abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2012 @ 23:22:04 #1
7074 moussy
kuttekop
pi_108400577
Dus..!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2012 @ 23:22:24 #2
7074 moussy
kuttekop
pi_108400592
en tis een tof fietsie BE!
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:24:35 #3
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108400668
Mooie fiets BE!

En supermooie kitchenaid Kim! :9 da's nog eens een verjaarskado! Je bent als ik het goed onthouden heb gelijk jarig met onze jomgste toch? Of daar ergens in de buurt. De 17e?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_108400738
oh BE wat een geweldige fiets! O+ heel tof!
:)
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2012 @ 23:29:09 #5
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108400844
heb ik iets gemist? ik probeer hier bij te blijven maar kennelijk heb ik een mini-rel gemist?
wat een gave fiets be! lekker stoer!
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2012 @ 23:31:19 #6
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108400914
wahaha ik had op marktplaats een paar zwarte exemplaren staan van de laarzen uit mijn icoon. heb ik toch een malloot aan mijn staart hangen _O-
zijn ze niet naakt, proberen ze wel tuinbeelden te verkopen die bij mij in de tuin staan en nu weer iemand die kusjes met zijnr reaktie meestuurt :?
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:33:07 #7
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_108400975
Krijg je derven als je zulke laarzen te koop zet :P
(In de verkeerde rubriek? :D )
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2012 @ 23:35:18 #8
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108401055
niet dat ik weet. ik heb de advertentie namelijk niet geplaatst. ik mag het afhandelen. :(
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:38:37 #9
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108401184
En je weet nu waarom! :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:42:14 #10
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_108401295
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 23:24 schreef debuurvrouw het volgende:
Mooie fiets BE!

En supermooie kitchenaid Kim! :9 da's nog eens een verjaarskado! Je bent als ik het goed onthouden heb gelijk jarig met onze jomgste toch? Of daar ergens in de buurt. De 17e?
Wel in de buurt ja, de 21e. Weet je wel hoelang dat duurt :'(.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:46:43 #11
14746 k_i_m
pi_108401426
Nouja, het scheelt dat ik toch nog geen keuken heb waar ik hem in kan zetten :D.

En gave fiets BE! Ik heb de discussie ook gemist geloof ik, maar ik vind hem wel mooi!
In my life
Why do I smile
  zondag 26 februari 2012 @ 00:12:28 #12
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_108402353
Ah effe teruggekeken. Zelfde fietsje als beide heren hier ook hebben. Zeer poepig en fly! Goeie keus!
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 26 februari 2012 @ 01:18:37 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_108403915
De discussie was ook niet in de SC.
  † In Memoriam † zondag 26 februari 2012 @ 08:16:03 #14
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108406314
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 01:18 schreef amaranta het volgende:
De discussie was ook niet in de SC.
waar dan wel?
  zondag 26 februari 2012 @ 08:55:40 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108406495
Rel was het niet hoor, meer een lekker stevig gesprek. :Y
Het was in het peuter-topic en het ging in eerste instatie over wel of niet je kind naar de opvang bregen en toen stelde Mignonne op een gegeven moment de vraag 'maar kunnen jullie dan echt niet rondkomen van 1 salaris?' nav opmerkingen als 'wij zouden het niet kunnen van 1 salaris'.
Het peutertopic (2-4 jaar) deel 95

Hoewel af n toe fel vond ik het op zich wel een verhelderend en verkwikkend gesprek.
En ik blijf het echt waanzinnig knap vinden dat er mensen zijn die voor onder de 50 euro per week boodchappen kunnen doen voor een heel gezin. :Y Ik moest gisteren voor een halve week en zelfs dan lukt het me niet. :N

:o Ii zie nu pas dat het nog wat verder ging nadat ik afhaakt. Even lezen hoor...

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 26-02-2012 09:02:38 ]
  zondag 26 februari 2012 @ 09:04:09 #16
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108406555
nou, dat lukt mij écht niet. zelfs als ik alle extra's weg zou laten en het allergoedkoopste brood zou kopen zou dat niet lukken.

Maar goed, hier eten er ook twee inmiddels als volwassenen. ik denk dat dát wel scheelt. dat maakt natuurlijk ook wel uit, hoe je gezin er op dit moment uitziet.
pi_108406574
Als je moet, wordt je daar heel handig in heb ik gemerkt BE. Nu eten mijn kinders amper avondeten, dat scheelde misschien ook wel.
pi_108406582
Hier zou het niet lukken met 1 bijna-peuter en 2 volwassenen (en dan eten wij nog warm op het werk, dat komt er dus ook nog eens bij).
Maar toegegeven, we doen er ook niet zoveel moeite voor. Het zou misschien wel lukken als ik er meer op let.
pi_108406601
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:04 schreef debuurvrouw het volgende:
nou, dat lukt mij écht niet. zelfs als ik alle extra's weg zou laten en het allergoedkoopste brood zou kopen zou dat niet lukken.

Maar goed, hier eten er ook twee inmiddels als volwassenen. ik denk dat dát wel scheelt. dat maakt natuurlijk ook wel uit, hoe je gezin er op dit moment uitziet.
dat scheelt zéker!
Een vriend van me at (eet wsl :') ) een brood per dag en hij dronk een pak melk op een dag zo'n 2 literunit en nog wat van die dingen. Ja dat wil wel :X zn moeder hield ineens ruim geld over toen ie uit huis ging :D

moet ik wel zeggen dat dat dus een hele grote factor is geweest in onze beslissing; kleine kinderen, kleine kosten was onze redenatie. Ik voel me er minder rot over om mn 2 tot 5 jarige niet mee op vakantie te nemen dan een 7 tot 11 jarige, bij wijze van. Maar das een persoonlijke afweging natuurlijk. Sommigen vinden allebei niet kunnen :+
  zondag 26 februari 2012 @ 09:11:27 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108406606
Oeh, ik zie nog weer toevoegingen waar ik weer op zou willen reageren. :')
Doe het maar even niet. :+

Maar ik ga wel aan de slag met de boodschappen, want ik moet toch ergens een keer startkapitaal op gaan bouwen als ik ooit mijn huidige baan op wil gaan zeggen. :')
pi_108406619
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:11 schreef Brighteyes het volgende:

Maar ik ga wel aan de slag met de boodschappen, want ik moet toch ergens een keer startkapitaal op gaan bouwen als ik ooit mijn huidige baan op wil gaan zeggen. :')
ik ben wel benieuwd wat je nog te zeggen hebt :+ :D

ik vind trouwens dat je het heel netjes doet hoor! qua boodschappen. Ik denk dat als ik nergens op hoefde te letten verder en gewoon 'normaal' gebruik van aanbiedingen enzo zou maken dat ik dan ook op zoiets zou uitkomen. Kwaliteit van leven enzo is ook wat waard. 'lekker leven' zeg maar.

Overweeg je nog om ooit te gaan beginnen als undertaker? O+
  zondag 26 februari 2012 @ 09:13:47 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108406622
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:10 schreef mignonne het volgende:

[..]

dat scheelt zéker!
Een vriend van me at (eet wsl :') ) een brood per dag en hij dronk een pak melk op een dag zo'n 2 literunit en nog wat van die dingen. Ja dat wil wel :X zn moeder hield ineens ruim geld over toen ie uit huis ging :D

moet ik wel zeggen dat dat dus een hele grote factor is geweest in onze beslissing; kleine kinderen, kleine kosten was onze redenatie. Ik voel me er minder rot over om mn 2 tot 5 jarige niet mee op vakantie te nemen dan een 7 tot 11 jarige, bij wijze van. Maar das een persoonlijke afweging natuurlijk. Sommigen vinden allebei niet kunnen :+
Mijn vakantie zou ik zo laten schieten, maar idd is dat nu makkelijker dan dat ze het bij wijze van spreken gewend zouden zijn en dan ineens niet meer.

En ja, we zouden nu kunnen kiezen om niet op vakantie te gaan en dat geld te sparen ja, maar wetend dat mijn droom de eerste jaren toch niet gerealiseerd kan worden kiezen we er idd nu voor om wel 2 weken te gaan kamperen. :Y
pi_108406624
Komt daar wel bij dat wij zo goed als nooit op vakantie gaan onder het motto "het geld dat we niet aan vakantie uitgeven, kunnen we een heel jaar door uitgeven aan andere dingen". Ik denk dat het altijd een kwestie van afwegen is.
(Waarmee ik de opoffering van Mignonne en B. niet wil onderschatten. Wij werken allebei fulltime en hebben beiden een mooi loon. De keuze om allebei fulltime te blijven werken heeft hier een andere insteek).
pi_108406638
Mijn voorraadkast is goed gevuld, (ja ik kook soms met pakjes ;) ) net zoals de vriezer met diepvriesgroenten, aardappelschijven, die zo in de oven gaan, kip en gehakt etc. Ik koop het vaak in de aanbieding en vries het dan in porties in. Zo heb je altijd wel iets op voorraad.
pi_108406643
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:11 schreef Brighteyes het volgende:

ik wilde ook nog ff reageren maar ik laat het nu ook maar voor wat het is :D

en ja wij hebben ook onze "armere" dagen gehad toen ik een WW uitkering had. We doen nog steeds met regelmaat boodschappen bij de Aldi.
Wij kunnen het ook niet doen op 1 salaris. Ja, als we doen wat Estrys postte.. Ander huis, auto's weg, geen vakanties enzo maar ik wil ook leuke dingen blijven doen en ik denk dat ik geen leuke moeder ben als ik alleen maar thuis zou zijn.

En ik had liever geen bso/kdv gehad, maar dat is pure noodzaak hier.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_108406662
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mijn vakantie zou ik zo laten schieten, maar idd is dat nu makkelijker dan dat ze het bij wijze van spreken gewend zouden zijn en dan ineens niet meer.

En ja, we zouden nu kunnen kiezen om niet op vakantie te gaan en dat geld te sparen ja, maar wetend dat mijn droom de eerste jaren toch niet gerealiseerd kan worden kiezen we er idd nu voor om wel 2 weken te gaan kamperen. :Y
ja je hebt gelijk ook, dat had ik wsl ook gedaan.
Sterker nog, we kwamen er achter dat B. in een rare actie vorig jaar ooit eens een midweek weg heeft "gewonnen" op vakantieveilingen.nl, dat is al betaald. En ondanks dat er aan een midweekje weg toch altijd extra kosten zitten qua benzine enzo denk ik dat we het toch lekker gaan doen. Ik ben er zo ontzettend aan toe. In de meivakantie ofzo. En ik heb er nu al zin in :D
  zondag 26 februari 2012 @ 09:20:22 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108406683
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik ben wel benieuwd wat je nog te zeggen hebt :+ :D

ik vind trouwens dat je het heel netjes doet hoor! qua boodschappen. Ik denk dat als ik nergens op hoefde te letten verder en gewoon 'normaal' gebruik van aanbiedingen enzo zou maken dat ik dan ook op zoiets zou uitkomen. Kwaliteit van leven enzo is ook wat waard. 'lekker leven' zeg maar.

Overweeg je nog om ooit te gaan beginnen als undertaker? O+
Ja, dat overweeg ik zeker. Maar omdat het een 24/7 baan is die niet half zo goed betaald als wat ik nu verdien moeten we dan sws eerst de financien anders inrichten (be it een andere baan of F een flinke stap omhoog) en er is me afgeraden het nu te doen nu de kinderen klein zijn. Het is geen baan waarin part time makkelijk geaccepteerd wordt, itt tot bijvoorbeeld verloskundigen (ik vroeg me af hoe die het doen met kleine kinderen) die met diensten werken willen de meeste werkgevers (en ik denk ook wel nabestaanden) het liefst dat degene die de uitvaart aanneemt ook die 5-6-7 dagen beschikbaar is voor de nabestaanden.

En de toevoeging ging over 'als je het echt wil', nou geloof me, ik wilde niets liever dan mijn baan op zeggen. Uit verveling en frustratie en puur 'niet leuk' 30 uur van de 36 zitten fokken en klooien op je werk levert een hoop buikpijn op over wanneer ze je eruit gaan donderen. Maar ik wist (en weet) verder behalve de uitvaart ook echt niet wat ik anders zou gaan doen, plus dat ik een behoorlijk goed salaris verdien en we ons leven daarop ingericht hebben/hadden en ik kinderen kreeg en... En... En...
Echt, als het kon leverde ik morgen mijn ontslagbrief in... :Y (Ondanks dat ik het meestal toch wel weer leuk vind en de reizen natuurlijk ook heel tof zijn (volgende week 5 dagen Istanbul, anderhalve week later 5 dagen Lyon) maar ik ben het zoooooooo zat.)
Maar ik zie echt even niet hoe met een op slot zittende woning markt en geen flauw idee wat voor werk ik anders zou moeten doen...
  zondag 26 februari 2012 @ 09:23:42 #28
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108406711
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:10 schreef mignonne het volgende:

[..]

dat scheelt zéker!

ja, ik volg je redenatie helemaal! en je kan natuurlijk ook nog best andere dingen doen. stel nou dat je een week in iemands huis gaat die op vakantie is?
ja man. hier gaan er 8 a 9 broden per week door en dat vind ik al veel. :o twee jaar geleden hebben we de slaapkamers opnieuw behangen, moest oudste een fiets en een buro enzo. Zijn we ook niet op vakantie geweest. ach ja.

Help eens, wat zal ik nou eens gaan studeren? ik heb echt geen bloody clou wat er bij me past/leuk/uitdagend is. :')
  zondag 26 februari 2012 @ 09:23:48 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108406712
En nu ben ik weg, ik moet over 20 minuten in de sporthal staan. :')
pi_108406714
Ow BE ik wist helemaal niet dat je zo'n hekel had aan je job -O-
Ik zit nu in mijn derde job en moet eerlijk bekennen dat ik het zo handig vond om 2 keer te kunnen opstappen zonder stress (nog geen huis, geen kind, geen financiële verplichtingen). Ik zou echt niet weten wat ik nu zou doen moest ik nu in dergelijke situatie zitten (en daarom dus volgende week een goed gesprek met mijn baas omdat het met een collega echt niet meer goed gaat en ik het niet wil laten ontsporen).
pi_108406739
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:23 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja, ik volg je redenatie helemaal! en je kan natuurlijk ook nog best andere dingen doen. stel nou dat je een week in iemands huis gaat die op vakantie is?
ja man. hier gaan er 8 a 9 broden per week door en dat vind ik al veel. :o twee jaar geleden hebben we de slaapkamers opnieuw behangen, moest oudste een fiets en een buro enzo. Zijn we ook niet op vakantie geweest. ach ja.

Help eens, wat zal ik nou eens gaan studeren? ik heb echt geen bloody clou wat er bij me past/leuk/uitdagend is. :')
haha, lief stelde dat vorig jaar grappend aan zijn ouders voor, of wij niet in hun huis konden als zij op fietsvakantie waren in België, maar toen wilde mn schoonmoeder gelijk de plannen omgooien en dan huizenruil doen en twee weken in ons huis bivakkeren.

Eh... ik geloof dat ik voor beide opties even pas :+ ze is zó nieuwsgierig, daar verbleekt zelfs mn eigen moeder bij :o stond ze laatst rustig mn zwangerschaps/bevallingspapieren door te nemen. Doe ns even niet... die lagen dus in een kastje in mn kraamboek, hoe komt ze daaraan? :{
pi_108406750
Oh ik bedenk me net.. We hadden het misshien wel op 1 salaris kunnen doen als we een paar jaar geleden.niet keihard genaaid waren door een financieel adviseur. :(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_108406759
Och BE, ik heb het in t peutertopic al gezegd, maar ik wens je zo een mooie geldprijs zodat je je hart kan volgen. Ik weet hoe het is wat betreft iets zó graag willen. Ik heb tijdens mn toelatingsgesprek ook half-huilend gezegd dat ik het NU zag als eigenlijk min of meer mn enige kans om verloskundige te worden en dat ik zó graag wilde, dat ik zelf geloofde dat er een goede verloskundige aan mij verloren zou gaan anders. :') en dan moet je dat nu waar gaan maken eh :X :P

maar goed. Het komt er heus, echt een keer voor je! Mijn oudste klasgenote is 48, ze zal 52 zijn als ze klaar is maar met het huidige politieke klimaat heeft ook zij dan nog een jaar of 15 haar droombaan, dat is best veel jaar toch? Het is nooit te laat :*
  zondag 26 februari 2012 @ 09:30:18 #34
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108406767
nou, ik zou het best willen overwegen hoor. en wij zijn naar Zweden dus maak je geen zorgen :+ (ik zou me alleen maar zorgen maken over of het niet keivies is ergens ofzo :o :@ )

maar euh oi! :o jeutje! die schoonmoeder. Da's wel heel euh, brutaal.
pi_108406768
Oh en Buuf, ik denk dat jij een hele goede coach zou zijn, of iets met psychologie enzo.
Of vlos, ik zou je geweldig vinden :D kun je niet iets met je hbo-v, je registratie O&G verpleegkundige halen? of heb je die al?
pi_108406781
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:30 schreef debuurvrouw het volgende:
nou, ik zou het best willen overwegen hoor. en wij zijn naar Zweden dus maak je geen zorgen :+ (ik zou me alleen maar zorgen maken over of het niet keivies is ergens ofzo :o :@ )

maar euh oi! :o jeutje! die schoonmoeder. Da's wel heel euh, brutaal.
haha nee dat zou ik gewoon gek vinden, straks sloop ik iets in mn oneindige lompheid! :D
  zondag 26 februari 2012 @ 09:32:10 #37
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108406790
nou ja, alles wat niet stuk is hier is door de "jongenshuishouding-huftertest" gekomen, dus dat zou knap zijn :D
pi_108406827
quote:
10s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:32 schreef debuurvrouw het volgende:
nou ja, alles wat niet stuk is hier is door de "jongenshuishouding-huftertest" gekomen, dus dat zou knap zijn :D
_O- de huftertest :D

nee ik heb altijd van die onsterfelijke lompe acties uit het kader van hoe krijg je het in vredesnaam voor elkaar :?
in het douchegordijn blijven hangen en dan de hele boel zo naar beneden trekken, dat soort acties :')
  Moderator zondag 26 februari 2012 @ 09:36:03 #39
5428 crew  miss_sly
pi_108406846
Wij deden dat vroeger, als vakantie. Een oude legervriend an mijn vader wonende vlak onder Schagen. Zij wilden ht zuiden el eens zien, wij wilden wel naar zee kunnen. Dus deden we woningruil. Zij hadden ook drie kinderen, twee meiden en een jongen, dus drie kinderkamers die precies pasten bij ons en omgedraaid. Waren hele leuke vakanties!

Hier in Amsterdam hebben ook vrienden gezeten toen wij een weekje weg waren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 26 februari 2012 @ 09:37:35 #40
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108406872
hahahahaha! heb je ook altijd blauwe plekken waarvan je niet snapt hoe je er aan komt? op plaatsen dat je denkt: hoe krijg je dáár nou een blauwe plek? :?

zoals mijn ouders vroeger zeiden: gelukkig bleef je net met je oog aan een spijker hangen.
pi_108406879
Ik geloof dat wij t wel op 1 salaris zouden redden (compagnon van R heeft zelfde salaris, een hogere hypotheek, 3 kinderen en een vrouw die niet werkt). Maar ik zou t geloof niet zo goed kunnen. Zouden ook ons hele.leefpatroon moeten aanpassen. Zolang.k t alleen maar leuk zou vinden iets te studeren en geen diepgewortelde wens heb, heb k t er.ook niet voor over eigenlijk :@ vind werken ook wel leuk dus ja
pi_108406902
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, dat overweeg ik zeker. Maar omdat het een 24/7 baan is die niet half zo goed betaald als wat ik nu verdien moeten we dan sws eerst de financien anders inrichten (be it een andere baan of F een flinke stap omhoog) en er is me afgeraden het nu te doen nu de kinderen klein zijn. Het is geen baan waarin part time makkelijk geaccepteerd wordt, itt tot bijvoorbeeld verloskundigen (ik vroeg me af hoe die het doen met kleine kinderen) die met diensten werken willen de meeste werkgevers (en ik denk ook wel nabestaanden) het liefst dat degene die de uitvaart aanneemt ook die 5-6-7 dagen beschikbaar is voor de nabestaanden.

En de toevoeging ging over 'als je het echt wil', nou geloof me, ik wilde niets liever dan mijn baan op zeggen. Uit verveling en frustratie en puur 'niet leuk' 30 uur van de 36 zitten fokken en klooien op je werk levert een hoop buikpijn op over wanneer ze je eruit gaan donderen. Maar ik wist (en weet) verder behalve de uitvaart ook echt niet wat ik anders zou gaan doen, plus dat ik een behoorlijk goed salaris verdien en we ons leven daarop ingericht hebben/hadden en ik kinderen kreeg en... En... En...
Echt, als het kon leverde ik morgen mijn ontslagbrief in... :Y (Ondanks dat ik het meestal toch wel weer leuk vind en de reizen natuurlijk ook heel tof zijn (volgende week 5 dagen Istanbul, anderhalve week later 5 dagen Lyon) maar ik ben het zoooooooo zat.)
Maar ik zie echt even niet hoe met een op slot zittende woning markt en geen flauw idee wat voor werk ik anders zou moeten doen...
Ho, dat wilde ik nog zeggen, fulltime voor vk (althans zo zeiden ze het tegen mij op mn stage) is 2 x dienst en 2 x spreekuur per week. Ongeveer. Of eigk 2 x dienst en 1 x spreekuur. Voor de waarneemster daar in ieder geval. Zij mag voor een 24-uurs dienst 16 uur rekenen en een spreekuur is uiteraard een uur of 8. Met 2 x dienst en 1 x spreekuur zit je dus aan 40 uur.
Nou zal dat vast per praktijk verschillen, maar hebben uitvaartondernemers niet ook 24-uursdiensten ofzo?

Qua kleine kinderen, het lastige aan een dienst is dat je ook echt a la minute weg moet kunnen. Je kunt dus best thuis zijn maar je kinderen moeten echt naar de opvang, je hebt geen tijd om ze even naar de buurvrouw te brengen of te wachten tot je (schoon)moeder thuis is.
pi_108406919
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:37 schreef debuurvrouw het volgende:
hahahahaha! heb je ook altijd blauwe plekken waarvan je niet snapt hoe je er aan komt? op plaatsen dat je denkt: hoe krijg je dáár nou een blauwe plek? :?

zoals mijn ouders vroeger zeiden: gelukkig bleef je net met je oog aan een spijker hangen.
ja!

Aan de binnenkant van mn bovenbeen ofzo :? of aan de achterkant van mn onderbeen :') van die hele onlogische plaatsen. Ik krijg het voor elkaar om álles te stoten :')
  zondag 26 februari 2012 @ 09:41:32 #44
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_108406929
Ik heb zelf hele goede herinneringen aan vakanties van vroeger, toen mijn ouders met ons ook naar huizen van vrienden gingen die op vakantie waren. Naar Groningen en naar Brabant. Was super.
Ik vraag me nu achteraf wel eens af of het voor mijn ouders ook wel zo'n leuke vakantie was.
Eigenlijk was mijn moeder gewoon ergens anders bezig met het huishouden. En dan was ze nog extra bezig/panisch omdat het andermans huis was. En ik ben wel zo egoistisch dat ik vind dat een vakantie ook voor mij leuk moet zijn en niet alleen voor de kinderen.

Buuv, geen idee wat je zou moeten gaan studeren. Ik weet wel dat als ik opnieuw zou gaan studeren, dat ik dan een wat meer praktisch gerichte studie zou doen. Iets wat me echt zou opleiden tot een baan, zeg maar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 26 februari 2012 @ 09:41:39 #45
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108406931
nou ja, dat is het dus Sonnetje, ik wil gewoon heel graag weer werken. maar niet voor het geld (ook leuk) maar voor mijn eigen uitdaging.
Dus een baan waar geld achteraan moet en dat je dan alleen de telefoon opneemt bij de belasting? nope, sorry :@
ik durf verloskunde of o&G vpk niet meer aan Mignonne, met mijn reumavingers enzo.
En psychologie... zit je dan de hele dag in de sores van een ander te roeren?
  zondag 26 februari 2012 @ 09:43:07 #46
14746 k_i_m
pi_108406950
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 08:55 schreef Brighteyes het volgende:
Rel was het niet hoor, meer een lekker stevig gesprek. :Y
Het was in het peuter-topic en het ging in eerste instatie over wel of niet je kind naar de opvang bregen en toen stelde Mignonne op een gegeven moment de vraag 'maar kunnen jullie dan echt niet rondkomen van 1 salaris?' nav opmerkingen als 'wij zouden het niet kunnen van 1 salaris'.
Het peutertopic (2-4 jaar) deel 95

Hoewel af n toe fel vond ik het op zich wel een verhelderend en verkwikkend gesprek.
En ik blijf het echt waanzinnig knap vinden dat er mensen zijn die voor onder de 50 euro per week boodchappen kunnen doen voor een heel gezin. :Y Ik moest gisteren voor een halve week en zelfs dan lukt het me niet. :N

:o Ii zie nu pas dat het nog wat verder ging nadat ik afhaakt. Even lezen hoor...
Ah, daar kom ik al tijden niet meer, dus ook niks gemist ;).

Even afgezien van het geld, vind ik studeren en werken enorm knap. Ik ben na mijn werk zo vreselijk afgedraaid dat ik het echt niet meer op zou kunnen brengen om te studeren, zeker niet structureel.

En mensen die enorm goed zijn met de financieën vind ik ook knap. Ik ben veel te veel verpest om daar goed in te zijn :@.
In my life
Why do I smile
  zondag 26 februari 2012 @ 09:43:37 #47
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108406957
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:41 schreef livelink het volgende:
Ik heb zelf hele goede herinneringen aan vakanties van vroeger, toen mijn ouders met ons ook naar huizen van vrienden gingen die op vakantie waren. Naar Groningen en naar Brabant. Was super.
Ik vraag me nu achteraf wel eens af of het voor mijn ouders ook wel zo'n leuke vakantie was.
Eigenlijk was mijn moeder gewoon ergens anders bezig met het huishouden. En dan was ze nog extra bezig/panisch omdat het andermans huis was. En ik ben wel zo egoistisch dat ik vind dat een vakantie ook voor mij leuk moet zijn en niet alleen voor de kinderen.

Buuv, geen idee wat je zou moeten gaan studeren. Ik weet wel dat als ik opnieuw zou gaan studeren, dat ik dan een wat meer praktisch gerichte studie zou doen. Iets wat me echt zou opleiden tot een baan, zeg maar.
dat heb ik dus al eens gedaan Livelink. Alleen niet de bij mij passende baan. ik was verpleegkundige. of ben. ofzo.

ik zou juist iets willen wéten. politicologie ofzo. of filosofie.
pi_108406977
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:43 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

dat heb ik dus al eens gedaan Livelink. Alleen niet de bij mij passende baan. ik was verpleegkundige. of ben. ofzo.

ik zou juist iets willen wéten. politicologie ofzo. of filosofie.
oh, dan doe je dát toch?
of sociologie en dan met afstudeerrrichtingen in de richting van beleidsmaker en dan aan de slag bij de lokale politiek. Lekker je overal tegenaan bemoeien c_/
  Moderator zondag 26 februari 2012 @ 09:46:04 #49
5428 crew  miss_sly
pi_108407000
Psychologie lijkt me interessant. En filosofie ook. Maar lieverlee zou ik iets mt (kunst)geschiedenis of criminologie studeren! Allemaal niet heel praktisch, dus de kans op werk niet groot, en dus moeten wachten tot ik het voor de leuk erbij kan doen, zowel financieel als qua tijd.
  zondag 26 februari 2012 @ 09:53:19 #50
37150 livelink
pi_108407095
Nou ja, ik heb dus ervaring met een studie als psychologie, waar ik na mijn afstuderen echt geen baan in kon vinden. En zo neemt iedereen zijn eigen referentiekader mee.
Het klinkt misschien gek, maar ik heb nu bijna 9 maanden meegemaakt hoe de groepsleiders werkten en dat lijkt me dus echt een hele leuke baan. En hoe raar ook, ik denk dat ik er ook goed in zou zijn. Maar ja, ook daar werd alleen maar bezuinigd :')
pi_108407130
Hier ook één salaris ;) maar ja ik ben alleenstaand ouder. Voor boodschappen, kapper , kadootjes, extraatjes en dat soort zaken heb ik 100,- per week. Lukt de ene week beter dan de andere. Vooral maanden met verjaardagen zijn duur... En middelbare scholieren ook : even schriftje hier, excursie daar en dan nog een nieuw paar sportschoenen (want de vorige (maat 43) zijn te klein)
ben hier van een grote auto terug gegaan naar een zuinige, kleinere. Scheelt zoveel in wegenbelasting en verzekering dat ik nu voor het zelfde geld als de oude rij in een bijna nieuwe !

En het is altijd keuzes maken maar ook goed opletten : zo bleek ik het duurste internetabonnement te hebben, nou dat is echt niet nodig dus dat scheelt gewoon 40,= per maand ! En er bleken zoveel abonnementen van mijn ex te zijn, allemaal opgezegd, maar ook bijv heel simpel zaken als gas water en electra even tegen het licht gehouden.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  † In Memoriam † zondag 26 februari 2012 @ 10:16:43 #52
7074 moussy
kuttekop
pi_108407471
Ik zie zo her en der wel eens terug komen, ja maar wij doen boodschappen bij de aldi-lidl. Als je goed kijkt, zijn die winkels echt niet meteen goedkoper! Wij, op mn werk, als ik dan boodschappen bestel voor 12 mensen zijn soms zelfs duurder uit bij Aldi of Lidl, het is echt héél goed opletten geblazen met deze winkels.
pi_108407533
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 10:16 schreef moussy het volgende:
Ik zie zo her en der wel eens terug komen, ja maar wij doen boodschappen bij de aldi-lidl. Als je goed kijkt, zijn die winkels echt niet meteen goedkoper! Wij, op mn werk, als ik dan boodschappen bestel voor 12 mensen zijn soms zelfs duurder uit bij Aldi of Lidl, het is echt héél goed opletten geblazen met deze winkels.
klopt idd :Y
ik koop altijd alleen dat wat ik echt niet goedkoper vindt bij AH, want Euroshopper is ook erg goedkoop. Ik heb over het algemeen alleen wat in de aanbieding is, bij alle winkels :+ maar het gaat me te ver om zes supermarkten af te fietsen omdat bij supermarkt x de bananen 10 ct per pond goedkoper zijn.
  zondag 26 februari 2012 @ 10:21:41 #54
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108407566
Ik heb het getest, en kwam vaak duurder uit. :o maar ik kruip dan ook op mijn knieën door de Appie. om alle Euroshopperzooi op te rapen. :D

ik twijfelde al aan mijn koopjesskills :P en ik word ook altijd verleid door allerhande dingen die ik dan ineens nodig heb. maar niet echt natuurlijk }:|
  † In Memoriam † zondag 26 februari 2012 @ 10:25:54 #55
7074 moussy
kuttekop
pi_108407639
Voor mn werk hebben we gepensioneerde marine mannen die op hun knieën door appie gaan, graties :P
  zondag 26 februari 2012 @ 10:29:05 #56
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108407681
duidelijk, ik moet werk. :(
  Moderator zondag 26 februari 2012 @ 10:30:01 #57
5428 crew  miss_sly
pi_108407703
Ook al doe ik iedere dag boodschappen, ik kan hou me er dan wel echt aan wat ik nodig heb. Ik laat me zelden meer verleiden tot dingen die ik niet nodig heb, tegenwoordig.

Vakanties zijn luxe, maar ik hou zo van vakantie O+ wij gingen vroeger eigenlijk nooit, behalve dan die drie keer woningruil. Ik was 32 ofzo toen ik voor het eerst echt op vakantie ging en ik vind het heerlijk! Dus dat wil ik toch enigszins wel blijven doen, minstens een keer per jaar. En dat is dan wel het voordeel van een kind, dan is dat toch goedkoper en gemakkelijker.
  Moderator zondag 26 februari 2012 @ 10:31:10 #58
5428 crew  miss_sly
pi_108407718
B. Is met Senna naar Artis, dus ik ben even lekker alleen. Wat zal ik doen? Strijken ( :{ ), even in bad, bankhangen, foto's sorteren? Keuzes, keuzes :D
  zondag 26 februari 2012 @ 10:31:22 #59
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_108407721
BE wat een mooie fiets! Lennon heeft dezelfde en Twan krijgt de 24 inch voor zijn verjaardag! ook bij prijskiller?

Wij doen eigenlijk altijd boodschappen bij Albert Heijn. Alleen met verjaardagen gaan we naar Aldi. Ik ben zelf nogal merkgevoelig. :@

Zo onze dag sauna en nachtje hotel zit er weer op. Het was heerlijk. Nu naar mijn schoonouders om Lennon op te halen.
Make love, not war ☮
  zondag 26 februari 2012 @ 10:33:26 #60
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108407746
nou, da's toch fijn Miss. O+
dat je zelf iets niet kan maakt niet dat je het een ander niet gunt ofzo. heel veel vriendjes zijn nu ook op ski-vakantie van de jongens. ik vind dat echt heel leuk! wij gaan niet maar daar ben ik dan ook niet zuur over.
  zondag 26 februari 2012 @ 10:34:22 #61
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108407759
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 10:31 schreef Diaan73 het volgende:
BE wat een mooie fiets! Lennon heeft dezelfde en Twan krijgt de 24 inch voor zijn verjaardag! ook bij prijskiller?

Wij doen eigenlijk altijd boodschappen bij Albert Heijn. Alleen met verjaardagen gaan we naar Aldi. Ik ben zelf nogal merkgevoelig. :@

Zo onze dag sauna en nachtje hotel zit er weer op. Het was heerlijk. Nu naar mijn schoonouders om Lennon op te halen.
Twan 24 inch?!
die is toch net zo oud als mijn middelste? en toch ook best lang?
  Moderator zondag 26 februari 2012 @ 10:38:07 #62
5428 crew  miss_sly
pi_108407813
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 10:33 schreef debuurvrouw het volgende:
nou, da's toch fijn Miss. O+
dat je zelf iets niet kan maakt niet dat je het een ander niet gunt ofzo. heel veel vriendjes zijn nu ook op ski-vakantie van de jongens. ik vind dat echt heel leuk! wij gaan niet maar daar ben ik dan ook niet zuur over.
Ow, dat sowieso! Ik gun iedereen het leven dat hij graag heeft!
Ik ben erg blij met het leven dat wij leiden, kunnen leiden. Gisteravond spontaan uit eten met drieën, heerlijk O+ dat zijn dan de fijne dingen van het nadeel dat we opvang nodig hebben. Een helemaal perfect leven zal wel niet bestaan, denk ik. De meeste mensen hebben grote of kleine wensen over die misschienooit, maar misschien nooit, in vervulling gaan :)
pi_108407909
Hier ook een ondersteschapen shopper, ik haal bepaalde zaken bij de aldi en lidl maar t gros bij 'gewone' supermarkten waarbij de AH en Deen en Vomar altijd de moeite waard zijn. Ik bewaar de folders ook, op donderdagavond maak ik een lijst en die doe ik vrijdag middag. Soms 3 winkels soms 5 of meer. De C1000 is hier niet echt om de hoek maar daar ga ik alleen heen als ze hele goede aanbiedingen hebben. En t is gewoon een sport om zo goedkoop mogelijk te shoppen ;)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  zondag 26 februari 2012 @ 10:59:25 #64
14746 k_i_m
pi_108408192
Het is mij dus nog nooit opgevallen dat euroshopper dingen altijd onderin liggen :D
In my life
Why do I smile
  zondag 26 februari 2012 @ 11:29:14 #65
114177 Diaan73
pi_108408900
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 10:34 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Twan 24 inch?!
die is toch net zo oud als mijn middelste? en toch ook best lang?
Ja 24 inch. We hebben bij de fietsenwinkel gekeken welke maat het beste voor hem is. Deze kan hij net bij de grond..
Make love, not war ☮
  zondag 26 februari 2012 @ 11:33:25 #66
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108408991
oh? onze bijna 8 jarige heeft een 22" en daar heb ik spijt van. Hier dus zéker een 26 inch met 10, en middelste moet eigenlijk een klein herenframe. maar da's niet helemaal eerlijk vergelijken.

het lijkt mij écht aan de kleine kant hoor voor wat ik om me heen zie ook. :@ maar als je gepast hebt.... Over Twan gaat het toch?

[ Bericht 6% gewijzigd door debuurvrouw op 26-02-2012 11:40:43 ]
  zondag 26 februari 2012 @ 11:45:06 #67
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108409296
Gut, denk je al het tandenleed gehad te hebben. :D oudste staat echt krom van de pijn sinds gister Eerst al tandenstoken, al bang dat ie weer een ontsteking had (andere kant met een losse kies ook gebeurd) Paracetamol helpt, maar koud water ook :X dus wij al het nummer van de weekendtandarts gezocht blijkt dat z'n achterste kiezen aan het doorkomen zijn. :') arme ziel, echt veel pijn, hij ziet er bleek van.
  zondag 26 februari 2012 @ 11:48:02 #68
14746 k_i_m
pi_108409383
Wat sneu dat hij er zo'n last van heeft buuf!
In my life
Why do I smile
  † In Memoriam † zondag 26 februari 2012 @ 11:50:01 #69
7074 moussy
kuttekop
pi_108409432
Heb je bocasan in huis buuf, dat verlicht echt heel erg
  zondag 26 februari 2012 @ 12:07:17 #70
14746 k_i_m
pi_108409879
Nou, dan ga ik voor de verandering maar weer effe schilderen ;). Daaag, lieve mensen!
In my life
Why do I smile
  zondag 26 februari 2012 @ 12:16:34 #71
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_108410146
ik verkeer in de luxepositie dat ik niet hóef te werken. En dan ga je dus zitten wachten op die 'spark' dat je weet wat je wil doen..en die komt al jaren niet :')
Schiet ook niet op :')
Dat het lijf nu niks meer wil helpt er ook niet aan mee :')
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 26 februari 2012 @ 12:31:24 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108410591
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:39 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ho, dat wilde ik nog zeggen, fulltime voor vk (althans zo zeiden ze het tegen mij op mn stage) is 2 x dienst en 2 x spreekuur per week. Ongeveer. Of eigk 2 x dienst en 1 x spreekuur. Voor de waarneemster daar in ieder geval. Zij mag voor een 24-uurs dienst 16 uur rekenen en een spreekuur is uiteraard een uur of 8. Met 2 x dienst en 1 x spreekuur zit je dus aan 40 uur.
Nou zal dat vast per praktijk verschillen, maar hebben uitvaartondernemers niet ook 24-uursdiensten ofzo?

Qua kleine kinderen, het lastige aan een dienst is dat je ook echt a la minute weg moet kunnen. Je kunt dus best thuis zijn maar je kinderen moeten echt naar de opvang, je hebt geen tijd om ze even naar de buurvrouw te brengen of te wachten tot je (schoon)moeder thuis is.
Nou ja, dat dus, dat vind ik echt heel knap hoe je dat dus dan moet gaan regelen ook nog eens. F. zegt, en hoewel ik het niet leuk vind heeft hij er wel recht op, dat hij niet van plan is zijn plannen te wijzigen als ik onverwachts moet werken. Dus dan heb je of een au pair, of een heeeeel groot netwerk nodig waar je je kinderen op elk moment kwijt moet kunnen. Als er om half 5 's middags nog een melding komt kan ik niet zeggen 'ik moet mijn kinderen van het kdv halen, ik kom morgen', en F kan dus ook niet zomaar uit waar hij dan op dat moment werkt aan komen vliegen, vaak zit hij met een uur reistijd.

Dus dat zijn voor mij allemaal redenen om die wens nu maar even in de ijskast te zetten en te blijven zitten waar ik zit. Volgens mij kan ik het nog zo graag willen, ik krijg het nu in mijn hoofd iig echt niet gepland.
  zondag 26 februari 2012 @ 12:33:55 #73
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108410671
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 12:16 schreef De_Taartjesfee het volgende:
ik verkeer in de luxepositie dat ik niet hóef te werken. En dan ga je dus zitten wachten op die 'spark' dat je weet wat je wil doen..en die komt al jaren niet :')
Schiet ook niet op :')
Dat het lijf nu niks meer wil helpt er ook niet aan mee :')
ben jij mij?! :o
  zondag 26 februari 2012 @ 12:36:17 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108410738
Buuf, je mag hier de tandendruppels wel komen lenen. ;) Balen dat hij er zoveel pijn van heeft zeg. :{
pi_108410779
BE, ik begrijp dat je er niet te makkelijk over moet denken, maar d'r zijn er wel meer die het redden, dus onmogelijk is het niet. Inderdaad een oppasnetwerk opbouwen en gaan met die banaan! :P
neem ik je oude baan wel over O-)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  † In Memoriam † zondag 26 februari 2012 @ 12:41:04 #76
7074 moussy
kuttekop
pi_108410891
Ik werkte eerder ook niet, maar ik merk wel dat extra ademruimte qua financiën toch wel héél fijn is, maar ik vind het zelf ook wel prettig om niet alleen maar te hoeven moederen.
  zondag 26 februari 2012 @ 13:18:28 #77
114177 Diaan73
pi_108412423
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 11:33 schreef debuurvrouw het volgende:
oh? onze bijna 8 jarige heeft een 22" en daar heb ik spijt van. Hier dus zéker een 26 inch met 10, en middelste moet eigenlijk een klein herenframe. maar da's niet helemaal eerlijk vergelijken.

het lijkt mij écht aan de kleine kant hoor voor wat ik om me heen zie ook. :@ maar als je gepast hebt.... Over Twan gaat het toch?
ja het gaat over Twan. Dat dacht ik ook. Ik wilde 26 inch bestellen, maar daar kon hij echt niet op. Wrs toch te korte benen ofzo. En hij wil niet wachten hij heeft ook gewoon nieuwe fiets nodig. Dus dan toch 24 inch. Misschien dat ik vandeweek nog eens bij andere fietsenwinkel ga kijken. En goed opmeten.
Make love, not war ☮
  zondag 26 februari 2012 @ 13:25:10 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108412710
quote:
17s.gif Op zondag 26 februari 2012 12:37 schreef innepin het volgende:
BE, ik begrijp dat je er niet te makkelijk over moet denken, maar d'r zijn er wel meer die het redden, dus onmogelijk is het niet. Inderdaad een oppasnetwerk opbouwen en gaan met die banaan! :P
neem ik je oude baan wel over O-)
True, maar.... Het enige waar ik niet zeker ben, qua willen en ervoor over hebben, is dat ik er niet uit ben of ik wel full time wil werken met twee kleine kinderen. En daar kom je echt bijna niet onderuit. Dat is dus iets, daar moet ik het nog eens goed over hebben met mezelf.. (En met F uiteraard, die mag ook meepraten. :P )
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 februari 2012 @ 13:48:58 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_108413726
Hier hoeft E.T. ook niet te werken en we zitten dan ook al jaren op 1 inkomen. Dat gaat prima en we hoeven niet buitengewoon op te letten. Sinds anderhalf jaar heeft E.T. een sort 0-uren contract dingetje erbij, maar dat is niet erg structureel natuurlijk.

Maar op zich zou ik het wel prettig vinden als ze een 24 uur part-time job vind. Niet omdat we het NU nodig hebben, maar achter de hand voor het geval er wat misgaat. Als ik nu werkloos zou worden door welke omstandigheid dan ook, hebben we best heel snel een serieus probleem.
pi_108413822
BE, er komt vast een tijd, een moment, waarop het wèl kan. :* Als de kindjes groter zijn. Als het niet goed voelt nu, is het gewoon niet goed nu, toch?

Ik vind de fiets trouwens super! (En ook al stond ik zogenaamd aan de andere kant van de discussie, ik heb nooit gezegd en willen zeggen dat je niet moet kopen en leven zoals je zelf wilt. Als je zo'n fiets wilt kopen, nieuw en niet met een minimaal bedrag boodschappen hoeft te doen, is dat toch gewoon heel fijn! :D

Ik vind het knaplastig hoor nu. Had (naïef) gedacht dat ik een beetje buiten de eigen bijdrageverhoging zou vallen (alleenstaand, 0,7 baan), maar ik mag vanaf 1 jan anderhalf keer zoveel betalen als ik gewend was. heel lastig en helemaal niet fijn. het is precies dàt verschil dat maakt dat ik van redelijk onbezorgd leven en kopen moet overstappen naarhet enveloppenleven. Niet meer dan zoveel voor boodschappen en niet meer dan zoveel voor de benzine. En ik vind dat niks leuk.

Voor mij is het een relativering dat we maar twee jaar zo hoeven te leven. Daarna wil ik binnen de schooltijden gaan werken met mijn 70%-baan (zou moeten lukken) en is hopelijk geen enkele opvang meer nodig. dat zou een hoop extra geld geven van de ene op de andere dag straks :Y ^O^ . Maar nu is het doorbijten, hopen dat onze krakkebak het niet begeeft en elk extraatje (vakantiegeld, belastingmeevaller eventueel) sparen zodat we hopelijk wel over anderhalf jaar weer naar mijn ouders kunnen.
pi_108414071
Oh en het nare van wonen in een uitkeringstrekkersstraatje (zoals dat gisteren genoemd werd), vind ik niet het er wonen. Maar wel dat je soms voelt (bij meer nieuwe vrienden die dan op bezoek komen) dat ze een soort medelijden met je hebben. En zogenaamd goed bedoeld met je mee willen gaan denken hoe daar weg te komen. Ik voel dan heel erg de neiging om ons fotoboek erbij te pakken en te laten zien dat we echt een heel goed leven hebben saampjes.

Dat vind ik het ergste, als ik het gevoel krijg van mensen dat het vast heel zwaar (en een beetje zielig) is dat ik het alleen doe, en dan ook nog in zo'n straatje. Dat idee. Dat trek ik heel slecht.

Mijn vaste vriendengroep geeft me gelukkig dat gevoel niet. ^O^
pi_108414319
Ik moet zodra ik een huisje heb ook enorm gaan rekenen en kijken hoe en wat. Ik zit natuurlijk nog voor een deel aan een hypotheek vast. Sociale huur kom je niet tussen, dus particulier huren. Het wordt allemaal even passen en meten. Maar er zijn genoeg gezinnen die het met minder moeten doen, dus ik kan dit ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 26 februari 2012 @ 14:04:58 #83
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108414471
mocht ik je dat gevoel gegeven hebben Groofsken, dan wil ik hierbij zeggen dat ik dat helemaal niet heb. Ik zou zelf niet meer in zo'n straat kunnen wonen, heb het wel gedaan in mijn studententijd en voelde me er eigenlijk niet veilig. was t ook niet, regelmatig de schuur opengebroken enzo. ik vond het niks als vrouw alleen. Dat projecteer ik gewoon gratis op al dat soort straten. maar ik vind je absoluut niet zielig. of iemand waar je medelijden mee moet hebben.
pi_108414683
Nee hoor, jij niet. Helmaal niet. Precies zoals ik zeg, van nieuwere vrienden die dan voor het eerst op bezoek komen. Of de eerste paar keren. Ik zie ze dan een beetje geshockeerd rondkijken of opmerkingen maken van: jullie wonen wel klein zeg, hoe doe je dat met verjaardagen? Of: bij ons in de straat staan huizen te koop, je zou eens moeten komen kijken. Dat voel ik heel erg, stom genoeg.
pi_108414721
Sowieso hier niet hoor.
pi_108414822
Groofsken, ik denk niet dat het zo raar is dat je dat zo aanvoelt. Als mensen bij ons op bezoek komen, beginnen ze ook altijd direct te vertellen waar we onze trap kunnen kopen of hoe we moeten verven of hoe we onze tuin kunnen inrichten of wie ze kennen die een huis kan voegen. Dan schiet ik ook (veel te vlug) in de verdediging (althans, dat gevoel heb ik toch).
  zondag 26 februari 2012 @ 14:21:35 #87
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_108415357
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh en het nare van wonen in een uitkeringstrekkersstraatje (zoals dat gisteren genoemd werd), vind ik niet het er wonen. Maar wel dat je soms voelt (bij meer nieuwe vrienden die dan op bezoek komen) dat ze een soort medelijden met je hebben. En zogenaamd goed bedoeld met je mee willen gaan denken hoe daar weg te komen. Ik voel dan heel erg de neiging om ons fotoboek erbij te pakken en te laten zien dat we echt een heel goed leven hebben saampjes.

Dat vind ik het ergste, als ik het gevoel krijg van mensen dat het vast heel zwaar (en een beetje zielig) is dat ik het alleen doe, en dan ook nog in zo'n straatje. Dat idee. Dat trek ik heel slecht.

Mijn vaste vriendengroep geeft me gelukkig dat gevoel niet. ^O^
Ik voel me niet aangesproken. Maar als ik me aangesproken zou moeten voelen dan hoor ik het wel.
Ik vind je huisje super leuk, je hebt het prima ingericht, leuke slaapkamers voor de kinderen en jezelf O+ en doet het super goed!
pi_108415426
Haha, nee ook zeker niet! :D Jij lieverd :*

Nou lijkt het net of ik om geruststelling kom vragen. Zo bedoelde ik het niet hoor. :P
  zondag 26 februari 2012 @ 14:23:09 #89
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_108415437
Ik denk overigens niet dat je in een onveilige straat woont. Natuurlijk ken ik je buren niet maar volgen mij valt het reuze mee. Misschien dat het richting spoor wat 'tokkieerig is. Aan de andere kant van de T'rese straat bedoel ik.
pi_108415620
quote:
7s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:23 schreef amaranta het volgende:
Ik denk overigens niet dat je in een onveilige straat woont. Natuurlijk ken ik je buren niet maar volgen mij valt het reuze mee. Misschien dat het richting spoor wat 'tokkieerig is. Aan de andere kant van de T'rese straat bedoel ik.
Ik woon aan de Turkse kant van onze straat, de andere helft van de straat heeft die 'sfeer' wel, maar dat voel ik niet zo. In onze helft wonen twee uitkeringsmensen die ik spreek en 'ken' en nog een paar die nooit buiten komen. daar kan ik dus ook niks over zeggen. De ene heeft grote psychiatrische problemen en de ander een drank en drugsverleden. Ze dragen allebei veel narigheid met zich mee. Ik heb erg met ze te doen juist. Aan de andere kant van die straat wordt het juist rijker ;) .
pi_108415707
Vergeet niet dat hier eerst een drugsdealer woonde die een moord heeft gepleegd en het lijk in zijn eigen tuin had begraven hè. Ook is op de hoek in de coffeeshop een tweetal jarene geleden een moord gepleegd. Echt veilig is het niet denk ik, door het type mens dat hier veel komt. Wat wel heel veilig voelt is dat men vóór buiten leeft zodra de temperatuur het toelaat en dat dan de sociale controle erg groot is. :Y
pi_108415901
Ik wilde alleen aangeven dat ik heus niet vind dat mensen niet in luxe mogen leven. Ik zou zelfs graag in iets meer luxe leven.

En dat naast het niet in luxe leven het misschien nog wel het vervelendste is als anderen daardoor medelijden hebben.
pi_108415928
Helleuh
We zijn net terug van twee dagen Brussel. Ik heb mijn kinderen sinds vrijdagochtend niet meer gezien dus ik wacht met smart tot mijn broer ze zo komt brengen.
pi_108416040
:W Was het wel fijn in Brussel?
  † In Memoriam † zondag 26 februari 2012 @ 14:37:04 #95
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108416045
maar groofsken, je woont daar toch naar je zin? trek het je niet aan.
als jij en je gezin er maar fijn wonen is dat het allerbelangrijkste.
achter ons straatje is een straat waar zeker 75% van de bewoners van allochtone afkomst is.
dat vindt men ook zoiets om op- en aanmerkingen over te moeten maken.
maar het zijn de aardigste en hartelijkste buurtbewoners die ik ken. altijd klaar voor een praatje, altijd gedag zeggen. dat kan ik niet zeggen van de autochtone bewoners.
pi_108416129
Helemaal mee eens lady-wrb, ik ben dan ook ergblij met onze allochtone buren :Y . (Maar ik zou best groter en luxer willen wonen hoor :o , naast dat ik hier ook gelukkig en tevreden ben, zeker na alle verbouwingen).

[ Bericht 21% gewijzigd door groofskendezoveelste op 26-02-2012 14:45:24 ]
  † In Memoriam † zondag 26 februari 2012 @ 14:38:53 #97
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108416131
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:34 schreef lily het volgende:
Helleuh
We zijn net terug van twee dagen Brussel. Ik heb mijn kinderen sinds vrijdagochtend niet meer gezien dus ik wacht met smart tot mijn broer ze zo komt brengen.
:W lekker uitgerust?
pi_108416144
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:33 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En dat naast het niet in luxe leven het misschien nog wel het vervelendste is als anderen daardoor medelijden hebben.
dat lijkt me inderdaad vervelend ja
maar goed; dat zegt meer over hen dan over jou moet je maar denken
pi_108416173
Brussel was heerlijk. Even met zn tweetjes, slenteren, terrasje, museum, uitslapen, geen computers... lekker.
pi_108416203
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:39 schreef lily het volgende:
Brussel was heerlijk. Even met zn tweetjes, slenteren, terasje, museum, uislapen... lekker.
Klinkt goed! O+
pi_108416461
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:01 schreef Ticootje het volgende:
Ik moet zodra ik een huisje heb ook enorm gaan rekenen en kijken hoe en wat. Ik zit natuurlijk nog voor een deel aan een hypotheek vast.
dus dan moet je straks zelf huur betalen en ook nog een stuk hypotheek van je oude huis?
  zondag 26 februari 2012 @ 15:06:12 #102
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108417214
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:18 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

ja het gaat over Twan. Dat dacht ik ook. Ik wilde 26 inch bestellen, maar daar kon hij echt niet op. Wrs toch te korte benen ofzo. En hij wil niet wachten hij heeft ook gewoon nieuwe fiets nodig. Dus dan toch 24 inch. Misschien dat ik vandeweek nog eens bij andere fietsenwinkel ga kijken. En goed opmeten.
Hij kan toch al wel fietsen? Want dan hoeven ze niet echt met hun voet op de grond. (volgens onze fietsenmaker, maar da's ook maar een mening natuurlijk) wel is belangrijk dat je knie gestrekt is (maar niet overstrekt) is bij t fietsen. Sorry dat ik me ermee bemoei :@
  zondag 26 februari 2012 @ 15:24:56 #103
37150 livelink
pi_108418085
Katja is net 10 jaar en die groeit nu echt uit haar 24-inch fiets. En zij is best klein voor haar leeftijd. Ik merk dat ze steeds vaker staand gaat fietsen omdat ze last krijgt van haar knieen. We moeten voor haar nu echt naar een grotere fiets gaan kijken.
pi_108421619
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:47 schreef lily het volgende:

[..]

dus dan moet je straks zelf huur betalen en ook nog een stuk hypotheek van je oude huis?
Ja? Ben voor de helft eigenaar van het huis ;-)
  zondag 26 februari 2012 @ 17:53:31 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108424817
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 16:34 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja? Ben voor de helft eigenaar van het huis ;-)
Maar als hij er wil blijven wonen dan neem ik aan dat hij jouw helft zsm van je overkoopt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_108427157
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 17:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar als hij er wil blijven wonen dan neem ik aan dat hij jouw helft zsm van je overkoopt?
Daar ga ik wel van uit ja. Maar er is nog niets geregeld verder. Aankomende maand gaan we alles op papier zetten. Zie er als een berg tegenop.
  zondag 26 februari 2012 @ 18:57:56 #107
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108427290
Kan me voorstellen Tico.
pi_108427368
Wiens kind was hier ook alweer gek op broccoli ?? Als in knuffelbroccoli
pi_108427401
quote:
2s.gif Op zondag 26 februari 2012 18:59 schreef Muks het volgende:
Wiens kind was hier ook alweer gek op broccoli ??
Hoppa

[ Bericht 1% gewijzigd door Ticootje op 26-02-2012 19:34:20 ]
pi_108427420
Oh ja :D
  Jubileum moderator zondag 26 februari 2012 @ 19:26:46 #111
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_108428738
Tico :* ik heb wat tranen gelaten hoor bij het ouderschapsplan opstellen. Kin omhoog, gevoel op slot en zakelijk bekijken helpt iets. Sterkte :*

Muks heeft me inmiddels gevonden ;)
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_108429212
In principe hebben we een goede regeling. We moeten het alleen nog opschrijven.
  zondag 26 februari 2012 @ 19:41:50 #113
14746 k_i_m
pi_108429620
Navond.
In my life
Why do I smile
  zondag 26 februari 2012 @ 20:02:30 #114
114177 Diaan73
pi_108430714
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 15:06 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Hij kan toch al wel fietsen? Want dan hoeven ze niet echt met hun voet op de grond. (volgens onze fietsenmaker, maar da's ook maar een mening natuurlijk) wel is belangrijk dat je knie gestrekt is (maar niet overstrekt) is bij t fietsen. Sorry dat ik me ermee bemoei :@
ja, hij kan - gelukkig - wel fietsen. Degene die er van de winkel bij stond, zei dat dit nog net kon qua hoogte. Moest zeker niet hoger.

Geen sorry hoor, Ik vind het fijn dat je meedenkt. Ik wil nu ook het liefst een fiets kopen waar hij de komende jaren wat aan heeft. Heb jij een 26 inch voor jouw 10-jarige?
Make love, not war ☮
  zondag 26 februari 2012 @ 20:04:20 #115
114177 Diaan73
pi_108430799
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 15:24 schreef livelink het volgende:
Katja is net 10 jaar en die groeit nu echt uit haar 24-inch fiets. En zij is best klein voor haar leeftijd. Ik merk dat ze steeds vaker staand gaat fietsen omdat ze last krijgt van haar knieen. We moeten voor haar nu echt naar een grotere fiets gaan kijken.
Nog meer reden om nu kritisch te gaan kijken en meten. :Y

Bedankt!
Make love, not war ☮
  zondag 26 februari 2012 @ 20:55:35 #116
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108434584
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:02 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

ja, hij kan - gelukkig - wel fietsen. Degene die er van de winkel bij stond, zei dat dit nog net kon qua hoogte. Moest zeker niet hoger.

Geen sorry hoor, Ik vind het fijn dat je meedenkt. Ik wil nu ook het liefst een fiets kopen waar hij de komende jaren wat aan heeft. Heb jij een 26 inch voor jouw 10-jarige?
ja, al zeker twee jaar. In de zomer van 2010. Toen hij 9 werd. Hij fiets ook met gemak op de fiets van zijn broer. Dat iseen 57 geloof ik? Klein herenframe. Maar hij is nu 1.60. Geen idee hoe lang Twan is.
  zondag 26 februari 2012 @ 20:58:50 #117
14746 k_i_m
pi_108434935
Zohee, Bep torpedeert hier net even de muur met een golf kots :X.
In my life
Why do I smile
pi_108435388
quote:
9s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:58 schreef k_i_m het volgende:
Zohee, Bep torpedeert hier net even de muur met een golf kots :X.
Tegen het nieuwe behang??
pi_108435413
Wat kan je dat weer eh...beeldend vertellen kim! :D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  zondag 26 februari 2012 @ 21:05:36 #120
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_108435535
Oh bah..hoop niet dat het het rondgaande kotsvirus is. Die is nasty! Duurt gelukkig wel maar kort..
Beterschap voor Bep iig!
  zondag 26 februari 2012 @ 21:08:07 #121
14746 k_i_m
pi_108435785
Nee, ik denk een gevalletje teveel gegeten/gedronken. Ze zei dat ze bij de oppas niet gegeten had, maar aan de stukken boerenkool met worst te zien was dat niet helemaal waar. En wij hadden pizza besteld :').
In my life
Why do I smile
pi_108435820
Kotsen is goed voor de lijn!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 februari 2012 @ 21:08:55 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_108435878
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 21:05 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Oh bah..hoop niet dat het het rondgaande kotsvirus is. Die is nasty! Duurt gelukkig wel maar kort..
Dan had ze de overliggende muur met een ballistische strontgolf moeten raken...
  zondag 26 februari 2012 @ 21:13:13 #124
14746 k_i_m
pi_108436266
Ach, we zitten hier nog anderhalve week. Tegen de tijd dat het echt gaat stinken zijn we toch weg B-).
In my life
Why do I smile
  zondag 26 februari 2012 @ 21:13:35 #125
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_108436295
quote:
4s.gif Op zondag 26 februari 2012 21:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dan had ze de overliggende muur met een ballistische strontgolf moeten raken...
True..
pi_108436485
quote:
6s.gif Op zondag 26 februari 2012 21:13 schreef k_i_m het volgende:
Ach, we zitten hier nog anderhalve week. Tegen de tijd dat het echt gaat stinken zijn we toch weg B-).
:D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  zondag 26 februari 2012 @ 21:39:06 #127
14746 k_i_m
pi_108438458
taart, pm!
In my life
Why do I smile
  zondag 26 februari 2012 @ 22:12:25 #128
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108441360
Navond
  zondag 26 februari 2012 @ 22:33:13 #129
14746 k_i_m
pi_108442686
Buuf.
In my life
Why do I smile
  zondag 26 februari 2012 @ 22:52:20 #130
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108443654
Ola
Never mind
  maandag 27 februari 2012 @ 08:10:21 #131
114177 Diaan73
pi_108452204
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:55 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja, al zeker twee jaar. In de zomer van 2010. Toen hij 9 werd. Hij fiets ook met gemak op de fiets van zijn broer. Dat iseen 57 geloof ik? Klein herenframe. Maar hij is nu 1.60. Geen idee hoe lang Twan is.
Hij is geen 1.60 volgens mij. Ik zal vanavond eens meten.

Goedemorgen!
Make love, not war ☮
  maandag 27 februari 2012 @ 08:16:01 #132
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108452248
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:10 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Hij is geen 1.60 volgens mij. Ik zal vanavond eens meten.

Goedemorgen!
twee jaar geleden droeg hij broeken maat134\140 denk ik (beetje tekkelbouw ;) ) en shirts 152. Ik verwacht nu wel dat jongste volgend jaar naar die 26' gaat
  maandag 27 februari 2012 @ 08:21:45 #133
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108452315
Toch ook maar even een afspraakje bij de tandarts voor oudste. Ben bang dat ze een kies gaan trekken. :X
  maandag 27 februari 2012 @ 08:34:38 #134
37150 livelink
pi_108452446
Sterkte voor je oudste, dan :X
Hopelijk valt het toch mee. Mijn kies was laatst vreselijk ontstoken, maar dat is met een wortelkanaalbehandeling verholpen.

Ik ben moed aan het verzamelen. Zometeen de taxichauffeur en school even bellen, hoe het gaat/gegaan is. We hebben Job vanochtend ongeveer de taxi in moeten sleuren nadat hij eerst was weggelopen. Eind van de vakantie, altijd drama. En nu maar duimen dat hij op school zit. Hopelijk heeft de taxichauffeur hem naar binnen gebracht.

Net de taxichauffeur gebeld. Hij was gelukkig vrij snel gekalmeerd in de taxi. Zijn taxivriendje leende hem zijn ds en daar heeft hij een spelletje op gespeeld en toen was het weer goed. En hij ging kalm het schoolplein op, dus daar lijkt het ook goed te zijn gegaan. Echt lief van dat vriendje.
  maandag 27 februari 2012 @ 08:38:05 #135
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108452494
Ach jee Livelink dat lijkt me echt heel moeilijk. Onmachtig. Hopelijk was ie een keer weer in het 'gareel' weer uit die bui. En deze kies is een melkkies.wij denken nu dat het hetzelfde is als aan de andere kant, dat de wortel niet oplost. Dus dat zal trekken worden ipv wortelkanaaliets
  maandag 27 februari 2012 @ 08:42:21 #136
37150 livelink
pi_108452535
Ja, is het ook. Ik heb net een toevoeging gedaan in mijn vorige post. Gelukkig goed nieuws van de taxichauffeur.
Arme Katja was ook al zo zenuwachtig en helemaal aan het huilen. "Als hij in Utrecht nou wegloopt, mama". Ja, dat is ook nog steeds mijn grootste angst. Hij kent daar helemaal niemand. Gelukkig heeft hij tot nog toe altijd als hij echt was weggelopen wel slimme dingen gedaan. Een keer in Wijk bij Duurstede heeft hij de toevallig passerende politie aangesproken, een keer op de vakantiebeurs is hij naar een hostess gegaan. Dat geeft wel vertrouwen dat hij wel naar oplossingen zoekt als hij gekalmeerd is.

Oh ja, bij melkkiezen ligt het sowieso anders. Ik heb me nooit gerealiseerd dat die wortels van melkkiezen op moeten lossen om uit te kunnen vallen.
  maandag 27 februari 2012 @ 08:52:20 #137
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_108452648
Hartverwarmend lief, livelink. En vreselijk vervelend voor jou.

Pff, ik ben moe. Leuk weekend gehad, erg veel gereisd, toch weer een boel gedoe bij thuiskomst en erge twijfel of we wel op het goede pad zitten. Maar ja, er is eigenlijk geen ander pad. Voor een verzorgingshuis is ze te goed. En toen was ze om 10 voor 4 weer wakker, en ik dus ook :{ ik wil naar huihuis!

Ik zoek trouwens een goed - waarschijnlijk tijdelijk - huis voor een hondje. Waarschijnlijk voor 4 maanden, maart t/m juli. Ze is klein, ontzettend makkelijk en lief, heeft nog nooit iets stuk gemaakt, heel gezellig. Dol op kinderen, bang voor andere honden. Mams kan er nog steeds geen systeem inkrijgen wat voeren en uitlaten betreft, en in die onzekerheid wil ik het beestje niet achterlaten. Ik zoek hier al, maar ik wil haar niet in een asiel achterlaten (want andere honden...).
  maandag 27 februari 2012 @ 08:58:48 #138
37150 livelink
pi_108452725
Ach, wat is dat toch een moeilijke situatie, Gao. Ik kan me nog goed herinneren hoe het was toen mijn schoonmoeder nog te goed was voor een verzorgingstehuis, maar eigenlijk te slecht om helemaal alleen te zijn. Ik kan je niks anders wensen dan heel veel sterkte en heel veel kracht om dit vol te houden :*

Wat betreft je hondje kan ik je niet helpen, helaas. In F&F zitten wel heel veel dierenliefhebbers, waar vaak snel hulp wordt geboden voor dit soort situaties.
  maandag 27 februari 2012 @ 09:04:07 #139
114177 Diaan73
pi_108452794
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:16 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

twee jaar geleden droeg hij broeken maat134\140 denk ik (beetje tekkelbouw ;) ) en shirts 152. Ik verwacht nu wel dat jongste volgend jaar naar die 26' gaat
Ow nee, Twan draagt net broeken maat 146 en shirts van 146/152. Die is dus wel iets kleiner. Jullie jongste is ook lang dus?
Make love, not war ☮
  maandag 27 februari 2012 @ 09:06:04 #140
114177 Diaan73
pi_108452826
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:34 schreef livelink het volgende:
Sterkte voor je oudste, dan :X
Hopelijk valt het toch mee. Mijn kies was laatst vreselijk ontstoken, maar dat is met een wortelkanaalbehandeling verholpen.

Ik ben moed aan het verzamelen. Zometeen de taxichauffeur en school even bellen, hoe het gaat/gegaan is. We hebben Job vanochtend ongeveer de taxi in moeten sleuren nadat hij eerst was weggelopen. Eind van de vakantie, altijd drama. En nu maar duimen dat hij op school zit. Hopelijk heeft de taxichauffeur hem naar binnen gebracht.

Net de taxichauffeur gebeld. Hij was gelukkig vrij snel gekalmeerd in de taxi. Zijn taxivriendje leende hem zijn ds en daar heeft hij een spelletje op gespeeld en toen was het weer goed. En hij ging kalm het schoolplein op, dus daar lijkt het ook goed te zijn gegaan. Echt lief van dat vriendje.
Arme Job... gelukkig is het verder wel goed gegaan!

Gao, wat een moelijke situatie zeg. Hopelijk vinden jullie en goede oplossing!

Ik heb nog nooit gehoor dat wortels van melktanden/kiezen oplossen. Bij Twan moet er nog heel wat oplossen dan. Die heeft nog steeds maar 2 voortanden boven en 4 ondertanden beneden gewisseld. Ziet er niet uit.
Make love, not war ☮
  maandag 27 februari 2012 @ 09:06:24 #141
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108452831
Euh, twan draagt een grotere maat hoor :D die shirts zijn voor z'n schouders :'). Ja jongste is lang, maar niet heel erg.
  maandag 27 februari 2012 @ 09:07:28 #142
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_108452849
En wanneer fietsen jullie kinderen dan op een 20 of 22 inch?
Lotte heeft nu een 16 inch maar zit maar knieen in het stuur, beetje zielig hahahaha
  maandag 27 februari 2012 @ 09:07:41 #143
114177 Diaan73
pi_108452856
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:06 schreef debuurvrouw het volgende:
Euh, twan draagt een grotere maat hoor :D die shirts zijn voor z'n schouders :'). Ja jongste is lang, maar niet heel erg.
Huh? Hoe bedoel je dat?
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 09:11:36 #144
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108452916
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:07 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Huh? Hoe bedoel je dat?
ik zat ook al :?
  maandag 27 februari 2012 @ 09:12:29 #145
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108452931
Oh wat lief van dat vriendje Livelink supergoed aangevoeld.
Oh wat moeilijk Gao. Hopelijk kan je toch een gevoel krijgen dat je op de goede weg bent.

Ja, had ik ook nooit bedacht, maar na de vorige kies dus geleerd.
  maandag 27 februari 2012 @ 09:14:20 #146
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108452952
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:07 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Huh? Hoe bedoel je dat?
de broekmaat? Beenlengte lijkt me best belangrijk bij een fiets :D
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 09:15:49 #147
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108452975
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:52 schreef Gaoxing het volgende:
Hartverwarmend lief, livelink. En vreselijk vervelend voor jou.

Pff, ik ben moe. Leuk weekend gehad, erg veel gereisd, toch weer een boel gedoe bij thuiskomst en erge twijfel of we wel op het goede pad zitten. Maar ja, er is eigenlijk geen ander pad. Voor een verzorgingshuis is ze te goed. En toen was ze om 10 voor 4 weer wakker, en ik dus ook :{ ik wil naar huihuis!

Ik zoek trouwens een goed - waarschijnlijk tijdelijk - huis voor een hondje. Waarschijnlijk voor 4 maanden, maart t/m juli. Ze is klein, ontzettend makkelijk en lief, heeft nog nooit iets stuk gemaakt, heel gezellig. Dol op kinderen, bang voor andere honden. Mams kan er nog steeds geen systeem inkrijgen wat voeren en uitlaten betreft, en in die onzekerheid wil ik het beestje niet achterlaten. Ik zoek hier al, maar ik wil haar niet in een asiel achterlaten (want andere honden...).
ik werk momenteel in een complex aanleunwoningen. daar wonen mensen zelfstandig, maar alshet minder gaat, kunnen ze zorg aanvragen. dat kan varieren van hulp bij medicatie tot controle's en ondersteuning bij adl en er is ook een huiskamerproject, waarbij bewoners gezamenlijk koffiedrinken, eten en onderbegeleiding activiteiten doen.
zou zoiets niets voor jouw moeder zijn? toch tot op zekere hoogte haar zelfstandigheid houden, maar begeleiding waar nodig.
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 09:16:09 #148
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108452984
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:04 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ow nee, Twan draagt net broeken maat 146 en shirts van 146/152. Die is dus wel iets kleiner. Jullie jongste is ook lang dus?
dan is twan denk ik net zo lang als L.
  maandag 27 februari 2012 @ 09:41:12 #149
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_108453405
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:15 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik werk momenteel in een complex aanleunwoningen. daar wonen mensen zelfstandig, maar alshet minder gaat, kunnen ze zorg aanvragen. dat kan varieren van hulp bij medicatie tot controle's en ondersteuning bij adl en er is ook een huiskamerproject, waarbij bewoners gezamenlijk koffiedrinken, eten en onderbegeleiding activiteiten doen.
zou zoiets niets voor jouw moeder zijn? toch tot op zekere hoogte haar zelfstandigheid houden, maar begeleiding waar nodig.
Ja, dat zou perfect zijn. En er is ook inderdaad een zo'n complex hier. Met een wachttijd van *tromgeroffel* 7 jaar.
pi_108453412
Goedemorgen!

2 maart mag ik bij een huisje komen kijken!!!!!
pi_108453471
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:41 schreef Ticootje het volgende:
Goedemorgen!

^O^

Mogguh :W
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_108453473
7 jaar!? En wat moeten mensen dan in de tussentijd?

Wat goed Ticootje!
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 27 februari 2012 @ 09:44:20 #153
37150 livelink
pi_108453475
Fijn, Tico!

7 jaar wachttijd. Dan moet je je zelf dus inschrijven op het moment dat er nog niks aan de hand is 8)7
Ik dacht dat we dat systeem achter ons hadden gelaten met de indicaties. Ik benijd je helemaal niks, Gao. Dit is sowieso al zo'n moeilijke situatie en al helemaal als je bent geemigreerd.
  maandag 27 februari 2012 @ 09:44:49 #154
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_108453479
Dat is geweldig Ticootje! ^O^

Wat een gedoe is het zeg, Gao, van minder zou je buikpijn krijgen. Je wilt het graag in orde krijgen voor je weer teruggaat, maar het wordt je niet gemakkelijk gemaakt. Sterkte! :*
pi_108453501
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:41 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ja, dat zou perfect zijn. En er is ook inderdaad een zo'n complex hier. Met een wachttijd van *tromgeroffel* 7 jaar.
Dan verpleging aan huis ofzo?

Of urgentie?
pi_108453504
quote:
Goedemorgen!

*O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 27 februari 2012 @ 10:24:49 #157
35189 Troel
scherp en bot
pi_108454487
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:44 schreef livelink het volgende:
Fijn, Tico!

7 jaar wachttijd. Dan moet je je zelf dus inschrijven op het moment dat er nog niks aan de hand is 8)7
Ik dacht dat we dat systeem achter ons hadden gelaten met de indicaties. Ik benijd je helemaal niks, Gao. Dit is sowieso al zo'n moeilijke situatie en al helemaal als je bent geemigreerd.
Daarom was ik heel blij dat ik mijn inschrijving in Haaksbergen nog had van het moment dat ik 18 werd en het nooit opgezegd had onder het motto "ooit gaan we een keertje terug". In Ijsselstein zou ik nog steeds richting de 5 jaar moeten wachten, terwijl ik hier al meer dan een jaar een huisje heb (tja, maximale aantal punten, dus dan ben je eindelijk een keer aan de beurt).

Overigens doe ik heel vaak boodschappen bij de ALDI, maar vooral omdat ik sommige producten daar ook echt gewoon lekkerder vind :@ De ijsthee van de ALDI in perziksmaak is mijn favoriet. De melk, karnemelk en het brood krijg je elders gewoon niet goedkoper zonder speciale aanbiedingen. En tuurlijk is het brood dan op dinsdag bij de PLUS goedkoper omdat je er 3 halen, 2 betalen hebt en je dus maar 2 euro kwijt bent voor 3 broden in plaats van 3 euro bij de ALDI, maar ik denk dat je niet echt per product moet gaan kijken, maar naar je hele kar met weekendboodschappen, of je moet daadwerkelijk de tijd hebben om met de fiets alle winkels langs te gaan :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_108454786
quote:
Goedemorgen!

*O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 27 februari 2012 @ 10:36:54 #159
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108454800
quote:
Goedemorgen!

Jay! *O*
  maandag 27 februari 2012 @ 10:37:32 #160
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108454816
Lekker snel Tico! ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2012 @ 10:40:02 #161
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_108454881
Wat goed Tico!! *O*

Goa hier is ook zo'n lange wachttijd. Maar..... Inschrijven mág nog niet want mijn oma is er te goed voor :{ Nu gaat het prima met thuiszorg en wijkverpleging, daar niet van, maar vast inschrijven omdat je weet dat het binnenkort nodig gaat zijn is dus (hier) onmogelijk :{ En wat je dan moet doen als het moment daar is dat ze er wél aan toe is en de wachtlijst uiteraard niet is opgelost... Tja, geen idee. Frustrerend is het wel. Dubbel lastig voor jou omdat je ook nog zo'n afstand te overbruggen hebt :*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 27 februari 2012 @ 11:05:44 #162
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_108455691
Wat een stom systeem Gaoxing.
Heb jij trouwens broers of zussen?
  maandag 27 februari 2012 @ 11:13:03 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108455898
Tico, wat lekker vlot zeg! *O*

Gao... Lekker dan. :*
  maandag 27 februari 2012 @ 11:13:28 #164
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_108455911
Fijn Tico, hopelijk is het wat en kun je snel verhuizen!
pi_108456295
Het is tijdelijke huur, maar minimaal 3 maanden... Over 3 maanden zie ik wel verder zeg maar.
pi_108456657
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:52 schreef Gaoxing het volgende:

Wat voor hondje is het en kan hij/zij samen met een poes?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  maandag 27 februari 2012 @ 11:40:02 #167
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_108456754
Lekker Tico, dat is al snel!!!

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:44 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat een gedoe is het zeg, Gao, van minder zou je buikpijn krijgen. Je wilt het graag in orde krijgen voor je weer teruggaat, maar het wordt je niet gemakkelijk gemaakt. Sterkte! :*
Ik heb inderdaad buik- en hoofdpijn vandaag ;) En nee, geen broers of zussen. Helemaal geen familie, eigenlijk. En hier hetzelfde hoor Saffier. Van m'n vader verwacht ik dat hij tussen nu en twee jaar niet meer kan lopen door heupproblemen, maar ze hebben 'm verteld dat hij over een jaar of wat maar terug moet komen.

Maar we hebben net een gesprek gehad, en dat ging lekker. Met ook aan het eind de vraag "ben jij er gerust op als ze weer thuis komt?". Nee dus. Er komt een stukje praktische hulp, praktische begeleiding, daginvulling, psychiatrische hulp, en iemand die dat allemaal coördineert. Maar dan is er nog steeds een stuk dag over waarin ze van alles kan uitspoken. Aan de andere kant ben ik er nu ook wel zo klaar mee, dat ik behoorlijk wat kan loslaten, denk ik. Vast oefenen voor als de kinderen 18 zijn ;)
  maandag 27 februari 2012 @ 11:40:47 #168
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_108456785
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:36 schreef geppie het volgende:
Wat voor hondje is het en kan hij/zij samen met een poes?
Een Cavalier King Charles. En ik denk dat ze ook voor poezen bang is, eigenlijk. We kwamen er net een tegen op ons rondje, en daar liep ze met een bocht omheen.
pi_108456922
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:40 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Een Cavalier King Charles. En ik denk dat ze ook voor poezen bang is, eigenlijk. We kwamen er net een tegen op ons rondje, en daar liep ze met een bocht omheen
Oh dat is niet handig! Wij hebben namelijk wel een hele dominante poes :{ leek me wel leuk een logeetje. Succes met je zoektocht.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_108457199
Ik heb ook een dominante poes...
pi_108457307
ik heb hier 3 katten rondlopen, waaronder een hondenhater die heel goed het spelletje "hondje trieteren" doorheeft. dus hier ken het ook niet, al zou ik dolgraag een hondje willen ;(
  maandag 27 februari 2012 @ 12:22:52 #172
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_108458273
Hou je in Tico :D

Lief hoor geppie, maar nee, het is ook zo'n klein hondje dat ik vrees dat ze het zou afleggen tegen een dominante poes. Ik rommel rustig door, het zal allemaal wel goedkomen ;)
  maandag 27 februari 2012 @ 12:26:17 #173
114177 Diaan73
pi_108458391
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:14 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

de broekmaat? Beenlengte lijkt me best belangrijk bij een fiets :D
Nu snap ik het inderdaad!! Nou ja, toch maar eens passen en meten.

Ticootje *O* *O*

lady, welke maat fiets heeft L dan?
Make love, not war ☮
  maandag 27 februari 2012 @ 12:27:16 #174
114177 Diaan73
pi_108458430
quote:

[..]

jeetje -O-

Bij ons ook geen plek voor hondje, we hebben 2 katten. Daar wordt die hond niet vrolijker van.
Make love, not war ☮
  maandag 27 februari 2012 @ 12:38:30 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108458791
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:22 schreef Gaoxing het volgende:
Hou je in Tico :D

Lief hoor geppie, maar nee, het is ook zo'n klein hondje dat ik vrees dat ze het zou afleggen tegen een dominante poes. Ik rommel rustig door, het zal allemaal wel goedkomen ;)
Je kan het ook nog in F&F proberen, daar zit echt een bak enorm behulpzame mensen die heel goed meedenken. :Y
pi_108459024
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:38 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Je kan het ook nog in F&F proberen, daar zit echt een bak enorm behulpzame mensen die heel goed meedenken. :Y
Als meer in F&F postende user kan ik dat beamen :Y
The way you rock'n'roll
  Jubileum moderator maandag 27 februari 2012 @ 12:46:29 #177
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_108459029
Tico wat geweldig! *O*

Gao wat een toestand... je zou toch zeggen dat zorg in Nederland beter geregeld is :{

BE en anderen, ik heb Greys volledig gezien, alle seizoenen Private Practise bekeken en nu? Wat is nog meer de moeite waard? Spooks heb ik al klaar liggen maar ik wil ook iets luchtigs.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_108459053
Desperate Housewives?
The way you rock'n'roll
pi_108459094
Vampire diaries...
  maandag 27 februari 2012 @ 12:48:31 #180
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108459109
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:46 schreef Lois het volgende:
Tico wat geweldig! *O*

Gao wat een toestand... je zou toch zeggen dat zorg in Nederland beter geregeld is :{

BE en anderen, ik heb Greys volledig gezien, alle seizoenen Private Practise bekeken en nu? Wat is nog meer de moeite waard? Spooks heb ik al klaar liggen maar ik wil ook iets luchtigs.
Ik ben idd Desperate Housewives gaan kijken. Werd ik wel iets sneller flauw van als ik er te vaak achter elkaar naar keek, maar op zich prima vermaak. :Y
Ik ben nu geloof ik bezig met de laatste episode van seizoen 3 ofzo. Gaat ook een stuk minder snel.

(Hmmm, moet nog even wat gaan dwnldn maar voor mijn turkije-tripje. Heb ik wat te doen in het vliegtuig. ;) )
pi_108459150
Nip/Tuck is ook leuk.
  Jubileum moderator maandag 27 februari 2012 @ 12:50:34 #182
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_108459187
Super *O* bedankt voor de suggesties, ik kan weer even voort.
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 27 februari 2012 @ 12:50:41 #183
114177 Diaan73
pi_108459191
True Blood is mijn nieuwe verslaving... vind ik een erg leuke serie. :Y
Make love, not war ☮
  maandag 27 februari 2012 @ 12:53:08 #184
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_108459291
quote:
Tico wat geweldig! *O*

De zorg is natuurlijk ook geweldig geregeld. Maar ze is gewoon een heel moeilijk geval ik vertel hier natuurlijk ook niet alles ;)

Wij vonden de Mentalist erg goed, trouwens )+ Wel thrillerig, maar met een kwinkslag, meestal.
pi_108459371
Ik vond Studio 60 on the sunset strip ook erg goed maar daar is helaas maar 1 seizoen van en is al wat ouder. Ik heb zelf de dvd box dus geen idee of hij nog online te vinden.

Modern Family, Weeds, Californication, Entourage, 30 Rock, How I met your Mother.
Deze lopen allemaal nog steeds en vallen in het comedy genre.

Ken je Cold Feet al? Is al wat ouder maar Brits, grappig en steengoed :Y
The way you rock'n'roll
  Jubileum moderator maandag 27 februari 2012 @ 12:55:46 #186
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_108459389
Ah oke, dan klopt mijn aanname inderdaad niet Gao :o
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 27 februari 2012 @ 12:56:20 #187
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_108459412
Flashforward is ook wel leuk! (of is het fast forward?) Wij zijn nu bij ep.4 en ziet er goed uit. Geen idee of er meerdere seizoenen van zijn en hoeveel episodes er zijn trouwens.. ;)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_108459415
Oh en new girl <3, die vind ik ook enorm leuk.
  Jubileum moderator maandag 27 februari 2012 @ 12:57:13 #189
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_108459451
Ik ben een sucker voor ziekenhuisseries O+ maar Cold Feet klinkt ook interresant zo :y ik ga eens even kijken wat ik kan downloaden eh aanschaffen.
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator maandag 27 februari 2012 @ 12:57:53 #190
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_108459466
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:56 schreef Ticootje het volgende:
Oh en new girl <3, die vind ik ook enorm leuk.
Ja die vind ik ook heel erg leuk, zelfs die serie met die baby die erachteraan komt is best grappig.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_108459495
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:57 schreef Lois het volgende:
Ik ben een sucker voor ziekenhuisseries O+ maar Cold Feet klinkt ook interresant zo :y ik ga eens even kijken wat ik kan downloaden eh aanschaffen.
Het is een Britse Friends zeg maar. Langere afleveringen en meer diepgang wel.

Als je hem niet online kan vinden mag je anders wel mijn collectie lenen :Y
The way you rock'n'roll
  maandag 27 februari 2012 @ 12:59:45 #192
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108459538
cold feet is inderdaad heel goed! O+
in de haak.
  Moderator maandag 27 februari 2012 @ 13:00:45 #193
5428 crew  miss_sly
pi_108459571
The guardian vind ik ook leuk, en the mentaliteit ook. Zelfde hoofdrolspeler. House natuurlijk, als ziekenhuisserie maar die heb je vast al gezien.

Cold feet zal ik hier eens op de lijst zetten!
pi_108459673
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:00 schreef miss_sly het volgende:
The guardian vind ik ook leuk, en the mentaliteit ook. Zelfde hoofdrolspeler. House natuurlijk, als ziekenhuisserie maar die heb je vast al gezien.

Cold feet zal ik hier eens op de lijst zetten!
zet je autocorrect ns uit :D

cold feet is leuk O+
pi_108459698
The Guardian is al vrij oud en nooit goed afgerond helaas -O- Maar idd Simon Baker O+
The way you rock'n'roll
  Moderator maandag 27 februari 2012 @ 13:05:11 #196
5428 crew  miss_sly
pi_108459700
Ben ik te lui voor :+ geen idee waar die zit en bovendien verbetert hij ook wel eens wel goed.
  Moderator maandag 27 februari 2012 @ 13:06:34 #197
5428 crew  miss_sly
pi_108459742
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
The Guardian is al vrij oud en nooit goed afgerond helaas -O- Maar idd Simon Baker O+
Hij wordt nu op Net5 uitgezonden 's avonds laat en dat kijken we nu. Geen idee nog van een eventuele afronding. Wat jammer zeg.

ET wa is fast forward voor serie?
Flash forward is die serie waarin iedereen een black put krijgt, bedoel je die? Die hebben wij ook gekeken, maar daar bleek geen tweede seizoen van, terwijl hij na seizoen 1nog echt niet afgelopen was. Heul vervelend!
pi_108459784
ik vond Wire in the Blood ook een goeie serie trouwens O+
je moet wel van een beetje excentrieke/tooweirdtobereal hoofdrolspelers houden. :+
  maandag 27 februari 2012 @ 13:08:04 #199
37150 livelink
pi_108459791
Oh boy, ik realiseer me dat Cold Feet echt de laatste serie is die wij nog trouw gevolgd hebben. Sporadisch pak ik een aflevering van Grey's Anatomy mee en J. volgt House graag, maar echt een serie samen helemaal zien en volgen is er al jaren niet meer bij. Toch mis ik dat ook wel, dat samen klaar gaan zitten voor een serie.
  maandag 27 februari 2012 @ 13:09:42 #200
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_108459842
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:08 schreef livelink het volgende:
Oh boy, ik realiseer me dat Cold Feet echt de laatste serie is die wij nog trouw gevolgd hebben. Sporadisch pak ik een aflevering van Grey's Anatomy mee en J. volgt House graag, maar echt een serie samen helemaal zien en volgen is er al jaren niet meer bij. Toch mis ik dat ook wel, dat samen klaar gaan zitten voor een serie.
Ik mis dat ook. We volgen nu ook niks echt samen. Ja, wie is de mol trouwens.
pi_108459847
En Call the Midwife natuurlijk O+
  maandag 27 februari 2012 @ 13:10:38 #202
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108459875
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:08 schreef livelink het volgende:
Ja idd. :Y Wij hebben een tijd samen House gekeken, opgenomen en dan de volgende avond geloof ik. Echt leuk! Dat schiet er vaak bij in tegenwoordig.
pi_108459881
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:07 schreef mignonne het volgende:
ik vond Wire in the Blood ook een goeie serie trouwens O+
je moet wel van een beetje excentrieke/tooweirdtobereal hoofdrolspelers houden. :+
die is leuk :Y

maar de boeken zijn nog veel gaver. idem met true blood en a game of thrones (is onderdeel van a song of ice and fire). lees eens een boek!
  maandag 27 februari 2012 @ 13:11:05 #204
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_108459884
[klb] ik weet niet hoe de tekenfilmserie heet,maar het is nu op NickJr en het is echt stom. Het gaat over een donker gezin. En dat ze bruin zijn is niet storend, maar gewoon de gesprekken en de hele serie is echt stom :') Over kleine Bill ofzo[/klb]
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 13:11:25 #205
7074 moussy
kuttekop
pi_108459908
Wij kijken homeland, samen. Gister dus niet, want ik lag kotsend in bed en hij was het vergeten :')
pi_108459914
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:11 schreef amaranta het volgende:
[klb] ik weet niet hoe de tekenfilmserie heet,maar het is nu op NickJr en het is echt stom. Het gaat om een donker gezin. En dat ze bruin is niet storend, maar gewoon de gesprekken en de hele serie is echt stom :') Over kleine Bill ofzo[/klb]
Dat heet ook Kleine Bill.
Is van Bill Cosby!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 27 februari 2012 @ 13:12:33 #207
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_108459962
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:11 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Dat heet ook Kleine Bill.
Is van Bill Cosby!!
oh oke.
Nou ja, gelukkig nog maar 2 dagen aanzien. Dan is NickJr niet meer zender van de maand :')
  maandag 27 februari 2012 @ 13:12:57 #208
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_108459987
Wij kijken Criminal Minds op het moment, serie voor serie, maar die is nog wel eens vrij heftig. En ik loop inmiddels de 2,5 seizoenen die hub heeft gekeken achter. Volgens mij moet ik mezelf een maandje opsluiten straks ;) Oh en uhm.... dat uiterst onhandige meisje wat secretaresse wordt bij een hip blad. Ik kom er vast straks wel op.... Dat was een prettige combi van soap en grappig.

edit: Ugly Betty was 't.
  maandag 27 februari 2012 @ 13:14:02 #209
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_108460031
De eerste 2/3 seizoenen keek O+ samen met mij naar desperate housewives, maar helaas is hij afgehaakt. En ik geloof dat hij een paar keer Gooische Vrouwen mee heeft gekeken.
Maar ik merk dat hij de laatste tijd sowieso niet meer van de series is.
  Moderator maandag 27 februari 2012 @ 13:15:04 #210
5428 crew  miss_sly
pi_108460075
Ugly Betty?

Criminal Minds is mjn favoriete serie!
  maandag 27 februari 2012 @ 13:15:28 #211
114177 Diaan73
pi_108460086
Wij volgen Homeland nog samen en Wie is de Mol. Grey's en Private Practice neem ik altijd op en kijk ik als ik alleen ben.

We kijken wel samen naar True Blood. Binnenkort willen we beginnen met Dexter. Maar die dvd is steeds verhuurd als we in de videotheek zijn.
Make love, not war ☮
  maandag 27 februari 2012 @ 13:17:59 #212
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_108460182
Castle is ook nog wel luchtig.
  Jubileum moderator maandag 27 februari 2012 @ 13:25:55 #213
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_108460439
Eigenlijk zouden ze ER mogen herhalen (de ziekenhuisserie) dat is echt mijn alltime favoriete serie. En The Practise O+
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 27 februari 2012 @ 13:28:06 #214
35189 Troel
scherp en bot
pi_108460498
Vanaf 1 maart is er ook weer een nieuwe serie met een arts geloof ik.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 13:44:28 #215
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108461127
quote:

[..]

bij ons is plek zat. leegstand zelfs.
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 13:49:04 #216
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108461298
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:26 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

lady, welke maat fiets heeft L dan?
26"
  maandag 27 februari 2012 @ 13:53:36 #217
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108461495
quote:
Tico wat geweldig! *O*

True Blood natuurlijk! :9 alhoewel, met je hart en alles....
GLee? Of is dat té luchtig? Ik kreeg er de zenuwen van.
  maandag 27 februari 2012 @ 13:55:22 #218
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_108461582
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Hij wordt nu op Net5 uitgezonden 's avonds laat en dat kijken we nu. Geen idee nog van een eventuele afronding. Wat jammer zeg.

ET wa is fast forward voor serie?
Flash forward is die serie waarin iedereen een black put krijgt, bedoel je die? Die hebben wij ook gekeken, maar daar bleek geen tweede seizoen van, terwijl hij na seizoen 1nog echt niet afgelopen was. Heul vervelend!
Met die BlackOut idd :) Dat ze allemaal een paar minuten naar de toekomst hebben gekeken..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 27 februari 2012 @ 13:57:59 #219
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108461682
Wij hebben Dexter samen gekeken, breaking bad geprobeerd, maar ik kreeg kotsneigingen van dat kuchje van die man. En het feit dat ie steeds dieper in de shit raakte. Ik kijk voor mijn ontspanning hoor! Six feet under, walking dead en nu zijn we bezig met spooks
  Jubileum moderator maandag 27 februari 2012 @ 14:03:24 #220
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_108461904
Ik heb werkelijk nog nooit zoveel tv gekeken als de afgelopen maanden :o te weinig concentratie voor lezen vaak, dus dan zo'n serie. Ik lig urenlang plat dus dan is het heerlijk, tv kijken.
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 27 februari 2012 @ 14:03:30 #221
114177 Diaan73
pi_108461913
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:49 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

26"
Hmm dan moet ik toch maar even 26" overwegen... gek die fiets in de winkel was echt wel aan de grote kant... ik ga morgen maar eens framehoogte vergelijken met de lengte van Twans benen.
Make love, not war ☮
pi_108461961
Ja daar was idd maar 1 seizoen van...zo irritant. Want was wel een goede serie.
R kijkt.om die reden geen series meer...alles wat ie leuk vind stopt er na 1 of 2 seizoenen mee. (over flash forward ging dat nog ;))

Criminal minds is ook altijd leuk idd!
Tegenwoordig.volg k ook Without a trace.
En verder idd greys, private practice, glee, modern family, raising.hope. New girl vond ik ook wel geinig.

Donderdag begint the gifted man op net 5. Denk dat k die ook maar opneem.
pi_108462088
enige wat ik nog trouw volg op tv is law and order, special victims unit
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 14:11:03 #224
7074 moussy
kuttekop
pi_108462229
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:03 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Hmm dan moet ik toch maar even 26" overwegen... gek die fiets in de winkel was echt wel aan de grote kant... ik ga morgen maar eens framehoogte vergelijken met de lengte van Twans benen.
Wacht ff hoor, het ligt vaak ook aan het frame op welke maat je uitkomt!

René fiets op een damesfiet, maten geen idee, ze fietste er zo op weg ;)
  Jubileum moderator maandag 27 februari 2012 @ 14:13:15 #225
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_108462319
Iris (8, 1.35m) fietst op 26" model opoefiets. Ik vond het veel te groot, volgens fietsenmaker precies goed.
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 14:15:15 #226
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108462396
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:03 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

ligt denk ik ook een beetje aan het soort fiets.
L. heeft een mountainbike, daar zit de stang wat lager. dat is wel prettig want hij is wat houterig en stapt moeilijk op zijn fiets. en bij het van het zadel glijden gaatie niet jodelen :+
  maandag 27 februari 2012 @ 14:15:48 #227
37150 livelink
pi_108462415
Misschien speelt de stang bij jongensfietsen ook een rol. Als je een beetje onhandig bent als jongen met op- en afstappen is het wel zo prettig als je met je voet bij de grond kunt.
Hoewel ik steeds vaker zie dat jongensfietsen ook geen echte hoge stang meer hebben.
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 14:16:48 #228
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108462449
en je ziet tegenwoordig veel jongens op een opoefiets. schijnt hip te zijn, maar L. is er niet voor te porren :N
  maandag 27 februari 2012 @ 14:17:33 #229
37150 livelink
pi_108462482
Als ik een jongen was, zou ik voor een damesfiets gaan hoor. Dat gezwaai met dat been lijkt me helemaal niks.
  maandag 27 februari 2012 @ 14:25:57 #230
114177 Diaan73
pi_108462807
Twan wil helaas ook geen omafiets. -O-

Hij wil deze:

Framehoogte is 44 cm bij 26"
Framehoogte is 37 cm bij 24"
Make love, not war ☮
  maandag 27 februari 2012 @ 14:29:12 #231
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108462918
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:25 schreef Diaan73 het volgende:
Twan wil helaas ook geen omafiets. -O-

Hij wil deze:

[ afbeelding ]

Framehoogte is 44 cm bij 26"
Framehoogte is 37 cm bij 24"
Terecht, is ook een heeeeeeeele toffe fiets! :Y :D
Daar hebben wij die van Sasha ook vandaan.

Hebben ze voor die grote ook van die bagagerekjes voorop?
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 14:32:17 #232
7074 moussy
kuttekop
pi_108463018
en anders koop je toch een los rekje voor dr op?
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 14:36:19 #233
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108463172
wou ik net zeggen, die dingen zij overal los te koop :Y
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 14:37:08 #234
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108463202
wie schop mij aan het werk?
ik moet hoognodig wat gaan doen maar ik ben zo brak als wat :@
  maandag 27 februari 2012 @ 14:39:59 #235
114177 Diaan73
pi_108463296
quote:
6s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:29 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Terecht, is ook een heeeeeeeele toffe fiets! :Y :D
Daar hebben wij die van Sasha ook vandaan.

Hebben ze voor die grote ook van die bagagerekjes voorop?
hij is erg tof inderdaad. Lennon heeft ook dezelfde fiets in 12" (volgens mij).

Yeps... dat rek koop ik er ook bij :Y en een km-teller want dat wil hij ook graag.
Make love, not war ☮
  maandag 27 februari 2012 @ 14:40:48 #236
114177 Diaan73
pi_108463317
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:37 schreef lady-wrb het volgende:
Schop, schop!
Make love, not war ☮
  maandag 27 februari 2012 @ 14:41:03 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108463327
Wij kijken Lie to me samen, een van de weinige series die we allebei leuk vinden; ik ben van de crime (en House), en N vindt het allemaal niets, behalve als het true crime is.
Lie to me vindt hij weer wel leuk vanwege het NLP-gehalte.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108463343
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:37 schreef lady-wrb het volgende:
Ik zit al de hele ochtend tegen een enorme berg strijk aan te kijken.
  maandag 27 februari 2012 @ 14:44:42 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108463439
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:39 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

hij is erg tof inderdaad. Lennon heeft ook dezelfde fiets in 12" (volgens mij).

Yeps... dat rek koop ik er ook bij :Y en een km-teller want dat wil hij ook graag.

:Y Sasha heeft de blauwe 12 inch nu. :Y
  maandag 27 februari 2012 @ 14:46:43 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108463505
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:41 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ik zit al de hele ochtend tegen een enorme berg strijk aan te kijken.
Als je dat nou aan je stagiaire had kunnen overlaten....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108463760
Is het al eind van de dag???
Straks ook nog sporten, en ik heb een doel, dat ik elke keer mn record verbeter... Nu heb ik vorige week 35 km in 1 uur en 22 sec gefietst... Ik gok dat ik straks dood ga op de fiets, om dat nog te verbeteren... Zucht.
  maandag 27 februari 2012 @ 15:00:38 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108463971
Oef Tico! Ik vind het wel knap van je hoor! :Y

Ik wil ook naar huis! Ik zag online dat onze nieuwe lamp afgeleverd is en ik wil hem NU ophangen. :Y :') (Ik ben wel blij, ik wist niet zeker of UPS ook aan burenleveringen doet. Maar blijkbaar wel dus! *O* )

En ik heb de levering van Sasha's fiets gewijzigd zodat hij bij mijn ouders afgeleverd wordt morgen. Kan mijn vader hem in elkaar zetten. Mooie verrassing voor als hij daar woensdag uit school heen gaat! *O*
Ga ik straks nog even stoere rode stuur streamers erbij kopen:

En nu moet ik nog op zoek naar een helm. :Y
  maandag 27 februari 2012 @ 15:02:18 #243
114177 Diaan73
pi_108464038
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:00 schreef Brighteyes het volgende:
Oef Tico! Ik vind het wel knap van je hoor! :Y

Ik wil ook naar huis! Ik zag online dat onze nieuwe lamp afgeleverd is en ik wil hem NU ophangen. :Y :') (Ik ben wel blij, ik wist niet zeker of UPS ook aan burenleveringen doet. Maar blijkbaar wel dus! *O* )

En ik heb de levering van Sasha's fiets gewijzigd zodat hij bij mijn ouders afgeleverd wordt morgen. Kan mijn vader hem in elkaar zetten. Mooie verrassing voor als hij daar woensdag uit school heen gaat! *O*
Ga ik straks nog even stoere rode stuur streamers erbij kopen: [ afbeelding ]

En nu moet ik nog op zoek naar een helm. :Y
Aan deze rode zitten lieveheersbeestjes. Vind ik zelf niet zo stoer voor een jongetje. :@ Ze hebben ze bij Halfords ook in andere kleuren. Lennon mag ze niet van Peace omdat Peace ze niet mooi vindt. -O-
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 15:08:12 #244
7074 moussy
kuttekop
pi_108464223
dat moet dat kind toch leuk vinden?! wat een onzin :@
  maandag 27 februari 2012 @ 15:09:49 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108464285
Ik vind de heersbeestjes ook niet zo leuk, maar dat is met een schaartje zo gepiept. ;) :Y Sasha heeft ze nu ook aan zijn fietsje zitten en vind het geweldig. :Y Ze zijn al aardig uitgedund door zijn gefrunnik. ;) :D De versie zonder heersbeestjes trouwens, iets met geel en groen geloof ik. ;)

Nu moet ik alleen nog een helm en dat vind ik zo lastig dat ik er al tijden over twijfel en nog steeds niks heb dus. :')

[ Bericht 12% gewijzigd door BE op 27-02-2012 15:17:09 ]
  maandag 27 februari 2012 @ 15:12:28 #246
35189 Troel
scherp en bot
pi_108464406
Ik hoorde pas dat een helm vooral effect had bij kinderen vanaf een jaar of 8. Weet niet meer het hoe of waarom overigens :X
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_108464498
Knap van je tico! Discipline!
Reminds me dat ik mijn Bedrijfsfitness Abo nog op moet gaan zeggen. Ik ben er klaar mee met de sportschool.
  maandag 27 februari 2012 @ 15:20:21 #248
267164 ik80lll
leer mij het zelf te doen
pi_108464685
Ja maar als je die helm op gaat zetten als ze 8 willen ze niet meer.
Gewoon zoals in DL doen, verplicht tot X jaar. Lijkt mij een beter plan. Maar goed ik heb het niet voor het zeggen (gelukkig)
pi_108464706
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:15 schreef Estrys het volgende:
Knap van je tico! Discipline!
Reminds me dat ik mijn Bedrijfsfitness Abo nog op moet gaan zeggen. Ik ben er klaar mee met de sportschool.
Ben blij dat ik je zo motiveer :D.
  maandag 27 februari 2012 @ 15:28:29 #250
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108464989
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:12 schreef Troel het volgende:
Ik hoorde pas dat een helm vooral effect had bij kinderen vanaf een jaar of 8. Weet niet meer het hoe of waarom overigens :X
omdat ze dan van hoger vallen? :+
in de haak.
  maandag 27 februari 2012 @ 15:30:46 #251
114177 Diaan73
pi_108465053
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:08 schreef moussy het volgende:
dat moet dat kind toch leuk vinden?! wat een onzin :@
Dat is waar :Y Ik weet niet of Lennon het leuk vindt trouwens.

Ow ja, eraf knippen kan natuurlijk. :D Helemaal niet aan gedacht.
Make love, not war ☮
  maandag 27 februari 2012 @ 15:33:17 #252
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108465160
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:28 schreef trui het volgende:

[..]

omdat ze dan van hoger vallen? :+
Als dat het excuus is dan zou je je afvragen waarom ze bij kinderen in fietsstoeltjes het gebruik van een helm niet veel meer promoten... die vallen pas van hoog.

Maar het stond idd weer eens ter discussie:
http://www.spitsnieuws.nl(...)shelm-heeft-geen-nut

Als je de oenigheid van de opmerkingen van de Fietsersbond leest, dan zou je bijna denken dat ze prof. dr. Tulleken als adviseur in deze kwestie hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108465317
het gaat al mis bij de eerste alinea :o
quote:
De Fietsersbond is fel tegen het dragen van een fietshelm. Het dragen van zo’n helm zou juist averechts werken. ''Een fietshelm is ontworpen om te beschermen tegen een val van een stilstaande fiets. Dat is zo'n 20 kilometer per uur. Bij een botsing met een auto bij 40 kilometer per uur slaan hersenen hard tegen de binnenkant van de schedel'', aldus Theo Zeegers van de bond in De Telegraaf.
sinds wanneer is stilstaand 20 km/uur dan?

disclaimer; ik snap heus wel wat ze bedoelen, maar zeg het dan niet zo dom!
  maandag 27 februari 2012 @ 15:38:49 #254
114177 Diaan73
pi_108465375
Twan heeft nooit een helm gehad. Ik had er nog niet over nagedacht voor Lennon... nu toch maar eens doen.
Make love, not war ☮
  maandag 27 februari 2012 @ 15:39:51 #255
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_108465413
Ik vind er wel iets voor te zeggen hoor, een fietshelm. Het is toch wel een kwetsbaar deel van je lijf, je hoofd.... Jammer dat er idd geen regelgeving voor is. In onze omgeving ben je toch nog steeds uitzondering als het om het dragen van fietshelmen gaat....
  maandag 27 februari 2012 @ 15:40:10 #256
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_108465427
Diaan, die fiets is cool zeg!! Krijg je m van prijskiller.nl gemonteerd thuis?
  maandag 27 februari 2012 @ 15:40:40 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108465451
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:37 schreef simmu het volgende:
het gaat al mis bij de eerste alinea :o

[..]

sinds wanneer is stilstaand 20 km/uur dan?

disclaimer; ik snap heus wel wat ze bedoelen, maar zeg het dan niet zo dom!
Ze doen net alsof er alleen maar aanrijdingen met andere voertuigen plaatsvinden, en dat die andere voertuigen ook nog eens een snelheid van 40 km pu hebben.

Ik vermoed dat er verhoudingsgewijs weinig aanrijdingen met die snelheid plaatsvinden, maar dat er vrijwel altijd al geremd is/wordt voor het raak is, en als het om kinderen gaat dan zijn er natuurlijk nogal wat gevallen van vanzelf gevallen.... en dat gaat sowieso niet met 20 km pu.

Dat is nogal een snelheid trouwens, zeker als je die in het verkeer gewoon vast wilt houden, dat lukt je niet op je 20" fietsje.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108465752
nja, ik denk dat ze bedoelen dat als het kind (of jijzelf) stilstaat, het vallen zelf dan nog altijd met 20 km/uur gaat. tel daar dan snelheid bij op (proper met richtingen dan he :P ) van jezelf + waar je mee botst en dan zit je echt heel snel aan achtelijk harde klappen.

ga maar na hoe hard een kopstaartje in de auto al gaat
  maandag 27 februari 2012 @ 15:48:52 #259
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_108465759
diaan, begreep ik nu goed dat Twan een 24 inch fiets krijgt? dat lijkt me ook wel klein, Cato heeft die maat ook net gekregen. (is nog aan de grote kant voor haar, maar allez), en Willem is alweer zowat toe aan een maatje groter.
in de haak.
  maandag 27 februari 2012 @ 15:49:55 #260
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_108465790
We willen voor M en T een fiets geven voor de derde verjaardag. Met welke inchmaat zijn jullie gestart? En hoe meet je dat eigenlijk? *n00b is*
  maandag 27 februari 2012 @ 15:49:57 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108465792
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:48 schreef simmu het volgende:
nja, ik denk dat ze bedoelen dat als het kind (of jijzelf) stilstaat, het vallen zelf dan nog altijd met 20 km/uur gaat. tel daar dan snelheid bij op (proper met richtingen dan he :P ) van jezelf + waar je mee botst en dan zit je echt heel snel aan achtelijk harde klappen.

ga maar na hoe hard een kopstaartje in de auto al gaat
Ja dat begreep ik, maar toch staan die hele kleintjes die net zelf fietsen al bijna stil voor ze vallen, dus of de valsnelheid nou 20 km pu is maakt dan niet zoveel uit.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_108465882
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:49 schreef mikoxx het volgende:
We willen voor M en T een fiets geven voor de derde verjaardag. Met welke inchmaat zijn jullie gestart? En hoe meet je dat eigenlijk? *n00b is*
12 inch
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 27 februari 2012 @ 15:53:13 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108465912
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:40 schreef mikoxx het volgende:
Nee, je moet iig zelf de trappers er nog op zetten. De rest zit wel grotendeels in elkaar geloof ik. Ik weet het niet eens meer! :o Ik zal het aan mijn vader vragen van de week ok? ;)

Sasha is ook met een 12 inch gestart. :Y

Ik vind dat helmengebeuren een beetje hypocriet van mezelf. Waarom nu hij zelf gaat fietsen wel en bij mij achterop nooit.
En dan vind ik de goedkope te goedkoop en ben bang dat ze niet goed genoeg zijn, maar de dure vind ik vaak net even te duur voor de tijd van de maand dat ik eraan denk. :o :@
  maandag 27 februari 2012 @ 15:57:00 #264
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_108466055
Vicky, Be, dan voor de inchmaten. Ik ga geloof ik maar ns ff een keertje 'fietsen passen' ;). Be, alleen de trappers eraan zetten moet lukken lijkt me. Vind m wel supergaaf, ik ga ns ff snuffelen.

Voor wbt je helmverhaal en prijstechnisch enzo... ik ben dan wel weer gevoelig voor 'veiligheid' en uitspraken als 'je vergeeft t jezelf nooit als ...' enzo... :@
  maandag 27 februari 2012 @ 16:02:28 #265
114177 Diaan73
pi_108466283
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:40 schreef mikoxx het volgende:
nee, niet helemaal maar wel grotendeels. En volgens de geschreven ervaringen op die site is het niet heel veel werk.. De fiets van Lennon was ook binnen een uurtje in elkaar gezet.
Make love, not war ☮
  maandag 27 februari 2012 @ 16:04:17 #266
114177 Diaan73
pi_108466347
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:49 schreef mikoxx het volgende:
Lennon is ook met 12" gestart.

trui, ja wij dachten dat hij 24" moest hebben, omdat wij die maat hebben geprobeerd in de fietswinkel. Ik heb er nu toch wel vraagtekens bij en ga denk ik toch voor de 26". Hij is niet zo'n ster in fietsen trouwens. Vaak ook moeite met opstappen.
Make love, not war ☮
pi_108466510
kutzooi. familielid heeft de uitslag van de reeks onderzoeken gehad. paar jaar terug borstkanker gehad en nu had ze last van hjaar longen. maar tis helemaal foute boel
  maandag 27 februari 2012 @ 16:11:30 #268
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108466636
Een helm als ze zelf leren fietsen is helemaal niet hypocriet! De meeste ongevallen met kinderen zijn met (leren) fietsen en daar krijgen ze ook vaak hersenletsel bij. Gewoon omdat ze niet weten hoe te corrigeren en hun hoofd vaak nog topzwaar.

Ik redeneerde dat ik het mijzelf altijd kwalijk zou nemen als ik te ijdel was voor die helm. En zo tegen een jaar of 6/7 fietsen ze goed genoeg om zonder helm te kunnen.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:14:09 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108466741
Ja, is ook zo hoor dames, je vergeeft het jezelf nooit.
Even afkloppen, hij is nog nooit omgevallen, godzijdank, maar nu zo straks toch mss wat meer in het vekeer (weliswaar met mij erbij) is het toch weer anders dan op de stoep zonder obstakels. :Y
  maandag 27 februari 2012 @ 16:18:10 #270
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108466891
Vooral het feit dat ze kijken naar waar ze níet tegenaan willen botsen en er dus juist naartoe fietsen. Of tegen de stoeprand en niet kunnen corrigeren... Ze moeten trouwens van mij ook een helm op bij skaten en skateboarden. Net als elleboog en kniebeschermers enzo.
  maandag 27 februari 2012 @ 16:54:41 #271
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_108468557
Niet fijn Simmu. Wat is het toch een k*tziekte he...

Ooohh, mijn droomhuis staat op funda O+ Ik word er echt vreselijk hebberig van. Mja... ik weet weer niet waar we wonen over 4 maanden, en de kans dat het Appelscha is, is niet zo heel groot.
pi_108468575
Ik ben zelfs een muts dat ik graag heb dat ze een helm dragen als ze bij mij op de fiets zitten..
  maandag 27 februari 2012 @ 16:57:26 #273
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_108468684
Soneal heeft ook een helm op bij ons op de fiets.
Juist omdat hij dan geen enkele kans heeft om z'n val te breken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 27 februari 2012 @ 16:58:23 #274
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_108468720
In Australie is het verplicht, de kinderen een helm op als ze achterop zitten. En de ouders voorop dus ook...
  maandag 27 februari 2012 @ 17:00:19 #275
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108468785
Helm..... Helemaal pro! Van mij mag het hier ook verplicht worden...

Buurvrouw... Er had er weer eentje de sjalen-la geplunderd ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_108468839
Das klotenieuws Simmu :{ Sterkte :*

Voor Lois:
Doctors
Holby City
Casualty
(dokters en ziekenhuis series ;) )
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  maandag 27 februari 2012 @ 17:04:34 #277
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_108468944
Mijn oudste van 1m58 fietst nu rond op de opoefiets waar ik hem zelf op rondfietste toen hij nog een klein ukkie was. Vind ik gweldig leuk O+ En hij vindt het fijn, niet zo`n stang tussen de benen en iedereen fietst hier op een opoefiets dus hij valt niet uit de toon zo :)
Qua series; ik ben fan van Fringe. Over onverklaarbare zaken. Soort X-files :)
  maandag 27 februari 2012 @ 17:17:46 #278
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_108469383
Simmu ;(. Wat je zegt.....
Sterkte iig
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 18:35:54 #279
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108472131
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:12 schreef Troel het volgende:
dan zijn de zijwieltjes eraf?
  maandag 27 februari 2012 @ 18:36:33 #280
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_108472158
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:35 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dan zijn de zijwieltjes eraf?
Nou, bij de meeste kinderen gaan die er al voor hun 8e jaar vanaf denk ik.
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 18:41:10 #281
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108472315
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:36 schreef amaranta het volgende:

[..]

Nou, bij de meeste kinderen gaan die er al voor hun 8e jaar vanaf denk ik.
bij die van mij heb ik de zijwieltjes er onder dwang vanaf gehaald toen hij bijna 8 was :)
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 18:43:18 #282
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108472400
quote:
12s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:40 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Schop, schop!
het heeft geholpen hoor!
ik heb heerlijke rendang gemaakt (voor morgen), de boodschappen opgeborgen en de keuken opgeruimd.
nu verder met de was.
  Moderator maandag 27 februari 2012 @ 18:49:18 #283
5428 crew  miss_sly
pi_108472652
Ja TF, Fringe kijken wij ook! Goed gevonden wel.
pi_108473379
M. heeft vanmorgen een advertentie op Werkspot gezet.. Een van de reacties:

quote:
Wij zijn beste vakmensen van tegels, badkamers, toileten en stuck werzaamenheden. Dat weet zeker!!! Wij werken echt snel en goed! 10uur p/d en 6d p/w

Wij maaken altijd grooten projecten, grooten panden. Wij hebben echt profeciolnele team en profesionele geredschapen voor alles. Wij verkoopen verfen "sigma" met zeker laagste prijzen!!!

Wij hebben projecten in Zaandam, Ijmuden, Amsterdam x2 en Haarlem dus als uw wilen komen en kijken hoe wij werken, dan welkom!!!
:')
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 27 februari 2012 @ 19:12:04 #285
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_108473635
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:06 schreef Vicky het volgende:
M. heeft vanmorgen een advertentie op Werkspot gezet.. Een van de reacties:

[..]

:')
Ja, maar misschien klopt het verhaal wel maar is het gewoon een dyslectische pool.
Onze aannemer heeft als onderaannemer een pool. Goede man spreekt niet echt Nederlands maar werkt HARD en super nauwkeurig. Vraagt 2 keer dag om een kopje koffie en verder hoor of zie je hem niet.
Onze exschilder is een ouwehoer uit Brabant die alleen maar de hele dag zit te ouwehoeren ( ik ken écht zn hele levensverhaal) en tot overmaat van ramp de muren schots en scheef heeft gestuukt.
Dus tja.....
pi_108473669
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:12 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ja, maar misschien klopt het verhaal wel maar is het gewoon een dyslectische pool.
Onze aannemer heeft als onderaannemer een pool. Goede man spreekt niet echt Nederlands maar werkt HARD en super nauwkeurig. Vraagt 2 keer dag om een kopje koffie en verder hoor of zie je hem niet.
Onze exschilder is een ouwehoer uit Brabant die alleen maar de hele dag zit te ouwehoeren ( ik ken écht zn hele levensverhaal) en tot overmaat van ramp de muren schots en scheef heeft gestuukt.
Dus tja.....
dat zeiden wij ook al... maar ik moest wel even lachen om het berichtje :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 27 februari 2012 @ 19:33:06 #287
114177 Diaan73
pi_108474490
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:43 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

het heeft geholpen hoor!
ik heb heerlijke rendang gemaakt (voor morgen), de boodschappen opgeborgen en de keuken opgeruimd.
nu verder met de was.
*O* *O*

Ik heb een nieuwe bril. Wel even wennen. Zowel montuur als sterkte. Wel fijn dat ik nu ook weer goed kan zien met bril. De vorige was bijna 5 jaar oud.
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † maandag 27 februari 2012 @ 21:37:48 #288
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108481818
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:33 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

*O* *O*

Ik heb een nieuwe bril. Wel even wennen. Zowel montuur als sterkte. Wel fijn dat ik nu ook weer goed kan zien met bril. De vorige was bijna 5 jaar oud.
ik heb er zaterdag één aan laten meten. ik moet alleen de bril nog uitzoeken
  maandag 27 februari 2012 @ 22:26:30 #289
331753 Reilain
<3 danoontje
pi_108484678
Fringe! Leuk idd... Keken wij ook...
Sowieso wel van de series...

Kijken nu o.a:
Breaking Bad, Criminal Minds, Big Bang Theory, Raising Hope en How I met your mother...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumbered
We'll share perfect moments
You and me
pi_108484833
Ik.vind New Girl ook zo'n leuke serie...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 27 februari 2012 @ 22:50:41 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108485810
En toen lette ik even niet op in de auto. BOEM!
Mijn voorganger had een trekhaak dus mijn auto was meteen lek. Koelvloeistof... :{
Auto is weggesleept en ik ben net nog maar even langs de HAP gegaan. Pijn in mijn rug maar verder niks ernstigs. Flink paracetamol of brufen slikken de komende dagen en blijven bewegen.

Ik voel me wel heel lullig want ik vertrek dus woensdag voor 5 dagen naar het buitenland en laat F met een hoop gedoe achter... :{
  Moderator maandag 27 februari 2012 @ 23:01:45 #292
5428 crew  miss_sly
pi_108486329
Ow BE wat ontzettend rot! Hoop dat je er fysiek niet te veel last van krijgt. En wat naar dat F met de nasleep zit. Auto kan wel gemaakt, toch?
  maandag 27 februari 2012 @ 23:33:26 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108487755
Geen idee, hij was al.niet meer in top-conditie... We zullen het wel horen.
pi_108488318
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:57 schreef mikoxx het volgende:
Vicky, Be, dan voor de inchmaten. Ik ga geloof ik maar ns ff een keertje 'fietsen passen' ;). Be, alleen de trappers eraan zetten moet lukken lijkt me. Vind m wel supergaaf, ik ga ns ff snuffelen.

Voor wbt je helmverhaal en prijstechnisch enzo... ik ben dan wel weer gevoelig voor 'veiligheid' en uitspraken als 'je vergeeft t jezelf nooit als ...' enzo... :@
Kan je morgen zo komen passen op Lars' fiets, das een 12 inch.
Kunnen ze alleen niet proeffietsen, want hij heeft een lekke band
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_108488408
O kolere BE! Dat is balen!! Gelukkig lijkt het met jou in ieder geval mee te vallen... die auto dat komt wel weer.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  maandag 27 februari 2012 @ 23:57:58 #296
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_108488823
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:29 schreef Vicky het volgende:
Ik.vind New Girl ook zo'n leuke serie...
had m al in NGtopic geplaatst maar dan mag tie ook wel even hier..
ik vind t zo grappig he :'D

maandag 27 februari 2012 @ 23:59:59 #297
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_108488904
Ik kan New Girl niet uitstaan door ZooooooeyDeschanel. Ze lijkt teveel op Bones maar doet als een halve zool..dat kan mijn brein niet met elkaar rijmen whehe
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:01:39 #298
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_108488974
nee joh, ze is super leuk met 'r mannenstem
  dinsdag 28 februari 2012 @ 00:03:03 #299
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108489021
jeetje BE, wat een schrik. Hopelijk krijg je niet teveel last. Klote van het achterlaten in de zooi maar fijn dat het 'alleen maar' materiele schade is!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 07:41:55 #300
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_108492531
Bah wat een schrik BE! Heb je een beetje kunnen slapen? Nog last van je rug?
Ylana
  dinsdag 28 februari 2012 @ 07:42:09 #301
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_108492534
Dicht.
Ylana
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')