341
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:57 schreef Lindala het volgende:

[..]

Ghehe, dat kan ik mee voorstellen ;) Klinkt als een flinke verandering, spannend!?
mweh.. niet spannend.. ik de nu het zelfde werk maar dan op kantoor..
en ben al vaker offshore geweest,dus ook dat is niet spannend :D
heb er wel enorm zin in.. nieuwe plek, nieuwe uitdaging etc :D

hoor as donderdag per wanneer dat ingaat :) ben ook wel benieuwd, want eerst had in october/november in mijn hoofd en dan was het raak schieten nu wel fijn geweest.. :P
maar nu hoorde ik iets over mei/juni.. en dan donderd het echt niet meer wanneer er raak geschoten wordt :P de " planning" _O- is dan al helemaal door de war :D

pi_108712229
Hello, daar ben ik ook weer eens! :W Ik lees braaf mee hoor maar post niet zo heel veel.

Spannend Barretje! Zie je dat zelf ook zitten, na je zwangerschapsverlof twee weken van huis? De drie weken vrij daarna zijn dan wel weer heerlijk denk ik!

Aurum, heb je echt kiespijn voor je ongesteld wordt? Wat raar. :D

Babbel ook aan 't wachten. Spannend!

Mijn god, ik rammel echt de pan uit op 't moment! Deze maand gaan we er eigenlijk voor 't eerst echt voor na wat tegenslagen de afgelopen maanden. Vorige maand had ik echt gruwelijk buikgriep tijdens onze klusdagen, de maand ervoor was er wat anders en ga zo maar door. Deze maand zijn er geen fysieke tegenslagen en ook geen planningstechnische. :D :') En nu we dan ook echt een kans op een zwangerschap hebben kan ik ook echt, echt, echt niet meer wachten!

Ik vind 't alleen zo sucky dat je na de eisprong nog twee weken moet wachten voor je wat weet. Geduldig zijn is niet mijn sterkste kant. :')
pi_108719638
ja, vraag me niet naar de logica maar als ik ongesteld moet worden dan heb ik 1 dag kiespijn aan een kies die een wortelkanaalbehandeling gehad heeft. Dus volgens mij moet ik er niks kunnen voelen, maar ik doe het toch echt :?

En maar 1 dag in de maand /vageshizzle

Schijnt te komen door de verandering in de hormoonhuishouding
pi_108722048
Oh god, ik durfde vanochtend gewoon niet te reageren :')

Maar goed, weer wat geleerd vandaag..
Ik ga nog wel wat rond googlen, en dit topic in de gaten houden.

Bedankt allemaal! :W
  zondag 4 maart 2012 @ 22:24:00 #78
52229 Chanty
pi_108722085
Babbel welkom en hopelijk mag je snel doorstromen ;)

Lindala fijn dat je menstruatie nu eindelijk heeft doorgezet en hopen dat het vanaf nu weer wat logischer verloopt allemaal.

Jeaky benieuwd wat de gyn zegt. Heb je al iets van een bloedonderzoek gehad om te kijken hoe het met de hormomen zit?

Barretje lijkt me best moeilijk om straks twee weken je kleine hummel achter te laten of heb je daar niet zoveel moeite mee?

Hier de laatste dagen goed geklust, just in case ik inderdaad rond mijn eisprong zat. Over twee weken maar een test ertegenaan gooien als er nog niks menstruatie-achtigs is. En als er eind van de maand nog geen menstruatie is ga ik maar eens langs de huisarts om naar mijn hormoontjes te laten kijken.
  maandag 5 maart 2012 @ 10:33:10 #79
258612 nytar
boys boys boys
pi_108733880
geeft toch niks poesopstokje! Kom gezellig mee kletsen. We leren hier allemaal van elkaar.

Vanmorgen lage temp gemeten. Dus mn eisprong is/ was vandaag. Gister geklust en misschien vanavond nog een extratje :) en dan gaat het "wachten" beginnen...
pi_108738812
Succes met wachten nytar!

Erm, zou een innesteling ook pijn kunnen doen? Alsof er iets zich met behulp van een boormachine, messen en schroevendraaiers in de baarmoederwand boort? :') :@
  maandag 5 maart 2012 @ 13:15:30 #81
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108739031
Na stoppen van de pil werd d'r cyclus elke keer een stukje korter, vorige keer 4 weken en 3 dagen.. nu al 5 weken geleden. Is het normaal dat een cyclus weer langer wordt? Tests geven gewoon 1 streepje..
pi_108740403
Hoi,

Mijn man en ik willen ook graag proberen om zwanger te worden. Daarom ben ik in november gestopt met de pil. Ik ben daarna ook gewoon ongesteld geworden ( nog van de pil). Na november ben ik echter helemaal niet meer ongesteld geworden :{ Ik heb de huisarts al gebeld maar die zei dat ik pas kan langskomen als ik na een half jaar nog niet ongesteld ben. Ik maak me er wel zorgen om en ben me nu van alles in het hoofd aan het halen ( van de verhalen op internet word ik ook niet heel vrolijk). Hebben jullie ook zo lang moeten wachten voordat het doorzet?
pi_108740488
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:08 schreef Regenboogjes het volgende:

Erm, zou een innesteling ook pijn kunnen doen? Alsof er iets zich met behulp van een boormachine, messen en schroevendraaiers in de baarmoederwand boort? :') :@
Auw.... Nou ja, als je innestelingsbloed kan hebben, dan kan het denk ik ook best pijn doen denk ik. Hoewel ik jouw omschrijving ook wel bij mijn indicatie van ovulatie/eisprong passen.. Maar daarvoor is het vast al te ver in de cyclus?

Marije, succes! Hopelijk ben je snel ongesteld, maar inderdaad het ontpillen kan bij iedereen anders duren..
pi_108740523
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:33 schreef nytar het volgende:
geeft toch niks poesopstokje! Kom gezellig mee kletsen. We leren hier allemaal van elkaar.

Vanmorgen lage temp gemeten. Dus mn eisprong is/ was vandaag. Gister geklust en misschien vanavond nog een extratje :) en dan gaat het "wachten" beginnen...
naah, hopen dat je een "bun in the oven" hebt :P
quote:
0s.gif Op

maandag 5 maart 2012 13:08 schreef Regenboogjes het volgende:

Het klinkt mij meer iets als in een excorcist film, dus ik denk het niet :P

@Oksel: Ik snap 'm niet? Je zegt dat haar cyclus korter wordt en het is 5 weken geleden? Dan is hij nu toch langer?

@Marije: Welkom! Het kan idd wel even duren voor alles op gang komt. Je weet wel zeker dat je niet zwanger bent?
  maandag 5 maart 2012 @ 14:10:07 #85
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108740850
mijn cyclus was 36 - 32- 28 en nu alweer 31 dagen and counting ;)
dus ik ben ook wel benieuwd of anderen ook merkten dat het eerst omlaag ging en daarna weer omhoog qua dagen :)
pi_108740857
@aurum: dank je! Ik weet (helaas) wel zeker dat ik niet zwanger ben inderdaad :(
pi_108740940
ik ben redelijk stabiel, kortste cyclus was 26 dagen, langste 28 dagen.
  maandag 5 maart 2012 @ 14:23:47 #88
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108741228
trouwens..
ik heb het hele weekend geen folium zuur geslikt (vergeten) zou dat erg kwaad kunnen als je dat twee daagjes niet doet? :o
pi_108741309
Nee hoor Barretje... Er zijn zat mensen die pas na de 2e streep beginnen met foliumzuur slikken. Dus 2 daagjes kunnen echt niet enorm veel kwaad. :*
pi_108742091
Een nieuweling meldt zich, al voelt het nog wel een beetje als indringen hoor. :o

Ik heb vorig jaar eind april mijn laatste prikpil gehaald, die heeft nog sowieso 3 maanden effect dus ik kan ongeveer zeggen dat ik sinds juli vorig jaar echt pilvrij ben. De eerste keer ongesteld worden liet erg lang op zich wachten (zo'n 12 weken) en was ook wel meteen weer erg heftig en lang. Daarna zaten er 5 weken tussen (dus ik dacht yay, nu begint het regelmatiger te worden!) om direct twee weken daarna weer ongesteld te worden. Dat was wel echt even slikken, niet omdat ik had verwacht dat het allemaal makkelijk zou verlopen, maar wel omdat je er onbewust toch mee bezig bent. Nu was de laatste keer dat ik ongesteld werd de laatste week van januari. Afgelopen week de hele tijd van die ongesteldheidspijn gehad en verloor ook steeds een paar druppels bloed, maar het zette niet door. Dit maakt me nogal onzeker, aangezien de kans dat ik al zwanger ben best wel klein is (zwanger worden na de prikpil kan tussen de 6 maand en 3 jaar duren) en verder heb ik ook nergens last van maar toch blijft het ergens kriebelen. Ik mag van mezelf nog niet testen (want dan maak ik mezelf helemaal gek) dus ik vroeg me eigenlijk vooral af of er hier mensen ervaring hebben met het zwanger worden na de prikpil? :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_108742562
Denk je niet dat je misschien juist wat duidelijkheid kan krijgen als je nu toch test? Als het dan negatief is, weet je in elk geval dat je nog effe moet wachten. Zoniet, dan kun je juichen!

Welkom in elk geval!
  maandag 5 maart 2012 @ 15:08:14 #92
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108742661
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:00 schreef _aurum_ het volgende:

@Oksel: Ik snap 'm niet? Je zegt dat haar cyclus korter wordt en het is 5 weken geleden? Dan is hij nu toch langer?

Ja, hij werd elke keer korter, en nu dus opeens weer langer. Of ze is zwanger en de test pikt het niet op. Al week lang 'vage pijntjes', meer trek dan normaal en vandaag op eens 'pff wat heb ik het warm', terwijl het normaal een koukleumpje is..
pi_108742686
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:08 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ja, hij werd elke keer korter, en nu dus opeens weer langer. Of ze is zwanger en de test pikt het niet op. Al week lang 'vage pijntjes', meer trek dan normaal en vandaag op eens 'pff wat heb ik het warm', terwijl het normaal een koukleumpje is..
naja, schijnt dat als je zwanger bent je lichaamstemperatuur omhoog gaat.

Hebben jullie er al een kruidvattestje tegenaan gegooid?

@ Nanuke: welkom!
pi_108742745
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:05 schreef Lijnloos het volgende:
Denk je niet dat je misschien juist wat duidelijkheid kan krijgen als je nu toch test? Als het dan negatief is, weet je in elk geval dat je nog effe moet wachten. Zoniet, dan kun je juichen!

Welkom in elk geval!
Ik weet het niet zo goed, eigenlijk. Juist omdat er de vorige keren ook steeds zo'n 8 weken tussen zaten en ik verder niet echt ergens last van heb voelt het zo stom om al te testen. Ook omdat ik iemand ben die dan bij het minste of geringste signalen gaat zien (ik was er gisteren echt even van overtuigd omdat onze jongste kat (die normaal echt weinig van mij moet hebben en veel meer van mijn vriend) ineens heel de avond bij me lag te slapen en te kroelen. maar dat is natuurlijk spoken zien omdat ik zo graag wil) en dan blijf ik bezig. :P
pi_108742887
Nou, dan lijkt me jhuist dat een test je (indien negatief) misschien weer effe met beide benen op de grond kan zetten toch. Althans, even voor mezelf, wanneer ik een test heb die negatief is, dan weet ik ook dat alle (bedachte) symptomen onzin zijn..
  maandag 5 maart 2012 @ 16:07:02 #96
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108744655
We hebben testjes, van die goedkope Chineesjes.. van 10 cent / stuk :D maar hoe gevoelig die zijn? Wellicht tijd om een 'echte' te kopen.. de meest luxe, die ziet al dat je zwanger bent voordat je hebt bent!
pi_108745097
Ik had ook van die Chinese. En een week na mn nod waren die ook super positief, zelfs overdag.
  maandag 5 maart 2012 @ 16:30:56 #98
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_108745502
Barretje wat fijn dat de lunch met je moeder goed was!

:W Nanuke, gewoon testen jij joh! :)

En gewoon ff een :* voor de wachtende en klussende meisjes hier!

Ik ben net gebeld door de assistente van de huisarts, de HCG-waarde in mijn bloed is nu lager dan 1. Ik ben dus echt niet zwanger. Jammer, maar wel fijn dat er nu duidelijkheid is. Zou dit dan een mislukte bevruchting geweest kunnen zijn? Morgen begin ik met de prednisolonkuur, dat houdt ook in dat we deze maand even in de wachtstand moeten. Volgende cyclus maar afwachten dus!
  maandag 5 maart 2012 @ 16:35:01 #99
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108745655
TM :* fijn dat je nu wel duidelijkheid hebt
Be happy with the little things in life
  maandag 5 maart 2012 @ 16:42:03 #100
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108745900
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:18 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik had ook van die Chinese. En een week na mn nod waren die ook super positief, zelfs overdag.
Een week.. okay :)
pi_108747494
Aurum hoop voor je dat de kiespijn wegblijft....

Regenboogjes soms is dat heel vervelend het wachten, maar volgens mij heb je in dit topic toch veel geduld nodig, het heet tenslotte niet voor niets wachten op :*.
Geen idee of innesteling pijn doet, maar klinkt zo wel erg pijnlijk hoe je het omschrijft.

Poesopstokje gewoon gezellig blijven meekletsen.

Nytar spannend, nog 2 weken geduld dus.

Oksel of het normaal is dat cyclussen eerst korter worden en na die tijd weer langer worden, weet ik niet. Het kan sowieso varieren kijk maar bij barreltje die dagen van haar cyclus benoemt.
Bij mij is het ook erg wisselend, en zit er geen logica in 50-29-48-38- en nu zit ik op dag 34 en wacht ik af wanneer ik ongesteld word.

Marijevdh welkom, het schijnt idd wel vaker voor te komen dat het lang duurt voor je ongesteld wordt. maar het is wel vervelend voor je. Bij mij was de eerste keer 50 dagen voor het doorbrak.

Nanuke welkom, geen ervaring met de prikpil. Wel met allemaal symptomen die je het hoofd op hol kunnen brengen. maar bij echte twijfel kan je toch een test doen, wat lijnloos al zegt kan je dit met beide benen op de grond zetten.

Jammer twentemeisje dat de hcg verder gedaald is :*.
Succes met de methylprednisolonkuur en hopelijk helpt het dat je hier over een maandje weer zonder al te veel klachten kan aansluiten.
  maandag 5 maart 2012 @ 17:27:00 #102
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108747597
ik lees steeds Poepstokje :@
pi_108747602
Barretje, fijn dat de lunch zo positief was! Zal ook wel weer een last van je schouders zijn? :)

TM, jammer, maar nu kun je in ieder geval wel weer verder, hoop dat je een flinke oppepper krijgt van de kuur!

Marije welkom! Vind wel dat je huisarts je lang laat wachten, het duurt nu al 3 maanden als ik het goed begrijp?

Nanuke ook welkom! :)

Voor iedereen die ook aan het wachten is :*
pi_108748238
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:27 schreef Barreltje het volgende:
Haha daar heb ik ook al last van.
  maandag 5 maart 2012 @ 17:46:19 #105
52229 Chanty
pi_108748274
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:57 schreef Marijevdh het volgende:
Hoi,

Mijn man en ik willen ook graag proberen om zwanger te worden. Daarom ben ik in november gestopt met de pil. Ik ben daarna ook gewoon ongesteld geworden ( nog van de pil). Na november ben ik echter helemaal niet meer ongesteld geworden :{ Ik heb de huisarts al gebeld maar die zei dat ik pas kan langskomen als ik na een half jaar nog niet ongesteld ben. Ik maak me er wel zorgen om en ben me nu van alles in het hoofd aan het halen ( van de verhalen op internet word ik ook niet heel vrolijk). Hebben jullie ook zo lang moeten wachten voordat het doorzet?
Welkom en ik zou me nog niet direct zorgen maken als ik jou was. Ik ben nu bijna een half jaar gestopt en hier is ook nog geen menstruatie op gang gekomen (alleen af en toe een beetje bruinverlies). Toen ik jaren terug met de pil was gestopt, was er na drie maanden ook nog niks toen ik weer wilde starten en toen zei mijn huisarts ook dat het niet ongewoon is dat het een half jaar duurt tot de boel weer op gang komt. Dus ik zou het nog een aantal maanden aankijken. Doe ik ook, en ja dat is kut want je wilt gewoon aan de slag, maar je hebt je bepaalde functies in je lichaam met de pil wel lamgelegd en niet elk lichaam pakt dit kennelijk evensnel weer op :*

Ik maakte me ook best zorgen en moet me nog wel bedwingen. Maar ben wat rond gaan lezen en hoewel niet opbeurend vond ik dit wel geruststellend:

quote:
Door sommige medicijnen kan de maandelijkse bloeding tijdelijk wegblijven. Bijvoorbeeld door:
medicijnen tegen somberheid (antidepressiva);
medicijnen tegen verwardheid (antipsychotica);
de pil(anticonceptie-pil). Tijdens het gebruik van maar ook na stoppen met de pil kan de menstruatie wegblijven. Vrijwel altijd komt de menstruatie weer binnen een halfjaar terug;
de prikpil (de pil via een driemaandelijkse injectie). Hierbij kan de menstruatie lang, soms wel twee jaar, wegblijven;
het hormoonspiraaltje. Bij gebruik van een hormoonspiraaltje kan - ook na verwijdering - de menstruatie een paar maanden wegblijven.
http://nhg.artsennet.nl/k(...)ntenbrief/PBU14b.htm

[ Bericht 23% gewijzigd door Chanty op 05-03-2012 17:52:20 ]
  maandag 5 maart 2012 @ 17:50:40 #106
52229 Chanty
pi_108748451
-edit-
  maandag 5 maart 2012 @ 18:08:05 #107
258612 nytar
boys boys boys
pi_108749136
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:27 schreef Barreltje het volgende:
Ik ook! Of de variatie poepopstokje! :)
pi_108749146
Op aanraden van mensen in dit topic, dan toch maar even een test gedaan. En zoals verwacht gewoon negatief. Voel me er niet echt beter door, maar de zekerheid is wel fijn. Dan nu toch maar afwachten tot ik weer ongesteld wordt. Dat niet regelmatig ongesteld worden is echt niet fijn. :(
  maandag 5 maart 2012 @ 18:14:30 #109
258612 nytar
boys boys boys
pi_108749373
jammer nanuke, maar wel fijn dat je duidelijkheid hebt.

Oh en ik ook geen ervaring met de prikpil. Maar zoals de rest al zegt. Het is een kwestie van afwachten...meer kunnen we niet doen.

En ik las ook nog iets over foliumzuur, ik slik nog niks. Pas als de streepjes er zijn ga ik aan de multi zwangere vitaminepil. Vind ik persoonlijk vroeg genoeg...
pi_108749529
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 18:14 schreef nytar het volgende:

Oh en ik ook geen ervaring met de prikpil. Maar zoals de rest al zegt. Het is een kwestie van afwachten...meer kunnen we niet doen.

En ik las ook nog iets over foliumzuur, ik slik nog niks. Pas als de streepjes er zijn ga ik aan de multi zwangere vitaminepil. Vind ik persoonlijk vroeg genoeg...
ehm, een open ruggetje kan in de eerste 4 weken van de zwangerschap al gevormd worden.

Foliumzuur verkleint de kans van 45% tot 70%. Dus ik zou het het nu al nemen, imo kleine moeite.

Als je meer info wil dan kan je googlen op spina bifida.
  maandag 5 maart 2012 @ 18:22:00 #111
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_108749669
Ter aanvulling, waarom je eerder zou moeten beginnen:

quote:
Foliumzuur zit in tabletten. Slik elke dag een tablet met 0,4 of 0,5 milligram foliumzuur. Begin met foliumzuur slikken voordat je zwanger wordt. Het duurt ongeveer 4 weken tot er voldoende extra foliumzuur in je lichaam is. Het is dus belangrijk om al 4 weken foliumzuur te slikken op het moment dat je zwanger raakt.
Begin met foliumzuur een maand voordat je gaat stoppen met de pil of andere voorbehoedsmiddelen. Blijf foliumzuur slikken tot je 2 maanden zwanger bent. Na 2 maanden zwangerschap is extra foliumzuur niet meer nodig.
bron: slikeerstfoliumzuur.nl
pi_108749816
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 18:14 schreef nytar het volgende:

Heb ik ook gedaan...pas begonnen na een positieve test
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 5 maart 2012 @ 19:00:20 #113
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_108751168
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 18:22 schreef Aventura het volgende:
Ter aanvulling, waarom je eerder zou moeten beginnen:

[..]

bron: slikeerstfoliumzuur.nl
Dat dus... Kleine moeite en ik nam sowieso al dagelijks multivitamines, in plaats daarvan slik ik nu gewoon de Etos Zwanger Worden-multivitamines.
  maandag 5 maart 2012 @ 19:10:45 #114
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108751667
Etos Zwanger Worden Multivitamines Capsules.

maandag 5 maart 2012 @ 19:11:02 #115
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108751681
Maargoed, die cyclussen van de dames fluctueren nogal dus.. da's balen.
  maandag 5 maart 2012 @ 19:42:45 #116
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_108753287
Er zijn tal van multivitamines, niet eens speciaal voor moeders in spe, waarmee je al de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid binnenkrijgt. Waarom zou je het niet nemen, denk ik dan.

Nanuke, geen ervaring met de prikpil, maar ik weet wel dat het een heftig voorbehoedmiddel is. Ik wist niet dat het zo lang kon duren voor alles weer normaal werkt, zeg maar. Hopelijk krijg je snel wat regelmaat!
pi_108753370
Het is ook gewoon een kwestie van afwachten, met oog daarop ben ik dan ook al op tijd gestopt. Ook omdat mijn vriend flink ouder is dan dat ik ben, en het zwanger worden met de prikpil nog wel eens láng kan duren. Het is dus niet zo dat ik nou echt vol ongeduld zit te wachten, maar het hele wel/niet ongesteld worden maakt het wel vermoeiend. Ook omdat ik in mijn omgeving niet echt iemand heb om het mee te kunnen delen (leeftijdgenoten zijn daar echt nog helemaal niet aan toe, en ik studeer met mensen die toch zeker 2-3 jaar jonger zijn dan ik en nog maar net op kamers gaan...) maakt het allemaal wel extra vervelend. Ondanks dat het dus gevoelsmatig niet erg is als het nog een jaar duurt. Het is wel heel fijn dat ik het hier even van me af mocht zeuren. :o

Ook is de zus van mijn vriend sinds kort zwanger is en die doet alsof ze het echt heel moeilijk hebben gehad (meteen regelmatig ongesteld, binnen een halfjaar zwanger, geen rare dingen) en continu de nadruk legt op haar zwangerschap en dat de rest van de wereld daar dan maar omheen moet plannen en rekening mee moet houden. Het is niet dat ik het haar niet gun, (ik word 'tante', dat is toch gewoon leuk! :D) maar het voelt nogal dubbel omdat ik na ruim een halfjaar nog niet eens gewoon regelmatig ongesteld ben.

En nu zal ik ophouden met zeuren. ;) Ik heb echt een beetje een off-day vandaag...
pi_108753562
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 19:42 schreef Aventura het volgende:

Nanuke, geen ervaring met de prikpil, maar ik weet wel dat het een heftig voorbehoedmiddel is. Ik wist niet dat het zo lang kon duren voor alles weer normaal werkt, zeg maar. Hopelijk krijg je snel wat regelmaat!
Ja, dat wist ik dus ook niet. Er zijn wel meer nare dingen die me nooit zijn verteld door de huisarts mbt de prikpil, en waar ik voorlopig nog maar gewoon niet bij stil wil staan. We zullen wel zien, het is afwachten. :)
pi_108753672
Wat leuk om te zien dat er nog meer 'nieuwe mensen' bij komen.. Gezellig met z'n allen in wachtstand ;)

Ik ben in ieder geval vandaag ongesteld geworden, dus na mijn eerste cyclus van 27 dagen is de tweede nu 38 dagen.. Ben benieuwd wat nr 3 gaat doen! En foliumzuur ben ik gaan slikken sinds ik gestopt ben met de Nuvaring. Zoals anderen aangeven; het is een kleine moeite met als gevolg een grotere kans op een goede gezondheid van een baby.

Pfff, ik heb wel meer last van die menstruatie dan tijdens de nuvaring, zeg... Pijn in m'n buik, chagrijning.. Beetje jammer dat het precies aan het begin van de werkweek start! :(
  maandag 5 maart 2012 @ 19:52:15 #120
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108753812
Ja, typisch, en wij (mannen) moet daarmee leven. Top.
pi_108753993
Het is voor ons ook geen pretje hoor, Oksel!
  maandag 5 maart 2012 @ 20:08:53 #122
258612 nytar
boys boys boys
pi_108754795
haha. Heerlijk oksel. Ik ben blij met de kijk van de man op de zaken.
Je hebt helemaal gelijk ook. Het is niet makkelijk om die hormonen schommeling mee te moeten maken. Niet voor de vrouw en niet voor de man :)
pi_108755946
Haha. Ik las dat dus ook.
Hmmm. Quoten lukt me dus nog niet. Ik wilde dus Barreltje quoten

Nanuka, Welkom. Ik las dat je negatief getest had. Zonde. Maar wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt

Ik zit nog steeds te wachten op mijn menstruatie. Ik heb me nog nooit zo verheugd op mijn menstuatie. Nu ben ik telkens teleurgesteld als ik naar het toilet ga en er nog niks is.
pi_108759082
Nanuke :* klets je off-day maar lekker weg hier.

Babbel1, hopelijk is je volgende cyclus weer normaal.
Werd je wel ongesteld met de nuvaring?
pi_108759877
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 17:46 schreef Chanty het volgende:

[..]

Welkom en ik zou me nog niet direct zorgen maken als ik jou was. Ik ben nu bijna een half jaar gestopt en hier is ook nog geen menstruatie op gang gekomen (alleen af en toe een beetje bruinverlies). Toen ik jaren terug met de pil was gestopt, was er na drie maanden ook nog niks toen ik weer wilde starten en toen zei mijn huisarts ook dat het niet ongewoon is dat het een half jaar duurt tot de boel weer op gang komt. Dus ik zou het nog een aantal maanden aankijken. Doe ik ook, en ja dat is kut want je wilt gewoon aan de slag, maar je hebt je bepaalde functies in je lichaam met de pil wel lamgelegd en niet elk lichaam pakt dit kennelijk evensnel weer op :*

Ik maakte me ook best zorgen en moet me nog wel bedwingen. Maar ben wat rond gaan lezen en hoewel niet opbeurend vond ik dit wel geruststellend:

[..]

http://nhg.artsennet.nl/k(...)ntenbrief/PBU14b.htm
Hoi Chanty,
Vervelend dat het bij jou ook zo lang duurt! Wanneer ben jij gestopt met de pil? Ik weet wel dat het kan voorkomen dat het langer duurt, maar ik word zo gek van die onzekerheid. Al was ik alleen maar 1 keer ongesteld dan zou ik tenminste zeker weten dat alles werkt. Nu is het maar afwachten, heb ook geen bruinverlies oid gehad :{ En ik ben ook een beetje een doemdenker, lees op internet de meest enge verhalen dus dat schiet ook niet op :) Ik ga half/ eind maart een paar weken op vakantie en als het daarna nog niet heeft doorgezet dan ga ik wel naar de huisarts. Gedoe :(
pi_108762508
Iemand vroeg waarom ik vermoedde 'problemen' te hebben en ik naar de gyn ga. (Iek!)
We zijn nu in cyclus 7, ik ben wat ouder (35), korte cyclus van 25/27, ovulatie op cd16/18, dus dat is erg krapjes, stijging temperatuur duurt na ovulatie toch wel 2/3 dagen... Verder heb ik zeer zware menstruaties, met veel pijn.
Ofwel alles aan mij is laat/traag (net zoals ik :') )

Alles los is niet direct een reden om naar de gyn te rennen. Maar alles opgeteld, wil ik toch graag weten of er mogelijk problemen of juist niet zijn. Helemaal niet dat we gelijk 'De Molen' in willen (allesbehalve) maar kennis is altijd goed...
En misschien kan ik nog een uitstrijkje los peuteren... :@ want mijn huisarts/assistente wil ik 'daar' niet hebben en naar een ziekenhuis/gyneacloog kost dan ineens 250,- (eigenlijk ook raar.)

Vannacht had ik trouwens last van mijn schaambot? Andere symptomen herken ik keurig van mijn dagboekjes, dus dat boeit weinig, wat dat betreft is het bij mij erg nauwkeurig en voorspelbaar. Tot op de dag klopt de hoofdpijn/buikpijn enz. Dat vind ik dan wel cool/bijzonder dat zo'n lichaam dan zo werkt.

Dus wellicht dat ik na morgen naar het andere topic moet verhuizen... (al blijf ik voor deze cyclus natuurlijk stiekumpjes hopen)

En waarom krijg ik ineens allemaal advertenties van trouwjurken om me oren? :D Nee... dat hoeft echt niet hoor.

[ Bericht 5% gewijzigd door jaeky op 05-03-2012 22:23:03 ]
pi_108763145
quote:
1s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:17 schreef Sethiwe het volgende:
Nanuke :* klets je off-day maar lekker weg hier.

Babbel1, hopelijk is je volgende cyclus weer normaal.
Werd je wel ongesteld met de nuvaring?
Ja, ik was eigenlijk 'gewoon' ongesteld geworden na de nuvaring. De eerste bloeding gewoon na het stoppen met de ring en daarna na 27 dagen weer. Ik had toen echt het idee dat het allemaal 'volgens het boekje' liep, maar dat is dus niet zo. Ik ben allang blij dat ik wel weer ongesteld ben, er zal hopelijk in de loop van de tijd nog wel iets van regelmaat ontstaan ;)
pi_108764091
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:08 schreef jaeky het volgende:
Iemand vroeg waarom ik vermoedde 'problemen' te hebben en ik naar de gyn ga. (Iek!)
We zijn nu in cyclus 7, ik ben wat ouder (35), korte cyclus van 25/27, ovulatie op cd16/18, dus dat is erg krapjes, stijging temperatuur duurt na ovulatie toch wel 2/3 dagen... Verder heb ik zeer zware menstruaties, met veel pijn.

Alles los is niet direct een reden om naar de gyn te rennen. Maar alles opgeteld, wil ik toch graag weten of er mogelijk problemen of juist niet zijn. Helemaal niet dat we gelijk 'De Molen' in willen (allesbehalve) maar kennis is altijd goed...
En misschien kan ik nog een uitstrijkje los peuteren... :@ want mijn huisarts/assistente wil ik 'daar' niet hebben en naar een ziekenhuis/gyneacloog kost dan ineens 250,- (eigenlijk ook raar.)

Vannacht had ik trouwens last van mijn schaambot? Andere symptomen herken ik keurig van mijn dagboekjes, dus dat boeit weinig, wat dat betreft is het bij mij erg nauwkeurig en voorspelbaar. Tot op de dag klopt de hoofdpijn/buikpijn enz. Dat vind ik dan wel cool/bijzonder dat zo'n lichaam dan zo werkt.

Dus wellicht dat ik na morgen naar het andere topic moet verhuizen... (al blijf ik voor deze cyclus natuurlijk stiekumpjes hopen)
Dat was ik, die dat vroeg :)

Spannend, dat je naar de gyn. moet. Voelt natuurlijk als een grote stap .. maar erg goed dat je het een en ander na laat kijken. Want inderdaad, 'kennis is macht'. Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat de gyn. een simpele of eenvoudige verklaring/oplossing heeft voor je klachten. Maar goed, eerst deze rond nog.. Wie weet wat die, hoe onverwacht ook, nog voor je in petto heeft ;)

En hoi Nanuke, welkom :) Hopelijk zet je menstruatie snel door, tot dan succes met het wachten!

Voor alle (zenuwachtig) wachtende, klussende en babywensende dames .. :* ! .. en natuurlijk ook voor de meelezende - en mee postende - man(nen), omdat die met ons, hormonale wezens, opgescheept zitten.
pi_108764615
Arme mannen ja, ik heb die van mij de laatste paar dagen af en toe tot gekte gedreven! En dan blijft ie lief, heel knap, ik had mezelf allang in de hoek gezet. :D
Nouja, hij zit dan ook in de een bepaalde 'zorg', haha, die is wel wat gewend.

Mocht het ons niet gegund zijn, dan niet hoor, dan zijn er wel andere methoden. Adoptie (alleen is dat lange traject zo misplaatst. Aan de ene kant begrijpelijk, aan de ander kant weer niet,) of van mijn part pleegzorg (al krijg je dan weer de ouders cadeau). Of gewoon niet. Ik ben niet van blindstaren op 1 optie. Het is niet dat ik al jáááren een kinderwens heb. Het komt echt bij mijn man vandaan, hij wordt de degene... hoe heet dat zonder dat het vreemd klinkt... degene met een iets grotere verzorgende rol.
  maandag 5 maart 2012 @ 22:59:11 #130
52229 Chanty
pi_108765510
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:30 schreef Marijevdh het volgende:

[..]

Hoi Chanty,
Vervelend dat het bij jou ook zo lang duurt! Wanneer ben jij gestopt met de pil? Ik weet wel dat het kan voorkomen dat het langer duurt, maar ik word zo gek van die onzekerheid. Al was ik alleen maar 1 keer ongesteld dan zou ik tenminste zeker weten dat alles werkt. Nu is het maar afwachten, heb ook geen bruinverlies oid gehad :{ En ik ben ook een beetje een doemdenker, lees op internet de meest enge verhalen dus dat schiet ook niet op :) Ik ga half/ eind maart een paar weken op vakantie en als het daarna nog niet heeft doorgezet dan ga ik wel naar de huisarts. Gedoe :(
Ik herken t en ik zit me ook op sommige dagen op te vreten omdat ik geen wijs wordt uit mijn lichaam. Maar uiteindelijk gaat het ook niet vlotter als je er de hele tijd mee bezig bent en kan stress alleen maar negatief uitwerken. Ik ben midden september gestopt na 11 jaar pil slikken (alleen zes jaar geleden eens 3 maanden gestopt). Ik maak me vooral ongerust omdat het vroeger ook al mis was (heeeeeeel onregelmatig), maar ik heb alleen mezelf ermee dus ik probeer het los te laten en er maar vanuit te gaan dat ook mijn lichaam het op den duur echt wel gaat oppakken :) Hoe was je menstruatie voordat je aan de pil ging?
  maandag 5 maart 2012 @ 23:00:49 #131
52229 Chanty
pi_108765605
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:08 schreef jaeky het volgende:

En waarom krijg ik ineens allemaal advertenties van trouwjurken om me oren? :D Nee... dat hoeft echt niet hoor.
Gezien je leeftijd wel verstandig om inderdaad eea te laten checken, hopelijk krijg je gewoon goed nieuws en gaat het allemaal vanzelf gebeuren :)
pi_108770826
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:42 schreef jaeky het volgende:
Arme mannen ja, ik heb die van mij de laatste paar dagen af en toe tot gekte gedreven! En dan blijft ie lief, heel knap, ik had mezelf allang in de hoek gezet. :D
Nouja, hij zit dan ook in de een bepaalde 'zorg', haha, die is wel wat gewend.

Mocht het ons niet gegund zijn, dan niet hoor, dan zijn er wel andere methoden. Adoptie (alleen is dat lange traject zo misplaatst. Aan de ene kant begrijpelijk, aan de ander kant weer niet,) of van mijn part pleegzorg (al krijg je dan weer de ouders cadeau). Of gewoon niet. Ik ben niet van blindstaren op 1 optie. Het is niet dat ik al jáááren een kinderwens heb. Het komt echt bij mijn man vandaan, hij wordt de degene... hoe heet dat zonder dat het vreemd klinkt... degene met een iets grotere verzorgende rol.
Wat goed zeg dat je er zo nuchter in staat. Ik weet niet of ik dat wel zou kunnen, ik denk dat de medische molen me heel verdrietig en verbittert zou maken als het dan uiteindelijk allemaal geen effect heeft. :o Maar ik hoop daar eigenlijk gewoon niet achter te komen.
Ik duim met de rest mee dat het allemaal goed blijkt te zijn en je lekker natuurlijk mag doorklussen. :Y
pi_108782071
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:08 schreef Regenboogjes het volgende:

Een beetje een late reactie, maar bij mij deed de innesteling ook best zeer. Niet zo erg als jij het omschrijft, maar ik heb een behoorlijk hoge pijngrens, dat kan ook schelen.

Wat leuk dat er zoveel nieuwe dames binnen zijn gekomen! Nu hopen dat ze ook snel weer weg gaan, maar dan wel door naar Z&G natuurlijk!

SPOILER: egopost
Ik blijf voorlopig braaf mijn foliumzuur slikken. Ik gebruik 's ochtends toch al medicijnen, dus ik heb het potje ernaast gezet, zodat het in een moeite doorgaat :)
pi_108789774
Ik heb overigens helemaal niks gemerkt van de innesteling zelf.

Tuk, ik kan me voorstellen dat het toch niet fijn is als je dan op zo'n verjaardag zit en iemand zit over haar kind te klagen terwijl jij niets liever dan een kindje wilt :*
pi_108789976
Ik heb ook niks gevoeld van innesteling .. En ik ben nu 7 weken onderweg en voel eigenlijk helemaal niks :?
Terwijl als je Emfermera en Fieder las.. die kotsten de hele boel onder volgens mij.

Lastig he.. dat het gewoon niet standaard bij iedereen hetzelfde is :+
En het enige wat je kan doen is afwachten ...

Meiden wij zijn op zoek naar nieuwe aanwas! Wie komt de Z&G troepen versterken?? Ik wil streepjesregen! *O*
pi_108790004
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 14:26 schreef -Tuktuk- het volgende:

[..]

Een beetje een late reactie, maar bij mij deed de innesteling ook best zeer. Niet zo erg als jij het omschrijft, maar ik heb een behoorlijk hoge pijngrens, dat kan ook schelen.

Wat leuk dat er zoveel nieuwe dames binnen zijn gekomen! Nu hopen dat ze ook snel weer weg gaan, maar dan wel door naar Z&G natuurlijk!

SPOILER: egopost
Ik blijf voorlopig braaf mijn foliumzuur slikken. Ik gebruik 's ochtends toch al medicijnen, dus ik heb het potje ernaast gezet, zodat het in een moeite doorgaat :)
Ik vind jouw reactie helemaal niet gek .. zou ik ook hebben.
Als ik soms zie hoe ouders met hun kids om gaan denk ik...aaaahh had maar aan mij gegeven! Kreeg ie in ieder geval veul meer liefde!

Snap dat je ze af en toe echt wel achter het behang kan plakken maar sommige mensen zouden geen kinderen mogen krijgen :N
pi_108790088
Ik voel vanalles down under, maar volgens mij zit ik mezelf gewoon gek te maken :') Heb allerlei rare krampjes/pijnscheuten etc.

Iig nog geen last van mijn kies :+
pi_108790623
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 18:31 schreef _aurum_ het volgende:
Ik voel vanalles down under, maar volgens mij zit ik mezelf gewoon gek te maken :') Heb allerlei rare krampjes/pijnscheuten etc.

Iig nog geen last van mijn kies :+
Same here, krampjes, pijntjes, moe, levendige dromen. Maar ik wil er een beetje té graag betekenis aan geven volgens mij :')

In ieder geval vast 1 goed teken voor jou :D Al zou je bij een zwangerschap ook weer hormoonschommelingen verwachten waardoor je dan mss ook last van je kies krijgt ;)

TukTuk gaat het verder een beetje met je? :* Beginnen jullie meteen weer aan de tweede poging?
pi_108791624
Spannend aurum, haha ken dat je zelf gek maken.
Maar geen kiespijn is positief op beide fronten, down under en voor je kies zelf.

Ik heb de laatste dagen ook best wat "klachten", maar wil toch wachten met testen, misschien zit er gewoon een griepje onder. Maar stiekem zit ik mezelf af en toe de kop gek te maken.
Maar goed ik wacht gewoon nog paar weken. Haha zeg ik nu. Ben benieuwd hoe lang ik dat volhoud en anders gooi ik er eerder een test tegenaan. Maar wil niet elke keer testen en dan weer tegen een negatieve test aankijken, en dat ik de dag erna als nog ongesteld word. Heb dat nu al 2 keer gehad.
pi_108793967
Zo ik zal mijn hoofd hier ook weer eens laten zien, beetje druk gehad enzo.

Iedereen met de kwaaltjes, je kan jezelf helemaal gek maken, dat heb ik afgelopen maand
ook gemerkt. Is niet erg als er uiteindelijk maar een positieve test uit komt.
Nu heb ik de ovutesten en 3 zwtesten van sensitest dus een zwtest meer of minder doet er niet toe. Geldtechnisch gezien dan.

Verder komt mijn ovulatie eraan, de testen zeggen nog niets, heel licht streepje, maar afscheiding veranderd en weer zwaar gevoel in mijn buik.

Merk wel dat ik er aan toe ben, een tweede, hoewel kind nog steeds niet zo goed slaapt. En wat ik ook fijn vind, als het lukt, daarna is het ook klaar. En ook dat geeft rust.
pi_108794032
Nou, het wicht is terug van de gyn... om een lang verhaal kort te maken:
- Eerste echo liet leuke en goede dingen zien.
- Bloedtest afgenomen
- Pap test (mooie bonus :@ )
- Manlief moet potje vullen :')
- En ik wordt een cyclus gemonitord, gezellig zeg, maar wel blij mee.
- En tijdens het monitoren, doen we gelijk 3/4 samenlevingstesten... Jeuh. :')

Verder vertelde ze veel: vooral om eventuele irreeele eisen/wensen in de kiem te smoren. Leek me logisch, wil de gewoon kennis, dus ik dacht al dat ik heen gezonden zou worden, maar niet dus.

Eisprong blijkt op cd16 ipv van cd18, dus dat is meegenomen. LF blijft wat kort, lijkt me, maar ik hoorde haar er niet over.

Echo: op het eerste gezicht alles in orde. Baarmoeder ligt plat voorover... (ik zag ineens een lui orgaan voor me: Bam! ik slaap!) maar dat is niets bijzonders. Mooi dik vlies, ben nu DPO 7, eicel leek daar aanwezig, maar daar kan niets aan ontleend worden, zowel positief of negatief. En en... beide eierstokken zitten vol met euh... blaasjes! En er was te zien waar de laatste gesprongen is. ("Hij kwam van links.")
Dus wat dat aangaat is dat mooi nieuws... Ik ben (nog) niet te oud... biologisch dan he? Ze werd hier al blij van. En wij dus ook.

Dus vandaag vond ik al een succes: pap test éin-de-lijk gedaan, bloedtest gaat toch niets brengen, en een goede echo. En ik ben blij met het vervolg traject. Dan zal blijken van mijn man en ik ook matchen op dit gebied. Als dat in orde blijkt, dan is het voor mij voorlopig weer even klaar en gaan we door klussen en wmb verder niets. Al loop ik nu erg vooruit...

Humor: op de terugweg wordt ik ineens wagenziek. Zal de spanning geweest zijn, maar we keken elkaar aan en schoten in de lach. En zojuist sloeg ik dubbel van een enorme steek... Zal ook wel niets zijn, maar het is iig leuk om samen 'geheim' lol te hebben.

Mijn humeur is iig goed... en komende ms is dan alleen maar een startsignaal voor een periode stijgbeugelpret. :D
pi_108794160
oh jaeky, dat zijn wel goede berichten, op de samenlevingstest waarvan je nog uitslag moet krijgen niets geks vooralsnog! Veel stijgbeugelpret dan maar gewenst.
pi_108794219
enniewee, ik vergeet eigenlijk te vragen of er slijmtechnisch iets af te lezen valt, is dat voor, tijdens of na ovulatie?
pi_108794286
In het algemeen Sterrenmunt? Alleen er is geen algemeen, iedereen is anders. En dat is juist zo bijzonder en naadje tegelijkertijd.
pi_108794475
Haha in het algemeen ja, op mijn werk zeg ik ook altijd dat geen dossier hetzelfde is, en dat zal met dit ook wel zo zijn.
Mijn afscheiding veranderd weer dus ik zal vent maar eens aansporen voor een paar leuke nachten. Kind is alleen ziek dus na een paar slapeloze nachten is er weinig puf maar ja, van een paar keer wijzen word ik ook niet zwanger.
pi_108794650
Ik vond die chinese OPK's wel erg pretttig hoor. Dingen gaven het precies aan. Ik teste drie keer op een dag (ook omdat ik voor deze eerste test periode veel inzicht wilde, en ze kosten geen drol). Ik noteerde alleen die van de middag. Ik kon zo prachtig de op- en afbouwende piek volgen.

En daardoor kan je heel gericht klussen. En dat kan best schelen als je idd meer om handen hebt. (Druk, kinders, werk, ziekte.) Ik zou het zeker ie-der-een aanraden... al is het maar voor 1/2 cycli. :Y Daarna weet je hoe het zit, en als je er niet te veel bezig mee wilt zijn, dan kan het je juist rust geven, lijkt me.
pi_108795118
Jaeky gefeliciteerd met het positieve nieuws, fijne gedachte lijkt me! :)
pi_108795161
ehm OPK? verklaar je nader, ben nog niet thuis in deze afkorting
pi_108795223
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:24 schreef sterrenmunt het volgende:
ehm OPK? verklaar je nader, ben nog niet thuis in deze afkorting
Ovulatie predictor kit volgens mij, ovulatietest.
pi_108795481
ow ahaas, das voor mij gewoon een ovutest ;)

Ik ga geen drie testen per dag doen hoor, maar nu 1 keer per dag in een bekertje piesen vind ik wel geinig eigenlijk. Het is meer om uit te zoeken hoe mijn cyclus in elkaar zit en wat, ook slijmwise, nu wat is.
pi_108795668
Dat was dezelfde insteek voor mij. Wel geinig, geeft inzicht, aangezien ik aan de cm niet zo veel heb.
pi_108795788
cm??? ik voel me echt een n00b haha.
pi_108796934
nah Jaeky je bent iig wat wijzer, veel plezier met de stijgbeugelpret :P
  dinsdag 6 maart 2012 @ 23:16:23 #154
52229 Chanty
pi_108803863
Klinkt als hoopgevend nieuws Jeaky ^O^
pi_108805176
Het gaat wel redelijk l0t, dank je :* (en de rest natuurlijk ook!)
We zijn allebei nog wel wat van slag, maar we proberen optimistisch te blijven en vooruit te kijken. Volgende week is mijn eisprong als het goed is, dus we klussen nu verder voor eentje die wel blijft plakken ;)

Ik hoor een aantal dames over ovu- en zw-testen uit china. Kan iemand me vertellen waar ze die bestellen? Gewoon bij DealExtreme?

Het klinkt hoopvol jaeky!
  woensdag 7 maart 2012 @ 09:26:46 #156
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108810903
* Barreltje heeft een }) gevoel..
en ik ben in de ontkennings fase..
als ik nou rood ondergoed aan trek .. O-)
pi_108811459
Jaeky, fijn zo'n goed gesprek! Mooie plannen ook met een hoopvol beeld nog! Goed joh... *O*

Barretje, :*
pi_108814667
Mag ik erbij?
Mijn NOD is 18/03.
We gaan voor een (half)broertje of zusje voor m'n zoontje :).
Een dikke 3 jaar geleden zat ik hier ook en mocht ik al na een maand vertrekken :X
Nu is m'n lief niet iemand die ik elke dag m'n grot in kan sleuren, dus ik hoop dat ik goed gemikt heb ;)

En voor iedereen hier heel veel succs met de eitjes, klussen en hopelijk snel baby's!
pi_108814699
Ow
quote:
Nu is m'n lief niet iemand die ik elke dag m'n grot in kan sleuren
bedoelde ik cave-woman like
anders net iets te ranzig voor een eerste postje 8)7
pi_108814759
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:44 schreef OooLizaooO het volgende:
Ow

[..]

bedoelde ik cave-woman like
anders net iets te ranzig voor een eerste postje 8)7

Goed dat je dat er toch nog even ter verduidelijking bij zat, ik dacht namelijk al compleet andere dingen. :P
pi_108817631
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:46 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Goed dat je dat er toch nog even ter verduidelijking bij zat, ik dacht namelijk al compleet andere dingen. :P
Had ik dus ook.

Welkom OooLizaooO. Ik hoop voor je dat je dit keer weer snel verdwijnt uit dit topic en mag dooschuiven naar het volgende topice
  woensdag 7 maart 2012 @ 14:15:05 #162
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108820580
welkom nieuwe mensen! :D

grmbl.. nu weer geen }) gevoelens..
ik wacht sowieso tot vrijdag..

morgen gesprek over mijn toekomst en dat wil ik niet doen met evt een twee streepjes resultaat in mijn achterhoofd :P ik wil kunnen zeggen dat ik het nog niet wist tentijde van het gesprek :)
pi_108821329
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 14:15 schreef Barreltje het volgende:
welkom nieuwe mensen! :D

grmbl.. nu weer geen }) gevoelens..
ik wacht sowieso tot vrijdag..

morgen gesprek over mijn toekomst en dat wil ik niet doen met evt een twee streepjes resultaat in mijn achterhoofd :P ik wil kunnen zeggen dat ik het nog niet wist tentijde van het gesprek :)
je kan niet alles hebben ;)

Wanneer is je NOD? Want ik heb weer eens de aandachtsspan van een hamster :+

Welkom OooLizaooO
  woensdag 7 maart 2012 @ 14:35:21 #164
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108821421
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 14:33 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

je kan niet alles hebben ;)

Wanneer is je NOD? Want ik heb weer eens de aandachtsspan van een hamster :+

Welkom OooLizaooO
m'n NOD was met een cyclus van 28 dagen afgelopen vrijdag..
met een cyclus van 35 dagen ( het langse ooit) as vrijdag :D

dus.. afwachten maar :D
pi_108821536
Spannend Barrel!
En welkom nieuwe wachtenden

Ik heb weer iets geks... ik geloof dat ik zojuist ongesteld ben geworden :?
Dat zou dan een cyclus van 12 dagen zijn... dat kan toch niet? Of er is iets anders stuk 'vanbinnen' ofzo... zal eens kijken of het doorzet...
pi_108822669
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 14:35 schreef Barreltje het volgende:

[..]

m'n NOD was met een cyclus van 28 dagen afgelopen vrijdag..
met een cyclus van 35 dagen ( het langse ooit) as vrijdag :D

dus.. afwachten maar :D
ik vind het knap dat je het volhoudt zonder te testen, denk niet dat mij dat zou lukken :X

Geen last van misselijkheid/uberboobs/vermoeidheid/moodswings etc?
  woensdag 7 maart 2012 @ 15:09:47 #167
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108822915
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:03 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik vind het knap dat je het volhoudt zonder te testen, denk niet dat mij dat zou lukken :X

Geen last van misselijkheid/uberboobs/vermoeidheid/moodswings etc?
:Y
geen uberboobs , komt wsl omdat ik thee zakjes krijg van het afvallen, dan is er wat ruimte over in die huid :P

en ik heb afgelopen zaterdag wel getest hoor! :Y negatief..
al twijfel ik nu of het negatief was omdat ik het hele pipetje leeg spoot ipv de 3 (?? ) druppels die nodig zijn :P
  woensdag 7 maart 2012 @ 15:46:27 #168
57497 happyme28
I'm so happy
pi_108824420
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 14:38 schreef Shandaly het volgende:
Spannend Barrel!
En welkom nieuwe wachtenden

Ik heb weer iets geks... ik geloof dat ik zojuist ongesteld ben geworden :?
Dat zou dan een cyclus van 12 dagen zijn... dat kan toch niet? Of er is iets anders stuk 'vanbinnen' ofzo... zal eens kijken of het doorzet...
Hoelang ben je al gestopt met de pil? Dat lijkt me inderdaad geen normale cyclus, maar het zou zo rond je eisprong kunnen zijn, maar dan zou het wat oud bloed zijn, of nog van het ontpillen?

Hier kruipen we langzaam richting vruchtbare dagen, maar manlief is behoorlijk beroerd, dus hopenlijk knapt hij snel op O-)
pi_108824716
Hallo oude bekenden en nieuwe lui!

Fijn om hier bekende namen aan te treffen, ook al is het voor jullie vast niet fijn hier nog te zijn...

Omdat ik waarschijnlijk binnenkort hier weer terugkom wil ik vast even mijn verhaal delen. Het is niet zo'n leuk verhaal dus vandaar spoiler...

SPOILER
  woensdag 7 maart 2012 @ 15:58:17 #170
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108824826
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:55 schreef Fieder het volgende:
Hallo oude bekenden en nieuwe lui!

Fijn om hier bekende namen aan te treffen, ook al is het voor jullie vast niet fijn hier nog te zijn...

Omdat ik waarschijnlijk binnenkort hier weer terugkom wil ik vast even mijn verhaal delen. Het is niet zo'n leuk verhaal dus vandaar spoiler...

SPOILER
:{
ik had het al gelezen.. dikke :* *;
pi_108824938
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 15:46 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Hoelang ben je al gestopt met de pil? Dat lijkt me inderdaad geen normale cyclus, maar het zou zo rond je eisprong kunnen zijn, maar dan zou het wat oud bloed zijn, of nog van het ontpillen?

Hier kruipen we langzaam richting vruchtbare dagen, maar manlief is behoorlijk beroerd, dus hopenlijk knapt hij snel op O-)
Ruim een half jaar al gestopt, dus zal niets met ontpilling te maken hebben denk ik, toch?
Ik dacht zelf ook nu in de vruchtbare periode te komen, maar ik ben zelf een beetje doo rmijn rug gegaan... auw! Dan maar iets voorzichtiger klussen.. ;) Als er dus inderdaad iets te klussen valt...

Beterschap voor je manlief!

En :* voor Fieder. Altijd naar, dit soort verhalen...
pi_108829396
Fieder ;( Heel veel sterkte! :*

Welkom Liza!
pi_108829578
Och Fieder... :'( sterkte meis, hopelijk blijft curretage je bespaard. Welkom terug klinkt heel verdrietig, maar ik hoop dat je in elk geval weer zo snel als je zelf goed acht verder kunt. :*
pi_108830176
Ook ik had het al gelezen, heel veel sterkte Fieder, al ben ik niet een bekend 'gezicht'. :*
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:14:45 #175
258612 nytar
boys boys boys
pi_108830393
och wat jammer fieder! Heel veel sterkte meis...

En welkom nieuwe aanwas!

Ik dacht vorige week mn ei gespot te hebben, maar ik zat er weeres naast. Nu doorklussen tot volgende week. Hopelijk komt ie dan tevoorschijn. En stijgt eindelijk die temperatuur!!
pi_108830949
Oh Fieder, wat verdrietig.
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:14:00 #177
52229 Chanty
pi_108832628
Fieder heel veel sterkte
pi_108835419
Ach Fieder... dat is niets nee. Even afwachten dan.
pi_108835519
Ik begin al weer met spotten, op cd24 (bij 7dpo). (En nee, dat is geen implantatie gebeuren.)
Zo wordt het nooit wat natuurlijk. -O-

Donderdag of vrijdag, eerste dag van menses, maar bellen voor de cyclus bewaking.
pi_108845168
Sterkte Fieder!

Jeaky, hoe weet je dat het geen innesteling kan zijn?
pi_108845199
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 20:05 schreef jaeky het volgende:
Ik begin al weer met spotten, op cd24 (bij 7dpo). (En nee, dat is geen implantatie gebeuren.)
Zo wordt het nooit wat natuurlijk. -O-

Donderdag of vrijdag, eerste dag van menses, maar bellen voor de cyclus bewaking.
hier snap ik geen reet van :@

pi_108845239
ik snap alleen die dpo 7, dat betekent 7 dagen na haar ovulatie.
pi_108846525
Ik denk dat cd cyclusdag is?
pi_108848412
OoolizaooO welkom ik hoop voor je dat je net zo snel doormag als voorgaande keer.

Nytar ik weet het even niet meer, heb je ook zo'n onregelmatige cyclus? Omdat je ei nu ineens nog moet komen.

Aurum wanneer ga je testen?

Fieder heel veel sterkte meid. Ik hoop voor je dat je nog bij de 5% mag aansluiten. Maar begrijp dat je gezien de klachten en de echo er geen vertrouwen meer in hebt. Hopelijk kan je snel een frisse nieuwe start maken :*

jaeky wat vervelend dat je nu alweer ongesteld lijkt te worden. Wel fijn dat je nu gemonitord gaat worden om het even goed ik kaart te brengen.

Milka wanneer moet je naar de gyn. Heel veel succes en hopelijk krijjg je wat duidelijkheid.

Shandaly wat balen van je cyclus, kan het geen ovulatiebloeding zijn? Ik las iets te snel en dacht even dat je met klussen door je rug was gegaan _O-. Maar ik wens je er heel veel sterkte mee. :*
pi_108852993
Ja sorry, mijn fout. Soms post ik vanaf mijn telefoon en die maakt van al dat soort woorden alles behalve het goede. Dus dan wil ik nog wel eens afkortingen gebruiken. CD is inderdaad CyclusDag en DPO is DaysPastOvulation....

Waarom het geen innesteling is? Zéker weten doe ik het idd niet, maar het is een onderbuikgevoel :')

Ik loop zeer voorspelbaar gelijk met mijn vorige cycli. De hoofdpijnen, de buikgevoelens, al die dingen, de soort/hoeveelheid slijm, wanneer etc. Nooit geweten dat zelfs dat soort hormonale bijzaken zo pinvast zijn. Ik voorspelde 4 dagen terug al, dat ik gisteravond zou gaan spotten. En dat klopte. En vandaag zal ik zeer ws schoon zijn en morgen dan de menses óf kleinere kans: vandaag breekt de al menses door.

Maar goed, ik heb in dir geval natuurlijk graaaaaag ongelijk. O-)
pi_108853301
naja, het voordeel is dat je iig wel weet wat hoe lichaam werkt. Nou nog het waarom uitvogelen :P

@ Sethiwe: Mijn NOD is pas volgende week woensdag, dus ik wacht nog af :Y)
  donderdag 8 maart 2012 @ 08:50:09 #187
258612 nytar
boys boys boys
pi_108853512
@setiwe: als ik al regelmaat heb, dan is het meestal een 5 weken durende cyclus. Dus ik vond het vorige week al vroeg. Maar ook de ovutesten zeiden dat er niks was. Ik heb dus nog hoop voor a.s. weekend...

Ik ben overigens aan het tempen dus ik hoop wel snel duidelijkheid te zien!
pi_108855172
Aurum ik dacht dat deze week je nod al was vandaar mijn vraag, sorry. Succes met wachten.

Nytar hoop voor je dat je je cyclus goed in beeld krijgt.

Jaeky je hebt je cyclus goed in beeld, hopelijk klopt die toch niet met voorgaande.
pi_108857100
-Tuktuk-
Ji vroeg naar de 'chinese' testen. Ik vond het wel een lollige naam van Oksel maar ik bestelde ze in Engeland hier. Keurig blank verpakt. Dat was fijn want de buren pakten het aan. :@ Duurde een weekje. Met verzendkosten en 100 ovutesten en 30 vroeg pregtesten, was ik nog geen 25,- euro kwijt. Van die pregtest kan ik uiteraard niet zeggen of ze goed zijn, maar de ovutesten werken prima bij mij. Zelfs geen vals positief met ochtendurine.

Momenteel ben ik erg afgeleid van mijn werk...Er zit iets enorm met spelden in mijn onderbuik te prikken. Net van dat 'prikkeldraad op je arm' vroegâh... Da's wel een nieuwe, cool, de andere symptomen zijn inmiddels seau passé :{w :')

[ Bericht 16% gewijzigd door jaeky op 08-03-2012 11:26:15 ]
pi_108857687
Wauw, jaeky, ik zou willen dat ik mijn cyclus net zo goed op orde had als jij. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is dat je dan al snel merkt dat het 'weer niet' gelukt is, maar het geeft in ieder geval wel snel duidelijkheid lijkt me. :o

nytar; dat temperaturen hoe werkt dat precies? Ik wil er zelf eigenlijk nog niet aan beginnen omdat het volgens mij een beetje omslachtig is. Ik had ergens gelezen dat je zo'n beetje elke dag hetzelfde ritme moest aanhouden qua eten/slapen/drinkgewoonten etc om het te laten werken? Ik denk dat ik dat niet zou volhouden. :@
  donderdag 8 maart 2012 @ 12:24:42 #191
258612 nytar
boys boys boys
pi_108859240
neuh, dat lijkt me overdreven. Gewoon 's morgens zodra je wakker wordt. En dan proberen omstreeks dezelfde tijd. Zodra je temp omhoog gaat is je eisprong geweest en na ongeveer 2 weken kan je dan je menstruatie verwachten. En duurt de temp stijging langer dan kan je er vergif op innemen dat je zwanger bent. Zodra je temp zakt wordt je ongesteld.
pi_108859405
Hey,

Ik weet niet zo goed of ik hier al hoor maar uiteindelijk zal ik hier weer terecht komen.
SPOILER
Mijn man en ik willen nadat dit afgesloten is heel graag weer voor een nieuw kindje gaan en we vinden het heel erg spannend! Vorige keer werd ik heel snel zwanger maar door mijn lange cyclus en overgewicht is er ook een aannemelijk risico dat het een tijd gaat duren.
Dus dit is zo'n beetje ons verhaal!
E.
pi_108859571
Jammer dat het niet goed gegaan is Sparling. Hopelijk komt het snel zelf op gang :)

Ik geloof er wat betreft een potentiele kans van slagen ook niet echt in hoor. Niet dat ik negatief wil zijn, maar ik heb zoiets van het is al 8 keer niet raak geweest, waarom zou het nu wel raak zijn.

Ik verander langzaam in een bittere oude vrouw :')
pi_108860024
Ohh Sparkling wat vreselijk voor jullie. Ik zit momenteel ongeveer in hetzelfde schuitje, paar posts naar boven staat mijn verhaal.

Ik weet nu uit ervaring dat bijna alle opmerkingen verkeerd bij me binnenkomen. Je bent nog jong, het was nog maar de eerste keer, er komt snel weer een nieuwe kans. Het lijkt wel of je niet verdrietig mag zijn om dit kindje! (wat het voor mij toch echt wel was hoor, ook al ben ik dan nog maar 7 weken en heb ik zelf nooit een hartje gezien) Ik weet dat men het goed bedoelt hoor maar pff... Over een paar maanden in Centre parks met een dikke buik, zomer in de tuin met dikke buik, misschien bevallen op mijn eigen verjaardag, al die dromen moet ik gaan loslaten.
En wie weet of het inderdaad weer zo snel mag lukken?? En of het dan goed zal gaan. Ik zal er denk ik nooit meer van kunnen genieten mocht het weer lukken...

Het is heel zwaar om gewoon maar te moeten wachten of het op gang zal komen en niemand zou dit moeten meemaken. Ik moet in ieder geval zeker nog 2 weken zo door mocht het niet spontaan gebeuren. Dat is gewoon bijna ondraaglijk.

Ik wil in ieder geval zeggen dat ik erg met jullie meeleef.

Sorry, meer egopost geworden dan de bedoeling was....
pi_108861996
Ik herken je gevoelens heel goed, Fieder. Ik denk dat het merendeel van die opmerkingen komen van mensen die zelf nog nooit een miskraam hebben meegemaakt. Ik moet zeggen dat ik het ook nooit begreep, voor ik het zelf meemaakte. Maar inderdaad, vanaf het moment dat je die positieve test in handen hebt voel je je een beetje moeder. Je maakt toekomstplannen, je ziet je toekomst mét baby al voor je. En zo valt dat allemaal in duigen en man, dat is gewoon ondraaglijk! Wat doet het een pijn en een verdriet, ons kleine kindje los te moeten laten.

Sterkte met afwachten, ik leef ook met jullie mee! Ik had eerst ook heel sterk dat het zo snel mogelijk mijn lichaam uitmoest. Het leeft niet meer dus ik hoefde het niet meer. Maar later voelde ik mij daar toch niet goed bij en daar heb ik naar geluisterd. Ik hoop dat, welke beslissing je ook neemt, het uiteindelijk de juiste is.
E.
pi_108862115
Euh... dat ik globaal mijn cyclus weet, wil niet zeggen dat ik er ook iets aan heb. :D

Fieder, laat ze. Het is onwetendheid (en dat is ze uiteraard gegund). Tuurlijk is het goed bedoeld, en natuurlijk weet je dat zelf ook wel... alleen dan straks. Niet nu. Nu mag je het ordinair k*t vinden, en de smoor erin hebben. Doe dat ook, want jullie moéten er doorheen. En dan ben je maar ongezellig, als je het uiteindelijk achter je kan laten, dan kan je ook met een beter hart verder. Op jullie moment en wanneer je daar zin in hebt. En niet eerder.

Veel sterkte en rust toegewenst, lijkt me dat het ook vermoeiend is, al die emoties.

En hou maar op dat je ego post. Het is juist een methode van ventileren en hier kan dat prima. Als het al iemand zou storen, dan slaan ze je post maar over. :{w
pi_108862148
Ik zit me trouwens net te bedenken dat dit misschien niet zo fijn is om te lezen voor de mensen die pril zwanger zijn of heel erg hard proberen zwanger te worden. Excuses, als het hier niet hoort. Het is wel fijn om een uitlaatklep te hebben namelijk.

En dames, ik hoop echt heel hard dat we hier allemaal heel snel weg mogen met een positieve test! Alle klachten die je voelt en direct toeschrijft aan een zwangerschap had ik ook heel erg trouwens.Iedere keer wist ik bijna zeker dat ik zwanger was en werd ik gewoon ongesteld. En natuurlijk de maand dat ik wel een positieve test had was ik er 100% van overtuigd dat ik gewoon ongesteld ging worden want ik had alle klachten die daarbij hoorden. Wat kan ons lichaam ons toch vreselijk voor de gek houden he! :D
E.
pi_108862207
Mij stoort het iig niet...
pi_108863583
:* Jaeky

Je lichaam is inderdaad heel verwarrend soms. Toen ik positief testte had ik al dagen menstruatiekrampen. Bleken dus andere krampen te zijn...
Ook had ik de weken vooraf af en toe het idee dat ik vaag misselijk was, maar dat ik mezelf dat aanpraatte. Bleek dus achteraf wel juist te zijn.
Mijn enige zekere signaal waren grotere, zere tieten! :')
  donderdag 8 maart 2012 @ 14:51:47 #200
258612 nytar
boys boys boys
pi_108863829
jullie verhaal moet je zeker hier kwijt kunnen. En mij stoort het zeker niet. Toch voor jullie beide een hart onder de riem. Rouwen mag gewoon, ook al was het vroeg in de zwangerschap!
pi_108863842
Verwarrend idd... Misschien is dat ook wel goed. Ik geloof ook echt wel in de kracht van je geest, dat je dan ook écht voelt dat wat je je inbeeld, en andersom. Maar aan de andere kant kan ik ook onwijs de humor van in zien, gewoon lekker mee debielen, en er niet écht een waarde aanhangen.

Ach ik mag nog een dag geloven dat de kans erin zit :D Mijn borsten 'doen' echt helemaal niets. Maar ik heb ook vrij weinig met die dingen. Zijn eigenlijk nooit gevoelig (negatief of postief :@ ) Ze zitten er gewoon :')

Normaal heb ik 'grote' en 'langzame' doffe krampen, maar nu is het net of er een hyperactieve acupunctuurkabouter door mijn buik heen en weer rent en overal zijn naalden zo snel mogelijk prikt.

[ Bericht 0% gewijzigd door jaeky op 08-03-2012 15:31:19 ]
pi_108864014
Whaha ik zie die kabouter voor me _O-
pi_108864435
Over miskramen: wat ik zelf wél 'fijne' gedachten vond, waren bijvoorbeeld dat je in ieder geval weet dat je zwanger kúnt raken (dat is bij iedereen die begint met zwanger proberen te raken toch een onzekerheid) en dat er een goede reden voor zal zijn dat de zwangerschap is afgebroken.

In spoiler reden nummer 3 :+
SPOILER
:*
pi_108865941
Sparkling, fieder, gewoon blijven posten wat je voelt hoor! Het is toch een uitlaatklep en dat moet hier ook gewoon kunnen. :* Zwanger willen/proberen te worden is niet alleen maar leuk en aardig en dat moet ook gewoon een plek hebben. Sterkte ermee!

jaeky; misschien toch?? Ik duim voor je! :D
pi_108866076
He bah, dat is al de derde uit de streepjesorkaan die terugkomt -O-

Coco, die gedachte had ik ook inderdaad. We weten nu hoe het moet, dat mijn lichaam het kan en nu oefenen we door en hoop ik dat mijn baarmoeder toch 7,5 maand langer een warm nest wil zijn.
pi_108866432
Ik ben op het moment wat negatiever. Ik kan zwanger raken maar misschien kan ik het wel niet blijven... Vreselijk als ik dit misschien meerdere keren moet gaan meemaken.
Geen goed uitgangspunt, ik weet het! Gelukkig is er tegenwoordig heel veel mogelijk qua hulpmiddelen enzo. Maar goed, zo ver is het nog lang niet.

Ik denk zelf niet dat ik ernaar durf te kijken, ook al lees ik overal dat dat zo belangrijk is om het af te sluiten. Hoop nog steeds wel dat het vanzelf zal komen en niet via curettage... Dat lijkt me dan qua afsluiting wel prettiger.
Voel ook niet de behoefte om het te begraven ofzo?

Net gebeld door de Arbo, meneer was heel lief, moest huilen aan de telefoon :@
pi_108866640
Het is ook volkomen logisch dat je nu hartstikke verdrietig en negatief bent hoor :*
Er zijn zeker momenten waarop ik denk 'wat als het helemaal nooit blijft hangen?!' en dat ik hartstikke verdrietig of boos ben, maar ik probeer vooruit te kijken en er het beste van te maken.

Ik heb er ook niet naar gekeken. Het was zo'n ontzettend bloedbad dat ik mijn broek en slipje in de was heb gegooid, lang onder de douche ben gaan staan en ontzettend gehuild heb. Het is dus door mijn doucheputje of wasmachineafvoer verdwenen :@

Helaas zijn niet alle mensen even begripvol. Omdat mijn vriend een aangeboren hartafwijking heeft, moesten we naar de verloskundige in het ziekenhuis i.p.v. een reguliere. Toen ik belde om het af te zeggen zei de telefoniste: "Oh, mja, kan gebeuren. We horen het wel als u een nieuwe afspraak wilt maken" *tuut tuut tuut* :{
pi_108867038
Ik denk dat ik zelf ook heel negatief zou zijn in jouw situatie hoor, fieder. Maar hier ook vanwege mijn persoonlijke omstandigheden en zo. En er is niets mis mee hoor, om zo verdrietig te zijn.. Iedereen verwerkt het op een andere manier, en wat jij leest dat goed is voor een ander, hoeft niet perse ook goed te zijn voor jou. Luister naar jezelf en geef je maar even over aan de rottigheid, dat mag echt. :*

SPOILER
pi_108867154
Ai Tuktuk wat een trut!

:* voor jou

Zo fijn om mensen te hebben die het ook hebben meegemaakt

Nanuke ook :* Stress en onzekerheid bah

TukTuk, ben je inmiddels weer bezig of moet dat nog wachten?

[ Bericht 1% gewijzigd door Fieder op 08-03-2012 16:30:42 ]
  donderdag 8 maart 2012 @ 16:28:41 #210
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108867281
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:25 schreef Fieder het volgende:
Ai Tuktuk wat een trut!

:* voor jou

Zo fijn om mensen te hebben die het ook hebben meegemaakt

Nanuke ook :* Stress en onzekerheid bah

TukTuk en Coco, zijn jullie inmiddels weer bezig of moet dat nog wachten?
bij coco zit het nu nog steeds " in de oven" hoor! :o
ze verteld over een vorige miskraam..
pi_108867346
Oww eigenlijk wist ik dat! sorry!

Komt omdat we in t streepjestopic zitten pff! :@

Aangepast...
pi_108867349
Poeh, Nanuke, onzekerheid is zo ontzettend klote. Er zijn van die dingen waar je zelf geen invloed op hebt en alleen maar op kunt wachten en dat blijft wat je ook doet in je achterhoofd hangen -O-
Sterkte :*

Thanks Fieder :*
Ik vind het ook heel fijn dat er mensen zijn om het mee te delen (al staat natuurlijk voorop dat ik jullie veel liever NIET terug had gezien!). Het is een ontzettend ingrijpend en verdrietig iets en als er dan mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt, is dat gewoon fijn.

Het is vorige week pas gebeurd en we zijn beiden nog wel behoorlijk van slag, dus er is pas een keertje geklust en dat liep toch wel weer uit op vooral knuffelen en piekeren na afloop. Het kan dus wel weer, maar we zijn nu nog niet zo erg bezig met een nieuwe poging :N
pi_108867431
quote:
7s.gif Op donderdag 8 maart 2012 16:28 schreef Barreltje het volgende:

[..]

bij coco zit het nu nog steeds " in de oven" hoor! :o
ze verteld over een vorige miskraam..
Ohhh, dat heb ik even verkeerd begrepen dan :o
Sorry :@
pi_108867515
Ohh ja weer gaan klussen lijkt mij ook wel zeer beladen moment zeg! Wel fijn dat er ook geknuffeld kan worden O+
pi_108868860
jaeky, ik heb ook vrijwel geen klachten rond mijn borsten gehad hoor. Ik las van alles over groeiende borsten, het gevoel alsof ze van lood zijn. Nou, ik had niets van dat alles! Het enige was dat ik pas na een paar weken steken in mijn tepels kreeg als ik het koud had. Dat deed echt pijn! Ik heb er normaal trouwens ook nooit last van. Geen pijn tijdens mijn menstruatie ofzo.
Dus wie weet! Ik hoop voor je dat het raak is!

Och, het valt mij nu ineens op hoe vreselijk veel vrouwen een miskraam hebben doorgemaakt. Ook in mijn omgeving, het lijkt wel of iedereen het heeft meegemaakt. Zelf of in de directe omgeving.

-Tuktuk-, wat een vreselijk lompe opmerking is geweest in het ziekenhuis zeg. Ik begrijp dat zij het vaak meemaken maar voor jou is het vreselijk! Dan wil je juist begrip en niet zo'n opmerking.

Het klussen is hier vorige week voor het eerst weer gelukt. Ondertussen is het bijna 4 weken geleden dat we hoorden dat het mis is en mijn man had er heel erg veel moeite mee om dan maar gewoon door te gaan. Uiteindelijk was het een heel bijzonder en intiem moment voor ons samen.
Ik moet sowieso zeggen dat ik heel blij ben met mijn man. Hij is zo lief voor me! Eigenlijk is hij vandaag pas voor het eerst een hele dag weer gaan werken zodat ik niet zo alleen hoef te zijn. Het valt me wel erg tegen om weer alleen te zijn, de hele dag kunnen nadenken en dan ook nog die vervelende krampen erbij..

Nanuke, wat een vervelende situatie zit je in :* Sterkte!
E.
pi_108869095
Sparkling, begrijp ik het goed dat jij niet werkt? Of heb je een tijd vrij genomen?

Ik denk niet dat ik kan gaan werken tot het achter de rug is. Straks begint het op mijn werk?! Vandaar dat ik misschien toch een curettage zal moeten ondergaan... als het bij mij ook 4 weken duurt kom ik in de problemen denk ik?
pi_108869304
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 17:11 schreef .Sparkling. het volgende:
Och, het valt mij nu ineens op hoe vreselijk veel vrouwen een miskraam hebben doorgemaakt. Ook in mijn omgeving, het lijkt wel of iedereen het heeft meegemaakt. Zelf of in de directe omgeving.
Schijnbaar krijgt 1 op de 4 vrouwen te maken met een miskraam. Best een hoop dus, ja. Alleen merk ik dat veel mensen er (irl) niet over praten als het gebeurt. Of het pas na een tijd vertellen enzo. Daardoor lijkt het veel 'unieker' dat het is. Althans, dat idee heb ik.

Oh, en ik las dat ik wat verwarring heb veroorzaakt :+ Op dit moment ben ik inderdaad nog zwanger. De miskraam heb ik eind oktober gehad. Maar, wat Fieder zei, herken ik een beetje (bang zijn dat je misschien wel zwanger kunt raken, maar niet kunt blijven). Ik sta er nu wel veel minder onbevangen in dan de vorige keer. Maar goed, we zullen zien.

Fieder, je zei dat je de behoefte niet hebt om het te begraven. Prima toch? Gewoon doen waar jij je (mocht het zo ver zijn) het beste bij voelt. Ik heb het bijvoorbeeld wel bekeken, en mijn man niet. Daarna heb ik het gewoon de wc doorgespoeld. Dat vonden sommige mensen dan weer raar. Maar ja, ik vond het prettig om het gezien te hebben, maar ik had zelf ook totaal niet de behoefte om het te begraven ofzo.

TukTuk, wij hebben zelf tot januari gewacht voordat wij weer actief bezig waren zeg maar. In de tussentijd wel seks gehad als we daar zin in hadden, maar we hebben toen niet bewust geklust (dat rijmt :+). Ik wilde zelf gewoon even geen gedoe, dus ook geen 'gestress' van zou-het-raak-zijn-of-niet. En in januari was ik er wel weer klaar voor :) Gewoon rustig je tijd nemen :*

Nanuke, ook een smakkerd voor jou! :*

En voor alle andere wachtenden hier O+
pi_108869339
Nee, dat klopt. Ik werk niet en daar ben ik op dit moment heel blij mee. Ik kan me voorstellen dat een bedrijf niet zit te wachten dat een werknemer zo lang thuis is. Maar als je perse geen curettage wil zou ik daar wel goed over nadenken. Misschien is er dan iets te regelen met je werk.
Een nadaal van een missed abortion of hoe ze het ook noemen, is dat niemand kan zeggen hoe lang het nog gaat duren. Het enige dat ik bij mezelf weet is dat op de echo 2 weken geleden het vruchtzakje nog doorgroeide en ze sowieso niet verwacht dat de miskraam binnen 2 weken op gang zou komen. Maar hoe lang het dan nog wel duurt?
E.
pi_108870999
Fieder, Tuktuk en Sparkling: :*
Logisch toch dat je je knap waardeloos en verdrietig voelt, je hebt toch al heel veel tijd gehad om aan het idee te wennen dat je een kindje gaat krijgen en dan moet je dat ineens loslaten. Gewoon goed van je afschrijven en vertrouwen proberen te houden in een plakkertje in de toekomst (makkelijker gezegd dan gedaan..).

Hier sinds vandaag wat bruinige afscheiding maar verder niet echt menstruatie-achtige klachten. Wel hoofdpijn maar begin ook verkouden te worden dus misschien ligt het daaraan..
pi_108872950
L0t :*

Sparkling, fijn dat je lekker thuis bent en alles in je eigen tijd kan doen. Ik werk helaas fulltime, vandaag ook al arbo gesproken. Ik sta voor de klas, dus het is lastig om bijv af te spreken dat ik wegga als het misgaat... Straks zien de leerlingen iets ofzo?

Bij mij was het vruchtzakje ook naar verhouding groot, dus kan best dat dat bij mij ook nog groeit :{ Zou eventueel vage misselijkheid misschien ook verklaren...
Maar jij mag gewoon net zolang wachten als je wil? Of is daar een bepaalde tijd aan verbonden? Ivm infectie ofzo?
pi_108873062
Fieder, tuktuk en sparkling, tis gewoon kut natuurlijk, en stiekem gebeurt het in je omgeving veel meer dan je zelf denkt.

OMG, ik heb nu mijn eisprong en die doet pijn! Ik vind het echt niet normaal, pijnlijker dan menstruatiepijn. Ovulatietest geeft ook dikke vette streep dus klopt ook maar pff, na een paar gebroken nachten totaal geen zin om te sexen. Maar ja, tis voor een goed doel.
  donderdag 8 maart 2012 @ 19:25:22 #222
52229 Chanty
pi_108873642
Sparkling wat treurig ;( Hopelijk kun je binnenkort weer de draad oppakken. En Tuktuk en fieder ook natuurlijk. Het lijkt me echt vreselijk om mee te moeten maken en verbaas me inderdaad ook erover hoe vaak het toch blijkt voor te komen. Denk inderdaad dat er wel een beetje een taboe op ligt dat je het niet met iedereen bespreekt, zeker als het in een vroeg stadium misgaat. Kan me ook goed voorstellen dat mensen zich stil houden omdat ze niet op alle goedbedoelde adviezen zitten te wachten.

Nanunke ik ben nu een maand aan het tempen en pas verder niet mijn leven erop aan qua eten of zo. Het enige is dat ik elke dag op hetzelfde tijdstip meet, dus als de wekker gaat om 7 uur... en dat dus ook in het weekend maar dat is wel te overzien moet ik zeggen :) De thermometer onthoudt de laatste meting dus in het weekend meet ik half slapend, zet hem uit en kijk als ik weer wakker word wat de waarde was :D

Benieuwd of iemand van jullie hier wijs uit wordt trouwens. Gaat het bij diegenen die tempen ook zo op en neer??

pi_108873772
Jeetje Sterrenmunt dat dat zo'n pijn doet bij jou! Wel lekker duidelijk dan :P

Chanty, ik heb er totaal geen verstand van maar ik zie wel een piek van 2 dagen??
  donderdag 8 maart 2012 @ 19:31:01 #224
52229 Chanty
pi_108873857
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 19:28 schreef Fieder het volgende:
Jeetje Sterrenmunt dat dat zo'n pijn doet bij jou! Wel lekker duidelijk dan :P

Chanty, ik heb er totaal geen verstand van maar ik zie wel een piek van 2 dagen??
Klopt, dag 44, 45, 47 en 48 heb ik ook wat eiwitachtige vloeistof verloren dus ik ben heeeel benieuwd of ik straks ongesteld ga worden. Alleen die temp zou daarna hoog moeten blijven en daarvoor wat lager naar ik heb begrepen en nou ja... je ziet het :+
  donderdag 8 maart 2012 @ 21:36:03 #225
258612 nytar
boys boys boys
pi_108880891
dit is geen 'normale' temp cyclus...deze schommelt enorm zeg! Word je altijd van je wekker wakker? Of ben je eerder al wakker?
  donderdag 8 maart 2012 @ 21:39:43 #226
57497 happyme28
I'm so happy
pi_108881175
Chanty, ik kan het niet anders zeggen dan dat dit een cyclus is zonder eisprong. Voor een eisprong is er temp stijging zichtbaar die hoog blijft totdat de menses op gang komt of dat je na zo'n 14 dagen een positieve test hebt.

Was je nu in je eerste cyclus? Kan zijn dat je een cyclus overslaat en dus over een paar dagen ongesteld wordt.

Hier is hij gemiddeld 36.4/36.5, dan een dip van 36.1 ofzo en dan naar 36.8/37.0 gemiddeld tot mijn ongi en dan weer gemiddeld.

Maar ik begon ook met een cyclus van zo'n 60 dagen en vorige cyclus had ik ook geen eisprong dus een cyclus overslaan kan ook.
  donderdag 8 maart 2012 @ 21:41:40 #227
258612 nytar
boys boys boys
pi_108881311
dat is idd een stuk beter verwoord dan hoe ik het zei...
pi_108882813
Fieder, ik heb met het ziekenhuis afgesproken dat ik afwach. Ze hebben het niet over een maximale termijn gehad maar ik moet meteen bellen bij koorts en buikpijn. Dan is er blijkbaar kans op een infectie. Als het vruchtzakje groeit is er nog wel kans op zwangerschapsklachten ja. De gyn heeft het uitgelegd omdat ik ook nog steeds steken in mijn tepels had. Het lichaam heeft het dan gewoon nog niet goed door. Waardeloos hè? Stom lichaam..

Ahja, als je voor de klas staat is het wel heel lastig natuurlijk. Wat zei de arbo hierover?

Wat lastig dat temperaturen. Ik heb het nog nooit hoeven doen omdat ik het wel aardig voelde. Maar jeetje, het is een heel boekwerk om bij te houden!
Chanty, erg rot dat je nu nog geen duidelijkheid hebt. Hoop dat er snel wat ritme in komt!
E.
pi_108883201
Ik had me in mijn zwangerschap trouwens heel enthousiast ingeschreven bij de WIJ, wist ik veel dat je daarna honderden nieuwsbrieven krijgt van allemaal een ander onderdeel en waarbij je je ook voor ieder onderdeel apart moet uitschrijven. Steeds als ik denk alles gehad te hebben krijg ik weer een nieuwsbrief die iets te maken heeft met zwanger zijn. Eergisteren kreeg ik ook de wij jonge ouders, maar meteen een mail gestuurd om me af te melden.
Best wel pijnlijk om een nieuwsbrief te krijgen met de titel: je 12e en 13e zwangerschapsweek!

Een hele wijze les voor een volgende zwangerschap. Nergens aanmelden voor ik 12 weken zwanger ben en een beetje zekerheid heb, voor zover dat lukt.
E.
  donderdag 8 maart 2012 @ 22:22:58 #230
52229 Chanty
pi_108884000
Ik word altijd wakker van de wekker. En geen idee in de hoeveelste cyclus ik zit :') Ben in september met de pil gestopt maar heb sindsdien nog geen menstruatie gehad, alleen wat licht bruinverlies af en toe. Maar ik weet niet waar dat dan op duidt. De temperatuur duidt inderdaad niet op een eisprong en zogezien denk ik dat ik die ook de voorgaande vijf maanden niet heb gehad, dan had ik immers wel wat meer bloed moeten verliezen. Maar goed, of er een eisprong is probeer ik juist met het temperaturen te achterhalen. Ik kijk het deze maand sowieso nog aan en als er dan nog niks is veranderd dan ga ik langs de huisarts. Tegen die tijd heb ik 2 maanden getempt en ben ik ruim een half jaar gestopt met de pil dus dan mag ik wel langs gaan denk ik.
  donderdag 8 maart 2012 @ 22:26:37 #231
52229 Chanty
pi_108884299
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:05 schreef .Sparkling. het volgende:

Wat lastig dat temperaturen. Ik heb het nog nooit hoeven doen omdat ik het wel aardig voelde. Maar jeetje, het is een heel boekwerk om bij te houden!
Chanty, erg rot dat je nu nog geen duidelijkheid hebt. Hoop dat er snel wat ritme in komt!
Als data-nerd vind ik het dan wel weer interessant om dat bij te houden :@ Het zou alleen inderdaad tof zijn als er ook iets van structuur inzit zodat er wat te analyseren valt :+
pi_108884603
Ik hoop echt dat ik nooit hoed te temperaturen, doordeweeks gaat de wekker om 0600 :x

Als dat ook nog in het weekend moet dan ga ik kapot.
  donderdag 8 maart 2012 @ 22:55:48 #233
57497 happyme28
I'm so happy
pi_108886370
Aurum, hier om 6.15 maar in het weekend is het snel tempen en verder slapen. Dat went snel.

Shanty, bij mijn vorige zwangerschap heeft het bijna een jaar geduurd voor ik een eisprong had en nu was het een maand of 4. Mijn HA heeft gezegd dat het wel tot 9 maanden kan duren, maar ik zou zeker binnenkort eens een afspraak maken, gewoon om te praten over je zwangerschapswens en dan hoor je vanzelf hoe en wat.
  Vis een optie? donderdag 8 maart 2012 @ 23:29:00 #234
70532 loveli
N
pi_108888100
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:31 schreef _aurum_ het volgende:
Ik hoop echt dat ik nooit hoed te temperaturen, doordeweeks gaat de wekker om 0600 :x

Als dat ook nog in het weekend moet dan ga ik kapot.
Het gaat volgens mij niet om het tijdstip van tempen, maar dat je het direct na wakker worden doet. Na een paar uur slaap heb je een bepaalde temperatuur, als je wakker bent verandert die, zeker als je gaat bewegen.
crap in = crap out
  vrijdag 9 maart 2012 @ 07:18:54 #235
52229 Chanty
pi_108892778
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:55 schreef happyme28 het volgende:
Aurum, hier om 6.15 maar in het weekend is het snel tempen en verder slapen. Dat went snel.

Shanty, bij mijn vorige zwangerschap heeft het bijna een jaar geduurd voor ik een eisprong had en nu was het een maand of 4. Mijn HA heeft gezegd dat het wel tot 9 maanden kan duren, maar ik zou zeker binnenkort eens een afspraak maken, gewoon om te praten over je zwangerschapswens en dan hoor je vanzelf hoe en wat.
Dat is behoorlijk lang. Maar heb zelfs gevallen gelezen waar het 1,5 jaar duurde na het stoppen met de pil. Maar in het grootste deel van de gevallen komt het toch wel binnen een half jaar op gang, dat was ook wat mijn vorige HA zei. En aangezien het vroeger ook al een ramp was qua menstruatie en mijn moeder ook het nodige gedoe heeft met haar cyclus, ga ik toch maar liever na een half jaartje alvast langs.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 07:35:12 #236
258612 nytar
boys boys boys
pi_108892857
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:29 schreef loveli het volgende:

[..]

Het gaat volgens mij niet om het tijdstip van tempen, maar dat je het direct na wakker worden doet. Na een paar uur slaap heb je een bepaalde temperatuur, als je wakker bent verandert die, zeker als je gaat bewegen.
dit heb ik ook altijd begrepen, dus in het weekend zou het dan gewoon later kunnen.
pi_108893031
ok, da's goed om te weten :) ^O^
pi_108893172
Euh...als ik later temp in het weekend dan normaal dan heb ik echt wel een andere temp hoor. Sterker, als ik om 6.30 temp en dan om 7.00 dan zit er vaak er al .1 graad verschil in. (Beide op dezelfde manier gemeten, dus net wakker, niet bewogen, onder de dekens etc.)

Ik denk dat je dus juist wél dezelfde tijd aan moet houden.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik om 7.00 in het weekend tempen geen enkel punt vind. (En dat zegt iemand die met geen kanon wakker te krijgen is.) Omdat ik het continu om 700 doe, iedere dag, hoef ik niet eens meer de wekker te zetten. Ik ben gewoon wakker. Nét wakker genoeg om het slaap dronken te kunnen doen en daarna slaap ik lekker verder.
Het is echt een kleine moeite.
pi_108893423
Naja, mijn probleem is dus dat bij mij wakker zijn betekent dat ik ook echt wakker ben. Inslapen lukt niet meer, hooguit dat ik dan in de middag nog een dutje kan doen.

Dus ik hoop dat het nooit nodig is :)

Ik heb dan ook de irritante eigenschap dat ik bang ben dat ik me verslaap, dus heel onrustig slaap.

Net zoiets als dat je op tijd wakker moet worden om een vlucht te halen, dan slaap ik ook zo slecht.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:16:11 #240
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108894220
Zo.
vannacht gedroomd dat ik 2 streepjes had gepiest :P
iig nog geen bloed , dus moed :D
morgen maar eens piesen.. dan is BarMan ook in de buurt ..

ben benieuwd, maar vind het ook een beetje eng :@
pi_108894276
hoe is je gesprek gegaan?

En ik snap dat je het eng vindt, zou ik ook hebben :P
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:20:29 #242
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108894328
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:18 schreef _aurum_ het volgende:
hoe is je gesprek gegaan?

En ik snap dat je het eng vindt, zou ik ook hebben :P
goed goed :D
ik mag blijven ;)
En ik weet wie ik op ga volgen en dat dat pas in december2012-maart 2013 is..
heul fijn..
dan kan ik er nog een kind uitpoepen van te voren :P

I love it when a plan comes together :7
  Vis een optie? vrijdag 9 maart 2012 @ 09:26:11 #243
70532 loveli
N
pi_108894457
Bij meten van de basale temperatuur bedoelen ze de temperatuur bij ontwaken. Eigenlijk is het de minimale temperatuur (je temperatuur daalt als je slaapt en weinig beweegt), maar dan slaap je nog en dat temperatuurt zo lastig.
Zelf draai ik onregelmatige diensten en heb er nooit rare afwijkingen van ondervonden als ik vroege dienst had (=wekker heel vroeg) of avonddienst (=wachten tot ik wakker werd). Vanaf het moment dat je wakker wordt gaat je lichaam meer energie verbruiken waardoor je temperatuur verandert. Het is wel handig m een basaalthermometer te gebruiken, want die is veel nauwkeuriger.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Basale_lichaamstemperatuur
http://en.wikipedia.org/wiki/Basal_body_temperature
crap in = crap out
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:27:52 #244
258612 nytar
boys boys boys
pi_108894506
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 08:12 schreef jaeky het volgende:
Euh...als ik later temp in het weekend dan normaal dan heb ik echt wel een andere temp hoor. Sterker, als ik om 6.30 temp en dan om 7.00 dan zit er vaak er al .1 graad verschil in. (Beide op dezelfde manier gemeten, dus net wakker, niet bewogen, onder de dekens etc.)

Ik denk dat je dus juist wél dezelfde tijd aan moet houden.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik om 7.00 in het weekend tempen geen enkel punt vind. (En dat zegt iemand die met geen kanon wakker te krijgen is.) Omdat ik het continu om 700 doe, iedere dag, hoef ik niet eens meer de wekker te zetten. Ik ben gewoon wakker. Nét wakker genoeg om het slaap dronken te kunnen doen en daarna slaap ik lekker verder.
Het is echt een kleine moeite.
dat kan je toch nooit weten of daar een 0.1 graad verschil in zit? Als je een half uur later weer meet dat ben je al wakker geweest en is je temp omhoog gegaan. Daarom is het belangrijk om het te doen wanneer je wakker wordt. Blijven snoozen is geen optie.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:28:57 #245
258612 nytar
boys boys boys
pi_108894534
Haha ben ik weer spuit 11 ;)
pi_108894948
Ingewikkeld hoor dat tempen! Maar inderdaad wel goed om al voorbereid bij de dokter te verschijnen denk ik.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:05 schreef .Sparkling. het volgende:
Fieder, ik heb met het ziekenhuis afgesproken dat ik afwach. Ze hebben het niet over een maximale termijn gehad maar ik moet meteen bellen bij koorts en buikpijn. Dan is er blijkbaar kans op een infectie. Als het vruchtzakje groeit is er nog wel kans op zwangerschapsklachten ja. De gyn heeft het uitgelegd omdat ik ook nog steeds steken in mijn tepels had. Het lichaam heeft het dan gewoon nog niet goed door. Waardeloos hè? Stom lichaam..

Ahja, als je voor de klas staat is het wel heel lastig natuurlijk. Wat zei de arbo hierover?

Arbo meneer was heel lief en zou een brief naar mn baas sturen dat ik voorlopig geestelijk en lichamelijk niet kan werken. Iig tot ik zekerheid heb... Als vrijdag blijkt dat het voorbij is laat ik denk ik wel curetteren (is dat n woord?). Ik ervaar dit doorlopen juist als slopend. Ook al zie ik er vreeeeeeeeeeeselijk tegenop.

Stom lichaam ja! Dat stomme vruchtzakje zal bij mij dan ook nog wel doorgroeien, want af en toe voel ik nog wat :{ En zolang dat groeit blijft het dan zeker ook gewoon zitten? Zwaar hoor...

Kan me voorstellen dat dat pijn deed, dat Wij gedoe... Ik had gelukkig verder nog niks aangevraagd. Alleen MvM af moeten bellen, was wel ff slikken. Hoop dat ze wat aan mn 2 weekjes gehad hebben ;(

Barreltje :o Spannend!!!!!! Ik sta in de duimstand voor je
(Hihi dat je "plan together mag comen" _O- )
pi_108895480
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:27 schreef nytar het volgende:

[..]

dat kan je toch nooit weten of daar een 0.1 graad verschil in zit? Als je een half uur later weer meet dat ben je al wakker geweest en is je temp omhoog gegaan. Daarom is het belangrijk om het te doen wanneer je wakker wordt. Blijven snoozen is geen optie.
Ik snooze dan niet hoor, ik lig gewoon weer in coma.

Maar okay: deze dan: waarom is mijn temp hoger bij ontwaken (zonder te snoozen oid dus) als ik om half negen wakker wordt... (de 2x dat ik me versliep/geen zin had) was mijn temp gelijk .3 graad hoger. Ik heb verder over het algemeen een 'fluctuatie/uitslag' van ong .1 graad. Dus dan valt .3 wel op.

En punt 2: bij gelijke tijden zit je 'zeker' goed, bij wisselende tijden zit je minder 'zeker'. (Andere factoren nog buiten beschouwing latend). Dus waarom een extra mogelijk onzekere factor toestaan.

(Ja ik ben een nerd... :@ )

Tuurlijk is ieder lichaam weer anders, maar bij mij maakt het dus wel degelijk uit. Laat ik het zo formuleren. Dus een ieder kan bepalen voor zich zelf wat wel/niet werkt.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:07:43 #248
258612 nytar
boys boys boys
pi_108895793
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:58 schreef jaeky het volgende:

[..]

Tuurlijk is ieder lichaam weer anders, maar bij mij maakt het dus wel degelijk uit. Laat ik het zo formuleren. Dus een ieder kan bepalen voor zich zelf wat wel/niet werkt.
Dat sowieso!
pi_108895917
Dat tempen lijkt me een heel gedoe.... Vandaar dat ik daar niet aan ben begonnen, haha! Spannend Barreltje, ik hoop dat je droom uitkomt.
Hier afgelopen woensdag naar de gyn geweest, ik moet nu terugkomen op dag drie of vier tijdens de menstruatie voor en echo (lekker, een inwendige echo tijdens de rode klatschj... :r ), dan weer een echo op dag 10 of 11 van de cyclus om te kijken of er een eisprong aan komt, dan 7 dagen na de eisprong bloedprikken om te kijken of er een goede eisprong was. Afwachten dus,al verlies ik nu een klein beetje bruinige afscheiding dus het zal er wel aankomen (hoop eigenlijk op zondag, aangezien ik maandag en dinsdag moet werken en ik eigenlijk geen mogelijkheid heb om naar het ziekenhuis te gaan.
  Vis een optie? vrijdag 9 maart 2012 @ 10:15:19 #250
70532 loveli
N
pi_108896065
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 09:42 schreef Fieder het volgende:
Ingewikkeld hoor dat tempen! Maar inderdaad wel goed om al voorbereid bij de dokter te verschijnen denk ik.
Viel mij juist ontzettend mee. Thermometer onder kussen, met duf hoofd aflezen en noteren (dat was het moeilijkste, de temp niet vergeten op te schrijven), eens in de zoveel dagen alle data invoeren in mynfp.de, appeltje eitje.

Kan ook nergens in onderzoeken vinden dat tijdstip significant uitmaakt, alleen dat het direct na wakker worden en voor bewegen moet gebeuren. Jaeky, heb je een gewone thermometer of een basaalthermometer?
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')