Ja het grappig ise dus dat je veel serotonine opmaakt in je slaap. Dus als je een nachtje doorhaalt krijg je een serotonine overschot, waardoor je een tijdelijk 'buzz' van energie krijgtquote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:19 schreef Snakey het volgende:
Dat wist ik niet. Maar klinkt bekend. Ik kon in het verleden 16 uur aan 1 stuk doorslapen, en dat deed me geen goed. Ik kan het nog steeds, maar ik doe het niet meer.
Zal er eens wat over lezen.
Je merkt dat je er soepeler van wordt? Misschien ook maar eens proberen, want ik ben echt een stijve hark.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 23:11 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, dat heeft, naast een goede stretch, mijn schouderproblemen opgelost...
Ja eens. Cardio > krachttraining voor cardiovasculaire gezondheid.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:45 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Een vriend van mij zegt dat het ook verstandig is om er cardio bij te doen voor de (spier)conditie ivm die uitputting die ik heb, dat ga ik ook eens proberen. Ik doe nu helemaal geen cardio naast de krachttraining, behalve dan kort hardlopen als warming up.
Niet echt. Je conditie zal verbeteren, maar de korte intense inspanning bij squatten zal niet enorm veranderen door cardio.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:53 schreef Zith het volgende:
Als ik helemaal naar lucht moet happen na het squatten of zelfs tijdens het squatten, zal cardio mij dan beterre prestaties geven?
Gewone cardio verbetert je VO2 Max wel, zolang het intensief genoeg is (70%+ Vo2 max ongeveer), dus het kan helpen.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:53 schreef Zith het volgende:
Als ik helemaal naar lucht moet happen na het squatten of zelfs tijdens het squatten, zal cardio mij dan beterre prestaties geven?
Lees het eerst eens allemaal goed door. Dan begrijp je wat je doet. Als je niet begrijpt waarom je wat doet moet je er per definitie niet aan beginnen.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:57 schreef Warsaw het volgende:
Is StongLifts dan meer voor hoger kunnen gaan in gewichten of meer gericht op massa pakken? Als ik weer begin met alleen stang, schiet ik de eerste paar weken weinig op
Het focussen op juiste form zal voor je resterende kracht-train-jaren veel belangrijker zijn dan die paar weken met slechte gewichten.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 13:57 schreef Warsaw het volgende:
schiet ik de eerste paar weken weinig op
In hartslag termen, op zo'n 160 voor 24 jarigen?quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:02 schreef Autobandje het volgende:
[..]
Gewone cardio verbetert je VO2 Max wel, zolang het intensief genoeg is (70%+ Vo2 max ongeveer), dus het kan helpen.
220 - leeftijd is ongeveer je max heartrate. Dus voor jou is 70%: 220-24= 196 196*0.7 is iets minder dan 140quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:30 schreef Zith het volgende:
[..]
In hartslag termen, op zo'n 160 voor 24 jarigen?
volgens mij als er 70% bedoeld wordt dan gaat het vaak om 70% tussen je rustHr en je maxHr.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:44 schreef Autobandje het volgende:
[..]
220 - leeftijd is ongeveer je max heartrate. Dus voor jou is 70%: 220-24= 196 196*0.7 is iets minder dan 140
Het is maar net hoeveel je je wil inspannen. 70% is een tempo wat mensen die een beetje fit zijn redelijk makkelijk drie kwartier kunnen volhouden, maar het stimuleert zeker een verbetering in je hart en Vo2 max.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 15:00 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
volgens mij als er 70% bedoeld wordt dan gaat het vaak om 70% tussen je rustHr en je maxHr.
(MaxHr - RustHr) * 0.7 + RustHr
Dus aangenomen dat de rustHr 70 is:
(196 - 70) * 0.7 + 70 = 158
140 heeft toch geen enkele zin, dan kan je beter gewoon gaan nordic walken ofzo. Cardio hartslag is beter rond de 160.
Dat is werkelijk onzin. Ik ken mensen met een rusthartslag van 43, die hebben met hartlopen echt geen hartslag van 160. Verder is het onzinnig om absolute getallen te gebruiken in deze en kan je afhankelijk van het type inspanning en kijkend naar het doel van de training pas gaan zeggen wat voor die specifieke training de optimale hartslag is. Maar wat jij nu zegt: prullebakmateriaal.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 15:00 schreef SeanFerdi het volgende:
140 heeft toch geen enkele zin, dan kan je beter gewoon gaan nordic walken ofzo. Cardio hartslag is beter rond de 160.
Is process van man worden, iedere squatter heeft wel eens dat hij na een training kotsend en huilend onder de douche ligt.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:42 schreef RickoKun het volgende:
Ik heb me nog nooit zo belabberd gevoelt na t trainen als vandaag, misselijk, trillen allezzzzheb ook geen honger terwijl ik nu wel moet eten maar kotsen is nabij
Heb ik nog niet eerder meegemaakt
Misschien doet dat het wel. Tot nu toe ben ik telkens buiten adem though, en denk elke keer dat ik doodga.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 15:12 schreef Zith het volgende:
Waarom verbetert squaten zelf niet (echt) mijn ademhaling tijdens het squatten?
Het hart reageert nu eenmaal veel meer op langdurige aerobische inspanning dan korte anaerobe inspanningquote:Op zaterdag 25 februari 2012 15:12 schreef Zith het volgende:
Het was inderdaad na het squatten dat dit in werking tradquote:Op zaterdag 25 februari 2012 15:12 schreef Zith het volgende:
[..]
Is process van man worden, iedere squatter heeft wel eens dat hij na een training kotsend en huilend onder de douche ligt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |