Het zou inderdaad een stuk beter zijn als mensen na 42 seconden elkaar al aanvliegen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 09:54 schreef Marlan het volgende:
Als veel Nederlanders zoals Kinnegin waren, was het al snel gedaan met de verhuftering/verloedering van de maatschappij en de overlast van Marokkaanse hangjongeren.
Ik blijf erbij dat Castricum niet in de gaten had dat Kinneging thuis was. Hij hoopte alleen maar een hoogzwangere vrouw aan te treffen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:20 schreef Jovatov het volgende:
Ik snap niet hoe jullie allemaal zo positief zijn over die Kinniging.
Tuurlijk zoekt Rutger de grens op, maar Kinniging hoeft dat dan toch niet met 'gelijke munt' terug te betalen. Sterker nog, ik ben van mening dat Kinniging zich onfatsoenlijker gedraagt dan ik Rutger ooit heb zien doen.
Wie pro-fatsoen is moet zich niet onfatsoenlijk gaan gedragen tegen andere onfatsoenlijke mensen.
Natuurlijk is Kinneging een eng mannetje, dat wil niet zeggen dat er niet veel mensen zijn die Castricum wel een enge-mannetjes-aanpak gunnen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:20 schreef Jovatov het volgende:
Tuurlijk zoekt Rutger de grens op, maar Kinniging hoeft dat dan toch niet met 'gelijke munt' terug te betalen. Sterker nog, ik ben van mening dat Kinniging zich onfatsoenlijker gedraagt dan ik Rutger ooit heb zien doen.
Wie pro-fatsoen is moet zich niet onfatsoenlijk gaan gedragen tegen andere onfatsoenlijke mensen.
Het is alleen uiterst hypocriet dat Kinnegin het heeft over fatsoen etc, maar dat was nou net een ontwikkelpunt voor hem. Dreigen is alles behalve fatsoenlijkquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:12 schreef Taurus het volgende:
[..]
Natuurlijk is Kinneging een eng mannetje, dat wil niet zeggen dat er niet veel mensen zijn die Castricum wel een enge-mannetjes-aanpak gunnen.
Niet netjes wat die Kinneging deed, maar wat Castricum doet is veel vaker niet netjes: ik kan er dus niet mee zitten.
eensquote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:20 schreef Jovatov het volgende:
quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:12 schreef Taurus het volgende:
[..]
Natuurlijk is Kinneging een eng mannetje, dat wil niet zeggen dat er niet veel mensen zijn die Castricum wel een enge-mannetjes-aanpak gunnen.
Niet netjes wat die Kinneging deed, maar wat Castricum doet is veel vaker niet netjes: ik kan er dus niet mee zitten.
Vind je het wel netjes dat iemand al filmend bij je aanbelt? Kritisch kijken naar Kinneging is prima, maar verlies ook de context niet uit het oog.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sorry hoor maar "niet netjes" does not even begin to cover it. Fysiek worden/een ander bij z'n sjaal grijpen bovenaan zo'n trap.. Die Kinneging is een agressieve autoritaire idioot die van geluk mag spreken dat, dat niet mis is gegaan.
Wat zie jij in vredesnaam op die plaatjes?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Sorry hoor maar "niet netjes" does not even begin to cover it. Fysiek worden/een ander bij z'n sjaal grijpen bovenaan zo'n trap.. Die Kinneging is een agressieve autoritaire idioot die van geluk mag spreken dat, dat niet mis is gegaan.
Heb je een URL van je avatar?quote:
Je keurt geweld altijd af? En als iemand zichzelf verdedigt tegen geweld of een ander te hulp schiet? Ik neem aan dat je bedoelt dat je agressie (dus het initiëren van geweld) altijd afkeurt. Dat geldt ook voor mij.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:42 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wat zie jij in vredesnaam op die plaatjes?![]()
Het spijt me voor je; ik vind het best begrijpelijk dat iemand zich zodanig ongemakkelijk voelt bij Castricum dat 'ie rare dingen gaat doen. Ik keur geweld altijd af [...]
http://i.fok.nl/usericons/236046/plomp.gifquote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:43 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Heb je een URL van je avatar?
Hey, jij hebt mijn ondertitel als sig.![]()
Ik vond zijn vorige avatar juist leuk. Volgens mij van V. Klopt dat NotYou, was jij dat?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:43 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Heb je een URL van je avatar?
Hey, jij hebt mijn ondertitel als sig.![]()
Verdedigend geweld vind ik meer afweren. Afweren van geweld is toch geen geweld? Ik keur het inderdaad ook af wanneer iemand mij fysiek lastig valt, en mijn vriend die kerel gaat slaan of iets dergelijks; prima als hij die persoon bij mij vandaan haalt maar meer ook niet.quote:[b]Op vrijdag 2 maart 2012 11:45 schreef Federer-fan het volgende:[/
[..]
Je keurt geweld altijd af? En als iemand zichzelf verdedigt tegen geweld of een ander te hulp schiet? Ik neem aan dat je bedoelt dat je agressie (dus het initiëren van geweld) altijd afkeurt. Dat geldt ook voor mij.
Als je iemand die je aanvalt noodgedwongen neerslaat, is dat wel geweld. Maar het is geen agressie. Als politieagenten holligans van zich afslaan met wapenstokken of ze zelfs neerschieten is dat absoluut geweld vind ik maar het kan wel gewoon gerechtvaardigd zijn. Niet geweld is het probleem maar agressie.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:49 schreef Taurus het volgende:
[..]
Verdedigend geweld vind ik meer afweren. Afweren van geweld is toch geen geweld? Ik keur het inderdaad ook af wanneer iemand mij fysiek lastig valt, en mijn vriend die kerel gaat slaan of iets dergelijks; prima als hij die persoon bij mij vandaan haalt maar meer ook niet.
Hoera, hij doet het.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:46 schreef NotYou het volgende:
[..]
http://i.fok.nl/usericons/236046/plomp.gif
Wie zegt dat ik dat doe?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Vind je het wel netjes dat iemand al filmend bij je aanbelt? Kritisch kijken naar Kinneging is prima, maar verlies ook de context niet uit het oog.
Ik ook hoor en Mevrouw Tahir daar zelfs nog bij. Mijn eerste post in deze reeks: (Blijkbaar is het nodig.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:42 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik keur geweld altijd af en vind het zeker geen goede oplossing, maar ik vind beide heren onsympathiek.
quote:Op woensdag 29 februari 2012 06:44 schreef NotYou het volgende:
Hoewel ik rutger een misselijke persoon vind lijkt hij er zowaar in geslaagd te zijn mensen te vinden die vele malen erger zijn dan hijzelf en behoorlijk eng en gevaarlijk denken.
[..]
[..]
Goh, benieuwd wat mevrouw de schrijfster van vieze seksverhaaltjes en haar vechtgrage professor zelf zouden zijn; meesters of knechten. En natuurlijk als wat hun prinsje/prinsesje geboren zou worden en welke knechten het vervolgens maar te dienen hebben.![]()
Als u terug wil naar de middeleeuwen mevrouw Tahir, neem uw neanderthaler dan lekker met u mee en flikker op naar Pakistan.![]()
Wat het lot van Vogelaar betreft overigens: http://www.geenstijl.nl/m(...)_de_vogelaarzie.html![]()
![]()
Volkomen terecht dat die positief gedicrimineerde exploiteur uit gegoede kringen, publiekelijk aan de schandpaal genageld is. 100% Verdiend en eerlijk gezegd hadden er van mij nog wel wat meer mogen volgen.
Klopt, zal ik ook wel weer op teruggaan zodra ik deze niet meer leuk vind.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:46 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ik vond zijn vorige avatar juist leuk. Volgens mij van V. Klopt dat NotYou, was jij dat?
Een heel correct plan.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:55 schreef NotYou het volgende:
Klopt, zal ik ook wel weer op teruggaan zodra ik deze niet meer leuk vind.
Ik zie je dat wat Kinneging doet niet plaatsen in de context van wat Castricum doet. Hoe vind je wat Kinneging doet in relatie tot wat Castricum doet?quote:
Dramaqueen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Uiteraard is dat nodig, ik ga toch niet teruglezen wat jij allemaal hebt gezegd in deze reeks?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 11:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik dat doe?
[..]
Ik ook hoor en Mevrouw Tahir daar zelfs nog bij. Mijn eerste post in deze reeks: (Blijkbaar is het nodig.)
[..]
[..]
Klopt, zal ik ook wel weer op teruggaan zodra ik deze niet meer leuk vind.
Je spreekt hier van zijn opgebouwde reputatie en stelt dat Rutger deze reactie kon verwachten. Laat mevrouw Tahir nou degene zijn dit hele contact initieerde door juist die Rutger mét zijn reputatie twee keer met naam en toenaam te noemen in haar column in Buitenhof. (En daarbij nog twee keer de naam van de omroep.) Had zij niet evengoed of zelfs eerder deze reactie kunnen verwachten?quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:18 schreef Taurus het volgende:
[..]
Uiteraard is dat nodig, ik ga toch niet teruglezen wat jij allemaal hebt gezegd in deze reeks?
Ik ben het niet eens met je als jij dit soort mensen 'vele malen erger' vindt dan Castricum, ik vind ze van gelijk niveau wat fatsoen betreft. Als Kinneging een aanklacht aan z'n broek krijgt zal me dat een worst wezen, en als Castricum dat niet lukt zal me dat ook een worst wezen.
Iemand die op straat zomaar wordt aangevallen vind ik een slachtoffer, Castricum vind ik in deze absoluut geen slachtoffer. Opgebouwde (powned-)reputatie en draaiende camera terwijl iemand vraagt die uit te doen; you do the math. Dit kon 'ie verwachten.
Wat een triest stuk zeg. Als wij hier dan toch in het copy-pasten slaan hier gelijk wat treffende reacties van die pagina erbij:quote:Op vrijdag 2 maart 2012 12:54 schreef Marlan het volgende:
Historicus Hans van der Horst over meneer Muscle Man:
Kinneging komt in mijn eregalerij
Dit was de droom van iedereen die zich onbestraft liet afblaffen
Nu Powned alle opnames publiek heeft gemaakt, mogen wij allemaal meebeleven hoe professor Kinneging Rutger en zijn cameraman voor ogen houdt, dat hun manier van aanbellen en de confrontatie aangaan onherroepelijk tot buitenwerping leidt maar dat zij misschien een afspraak kunnen maken als zij op een andere dag beleefd van te voren opbellen.
In een poging om de steeds meer schilferende en pokdalige huid te redden heeft Powned de confrontatie tussen Rutger Castricum en prof. Kinneging in zijn geheel en zonder coupures online gezet.
Het overkomt de meeste mensen vaak genoeg dat zij op straat of op het werk door een ongemanierd stuk vreten worden geschoffeerd en weggezet zonder dat ze adekwaat reageren. Op het dodelijk weerwoord komen zij pas als zij zich 's avonds in bed liggen op te winden. Een vage verontwaardiging heeft je dag verziekt. Nu speelt de film zich in je hersens opnieuw af. Je ligt je in de kussens te verbijten om je eigen sukkelachtigheid. Te laat! Jammerlijk, schaamtevol te laat!
Het is dan mooi om op je computerscherm te zien hoe een ander wél effectief weerwerk biedt. Nu Powned alle opnames publiek heeft gemaakt, mogen wij allemaal meebeleven hoe professor Kinneging Rutger en zijn cameraman voor ogen houdt, dat hun manier van aanbellen en de confrontatie aangaan onherroepelijk tot buitenwerping leidt maar dat zij misschien een afspraak kunnen maken als zij op een andere dag beleefd van te voren opbellen. Ook onderstreepte de hoogleraar dat hij met twee woorden wenste te worden aangesproken. Nergens is te zien dat er werd gewurgd, maar ik kan me voorstellen dat prof. Kinneging bij de belangrijkste onderdelen van zijn instructie Rutger even bij de strot gegrepen heeft om nu hij toch bezig was, ook de non-verbale communicatie tot haar recht te laten komen.
Dit was geweldig. Dit was de droom van iedereen die zich onbestraft liet afblaffen. Dit was zalf op de gewonde ziel van de pispaaltjes in school en bedrijf . Kinneging wilde misschien alleen zijn vrouw te beschermen. Hij trad op als kampioen van héél gekoeioneerd, getreiterd en afgezeken Nederland.
De filosofie van de professor wijs ik af maar om dit optreden verdient hij een plaats in mijn eregalerij.
Toegift: professor Kinneging staat daar naast die geweldige opstandeling én reactionair Alexander Cohen. (Van "In opstand" en "van anarchist tot monarchist". Hier downloaden voor het weekend. Daar krijg je geen spijt van.
Leer uit deze proeve nu al wat Kinneging en Cohen gemeen hebben. Ter verduidelijking: Alexander Cohen was de Parijse correspondent van De Telegraaf en hij kon heel slecht opschieten met de vertegenwoordigers van de Duitse dagbladen. De volgende scene speelt zich af in een theater:
"Toen ik, in de eerst-volgende pauze naar buiten gegaan, in de wandelgang stond te praten met mijn collega Voorbeytel, van het Handelsblad, toen zag ik, met een half-verstrooid oog, den Herr Doktor voornoemd éérst met zijn, een confidentieele kluit vormende en de koppen bij elkaar stekende land-en-vakgenooten confereeren, en vervolgens schoorvoetend en schuin, op de manier van een krab, naar mij toe komen. Ik hoorde hem vaag iets mompelen maar waar ik in gesprek was gaf ik daar geen acht op en keek hem alleen even aan. Waarop hij, die nu met goed fatsoen niet meer kon terugkrabbelen - zijn kameraadjes, die hem op mij afgestuurd hadden, volgden met uitgerekte halzen zijn faits et gestes! - den top van een vinger tegen een der knoopen van mijn jas drukte, ter hoogte van mijn borst, bij-wijze van een waarschuwend puntje-op-de-I-zetten. De knoop deed dienst als electrisch knopje en de Herr Doktor kreeg een oorveeg die hem tegen den spiegelwand van de gang deed opvliegen. Zonder zich verder om mij te bekommeren en alsof wij nooit kennis gemaakt hadden, raapte hij zijn door de commotie afgewaaid gouden, of Ersatz-gouden pince-nez op, holde de trap af en vroeg aan de controle, beneden, om een andere zitplaats, een fauteuil d'orchestre, of, desnoods, een strapontin als het maar gelijkvloers was. Wat mij betreft, ik ging dien avond naar huis met de zon in het hart en met twee trofeeën: een tooneelkijker en een fluweelen zitkussentje met het geborduurde opschrift: ‘Setz' dich, Onkelchen!’, die de Herr Doktor op zijn plaats, boven, had laten liggen en niet was komen halen”.
http://www.joop.nl/opinie(...)_in_mijn_eregalerij/
quote:Jaap Breekpunt, do 01 maart 2012 16:48
Hoe makkelijk mensen fatsoensnormen overschrijden als een ander iets doet dat ze niet zint. Alsof het ontfatsoen van de één voldoende rechtvaardiging is om met je handen aan iemand anders te komen.
Een vijand van mijn vijand is een vriend van mij lijkt al weer voldoende te zijn om elementaire normen los te laten.
Met de eerste zin van dhr. Mollis ben ik 't oneens maar in de rest kan ik me best vinden.quote:Dennis Mollis, vr 02 maart 2012 00:58
Ik zeg goed gedaan van die man tegen die kwal maar eregalerij?
Han ik wist niet dat jij zoveel angst had voor Rutger want wat die Kinneging deed vind ik persoonlijk niet indrukwekkend genoeg voor een galerij en al helemaal niet voor een ergalerij.
Gelukkig ben jij als poster, of moet ik zeggen opiniemaker, ook maar iemand en ik gun iedereen haar of zijn mening van harte maar als je serieus genomen wilt worden zou ik in mijn waardering voor Kinneging een paar toontjes lager zingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |