Kan je er al iets meer over vertellen:quote:Op vrijdag 2 maart 2012 13:01 schreef Herr.Flick het volgende:
Vandaag (na 23 dagen) is mijn obd2 lezer binnen gekomen uit china.. (via ebay)
[ afbeelding ]
quote:Omdat laserlicht, in tegenstelling tot licht van lampen en de zon, de vorm heeft van een nauwe, zich weinig verspreidende bundel, kan het gevaarlijk zijn. Ten eerste kan ook op grote afstand vrijwel het hele vermogen van de laser door de pupil het netvlies bereiken, terwijl de intensiteit van het licht van andere bronnen snel afneemt met de afstand. Bovendien concentreert de ooglens het laserlicht op een zeer klein gebiedje van het netvlies. Deze twee effecten maken dat laserlicht bij relatief kleine vermogens (enkele milliwatts) tot oogbeschadigingen kunnen leiden, door plaatselijke verhitting of door chemische reacties vergelijkbaar met zonnebrand. Dit geldt ook voor infraroodlasers die niet zichtbaar zijn, maar wel schade kunnen veroorzaken.
Lasers die worden verkocht moeten voorzien zijn van een classificatie-aanduiding die aangeeft hoe gevaarlijk de laser is, in een getal van 1 (ongevaarlijk) tot 4 (zeer gevaarlijk), die gedefinieerd zijn in officiële richtlijnen.[2] De klasses zijn
› Class 1 - de laser is ongevaarlijk, hetzij door een laag vermogen, dan wel door een afscherming die ervoor zorgt dat het licht de ogen niet kan bereiken. De lasers in cd-branders hebben een vrij hoog vermogen, maar zijn klasse 1 om laatstgenoemde reden. Lasers in streepjescodelezers vallen ook onder deze klasse omdat de laserbundel zo snel beweegt dat er nooit een gevaarlijke hoeveelheid licht in het oog kan komen.
› Class 2 - de laser is ongevaarlijk bij normaal gebruik, omdat de reflex om het oog te sluiten voorkomt dat er een oogschade optreedt. Dit zijn zichtbaar-licht-lasers met vermogens tot 1 mW, zoals de meeste laserpointers. Enkele seconden in een dergelijke laser staren kan wel tot (kleine) oogbeschadigingen leiden.
› Class 2M - vergelijkbaar met Class 2, onder de voorwaarde dat er geen instrumenten als lenzen gebruikt worden die het licht zouden kunnen concentreren.
› Class 3M (ook wel Class IIIa) - de laser kan in principe tot oogschade leiden, zelfs als de ogen direct worden gesloten, maar het risico op ernstige oogschade is klein. Dit zijn lasers die zichtbaar licht uitstralen tot 5 mW. Sommige laserpointers hebben deze klasse, al zijn ze in Nederland wettelijk verboden.
› Class 3B- de laser kan bij blootstelling direct ernstige oogschade veroorzaken. Vermogens van 5 tot 500 mW en lasers met onzichtbare golflengtes bij lagere vermogens. De interne lasers in cd- en dvd-branders vallen onder deze categorie wanneer de behuizing van de brander wordt geopend. Diffuus licht van dit type laser is niet schadelijk.
› Class 4 - Behalve de ogen kan de laser ook de huid beschadigen. Alle hogere vermogens. Ook diffuus licht afkomstig van de laser kan de ogen beschadigen.
Bovenstaande vermogens zijn indicaties voor continue lasers. Voor gepulste lasers en voor lasers met onzichtbare golflengtes gelden andere grenswaarden. Lasers zijn voornamelijk gevaarlijk wanneer de bundel direct of via een reflectie van een spiegelend oppervlak het oog raakt. De lichtvlek van een laser die op een mat, niet-glanzend oppervlak valt, kan hinderlijk fel zijn, maar is doorgaans niet direct schadelijk bij vermogens tot enkele watts. Voor mensen die werken met lasers in klassen 3B en 4 zijn er veiligheidsbrillen die licht van de golflengte van de laser absorberen. Lasers met verschillende golflengtes vereisen daardoor ook verschillende typen veiligheidsbrillen.
Alle lasers t/m Class 3B zijn toegestaan in Nederland. Het is echter verboden om te handelen in lasers van Class 3A of hogere vermogens. Lasers van Class 3B zijn uitsluitend voor personen van 18 jaar en ouder. Verder is het niet toegestaan om lasers van Class 3B in het openbaar te gebruiken.
Even zonder grappen, maar kijk je wel uit voor je ogen?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 23:20 schreef Hi_flyer het volgende:
En een 250mW laz0r besteld. Kijken of dat goed gaat
Een topic openen op het forum. Meestal reageren ze daar meteen op. Een refund duurt trouwens gemiddeld twee weken, weet niet hoe lang je al aan het wachten bent?quote:Op zondag 4 maart 2012 12:36 schreef NextTVH het volgende:
Wat is tegenwoordig de snelste manier om DX te bereiken over een refund die ik nog niet heb ontvangen? Heb al 2 tickets gestuurd in 2 weken tijd, maar geen antwoord..
We noticed that orders were dispatched much faster when we didn't let them be processed by ex Foxconn staff we hired. Furthermore; after 2 years of incredibly lousy service, we hope to redeem ourselves by making a simple youtube flick. Oh, and we are looking into the problem like we've promised 15 million times before. K thnx buhbye.quote:
Hoe kansloos als je met een Bamibroek gaat lopenquote:Op zondag 4 maart 2012 19:34 schreef pazara het volgende:
ik wil 2 jeans bestellen via zarmark.
iemand tips voor pm hoge kosten te vermijden? ( verzendkosten etc..)
Hahaha, alleen fake naar mijn mening :pquote:Op zondag 4 maart 2012 20:03 schreef shiznuts het volgende:
Wanneer kunnen we deze in de Chinashops verwachten?
Japanners ontwikkelen stilte-pistool
Zou je voor de grap op Loll moeten uitproberen...![]()
quote:Op zondag 4 maart 2012 20:07 schreef WatskeZegt het volgende:
[..]
Hahaha, alleen fake naar mijn mening :p
Kan best. Als je jezelf hoort praten met miliseconden vertraging lijkt me vreselijk irritant/moeilijk spreken; en dan is de boodschap natuurlijk ook begrepen.quote:Op zondag 4 maart 2012 20:03 schreef shiznuts het volgende:
Wanneer kunnen we deze in de Chinashops verwachten?
Japanners ontwikkelen stilte-pistool
Zou je voor de grap op Loll moeten uitproberen...![]()
geen ervaring mee maar ik heb gezien dat ze ook een ebay shop hebben. Dan zou ik op ebay bestellen.quote:Op maandag 5 maart 2012 11:37 schreef secondant het volgende:
Volgens mij gaat er iets mis...dus probeer het nog een keer.
Ik wil graag een case bestellen voor mijn tablet. Nu heb ik deze gevonden: http://witglobal.com/good(...)t+Free+Shipping.html
Heeft iemand ervaring met deze webshop en gaat levering een beetje snel?
waarom eigenlijk?quote:Op maandag 5 maart 2012 12:05 schreef thecuriousone het volgende:
[..]
geen ervaring mee maar ik heb gezien dat ze ook een ebay shop hebben. Dan zou ik op ebay bestellen.
als er iets mis gaat heb je niet alleen de paypal bescherming maar kan je ook nog eens dreigen met het geven van negatieve feedback (extra drukkingsmiddel dus).quote:
Klopt idd. Had vanmorgen wat besteld maar was expiredquote:Op maandag 5 maart 2012 17:49 schreef Koen. het volgende:
BuyInCoins is gestopt met 10%ebay2011 en daarnaast kan je ook niet meer een coupon + recommender invullen. Of was dat al bekend?
Nu de hoogste coupon nog maar 5% ? of zijn er nog hogere?quote:Op maandag 5 maart 2012 17:49 schreef Koen. het volgende:
BuyInCoins is gestopt met 10%ebay2011 en daarnaast kan je ook niet meer een coupon + recommender invullen. Of was dat al bekend?
quote:Op maandag 5 maart 2012 21:08 schreef wesleycool het volgende:
die bovenstaande sites zijn muwa... maar Alibaba.com is pas voor echte bazenhandelaars zoals ikniet om de andere sites de grond in te duwen, maar het is goedkoper om rechtstreeks daar te kopen als op een tussensite.
Hij is nu in elk geval expired.quote:Op maandag 5 maart 2012 20:08 schreef secondant het volgende:
8%off063 deze werkte bij mij vorige week nog! 8% off
Op Alibaba staan ook veel tussenhandelaars, ook al lijkt het dat ze zelf produceren.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:08 schreef wesleycool het volgende:
die bovenstaande sites zijn muwa... maar Alibaba.com is pas voor echte bazenhandelaars zoals ikniet om de andere sites de grond in te duwen, maar het is goedkoper om rechtstreeks daar te kopen als op een tussensite.
Dan is of recommender of 5% coupon dus nu het hoogste.quote:
Normaal gezien staan op de advertenties ook matentabellen (borstomtrek in cm enzo...).quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:07 schreef pazara het volgende:
ik heb 2 truien besteld van taobao in maat l, maar ze zijn allebei te klein
hoe kan dat?
Ik moet ff hard lachenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:07 schreef pazara het volgende:
ik heb 2 truien besteld van taobao in maat l, maar ze zijn allebei te klein
zij de maten in de advertentie chinese kledingmaten?
hoe kan dat?
Dan heb je deze nog niet gezien : http://gathering.tweakers(...)ge/37801335#37801335quote:
Dat is dezelfde gastquote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:15 schreef thecuriousone het volgende:
[..]
Dan heb je deze nog niet gezien : http://gathering.tweakers(...)ge/37801335#37801335
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:41 schreef Xetran het volgende:
het kan toch zijn dat wat hij vraagt klopt?
god wat een klapautistenreactie om daarom te gaan lachen
Met een beetje hersens kun je zelf ook nadenken.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:41 schreef Xetran het volgende:
het kan toch zijn dat wat hij vraagt klopt?
god wat een klapautistenreactie om daarom te gaan lachen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |