abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2012 @ 23:22:04 #1
7074 moussy
kuttekop
pi_108400577
Dus..!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2012 @ 23:22:24 #2
7074 moussy
kuttekop
pi_108400592
en tis een tof fietsie BE!
Je zou er haast een boek over schrijven!
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:24:35 #3
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108400668
Mooie fiets BE!

En supermooie kitchenaid Kim! :9 da's nog eens een verjaarskado! Je bent als ik het goed onthouden heb gelijk jarig met onze jomgste toch? Of daar ergens in de buurt. De 17e?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_108400738
oh BE wat een geweldige fiets! O+ heel tof!
:)
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2012 @ 23:29:09 #5
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108400844
heb ik iets gemist? ik probeer hier bij te blijven maar kennelijk heb ik een mini-rel gemist?
wat een gave fiets be! lekker stoer!
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2012 @ 23:31:19 #6
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108400914
wahaha ik had op marktplaats een paar zwarte exemplaren staan van de laarzen uit mijn icoon. heb ik toch een malloot aan mijn staart hangen _O-
zijn ze niet naakt, proberen ze wel tuinbeelden te verkopen die bij mij in de tuin staan en nu weer iemand die kusjes met zijnr reaktie meestuurt :?
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:33:07 #7
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_108400975
Krijg je derven als je zulke laarzen te koop zet :P
(In de verkeerde rubriek? :D )
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † zaterdag 25 februari 2012 @ 23:35:18 #8
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108401055
niet dat ik weet. ik heb de advertentie namelijk niet geplaatst. ik mag het afhandelen. :(
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:38:37 #9
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108401184
En je weet nu waarom! :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:42:14 #10
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_108401295
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 23:24 schreef debuurvrouw het volgende:
Mooie fiets BE!

En supermooie kitchenaid Kim! :9 da's nog eens een verjaarskado! Je bent als ik het goed onthouden heb gelijk jarig met onze jomgste toch? Of daar ergens in de buurt. De 17e?
Wel in de buurt ja, de 21e. Weet je wel hoelang dat duurt :'(.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zaterdag 25 februari 2012 @ 23:46:43 #11
14746 k_i_m
pi_108401426
Nouja, het scheelt dat ik toch nog geen keuken heb waar ik hem in kan zetten :D.

En gave fiets BE! Ik heb de discussie ook gemist geloof ik, maar ik vind hem wel mooi!
In my life
Why do I smile
  zondag 26 februari 2012 @ 00:12:28 #12
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_108402353
Ah effe teruggekeken. Zelfde fietsje als beide heren hier ook hebben. Zeer poepig en fly! Goeie keus!
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 26 februari 2012 @ 01:18:37 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_108403915
De discussie was ook niet in de SC.
  † In Memoriam † zondag 26 februari 2012 @ 08:16:03 #14
37843 lady-wrb
kortaf
pi_108406314
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 01:18 schreef amaranta het volgende:
De discussie was ook niet in de SC.
waar dan wel?
  zondag 26 februari 2012 @ 08:55:40 #15
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108406495
Rel was het niet hoor, meer een lekker stevig gesprek. :Y
Het was in het peuter-topic en het ging in eerste instatie over wel of niet je kind naar de opvang bregen en toen stelde Mignonne op een gegeven moment de vraag 'maar kunnen jullie dan echt niet rondkomen van 1 salaris?' nav opmerkingen als 'wij zouden het niet kunnen van 1 salaris'.
Het peutertopic (2-4 jaar) deel 95

Hoewel af n toe fel vond ik het op zich wel een verhelderend en verkwikkend gesprek.
En ik blijf het echt waanzinnig knap vinden dat er mensen zijn die voor onder de 50 euro per week boodchappen kunnen doen voor een heel gezin. :Y Ik moest gisteren voor een halve week en zelfs dan lukt het me niet. :N

:o Ii zie nu pas dat het nog wat verder ging nadat ik afhaakt. Even lezen hoor...

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 26-02-2012 09:02:38 ]
  zondag 26 februari 2012 @ 09:04:09 #16
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108406555
nou, dat lukt mij écht niet. zelfs als ik alle extra's weg zou laten en het allergoedkoopste brood zou kopen zou dat niet lukken.

Maar goed, hier eten er ook twee inmiddels als volwassenen. ik denk dat dát wel scheelt. dat maakt natuurlijk ook wel uit, hoe je gezin er op dit moment uitziet.
pi_108406574
Als je moet, wordt je daar heel handig in heb ik gemerkt BE. Nu eten mijn kinders amper avondeten, dat scheelde misschien ook wel.
pi_108406582
Hier zou het niet lukken met 1 bijna-peuter en 2 volwassenen (en dan eten wij nog warm op het werk, dat komt er dus ook nog eens bij).
Maar toegegeven, we doen er ook niet zoveel moeite voor. Het zou misschien wel lukken als ik er meer op let.
pi_108406601
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:04 schreef debuurvrouw het volgende:
nou, dat lukt mij écht niet. zelfs als ik alle extra's weg zou laten en het allergoedkoopste brood zou kopen zou dat niet lukken.

Maar goed, hier eten er ook twee inmiddels als volwassenen. ik denk dat dát wel scheelt. dat maakt natuurlijk ook wel uit, hoe je gezin er op dit moment uitziet.
dat scheelt zéker!
Een vriend van me at (eet wsl :') ) een brood per dag en hij dronk een pak melk op een dag zo'n 2 literunit en nog wat van die dingen. Ja dat wil wel :X zn moeder hield ineens ruim geld over toen ie uit huis ging :D

moet ik wel zeggen dat dat dus een hele grote factor is geweest in onze beslissing; kleine kinderen, kleine kosten was onze redenatie. Ik voel me er minder rot over om mn 2 tot 5 jarige niet mee op vakantie te nemen dan een 7 tot 11 jarige, bij wijze van. Maar das een persoonlijke afweging natuurlijk. Sommigen vinden allebei niet kunnen :+
  zondag 26 februari 2012 @ 09:11:27 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108406606
Oeh, ik zie nog weer toevoegingen waar ik weer op zou willen reageren. :')
Doe het maar even niet. :+

Maar ik ga wel aan de slag met de boodschappen, want ik moet toch ergens een keer startkapitaal op gaan bouwen als ik ooit mijn huidige baan op wil gaan zeggen. :')
pi_108406619
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:11 schreef Brighteyes het volgende:

Maar ik ga wel aan de slag met de boodschappen, want ik moet toch ergens een keer startkapitaal op gaan bouwen als ik ooit mijn huidige baan op wil gaan zeggen. :')
ik ben wel benieuwd wat je nog te zeggen hebt :+ :D

ik vind trouwens dat je het heel netjes doet hoor! qua boodschappen. Ik denk dat als ik nergens op hoefde te letten verder en gewoon 'normaal' gebruik van aanbiedingen enzo zou maken dat ik dan ook op zoiets zou uitkomen. Kwaliteit van leven enzo is ook wat waard. 'lekker leven' zeg maar.

Overweeg je nog om ooit te gaan beginnen als undertaker? O+
  zondag 26 februari 2012 @ 09:13:47 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108406622
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:10 schreef mignonne het volgende:

[..]

dat scheelt zéker!
Een vriend van me at (eet wsl :') ) een brood per dag en hij dronk een pak melk op een dag zo'n 2 literunit en nog wat van die dingen. Ja dat wil wel :X zn moeder hield ineens ruim geld over toen ie uit huis ging :D

moet ik wel zeggen dat dat dus een hele grote factor is geweest in onze beslissing; kleine kinderen, kleine kosten was onze redenatie. Ik voel me er minder rot over om mn 2 tot 5 jarige niet mee op vakantie te nemen dan een 7 tot 11 jarige, bij wijze van. Maar das een persoonlijke afweging natuurlijk. Sommigen vinden allebei niet kunnen :+
Mijn vakantie zou ik zo laten schieten, maar idd is dat nu makkelijker dan dat ze het bij wijze van spreken gewend zouden zijn en dan ineens niet meer.

En ja, we zouden nu kunnen kiezen om niet op vakantie te gaan en dat geld te sparen ja, maar wetend dat mijn droom de eerste jaren toch niet gerealiseerd kan worden kiezen we er idd nu voor om wel 2 weken te gaan kamperen. :Y
pi_108406624
Komt daar wel bij dat wij zo goed als nooit op vakantie gaan onder het motto "het geld dat we niet aan vakantie uitgeven, kunnen we een heel jaar door uitgeven aan andere dingen". Ik denk dat het altijd een kwestie van afwegen is.
(Waarmee ik de opoffering van Mignonne en B. niet wil onderschatten. Wij werken allebei fulltime en hebben beiden een mooi loon. De keuze om allebei fulltime te blijven werken heeft hier een andere insteek).
pi_108406638
Mijn voorraadkast is goed gevuld, (ja ik kook soms met pakjes ;) ) net zoals de vriezer met diepvriesgroenten, aardappelschijven, die zo in de oven gaan, kip en gehakt etc. Ik koop het vaak in de aanbieding en vries het dan in porties in. Zo heb je altijd wel iets op voorraad.
pi_108406643
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:11 schreef Brighteyes het volgende:

ik wilde ook nog ff reageren maar ik laat het nu ook maar voor wat het is :D

en ja wij hebben ook onze "armere" dagen gehad toen ik een WW uitkering had. We doen nog steeds met regelmaat boodschappen bij de Aldi.
Wij kunnen het ook niet doen op 1 salaris. Ja, als we doen wat Estrys postte.. Ander huis, auto's weg, geen vakanties enzo maar ik wil ook leuke dingen blijven doen en ik denk dat ik geen leuke moeder ben als ik alleen maar thuis zou zijn.

En ik had liever geen bso/kdv gehad, maar dat is pure noodzaak hier.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_108406662
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:13 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mijn vakantie zou ik zo laten schieten, maar idd is dat nu makkelijker dan dat ze het bij wijze van spreken gewend zouden zijn en dan ineens niet meer.

En ja, we zouden nu kunnen kiezen om niet op vakantie te gaan en dat geld te sparen ja, maar wetend dat mijn droom de eerste jaren toch niet gerealiseerd kan worden kiezen we er idd nu voor om wel 2 weken te gaan kamperen. :Y
ja je hebt gelijk ook, dat had ik wsl ook gedaan.
Sterker nog, we kwamen er achter dat B. in een rare actie vorig jaar ooit eens een midweek weg heeft "gewonnen" op vakantieveilingen.nl, dat is al betaald. En ondanks dat er aan een midweekje weg toch altijd extra kosten zitten qua benzine enzo denk ik dat we het toch lekker gaan doen. Ik ben er zo ontzettend aan toe. In de meivakantie ofzo. En ik heb er nu al zin in :D
  zondag 26 februari 2012 @ 09:20:22 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108406683
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:13 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik ben wel benieuwd wat je nog te zeggen hebt :+ :D

ik vind trouwens dat je het heel netjes doet hoor! qua boodschappen. Ik denk dat als ik nergens op hoefde te letten verder en gewoon 'normaal' gebruik van aanbiedingen enzo zou maken dat ik dan ook op zoiets zou uitkomen. Kwaliteit van leven enzo is ook wat waard. 'lekker leven' zeg maar.

Overweeg je nog om ooit te gaan beginnen als undertaker? O+
Ja, dat overweeg ik zeker. Maar omdat het een 24/7 baan is die niet half zo goed betaald als wat ik nu verdien moeten we dan sws eerst de financien anders inrichten (be it een andere baan of F een flinke stap omhoog) en er is me afgeraden het nu te doen nu de kinderen klein zijn. Het is geen baan waarin part time makkelijk geaccepteerd wordt, itt tot bijvoorbeeld verloskundigen (ik vroeg me af hoe die het doen met kleine kinderen) die met diensten werken willen de meeste werkgevers (en ik denk ook wel nabestaanden) het liefst dat degene die de uitvaart aanneemt ook die 5-6-7 dagen beschikbaar is voor de nabestaanden.

En de toevoeging ging over 'als je het echt wil', nou geloof me, ik wilde niets liever dan mijn baan op zeggen. Uit verveling en frustratie en puur 'niet leuk' 30 uur van de 36 zitten fokken en klooien op je werk levert een hoop buikpijn op over wanneer ze je eruit gaan donderen. Maar ik wist (en weet) verder behalve de uitvaart ook echt niet wat ik anders zou gaan doen, plus dat ik een behoorlijk goed salaris verdien en we ons leven daarop ingericht hebben/hadden en ik kinderen kreeg en... En... En...
Echt, als het kon leverde ik morgen mijn ontslagbrief in... :Y (Ondanks dat ik het meestal toch wel weer leuk vind en de reizen natuurlijk ook heel tof zijn (volgende week 5 dagen Istanbul, anderhalve week later 5 dagen Lyon) maar ik ben het zoooooooo zat.)
Maar ik zie echt even niet hoe met een op slot zittende woning markt en geen flauw idee wat voor werk ik anders zou moeten doen...
  zondag 26 februari 2012 @ 09:23:42 #28
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108406711
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:10 schreef mignonne het volgende:

[..]

dat scheelt zéker!

ja, ik volg je redenatie helemaal! en je kan natuurlijk ook nog best andere dingen doen. stel nou dat je een week in iemands huis gaat die op vakantie is?
ja man. hier gaan er 8 a 9 broden per week door en dat vind ik al veel. :o twee jaar geleden hebben we de slaapkamers opnieuw behangen, moest oudste een fiets en een buro enzo. Zijn we ook niet op vakantie geweest. ach ja.

Help eens, wat zal ik nou eens gaan studeren? ik heb echt geen bloody clou wat er bij me past/leuk/uitdagend is. :')
  zondag 26 februari 2012 @ 09:23:48 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108406712
En nu ben ik weg, ik moet over 20 minuten in de sporthal staan. :')
pi_108406714
Ow BE ik wist helemaal niet dat je zo'n hekel had aan je job -O-
Ik zit nu in mijn derde job en moet eerlijk bekennen dat ik het zo handig vond om 2 keer te kunnen opstappen zonder stress (nog geen huis, geen kind, geen financiële verplichtingen). Ik zou echt niet weten wat ik nu zou doen moest ik nu in dergelijke situatie zitten (en daarom dus volgende week een goed gesprek met mijn baas omdat het met een collega echt niet meer goed gaat en ik het niet wil laten ontsporen).
pi_108406739
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:23 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ja, ik volg je redenatie helemaal! en je kan natuurlijk ook nog best andere dingen doen. stel nou dat je een week in iemands huis gaat die op vakantie is?
ja man. hier gaan er 8 a 9 broden per week door en dat vind ik al veel. :o twee jaar geleden hebben we de slaapkamers opnieuw behangen, moest oudste een fiets en een buro enzo. Zijn we ook niet op vakantie geweest. ach ja.

Help eens, wat zal ik nou eens gaan studeren? ik heb echt geen bloody clou wat er bij me past/leuk/uitdagend is. :')
haha, lief stelde dat vorig jaar grappend aan zijn ouders voor, of wij niet in hun huis konden als zij op fietsvakantie waren in België, maar toen wilde mn schoonmoeder gelijk de plannen omgooien en dan huizenruil doen en twee weken in ons huis bivakkeren.

Eh... ik geloof dat ik voor beide opties even pas :+ ze is zó nieuwsgierig, daar verbleekt zelfs mn eigen moeder bij :o stond ze laatst rustig mn zwangerschaps/bevallingspapieren door te nemen. Doe ns even niet... die lagen dus in een kastje in mn kraamboek, hoe komt ze daaraan? :{
pi_108406750
Oh ik bedenk me net.. We hadden het misshien wel op 1 salaris kunnen doen als we een paar jaar geleden.niet keihard genaaid waren door een financieel adviseur. :(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_108406759
Och BE, ik heb het in t peutertopic al gezegd, maar ik wens je zo een mooie geldprijs zodat je je hart kan volgen. Ik weet hoe het is wat betreft iets zó graag willen. Ik heb tijdens mn toelatingsgesprek ook half-huilend gezegd dat ik het NU zag als eigenlijk min of meer mn enige kans om verloskundige te worden en dat ik zó graag wilde, dat ik zelf geloofde dat er een goede verloskundige aan mij verloren zou gaan anders. :') en dan moet je dat nu waar gaan maken eh :X :P

maar goed. Het komt er heus, echt een keer voor je! Mijn oudste klasgenote is 48, ze zal 52 zijn als ze klaar is maar met het huidige politieke klimaat heeft ook zij dan nog een jaar of 15 haar droombaan, dat is best veel jaar toch? Het is nooit te laat :*
  zondag 26 februari 2012 @ 09:30:18 #34
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108406767
nou, ik zou het best willen overwegen hoor. en wij zijn naar Zweden dus maak je geen zorgen :+ (ik zou me alleen maar zorgen maken over of het niet keivies is ergens ofzo :o :@ )

maar euh oi! :o jeutje! die schoonmoeder. Da's wel heel euh, brutaal.
pi_108406768
Oh en Buuf, ik denk dat jij een hele goede coach zou zijn, of iets met psychologie enzo.
Of vlos, ik zou je geweldig vinden :D kun je niet iets met je hbo-v, je registratie O&G verpleegkundige halen? of heb je die al?
pi_108406781
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:30 schreef debuurvrouw het volgende:
nou, ik zou het best willen overwegen hoor. en wij zijn naar Zweden dus maak je geen zorgen :+ (ik zou me alleen maar zorgen maken over of het niet keivies is ergens ofzo :o :@ )

maar euh oi! :o jeutje! die schoonmoeder. Da's wel heel euh, brutaal.
haha nee dat zou ik gewoon gek vinden, straks sloop ik iets in mn oneindige lompheid! :D
  zondag 26 februari 2012 @ 09:32:10 #37
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108406790
nou ja, alles wat niet stuk is hier is door de "jongenshuishouding-huftertest" gekomen, dus dat zou knap zijn :D
pi_108406827
quote:
10s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:32 schreef debuurvrouw het volgende:
nou ja, alles wat niet stuk is hier is door de "jongenshuishouding-huftertest" gekomen, dus dat zou knap zijn :D
_O- de huftertest :D

nee ik heb altijd van die onsterfelijke lompe acties uit het kader van hoe krijg je het in vredesnaam voor elkaar :?
in het douchegordijn blijven hangen en dan de hele boel zo naar beneden trekken, dat soort acties :')
  Moderator zondag 26 februari 2012 @ 09:36:03 #39
5428 crew  miss_sly
pi_108406846
Wij deden dat vroeger, als vakantie. Een oude legervriend an mijn vader wonende vlak onder Schagen. Zij wilden ht zuiden el eens zien, wij wilden wel naar zee kunnen. Dus deden we woningruil. Zij hadden ook drie kinderen, twee meiden en een jongen, dus drie kinderkamers die precies pasten bij ons en omgedraaid. Waren hele leuke vakanties!

Hier in Amsterdam hebben ook vrienden gezeten toen wij een weekje weg waren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 26 februari 2012 @ 09:37:35 #40
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108406872
hahahahaha! heb je ook altijd blauwe plekken waarvan je niet snapt hoe je er aan komt? op plaatsen dat je denkt: hoe krijg je dáár nou een blauwe plek? :?

zoals mijn ouders vroeger zeiden: gelukkig bleef je net met je oog aan een spijker hangen.
pi_108406879
Ik geloof dat wij t wel op 1 salaris zouden redden (compagnon van R heeft zelfde salaris, een hogere hypotheek, 3 kinderen en een vrouw die niet werkt). Maar ik zou t geloof niet zo goed kunnen. Zouden ook ons hele.leefpatroon moeten aanpassen. Zolang.k t alleen maar leuk zou vinden iets te studeren en geen diepgewortelde wens heb, heb k t er.ook niet voor over eigenlijk :@ vind werken ook wel leuk dus ja
pi_108406902
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, dat overweeg ik zeker. Maar omdat het een 24/7 baan is die niet half zo goed betaald als wat ik nu verdien moeten we dan sws eerst de financien anders inrichten (be it een andere baan of F een flinke stap omhoog) en er is me afgeraden het nu te doen nu de kinderen klein zijn. Het is geen baan waarin part time makkelijk geaccepteerd wordt, itt tot bijvoorbeeld verloskundigen (ik vroeg me af hoe die het doen met kleine kinderen) die met diensten werken willen de meeste werkgevers (en ik denk ook wel nabestaanden) het liefst dat degene die de uitvaart aanneemt ook die 5-6-7 dagen beschikbaar is voor de nabestaanden.

En de toevoeging ging over 'als je het echt wil', nou geloof me, ik wilde niets liever dan mijn baan op zeggen. Uit verveling en frustratie en puur 'niet leuk' 30 uur van de 36 zitten fokken en klooien op je werk levert een hoop buikpijn op over wanneer ze je eruit gaan donderen. Maar ik wist (en weet) verder behalve de uitvaart ook echt niet wat ik anders zou gaan doen, plus dat ik een behoorlijk goed salaris verdien en we ons leven daarop ingericht hebben/hadden en ik kinderen kreeg en... En... En...
Echt, als het kon leverde ik morgen mijn ontslagbrief in... :Y (Ondanks dat ik het meestal toch wel weer leuk vind en de reizen natuurlijk ook heel tof zijn (volgende week 5 dagen Istanbul, anderhalve week later 5 dagen Lyon) maar ik ben het zoooooooo zat.)
Maar ik zie echt even niet hoe met een op slot zittende woning markt en geen flauw idee wat voor werk ik anders zou moeten doen...
Ho, dat wilde ik nog zeggen, fulltime voor vk (althans zo zeiden ze het tegen mij op mn stage) is 2 x dienst en 2 x spreekuur per week. Ongeveer. Of eigk 2 x dienst en 1 x spreekuur. Voor de waarneemster daar in ieder geval. Zij mag voor een 24-uurs dienst 16 uur rekenen en een spreekuur is uiteraard een uur of 8. Met 2 x dienst en 1 x spreekuur zit je dus aan 40 uur.
Nou zal dat vast per praktijk verschillen, maar hebben uitvaartondernemers niet ook 24-uursdiensten ofzo?

Qua kleine kinderen, het lastige aan een dienst is dat je ook echt a la minute weg moet kunnen. Je kunt dus best thuis zijn maar je kinderen moeten echt naar de opvang, je hebt geen tijd om ze even naar de buurvrouw te brengen of te wachten tot je (schoon)moeder thuis is.
pi_108406919
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:37 schreef debuurvrouw het volgende:
hahahahaha! heb je ook altijd blauwe plekken waarvan je niet snapt hoe je er aan komt? op plaatsen dat je denkt: hoe krijg je dáár nou een blauwe plek? :?

zoals mijn ouders vroeger zeiden: gelukkig bleef je net met je oog aan een spijker hangen.
ja!

Aan de binnenkant van mn bovenbeen ofzo :? of aan de achterkant van mn onderbeen :') van die hele onlogische plaatsen. Ik krijg het voor elkaar om álles te stoten :')
  zondag 26 februari 2012 @ 09:41:32 #44
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_108406929
Ik heb zelf hele goede herinneringen aan vakanties van vroeger, toen mijn ouders met ons ook naar huizen van vrienden gingen die op vakantie waren. Naar Groningen en naar Brabant. Was super.
Ik vraag me nu achteraf wel eens af of het voor mijn ouders ook wel zo'n leuke vakantie was.
Eigenlijk was mijn moeder gewoon ergens anders bezig met het huishouden. En dan was ze nog extra bezig/panisch omdat het andermans huis was. En ik ben wel zo egoistisch dat ik vind dat een vakantie ook voor mij leuk moet zijn en niet alleen voor de kinderen.

Buuv, geen idee wat je zou moeten gaan studeren. Ik weet wel dat als ik opnieuw zou gaan studeren, dat ik dan een wat meer praktisch gerichte studie zou doen. Iets wat me echt zou opleiden tot een baan, zeg maar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 26 februari 2012 @ 09:41:39 #45
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108406931
nou ja, dat is het dus Sonnetje, ik wil gewoon heel graag weer werken. maar niet voor het geld (ook leuk) maar voor mijn eigen uitdaging.
Dus een baan waar geld achteraan moet en dat je dan alleen de telefoon opneemt bij de belasting? nope, sorry :@
ik durf verloskunde of o&G vpk niet meer aan Mignonne, met mijn reumavingers enzo.
En psychologie... zit je dan de hele dag in de sores van een ander te roeren?
  zondag 26 februari 2012 @ 09:43:07 #46
14746 k_i_m
pi_108406950
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 08:55 schreef Brighteyes het volgende:
Rel was het niet hoor, meer een lekker stevig gesprek. :Y
Het was in het peuter-topic en het ging in eerste instatie over wel of niet je kind naar de opvang bregen en toen stelde Mignonne op een gegeven moment de vraag 'maar kunnen jullie dan echt niet rondkomen van 1 salaris?' nav opmerkingen als 'wij zouden het niet kunnen van 1 salaris'.
Het peutertopic (2-4 jaar) deel 95

Hoewel af n toe fel vond ik het op zich wel een verhelderend en verkwikkend gesprek.
En ik blijf het echt waanzinnig knap vinden dat er mensen zijn die voor onder de 50 euro per week boodchappen kunnen doen voor een heel gezin. :Y Ik moest gisteren voor een halve week en zelfs dan lukt het me niet. :N

:o Ii zie nu pas dat het nog wat verder ging nadat ik afhaakt. Even lezen hoor...
Ah, daar kom ik al tijden niet meer, dus ook niks gemist ;).

Even afgezien van het geld, vind ik studeren en werken enorm knap. Ik ben na mijn werk zo vreselijk afgedraaid dat ik het echt niet meer op zou kunnen brengen om te studeren, zeker niet structureel.

En mensen die enorm goed zijn met de financieën vind ik ook knap. Ik ben veel te veel verpest om daar goed in te zijn :@.
In my life
Why do I smile
  zondag 26 februari 2012 @ 09:43:37 #47
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_108406957
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:41 schreef livelink het volgende:
Ik heb zelf hele goede herinneringen aan vakanties van vroeger, toen mijn ouders met ons ook naar huizen van vrienden gingen die op vakantie waren. Naar Groningen en naar Brabant. Was super.
Ik vraag me nu achteraf wel eens af of het voor mijn ouders ook wel zo'n leuke vakantie was.
Eigenlijk was mijn moeder gewoon ergens anders bezig met het huishouden. En dan was ze nog extra bezig/panisch omdat het andermans huis was. En ik ben wel zo egoistisch dat ik vind dat een vakantie ook voor mij leuk moet zijn en niet alleen voor de kinderen.

Buuv, geen idee wat je zou moeten gaan studeren. Ik weet wel dat als ik opnieuw zou gaan studeren, dat ik dan een wat meer praktisch gerichte studie zou doen. Iets wat me echt zou opleiden tot een baan, zeg maar.
dat heb ik dus al eens gedaan Livelink. Alleen niet de bij mij passende baan. ik was verpleegkundige. of ben. ofzo.

ik zou juist iets willen wéten. politicologie ofzo. of filosofie.
pi_108406977
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 09:43 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

dat heb ik dus al eens gedaan Livelink. Alleen niet de bij mij passende baan. ik was verpleegkundige. of ben. ofzo.

ik zou juist iets willen wéten. politicologie ofzo. of filosofie.
oh, dan doe je dát toch?
of sociologie en dan met afstudeerrrichtingen in de richting van beleidsmaker en dan aan de slag bij de lokale politiek. Lekker je overal tegenaan bemoeien c_/
  Moderator zondag 26 februari 2012 @ 09:46:04 #49
5428 crew  miss_sly
pi_108407000
Psychologie lijkt me interessant. En filosofie ook. Maar lieverlee zou ik iets mt (kunst)geschiedenis of criminologie studeren! Allemaal niet heel praktisch, dus de kans op werk niet groot, en dus moeten wachten tot ik het voor de leuk erbij kan doen, zowel financieel als qua tijd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 26 februari 2012 @ 09:53:19 #50
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_108407095
Nou ja, ik heb dus ervaring met een studie als psychologie, waar ik na mijn afstuderen echt geen baan in kon vinden. En zo neemt iedereen zijn eigen referentiekader mee.
Het klinkt misschien gek, maar ik heb nu bijna 9 maanden meegemaakt hoe de groepsleiders werkten en dat lijkt me dus echt een hele leuke baan. En hoe raar ook, ik denk dat ik er ook goed in zou zijn. Maar ja, ook daar werd alleen maar bezuinigd :')
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')