abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108602435
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
29 februari winka (01-2011)
12 maart L0t.. (02-2012)
16 maart Lijnloos (02-2011)
21 maart Sterrenmunt (09-2011)

chanty (01-2012)
Spewey
Aemelia (01-2012)
Lindala (10-2011)
Ashina
designed
Ladyblack (08-2010)
Fenne
frummeltje86 (12-2010)
papillion
Tuktuk (02-2012)
aurum (08-2011)
barreltje (11-2011)
sethiwe (08-2011)
Nytar (01-2012)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sethiwe op 01-03-2012 22:22:54 ]
pi_108602527
Als ik nog iets moet wijzigen laat het dan maar weten.
Op naar een topic vol nieuwe streepjes ^O^.
pi_108602700
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:21 schreef Sethiwe het volgende:
Als ik nog iets moet wijzigen laat het dan maar weten.
Op naar een topic vol nieuwe streepjes ^O^.
Mag ik in het lijstje? 02-2012 begonnen :) NOD heb ik op 12 maart staan, maar dat is maar een gok op basis van een cyclus van 28 dagen, heb nog geen idee hoe mijn cyclus zal zijn.
pi_108603420
En weer een nieuw topic! Wat gaat dat snel hé ;)

Dames, even een vraagje. Ik heb me gisteren aangemeld bij menstruatiekalender.net, maar ben op een wachtlijst beland }:| Het schijnt dat ik via andere leden hier alsnog direct terecht kan. Iemand die lid is en mij 'uit wil nodigen'?

Edit: post net geplaatst en een mail van menstruatiekalender.net. Stond blijkbaar niet héél laag op die wachtlijst ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door Lindala op 01-03-2012 23:25:07 ]
pi_108604443
@Winka: Ik heb idd ovulatietesten gebruikt en ik kan nu zeggen dat ik weet wanneer mijn ei springt. We have lift off :D :P Dus da's wel fijn :) Nu is het alleen weer afwachten.

Geduld is niet mijn sterkste punt :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  donderdag 1 maart 2012 @ 22:12:21 #6
279894 winka
There is no place like home..
pi_108605494
Da's mooi :)

Ik heb ook geen geduld.. De afgelopen paar avonden ben ik aan het wegkijken en op mijn werk voer ik ook niet veel uit :P Als ik morgen niet ongesteld word, dan wordt het toch wel weer heel spannend!!!
  donderdag 1 maart 2012 @ 22:14:02 #7
279894 winka
pi_108605587
Menstruatiekalender.net is een hele handige tool :) Maar sinds ze het helemaal hebben uitgekleed is het toch een stuk minder gebruikersvriendelijk. Ik vraag me ook af wat ze met al die gegevens doen. Niemand houdt gratis zo'n website bij.

Vandaar dat ze ook zulke expliciete gegevens vragen, zullen ze wel doorverkopen w/
pi_108606212
[..]

Mag ik in het lijstje? 02-2012 begonnen :) NOD heb ik op 12 maart staan, maar dat is maar een gok op basis van een cyclus van 28 dagen, heb nog geen idee hoe mijn cyclus zal zijn.
[/quote]

Ik heb je toegevoegd.
pi_108606758
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 22:24 schreef Sethiwe het volgende:
Ik heb je toegevoegd.
Dankjewel :*
pi_108615782
Welke ovulatie testen moet ik bestellen bij sensitest? Er zijn meerdere keuzes
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:06:45 #11
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108615803
Hier is het wachten op de })
de NOD is vandaag, gister testje gedaan ach jah waarom niet :P en niks te zien :)
verder helemaal geen last van }) -verschijnselen.. dus het blijft nog even wachten denk ik :P
maandag evt weer een test spenderen :P
I O+ Kruidvat :@ :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_108616279
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:05 schreef Diesje het volgende:
Welke ovulatie testen moet ik bestellen bij sensitest? Er zijn meerdere keuzes
welke jij wil, ze zijn allemaal goed :) Ik heb die cheap ass dipstickjes gebruikt :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108616956
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:06 schreef Barreltje het volgende:
Hier is het wachten op de })
de NOD is vandaag, gister testje gedaan ach jah waarom niet :P en niks te zien :)
verder helemaal geen last van }) -verschijnselen.. dus het blijft nog even wachten denk ik :P
maandag evt weer een test spenderen :P
I O+ Kruidvat :@ :D
Is je cyclus normaal heel regelmatig? Want dan zou je vanaf vandaag al een streepje kunnen zien verschijnen :) Ben benieuwd, spannend!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 10:21:23 #14
279894 winka
pi_108617155
Nog steeds donkerbruin slijm... wel steeds wat meer :) Vandaag is mijn tweede nod. Ik twijfel namelijk of ik de laatste keer mijn eerste menstruatiedag goed heb opgeschreven.

Als ik vandaag niet ongesteld word dan waag ik er morgenochtend weer een testje aan :)

Kan nergens anders meer mee bezig zijn. Ik stond vanochtend bij de bushalte en ik dacht iets te voelen. Wat had ik zin om mijn broek ter plekke naar beneden te trekken :D

Nog even een vraagje, mijn vorige menstruatie duurde enorm lang voor mijn doen. Kan het zijn dat je dan de menstruatie daarop geen spotting hebt?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 10:50:34 #15
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108617854
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:10 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Is je cyclus normaal heel regelmatig? Want dan zou je vanaf vandaag al een streepje kunnen zien verschijnen :) Ben benieuwd, spannend!
als het er gister niet was, dan is het er vandaag ook niet :P
tenminste.. dat gok ik.. bovendien is mijn ei-sprong volgens mij op een woensdag geweest.. en dan zou bij een normale luteale fase ook op woensdag wel de }) voorbij hebben moeten komen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
verder ga ik morgen met mama lunchen.. toen ik haar vertelde dat we "bezig" waren wilde ze graag met me gaan lunchen.. :) dus.. ben benieuwd morgen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_108618061
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:21 schreef winka het volgende:
Nog steeds donkerbruin slijm... wel steeds wat meer :) Vandaag is mijn tweede nod. Ik twijfel namelijk of ik de laatste keer mijn eerste menstruatiedag goed heb opgeschreven.

Als ik vandaag niet ongesteld word dan waag ik er morgenochtend weer een testje aan :)

Kan nergens anders meer mee bezig zijn. Ik stond vanochtend bij de bushalte en ik dacht iets te voelen. Wat had ik zin om mijn broek ter plekke naar beneden te trekken :D

Nog even een vraagje, mijn vorige menstruatie duurde enorm lang voor mijn doen. Kan het zijn dat je dan de menstruatie daarop geen spotting hebt?
meis, je bent net bezig! Als het nu raak zou zijn mooi, maar als het niet zo is dan gewoon op naar de volgende ronde :)

Je schiet er niks mee op als je jezelf iedere keer gek gaat zitten maken ;)

volgens mij heeft je lichaam wel een paar maanden nodig om de menstruatie uit te lijnen. Dus de eerste paar keer kan heel rommelig ( :') ) zijn.

Als ik naar mijzelf kijk; het varieerde in aantal dagen, varieerde in hevigheid etc.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:02:27 #17
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108618124
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:21 schreef winka het volgende:
ik heb eigenlijk helemaal nooit spotting :P
dat is toch ook niet erg als je het niet hebt? :)
pi_108618412
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:59 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

meis, je bent net bezig! Als het nu raak zou zijn mooi, maar als het niet zo is dan gewoon op naar de volgende ronde :)

Je schiet er niks mee op als je jezelf iedere keer gek gaat zitten maken ;)

volgens mij heeft je lichaam wel een paar maanden nodig om de menstruatie uit te lijnen. Dus de eerste paar keer kan heel rommelig ( :') ) zijn.

Als ik naar mijzelf kijk; het varieerde in aantal dagen, varieerde in hevigheid etc.
In de OP staat dat ze al een jaar bezig is, toch?
pi_108618585
lalalalalala, verkeerd gelezen :o
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:51:42 #20
258612 nytar
boys boys boys
pi_108621219
spannende tijden winka!
Over spotting kan ik je niks vertellen. De een heeft het, de ander niet. Ik iig niet, maar volgens mij hoeft het uitblijven niks te betekenen.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:00:34 #21
279894 winka
pi_108621473
De spannende tijden zijn voorbij helaas, ik ben net ongesteld geworden #opgelucht

Ondanks dat je verkeerd had gekeken :D aurum, heb je natuurlijk wel helemaal gelijk! Ik vind het achteraf altijd zonde van m'n tijd. Maarja, deze cyclus was zo anders dan al die andere dat ik dacht dat ik een kans had.

Maar helaasch, op de naar de volgende ronde :Y
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:09:38 #22
258612 nytar
boys boys boys
pi_108621763
He balen!
Ben je wel al bij de huisarts geweest? Na een jaar is dat niet gek toch?
pi_108621957
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:50 schreef Barreltje het volgende:
als het er gister niet was, dan is het er vandaag ook niet :P
Nou ja, érgens moet er een moment komen waarop het van onzichtbaar naar zichtbaar gaat :P Maar ik kan me goed voorstellen dat je even wacht.

Ik ben benieuwd naar de lunch met je moeder morgen. Veel plezier/succes :)

Spotting heb ik overigens ook nooit gehad.
pi_108621988
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:00 schreef winka het volgende:
De spannende tijden zijn voorbij helaas, ik ben net ongesteld geworden #opgelucht
Jammer, winka!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:20:30 #25
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108622054
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:16 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nou ja, érgens moet er een moment komen waarop het van onzichtbaar naar zichtbaar gaat :P Maar ik kan me goed voorstellen dat je even wacht.

Ik ben benieuwd naar de lunch met je moeder morgen. Veel plezier/succes :)

Spotting heb ik overigens ook nooit gehad.
hihi..
mijn onverstandige ik schreeuwt iedere dag wel om een test :P
en bij ieder "teken" denk ik "zie je wel! :o "
maar neuh.. gewoon wachten.. en als ik het nu wel wordt is het ook prima.. dan heb ik een regelmatige cyclus te pakken en dat is ook fijn om te weten :)

nu die vent nog ~O> ;)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:25:36 #26
258612 nytar
boys boys boys
pi_108622199
mijn onverstandig ik denk bij elk buikkrampje, misschien ben ik al heel lang (lees vanaf eind jan) zwanger!!
Gelukkig weet mijn verstandige ik beter.

Misschien had ik die serie op tlc niet moeten kijken...
(i didn't know i was pregnant)
pi_108622226
Balen Winka!

@barretje: Succes met je ma! :Y
pi_108622247
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:25 schreef nytar het volgende:
mijn onverstandig ik denk bij elk buikkrampje, misschien ben ik al heel lang (lees vanaf eind jan) zwanger!!

:D !
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:30:27 #29
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108622352
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:25 schreef nytar het volgende:

ohjaa!!
ik ben ook al 8 maanden zwanger hoor!! :{w
ik weet het alleen nog niet! :P _O-
pi_108622555
Heb je tenminste de stress niet of alles goed gaat of niet, Barreltje ^O^
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:39:53 #31
258612 nytar
boys boys boys
pi_108622657
he het kan gebeuren hoor! Ik ken ook iemand die het overkomen is. De omgeving vond dr wel erg vatsig worden, maar aan een zwangerschap dacht niemand... ( ook wel erg jong toen )
pi_108622722
Mijn collega heeft een vriendin die 4,5 maand zwanger was toen ze het ontdekte. Het kan dus wel idd :Y (maar zij waren wel niet aan het proberen om zwanger te worden ;) ).
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:49:30 #33
258612 nytar
boys boys boys
pi_108622995
nee dat is idd meestal het verschil :)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 14:23:28 #34
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108624151
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:41 schreef leonieke het volgende:
Mijn collega heeft een vriendin die 4,5 maand zwanger was toen ze het ontdekte. Het kan dus wel idd :Y (maar zij waren wel niet aan het proberen om zwanger te worden ;) ).
idd..
ik ben ook in 6 maanden 9 kilo aangekomen ( :o ) maar dat is 4 maanden geleden.. en ik heb er nog weinig van gemerkt :D
of zou er binnenkort een " i did not know I gave birth" komen op discovery?? :P
  vrijdag 2 maart 2012 @ 14:56:48 #35
258612 nytar
boys boys boys
pi_108625318
ik mag hopen dat je dat wel door hebt!! :)
pi_108627933
Buren van mijn man's ouders. Die vrouw was overigens wel behoorlijk dik. Maar op een gegeven moment werd er aangebeld bij mijn schoonouders, 's avonds laat. De buurman: "ik ben vader geworden....". Die wisten het dus niet. Tot op het eind. En toen beviel ze op de wc. Echt bizar zoiets!

(ze belden aan bij mijn schoonouders omdat die dus spullen in huis hadden omdat ze toen zelf nog kleine kindjes hadden.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:10:22 #37
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108628281
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:26 schreef _aurum_ het volgende:
Balen Winka!

@barretje: Succes met je ma! :Y
tnx Aurum..
ik ga er gewoon van uit dat het gezellig wordt.. :D
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:10:33 #38
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_108633065
Whehehe 2 dagen een hoge temp gehad en vanochtend was ie weer met bijna een half punt gekelderd :') Ik ben zelf eigenlijk best gestructureerd, maar mijn lichaam duidelijk niet _O-

En zwanger zijn en het zelf niet merken, kan me er weinig bij voorstellen maar heb ook wel eens gehoord van heel slanke vrouwen die dat overkwam :o Ik vraag me dan altijd af waar ze het kind verbergen?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:30:52 #39
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_108633799
Volgens mij trekt de baby zich dan ook terug naar achter en houdt zich stil.
pi_108635978
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:41 schreef leonieke het volgende:
Dit geloof ik ook wel, vooral als je ook nog eens je placenta voor hebt, het je eerste kindje is dus je de paar bewegingen die je dan nog maar voelt niet als dusdanig herkent en nog genoeg vrouwen die tot een week of 25 amper zwanger tonen...

Maar vanaf een week of 30 zou je toch echt wel moeten weten dat er iets niet klopt.. dan zijn het geen 'darmborrel-verwarrings-schopjes' meer en ook aan andere dingen zou je het dat dan wel moeten gaan merken....

Dus ik vind het altijd lastig te geloven, de 'oeps, ineens moest ik bevallen' verhalen....
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:39:41 #41
258612 nytar
boys boys boys
pi_108636592
tenzij je een extreem rustig kind hebt. Het komt te vaak voor om niet waar te zijn. Ik geef toe, nav mn eigen zwangerschap snap ik het ook niet. Maar ik heb haar gezien en gesproken in de tijd dat ze zwanger was en er was niks op aan te merken. Wellicht had het ook met drank en/drugs gebruik te maken...
pi_108637319
En er zou toch wel een belletje moeten gaan rinkelen als je menstruatie uitblijft? Je hoort wel eens van die verhalen van mensen die dan wel ongesteld blijven worden maar kan dat eigenlijk niet echt geloven..
pi_108637627
Ik ken iemand die 2x pas laat erachter kwam, 1e met 8 maanden, 2e keer met 7 maanden ofzo.
Zelfs met mijn rustige baby (vorige keer) merkte k t echt wel. Hij was echt geen druktemaker, maar darmkrampen voelen anders dan geschop vanaf een week of 30 (in een normale situatie zeg maar, dus zonder darmproblemen, al kan ik me voorstellen dat dat ook anders voelt)
pi_108645457
Winka balen dat het nu toch is doorgebroken -O-.

Barreltje jammer dat de test negatief is. :* Maar gelukkig toch 8 maand zwanger;-)

Haha nytar je bent een beetje schizofreen, met je verstandige en onverstandige ik:-P

Volgens mij komt het toch weleens voor dat mensen van niks weten. Hier in de buurt een keer een jong meisje die erachter kwam dat ze zwanger was op moment van. bevallen, ze ging naar zkh vanwege erge buikpijn
Maar net zo vreemd een vrouw die zwanger was van de 4de, maar dit pas met 7,5 maand ontdekte. Was toch geen vleesboom...
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:39:04 #45
258612 nytar
boys boys boys
pi_108667904
wat een rust hier! Komt er binnenkort nog een testfase voor iemand?
Hier nog altijd klusfase. Expliciet laten weten dat we deze week om de dag het moeten doen...toch voelt dat een beetje raar. Maar ja, je moet er wat voor over hebben!
pi_108671154
Een paar weken geleden ging een bekende naar de dokter met erge rugpijn. Ze moest maar even door naar het ziekenhuis en daar gingen ze een echo maken.
Hoorde ze dat ze aan het bevallen was, maar ze wilden wel even meer controleren.

Dus eerst hoort ze dat ze moeder wordt, zij haar vriend bellen. We worden ouders! Hij naar het ziekenhuis, en horen ze vlak daarna dat het kindje is overleden ;(

Ze was een week of 32/33 zwanger, maar ze drinkt en rookt altijd flink en soms wel wat meer dan dat.
Dus ik vermoed wel dat dat er mee te maken heeft dat het niet goed is gegaan. Alleen dat kan je haar toch niet kwalijk nemen. Ik weet zeker dat ze niet wist dat ze zwanger was.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:03:45 #47
364382 Aemelia
*bla bla bla bla*
pi_108672484
Bizar verhaal Covie!

Ik trek weer een beetje bij gelukkig. Vanmorgen even flink gekotst en buikpijn like hell! Dus een ovu test gedaan en die was kneiter positief. Ben nog even gaan slapen en toen ik wakker werd was alles weer normaal. Helaas is de man er dit weekend niet dus dat zwanger worden gaat deze ronde zeker niet lukken. Oh well :)
pi_108672765
Jammer Aemalia! Niet gisteren nog geklust toevallig? :P

Barreltje, hoe was het gesprek met je moeder?

Ik zit in de wachtdagen en in de klusdagen :') Ik heb wel het idee dat ik afgelopen zondag mn ei heb gevoeld maar ik weet eigenlijk niet hoe dat zou voelen dus mss moet 'ie nog wel komen, als ik al een eisprong krijg. Dus voor de zekerheid blijven we maar gewoon doorklussen, ook niet heel vervelend :+ Hebben iig besloten dat mocht ik de 17e nog niet ongesteld zijn geworden dat ik dan een test doe, 17 is een beetje 'ons' getal dus vandaar :)
pi_108683816
Ik sta ook in de wachtstand, alleen ik ben snipverkouden en warm, dat bederft mijn ei toch niet he? :D

(Ik klink nu al bezorgd :') we zijn er deze ronde echt voor meer dan 100% voor gegaan, echt álles volgens het boekje, testen, temps, braaf gedrag, (alleen nu te laat in bed) veel geklutst, op juiste tijden, álles klopt. En dan gaat een verkoudheid toch niet bokkig doen, he? Lijkt me niet, maar owee, dan heb ik even een hartig woordje te wisselen met mezelf.... :D )
fyi: cycli van 27d, O op cd 16, LF is 11d
pi_108684681
Dag dames!
Ik ben een lurker (af en toe) en wou hier mijn vraag even stellen. Een nieuw topic openen gaat een beetje te ver ;)

Wij zijn sinds oktober ''bezig'', en het wil nog niet zo vlotten.
Nu blijf ik na de seks keurig netjes even liggen, en na de tijd bij het wcbezoekje gebruik ik een tampon. Nu kreeg ik vanacht het geniale idee om gelijk ná de seks een tampon te gebruiken, daarna pas het wc ritueel.

Zou dit nou echt werken? Om de boel wat binnen te houden zeg maar.. Anders gaat er vaak zoveel verloren op de wc :')

Ik ben benieuwd naar jullie reactie! Bedankt :)
  zondag 4 maart 2012 @ 09:45:02 #51
258612 nytar
boys boys boys
pi_108689068
uhm nee dat lijkt me op beide fronten niet te werken. Het goedje wordt met snelheid naar binnen geschoten en werkt zichzelf naar boven. Alles wat zakt komt trouwens ook nog eens in de tampon terecht, dus wat is het nut?
pi_108689157
Volgens mij is het gebruik van tampons terwijl je niet ongesteld bent sowieso af te raden!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_108689174
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 00:46 schreef Poesopstokje het volgende:
Dag dames!
Ik ben een lurker (af en toe) en wou hier mijn vraag even stellen. Een nieuw topic openen gaat een beetje te ver ;)

Wij zijn sinds oktober ''bezig'', en het wil nog niet zo vlotten.
Nu blijf ik na de seks keurig netjes even liggen, en na de tijd bij het wcbezoekje gebruik ik een tampon. Nu kreeg ik vanacht het geniale idee om gelijk ná de seks een tampon te gebruiken, daarna pas het wc ritueel.

Zou dit nou echt werken? Om de boel wat binnen te houden zeg maar.. Anders gaat er vaak zoveel verloren op de wc :')

Ik ben benieuwd naar jullie reactie! Bedankt :)
Haha doe je dat echt _O- Sperma bestaat niet uit alleen maar zaadcellen he, dat vocht moet er gewoon uit, lijkt me dat dat zo alleen maar gaat 'broeien'.. Ik vind het eigenlijk maar een ranzig idee :')
  Vis een optie? zondag 4 maart 2012 @ 09:58:07 #54
70532 loveli
N
pi_108689185
Kwartiertje blijven liggen voor je naar de wc verhoogt de kans op bevruchting. Daar is onderzoek naar gedaan. Er zal een reden zijn dat ze geen onderzoek hebben gedaan naar inbrengen van tampons na de sex.
crap in = crap out
  zondag 4 maart 2012 @ 10:03:07 #55
57497 happyme28
I'm so happy
pi_108689229
Lijkt me ook geen goed plan om een tampon te grebruiken. Daarbij gaat het zo snel naar binnen, maar er blijven bij normale kwaliteit sperma echt meer dan voldoende binnen hoor ondanks dat het lijkt dat er veel weer naar buiten komt. Als je regelmatig gemeenschap hebt, is een tampon echt niet nodig en zelfs af te raden.

Jaeky, zelfs alles volgens het boekje is geen garantie voor succes en een verkoudheid na je eisprong zal er niet alleen voor zorgen dat het niet zou lukken. Het blijft afwachten, maar heb regelmatig gehoord dat mensen juist als ze niet 100% zijn zwanger raken.
pi_108689325
Het beste is als je man je na de seks een kwartier aan je enkels op je kop houdt...
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_108689415
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 10:03 schreef happyme28 het volgende:

Jaeky, zelfs alles volgens het boekje is geen garantie voor succes en een verkoudheid na je eisprong zal er niet alleen voor zorgen dat het niet zou lukken. Het blijft afwachten, maar heb regelmatig gehoord dat mensen juist als ze niet 100% zijn zwanger raken.
Dit laatste heb ik ook vaak gehoord... Juist op het moment dat ze juist iets minder ermee bezig zijn(en dus niet zorgt dat alles 100%) klopt), bleek ze ineens wel zwanger te zijn..

En tadaa, mijn eerste post in dit topic ;) Een tijdje terug heb ik gepost in het rammeltopic, maar nav de reacties daar, de reacties van een paar vrienden die we in vertrouwen hebben genomen en een paar hele leuke gesprekken met (8> hebben we besloten dat het toch wel supergaaf zou zijn als we een kindje zouden krijgen. We zijn er klaar voor, we hebben de mogelijkheden en onze nieuwbouwwoning is volgend jaar ergens tussen februari en mei klaar...

Het is al wel gelijk spannend, want ik had ergens tussen vorige week vrijdag en afgelopen maandag ongesteld moeten worden, maar ik ben het nog niet.. Ik heb voor de zekerheid getest (mijn eerste! Hoe spannend was het om die te gaan kopen!!), maar deze is negatief.. We wachten af... :s)
  zondag 4 maart 2012 @ 10:53:09 #58
258612 nytar
boys boys boys
pi_108689838
welkom babbel! En gelijk spannende tijden voor jou. Succes!!
  zondag 4 maart 2012 @ 11:05:30 #59
57497 happyme28
I'm so happy
pi_108690067
Succes babbel
pi_108690387
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 10:22 schreef Babbel1 het volgende:

[..]

Dit laatste heb ik ook vaak gehoord... Juist op het moment dat ze juist iets minder ermee bezig zijn(en dus niet zorgt dat alles 100%) klopt), bleek ze ineens wel zwanger te zijn..

En tadaa, mijn eerste post in dit topic ;) Een tijdje terug heb ik gepost in het rammeltopic, maar nav de reacties daar, de reacties van een paar vrienden die we in vertrouwen hebben genomen en een paar hele leuke gesprekken met (8> hebben we besloten dat het toch wel supergaaf zou zijn als we een kindje zouden krijgen. We zijn er klaar voor, we hebben de mogelijkheden en onze nieuwbouwwoning is volgend jaar ergens tussen februari en mei klaar...

Het is al wel gelijk spannend, want ik had ergens tussen vorige week vrijdag en afgelopen maandag ongesteld moeten worden, maar ik ben het nog niet.. Ik heb voor de zekerheid getest (mijn eerste! Hoe spannend was het om die te gaan kopen!!), maar deze is negatief.. We wachten af... :s)
Jaaaa! :D Wat leuk! *O* Meteen al spannend!
pi_108692982
Babbel1 welkom, en heel veel succes.

Tampon inbrengen na de seks lijkt me ook niet echt een oplossing. misschien om de smurrie die eruit loopt op te vangen, maar niet om als kurk te vungeren voor de spermacellen.
Misschien toch maar de tip van Estrys proberen ;).

quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 00:15 schreef jaeky het volgende:
Ik sta ook in de wachtstand, alleen ik ben snipverkouden en warm, dat bederft mijn ei toch niet he? :D

(Ik klink nu al bezorgd :') we zijn er deze ronde echt voor meer dan 100% voor gegaan, echt álles volgens het boekje, testen, temps, braaf gedrag, (alleen nu te laat in bed) veel geklutst, op juiste tijden, álles klopt. En dan gaat een verkoudheid toch niet bokkig doen, he? Lijkt me niet, maar owee, dan heb ik even een hartig woordje te wisselen met mezelf.... :D )
Je moet het ei niet klutsen Jaeky, dat werkt vast niet :+.

Hier is het rustig zit ergens in de klussende wachtweken.
Ik ben benieuwd hoe lang deze cyclus gaat duren....
pi_108694959
Ach, het lijkt op klutsen :+
Natuurlijk zijn er geen garanties, ik doelde meer dat we alles netjes gedaan hebben. Echter er zijn wel wat aanwijzingen dat er mogelijk (hormonale) problemen zijn. Combineer dat met het feit dat ik volgende week een afspraak bij de gyn heb, dan is het misschien wat duidelijker dat deze cyclus een soort sleutel moment zal zijn.

En over dat minder er mee bezig: das altijd goed natuurlijk, maar zaadcellen zwemmen heus niet eens de andere kant uit, als je er minder mee bezig bent. :D
fyi: cycli van 27d, O op cd 16, LF is 11d
pi_108695177
Dankjewel Nytar, Happyme28, L0t (Ja, ook mede dankzij jou! :Y ) en Sethiwe!

Ik lees overal dat je er 'vooral niet teveel mee bezig moet zijn'.... Maar dat vind ik zo moeilijk! Toen ik die test aan het doen was, vond ik het echt wel spannend... Misschien dat het meer is dat je niet al te teleurgesteld moet zijn als hij negatief is? Volgende maand heb je gewoon weer een kans... Ik kan me dan voorstellen dat dat na een jaar moeilijker is, maar zo in de beginfase is dat wel zo...

Voor degene die al langer bezig zijn; vinden jullie het nog steeds 'leuk spannend'? Een beetje dit *O* zeg maar ;) of gaat dat er wel een beetje vanaf?
pi_108695434
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:10 schreef Babbel1 het volgende:
Dankjewel Nytar, Happyme28, L0t (Ja, ook mede dankzij jou! :Y ) en Sethiwe!

Ik lees overal dat je er 'vooral niet teveel mee bezig moet zijn'.... Maar dat vind ik zo moeilijk! Toen ik die test aan het doen was, vond ik het echt wel spannend... Misschien dat het meer is dat je niet al te teleurgesteld moet zijn als hij negatief is? Volgende maand heb je gewoon weer een kans... Ik kan me dan voorstellen dat dat na een jaar moeilijker is, maar zo in de beginfase is dat wel zo...

Voor degene die al langer bezig zijn; vinden jullie het nog steeds 'leuk spannend'? Een beetje dit *O* zeg maar ;) of gaat dat er wel een beetje vanaf?
:*
Ik snap je helemaal hoor. Ik probeer er ook niet teveel mee bezig te zijn en in m'n achterhoofd te houden dat het allemaal nog wel eens heel lang kan gaan duren, maar dat lukt eigenlijk totaal niet. Waar ik ook mee bezig ben, op de achtergrond ben ik er eigenlijk constant wel mee bezig. Komt denk ik ook wel omdat ik momenteel even niet zoveel om handen heb. Het is heel erg rustig op mn opleiding en ik begin in mei pas weer met werken op mn nieuwe afdeling dus ik heb alle tijd om eraan te denken. Gelukkig begint nu wel mn afstudeerproject dus hoop dat ik daar m'n aandacht op kan gaan richten nu.

Hopelijk zwakt het gevoel in de loop der tijd wel wat af ja, want ik word soms echt gek van mezelf :')
pi_108695455
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:02 schreef jaeky het volgende:
Ach, het lijkt op klutsen :+
Natuurlijk zijn er geen garanties, ik doelde meer dat we alles netjes gedaan hebben. Echter er zijn wel wat aanwijzingen dat er mogelijk (hormonale) problemen zijn. Combineer dat met het feit dat ik volgende week een afspraak bij de gyn heb, dan is het misschien wat duidelijker dat deze cyclus een soort sleutel moment zal zijn.

En over dat minder er mee bezig: das altijd goed natuurlijk, maar zaadcellen zwemmen heus niet eens de andere kant uit, als je er minder mee bezig bent. :D
Spannend! Ben je erg zenuwachtig voor die afspraak?
pi_108701487
Welkom Babbel! Je begin is inderdaad al spannend .. Zou dit je eerste menstruatie na de pil moeten worden?

Jeaky, ik hoop dat het allemaal mee blijkt te vallen bij de gyn. volgende week. Als ik zo brutaal mag zag, waarom wordt er aan hormonale problemen gedacht?

Na 49 dagen ben ik vanmorgen eindelijk ongesteld geworden. Best hevig ook, compleet met menstruatiepijnen. Alles lijkt dus nog te werken, dus ik ben opgelucht.
Ik hoop wel dat de afgelopen maand geen voorbode is op wat nog komen gaat aan (wazige) klachten, onregelmatige cyclussen en de daarbij horende stress. Ik heb nu met mijzelf - en manlief - afgesproken dat ik de komende ronde mijn uiterste best ga doen om mijn ei te vinden d.m.v ovu - testen en tempen. Daarmee kan ik bij een eventuele volgende keer al een stukje onduidelijkheid, uit onwetendheid, voorkomen. En ook handig voor het klussen, natuurlijk :9

Oh en heeft iemand van jullie toevallig ervaring met thee zonder theïne?
pi_108701859
Hey Lindala,

Fijn dat je nu ongesteld ben geworden! Ik ben 28 december gestopt met de nuvaring en op 27 januari werd ik ongesteld, dus ik was helemaal blij... Ik ben voor ik ben begonnen met de nuvaring/pil nooit regelmatig ongesteld geweest, dus ik was erg blij met deze eerste cyclus. Maar ja, de tweede ronde gaat dus iets minder regelmatig... Ik had jouw verhaal wel gevolgd, omdat ik nu een beetje in dezelfde situatie zit. Ik wil nu wel graag weten of ik zwanger ben of dat ik ongesteld moet worden... nja, ik wacht het maar af. Ik heb nu met mezelf en (8> afgesproken dat ik deze week afwacht en pas het volgende weekend weer op z'n vroegst weer zal testen...
pi_108703986
Babbel, zo te horen kan het nog alle kanten op :) Hopelijk een positieve test volgend weekeind en als dat er deze ronde niet in zit, hoop ik dat je cyclus snel regelmatig is. Want een onregelmatige cyclus is niks aan }:|
pi_108706101
Goede middag dames! :D

hier nog steeds een negatieve test dus met manlief afgesproken dat ik pas vrijdag weer mag testen :D
dus we wachten het gewoon lekker af .. vandaag ben ik er weer een stuk minder mee bezig....
merk dat de klus weken een "ding zijn" en de week voor mijn ongesteldheid.. maar die week was altijd al enigszins een debiele ( lees hormonster) week..

gesprek/lunch met moeders was gezellig :) het viel mij iig mee.. ze was fijn openhartig, iets wat ik niet ken van haar ( goh.. zou ik het van mijn moeder hebben ?? ;) :P ) .. en ze reageerde positief op mijn vraag of ze evt eens in de 6 weken op zou willen passen op een mini.
SPOILER
alles bij elkaar een fijne lunch, zonder steken onderwater en/of afkraak sessies :D

en tampons?? volgens mij is dat JUIST slecht :o iets met absorberend vermogen en sperma celletjes :P

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_108707615
Joehoe Barretje! Fijn dat de lunchdate met je moeder goed verlopen is .. en fijn dat ze ook wil gaan passen! Maar twee van de zes weken weg, waar ben je dan? Of heb ik iets gemist .. :@

En tampons na het klussen lijkt me inderdaad niet aan te raden. Zuigt dan toch ook alles op? Gewoon kussen onder de billen, TV aan en even blijven liggen :) Of .. 18+

SPOILER
pi_108708577
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:30 schreef Lindala het volgende:
Joehoe Barretje! Fijn dat de lunchdate met je moeder goed verlopen is .. en fijn dat ze ook wil gaan passen! Maar twee van de zes weken weg, waar ben je dan? Of heb ik iets gemist .. :@

En tampons na het klussen lijkt me inderdaad niet aan te raden. Zuigt dan toch ook alles op? Gewoon kussen onder de billen, TV aan en even blijven liggen :) Of .. 18+

SPOILER
:D

ik ga zeer waarschijnlijk binnenkort offshore werken.. dat betekend 2 weken 12-uurs diensten op een platform, dan 3 weken vrij en daarna 1 week op kantoor.. met de kantoor week kan ik wel sjoemelen ( ouderschaps verlof oid :D ) de twee weken offshore zijn gewoon 2 weken :D
dan staat manlief er 2 weken 24/7 helemaal alleen voor.. het is vast erg fijn voor hem om dat 1 nacht er week zonder kid te kunnen slapen :D

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_108708847
quote:
10s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:51 schreef Barretje80 het volgende:
ik ga zeer waarschijnlijk binnenkort offshore werken.. dat betekend 2 weken 12-uurs diensten op een platform, dan 3 weken vrij en daarna 1 week op kantoor.. met de kantoor week kan ik wel sjoemelen ( ouderschaps verlof oid :D ) de twee weken offshore zijn gewoon 2 weken :D
dan staat manlief er 2 weken 24/7 helemaal alleen voor.. het is vast erg fijn voor hem om dat 1 nacht er week zonder kid te kunnen slapen :D
Ghehe, dat kan ik mee voorstellen ;) Klinkt als een flinke verandering, spannend!?
pi_108708892
welkom Babbel!

Hier de wachtdagen en op de achtergrond ben ik er weer mee bezig, maar volgens mij functioneer ik voor de rest vrij normaal :+

Ik ben nu ontzettend moe en ik voel vanalles downunder, maar volgens mij haal ik me gewoon dingen in mijn hoofd :)

Ben benieuwd of ik in de loop van de week weer kiespijn krijg voor een dag. Als dat het geval is dan is het weer niet raak.
pi_108709341
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:57 schreef Lindala het volgende:

[..]

Ghehe, dat kan ik mee voorstellen ;) Klinkt als een flinke verandering, spannend!?
mweh.. niet spannend.. ik de nu het zelfde werk maar dan op kantoor..
en ben al vaker offshore geweest,dus ook dat is niet spannend :D
heb er wel enorm zin in.. nieuwe plek, nieuwe uitdaging etc :D

hoor as donderdag per wanneer dat ingaat :) ben ook wel benieuwd, want eerst had in october/november in mijn hoofd en dan was het raak schieten nu wel fijn geweest.. :P
maar nu hoorde ik iets over mei/juni.. en dan donderd het echt niet meer wanneer er raak geschoten wordt :P de " planning" _O- is dan al helemaal door de war :D

pi_108712229
Hello, daar ben ik ook weer eens! :W Ik lees braaf mee hoor maar post niet zo heel veel.

Spannend Barretje! Zie je dat zelf ook zitten, na je zwangerschapsverlof twee weken van huis? De drie weken vrij daarna zijn dan wel weer heerlijk denk ik!

Aurum, heb je echt kiespijn voor je ongesteld wordt? Wat raar. :D

Babbel ook aan 't wachten. Spannend!

Mijn god, ik rammel echt de pan uit op 't moment! Deze maand gaan we er eigenlijk voor 't eerst echt voor na wat tegenslagen de afgelopen maanden. Vorige maand had ik echt gruwelijk buikgriep tijdens onze klusdagen, de maand ervoor was er wat anders en ga zo maar door. Deze maand zijn er geen fysieke tegenslagen en ook geen planningstechnische. :D :') En nu we dan ook echt een kans op een zwangerschap hebben kan ik ook echt, echt, echt niet meer wachten!

Ik vind 't alleen zo sucky dat je na de eisprong nog twee weken moet wachten voor je wat weet. Geduldig zijn is niet mijn sterkste kant. :')
pi_108719638
ja, vraag me niet naar de logica maar als ik ongesteld moet worden dan heb ik 1 dag kiespijn aan een kies die een wortelkanaalbehandeling gehad heeft. Dus volgens mij moet ik er niks kunnen voelen, maar ik doe het toch echt :?

En maar 1 dag in de maand /vageshizzle

Schijnt te komen door de verandering in de hormoonhuishouding
pi_108722048
Oh god, ik durfde vanochtend gewoon niet te reageren :')

Maar goed, weer wat geleerd vandaag..
Ik ga nog wel wat rond googlen, en dit topic in de gaten houden.

Bedankt allemaal! :W
  zondag 4 maart 2012 @ 22:24:00 #78
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_108722085
Babbel welkom en hopelijk mag je snel doorstromen ;)

Lindala fijn dat je menstruatie nu eindelijk heeft doorgezet en hopen dat het vanaf nu weer wat logischer verloopt allemaal.

Jeaky benieuwd wat de gyn zegt. Heb je al iets van een bloedonderzoek gehad om te kijken hoe het met de hormomen zit?

Barretje lijkt me best moeilijk om straks twee weken je kleine hummel achter te laten of heb je daar niet zoveel moeite mee?

Hier de laatste dagen goed geklust, just in case ik inderdaad rond mijn eisprong zat. Over twee weken maar een test ertegenaan gooien als er nog niks menstruatie-achtigs is. En als er eind van de maand nog geen menstruatie is ga ik maar eens langs de huisarts om naar mijn hormoontjes te laten kijken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 5 maart 2012 @ 10:33:10 #79
258612 nytar
boys boys boys
pi_108733880
geeft toch niks poesopstokje! Kom gezellig mee kletsen. We leren hier allemaal van elkaar.

Vanmorgen lage temp gemeten. Dus mn eisprong is/ was vandaag. Gister geklust en misschien vanavond nog een extratje :) en dan gaat het "wachten" beginnen...
pi_108738812
Succes met wachten nytar!

Erm, zou een innesteling ook pijn kunnen doen? Alsof er iets zich met behulp van een boormachine, messen en schroevendraaiers in de baarmoederwand boort? :') :@
  maandag 5 maart 2012 @ 13:15:30 #81
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108739031
Na stoppen van de pil werd d'r cyclus elke keer een stukje korter, vorige keer 4 weken en 3 dagen.. nu al 5 weken geleden. Is het normaal dat een cyclus weer langer wordt? Tests geven gewoon 1 streepje..
pi_108740403
Hoi,

Mijn man en ik willen ook graag proberen om zwanger te worden. Daarom ben ik in november gestopt met de pil. Ik ben daarna ook gewoon ongesteld geworden ( nog van de pil). Na november ben ik echter helemaal niet meer ongesteld geworden :{ Ik heb de huisarts al gebeld maar die zei dat ik pas kan langskomen als ik na een half jaar nog niet ongesteld ben. Ik maak me er wel zorgen om en ben me nu van alles in het hoofd aan het halen ( van de verhalen op internet word ik ook niet heel vrolijk). Hebben jullie ook zo lang moeten wachten voordat het doorzet?
pi_108740488
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:08 schreef Regenboogjes het volgende:

Erm, zou een innesteling ook pijn kunnen doen? Alsof er iets zich met behulp van een boormachine, messen en schroevendraaiers in de baarmoederwand boort? :') :@
Auw.... Nou ja, als je innestelingsbloed kan hebben, dan kan het denk ik ook best pijn doen denk ik. Hoewel ik jouw omschrijving ook wel bij mijn indicatie van ovulatie/eisprong passen.. Maar daarvoor is het vast al te ver in de cyclus?

Marije, succes! Hopelijk ben je snel ongesteld, maar inderdaad het ontpillen kan bij iedereen anders duren..
pi_108740523
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 10:33 schreef nytar het volgende:
geeft toch niks poesopstokje! Kom gezellig mee kletsen. We leren hier allemaal van elkaar.

Vanmorgen lage temp gemeten. Dus mn eisprong is/ was vandaag. Gister geklust en misschien vanavond nog een extratje :) en dan gaat het "wachten" beginnen...
naah, hopen dat je een "bun in the oven" hebt :P
quote:
0s.gif Op

maandag 5 maart 2012 13:08 schreef Regenboogjes het volgende:

Het klinkt mij meer iets als in een excorcist film, dus ik denk het niet :P

@Oksel: Ik snap 'm niet? Je zegt dat haar cyclus korter wordt en het is 5 weken geleden? Dan is hij nu toch langer?

@Marije: Welkom! Het kan idd wel even duren voor alles op gang komt. Je weet wel zeker dat je niet zwanger bent?
  maandag 5 maart 2012 @ 14:10:07 #85
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108740850
mijn cyclus was 36 - 32- 28 en nu alweer 31 dagen and counting ;)
dus ik ben ook wel benieuwd of anderen ook merkten dat het eerst omlaag ging en daarna weer omhoog qua dagen :)
pi_108740857
@aurum: dank je! Ik weet (helaas) wel zeker dat ik niet zwanger ben inderdaad :(
pi_108740940
ik ben redelijk stabiel, kortste cyclus was 26 dagen, langste 28 dagen.
  maandag 5 maart 2012 @ 14:23:47 #88
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108741228
trouwens..
ik heb het hele weekend geen folium zuur geslikt (vergeten) zou dat erg kwaad kunnen als je dat twee daagjes niet doet? :o
pi_108741309
Nee hoor Barretje... Er zijn zat mensen die pas na de 2e streep beginnen met foliumzuur slikken. Dus 2 daagjes kunnen echt niet enorm veel kwaad. :*
pi_108742091
Een nieuweling meldt zich, al voelt het nog wel een beetje als indringen hoor. :o

Ik heb vorig jaar eind april mijn laatste prikpil gehaald, die heeft nog sowieso 3 maanden effect dus ik kan ongeveer zeggen dat ik sinds juli vorig jaar echt pilvrij ben. De eerste keer ongesteld worden liet erg lang op zich wachten (zo'n 12 weken) en was ook wel meteen weer erg heftig en lang. Daarna zaten er 5 weken tussen (dus ik dacht yay, nu begint het regelmatiger te worden!) om direct twee weken daarna weer ongesteld te worden. Dat was wel echt even slikken, niet omdat ik had verwacht dat het allemaal makkelijk zou verlopen, maar wel omdat je er onbewust toch mee bezig bent. Nu was de laatste keer dat ik ongesteld werd de laatste week van januari. Afgelopen week de hele tijd van die ongesteldheidspijn gehad en verloor ook steeds een paar druppels bloed, maar het zette niet door. Dit maakt me nogal onzeker, aangezien de kans dat ik al zwanger ben best wel klein is (zwanger worden na de prikpil kan tussen de 6 maand en 3 jaar duren) en verder heb ik ook nergens last van maar toch blijft het ergens kriebelen. Ik mag van mezelf nog niet testen (want dan maak ik mezelf helemaal gek) dus ik vroeg me eigenlijk vooral af of er hier mensen ervaring hebben met het zwanger worden na de prikpil? :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_108742562
Denk je niet dat je misschien juist wat duidelijkheid kan krijgen als je nu toch test? Als het dan negatief is, weet je in elk geval dat je nog effe moet wachten. Zoniet, dan kun je juichen!

Welkom in elk geval!
  maandag 5 maart 2012 @ 15:08:14 #92
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108742661
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:00 schreef _aurum_ het volgende:

@Oksel: Ik snap 'm niet? Je zegt dat haar cyclus korter wordt en het is 5 weken geleden? Dan is hij nu toch langer?

Ja, hij werd elke keer korter, en nu dus opeens weer langer. Of ze is zwanger en de test pikt het niet op. Al week lang 'vage pijntjes', meer trek dan normaal en vandaag op eens 'pff wat heb ik het warm', terwijl het normaal een koukleumpje is..
pi_108742686
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:08 schreef Oksel het volgende:

[..]

Ja, hij werd elke keer korter, en nu dus opeens weer langer. Of ze is zwanger en de test pikt het niet op. Al week lang 'vage pijntjes', meer trek dan normaal en vandaag op eens 'pff wat heb ik het warm', terwijl het normaal een koukleumpje is..
naja, schijnt dat als je zwanger bent je lichaamstemperatuur omhoog gaat.

Hebben jullie er al een kruidvattestje tegenaan gegooid?

@ Nanuke: welkom!
pi_108742745
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:05 schreef Lijnloos het volgende:
Denk je niet dat je misschien juist wat duidelijkheid kan krijgen als je nu toch test? Als het dan negatief is, weet je in elk geval dat je nog effe moet wachten. Zoniet, dan kun je juichen!

Welkom in elk geval!
Ik weet het niet zo goed, eigenlijk. Juist omdat er de vorige keren ook steeds zo'n 8 weken tussen zaten en ik verder niet echt ergens last van heb voelt het zo stom om al te testen. Ook omdat ik iemand ben die dan bij het minste of geringste signalen gaat zien (ik was er gisteren echt even van overtuigd omdat onze jongste kat (die normaal echt weinig van mij moet hebben en veel meer van mijn vriend) ineens heel de avond bij me lag te slapen en te kroelen. maar dat is natuurlijk spoken zien omdat ik zo graag wil) en dan blijf ik bezig. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_108742887
Nou, dan lijkt me jhuist dat een test je (indien negatief) misschien weer effe met beide benen op de grond kan zetten toch. Althans, even voor mezelf, wanneer ik een test heb die negatief is, dan weet ik ook dat alle (bedachte) symptomen onzin zijn..
  maandag 5 maart 2012 @ 16:07:02 #96
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108744655
We hebben testjes, van die goedkope Chineesjes.. van 10 cent / stuk :D maar hoe gevoelig die zijn? Wellicht tijd om een 'echte' te kopen.. de meest luxe, die ziet al dat je zwanger bent voordat je hebt bent!
pi_108745097
Ik had ook van die Chinese. En een week na mn nod waren die ook super positief, zelfs overdag.
  maandag 5 maart 2012 @ 16:30:56 #98
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_108745502
Barretje wat fijn dat de lunch met je moeder goed was!

:W Nanuke, gewoon testen jij joh! :)

En gewoon ff een :* voor de wachtende en klussende meisjes hier!

Ik ben net gebeld door de assistente van de huisarts, de HCG-waarde in mijn bloed is nu lager dan 1. Ik ben dus echt niet zwanger. Jammer, maar wel fijn dat er nu duidelijkheid is. Zou dit dan een mislukte bevruchting geweest kunnen zijn? Morgen begin ik met de prednisolonkuur, dat houdt ook in dat we deze maand even in de wachtstand moeten. Volgende cyclus maar afwachten dus!
  maandag 5 maart 2012 @ 16:35:01 #99
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_108745655
TM :* fijn dat je nu wel duidelijkheid hebt
Be happy with the little things in life
  maandag 5 maart 2012 @ 16:42:03 #100
58560 Oksel
Gezellig.
pi_108745900
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 16:18 schreef Sonnetje85 het volgende:
Ik had ook van die Chinese. En een week na mn nod waren die ook super positief, zelfs overdag.
Een week.. okay :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')