abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108602435
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je evt. ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
29 februari winka (01-2011)
12 maart L0t.. (02-2012)
16 maart Lijnloos (02-2011)
21 maart Sterrenmunt (09-2011)

chanty (01-2012)
Spewey
Aemelia (01-2012)
Lindala (10-2011)
Ashina
designed
Ladyblack (08-2010)
Fenne
frummeltje86 (12-2010)
papillion
Tuktuk (02-2012)
aurum (08-2011)
barreltje (11-2011)
sethiwe (08-2011)
Nytar (01-2012)

(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PMetje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

Afkortingen:
NOD = Niet Ongesteldheidsdag (de dag dat je ongesteld zou moeten worden, maar het niet wilt)
DPO = Days Past Ovulation (het aantal dagen dat verstreken is sinds je ovulatie)
LF = Luteale fase (het aantal dagen tussen je eisprong en je menstruatie, tussen 9-14 dagen is normaal)
PUPO = pregnant until proven otherwise
KvK = klussen voor kindje (functioneel klussen dus, of te wel neuken in je vruchtbare periode)
FFF = Fuck for Fun (gewoon lekker neuken omdat je daar gewoon zin in hebt)
FF = Fertility Friend (site waar je je cyclus kunt bijhouden mbv temperaturen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sethiwe op 01-03-2012 22:22:54 ]
pi_108602527
Als ik nog iets moet wijzigen laat het dan maar weten.
Op naar een topic vol nieuwe streepjes ^O^.
pi_108602700
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 21:21 schreef Sethiwe het volgende:
Als ik nog iets moet wijzigen laat het dan maar weten.
Op naar een topic vol nieuwe streepjes ^O^.
Mag ik in het lijstje? 02-2012 begonnen :) NOD heb ik op 12 maart staan, maar dat is maar een gok op basis van een cyclus van 28 dagen, heb nog geen idee hoe mijn cyclus zal zijn.
pi_108603420
En weer een nieuw topic! Wat gaat dat snel hé ;)

Dames, even een vraagje. Ik heb me gisteren aangemeld bij menstruatiekalender.net, maar ben op een wachtlijst beland }:| Het schijnt dat ik via andere leden hier alsnog direct terecht kan. Iemand die lid is en mij 'uit wil nodigen'?

Edit: post net geplaatst en een mail van menstruatiekalender.net. Stond blijkbaar niet héél laag op die wachtlijst ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door Lindala op 01-03-2012 23:25:07 ]
pi_108604443
@Winka: Ik heb idd ovulatietesten gebruikt en ik kan nu zeggen dat ik weet wanneer mijn ei springt. We have lift off :D :P Dus da's wel fijn :) Nu is het alleen weer afwachten.

Geduld is niet mijn sterkste punt :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  donderdag 1 maart 2012 @ 22:12:21 #6
279894 winka
There is no place like home..
pi_108605494
Da's mooi :)

Ik heb ook geen geduld.. De afgelopen paar avonden ben ik aan het wegkijken en op mijn werk voer ik ook niet veel uit :P Als ik morgen niet ongesteld word, dan wordt het toch wel weer heel spannend!!!
  donderdag 1 maart 2012 @ 22:14:02 #7
279894 winka
pi_108605587
Menstruatiekalender.net is een hele handige tool :) Maar sinds ze het helemaal hebben uitgekleed is het toch een stuk minder gebruikersvriendelijk. Ik vraag me ook af wat ze met al die gegevens doen. Niemand houdt gratis zo'n website bij.

Vandaar dat ze ook zulke expliciete gegevens vragen, zullen ze wel doorverkopen w/
pi_108606212
[..]

Mag ik in het lijstje? 02-2012 begonnen :) NOD heb ik op 12 maart staan, maar dat is maar een gok op basis van een cyclus van 28 dagen, heb nog geen idee hoe mijn cyclus zal zijn.
[/quote]

Ik heb je toegevoegd.
pi_108606758
quote:
1s.gif Op donderdag 1 maart 2012 22:24 schreef Sethiwe het volgende:
Ik heb je toegevoegd.
Dankjewel :*
pi_108615782
Welke ovulatie testen moet ik bestellen bij sensitest? Er zijn meerdere keuzes
  vrijdag 2 maart 2012 @ 09:06:45 #11
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108615803
Hier is het wachten op de })
de NOD is vandaag, gister testje gedaan ach jah waarom niet :P en niks te zien :)
verder helemaal geen last van }) -verschijnselen.. dus het blijft nog even wachten denk ik :P
maandag evt weer een test spenderen :P
I O+ Kruidvat :@ :D
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_108616279
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:05 schreef Diesje het volgende:
Welke ovulatie testen moet ik bestellen bij sensitest? Er zijn meerdere keuzes
welke jij wil, ze zijn allemaal goed :) Ik heb die cheap ass dipstickjes gebruikt :)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_108616956
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:06 schreef Barreltje het volgende:
Hier is het wachten op de })
de NOD is vandaag, gister testje gedaan ach jah waarom niet :P en niks te zien :)
verder helemaal geen last van }) -verschijnselen.. dus het blijft nog even wachten denk ik :P
maandag evt weer een test spenderen :P
I O+ Kruidvat :@ :D
Is je cyclus normaal heel regelmatig? Want dan zou je vanaf vandaag al een streepje kunnen zien verschijnen :) Ben benieuwd, spannend!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 10:21:23 #14
279894 winka
pi_108617155
Nog steeds donkerbruin slijm... wel steeds wat meer :) Vandaag is mijn tweede nod. Ik twijfel namelijk of ik de laatste keer mijn eerste menstruatiedag goed heb opgeschreven.

Als ik vandaag niet ongesteld word dan waag ik er morgenochtend weer een testje aan :)

Kan nergens anders meer mee bezig zijn. Ik stond vanochtend bij de bushalte en ik dacht iets te voelen. Wat had ik zin om mijn broek ter plekke naar beneden te trekken :D

Nog even een vraagje, mijn vorige menstruatie duurde enorm lang voor mijn doen. Kan het zijn dat je dan de menstruatie daarop geen spotting hebt?
  vrijdag 2 maart 2012 @ 10:50:34 #15
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108617854
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:10 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Is je cyclus normaal heel regelmatig? Want dan zou je vanaf vandaag al een streepje kunnen zien verschijnen :) Ben benieuwd, spannend!
als het er gister niet was, dan is het er vandaag ook niet :P
tenminste.. dat gok ik.. bovendien is mijn ei-sprong volgens mij op een woensdag geweest.. en dan zou bij een normale luteale fase ook op woensdag wel de }) voorbij hebben moeten komen :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
verder ga ik morgen met mama lunchen.. toen ik haar vertelde dat we "bezig" waren wilde ze graag met me gaan lunchen.. :) dus.. ben benieuwd morgen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_108618061
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:21 schreef winka het volgende:
Nog steeds donkerbruin slijm... wel steeds wat meer :) Vandaag is mijn tweede nod. Ik twijfel namelijk of ik de laatste keer mijn eerste menstruatiedag goed heb opgeschreven.

Als ik vandaag niet ongesteld word dan waag ik er morgenochtend weer een testje aan :)

Kan nergens anders meer mee bezig zijn. Ik stond vanochtend bij de bushalte en ik dacht iets te voelen. Wat had ik zin om mijn broek ter plekke naar beneden te trekken :D

Nog even een vraagje, mijn vorige menstruatie duurde enorm lang voor mijn doen. Kan het zijn dat je dan de menstruatie daarop geen spotting hebt?
meis, je bent net bezig! Als het nu raak zou zijn mooi, maar als het niet zo is dan gewoon op naar de volgende ronde :)

Je schiet er niks mee op als je jezelf iedere keer gek gaat zitten maken ;)

volgens mij heeft je lichaam wel een paar maanden nodig om de menstruatie uit te lijnen. Dus de eerste paar keer kan heel rommelig ( :') ) zijn.

Als ik naar mijzelf kijk; het varieerde in aantal dagen, varieerde in hevigheid etc.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 11:02:27 #17
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108618124
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:21 schreef winka het volgende:
ik heb eigenlijk helemaal nooit spotting :P
dat is toch ook niet erg als je het niet hebt? :)
pi_108618412
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:59 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

meis, je bent net bezig! Als het nu raak zou zijn mooi, maar als het niet zo is dan gewoon op naar de volgende ronde :)

Je schiet er niks mee op als je jezelf iedere keer gek gaat zitten maken ;)

volgens mij heeft je lichaam wel een paar maanden nodig om de menstruatie uit te lijnen. Dus de eerste paar keer kan heel rommelig ( :') ) zijn.

Als ik naar mijzelf kijk; het varieerde in aantal dagen, varieerde in hevigheid etc.
In de OP staat dat ze al een jaar bezig is, toch?
pi_108618585
lalalalalala, verkeerd gelezen :o
  vrijdag 2 maart 2012 @ 12:51:42 #20
258612 nytar
boys boys boys
pi_108621219
spannende tijden winka!
Over spotting kan ik je niks vertellen. De een heeft het, de ander niet. Ik iig niet, maar volgens mij hoeft het uitblijven niks te betekenen.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:00:34 #21
279894 winka
pi_108621473
De spannende tijden zijn voorbij helaas, ik ben net ongesteld geworden #opgelucht

Ondanks dat je verkeerd had gekeken :D aurum, heb je natuurlijk wel helemaal gelijk! Ik vind het achteraf altijd zonde van m'n tijd. Maarja, deze cyclus was zo anders dan al die andere dat ik dacht dat ik een kans had.

Maar helaasch, op de naar de volgende ronde :Y
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:09:38 #22
258612 nytar
boys boys boys
pi_108621763
He balen!
Ben je wel al bij de huisarts geweest? Na een jaar is dat niet gek toch?
pi_108621957
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 10:50 schreef Barreltje het volgende:
als het er gister niet was, dan is het er vandaag ook niet :P
Nou ja, érgens moet er een moment komen waarop het van onzichtbaar naar zichtbaar gaat :P Maar ik kan me goed voorstellen dat je even wacht.

Ik ben benieuwd naar de lunch met je moeder morgen. Veel plezier/succes :)

Spotting heb ik overigens ook nooit gehad.
pi_108621988
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:00 schreef winka het volgende:
De spannende tijden zijn voorbij helaas, ik ben net ongesteld geworden #opgelucht
Jammer, winka!
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:20:30 #25
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108622054
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:16 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nou ja, érgens moet er een moment komen waarop het van onzichtbaar naar zichtbaar gaat :P Maar ik kan me goed voorstellen dat je even wacht.

Ik ben benieuwd naar de lunch met je moeder morgen. Veel plezier/succes :)

Spotting heb ik overigens ook nooit gehad.
hihi..
mijn onverstandige ik schreeuwt iedere dag wel om een test :P
en bij ieder "teken" denk ik "zie je wel! :o "
maar neuh.. gewoon wachten.. en als ik het nu wel wordt is het ook prima.. dan heb ik een regelmatige cyclus te pakken en dat is ook fijn om te weten :)

nu die vent nog ~O> ;)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:25:36 #26
258612 nytar
boys boys boys
pi_108622199
mijn onverstandig ik denk bij elk buikkrampje, misschien ben ik al heel lang (lees vanaf eind jan) zwanger!!
Gelukkig weet mijn verstandige ik beter.

Misschien had ik die serie op tlc niet moeten kijken...
(i didn't know i was pregnant)
pi_108622226
Balen Winka!

@barretje: Succes met je ma! :Y
pi_108622247
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:25 schreef nytar het volgende:
mijn onverstandig ik denk bij elk buikkrampje, misschien ben ik al heel lang (lees vanaf eind jan) zwanger!!

:D !
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:30:27 #29
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108622352
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:25 schreef nytar het volgende:

ohjaa!!
ik ben ook al 8 maanden zwanger hoor!! :{w
ik weet het alleen nog niet! :P _O-
pi_108622555
Heb je tenminste de stress niet of alles goed gaat of niet, Barreltje ^O^
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:39:53 #31
258612 nytar
boys boys boys
pi_108622657
he het kan gebeuren hoor! Ik ken ook iemand die het overkomen is. De omgeving vond dr wel erg vatsig worden, maar aan een zwangerschap dacht niemand... ( ook wel erg jong toen )
pi_108622722
Mijn collega heeft een vriendin die 4,5 maand zwanger was toen ze het ontdekte. Het kan dus wel idd :Y (maar zij waren wel niet aan het proberen om zwanger te worden ;) ).
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:49:30 #33
258612 nytar
boys boys boys
pi_108622995
nee dat is idd meestal het verschil :)
  vrijdag 2 maart 2012 @ 14:23:28 #34
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108624151
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:41 schreef leonieke het volgende:
Mijn collega heeft een vriendin die 4,5 maand zwanger was toen ze het ontdekte. Het kan dus wel idd :Y (maar zij waren wel niet aan het proberen om zwanger te worden ;) ).
idd..
ik ben ook in 6 maanden 9 kilo aangekomen ( :o ) maar dat is 4 maanden geleden.. en ik heb er nog weinig van gemerkt :D
of zou er binnenkort een " i did not know I gave birth" komen op discovery?? :P
  vrijdag 2 maart 2012 @ 14:56:48 #35
258612 nytar
boys boys boys
pi_108625318
ik mag hopen dat je dat wel door hebt!! :)
pi_108627933
Buren van mijn man's ouders. Die vrouw was overigens wel behoorlijk dik. Maar op een gegeven moment werd er aangebeld bij mijn schoonouders, 's avonds laat. De buurman: "ik ben vader geworden....". Die wisten het dus niet. Tot op het eind. En toen beviel ze op de wc. Echt bizar zoiets!

(ze belden aan bij mijn schoonouders omdat die dus spullen in huis hadden omdat ze toen zelf nog kleine kindjes hadden.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 16:10:22 #37
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108628281
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:26 schreef _aurum_ het volgende:
Balen Winka!

@barretje: Succes met je ma! :Y
tnx Aurum..
ik ga er gewoon van uit dat het gezellig wordt.. :D
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:10:33 #38
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_108633065
Whehehe 2 dagen een hoge temp gehad en vanochtend was ie weer met bijna een half punt gekelderd :') Ik ben zelf eigenlijk best gestructureerd, maar mijn lichaam duidelijk niet _O-

En zwanger zijn en het zelf niet merken, kan me er weinig bij voorstellen maar heb ook wel eens gehoord van heel slanke vrouwen die dat overkwam :o Ik vraag me dan altijd af waar ze het kind verbergen?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 2 maart 2012 @ 18:30:52 #39
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_108633799
Volgens mij trekt de baby zich dan ook terug naar achter en houdt zich stil.
pi_108635978
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:41 schreef leonieke het volgende:
Dit geloof ik ook wel, vooral als je ook nog eens je placenta voor hebt, het je eerste kindje is dus je de paar bewegingen die je dan nog maar voelt niet als dusdanig herkent en nog genoeg vrouwen die tot een week of 25 amper zwanger tonen...

Maar vanaf een week of 30 zou je toch echt wel moeten weten dat er iets niet klopt.. dan zijn het geen 'darmborrel-verwarrings-schopjes' meer en ook aan andere dingen zou je het dat dan wel moeten gaan merken....

Dus ik vind het altijd lastig te geloven, de 'oeps, ineens moest ik bevallen' verhalen....
  vrijdag 2 maart 2012 @ 19:39:41 #41
258612 nytar
boys boys boys
pi_108636592
tenzij je een extreem rustig kind hebt. Het komt te vaak voor om niet waar te zijn. Ik geef toe, nav mn eigen zwangerschap snap ik het ook niet. Maar ik heb haar gezien en gesproken in de tijd dat ze zwanger was en er was niks op aan te merken. Wellicht had het ook met drank en/drugs gebruik te maken...
pi_108637319
En er zou toch wel een belletje moeten gaan rinkelen als je menstruatie uitblijft? Je hoort wel eens van die verhalen van mensen die dan wel ongesteld blijven worden maar kan dat eigenlijk niet echt geloven..
pi_108637627
Ik ken iemand die 2x pas laat erachter kwam, 1e met 8 maanden, 2e keer met 7 maanden ofzo.
Zelfs met mijn rustige baby (vorige keer) merkte k t echt wel. Hij was echt geen druktemaker, maar darmkrampen voelen anders dan geschop vanaf een week of 30 (in een normale situatie zeg maar, dus zonder darmproblemen, al kan ik me voorstellen dat dat ook anders voelt)
pi_108645457
Winka balen dat het nu toch is doorgebroken -O-.

Barreltje jammer dat de test negatief is. :* Maar gelukkig toch 8 maand zwanger;-)

Haha nytar je bent een beetje schizofreen, met je verstandige en onverstandige ik:-P

Volgens mij komt het toch weleens voor dat mensen van niks weten. Hier in de buurt een keer een jong meisje die erachter kwam dat ze zwanger was op moment van. bevallen, ze ging naar zkh vanwege erge buikpijn
Maar net zo vreemd een vrouw die zwanger was van de 4de, maar dit pas met 7,5 maand ontdekte. Was toch geen vleesboom...
  zaterdag 3 maart 2012 @ 16:39:04 #45
258612 nytar
boys boys boys
pi_108667904
wat een rust hier! Komt er binnenkort nog een testfase voor iemand?
Hier nog altijd klusfase. Expliciet laten weten dat we deze week om de dag het moeten doen...toch voelt dat een beetje raar. Maar ja, je moet er wat voor over hebben!
pi_108671154
Een paar weken geleden ging een bekende naar de dokter met erge rugpijn. Ze moest maar even door naar het ziekenhuis en daar gingen ze een echo maken.
Hoorde ze dat ze aan het bevallen was, maar ze wilden wel even meer controleren.

Dus eerst hoort ze dat ze moeder wordt, zij haar vriend bellen. We worden ouders! Hij naar het ziekenhuis, en horen ze vlak daarna dat het kindje is overleden ;(

Ze was een week of 32/33 zwanger, maar ze drinkt en rookt altijd flink en soms wel wat meer dan dat.
Dus ik vermoed wel dat dat er mee te maken heeft dat het niet goed is gegaan. Alleen dat kan je haar toch niet kwalijk nemen. Ik weet zeker dat ze niet wist dat ze zwanger was.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:03:45 #47
364382 Aemelia
*bla bla bla bla*
pi_108672484
Bizar verhaal Covie!

Ik trek weer een beetje bij gelukkig. Vanmorgen even flink gekotst en buikpijn like hell! Dus een ovu test gedaan en die was kneiter positief. Ben nog even gaan slapen en toen ik wakker werd was alles weer normaal. Helaas is de man er dit weekend niet dus dat zwanger worden gaat deze ronde zeker niet lukken. Oh well :)
pi_108672765
Jammer Aemalia! Niet gisteren nog geklust toevallig? :P

Barreltje, hoe was het gesprek met je moeder?

Ik zit in de wachtdagen en in de klusdagen :') Ik heb wel het idee dat ik afgelopen zondag mn ei heb gevoeld maar ik weet eigenlijk niet hoe dat zou voelen dus mss moet 'ie nog wel komen, als ik al een eisprong krijg. Dus voor de zekerheid blijven we maar gewoon doorklussen, ook niet heel vervelend :+ Hebben iig besloten dat mocht ik de 17e nog niet ongesteld zijn geworden dat ik dan een test doe, 17 is een beetje 'ons' getal dus vandaar :)
pi_108683816
Ik sta ook in de wachtstand, alleen ik ben snipverkouden en warm, dat bederft mijn ei toch niet he? :D

(Ik klink nu al bezorgd :') we zijn er deze ronde echt voor meer dan 100% voor gegaan, echt álles volgens het boekje, testen, temps, braaf gedrag, (alleen nu te laat in bed) veel geklutst, op juiste tijden, álles klopt. En dan gaat een verkoudheid toch niet bokkig doen, he? Lijkt me niet, maar owee, dan heb ik even een hartig woordje te wisselen met mezelf.... :D )
fyi: cycli van 27d, O op cd 16, LF is 11d
pi_108684681
Dag dames!
Ik ben een lurker (af en toe) en wou hier mijn vraag even stellen. Een nieuw topic openen gaat een beetje te ver ;)

Wij zijn sinds oktober ''bezig'', en het wil nog niet zo vlotten.
Nu blijf ik na de seks keurig netjes even liggen, en na de tijd bij het wcbezoekje gebruik ik een tampon. Nu kreeg ik vanacht het geniale idee om gelijk ná de seks een tampon te gebruiken, daarna pas het wc ritueel.

Zou dit nou echt werken? Om de boel wat binnen te houden zeg maar.. Anders gaat er vaak zoveel verloren op de wc :')

Ik ben benieuwd naar jullie reactie! Bedankt :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')