Daar ben ik het dan weer wel mee eens, maar als ik zie hoe het in andere landen is dan vind ik het gedoogbeleid in combinatie met een "centraliserend" effect van de coffeeshops wel beter dan een totaalverbod.quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Valt wat voor te zeggen hoor, maar wat mij betreft gaat de drugsbranche dan ook wat meer medewerking verlenen aan maatregelen om het toerisme wat in te dammen en de echte verslaafden naar kliniek te sturen. In Rotterdam zie je bij de meeste coffeeshops nogal wat onguur volk rond hangen, dat geeft de stad een slecht imago net zoals de drugstoeristen dat imago aan Nederland geven.
Ook vanuit pragmatisch oogpunt is een drugsverbod onwenselijk.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:01 schreef GSbrder het volgende:
Ik blijf principieel tegen een drugsverbod.
Als we het pragmatisch willen bekijken moet je ook onderkennen dat de rest van de wereld drugs verbiedt en niet doen alsof ons landje een oase van zinnigheid in een wereld van stupiditeit kan zijn.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook vanuit pragmatisch oogpunt is een drugsverbod onwenselijk.
Nou en.quote:Ik blijf principieel tegen een drugsverbod.
Beroep je je nou werkelijk op het argument dat de meerderheid per definitie gelijk heeft?quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:08 schreef waht het volgende:
[..]
Als we het pragmatisch willen bekijken moet je ook onderkennen dat de rest van de wereld drugs verbiedt en niet doen alsof ons landje een oase van zinnigheid in een wereld van stupiditeit kan zijn.
Pragmatisme, Koos. Daar begon jij over. Ik heb het niet over "gelijk hebben."quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beroep je je nou werkelijk op het argument dat de meerderheid per definitie gelijk heeft?
Dat moest ik even kwijtquote:
quote:Op donderdag 1 maart 2012 11:53 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hash is geen illegale substantie.
quote:Met opiumwetmiddelen worden in dit voorschrift bedoeld:
- de middelen genoemd in Lijst I (artikel 2 Opiumwet)
- de middelen genoemd in Lijst II (artikel 3 Opiumwet)
Op Lijst I staan de opiumwetmiddelen die ook wel harddrugs worden genoemd. De bekendste voorbeelden zijn heroïne, cocaïne, morfine, opium en MDMA (XTC).
Op Lijst II staan opiumwetmiddelen die ook wel softdrugs worden genoemd. De bekendste voorbeelden zijn hasjiesj en hennep, beiden gemaakt uit de cannabisplant.
quote:Artikel 3
Het is verboden een middel als bedoeld in de bij deze wet behorende lijst II dan wel aangewezen krachtens art. 3a, 5e lid:
A.
binnen of buiten het grondgebied van Nederland te brengen;
B.
te telen, te bereiden, te bewerken, te verwerken, te verkopen, af te leveren, te verstrekken of te vervoeren;
C.
aanwezig te hebben;
D.
te vervaardigen.
De wereld moet zich onderwerpen aan het intellect van de Nederlanders. Je weet tog.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:08 schreef waht het volgende:
[..]
Als we het pragmatisch willen bekijken moet je ook onderkennen dat de rest van de wereld drugs verbiedt en niet doen alsof ons landje een oase van zinnigheid in een wereld van stupiditeit kan zijn.
Pragmatisme is in mijn optiek niet per se je conformeren aan de wensen van de meerderheid.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:12 schreef waht het volgende:
[..]
Pragmatisme, Koos. Daar begon jij over. Ik heb het niet over "gelijk hebben."
In de parkeerkelder van Nijmegen, bijvoorbeeld.quote:
Wat is het nut van dat onderscheid? Dan worden toeristen nog meer lastig gevallen op straat.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:17 schreef eriksd het volgende:
Kunnen we commerciele verkoop niet verbieden en de rest gewoon vrijlaten? Thuisteelt enzo?
Ik ook. Ik ben ook voor een verbod op alcohol, euthanasie en partnerruil.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:01 schreef GSbrder het volgende:
Ik blijf principieel tegen een drugsverbod.
Als je op de hoogte zou zijn van internationale ontwikkelingen zou je niet van dit soort domme uitspraken doen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:08 schreef waht het volgende:
[..]
Je ziet het verkeerd. Dit is geen conformeren, dit is de oplossing kiezen die voor ons in de praktijk het beste uitwerkt. Wat de rest van de wereld doet krijgen wij gegeven, dat is een omstandigheid.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Pragmatisme is in mijn optiek niet per se je conformeren aan de wensen van de meerderheid.
Je ziet het woordje “tegen”?quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ook. Ik ben ook voor een verbod op alcohol, euthanasie en partnerruil.²
Kun je even buiten de SC gaan trollen? Bij voorbaat dank.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:18 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ook. Ik ben ook voor een verbod op alcohol, euthanasie en partnerruil.²
Bron?quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als je op de hoogte zou zijn van internationale ontwikkelingen zou je niet van dit soort domme uitspraken doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |