Dat ook, maar vooral die duizenden idioten uit het buitenland die hierheen komen om hun zuurverdiende centjes uit te geven aan wiet zijn mooi meegenomen. Nou is dat toch al verleden tijd met die wietpas, maar toch.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet gewoon de vrijheid hebben om een blowtje te roken, als je daar behoefte aan hebt. Kijk, ik blow ook niet, ik word er gaar van, maar het gaat om het principe.
De toeristen die je trekt met hasj en wiet zijn niet de toeristen die ik graag in Nederland zie. Velen stellen trots te zijn op het vrije drugsimago van Nederland, ik zie er vooral nadelen van. Rondom coffeeshops hangt allerlei lowlife gespuis en dito toeristen worden naar Nederland getrokken. Hoeren, drugs en niets doen, dat is het motto van die lui.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:44 schreef Voorschrift het volgende:
Die wiet zal me een rotzorg wezen, ik wil gewoon die inkomsten van toeristen.
Moet je nagaan wat er gebeurt als we harddrugs legaliseren. Wat een feest wordt dat.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat ook, maar vooral die duizenden idioten uit het buitenland die hierheen komen om hun zuurverdiende centjes uit te geven aan wiet zijn mooi meegenomen. Nou is dat toch al verleden tijd met die wietpas, maar toch.
Het lijkt erop dat ze enkel import willen verbieden, dus cannabis of wiet niet per definitie. Alleen specifieke soorten.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die wiet zal me een rotzorg wezen, ik wil gewoon die inkomsten van toeristen.
Och eerlijk gezegd weinig last van, ik heb ze liever voor die coffeeshops dan dat ze gaan lopen dealen in woonwijken of donkere steegjes en dat hordes mongolen weer op je af komen lopen in de steden met de vraag "eh, eh, wil je wat kopen?".quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
De toeristen die je trekt met hasj en wiet zijn niet de toeristen die ik graag in Nederland zie. Velen stellen trots te zijn op het vrije drugsimago van Nederland, ik zie er vooral nadelen van. Rondom coffeeshops hangt allerlei lowlife gespuis en dito toeristen worden naar Nederland getrokken. Hoeren, drugs en niets doen, dat is het motto van die lui.
Ja en je moet Nederlander zijn.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:49 schreef Boze_Appel het volgende:
Ohja, dat wietpasgebeuren.
Als ik wat wil halen moet ik dan eerst lid worden en een pasje aanvragen voor ik wat kan kopen ofzo?
Moet ze ook nog per persoon gaan bijhouden hoeveel iemand koopt?quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja en je moet Nederlander zijn.
Maar import van drugs is sowieso verboden, ook in Nederland.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:48 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat ze enkel import willen verbieden, dus cannabis of wiet niet per definitie. Alleen specifieke soorten.
Met of zonder dubbele nationaliteit?quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja en je moet Nederlander zijn.
Niet dat ik weet.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Moet ze ook nog per persoon gaan bijhouden hoeveel iemand koopt?
De verkoop van die import.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Maar import van drugs is sowieso verboden, ook in Nederland.
Verkopen is gedoogd maar aanvoer is gewoon verboden.
Nee hoor, dat is gewoon een illegale substanties onder de opiumwet voor zover ik weet.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee, maar het is 'legaal' geworden als het de grens over is.
Ja komt op hetzelfde neer, gewoon aanpakken van de coffeeshops dus.quote:
Precies, drugs zijn niet legaal maar gedoogd.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is gewoon een illegale substanties onder de opiumwet voor zover ik weet.
Hash is geen illegale substantie.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is gewoon een illegale substanties onder de opiumwet voor zover ik weet.
Valt wat voor te zeggen hoor, maar wat mij betreft gaat de drugsbranche dan ook wat meer medewerking verlenen aan maatregelen om het toerisme wat in te dammen en de echte verslaafden naar kliniek te sturen. In Rotterdam zie je bij de meeste coffeeshops nogal wat onguur volk rond hangen, dat geeft de stad een slecht imago net zoals de drugstoeristen dat imago aan Nederland geven.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och eerlijk gezegd weinig last van, ik heb ze liever voor die coffeeshops dan dat ze gaan lopen dealen in woonwijken of donkere steegjes en dat hordes mongolen weer op je af komen lopen in de steden met de vraag "eh, eh, wil je wat kopen?".
Dan maar in een winkel die zooi.
Henk moet zich altijd zorgen maken wat mij betreft.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:55 schreef remlof het volgende:
Dus alleen nederwiet wordt straks nog gedoogd?
Dan hoeft Henk zich geen zorgen te maken met z'n plantjes op zolder.
Europa en de Hells Angels hebben gelobbyd bij de minister om de buitenlandse criminaliteit te verminderen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:55 schreef remlof het volgende:
Er is ongetwijfeld ook nederhasj. Het is gemaakt van dezelfde plant, dus tsja.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:55 schreef remlof het volgende:
Met de "Lach van Rutte" uiteraard.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:58 schreef eriksd het volgende:
Ben benieuwd hoe het kabinet dat juridisch aankleedt.
Daar ben ik het dan weer wel mee eens, maar als ik zie hoe het in andere landen is dan vind ik het gedoogbeleid in combinatie met een "centraliserend" effect van de coffeeshops wel beter dan een totaalverbod.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Valt wat voor te zeggen hoor, maar wat mij betreft gaat de drugsbranche dan ook wat meer medewerking verlenen aan maatregelen om het toerisme wat in te dammen en de echte verslaafden naar kliniek te sturen. In Rotterdam zie je bij de meeste coffeeshops nogal wat onguur volk rond hangen, dat geeft de stad een slecht imago net zoals de drugstoeristen dat imago aan Nederland geven.
Ook vanuit pragmatisch oogpunt is een drugsverbod onwenselijk.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:01 schreef GSbrder het volgende:
Ik blijf principieel tegen een drugsverbod.
Als we het pragmatisch willen bekijken moet je ook onderkennen dat de rest van de wereld drugs verbiedt en niet doen alsof ons landje een oase van zinnigheid in een wereld van stupiditeit kan zijn.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook vanuit pragmatisch oogpunt is een drugsverbod onwenselijk.
Nou en.quote:Ik blijf principieel tegen een drugsverbod.
Beroep je je nou werkelijk op het argument dat de meerderheid per definitie gelijk heeft?quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:08 schreef waht het volgende:
[..]
Als we het pragmatisch willen bekijken moet je ook onderkennen dat de rest van de wereld drugs verbiedt en niet doen alsof ons landje een oase van zinnigheid in een wereld van stupiditeit kan zijn.
Pragmatisme, Koos. Daar begon jij over. Ik heb het niet over "gelijk hebben."quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beroep je je nou werkelijk op het argument dat de meerderheid per definitie gelijk heeft?
Dat moest ik even kwijtquote:
quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hash is geen illegale substantie.
quote:Met opiumwetmiddelen worden in dit voorschrift bedoeld:
- de middelen genoemd in Lijst I (artikel 2 Opiumwet)
- de middelen genoemd in Lijst II (artikel 3 Opiumwet)
Op Lijst I staan de opiumwetmiddelen die ook wel harddrugs worden genoemd. De bekendste voorbeelden zijn heroïne, cocaïne, morfine, opium en MDMA (XTC).
Op Lijst II staan opiumwetmiddelen die ook wel softdrugs worden genoemd. De bekendste voorbeelden zijn hasjiesj en hennep, beiden gemaakt uit de cannabisplant.
quote:Artikel 3
Het is verboden een middel als bedoeld in de bij deze wet behorende lijst II dan wel aangewezen krachtens art. 3a, 5e lid:
A.
binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen;
B.
te telen, te bereiden, te bewerken, te verwerken, te verkopen, af te leveren, te verstrekken of te vervoeren;
C.
aanwezig te hebben;
D.
te vervaardigen.
De wereld moet zich onderwerpen aan het intellect van de Nederlanders. Je weet tog.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:08 schreef waht het volgende:
[..]
Als we het pragmatisch willen bekijken moet je ook onderkennen dat de rest van de wereld drugs verbiedt en niet doen alsof ons landje een oase van zinnigheid in een wereld van stupiditeit kan zijn.
Pragmatisme is in mijn optiek niet per se je conformeren aan de wensen van de meerderheid.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:12 schreef waht het volgende:
[..]
Pragmatisme, Koos. Daar begon jij over. Ik heb het niet over "gelijk hebben."
In de parkeerkelder van Nijmegen, bijvoorbeeld.quote:
Wat is het nut van dat onderscheid? Dan worden toeristen nog meer lastig gevallen op straat.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:17 schreef eriksd het volgende:
Kunnen we commerciele verkoop niet verbieden en de rest gewoon vrijlaten? Thuisteelt enzo?
Ik ook. Ik ben ook voor een verbod op alcohol, euthanasie en partnerruil.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:01 schreef GSbrder het volgende:
Ik blijf principieel tegen een drugsverbod.
Als je op de hoogte zou zijn van internationale ontwikkelingen zou je niet van dit soort domme uitspraken doen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:08 schreef waht het volgende:
[..]
Je ziet het verkeerd. Dit is geen conformeren, dit is de oplossing kiezen die voor ons in de praktijk het beste uitwerkt. Wat de rest van de wereld doet krijgen wij gegeven, dat is een omstandigheid.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Pragmatisme is in mijn optiek niet per se je conformeren aan de wensen van de meerderheid.
Je ziet het woordje “tegen”?quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ook. Ik ben ook voor een verbod op alcohol, euthanasie en partnerruil.²
Kun je even buiten de SC gaan trollen? Bij voorbaat dank.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ook. Ik ben ook voor een verbod op alcohol, euthanasie en partnerruil.²
Bron?quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je op de hoogte zou zijn van internationale ontwikkelingen zou je niet van dit soort domme uitspraken doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |