Geheel eens, Kinneging is een eng mannetje, maar hij doet hier niets strafbaars. Besides, met dat gedrag van Rutger weet je dat je zoiets ooit eens gaat meemaken. Maar nee hoor, dan is 't gelijk huilen dat iemand je naar de keel grijptquote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:10 schreef Taurus het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Kinneging zelf ook gezegd dat hij beter de deur dicht had kunnen doen; het had beter gekund, ja. Jij overdrijft echter continu schromelijk met je betichtingen van agressief gedrag en bedreiging aan het adres van die Kinneging, net het filmpje nog een keer terug gekeken en er is niet eens een worsteling of wat dan ook gaande. En het dreigement is het gooien in de plomp volgens mij, meer niet. Get over it.
Als jij aanraadt de deur niet open te doen omdat er wel eens iemand voor zou kunnen staan die kwaad in de zin heeft dan ben je een bangerikje dat zich graag bang laat maken.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:06 schreef NotYou het volgende:
[..]
Zal de overvaller van onder de indruk zijn als hij zijn vuurwapen op je richt. Of zoals nu: Rutger als die zijn microfoon onder je neus drukt.
Agressie goedpraten als de hele situatie met één simpele handbeweging voorkomen had kunnen worden, helemaal geen geweld voor nodig, geen bruikbare beelden als resultaat.Dat lijkt mij van een hoogleraar en rechtsfilosoof helemaal niet zoveel gevraagd.
[..]
Heeft geen reet te maken met straatvrees en alles met gezond verstand.
Ik had al gezegd dat het handiger had gekund. Was je dat ontgaan of dringt het gewoon niet tot je door en kun je niks anders dan de hele tijd hetzelfde riedeltje herhalen. Volgens mij hoef je niet 24 uur per dag alert en assertief in je eigen huis rond te lopen voor het geval er iemand aanbelt omdat je anders belachelijk gemaakt kan worden op tv. Daar gaat het om.quote:Als ik Rutger voor mijn deur zou zien staan dan zou die deur direct weer dichtgaan, simpel. Ermee in discussie gaan is zinloos en vergroot enkel zijn kansen op bruikbaar materiaal, vind je het gek dat hij daar vervolgens ook voor zal gaan?
En iemand die je probeert op te lichten grijp je bij zijn lurven als je daar mans genoeg voor bent tenminste en iemand die je geweld probeert aan te doen die gaat de plomp in. Castricum overschrijdt ook normen en wordt dan ook bij zijn lurven gegrepen en bestraffend toegesproken waardoor het hem dun door de broek loopt.quote:Hell al had Kinneging het gelaten bij zijn "ze ligt nu te slapen" en daarna de deur dicht gedaan, dan was dat ook prima geweest. Het is puur en alleen zijn agressie waardoor hem hierin nu blaam treft.
Om je vraag te beantwoorden: nee, dat doe ik niet maar dat doet niets af aan de realiteit dat het wel degelijk gebeurt, niet alleen om mensen te irriteren/met de camera voor het blok te zetten maar evengoed om ze op te lichten, geweld aan te doen en ga zo maar door.
Steek echter gerust je kop in het zand.
Je vindt iemand bij zijn sjaal/nek grijpen en tegen diegene schreeuwen dus niet agressief?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:10 schreef Taurus het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Kinneging zelf ook gezegd dat hij beter de deur dicht had kunnen doen; het had beter gekund, ja. Jij overdrijft echter continu schromelijk met je betichtingen van agressief gedrag en bedreiging aan het adres van die Kinneging, net het filmpje nog een keer terug gekeken en er is niet eens een worsteling of wat dan ook gaande. En het dreigement is het gooien in de plomp volgens mij, meer niet. Get over it.
Interessant te weten dat jij het wel aangenaam (of iig niet onaangenaam) zou vinden door Kinneging in de plomp gegooid te worden. Ik persoonlijk zou dit wel zeer onaangenaam vinden.quote:drei·gen dreigde, h gedreigd 1 iets onaangenaams in het vooruitzicht stellen: met iets ~ 2 te wachten
Ik raad aan de deur (als vrouw) niet in badjas open te doen, klein verschil. Verder geef ik te kennen dat als Rutger hier voor de deur zou staan ik die deur direct weer dicht zou doen omdat ik met het alternatief (de deur verder opendoen en in gesprek gaan) zelf niets te winnen heb.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als jij aanraadt de deur niet open te doen omdat er wel eens iemand voor zou kunnen staan die kwaad in de zin heeft dan ben je een bangerikje dat zich graag bang laat maken.
.
http://www.bbrussen.nl/2012/03/01/notities-1-maart/quote:Nog altijd buitelen de verstokte Powned- Rutger- en Geenstijl-haters over elkaar heen met hun sadistische geweldsverheerlijkende fantasieën om toch vooral zo vaak mogelijk te laten weten hoe FANTASTISCH ze het vinden dat een journalist fysiek werd belaagd.
Beide zaken heb ik niet gezien of gehoord. Ik hoor zelfs een redelijk beheerst gesprek. Maar dat schreeuwen; ach, nee dat vind ik niet agressief. Niet agressiever dan een camera door laten draaien.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
Je vindt iemand bij zijn sjaal/nek grijpen en tegen diegene schreeuwen dus niet agressief?Tja, het is maar wat je gewend bent.
Nee, dat lijkt mij ook onaangenaam, maar dat wil niet zeggen dat dat een ernstig dreigement is. Bovendien 'als jullie hier nog een keer aan de deur staan', dan doe je dat toch niet? Gelijk heeft 'ie, wegwezen bij die deur zou ik zeggen. Sorry, maar een nat pak vind ik niet een ernstig dreigement. Zei hij 'dan ros ik je in elkaar' of 'dan maak ik je af', had ik dat minder chique gevonden.quote:Interessant te weten dat jij het wel aangenaam (of iig niet onaangenaam) zou vinden door Kinneging in de plomp gegooid te worden. Ik persoonlijk zou dit wel zeer onaangenaam vinden.
Nee, als er iemand wel eens iets naars overkomt en je gaat daaraan je gedrag aanpassen dan ben je iemand die zich graag bang laat maken.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
Je vindt iemand bij zijn sjaal/nek grijpen en tegen diegene schreeuwen dus niet agressief?Tja, het is maar wat je gewend bent.
[..]
Interessant te weten dat jij het wel aangenaam (of iig niet onaangenaam) zou vinden door Kinneging in de plomp gegooid te worden. Ik persoonlijk zou dit wel zeer onaangenaam vinden.
[..]
Ik raad aan de deur (als vrouw) niet in badjas open te doen, klein verschil.
Wat jij allemaal wel niet zou doen, mensen weten achteraf wel vaker heel goed wat anderen in een bepaalde situatie zouden moeten doen. En kennelijk wil je maar snappen dat datgene wat, achteraf, het handigst zou zijn de norm niet is.quote:Verder geef ik te kennen dat als Rutger hier voor de deur zou staan ik die deur direct weer dicht zou doen omdat ik met het alternatief (de deur verder opendoen en in gesprek gaan) zelf niets te winnen heb.
Een beetje jammer dat jij vervolgens maar aan het schelden slaat.
Hou de stalen rolluikken maar goed dicht dan. En vergeet op straat vooral niet alvast te gaan bibberen bij een voorbijganger die geen oud vrouwtje is. Hoewel, met die oude vrouwtjes kun je ook geen risico meer nemen tegenwoordig.quote:Wat mijn vermeende angst betreft: Voor mijn gevoel zal hier enkel de belletjeleller en de 'stroomverkoper' aan de deur komen. De eerste zal bij het opendoen al weg zijn en de tweede zeg ik altijd vriendelijk niet geinteresseerd te zijn.
Rationeel bezien acht ik de kans dat hier ooit een oplichter of overvaller aan de deur zou komen erg klein, zo goed als uitgesloten. Toch houd ik er dus rekening mee dat de kans, hoe klein ook, wel bestaat.
Het schreeuwen begint rond de 2:00. (in het ruwe materiaal)quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:42 schreef Taurus het volgende:
[..]
Beide zaken heb ik niet gezien of gehoord. Ik hoor zelfs een redelijk beheerst gesprek. Maar dat schreeuwen; ach, nee dat vind ik niet agressief. Niet agressiever dan een camera door laten draaien.
Nu voeg je zelf al de kwalificatie "ernstig" toe, ik heb slechts gesteld dat kinneging met geweld dreigt. Iemand ergens op, tegen of in gooien valt voor mij onder die noemer.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:42 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nee, dat lijkt mij ook onaangenaam, maar dat wil niet zeggen dat dat een ernstig dreigement is. Bovendien 'als jullie hier nog een keer aan de deur staan', dan doe je dat toch niet? Gelijk heeft 'ie, wegwezen bij die deur zou ik zeggen. Sorry, maar een nat pak vind ik niet een ernstig dreigement. Zei hij 'dan ros ik je in elkaar' of 'dan maak ik je af', had ik dat minder chique gevonden.
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, als er iemand wel eens iets naars overkomt en je gaat daaraan je gedrag aanpassen dan ben je iemand die zich graag bang laat maken.
[..]
Wat jij allemaal wel niet zou doen, mensen weten achteraf wel vaker heel goed wat anderen in een bepaalde situatie zouden moeten doen. En kennelijk wil je maar snappen dat datgene wat, achteraf, het handigst zou zijn de norm niet is.
[..]
Hou de stalen rolluikken maar goed dicht dan. En vergeet op straat vooral niet alvast te gaan bibberen bij een voorbijganger die geen oud vrouwtje is. Hoewel, met die oude vrouwtjes kun je ook geen risico meer nemen tegenwoordig.
Met je vingers in de oren zal je ook niets horen. Kortom, ik denk niet dat Taurus op de 2 minuten een schreeuwend toontje zal horen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het schreeuwen begint rond de 2:00. (in het ruwe materiaal)
[..]
Nu voeg je zelf al de kwalificatie "ernstig" toe, ik heb slechts gesteld dat kinneging met geweld dreigt. Iemand ergens op, tegen of in gooien valt voor mij onder die noemer.
Dit noem ik een stemverheffing. Schreeuwen is wel wat harder dan dit.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:00 schreef NotYou het volgende:
[..]
Het schreeuwen begint rond de 2:00. (in het ruwe materiaal)
[..]
Stel je niet aan, kinderachtige dramaqueen. Nu Rutger een keer intimiderend benaderd wordt en de rollen zijn omgedraaid is het land te klein.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 15:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
Onzin. Je blijft met je poten van een ander af. Ik kan me alleen wel voorstellen dat de verbale agressie van Ruktor ook verbale of fysieke agressie oproept. Maar toon je dan ook gewoon een kerel in plaats van met je staart tussen de benen af te druipen en achteraf uit te huilen bij moederlief.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Al met al keuren ze geweld goed, hetgeen ik jammer vind want veel van die posters zie ik ook in topics waarbij iemand mishandeld wordt en dan spreken ze er schande van.
Rutger is alleen maar 'stoer' omdat hij weet dat het achteraf toch zo geknipt word als hem uitkomt.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Onzin. Je blijft met je poten van een ander af. Ik kan me alleen wel voorstellen dat de verbale agressie van Ruktor ook verbale of fysieke agressie oproept. Maar toon je dan ook gewoon een kerel in plaats van met je staart tussen de benen af te druipen en achteraf uit te huilen bij moederlief.
Hoi OCDer, een beetje heen en weer getrek en wat verbaal geweld is niet hetzelfde als iemand invalide schoppen of een oog uitsteken met een glas.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:21 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Met je vingers in de oren zal je ook niets horen. Kortom, ik denk niet dat Taurus op de 2 minuten een schreeuwend toontje zal horen.
Over het fysieke geweld....eerst werd er ontkent dat hij hem aanraakte, toen werd gesteld dat het slechts zijn shawl was, en nu moet het alweer 'ernstig' zijn. Kortom...zij die eerst riepen dat er geen fysiek geweld is gebruikt geven nu aan dat er geen 'ernstig fysiek geweld' is geweest. Wie is 'de fokker' om iets te kwalificeren??
Al met al keuren ze geweld goed, hetgeen ik jammer vind want veel van die posters zie ik ook in topics waarbij iemand mishandeld wordt en dan spreken ze er schande van.
kloptquote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:58 schreef Re het volgende:
[..]
een beetje heen en weer getrek en wat verbaal geweld is niet hetzelfde als iemand invalide schoppen of een oog uitsteken met een glas.
Wat is lezen toch moeilijk.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 14:59 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Dit verklaart dus allesDe voorstanders hier zijn gewoon altijd gepest en hebben nooit wat terug durven doen. Daarom vinden ze het zo fantastisch dat een op bokito lijkende rechtsfilosoof geweld gebruikt en mensen bedreigd. Omdat ze zelf nooit wat hebben durven doen. Duidelijk.
Jullie held heeft toch gezorgd dat de users die vroeger zo gepest zijn (stekelzwijn gaf het zelf al toe) nog een beetje gevoel van 'rechtvaardigheid' krijgen.
![]()
Het is inderdaad een stelletje huilies. Van de andere kant: die gasten hebben nu weer een doel in hun leven.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 16:51 schreef Marlan het volgende:
De geenstijl-redactie kan steeds niet accepteren dat Rutger zo te kakken is gezet door professor Bokito:
http://www.geenstijl.nl/m(...)gaat_v.html#comments
Prachtig om iemand te zien die van zich afbijt.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:41 schreef Ringo het volgende:
Ik moet telkens aan dit filmpje denken.
Soms is geweld noodzakelijk en effectief.
hij had ook z'n deur dicht kunnen doen.quote:Rutger krijgt hier gewoon te horen dat als je filmend iemands prive domein binnendringt iemand zich daar tegen mag verzetten.
Hij had hem ook van de portiektrap af kunnen flikkeren.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:47 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
hij had ook z'n deur dicht kunnen doen.
Hij had ook z'n strottenhoofd kunnen verbrijzelen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:47 schreef Ringo het volgende:
[..]
Hij had hem ook van de portiektrap af kunnen flikkeren.
Hij had ook gewoon even een afspraak kunnen maken.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 17:47 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
hij had ook z'n deur dicht kunnen doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |