abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108354312
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Goede en lekkere tips voor verantwoord ontbijt/lunch: Gezonde ontbijt/lunch keuzes

Ik wil ook! Dat kan ;) Maak een dieetticker aan op www.lilyslim.com, vergeet je naam niet in de ticker te zetten!! Meld in dit topic duidelijk dat je ook in de OP wilt en geef het linkje van je ticker. De topicstarter óf één van de modjes zet je er dan bij. Als je een account aanmaakt krijgt je ticker hier automatisch ook een update als je iets aanpast. Als je geen account wilt zul je ieder weegmoment een nieuwe ticker aan moeten maken en de url duidelijk in het topic zetten met het verzoek om aanpassing van je ticker.

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks:

Riann

BrandX

Silmarwen

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_108354315
er was nog geen nieuwe O+
pi_108354477
Sorry. :@. Zat op m'n iPhone net en had niet door dat -ie dicht ging.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_108356680
Hoihoi,

Na jaren mijn lichaam (en wel meer dingen) verwaarloosd te hebben heb ik oktober vorig jaar het roer radicaal omgegooid op meerdere gebieden. Studie, levensstijl, etc.

Lang verhaal kort makend, ik ben in oktober begonnen op 109kg bij mijn 1.86. Inmiddels is dat down naar 97kg. Ik wil eerst naar de 90 en vanaf dat punt kijk ik wel een keer verder :D

Ik ben radicaal beter gaan eten. Niet veel salades en dieetmeuk, maar gewoon structureel 3 keer per dag en weinig tussendoor. Wel minder vet en vooral ook minder snacks 's avonds (alleen nog af en toe in het weekend :P ) Daarbij ben ik ook gaan hardlopen. Via een beginnersschema opgebouwd tot nu zo'n 2 a 3 keer in de week een kilometer of 6 a 7 aan één stuk.

Ik ben niet echt van het bijhouden met lijstjes e.d. dus zal ook niet al teveel posten in dit topic, maar wou het toch even kwijt. Oh, en keep up the good work everyone. Alleen goeie verhalen lezen inspireert al als ik over mezelf spreek en hier lees ^O^
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_108356760
Goed bezig The_BoezelaaR! Zo door gaan ^O^

Ik heb besloten toch weer serieus te gaan afvallen ipv op gewicht te blijven.
Vanaf maandag weer lekker sporten *O*
  vrijdag 24 februari 2012 @ 20:03:52 #6
251095 Purdey
Better off alone..
pi_108358651
Hé, een naamloos topic :D

Vandaag een laaaange dag @ work. En een eetlijst die nergens op slaat. Alles stond me tegen, raar gevoel in m'n maag. Stress of iets.

O: Smoothie met magere yoghurt, banaan en frambozen. Boterham met light boter erbij.
L: 1 boulogne pistolet met Old Amsterdam kaas, grote beker melk.
L: Restje chinees uit de vriezer. Nasi met Koe loe kai.

Nu lekker met een grote beker thee op de bank. Morgen nog maar een dagje werken en dan ein-de-lijk rust!
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:02:27 #7
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108361779
Vandaag heerlijk paard gereden en goed gegeten. Ik voel me fijn :)

Straks komt er een vriendinnetje, maar die heeft al laten weten een kopje thee te willen, en geen rosee, dus ook vanavond gaat goed komen!

Xx

Ennuhm, Purdey, da's idd niet zo'n goed lijstje. Gelukkig wist je dat zelf ook al :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:03:56 #8
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108361854
Ow, moeten we btw geen topictitel? Iets in de trant van # 354 - Waar Jarno niet door had dattie dicht ging?

Xx
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 24 februari 2012 @ 21:11:12 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_108362152
Niets moet hè... Nou ja, niets... Ik moet misschien maar eens naar bed, ik las namelijk paard gegeten :o

Ik zit weer aan een kuur, heb een ontstoken nagelriem waar de huisarts niet vrolijk van werd.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_108362546
Ik las ook paard gegeten maar dat komt misschien omdat ik Sjeens reactie vanuit mijn ooghoek las. Ben ook flink moe ;). Erg moeilijk om nu een boodschappenlijst voor heel volgende week te maken maar ik geloof dat het redelijk lukt. Alleen nog even kijken of ik genoeg te lunchen heb.
Spoilers!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:19:28 #11
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108362553
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:11 schreef Sjeen het volgende:
Niets moet hè... Nou ja, niets... Ik moet misschien maar eens naar bed, ik las namelijk paard gegeten :o

Ik zit weer aan een kuur, heb een ontstoken nagelriem waar de huisarts niet vrolijk van werd.
Ik eet ook wel eens paard hoor... ;) Maar dat bedoelde ik niet inderdaad. Ik bedoelde een intensief half uur priveles met flinke spierpijn als gevolg.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 24 februari 2012 @ 21:24:26 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_108362807
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik eet ook wel eens paard hoor... ;) Maar dat bedoelde ik niet inderdaad. Ik bedoelde een intensief half uur priveles met flinke spierpijn als gevolg.
Ik alleen als rookvlees volgens mij :) Ik heb gisteren gevolleybald en dat had ik niet mogen doen, aldus huisarts. Als troost heb ik net 4 stukjes chocola met hazelnoot gegeten bij de koffie verkeerd :')
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:28:53 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108363044
sjeen die onstoken nagelriem, is dat ook echt dat het helemaal rood, opgezwollen met pus enzo?
Heb ik ook nl..
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_108363732
Helpt het niet om met de teen of vinger in een soda badje te zitten?
Spoilers!
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:48:00 #15
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108363949
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Helpt het niet om met de teen of vinger in een soda badje te zitten?
Oja tuurlijk goed idee, soda ga ik gelijk doen, thanks!!
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Licht Ontvlambaar vrijdag 24 februari 2012 @ 21:51:46 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_108364155
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 21:28 schreef uniekhoorn het volgende:
sjeen die onstoken nagelriem, is dat ook echt dat het helemaal rood, opgezwollen met pus enzo?
Heb ik ook nl..
Jup... En ik heb er al een stuk of 10 sodabadjes opzitten. Toen ik vanmorgen huisarts belde om te vragen hoe lang zoiets mag duren, moest ik meteen komen opdraven en daarna door naar apotheek. Je schijnt er 'fijt' in te kunnen krijgen en dat wil je niet, aldus mijn huisarts.
pi_108375114
Zo lekker een megawandeling maken *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 25 februari 2012 @ 08:40:38 #18
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_108375430
Zo vandaag naar de bioscoop, en de Japanner. Omnomnom!

Ik zit, as we speak, in een maat 42 spijkerbroek van de M&S. :D Gisteren even nieuwe kleren gekocht. Maat 42 H&M zal nog niet passen gok ik zo. :+

O: 2 bruine boterhammen met kaas en komkommer + koffie
T: Waarschijnlijk niets, misschien iets fruiterigs, beetje rare tijdsplanning en nu net pas ontbijt op
L: 2 boterhammen met sandwhichspread + beker melk
T: Bakje zoete popcorn + cola light
D: Sushi!!!! Met Japanse thee
T: Niets, dan zit ik nog propvol. :')
pi_108375546
Maat 42 was zo'n feestmoment *O*

Ik weet nog dat ik in de paskamer stond. En 44 was te groot geworden. Dus logischerwijs zou een 42 moeten passen... Maar dattie ook echt dichtging... en goed stond :D

Ik kon echt wel janken *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 08:54:38 #20
54772 Silmarwen
pi_108375584
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 08:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maat 42 was zo'n feestmoment *O*

Ik weet nog dat ik in de paskamer stond. En 44 was te groot geworden. Dus logischerwijs zou een 42 moeten passen... Maar dattie ook echt dichtging... en goed stond :D

Ik kon echt wel janken *O*
Haha ik ook! Ik pakte maat 44 in de hoop dat die goed zat. Dus trek hem aan, kijk naar mijn buik en heb toch echt ruimte over. dus voorzichtig 42 aanwurmen, en die zit gewoon goed! Ik stond helemaal happy te hupsen in de paskamer. :D
pi_108375587
Zo, gisteren lekker uit eten geweest met de vrouw dus. Heb het beperkt weten te houden, vooraf een lekkere sashimi van zalm en tonijn met een heerlijke wasabi mousse, als hoofd een tagliatelle met dorade en coquilles (allemaal redelijk bescheiden porties) en het toetje was zwaar zondigen, een chocolade taartje (zo 1 die van binnen nog helemaal klef en vloeibaar is :9 ) met vanille ijs. Heerlijk allemaal.

En toch was de weegschaal mild, hij twijfelde tussen 86,6 en 87 kilo dus ik rond het af naar 87 en dat betekent -1 kilo in de eerste week. Dat motiveert wel ff zeg!

Vandaag dus een sauna dagje samen met de vrouw, dus verder offline. 8-).
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_108375591
En goed bezig dames!
pi_108375659
Way to go Jarno! Heel veel winst kun je al behalen door het schrappen van dingen die je uit gewoonte eet, maar die eik helemaal niet ZOMGWTF-lekker zijn. ECHT lekkere dingen moet je gewoon af en toe kunnen blijven eten.

Silmarwen *O*
pi_108375702
Ja, ik zat gisteravond nog ff tv te kijken en die zak chips in de kast riep wel heel zachtjes (en toen wat harder) maar ben gewoon naar bed gegaan. 8-).

Alleen zit er vandaag bij de sauna weer een dinertje (culinair arrangement) dus ben benieuwd hoe lief de weegschaal me na het weekend vind :'). Morgenochtend toch nog maar ff langs de sportschool anders ;).
  zaterdag 25 februari 2012 @ 09:03:59 #25
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108375706
Goeiemorgen!

Ik heb nu al een heerlijke dag :)

En jullie gaan ook goed, zo te lezen. Fijn :*
pi_108375769
Veel plezier in de sauna *O* *O* Heb ik ook wel zin in, het is hier zalig zacht weer.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_108375847
Je merkt het echt he, dat de lente weer in de lucht hangt *O*

God weet dat ik er aan toe ben :D
pi_108376702
Ik heb echt slecht geslapen. Er had een kater tegen mijn opengekiepte slaapkamerraam en hor aangesproeid :( Als ik al midden in de nacht mijn raam zou gaan zemen kon dat niet omdat mijn vriend al lag te slapen tegen de tijd dat ik naar bed ging. En onze kat vond het natuurlijk allemaal hyperinteressant en maakte een hoop stampij. Enige oplossing was het raam dicht doen waardoor het natuurlijk verschrikkelijk warm werd.
En toen ik net wakker werd was ik ineens snotverkouden. Zere keel, neus en hoofd. Ik heb daar verdomme helemaal geen tijd voor!

Ik krijg vanavond visite dus moet boodschappen doen, beneden schoonmaken en goddomme dat raam zemen! En ik heb al sinds begin december trek in sushi. Nou gaan we vanavond eindelijk, is er een kans dat ik het niet eens proef!!!

Ik haat smurfen!

/rant. Zo.
Spoilers!
pi_108379023
Erg fijn al die loslopende katten.
Hopelijk kan je toch van de sushi genieten!

Ik ga morgen ook sushi maken O+ heb er nu al zin in.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 12:23:53 #30
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108379194
Pfft, mensen moeten hun huisdieren ook gewoon binnen houden...

Anyway: Niet te veel van aantrekken, gewoon lekker van je sushi gaan genieten :)

Ik ga zo eens een boterhammetje maken voor een immens romantische lunch tussen verhuisdozen...

Xx
pi_108379439
Vandaag:
O. 2 boterhammen, 1 met jam en 1 met sandwichspread
L. 2 boterhammen met kaas
T. 2 appels
D. Couscous met broccoli, tomaten, geitenkaas en walnoten.
T. Zakje worteltjes.
pi_108380885
Voortaan toch een betere bodem leggen voordat ik ga drinken. Of gewoon minder drinken. Gelukkig niet echt ziek geworden, maar ik had wel moeite met in slaap vallen omdat alles in mijn hoofd draaide. Nu wel (net) wakker geworden zonder kater.

Ontbeten met 2 donkere boterhammen met ham en mosterd. Heb tegen mijn ouders al gezegd dat ik wel mee zou eten met tosti's dus dat doe ik dan ook maar. Ze hebben wel een lekkere salade voor me gehaald voor als hun lasagne gaan eten ergens deze week. O+ Lievvvvv
pi_108382204
Zoek voor de grap eens op hoeveel calorieën er in alchol zitten ;)
  zaterdag 25 februari 2012 @ 14:11:16 #34
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108382280
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dan heb je meteen minder zin in je 5e pilske :)

Hier lekker geluncht en verder slepen met dozen en spullen op marktplaats zetten enzo. Blijf bezig, dus hoop dat de weegschaal dat ook laat zien.

Xx
pi_108382423
Net 7km gewandeld *O*

Nu een bak kwark met appel en banaan en honing *O*
pi_108382654
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Weet ik wel. Ik heb vaak genoeg dingen afgezegd omdat ik bang was voor die extra kcal. Maar nu als ik wegga wil ik het gewoon leuk hebben en niet bezig zijn met afvallen, ik zou geen kapsalon weg eten maar een paar drankjes kan geen kwaad. Ookal meng ik alles wel met cola light, dus een beetje rekening houd ik er wel mee.

Gelukkig weeg ik sowieso nog een week niet. Dus heffen de goede momentjes de slechte vast wel een beetje op en heb ik het nog leuk gehad ook. Winwin.
  zaterdag 25 februari 2012 @ 17:45:06 #37
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108388454
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 14:24 schreef Myraela het volgende:

[..]

Weet ik wel. Ik heb vaak genoeg dingen afgezegd omdat ik bang was voor die extra kcal. Maar nu als ik wegga wil ik het gewoon leuk hebben en niet bezig zijn met afvallen, ik zou geen kapsalon weg eten maar een paar drankjes kan geen kwaad. Ookal meng ik alles wel met cola light, dus een beetje rekening houd ik er wel mee.

Gelukkig weeg ik sowieso nog een week niet. Dus heffen de goede momentjes de slechte vast wel een beetje op en heb ik het nog leuk gehad ook. Winwin.

Want zonder alcohol is het niet leuk?
Prima hoor :) Als je er bewust voor kiest, is het jouw manier om het vol te houden. Iedereen heeft wel iets dattie niet wilt laten en bij jou is dat alcohol. Bij mij is het eens in de +- 2 weken een bordje frietjes.

Zo avondeten. Minikrieltjes met schil en een heleboel kruiden en een puntpaprika uit de oven en een magere runderhamburger a la minute :Y)

Xx
pi_108388507
OMG Tink, you did NOT just say that... :D
  Licht Ontvlambaar zaterdag 25 februari 2012 @ 18:07:07 #39
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_108389177
Zonder alcohol is mijn leven inderdaad een stuk minder leuk... ik drink daarnaast alleen koffie, thee, water en verse jus, niet echt ideaal op stap.
pi_108389270
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 18:07 schreef Sjeen het volgende:
Zonder alcohol is mijn leven inderdaad een stuk minder leuk... ik drink daarnaast alleen koffie, thee, water en verse jus, niet echt ideaal op stap.
"5 bier en 1 water!" *)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Licht Ontvlambaar zaterdag 25 februari 2012 @ 18:20:46 #41
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_108389535
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 18:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

"5 bier en 1 water!" *)
ja, mij niet gezien...
pi_108389708
Ik drink dan meestal gewoon wijn en hou mezelf voor dat rode wijn reuze gezond is :Y)
pi_108389806
Ik hou van dronken worden. Ik kan er niets aan doen :')

Ik vind uitgaan niet hetzelfde als ik niet dronken ben geworden. Ik hou mezelf dan voor dat het feit dat ik heel de nacht enthousiast dans het weer opheft. :')
pi_108389833
Ik hou ook van tipsy zijn :')

Ik rij tegenwoordig maar overal naar toe, zodat ik iig niet kan drinken.

Als ik niet zou drinken had ik alleen een lollyfiguurtje.
pi_108390511
Zonder alcohol is het inderdaad niet leuk. 14.gif

Ik drink niet veel en bij de wijntjes bij de film of het eten ben ik eigenlijk wel gestopt, maar bij het uitgaan of soms een avondje ergens bij iemand thuis hoort het er gewoon echt bij.
  zondag 26 februari 2012 @ 09:21:05 #46
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108406694
Ik ben degene die die water bestelt...

Niet dat ik nooit drink, maar ik dans ook tot 5 uur zonder wijn hoor :)

Anyway, ieder z'n ding dus, zoals ik al zei. Ik ga lekker ontbijten! :Y)
pi_108407026
Ik heb me gisteren redelijk keurig aan mijn eigen 'dieetplan' gehouden en moest er tegen eten om het allemaal op te krijgen, maar was vanmorgen prompt weer 2 kilo lichter op de weegschaal. De 2 kilo's die er woensdag (niet geheel onverwacht) zomaar stonden zijn gewoon weer gevlogen O+ (iets met zout en water denk ik :D )
pi_108407351
zo..
hier is afgelopen week gewoon een drama geweest en ik heb me er bij neergelegd..
vooralsnog zegt de weegschaal dat er niks af , maar ook niks bij is gekomen.. daar ben ik dan gewoon tevreden mee .:)
vandaag ipv sporten vanmorgen , vanmiddag de vloerbedekking bij een vriendinnetje er uit gaan trekken :D dat zal me morgen ook wel spierpijn op gaan leveren ...

zo maar eens ontbijten, vanmiddag lunch verzorgd door vriendinnetje en vanavond zelfgemaakte groenten soep met brood :D

ohh en alcohol.. ik kan er zonder :{w .. al moet je zo rond 2/3 wel door een moment van " wtf doen al de mensen debiel" heen.. daarna kan je weer lachen om al die dronken gladiolen :P

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_108407405
Iedereen kan er zonder, dat is het niet. Ik vind het gewoon vele malen leuker met *O* Niet eens door het debiel doen, maar het danst zo lekker als je denkt dat je Beyonce zelf bent :').
pi_108407482
Ik zit trouwens even op een ongezond streng regime.

Ik heb gemerkt dat ik niet om kan gaan met gematigdheid, dan glipt er steeds van alles bij en zit ik rustig weer op 2200/2500 calorieën per dag, terwijl ik dan voor mijn gevoel nog "op mijn eten heb gelet".

Ik weet van mezelf dat ik een bepaalde modus moet bereiken waarin heel duidelijk afgebakend is wat ik wel en wat ik niet eet. En dat een korte periode (1 a 2 weken) zo streng me helpt om lichamelijk die knop om te gooien. Dan gaat die constante vraag om snaaijerij van mijn lichaam uit.

Niet de beste methode, maar goed, als het werkt... :')
  zondag 26 februari 2012 @ 10:47:02 #51
251095 Purdey
Better off alone..
pi_108407946
Ik drink bar weinig alcohol. Nu al sinds oud&nieuw niet meer. Ben er niet zo enorm dol op, en het bevat belachelijk veel kcals.

Misschien inderdaad niet de beste methode Phoeb, maar vaak helpt het inderdaad wel om weer met beide benen op de grond te komen. De laatste dagen ook niet veel gegeten, en ik zie meteen verschil op de weegschaal, en ik merk dat ik dat gevoel weer heb van 'Ja, m'n maag knort, maar je hebt gewoon gegeten, dus pech voor je!'

Verder ben ik ontzettend moe, dubbele contract uren gewerkt deze week. En ik voel dat er een verkoudheid/griepje/weet ik wat zit te broeien, m'n keel voelt schuurpapier achtig aan ;(

O: Smoothie magere yoghurt, banaan, frambozen, bosvruchten en karnemelk.
T: 2 grote bekers thee, een taaikorstje.
L: 2 boterhammen met kipfilet, een appel, vers geperste jus.
T: Kopje kippensoep, soepstengel.
D: Lasagne met veel groenten, rode saus en wat mozzarella en geraspte kaas.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_108408922
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 10:17 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ik heb gemerkt dat ik niet om kan gaan met gematigdheid, dan glipt er steeds van alles bij en zit ik rustig weer op 2200/2500 calorieën per dag, terwijl ik dan voor mijn gevoel nog "op mijn eten heb gelet".

Ik weet van mezelf dat ik een bepaalde modus moet bereiken waarin heel duidelijk afgebakend is wat ik wel en wat ik niet eet. En dat een korte periode (1 a 2 weken) zo streng me helpt om lichamelijk die knop om te gooien. Dan gaat die constante vraag om snaaijerij van mijn lichaam uit.

Ik denk dat dit voor vrij veel mensen geldt, al zal vast niet iedereen dat toe willen geven of zelfs maar beseffen.

Momenteel probeer ik de week door te komen door me keurig aan mijn dieet mijn nieuwe levensstijl te houden en af en toe wat uitspattingsmomenten in te bouwen. De weegschaal is niettemin dwingend, op maandagochtend moet er wel wat af zijn ten opzichte van de week ervoor.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_108410771
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 10:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Iedereen kan er zonder, dat is het niet. Ik vind het gewoon vele malen leuker met *O* Niet eens door het debiel doen, maar het danst zo lekker als je denkt dat je Beyonce zelf bent :').
+ 1
Sterkheidsbaas van alles.
pi_108410900
Ik heb altijd al heel weinig gedronken....als het 5-7 glazen zijn per jaar kom je aardig in de buurt :') ....heb ik het blijkbaar nooit echt leuk. ;( :+
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Licht Ontvlambaar zondag 26 februari 2012 @ 13:26:18 #55
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_108412757
Jeetje zeg wat een lange tenen hier... ik vind het prima als iemand niet of weinig drinkt, mijn vriend vindt bier of wijn niet lekker. Ik vind cola en fanta niet lekker... even goede vrienden hoor :)
pi_108412863
Valt wel mee toch, met die lange tenen?
pi_108413165
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 10:17 schreef DancingPhoebe het volgende:

Ik heb precies hetzelfde hoor, het is streng of gewoon niet :X Ik ben jaloers op de mensen die enthousiast na één koekje kunnen zeggen dat ze genoeg hebben ;(
pi_108414254
Bah, vakantie. In plaats van de week een duidelijk ritme en planning, ben ik meer dagen bij vrienden dan thuis. Dus geen idee wat ik eet, is niet in te plannen en dat is een beetje eng. :') Aan de andere kant is er dan ook niet echt ruimte voor vreetbuien, dus dat scheelt. En het is natuurlijk gewoon gezellig.

Gewoon even zorgen dat ik de juiste keuzes maak en kleine porties neem.
pi_108415961
Hier is het met eten ook ruk.

Ik zit in een "ik ben te druk om te eten of ik heb gewoon geen honger of ik heb gewoon geen zin"fase.
Dat betekent dat, als ik er niet bewust op let, ik (bijna) niks eet.
Zoals gisteren.

om 14:00 opgestaan. 2 druifjes gehad (die stonden er nog) om 8 uur een plakje roggebrood met kaas, en daarna de hele nacht weer de stad in.

Ik doe het niet expres, maar het eten staat me zo tegen. Voor vanochtend had ik een minolea, maar ik had m gepeld, 1 partje gehad, ik denk, dat krijg ik niet weg. ;(

Net met moeite een plakje roggebrood met kaas weggegeten.
pi_108416166
quote:
7s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:36 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde hoor, het is streng of gewoon niet :X Ik ben jaloers op de mensen die enthousiast na één koekje kunnen zeggen dat ze genoeg hebben ;(
Ik heb dan OOK genoeg!!

Maar evengoed vreet ik het hele pak leeg :D
pi_108416390
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:39 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ik heb dan OOK genoeg!!

Maar evengoed vreet ik het hele pak leeg :D
Ik lust wel 10 koekjes :9
pi_108416501
quote:
2s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:35 schreef Lonaa het volgende:

Dat betekent dat, als ik er niet bewust op let, ik (bijna) niks eet.

Misschien werkt het om met een planning te werken dan?
Want wat je beschrijft is echt ongezond en weinig.
pi_108416844
quote:
14s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:59 schreef Myraela het volgende:
Bah, vakantie. In plaats van de week een duidelijk ritme en planning, ben ik meer dagen bij vrienden dan thuis. Dus geen idee wat ik eet, is niet in te plannen en dat is een beetje eng. :') Aan de andere kant is er dan ook niet echt ruimte voor vreetbuien, dus dat scheelt. En het is natuurlijk gewoon gezellig.

Gewoon even zorgen dat ik de juiste keuzes maak en kleine porties neem.
Mijn ervaring met dat soort situaties is dat ik eindig met héél weinig eten en bijzonder weinig kcal omdat ik niets 'durf' te eten :D
pi_108417787
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn ervaring met dat soort situaties is dat ik eindig met héél weinig eten en bijzonder weinig kcal omdat ik niets 'durf' te eten :D
Nouja, ik zou er niet heel veel eten. Maar wel gewoon mee-eten en dat is toch meestal meer dan ik zou doen als ik alleen ben. Maar waarschijnlijk kan het allemaal niet zoveel kwaad, zolang ik maar niet mee ga snoepen, dingen als starbucks of patatjes in de stad zijn makkelijk af te wijzen. Een keer een iets ongezonder avondeten dan ik normaal zou nemen kan niet veel kwaad.

Ik heb dat wel gehad hoor dat ik niet kon eten. :') Ging ik een weekend naar een vriend, heel weekend niet eten en dan kei hard balen als de trein zo vol was dat je moest staan. :') Ik ben gewoon op de grond gaan zitten omdat mijn benen niet meer wilde. :')
pi_108429799
Heb een heerlijk weekend gehad, en dat helpt erg goed merk ik om mezelf gemotiveerd te houden.

Heb vanmorgen stiekem even op de weegschaal gestaan.. en toen heb ik rond staan huppelen.. Vanaf woensdag is er 1,4 kilo af! Ben er heel blij mee. En het is goed vol te houden.

Vandaag mezelf wel verwend met een klein bolletje ijs. Maar het lukt me allemaal goed binnen de punten die ik heb!

Vanaf volgende week wil ik er ook bij gaan sporten. Denk dat ik elke week maar weer een lesje zumba ga doen!
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_108431480
Wow, sommige mensen hebben echt issues hier zeg. Je moet toch een beetje op jezelf en je kennis van eten kunnen vertrouwen zou ik zeggen. Voor mij makkelijk praten natuurlijk, ik heb geen enkel probleem met eten. Alleen wat minder goede gewoontes ;).
Spoilers!
pi_108431690
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 14:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Misschien werkt het om met een planning te werken dan?
Want wat je beschrijft is echt ongezond en weinig.
Op sommige dagen werkt dat. Echter kan ik ook een planning maken en die dan volledig aan de kant gooien, gedurende de dag.

Inmiddels wel wat meer gegeten.

Lijstje:
O: snee roggenbrood met kaas
T: paar partjes minolea
T: gevulde koek (ouders op bezoek. :))
D: een frikandel en een paar patatjes (ouders nog steeds op bezoek)

Vanavond eet ik nog wat fruit, en dan morgen met frisse moed weer gezond proberen te eten.

Planning:
O: snee roggebrood met kaas
T: Handje vol druiven + minnolea
L: Gebakken ei met groente eventueel op brood
T: Wat hartigs
D: Iets met prei en gehakt.
  zondag 26 februari 2012 @ 20:34:39 #68
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108432633
Ik kwam een mooi inspiratie-filmpje tegen voor mensen die zeggen 'ik ben te dik, rennen is niks voor mij': http://www.runsforcookies.com/p/progress-photos.html

_O_
  zondag 26 februari 2012 @ 20:49:57 #69
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108434006
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wow, sommige mensen hebben echt issues hier zeg. Je moet toch een beetje op jezelf en je kennis van eten kunnen vertrouwen zou ik zeggen. Voor mij makkelijk praten natuurlijk, ik heb geen enkel probleem met eten. Alleen wat minder goede gewoontes ;).
Ja..
Lezen jullie ook de ingredientendeclaraties op verpakkingen? En leren jullie ervan en dan bedoel ik niet alleen de kcal maar ook vetten/eiwitten/zout/suiker.

Lonaa, jij hebt een probleem. Eetprobleem of problemen met eten om andere redenen?
pi_108435214
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:49 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja..
Lezen jullie ook de ingredientendeclaraties op verpakkingen? En leren jullie ervan en dan bedoel ik niet alleen de kcal maar ook vetten/eiwitten/zout/suiker.
Uiteraard. Ik heb nog nooit zoveel geleerd over eten als sinds ik zo dik ben.
Spoilers!
pi_108435229
quote:

[..]

Ja..

Lonaa, jij hebt een probleem. Eetprobleem of problemen met eten om andere redenen?
Ik heb al jaren een eetprobleem. ;(
En andere issues.

Tussen m'n 14e en 18e 30 kg aangekomen, toen in een half jaar 30 kg afgevallen en nu 20 kg aangekomen. Die laatste 20 waren wel "andere" kilo's, zeg maar. Geestelijk gezien.

Eten is altijd een probleem geweest. Ik eet of te veel (en slecht), of te weinig (en meestal slecht).
Ik probeer er wel echt, met alles wat ik heb, verandering in te brengen.
Nu wil ik niet, zoals de vorige keer, onverstandig en belachelijk veel afvallen in heel korte tijd.
Maar ik lijk maar 2 standen te hebben. Niet eten, of te veel eten. En die middenweg vind ik ontzettend lastig te vinden.

Dat ik nu geen honger heb, en dus weinig eet, komt ook door omstandigheden, denk ik. Heb een hele heftige periode achter de rug, zit daar nog steeds in, moet een moeilijke beslissing maken...
Heb niet direct het idee dat het daar aan ligt, maar dat kan natuurlijk heel goed.

Maar, en dat is het kutterige, ik heb gewoon echt geen honger. Het is niet dat ik uhm, niet eet omdat ik niet WIL eten (bewust) maar omdat ik geen honger heb.

Het lijstje voor morgen dan, is dat ook heel erg slecht?

Edit: de issues die ik op dit moment heb, ook met eten, zijn echt nihil vergeleken met hoe het was, dus vooruitgang in mijn eten heb ik sowieso bereikt, maar ik ben er nog lang niet.
pi_108435444
quote:

Ja..

Ik eet zelden iets uit een verpakking met meer dan 1-2 ingrediënten :7
pi_108435509
quote:
2s.gif Op zondag 26 februari 2012 21:02 schreef Lonaa het volgende:

Edit: de issues die ik op dit moment heb, ook met eten, zijn echt nihil vergeleken met hoe het was, dus vooruitgang in mijn eten heb ik sowieso bereikt, maar ik ben er nog lang niet.

Het probleem erkennen is al heel wat en elk stapje in de goede richting is er één :*
  zondag 26 februari 2012 @ 21:06:05 #74
348650 Roze_spekkie
Genoeg = Genoeg!
pi_108435573
Ik heb een redelijk weekend gehad, qua eten. Geen chocola gelukkig, maar wel een paar koekjes, chips en vanmiddag friet van De Belg. Gewoon weer bezweken voor de verleiding.

Morgen weer normaal eten!

Een onstoken nagelriem is niet leuk en ernstiger dan het lijkt. Ik heb er ook eens mee rondgelopen, en moest in een week tijd wel drie keer naar de huisarts. Voelde me wel een beetje belachelijk met het kleine wondje, maar fijt schijnt niet fijn te zijn.
De Maat is nu wel erg Vol
  zondag 26 februari 2012 @ 21:08:50 #75
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108435864
Lonaa, goed voor jezelf zorgen is sowieso de beste manier om met andere dingen om te gaan.
Helaas werkt het vaak niet zo en dan wordt het een gevecht.
Heb je hulp? Zo te lezen zit het vrij diep en kom je zelf er niet uit.
Andere problemen en eten (of niet eten) gaan hand in hand, goed eten voor meerdere jaren dat gaat echt niet binnen een week.

Denk dat je pas na een jaar of 2 met een goed eetpatroon kan zeggen dat je leefstijl hebt aangepast
  Licht Ontvlambaar zondag 26 februari 2012 @ 21:13:01 #76
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_108436251
Ik dacht ook dat ik het wel zou redden met wat sodabadjes spekkie, maar helaas... Het voelt inderdaad best belachelijk, zo'n klein wondje. De antibiotica en de antibacteriële zalf slaan wel aan gelukkig :)

Vandaag zondig in plaats van zondag, vrienden over de vloer voor diner. Net afgesloten met twee zelfgebakken chocolate chip cookies bij de koffie. Morgen weer gewoon werken en normaal schema...
  zondag 26 februari 2012 @ 21:14:12 #77
348650 Roze_spekkie
Genoeg = Genoeg!
pi_108436347
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 20:34 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kwam een mooi inspiratie-filmpje tegen voor mensen die zeggen 'ik ben te dik, rennen is niks voor mij': http://www.runsforcookies.com/p/progress-photos.html

_O_
Ik zou graag eens zien hoe zij er zonder kleren uitziet, en zou ze geopereerd zijn? Ik heb alleen foto's bekeken trouwens, misschien schrijft ze er wel iets over. Het is wel super motiverend om te zien, een heel ander mens is het!

Een vriendin van me is nu 30 kilo afgevallen, en die zegt met kleren aan heel happy te zijn, maar ze gaat voor geen geld zwemmen met haar kinderen.
De Maat is nu wel erg Vol
pi_108436457
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 21:08 schreef uniekhoorn het volgende:
Lonaa, goed voor jezelf zorgen is sowieso de beste manier om met andere dingen om te gaan.
Helaas werkt het vaak niet zo en dan wordt het een gevecht.
Heb je hulp? Zo te lezen zit het vrij diep en kom je zelf er niet uit.
Andere problemen en eten (of niet eten) gaan hand in hand, goed eten voor meerdere jaren dat gaat echt niet binnen een week.

Denk dat je pas na een jaar of 2 met een goed eetpatroon kan zeggen dat je leefstijl hebt aangepast
Ik heb jaren lang hulp gehad, heb zelfs nog 8 maanden klinisch opgenomen gezeten.
Inmiddels ben ik al een jaar of 3 zover dat ik "zonder hulp" mijn leven op de rit hou.

Er zijn veel dingen waar ik (godzijdank!!) mee gestopt/afgekickt enz. ben.

Eten is en blijft lastig. Ik verwacht ook niet dat het binnen een week beter gaat. Iedere gezonde maaltijd die ik in mijn mik stop is een overwinning. Ben er iedere keer blij mee. Deze strijd voer ik al jaren, en er zijn periodes dat het makkelijker gaat, en periodes dat het moeilijker gaat, maar ik kom hier wel uit.

Ik ben iig heel blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan, en feedback krijgen kan over wat ik eet. Dat helpt. :)

@Isabeau, dankjewel. :*
  Licht Ontvlambaar zondag 26 februari 2012 @ 21:24:43 #79
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_108437236
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 21:14 schreef Roze_spekkie het volgende:

[..]

Ik zou graag eens zien hoe zij er zonder kleren uitziet, en zou ze geopereerd zijn? Ik heb alleen foto's bekeken trouwens, misschien schrijft ze er wel iets over. Het is wel super motiverend om te zien, een heel ander mens is het!

Een vriendin van me is nu 30 kilo afgevallen, en die zegt met kleren aan heel happy te zijn, maar ze gaat voor geen geld zwemmen met haar kinderen.
Is ze snel afgevallen? Ik ben zes jaar geleden ruim 27 kilo afgevallen (zit nu op -21,5) en ik heb nergens teveel vel, naar mijn zin.
pi_108437338
quote:
1s.gif Op zondag 26 februari 2012 21:24 schreef Sjeen het volgende:

Is ze snel afgevallen? Ik ben zes jaar geleden ruim 27 kilo afgevallen (zit nu op -21,5) en ik heb nergens teveel vel, naar mijn zin.
Na 35 kilo had ik alleen wat los vel tussen mijn bovenbenen. Zoooo lelijk :{ Buik was niks mis mee.
pi_108437356
quote:

[..]

Er is een kopje op haar blog over plastische chirurgie.
pi_108437401
Ik heb ook geen los vel trouwens..
pi_108438781
Ik heb wel teveel vel. Er zit alleen ook nog vet in :7
pi_108452044
Zo afgelopen weekend , weekendje bij familie in drenthe.

Ze vonden me maar saai ,dat ik water dronk , fruit at ipv chips , etc. :D

Maar goed , gewoon volgehouden dus.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_108452081
Netjes Joene ^O^

Volgens mij ben ik weer door de eerste moeilijke dagen heen, waarbij je alleen maar bezig bent met NIET ETEN*. Gisteren een moeilijke dag waarop ik vond dat ik eigenlijk van alles lekkers verdiende :') En mijn hersens die heel goed konden beredeneren waarom mijn maag gelijk had en ergens in mij een heuele kleine voice of reason die het toch wist te winnen. Vandaag nog even belachelijk streng, morgenavond eten met vrienden, een mooi moment denk ik om weer terug om te bouwen naar een patroon dat verstandig en slank is. Dus 3 verstandige maaltijden, met 2 verstandige tussendoortjes die samen ergens tussen de 17 en 1800 uitkomen.

*En neeeeeeeeeeeee, met NIET ETEN bedoel ik niet NIET eten, maar de hele dag vechten tegen alle extraatjes die je in je mik wilt proppen, toeleven naar het moment dat je dan eindelijk IETS mag eten en als je dat zit te eten, wensen dat het een kapsalon was :')
  maandag 27 februari 2012 @ 08:03:04 #86
54772 Silmarwen
pi_108452146
Mijn buik is nogal erm... blubberig zeg maar. Maar komt misschien ook door de zwangerschappen. Verder zit alles nog relatief strak. :+

Zo deze week een goede start, vorige week was beetje meh, dus deze week weer beter!

O: Havermout met kaneel + thee
T: 1 Banaan + koffie
L: 2 Boterhammen met ham + glas melk
T: Weet ik niet zeker. Denk een cracker met sandwhichspread
D: Spaghetti denk ik
T: Koffie

Vandaag wel irritante dag. Werk je op de BSO, krijg je buiten de vakanties nog 8 uur. Van 1 tot 3 een vergadering en vanavond EHBK. *zucht* Morgen een uur eerder ivm kindevaluatie. En al die uren moet ik magisch compenseren -.- Ik werk soms meer aan overuren dan normale. :')
pi_108452340
Werken op een BSO is niet het meest ideale wanneer het gaat op uren compenseren. Werk zelf ook op een BSO, en door de bezuinigingen moeten wij minder werken.. Maar die uren die wij in de min staan moeten we proberen te plussen. En dat lukt mij dan dus weer niet! Erg balen is dat!

Na de 1,4 kilo die er de eerste week af is. Ga ik met goede moet door. Wat een opsteker was dat zeg!

Vanmorgen eet ik lekker yogurt met fruit.
Tussendoor een eierkoek.
Vanmiddag 3 boterhammen 2 met 30 plus kaas en 1 met spread.
Smiddags een opkikkertje en een koekje en een stuk fruit op het werk.
Savonds, een lekkere maggi dagschotel met kipfilet en boontjes. En wat rijst erbij.

Ik kom bij lange na niet aan mijn punten van vandaag. Maar als ik dit vergelijk met wat de meeste hier eten. Dan eet ik naar mijn idee wel wat meer..
pi_108452368
En dat was week 1. De weegschaal was wat minder lief voor me dan ik gehoopt had, maar dat hou ik op schommelingen en hey, spieren zijn zwaarder als vet, right? ;). Anyway we gaan dapper verder.

Zaterdag de hele dag in de sauna gehangen, heerlijk, incl. sportmassage ( :D ), helemaal relaxed en zen. Qua eten gewoon met de flow meegegaan maar in ons verrassingsmenu dat bij het arrangement hoorde kreeg ik eendenborst geserveerd. Argh. Lekker mager ook. :+. Maar wel goddelijk. Het moet geen strafkamp zijn vond en vind ik nog steeds.

Zondagochtend de sportschool bezocht, puntjes voor deze week gehaald (mijn sportschool werkt met een puntensysteem waarbij ze bepaalde voortgang garanderen bij een minimaal behaald aantal punten per week). Beetje rommelige week wat dat betreft gehad, vanaf deze week wil ik m'n sportdagen op maandag, woensdag en vrijdag houden, met een reservemogelijkheid in het weekend. Beetje structuur erin kan geen kwaad denk ik.
pi_108452420
Ik meld me hier ook maar aan.

Toen ik vwoensdag mijn spijkerbroek nog amper dicht kreeg, heb ik besloten dat het nu echt genoeg is. Ik ga afvallen. En ik ga behoorlijk wat afvallen ook. Elk jaar kwamen er weer een paar kilootjes bij, maar nu ben ik er behoorlijk klaar mee, met dat dik zijn. Ik weeg toen ik van de week begon *slik* 116.4 kilo... en ik wil toch wel heel graag van een maat 46 naar een maat 42. En de laatste keer dat ik een maat 42 droeg ik toch al wel een jaar of 5/6 geleden. Van wat ik mij herinner was ik toen rond de 80 kilo, dus dat wordt ook mijn streefgewicht.

Ik heb besloten dit te gaan doen door weer gezond te gaan eten. Gewoon 3 normale maaltijden, maar de tussendoortjes vervangen voor gezonde tussendoortjes (denk fruit en groente e.d.), niet meer snaaien (behalve dan gematigd 1 dag in het weekend) en verder ga ik er niet extra bij sporten. Ik fiets namelijk ma-vr al ruim 1 uur per dag naar m'n werk, en verder heb ik 1x in het weekend ook een fysiek actieve dag, dus qua lichaamsbeweging zit ik naar mijn idee niet heel verkeerd. Daarbij heb ik ook niet echt het geld op het moment voor een sportschool abonnement of iets dergelijks. Dus hopen dat het genoeg is.

Vandaag op de weegschaal gestaan en ik ben al 2.2 kilo kwijt sinds woensdag, dus de eerste week begint goed!

Zouden een van de mods mijn ticker toe willen voegen aan de OP?
http://swlf.lilyslim.com/KiQUp1.png
  maandag 27 februari 2012 @ 08:33:39 #90
54772 Silmarwen
pi_108452432
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:25 schreef J0ycie88 het volgende:
Werken op een BSO is niet het meest ideale wanneer het gaat op uren compenseren. Werk zelf ook op een BSO, en door de bezuinigingen moeten wij minder werken.. Maar die uren die wij in de min staan moeten we proberen te plussen. En dat lukt mij dan dus weer niet! Erg balen is dat!

Na de 1,4 kilo die er de eerste week af is. Ga ik met goede moet door. Wat een opsteker was dat zeg!

Vanmorgen eet ik lekker yogurt met fruit.
Tussendoor een eierkoek.
Vanmiddag 3 boterhammen 2 met 30 plus kaas en 1 met spread.
Smiddags een opkikkertje en een koekje en een stuk fruit op het werk.
Savonds, een lekkere maggi dagschotel met kipfilet en boontjes. En wat rijst erbij.

Ik kom bij lange na niet aan mijn punten van vandaag. Maar als ik dit vergelijk met wat de meeste hier eten. Dan eet ik naar mijn idee wel wat meer..
Ja mij ook niet. Ik zit nu in 2 weken tijd op +14 uur. Ik werk er 9 per week, tenzij vakantie. Dat betekent dat ik 2 dagen vrij moet nemen in de vakantie, maar dat kan niet, want dan moet iemand invallen en niemand heeft - uren. Zo suf.

1.4 kilo *O* Eerste weken gaan vaak wel lekker snel. ;) Bij mij gaat het zo rap niet meer. :+
pi_108452456
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:33 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ja mij ook niet. Ik zit nu in 2 weken tijd op +14 uur. Ik werk er 9 per week, tenzij vakantie. Dat betekent dat ik 2 dagen vrij moet nemen in de vakantie, maar dat kan niet, want dan moet iemand invallen en niemand heeft - uren. Zo suf.

1.4 kilo *O* Eerste weken gaan vaak wel lekker snel. ;) Bij mij gaat het zo rap niet meer. :+
Nee straks zal het niet meer zo snel gaan, maar dat is mijn doel dit keer ook niet heb liever dat het langzaam gaan dit keer en de kilootjes eraf blijven! Met elke week een halve kilo ben ik heel blij!
  maandag 27 februari 2012 @ 09:07:30 #92
149959 SQ
snelle trees
pi_108452851
hai deerntie! Hoe lang ben jij dan wel niet? Ik kreeg mezelf met 100 kilo krap in een maat 48 geperst :')

hier was de weegschaal ook niet zo content door mijn sushi en biertjes van zaterdag (ik zag veel sushi voorbij komen hier :D) vandaag dus maar even ontbeten met yoghurt met kiwi, om de stoelgang weer even wakker te schudden :9
disclaimer
pi_108452874
Yeah!
Donderdag had ik me gewogen: 83.5 kilo.
Vandaag weer eens op de weegschaal: 82.5!
Dat is al 4 kilo in 2 weken! *O*

En vandaag ben ik de dag begonnen met een snee brood met halvajam, en een glas zelfgemaakte smoothy. (1 mango, 1 banaan, 1 appel, scheut melk, scheut sinaasappelsap)
Twiddel
pi_108452921
Sushi is niet zo heel ernstig toch?
  maandag 27 februari 2012 @ 09:16:19 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_108452987
quote:
5s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:11 schreef Jarno het volgende:
nee, maar door de rijst ga je wat sneller obstiperen en door de zoute saus hou je meer vocht vast.
En het issue ligt vnl bij de biertjes :@ :')
disclaimer
  maandag 27 februari 2012 @ 09:17:27 #96
149959 SQ
snelle trees
pi_108453011
good busy trouwens, iedereen *O*
ik wil onderhand wel weer onder de 90 gaan. Patienz, I haz none :P
disclaimer
pi_108453019
Nu wil ik ook weer sushi maken, want goed. Dit weekend maar eens doen ofzo.
pi_108453123
Wat is iedereen plots aan de sushi zeg :D Wel echt heerlijk voedsel hoor :9

Welkom deerntie, klinkt als een prima plan en gaat vast lukken! ^O^
pi_108453249
Ondertussen komt het fenomeen 'volkoren boterham' me al weer redelijk de strot uit... :').
pi_108453295
quote:
15s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:34 schreef Jarno het volgende:
Ondertussen komt het fenomeen 'volkoren boterham' me al weer redelijk de strot uit... :').
Dan neem je iets wat je niet de strot uitkomt.
  maandag 27 februari 2012 @ 09:42:13 #101
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108453427
quote:
ruilen voor mijn ontbijtgranen met yoghurt?? :D

lijstje:
O: ontbijtgranen met yoghurt
t: appel
L: salade met 2 boterhammen
t: sinaasappel
D: pasta oid..
S: volleybal training
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_108453453
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dan neem je iets wat je niet de strot uitkomt.
Mja moet gewoon weer ff wennen. Een alternatief werkt gewoon niet voor mij, dan ga ik me teveel veroorloven. Ff streng zijn dus.
pi_108453513
Misschien voor de afwisseling het brood in het broodrooster doen? Heb je een lekkere knapperige boterham..

Je hebt ook zoveel soorten bruin brood. Misschien daar eens in afwisselen?

Elke dag een saaie volkoren boterham is ook zo wat.. Wissel het af met waldkornbrood of bruin brood.
pi_108453573
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:43 schreef Jarno het volgende:
Mja moet gewoon weer ff wennen. Een alternatief werkt gewoon niet voor mij, dan ga ik me teveel veroorloven. Ff streng zijn dus.
De rest van je leven op brood wat je eigenlijk echt niet lekker vindt? Hmm.
pi_108453597
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

De rest van je leven op brood wat je eigenlijk echt niet lekker vindt? Hmm.
Ik ben sowieso niet zo'n brood fan maarja... de kantine hier is geen optie en ik zie mezelf niet wat anders meenemen naar het werk. Misschien een keer een pasta salade ofzo maar dat doe je ook niet elke dag. Soms moeten dingen ook gewoon, toch?
pi_108453650
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:50 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik ben sowieso niet zo'n brood fan maarja... de kantine hier is geen optie en ik zie mezelf niet wat anders meenemen naar het werk. Misschien een keer een pasta salade ofzo maar dat doe je ook niet elke dag. Soms moeten dingen ook gewoon, toch?
Zei jij gister iets over de knop omzetten? Want dat herken ik wel. De eerste weken dat ik serieus wilde afvallen heb ik ook heel streng gedaan. Gewoon om van de gewoonte af te komen dat ik naar de simpele of lekkere dingen grijp. Daarna was het makkelijker om goede keuzes te maken.
pi_108453780
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:53 schreef LieLie het volgende:

[..]

Zei jij gister iets over de knop omzetten? Want dat herken ik wel. De eerste weken dat ik serieus wilde afvallen heb ik ook heel streng gedaan. Gewoon om van de gewoonte af te komen dat ik naar de simpele of lekkere dingen grijp. Daarna was het makkelijker om goede keuzes te maken.
Nouja, ik hou ook niet zo van fruit. Of andere 'gezonde' dingen. Dus als ik me zelf niet dwing om elke dag een stapel brood en 1 of 2 stuks fruit te eten, gebeurt het niet. En ga ik andere dingen eten. Gekookte aardappels heb ik ook niks mee, maar je kunt niet elke dag gebakken aardappels of pasta eten, toch? En het is niet dat het een enorm drama is hoor, maar lekker is anders. Af en toe dus een verwenmomentje en zorgen dat dit zsm 'normaal' wordt.
pi_108453784
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:50 schreef Jarno het volgende:

Nou ja, ik neem salades en wraps mee naar mijn werk. Vind je dat 'te vrouwelijk'?
Brood is wel het makkelijkst, maar best saai eigenlijk :@
  maandag 27 februari 2012 @ 10:03:04 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_108453890
ik eet ook echt niet alleen dingen die ik superlekker vind, ik eet ook vaak dingen die goed voor me zijn. Da's niet abnormaal lijkt me. En het is idd even wennen, maar dat gaat vanzelf beter :Y
disclaimer
pi_108453897
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou ja, ik neem salades en wraps mee naar mijn werk. Vind je dat 'te vrouwelijk'?
Brood is wel het makkelijkst, maar best saai eigenlijk :@
Oh nee daar heb ik verder geen moeite mee maar 's ochtends om 6 uur een stapel brood smeren is echt het maximaal haalbare met m'n slaperige hoofd vrees ik :D. Dat, of niks en de kantine plunderen :+.
pi_108453937
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:03 schreef Jarno het volgende:
Oh nee daar heb ik verder geen moeite mee maar 's ochtends om 6 uur een stapel brood smeren is echt het maximaal haalbare met m'n slaperige hoofd vrees ik :D. Dat, of niks en de kantine plunderen :+.
Dan is brood smeren beter :D Als jullie net zulk eten in de kantine verkopen als hier dan is het moeilijk zoeken naar wat slanks.

Ben blij dat ik dol ben op groente, fruit, water, volkorenbrood, havermoutpap, vis etc :@
(ben ook dol op snoep, gebak, m&m's en overige chocolade, ijs, patat etc :7 )
pi_108453942
Zo, vorige week was een drama, 4 dagen achter elkaar niet gekookt dus daar zetten we maar ff een streep onder.

Nu weer gezond :D Hoop dat het weer binnenkort nog mooier wordt want ik wil gaan fietsen en skaten. Dat heb ik al 8 jaar niet meer gedaan :')
pi_108454023
:'( :'( :'(

Mijn relatie is definitief ten einde.

Ik ben een beetje bang wat voor een effect dit op mijn eten gaat hebben. ;(
pi_108454076
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:08 schreef Lonaa het volgende:

Wat vervelend zeg! Sterkte!

Bij mij hebben dat soort dingen ook altijd effect op mijn eten.
Probeer afleiding te zoeken.. Maar maak je ook niet te druk om je eten nu.. Eet gewoon dat frietje wat je graag wilt.. of pak die reep chocolade. Maar stop daarna..

Maar alsnog heel veel sterkte!
pi_108454087
quote:

Bedenken dat je uiteindelijk 'de markt weer op moet' helpt nu zeker (nog?) niet?

Sterkte iig.
  maandag 27 februari 2012 @ 10:11:41 #116
149959 SQ
snelle trees
pi_108454117
lonaa.... Sterkte :*
disclaimer
pi_108454119
quote:

Sterkte, Lonaa :*

Goed voor jezelf blijven zorgen is belangrijk.
pi_108454152
Joyce, thanks

Jamo, het zat er al aan te komen, even heel bot gezegd. We zijn apart gaan wonen, als laatste redmiddel. Hij zou aan zijn issues werken. Maar blijkbaar kan hij niet aan zijn issues werken, en ook nog plek hebben voor mij. En ik ga niet zitten wachten.
Dus ergens is het natuurlijk wel zo, dat ik "de markt weer op moet" en die gedachte speelt al wel een tijdje door mijn hoofd.
(Sterker nog, heb van t weekend gemerkt dat ik nog wel redelijk in de markt lig)

Ik ga iig m'n best doen om netjes te blijven eten. Hoewel ik vooral bang ben dati k nog verder op slot ga, qua eten.

Ik ga zo naar de winkel, en dan koop ik een lekker broodje. Wat rosbief, wat sla. En daar ga ik van genieten.
  maandag 27 februari 2012 @ 10:14:03 #119
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108454183
Wow, ik moest weer even bijlezen...

Over het losse vel: Dat heb ik wel hoor. Mijn benen, billen, buik, armen en vooral m'n borsten zijn bij lange niet meer zo stevig als toen ik nog 30 kilo zwaarder was. Ik kan echt m'n vel vastpakken, zegmaar. Ik baal daar wel van, maar zie het als een soort logisch gevolg van de tijd dat ik 120 kilo woog.

Lonaa, het heeft het effect dat jij het toe staat te hebben. Als je stevig in je schoenen staat en tegen jezelf zegt "Ik mag hier verdrietig om zijn en me rot om voelen. Ik mag een kloteweek hebben. Ik mag (niet) eten." heeft het sowieso een slecht effect. Als jij zegt "Ik mag hier verdrietig om zijn en me rot om voelen, maar ik weiger toe te staan dat het effect heeft op wat ik eet." gaat het wrs al een stuk beter. Sterkte anyway...

Iemand hier boven zei met 100 kilo in 48 te moeten persen btw. Ik was met 120 kilo qua spijkerbroeken nog steeds een 44-46. Denk dat het er heel erg aan ligt waar je het dikst bent. Mijn borsten vragen namelijk in jasjes enzo nog steeds om een 48, terwijl ik in spijkerbroeken inmiddels (bij de Miss Etam, Promiss, C&A en DiDi, niet bij de H&M) in 42 pas. Een vriendin heeft juist een hele grote kont en geen borsten/schouders, dus die heeft het andersom.

Zo, en nu ga ik ontbijten :Y)
pi_108454236
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:07 schreef Stormqueen het volgende:
hai deerntie! Hoe lang ben jij dan wel niet? Ik kreeg mezelf met 100 kilo krap in een maat 48 geperst :')

hier was de weegschaal ook niet zo content door mijn sushi en biertjes van zaterdag (ik zag veel sushi voorbij komen hier :D) vandaag dus maar even ontbeten met yoghurt met kiwi, om de stoelgang weer even wakker te schudden :9
Ik ben 1.71 ongeveer. Niet heel er lang dus, gewoon normaal denk ik. Ligt misschien ook aan de maten van bepaalde winkels misschien? Daar wil nog wel eens verschil in zitten.
pi_108454289
Tink, thanks, ik laat het me niet enorm beinvloedde, dat wil ik niet.
Ik ga zo lekker ontbijten, vanmiddag komt mijn beste vriend, vandaag kom ik wel door. Er zijn mensen voor me. Komt goed.

Dan, even ontopic, qua broekmaat zit ik aan 46, met iets over de 100 kg (denk ik. Al maanden niet op een weegschaal gaan staan)
Ben al wel van maat 48 naar 46 gegaan, 2 weken geleden.

Qua shirts, dat wisselt. Tussen 42 en 48. Tussen L en XXL
  maandag 27 februari 2012 @ 10:18:53 #122
149959 SQ
snelle trees
pi_108454311
ik heb behoorlijk dikke tetten en een pens... En ben onder mijn vetjes erg gespierd :')
ik moet echt naar de 70 kilo om in een maat 40 te passen en ik ben 1.68 _O-
disclaimer
pi_108454371
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:18 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb behoorlijk dikke tetten en een pens... En ben onder mijn vetjes erg gespierd :')
Spieren kan er idd ook mee te maken hebben... ik heb wel behoorlijk wat beenspier;) Verder ook grote tetten hier! En een wat minder grote pens, maar wel weer een kont :P
pi_108454378
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:18 schreef Stormqueen het volgende:
Ik moet ook naar 70 kg, denk ik.

Toen ik 2 jaar geleden afgevallen ben, woog ik 78 kg en zat ik net tussen 40/42 te hinken.

Ik ben trouwens wel gezegend (al zeg ik het zelf) met het feit dat ik in proportie ben. Overal dik dus. :P
pi_108454408
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:21 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik moet ook naar 70 kg, denk ik.

Toen ik 2 jaar geleden afgevallen ben, woog ik 78 kg en zat ik net tussen 40/42 te hinken.

Ik ben trouwens wel gezegend (al zeg ik het zelf) met het feit dat ik in proportie ben. Overal dik dus. :P
Ik ben gelukkig ook wel in proportie. In tegenstelling tot mn zusje.. die heeft echt een buik... nou ze lijkt wel zwanger zo groot ;(
pi_108454431
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:22 schreef deerntie het volgende:

[..]

Ik ben gelukkig ook wel in proportie. In tegenstelling tot mn zusje.. die heeft echt een buik... nou ze lijkt wel zwanger zo groot ;(
Ben echt blij dat ik dat niet heb. Tenminste, niet zo HEEL erg.
  maandag 27 februari 2012 @ 10:23:20 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_108454433
ik ben op mijn lichtst 67 kilo geweest en dat was een maat 38 onder en maat 40 boven. Maar goed, de maat boeit me amper, als het er maar goed uitziet toch? *O*
disclaimer
  maandag 27 februari 2012 @ 10:23:59 #128
54772 Silmarwen
pi_108454458
Maat 40 is voor mij ergens rond de 80 kilo, ben vrij lang. Maar buiiiik. De rest valt best mee. :+
Ik had met 73 kilo maat 36/38

Ik heb in principe een zandlopers figuur. Sterker nog voor mijn trouwjurk had ik de 90/60/90 verhouding... alleen dan consequent over 20 cm meer :+ Als ik afval is dat minder trouwens. Heb an sich vrij brede heupen, maar best heul grote borsten enzo. Taille is wel weer slank, als je die verdomde buik niet meetelt.

Lonaa :*
  maandag 27 februari 2012 @ 10:24:49 #129
149959 SQ
snelle trees
pi_108454489
ik ben dus niet echt in proportie, boven de gordel blijf ik altijd dikker, maar heb gelukkig tieten die de aandacht afleiden van mijn buik en mijn kop wordt gewoon niet dik.
disclaimer
pi_108454510
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:23 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ben echt blij dat ik dat niet heb. Tenminste, niet zo HEEL erg.
Daar ben ik ook heel erg blij mee idd. Is echt sneu opzich, want ze is ook al wat kleiner, het is echt een proppie... Ze lijkt echt een stuk dikker dan mij, maar is toch een kilo of 10-15 lichter. Het zit hier dus wel een beetje in de familie, dat dik zijn.
  maandag 27 februari 2012 @ 10:25:54 #131
54772 Silmarwen
pi_108454522
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:24 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben dus niet echt in proportie, boven de gordel blijf ik altijd dikker, maar heb gelukkig tieten die de aandacht afleiden van mijn buik en mijn kop wordt gewoon niet dik.
Van dat hoofd heb ik ook. :')

Als mensen een foto van alleen mijn gezicht zien denken ze dat ik best slank ben. :+
  maandag 27 februari 2012 @ 10:26:26 #132
149959 SQ
snelle trees
pi_108454534
oh maar wel worsthandjes... Verlovingsring vorige week op laten meten in maat 62 :')
disclaimer
  maandag 27 februari 2012 @ 10:27:22 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_108454555
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:25 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Van dat hoofd heb ik ook. :')

Als mensen een foto van alleen mijn gezicht zien denken ze dat ik best slank ben. :+
ja grappig is dat, als ze je dan ineens IRL zien :')
disclaimer
  maandag 27 februari 2012 @ 10:28:30 #134
54772 Silmarwen
pi_108454577
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:27 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja grappig is dat, als ze je dan ineens IRL zien :')
Whehe. Maar ook in winkels hoor. "Maatje 40" Erm.... nou nee. :') Daar past die pens niet in.

Ook suf, ik heb hele iele onderbenen en onderarmen. :D Dus als ik me slim aankleed, lijk ik zo tig kilo lichter. :D

Deze week trouwens zo'n strak trek pak gekocht. :') Je weet wel van de super strakke lycra waardoor je de bobbels niet meer ziet. Helpt goed qua buik! Best een aanrader.
pi_108454663
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:28 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Whehe. Maar ook in winkels hoor. "Maatje 40" Erm.... nou nee. :') Daar past die pens niet in.

Ook suf, ik heb hele iele onderbenen en onderarmen. :D Dus als ik me slim aankleed, lijk ik zo tig kilo lichter. :D

Deze week trouwens zo'n strak trek pak gekocht. :') Je weet wel van de super strakke lycra waardoor je de bobbels niet meer ziet. Helpt goed qua buik! Best een aanrader.
Zit dat nog een beetje fijn dan? Ik heb ook ooit zo'n ding aan gehad, maar comfortabel... nee dat absoluut niet.
  maandag 27 februari 2012 @ 10:32:57 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_108454694
ik heb wel zo'n onderbroek die tot aan mijn boobs komt, voor als ik een jurkje aan heb :D

ik las trouwens 'star trek pak' ;(
disclaimer
  maandag 27 februari 2012 @ 10:33:29 #137
54772 Silmarwen
pi_108454710
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:31 schreef deerntie het volgende:

[..]

Zit dat nog een beetje fijn dan? Ik heb ook ooit zo'n ding aan gehad, maar comfortabel... nee dat absoluut niet.
Niet heel erg. :D

Ohhh strak Star Trek pak ala 7 of 9
pi_108454721
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:32 schreef Stormqueen het volgende:

ik las trouwens 'star trek pak' ;(
*meldt*
pi_108454861
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:33 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Niet heel erg. :D

Ohhh strak Star Trek pak ala 7 of 9
Haha. En heb je dan geen vetribbels op het punt waar dat pakje stopt? Bij je benen ofzo... Dat lijkt me ook niet heel charming als je een jurkje of iets aan hebt...
pi_108454897
Oh, er staat strak trek. Snapte ook star trek al niet _O- .
Spoilers!
  maandag 27 februari 2012 @ 10:44:19 #141
54772 Silmarwen
pi_108455017
Nope geen vetribbels enzo. Tis een soort van superstrak jurkje eigenlijk en die stopt ergens op je heupen. :D

en ik wil best toegeven dat ik een vreselijke nerd ben hoor. Inc alle Star Trek series twee keer of meer gezien, maar dat pakje heb ik niet. :D
  maandag 27 februari 2012 @ 10:47:23 #142
149959 SQ
snelle trees
pi_108455119

ook best strak :Y
disclaimer
pi_108455671
Maar zijn jullie al lang bezig met afvallen? En hoe ver ben je nu op weg naar jullie streefgewicht?
  maandag 27 februari 2012 @ 11:05:34 #144
54772 Silmarwen
pi_108455689
1 jaar en ik ben op de helft! Nog 15k te gaan. *O*
  maandag 27 februari 2012 @ 11:09:16 #145
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108455788
1,5 jaar en ben er nu zo'n 29,6 kwijt... Wel al een paar maandjes redelijk stabiel, maar voor de eerste streef moet er nu nog zo'n 8 tot 9 kilo af.

Dan stabiliseren. En dan een jaartje en een borstverkleining later kijk ik naar een nieuwe streef. Als ik het ideale bmi aanhoud van 22, dan kom ik uit op een uiteindelijk streef van 66, maar dat is niet meer echt reëel denk ik. Uiteindelijk wil ik gewoon onder de 80 blijven. Dan is m'n bmi maximaal 27 en daar kan ik mee leven.

Xx
  maandag 27 februari 2012 @ 11:12:53 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_108455895
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:05 schreef deerntie het volgende:
Maar zijn jullie al lang bezig met afvallen? En hoe ver ben je nu op weg naar jullie streefgewicht?
zo ver, ongeveer :P

disclaimer
  maandag 27 februari 2012 @ 11:13:59 #147
54772 Silmarwen
pi_108455928
Met 80 zit ik op een bmi van 25, met 75 (mijn streef maar weet niet of dat me lukt, ik doe het per 5 kilo ;) ) zit ik op een bmi van 23.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:14:56 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_108455957
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:09 schreef Tink89 het volgende:
1,5 jaar en ben er nu zo'n 29,6 kwijt... Wel al een paar maandjes redelijk stabiel, maar voor de eerste streef moet er nu nog zo'n 8 tot 9 kilo af.

Dan stabiliseren. En dan een jaartje en een borstverkleining later kijk ik naar een nieuwe streef. Als ik het ideale bmi aanhoud van 22, dan kom ik uit op een uiteindelijk streef van 66, maar dat is niet meer echt reëel denk ik. Uiteindelijk wil ik gewoon onder de 80 blijven. Dan is m'n bmi maximaal 27 en daar kan ik mee leven.

Xx
Wow, dertig kilo al _O_ Respect!
disclaimer
  maandag 27 februari 2012 @ 11:16:53 #149
149959 SQ
snelle trees
pi_108456020
ik zie nu bij de tickertjes dat Joycie88 hetzelfde doel heeft als ik en hetzelfde startgewicht :D
disclaimer
  maandag 27 februari 2012 @ 11:17:22 #150
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108456030
quote:
99s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Wow, dertig kilo al _O_ Respect!
O+

Moet er wel eerlijk bij zeggen dat de eerste 10 kilo heel erg snel gingen doordat ik lactose-intolerantie opgebouwd had en geen idee had waar ik steeds ziek van werd. Da's ook deels de reden dat ik nu stabiel ben, ik weet nu welke snacks enzo ik wel mag.

Vandaag btw een slecht begin, heb nog steeds niet ontbeten. *schopt zichzelf nu de keuken in*

Xx
  maandag 27 februari 2012 @ 11:18:07 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108456055
quote:

[..]

Ik las in haar FAQ dat ze die vraag over los vel haat! :D Dat ze haar hele leven al niet blij is met haar lijf en dat ze zich nu super voelt nu ze slank is en dan nog proberen mensen de aandacht te vestigen op 'heb je loshangend vel'. Ja... duh! Maar ik ben wel slank. ;-)

En ja, ik heb me dat ook wel eens afgevraagd, en als hij mij gaat lukken nog weer 20 kg kwijt te raken (dan ben zou ik 50kg lichter zijn dan op de dag voor ik van mijn eerste beviel) dan zal mijn buik ook geen plaatje zijn, maar goed, met kleren aan zie je er dan mooi wel fantastisch uit... En de meeste tijd heb je toch kleren aan. :Y
pi_108456114
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:09 schreef Tink89 het volgende:

Xx
Netjes! Hou je je gewicht op dit moment bewust stabiel dan? Of gaat het afvallen nu niet zo makkelijk meer? En doe je het door alleen je voeding aan te passen of ook sporten e.d.?
pi_108456165
Volgen jullie trouwens ook een speciaal dieet ofzo? Of gewoon gezonder eten, en een beetje letten op het niet meer snoepen e.d?
Ik ga het eerst proberen zonder dieetiste, even kijken hoe dat gaat. Maar aangezien ik toch wel behoorlijk veel af wil vallen.... Tja even afwachten hoeveel ik er zonder 'hulp' af kan krijgen.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:22:10 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_108456169
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik las in haar FAQ dat ze die vraag over los vel haat! :D Dat ze haar hele leven al niet blij is met haar lijf en dat ze zich nu super voelt nu ze slank is en dan nog proberen mensen de aandacht te vestigen op 'heb je loshangend vel'. Ja... duh! Maar ik ben wel slank. ;-)

En ja, ik heb me dat ook wel eens afgevraagd, en als hij mij gaat lukken nog weer 20 kg kwijt te raken (dan ben zou ik 50kg lichter zijn dan op de dag voor ik van mijn eerste beviel) dan zal mijn buik ook geen plaatje zijn, maar goed, met kleren aan zie je er dan mooi wel fantastisch uit... En de meeste tijd heb je toch kleren aan. :Y
Die vellen komen toch wel als je twee kinderen hebt gebaard denk ik.
Alles positief zien: ik hoef me niet druk te maken om buikstriae als ik ooit kinderen krijg, want ik heb het al van het dik-zijn. :')
disclaimer
pi_108456199
quote:
99s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Alles positief zien: ik hoef me niet druk te maken om buikstriae als ik ooit kinderen krijg, want ik heb het al van het dik-zijn. :')
Ik heb het juist op mijn buik niet. Wel op mijn bovenbenen, borsten en zwembandjes. :')
It's all fun and games until someone loses a head
Mijn nagellakjes
Londena Blog
pi_108456228
Ik zit nog mijlen van mijn streefgewicht. :')

Een kilo of 20. Aan de andere kant, dat was een kg of 30, 3 jaar geleden. :P

Ik zou graag (weer) naar de 80 willen.
pi_108456273
Ik heb ook buikstriae, en op mn borsten en heupen :(
pi_108456316
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:25 schreef deerntie het volgende:
Ik heb ook buikstriae, en op mn borsten en heupen :(
+ 1.
En op mijn buik, benen en bovenarmen.

Dat krijg je als je overal in proportie bent, en ook zo uitdijt. (is dat goed Nederlands? Nee he?)
  maandag 27 februari 2012 @ 11:27:34 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108456334
quote:

[..]

Dat is iets dat ik eigenlijk wel heel erg jammer vind voor mezelf. Ik had altijd een hele platte buik. Die werd ook pas als allerlaatste dik. Het zit bij mij vooral op mijn benen en bovenarmen. Tieten zijn niet noemenswaardig. Ja, die vind ik nu ok, maar als ik afval blijft daar weinig van over.

Wat ik ook graag zou willen is kleinere voeten. Mijn voeten zijn na mijn zwangerschappen 1 maat groter dan ik altijd had en ik ben benieuwd of die nog kleiner gaan worden als het me lukt om 20kg af te gaan vallen. Ik heb nu 42 en dat is gewoon echt klote qua shoppen. Nooit een gewone schoenwinkel in... :{

Op dit moment probeer ik heel, heel erg hard mijn knop weer te vinden. :')
2 jaar geleden ben ik 20kg afgevallen en daarvan zijn er nu weer 10-12 van bij helaas. :{ *vreebuien for the win zeg maar...

Nu dus maar proberen weer een ritme te vinden en zsm weer met hardlopen beginnen en volhouden. Ik heb als nadeel dat ik nog wel eens op reis moet voor mijn werk en dat gooit zowel mijn eet als sportritme altijd flink door de war. Gelukkig nu de komende drie weken 2 5-daagse tripjes (Istanbul en Lyon) zonder groot tijdsverschil, dat scheelt al een berg met hoe mijn lichaam erop reageert. Enige jammere is dat dit precies de tripjes zijn waar je flink gefêteerd wordt met diners en lunches, dat gaat nog een lastige worden. Maar proberen zo veel mogelijk vis etc. te eten. :)

Oh en mijn streef... het liefst 20 kg van nu, maar met 15 zou ik ook al heel gelukkig zijn. Ik ga idd maar gewoon per 5, da's wel te overzien. :Y
  maandag 27 februari 2012 @ 11:28:02 #160
54772 Silmarwen
pi_108456353
Ja dat dus, na 2 zwangerschappen wordt die buik zonder plastische chirurgie echt NIET meer plat.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:28:23 #161
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108456368
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:20 schreef deerntie het volgende:

[..]

Netjes! Hou je je gewicht op dit moment bewust stabiel dan? Of gaat het afvallen nu niet zo makkelijk meer? En doe je het door alleen je voeding aan te passen of ook sporten e.d.?
Nee, ik ben niet bewust stabiel. Het was kerst, oud en nieuw, mijn verjaardag, de verjaardag van m'n vriend, valentijn...enz. Geen vreet-excusen, ik val wel af, maar het gaat gewoon niet meer zo snel.

Ik heb van augustus tot en met december 5 keer in de week 2 x 20 minuten gefietst. Nu heb ik geen les meer en zit ik veel thuis. Ik rijd wel paard, zo vaak mogelijk *erg duur* en speel al een tijdje met het idee om te gaan hardlopen.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:28:46 #162
149959 SQ
snelle trees
pi_108456384
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:22 schreef deerntie het volgende:
Volgen jullie trouwens ook een speciaal dieet ofzo? Of gewoon gezonder eten, en een beetje letten op het niet meer snoepen e.d?
Ikzelf doe niet meer aan dieten en sportscholen. Ik vind het stom en ik hou het niet vol. Wat ik wel doe is zeer, zeer bewust eten. Niet gewoon eten wat er voor me ligt maar elke dag bewuste keuzes maken: wat heeft mijn lichaam nodig? Ik hou me redelijk aan de schijf van vijf.
Een typische dag ziet er zo uit:
Ontbijt: Yoghurt met fruit of muesli
Lunch: Dubbele waldkornboterham met kaas of smeerkaas
Avondeten: 100 gram vlees/vis, 100-150 gram aardappelen/pasta/rijst, 250-350 gram groenten.
Tussendoor twee keer fruit en 1 keer groente, ik drink sowieso altijd alleen koffie en water, en drie keer per week lopen we samen een kilometer of tien. Oh en ik fiets naar het werk (maar dat deed ik al)
1 dag in de veertien dagen is het zondigdag. Dan mag alles. Bier, friet, chocolade, frisdrank etc.

Verder wordt er dus niet gesnoept of van het patroon afgeweken, dus geen dropje, geen koekje en geen blokje kaas.

Het werkt als een tierelier, ben nu 50 dagen op weg en heb er 9 kilo af, zonder honger, veel meer energie, mijn kleren groeien gestaag en onze relatie versterkt door het lopen samen (we praten weer :') )
disclaimer
pi_108456474
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:22 schreef deerntie het volgende:

Niet echt. Ik probeer mijn koolhydraten te minderen (of iig de snelle) en dat betekend automatisch ook minder ongezonde dingen eten.

Kijk op verpakkingen, wat er ergens in zit (en wat niet)
Ben nog wel een beetje zoekende, zeker omdat het zo hectisch is (en was), maar dat komt wel goed.
pi_108456630
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:28 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Nee, ik ben niet bewust stabiel. Het was kerst, oud en nieuw, mijn verjaardag, de verjaardag van m'n vriend, valentijn...enz. Geen vreet-excusen, ik val wel af, maar het gaat gewoon niet meer zo snel.

Ik heb van augustus tot en met december 5 keer in de week 2 x 20 minuten gefietst. Nu heb ik geen les meer en zit ik veel thuis. Ik rijd wel paard, zo vaak mogelijk *erg duur* en speel al een tijdje met het idee om te gaan hardlopen.
Tja die feestdagen... ik ken het, ben de laatste paar maand ook weer een aantal kilootjes aangekomen hierdoor. En wat t hardlopen betreft, gewoon doen! Je hebt alle tijd als ik het zo hoor, en hardlopen kan altijd en overal.
pi_108456702
quote:
99s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ikzelf doe niet meer aan dieten en sportscholen. Ik vind het stom en ik hou het niet vol. Wat ik wel doe is zeer, zeer bewust eten. Niet gewoon eten wat er voor me ligt maar elke dag bewuste keuzes maken: wat heeft mijn lichaam nodig? Ik hou me redelijk aan de schijf van vijf.
Een typische dag ziet er zo uit:
Ontbijt: Yoghurt met fruit of muesli
Lunch: Dubbele waldkornboterham met kaas of smeerkaas
Avondeten: 100 gram vlees/vis, 100-150 gram aardappelen/pasta/rijst, 250-350 gram groenten.
Tussendoor twee keer fruit en 1 keer groente, ik drink sowieso altijd alleen koffie en water, en drie keer per week lopen we samen een kilometer of tien. Oh en ik fiets naar het werk (maar dat deed ik al)
1 dag in de veertien dagen is het zondigdag. Dan mag alles. Bier, friet, chocolade, frisdrank etc.

Verder wordt er dus niet gesnoept of van het patroon afgeweken, dus geen dropje, geen koekje en geen blokje kaas.

Het werkt als een tierelier, ben nu 50 dagen op weg en heb er 9 kilo af, zonder honger, veel meer energie, mijn kleren groeien gestaag en onze relatie versterkt door het lopen samen (we praten weer :') )
Netjes, die 9 kilo in zo'n korte tijd! En die zondig dag, je zegt dat alles mag, maar hou je dan ook rekening met de hoeveelheid die je dan consumeert of maakt dat op die dag ook niet uit?
  maandag 27 februari 2012 @ 11:41:15 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_108456797
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:38 schreef deerntie het volgende:

[..]

Netjes, die 9 kilo in zo'n korte tijd! En die zondig dag, je zegt dat alles mag, maar hou je dan ook rekening met de hoeveelheid die je dan consumeert of maakt dat op die dag ook niet uit?
neuh, dan gaan alle remmen los... Maar goed, echt veel eten gaat toch niet meer na 2 maanden lijnen, je maag krimpt gewoon :D
Bier is eigenlijk onze grootste zwakte, daar kunnen we allebei behoorlijk wat van consumeren :@ :')
disclaimer
pi_108457188
Haha tja en bier is juist niet zo heel goed als je daar veel van opzuipt :P

Ik denk dat ik voorlopig tenminste van de alcohol af blijf.. ik mis het niet, drink het sowieso niet heel vaak dus dat moet niet zo'n probleem zijn.
  maandag 27 februari 2012 @ 12:03:40 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_108457582
dat scheelt al, als je er toch weinig om geeft. En ach, uiteindelijk is er niet 1 heilige graal, je moet gewoon een manier vinden die voor jou werkt en dat is voor iedereen anders :Y
disclaimer
pi_108457664
quote:

[..]

Bij mij is er ook helemaal geen nieuwe striae bijgekomen, misschien toch omdat mijn vel al eens opgerekt was?
pi_108457728
En deerntie, ik hou een schema aan wat ik ooit van een dietiste gekregen heb, en ben er sinds januari bij gaan sporten...
  maandag 27 februari 2012 @ 12:07:44 #171
149959 SQ
snelle trees
pi_108457740
de een is gewoon wat elastischer dan de ander denk ik :D
disclaimer
pi_108457755
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:03 schreef Stormqueen het volgende:
dat scheelt al, als je er toch weinig om geeft. En ach, uiteindelijk is er niet 1 heilige graal, je moet gewoon een manier vinden die voor jou werkt en dat is voor iedereen anders :Y
Klopt absoluut. Ik hoop dat het zo op deze manier gaat lukken, zit niet echt te wachten op van die typische dieeten... En hopen dat ik de verleidingen kan blijven weerstaan. Ik ben namelijk wel gek op een chocolaatje hier en een snoepje daar.
  maandag 27 februari 2012 @ 12:08:52 #173
54772 Silmarwen
pi_108457781
Gezonder/minder eten, veeeeel meer sporten. Zes kleine maaltijden werkt voor mij erg goed.
pi_108457782
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:07 schreef laiveneertiekje het volgende:
En deerntie, ik hou een schema aan wat ik ooit van een dietiste gekregen heb, en ben er sinds januari bij gaan sporten...
En wat eet je dan zoal op een dag?
pi_108457867
O: 2 boterhammen
T: stuk fruit
L: 3 boterhammen
T: stuk fruit(eventueel nog een boterham als ik echt trek heb)
D: meestal AVG, soms andere recepten, probeer dat niet te vet te maken, yoghurt toe

En dan verder water, thee, 1 kop koffie gemiddeld, en soms nog melk
  maandag 27 februari 2012 @ 12:11:58 #176
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_108457892
Ik let niet echt op wat ik eet, maar vooral wanneer ik het eet.

Ik zorg dat ik ontbijt met mijn ontbijtgraantjes, lunch met mijn bammetjes (stuk of 3 a 4) en dan 's avonds gewoon lekker zelf gekookt warm eten. Tussendoor wat bakjes koffie, af en toe met een koekje erbij. In het weekend wil ik nog wel eens wat chips of nootjes doen, maar ook geen hele zak tegelijk (meer). In vergelijk met mijn 1 keer per dag een shitload aan warm eten + veel tussendoor snacken is dit voor mij al een enorme verandering.

Daarbij ben ik sinds november gaan hardlopen (zo'n 2 a 3 keer in de week) en dit alles bij elkaar heeft ervoor gezorgd dat ik nu op -12 sta in 5 maanden. Het had misschien wel meer kunnen zijn, maar voor mezelf is het op deze manier goed vol te houden. Ik eet gewoon 3 keer per dag echt lekker, kan in het weekend eens wat extra doen en voel me er gewoon goed bij.

Mijn eerste streefgewicht is 90kg. Dan is er 17 af. Op dat punt eens bekijken wat de mogelijkheden zijn, hoe moeilijk het was om er te komen en hoe moeilijk het gaat zijn om er nog meer af te krijgen. Mijn 'ideale gewicht' schijnt 81 kg te zijn bij 1.86 volgens verschillende BMI-sites, maar daar staar ik me absoluut niet blind op. Mocht ik zo gelukkig zijn richting de 85 te komen, dan ga ik eens hard nadenken of ik nog verder wil/moet of dat het dan tijd wordt om het 'op gewicht' te houden ...

Oh, en voor iedereen die zegt dat hardlopen niks voor hun is, geloof me, als je een goed beginnersschema vindt op internet en je er aan houdt (en daarbij is het geen schande sommige lessen of weken meerdere keren te doen tot het wel gaat) dan kun je echt veel meer dan je denkt. Ik had zelf in november (toen ik na 2 minuten hardlopen al zowat ontplofte) niet kunnen denken dat ik nu rondes van 3 kwartier en 8 kilometer zonder wandelpauzes maak ....

Keep up the good works peoples *O*
pi_108458190
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:11 schreef The_BoezelaaR het volgende:

Oh, en voor iedereen die zegt dat hardlopen niks voor hun is, geloof me, als je een goed beginnersschema vindt op internet en je er aan houdt (en daarbij is het geen schande sommige lessen of weken meerdere keren te doen tot het wel gaat) dan kun je echt veel meer dan je denkt. Ik had zelf in november (toen ik na 2 minuten hardlopen al zowat ontplofte) niet kunnen denken dat ik nu rondes van 3 kwartier en 8 kilometer zonder wandelpauzes maak ....

Keep up the good works peoples *O*
Hardlopen is ook niet mijn ding, maar dat is meer omdat ik het gewoon echt niet leuk vindt (en het soms ook gewoon pijnlijk is, i.v.m. grote borsten) dan om conditionele redenen. Ik heb het wel eens een tijdje geprobeerd, maar nee.... het is en blijft niet mijn ding. Maar top dat het voor jou wel werkt!

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:11 schreef laiveneertiekje het volgende:
O: 2 boterhammen
T: stuk fruit
L: 3 boterhammen
T: stuk fruit(eventueel nog een boterham als ik echt trek heb)
D: meestal AVG, soms andere recepten, probeer dat niet te vet te maken, yoghurt toe

En dan verder water, thee, 1 kop koffie gemiddeld, en soms nog melk
Dat is ook ongeveer wat ik nu eet op een dag. Alleen heb ik er iets meer groente/fruit in als tussendoortje en soms wat fris 's avonds.
  maandag 27 februari 2012 @ 12:21:40 #178
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108458224
quote:
Nou, toen ik nog 120 kilo woog, was hardlopen echt niet gezond. M'n knieën, enkels, heupen en borsten gaven dat na 10 meter al op. Nu denk ik wel dat ik het zou kunnen, maar ik heb eigenlijk iets nodig dat minder 'vrij' is. Bij paardrijden maak ik een afspraak die ik niet kan afzeggen tenzij ik een goede reden heb. Op die manier zit er wat meer stok achter mijn deur, zegmaar.
  maandag 27 februari 2012 @ 12:26:16 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_108458390
ik vind hardlopen gewoon regelrecht kut.
Fietsen vind ik leuk, lopen vind ik leuk (gewoon 6,5 km/u, stevig stappen) maar hardlopen... :'(
Overigens verbrand ik met anderhalf uur stevig wandelen net zo veel kcals als met drie kwartier hardlopen, dus ik vind het wel prima zo :D
disclaimer
pi_108458472
quote:

Hardlopen is niks voor mij :6

Mijn knieën, enkels en voeten vinden dat echt niet prettig en de risico's zijn veel te groot.
It was delicious.
  maandag 27 februari 2012 @ 12:28:52 #181
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_108458487
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:21 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Nou, toen ik nog 120 kilo woog, was hardlopen echt niet gezond. M'n knieën, enkels, heupen en borsten gaven dat na 10 meter al op. Nu denk ik wel dat ik het zou kunnen, maar ik heb eigenlijk iets nodig dat minder 'vrij' is. Bij paardrijden maak ik een afspraak die ik niet kan afzeggen tenzij ik een goede reden heb. Op die manier zit er wat meer stok achter mijn deur, zegmaar.
Hardlopen was ook nooit echt mijn ding zeg maar. En nog steeds heb ik af en toe last van het feit dat ik merk dat ik stomme smoesjes verzin op een hardloopdag (het waait te hard, straks gaat het regenen, last van mijn kleine teen, etc.) Maar de gedachte aan wat je er mee bereikt (gewichtsverlies, conditietoename, een fit gevoel) helpt me dan toch vaak over de drempel.

En ik ben ook begonnen op 109kg. Nadat ik eerst 1 keer zelf in het wilde weg was gaan lopen was het nut van een schema mij wel duidelijk :D En in het begin wandel je meer dan dat je rent ook.

Maar zoals gezegd, ieder vindt zijn eigen ding en wat werkt voor de ene hoeft niet te werken voor de ander. Alleen ik heb wel geleerd dat op voorhand iets afschrijven op basis van aannames sowieso niet helpt :P
pi_108458535
Hehe hardlopen is gewoon niet geschikt voor echte dikkerdjes :P
  maandag 27 februari 2012 @ 12:31:23 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_108458571
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:30 schreef deerntie het volgende:
Hehe hardlopen is gewoon niet geschikt voor echte dikkerdjes :P
da's ook meer snelhobbelen O+
disclaimer
pi_108458644
Zo, even bijgelezen. Er is een hoop interessants gepost de afgelopen dagen.

quote:
Helemaal mee eens. Ik heb vorig jaar januari het schema van Evy gedaan en het beviel prima, het bleek nog leuk te zijn ook! Na een aantal maanden heb ik er mee moeten stoppen vanwege gezondheidsredenen maar zodra ik weer in mijn sportbeha pas en me wat minder vatbaar voor blessures voel ga ik er weer voor.

quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 07:46 schreef Joene het volgende:
Zo afgelopen weekend , weekendje bij familie in drenthe.

Ze vonden me maar saai ,dat ik water dronk , fruit at ipv chips , etc. :D

Maar goed , gewoon volgehouden dus.
Goed zo Joene! En over een paar weken kan je gewoon wel een handje chips nemen, ervan genieten en het daar bij houden. Dat geeft ook een kick!

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:25 schreef J0ycie88 het volgende:
Er zijn hier een aantal mensen waarbij je echt geen voorbeeld moet nemen aan hun lijstjes. Jouw lijstje ziet er wat mij betreft prima uit!

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 08:32 schreef deerntie het volgende:
Ik meld me hier ook maar aan.

knip

Ik heb besloten dit te gaan doen door weer gezond te gaan eten. Gewoon 3 normale maaltijden, maar de tussendoortjes vervangen voor gezonde tussendoortjes (denk fruit en groente e.d.), niet meer snaaien (behalve dan gematigd 1 dag in het weekend) en verder ga ik er niet extra bij sporten. Ik fiets namelijk ma-vr al ruim 1 uur per dag naar m'n werk, en verder heb ik 1x in het weekend ook een fysiek actieve dag, dus qua lichaamsbeweging zit ik naar mijn idee niet heel verkeerd. Daarbij heb ik ook niet echt het geld op het moment voor een sportschool abonnement of iets dergelijks. Dus hopen dat het genoeg is.
Je plan ziet er prima uit, heel verstandig.

Wat anders, zou je misschien je geslacht kunnen veranderen in je profiel? Ik vind het hartstikke gezellig dat er meer boys zijn hier tegenwoordig hoor, daar niet van :P .

quote:
5s.gif Op maandag 27 februari 2012 09:11 schreef Jarno het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag eindelijk weer sushi op! Ik heb veel gegeten, maar niet tot ik niet meer kon. Maar toen al die gerechtjes om mijn bord heen stonden zag ik eigenlijk toch wel dat ik niet echt verstandige keuzes had gemaakt. Niets mis met een sashimi of traditionele sushi maar witvis en garnalen in tempura en california maki's zijn nou niet echt verstandige keuzes. Om over de pangsit nog maar niet te spreken... Maar het heeft mijn sushi craving die ik vanaf november heb gestild dus ik ben tevreden. Bier smaakte me niet dus dat scheelt ook al een slok op een borrel (pun intended).

quote:
Ja, dat vind ik nou eens een goede kwestie. Ik eet altijd Pain de Boulogne van AH. Hartstikke lekker maar daar schijnt dan weer geen volkoren in te zitten. Toen ik op zoek ging naar volkorenbrood bleek dat alleen te zitten in dat gore lichtbruine/grijzige smakeloze brood te zitten. Ik heb nu maar de keuze gemaakt om mijn donkere brood te blijven eten. Waarom kunnen ze dat nou niet maken met volkoren erin?
Spoilers!
pi_108458998
Ik ben nu weer een vrouwtje hoor lucky strike ;)
pi_108460630
Ik vond hardlopen echt enorm leuk! Vooral als je merkt dat je conditie met sprongen vooruit gaat. Gaf me echt een kick. Maar heb het nu op 3 verschillende momenten overnieuw geprobeerd en elke keer was ik na een maand of 4-5 geblesseerd. Kreupel lopen van de pijn, dat idee. En dat was met beginnersschema's, rustig opbouwen. Ik heb meegedaan met een 10 km wedstrijd en uitgelopen (was toen ook al geblesseerd :') ); ik geloof niet dat mijn lijf het wil.
pi_108460738
Kwestie volkorenbrood. Als je dat echt niet wegkrijgt kun je altijd het nog aanvullen met tarwezemelen ergens in te mikken (b.v. in een smoothie)...heb je de kwestie brood en vezels gewoon gesplist. :P

Ik doe niet aan hardlopen...al zou ik achternagezeten worden door een horde woeste beren. :+ Ik val gewoon na 100 meter om. :')

* trovey moet dus nooit in de bossen in Amerika/Canada gaan hiken :Y)
Optimist tot in de kist
pi_108460781
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, dat vind ik nou eens een goede kwestie. Ik eet altijd Pain de Boulogne van AH. Hartstikke lekker maar daar schijnt dan weer geen volkoren in te zitten. Toen ik op zoek ging naar volkorenbrood bleek dat alleen te zitten in dat gore lichtbruine/grijzige smakeloze brood te zitten. Ik heb nu maar de keuze gemaakt om mijn donkere brood te blijven eten. Waarom kunnen ze dat nou niet maken met volkoren erin?
Als je per se volkorenbrood wil, probeer dan eens Omegabrood. Een bakker kan je hier vinden:
http://www.omegabrood.nl/waarkanikkopen/bakersearch_form
Sowieso heeft een echte bakker wel wat meer keuze in lekker volkorenbrood.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_108460842
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:34 schreef trovey het volgende:
Kwestie volkorenbrood. Als je dat echt niet wegkrijgt kun je altijd het nog aanvullen met tarwezemelen ergens in te mikken (b.v. in een smoothie)...heb je de kwestie brood en vezels gewoon gesplist. :P
Dankzij aanvullende tarwezemelen kwam ik erachter dat mijn darmen over de zeik gaan van tarwe. Ik vind goed volkorenbrood heerlijk, maar ik heb niet het idee dat het goed is voor me. Tarwezemelen zijn nogal aggresief voor mensendarmen, dus die hele volkorenbrood-is-het-beste-theorie neem ik met een korrel zout.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_108461889
Tja, ik eet dagelijks muesli, fruit en veel groente. Zou ik echt nog tarwe nodig hebben? Ik eet sowieso maar twee boterhammen per dag dus ik hou het denk ik maar lekker bij mijn donkere brood.
Spoilers!
  maandag 27 februari 2012 @ 14:14:45 #191
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108462371
mijn darmen gaan over de zeik van knoflook, chinees en taart :@
ik ben nu ook 's ochtends misselijk van de yoghurt, maar ik hoop een klein beetje dat dat een andere oorzaak heeft O-)

verder eet ik muesli en 2 boterhammen per dag, plus zilvervliesrijst of volkoren pasta.. ik geloof dat dat wel werkt iig :)
nu nog genoeg fruit eten en dan gaat het weer helemaal goed :D
pi_108462493
Hoppa na een heerlijk weekendje texel ga ik er weer voor *O* alleen ga jk de eersel twee weken maar ff de weegschaal ontwijken om niet gemotiveerd te raken :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 27 februari 2012 @ 14:21:39 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_108462632
ik merk qua darmwerking dat je ze wel kan trainen... voorheen lag ik altijd de hele avond dubbel van de buikkrampen als ik iets kool-achtigs had gegeten, maar nu ik aan de lijn ben in de winter eet ik minimaal 1 keer per week spruiten en ik heb er totaal geen last meer van.

Daarentegen ga ik nu wel over de flos van vet voedsel en alcohol :')
disclaimer
  maandag 27 februari 2012 @ 14:23:37 #194
149959 SQ
snelle trees
pi_108462709
m'n kiwi's doen overigens hun werk goed vandaag :D _O-
disclaimer
  maandag 27 februari 2012 @ 14:25:52 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108462801
Over dat brood, ik vind donker brood heerlijk, maar las ooit eens dat doordat er zoveel granen en dingen door zitten ze vaak meer Kcal bevatten dan gewoon volkorenbrood.

Wij eten op dit moment eigenlijk altijd fijn volkoren thuis, omdat dat beter is voor de kinderbuikjes. En ik heb geen zin in getrut met verschillende soorten brood. ;)
pi_108462827
Als je dat van kiwi's al krijgt, moet je geen pitahaya's (drakenfruit) proberen... Dat werkt bij mij nog veel beter dan kiwi's...

Pff, ik heb nu vakantie en een ziek jochie, dus ik zit binnen vandaag.. En dat zorgt ervoor dat ik de neiging krijgt om te gaan snaaien... Dus er staat weer een grote pot thee klaar nu..
  maandag 27 februari 2012 @ 14:26:57 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_108462848
ik heb elke drie dagen ander brood. Alleen witbrood komt er niet in, maar daar vind ik qua smaak gewoon geen reet aan.
Voor m'n vezels eet ik genoeg planten :7
disclaimer
  maandag 27 februari 2012 @ 14:27:30 #198
149959 SQ
snelle trees
pi_108462866
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:26 schreef laiveneertiekje het volgende:
Als je dat van kiwi's al krijgt, moet je geen pitahaya's (drakenfruit) proberen... Dat werkt bij mij nog veel beter dan kiwi's...

Pff, ik heb nu vakantie en een ziek jochie, dus ik zit binnen vandaag.. En dat zorgt ervoor dat ik de neiging krijgt om te gaan snaaien... Dus er staat weer een grote pot thee klaar nu..
van kersen en druiven ga ik pas echt aan de reeskak :@ :')
disclaimer
pi_108463137
De laatste keer dat ik kersen at kwam ik erachter dat ik daar plots zwaar allergisch voor ben :'(
  maandag 27 februari 2012 @ 14:36:13 #200
149959 SQ
snelle trees
pi_108463168
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:35 schreef Isabeau het volgende:
De laatste keer dat ik kersen at kwam ik erachter dat ik daar plots zwaar allergisch voor ben :'(
ohw, wat zonde! ;( Ze zijn zo lekker!
disclaimer
pi_108463198
Ja -O- Ik vind kersen heerlijk.
  maandag 27 februari 2012 @ 14:44:35 #202
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108463435
Ik vind ze alleen uit pot lekker, met siroop...
pi_108466965
:(

Heel braaf 2 broodjes als ontbijt gehad, daarna een vriend op bezoek gehad, om een uur of 1, weggegaan, en net thuis. Tussendoor niks meer gegeten. Ook niet aan gedacht, zeg maar.

Alleen ja, nu is het bijna half 5. Wat zal ik dan doen? Iets van fruit en dan straks avondeten? Of "lunch" en dan later avondeten?

Of, nog een half uur wachten en avondeten?
pi_108467045
Als je zin hebt neem je nu een boterham oid en als je geen zin in eten hebt ga je toch gewoon lineren? (lunch & diner gecombineerd :7 )
pi_108467901
Ik wil graag meeposten in dit topic :) Meer voor de gezelligheid..

Ik ben sinds 2010 17 kilo kwijt, waarvan 9 kilo in de laatste 3 maanden. Ik woog 112 kilo, en nu (vandaag) 95.

Ik werk sinds 3 maanden 5 dagen per week bij PostNL, en daar vliegen de kilo's dus van weg terwijl ik juist meer eet dan eerst; maar goed, hiervoor zat ik 4 jaar letterlijk thuis dus dit is een megaverschil.

Ik wil hier posten voor de gezelligheid, en voor n steuntje in de rug als het even moeilijk is ;)

Linkje naar mn ticker is dit:
http://swlf.lilyslim.com/t3xap1.png?A1pxAtE
pi_108468270
Welkom Selestha ^O^
Voor je ging werken was je dus eigenlijk ook al erg goed bezig! *O*
pi_108468367
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:47 schreef Isabeau het volgende:
Welkom Selestha ^O^
Voor je ging werken was je dus eigenlijk ook al erg goed bezig! *O*
Jup, met een rustig aan gezond-verstand dieet ;)

Dus in feite eet ik gewoon nog alles, maar minder, en ik heb de 2 liter flessen cola laten staan, evenals de blikjes red bull ;) En ik ben meer vlees gaan eten, waardoor ik minder snel grijp naar snelle koolhydraten als patat enzo :)
pi_108468543
Vloeibare kcal gaan hard :Y
pi_108468561
O :een snee brood met halvajam en een smoothy gemaakt van banaan, appel en mango.
T : een gekookt eitje
M :1 crossant
T: fruit
A: Paprikasoep met brood
S: 1,5 uur fietsen

*O*

Morgen een uur fietsen

[ Bericht 12% gewijzigd door summer2bird op 27-02-2012 17:13:39 ]
Twiddel
pi_108468605
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:54 schreef Isabeau het volgende:
Vloeibare kcal gaan hard :Y
Ja ik was echt verslaafd aan cola, ik dronk ongeveer een jaar lang 2 liter per dag :@ Daarvan kwam ik ook aan van 85 naar 112 kilo.. Het eraf krijgen is iig moeilijker ;)
pi_108468638
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:55 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja ik was echt verslaafd aan cola, ik dronk ongeveer een jaar lang 2 liter per dag :@
Elke dag? :o
Twiddel
pi_108468647
quote:
99s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:56 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Elke dag?
Jup..

Moest er ook echt van afkicken. Inclusief migraine achtige hoofdpijn en enorme drang om het te kopen.
pi_108468697
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:56 schreef Selestha het volgende:

[..]

Jup..
Dan denk ik dat je wel snel verschil gaat zien :)
Als je nu op thee, melk en sap oid overstapt :Y
Twiddel
pi_108468714
quote:
99s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:57 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dan denk ik dat je wel snel verschil gaat zien :)
Als je nu op thee, melk en sap oid overstapt :Y
Dat heb ik al lang gedaan ;) Ben inmiddels 17 kilo lichter ;)
  maandag 27 februari 2012 @ 16:58:29 #215
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108468723
quote:
99s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:54 schreef summer2bird het volgende:
O :een snee brood met halvajam en een smoothy gemaakt van banaan, appel en mango.
T : een gekookt eitje
M :1 crossant
T: fruit
A: Paprikasoep
S: 1,5 uur fietsen

*O*

Morgen een uur fietsen
Je eet echt te weinig!
pi_108468755
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:58 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Je eet echt te weinig!
Hoezo?
Ik heb gewoon geen zin in eten :P
Staat me tegen.
Ik eet wel weer normaal als ik er weer zin in krijg. ;)
Twiddel
pi_108468761
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:58 schreef Selestha het volgende:

[..]

Dat heb ik al lang gedaan ;) Ben inmiddels 17 kilo lichter ;)
Lekker! *O*
Twiddel
  maandag 27 februari 2012 @ 17:02:25 #218
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_108468871
quote:
99s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:59 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Hoezo?
Staat me tegen.
Je wil volgend jaar 25 zwaarder wegen?
Oke
pi_108468893
quote:
13s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:02 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Je wil volgend jaar 25 zwaarder wegen?
Oke
Nee, gaat ook niet gebeuren :P
Twiddel
  maandag 27 februari 2012 @ 17:04:51 #220
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108468955
quote:
99s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:59 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Hoezo?
Staat me tegen.
puber :X :P

maar goed.. het is inderdaad VEEEL te weinig!
kijk eens naar de gezonde lijstjes die hier wel worden gepost..
je moet toch echt mintens 1500 kcal eten.. en jij komt niet eens op de helft :X :o
pi_108469101
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:04 schreef Barreltje het volgende:

[..]

puber :X :P

maar goed.. het is inderdaad VEEEL te weinig!
kijk eens naar de gezonde lijstjes die hier wel worden gepost..
je moet toch echt mintens 1500 kcal eten.. en jij komt niet eens op de helft :X :o
Oke dan. :)
Ik ben depressief en heb de ziekte van Pfeiffer.
Eten staat me echt niet aan (niet altijd gelukkig maar vaak niet)
Dan krijg ik echt braakneigingen en kan ik er echt een lange tijd naar van worden.
Maar als mijn medicijnen (ooit) eens inslaan denk ik dat ik wel weer normaal lekker kan eten.
Ik heb gewoon geen zin om boven de pot te hangen, ik eet zoveel ik kan.
Dus dit wordt geen permanente eetgewoonte, zodra ik weer goeie eetlust heb ga ik weer gewoon normaal eten ;)

Oh ja, en bij paprikasoep vanavond bedoelde ik met brood erbij, vergeten neer te zetten ;)
Twiddel
pi_108469303
Ik post ook een lijstje, ik heb eigenlijk geen idee wat ik aan kcal eet. Ik heb vandaag niet gewerkt (normaal loop en fiets ik zo'n 4 uur per dag met minimaal 50 kilo achterop tijdens mn werk) maar heb nu weekend.

O : Twee sneden volkoren toast, 1 met kruidenboter, 1 met jam zonder suiker en 1 gekookt ei, thee
T : Een bakje bosbessen
M : 1 pistoletje met 30+ kaas en komkommer, 1 glas spa rood aangelengd met wat druivensap
T: 2 kaneelkoekjes en thee
A: 100 g varkenshaas, 200 g witlof, en 10 aardappelrozetjes en 1/2 glas rode wijn
S: 12 KM gefietst
pi_108469389
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:15 schreef Selestha het volgende:
Ik post ook een lijstje, ik heb eigenlijk geen idee wat ik aan kcal eet. Ik heb vandaag niet gewerkt (normaal loop en fiets ik zo'n 4 uur per dag met minimaal 50 kilo achterop tijdens mn werk) maar heb nu weekend.

O : Twee sneden volkoren toast, 1 met kruidenboter, 1 met jam zonder suiker en 1 gekookt ei, thee
T : Een bakje bosbessen
M : 1 pistoletje met 30+ kaas en komkommer, 1 glas spa rood aangelengd met wat druivensap
T: 2 kaneelkoekjes en thee
A: 100 g varkenshaas, 200 g witlof, en 10 aardappelrozetjes en 1/2 glas rode wijn
S: 12 KM gefietst
Ik weet ook niet wat ik aan kcal eet per dag ;)
Wow! 4 uur fietsen met 50 kilo achterop :D Je bent postbezorgster?
Twiddel
pi_108469413
quote:
99s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:17 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Ik weet ook niet wat ik aan kcal eet per dag ;)
Wow! 4 uur fietsen met 50 kilo achterop :D Je bent postbezorgster?
Jup ;) En op drukke dagen jaag ik er zo'n 100 kilo post door heen verspreid over de dag ;) 1 tas post = 25 kilo. Soms meer, soms minder.
pi_108469428
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:18 schreef Selestha het volgende:

Jup ;) En op drukke dagen jaag ik er zo'n 100 kilo post door heen verspreid over de dag ;)
Lijkt me geweldig om af te vallen, zo'n baan _O_
Ik zit vooral heel erg veel op werk -O-
pi_108469477
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:18 schreef Selestha het volgende:

[..]

Jup ;) En op drukke dagen jaag ik er zo'n 100 kilo post door heen verspreid over de dag ;) 1 tas post = 25 kilo. Soms meer, soms minder.
Inderdaad, wat een goeie baan als je af wilt vallen :D
Twiddel
  maandag 27 februari 2012 @ 17:21:53 #227
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_108469516
2 liter cola per dag, wowzers ... vergelijkbaar met mijn 1 zak chips per dag verslaving :D
pi_108469536
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Lijkt me geweldig om af te vallen, zo'n baan _O_
Ik zit vooral heel erg veel op werk -O-
Ja, ik dacht dat ik dit nooit zou kunnen met mijn figuur , maar kennelijk wel. Ik kwam er achter omdat de bijstand me dwong om dit te gaan doen. Dus twee vliegen in een klap. Én veel buiten zijn = beter humeur (dag depressie) en afvallen . Voel me 100x beter dan voor ik dit deed. Wil het ook blijven doen.
pi_108469583
quote:
12s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:21 schreef The_BoezelaaR het volgende:
2 liter cola per dag, wowzers ... vergelijkbaar met mijn 1 zak chips per dag verslaving :D
ik heb een tijd 1 zak m&m's (niet zo'n 1 portie zakje, een grote zak) per dag opgegeten en dat mèt een litertje cola
  maandag 27 februari 2012 @ 17:24:37 #230
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_108469625
Ja, ik spoelde het altijd weg met een litertje icetea, ook al zulk gezond spul :')
pi_108469699
Ik ben dan ook nooit iemand geweest die riep 'ik heb geen idee waarom ik zo dik ben! ik word van water al dik!'
pi_108469705
Ik ben niet de enige dus :D
pi_108469721
quote:
10s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben dan ook nooit iemand geweest die riep 'ik heb geen idee waarom ik zo dik ben! ik word van water al dik!'
Ja ik dus wel en ik zei ook altijd ''ja maar ik eet helemaal geen rommel en ik kook altijd bewust!''

Ja.. Maar ik drónk wel rommel ;)
pi_108469777
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:26 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja ik dus wel en ik zei ook altijd ''ja maar ik eet helemaal geen rommel en ik kook altijd bewust!''

Ja.. Maar ik drónk wel rommel ;)
dat vooral ja :Y sinds ik frisdrank heb geschrapt en meer groenten ben gaan eten ipv pasta/ aardappels etc gaat het hier prima en zit in in twee en n halve maand al bijna aan de -10 kg
  maandag 27 februari 2012 @ 17:33:42 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_108469971
haha, ik dacht dat PeRi hier ineens postte :')
disclaimer
pi_108470005
quote:
99s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:33 schreef Stormqueen het volgende:
haha, ik dacht dat PeRi hier ineens postte :')
Ja dezelfde avatar ja, viel mij ook een keer op :D
  maandag 27 februari 2012 @ 17:36:21 #237
149959 SQ
snelle trees
pi_108470056
Welkom in ieder geval *O*

Ik moet boodschappen gaan doen maar de schilder is nog bezig... en mijn koelkast galmt ;(
disclaimer
pi_108471600
na het weekendje weg meteen weer in mn dieetregime met een berg roerbakgroenten met kipfilet :Y zal hard nodig zijn na vier dagen uit eten en wijntjes drinken :@
pi_108473078
Ik heb ook een hele tijd post gelopen. Verschillende wijken.

En inderdaad, dat was de periode dat de kilo's er af vlogen! 30 kg in een half jaar.

Weliswaar in combinatie met te weinig eten, maar toch. De hele dag lopen helpt enorm.

En ik vond het ontzettend fijn om te doen! Echt heerlijk. Maar helaas scheurde ik mijn enkelbanden. 8 maanden niet kunnen lopen. En das toch lastig als postbode zijnde. :')

Oh, en 8 maanden niet kunnen lopen helpt ook niet met op gewicht biljven. :')
pi_108473281
Gaat vandaag prima. Vanmorgen een paar beschuiten met hagelslag en melk. Vanmiddag een tosti kaas(op de contactgril dus zonder vet) met melk en vanavond kliek zuurkool met stukje vlees. vanavond nog even het fruit d.m.v. een smoothie en ik zit weer goed.
Over smoothie gesproken...deze week een smoothiemaker in de aanbieding bij de Hema voor 25 euro...voor de liefhebbers zonder blender. ;)
Optimist tot in de kist
pi_108473683
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:59 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb ook een hele tijd post gelopen. Verschillende wijken.

En inderdaad, dat was de periode dat de kilo's er af vlogen! 30 kg in een half jaar.

Weliswaar in combinatie met te weinig eten, maar toch. De hele dag lopen helpt enorm.

En ik vond het ontzettend fijn om te doen! Echt heerlijk. Maar helaas scheurde ik mijn enkelbanden. 8 maanden niet kunnen lopen. En das toch lastig als postbode zijnde. :')

Oh, en 8 maanden niet kunnen lopen helpt ook niet met op gewicht biljven. :')
Oh grappig :D

Klinkt goed, als ik nog 20 kilo gewicht verlies zit ik op mn laagste gewicht in 4 jaar! Dat zou mooi zijn, met 75 kilo kan ik weer alles aan O+

Ik zou ook zo'n 2400 kcal moeten eten per dag vanwege de activiteit die dit werk vraagt, maar zit op zo'n 2000 kcal per dag.. Ja dan gaat het idd hard. 9 kilo in 3 maanden :)

Ik geniet er ook echt van, ik word er vrolijk van en het doet me goed om te zien hoeveel méér mijn lichaam kan dan ik ooit dacht :D
pi_108473767
Ik heb het eventjes moeilijk.. Heb net gegeten en moet zeggen dat ik nog best wel trek heb. Maar zit door mijn punten heen.. Hoe ga ik de avond volhouden?
pi_108473803
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:14 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik heb het eventjes moeilijk.. Heb net gegeten en moet zeggen dat ik nog best wel trek heb. Maar zit door mijn punten heen.. Hoe ga ik de avond volhouden?
Neem een appeltje of een peer? Dat stilt de trek zonder teveel toe te voegen.
pi_108473870
Ja dat zou ik zo nog wel kunnen pakken.. Ga nu maar poetsen.. Er staan een berg met afwas namelijk misschien dat ik dan de gedachten kan verzetten.
pi_108474176
Hmmm, was vanmiddag (veel) te laat met mijn tussendoortje. Meteen enorme neiging om te gaan snaaien en slechte plannen voor de avond.
Heb maar wat meer gegeten (avondeten / boerenkool) in de hoop dat dat helpt.
It was delicious.
pi_108474336
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:13 schreef Selestha het volgende:

[..]

Oh grappig :D

Klinkt goed, als ik nog 20 kilo gewicht verlies zit ik op mn laagste gewicht in 4 jaar! Dat zou mooi zijn, met 75 kilo kan ik weer alles aan O+

Ik zou ook zo'n 2400 kcal moeten eten per dag vanwege de activiteit die dit werk vraagt, maar zit op zo'n 2000 kcal per dag.. Ja dan gaat het idd hard. 9 kilo in 3 maanden :)

Ik geniet er ook echt van, ik word er vrolijk van en het doet me goed om te zien hoeveel méér mijn lichaam kan dan ik ooit dacht :D
Haha, ja HEEL erg herkenbaar!

Het is heerlijk om je lijf te voelen werken. Goed voor je geest, en goed voor je lijf.
Op een gegeven moment wordt je ook tyfus gespierd! Zeker in je "verkeerde"arm (daar waarmee je je post draagt)

Ik reed tegelijkertijd ook nog mee met een vrachtwagen met winkeldistributie. Dus ik stond ook een paar uur per dag rolcontainers met frisdrank te lossen. Dat kan er ook niet mee te maken hebben.

Zelf zit ik er wel weer over te denken het op te pakken. Maar ik weet niet of mijn enkeltje dat aan kan.
pi_108474528
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:28 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Haha, ja HEEL erg herkenbaar!

Het is heerlijk om je lijf te voelen werken. Goed voor je geest, en goed voor je lijf.
Op een gegeven moment wordt je ook tyfus gespierd! Zeker in je "verkeerde"arm (daar waarmee je je post draagt)

Ik reed tegelijkertijd ook nog mee met een vrachtwagen met winkeldistributie. Dus ik stond ook een paar uur per dag rolcontainers met frisdrank te lossen. Dat kan er ook niet mee te maken hebben.

Zelf zit ik er wel weer over te denken het op te pakken. Maar ik weet niet of mijn enkeltje dat aan kan.
Tsja, ik heb permanent beschadigde knieschijven (al sinds 5 jaar) maar ik doe dit werk ook, en ja, ik heb op de drukke dagen wel pijn. Maar toch loop ik er wel soepeler door, al is het maar door de spieren die ik gekweekt heb waardoor mijn knieën minder belast worden.

Ik heb een gescheurde kuitspier gehad, daarmee is het idd opletten, maar ik merk wel dat hoe meer ik fysiek actief ben, hoe minder ik er last van heb :)

En als jij óók nog rolcontainers versleepte, was je natuurlijk wel een héle echte bikkel. Na n middagje post bezorgen moet ik daar niet aan denken ;)

Al ga ik binnenkort wel nog op dansles naast het werk. Ik geniet echt van bewegen, dus dat lijkt me leuk :)
pi_108475157
Lopen is inderdaad heel erg fijn. Ik mag niet sporten (doe het soms stiekem wel), maar lopen is zeker een goede manier van bewegen :)

Al kan ik niet wachten tot het weer zomer is, dan kan ik weer heerlijk in mijn kano kruipen :)
pi_108475283
Ik heb echt 8 maand op krukken gelopen. Later bleek dat ze mijn enkelbanden hadden moeten opereren. Beetje jammer.

Ik heb wel, nu ruim anderhalf jaar geleden, een hond geadopteerd, om iig te gaan lopen. :)
pi_108475458
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:49 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb echt 8 maand op krukken gelopen. Later bleek dat ze mijn enkelbanden hadden moeten opereren. Beetje jammer.

Ik heb wel, nu ruim anderhalf jaar geleden, een hond geadopteerd, om iig te gaan lopen. :)
Oh dat is wel héél ernstig dan jeetje wat jammer :{

Ik kon na het scheuren van mn kuitspier na 2 maanden gewoon weer lopen gelukkig zonder operaties.

Wel slim om een hond aan te schaffen :)
pi_108475534
quote:
10s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:26 schreef Isabeau het volgende:
Een oud klasgenoot van mij was zo dik dat ze bijna niet meer kon lopen (klinkt gemeen, maar ze was echt de dikste vrouw die ik ooit in mijn leven heb gezien) en die zei ooit tegen mij dat ze niet snapte waarom ze dik was. Ondertussen was ze een boterham aan het eten waarop twee marsen zaten. Dat was echt een WTF moment.

Maar ja... ikzelf heb ook geen verstand van voeding ;)
pi_108475545
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:53 schreef Selestha het volgende:

[..]

Oh dat is wel héél ernstig dan jeetje wat jammer :{

Ik kon na het scheuren van mn kuitspier na 2 maanden gewoon weer lopen gelukkig zonder operaties.

Wel slim om een hond aan te schaffen :)
Ik had een onverschillige HA. Ik moest zelfs m'n eigen verband aanleggen. :{
Nog steeds heb ik dagen waarop ik pijn heb. Ik belast mijn voet bijna niet, sta niet recht, loop niet recht. Ben echt een soort van kreupel. :P

Ach, het is ook maar niet anders.
Los daarvan mankeer ik nog het eea, lichamelijk, waardoor beweging lastig is, maar ik doe m'n best.

Vandaag anderhalf uur gewandeld, met hond!
pi_108475561
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:55 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Een oud klasgenoot van mij was zo dik dat ze bijna niet meer kon lopen (klinkt gemeen, maar ze was echt de dikste vrouw die ik ooit in mijn leven heb gezien) en die zei ooit tegen mij dat ze niet snapte waarom ze dik was. Ondertussen was ze een boterham aan het eten waarop twee marsen zaten. Dat was echt een WTF moment.

Maar ja... ikzelf heb ook geen verstand van voeding ;)
:')
pi_108475935
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 19:56 schreef Lonaa het volgende:

[..]

:')
Tja... mijn reactie was ook niet de aardigste.
pi_108476414
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:04 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Tja... mijn reactie was ook niet de aardigste.
Dat kan ik me voorstellen.

Ik heb zo'n tante. "Maar brie is heel gezond!" *propt nog een stuk naar binnen*
pi_108476734
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:11 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Tja... ik zei dat ik wel begreep hoe het kwam ;)

Weet je, het maakt me geen ene zak uit of iemand dik of dun is. Als iemand er gelukkig mee is, moet hij vooral eten en leven zoals hij zelf wilt. Alleen toen dat meisje bij ons in de groep kwam, had niemand er isues mee dat ze dik was, maar zij liep elke dag erover te zeuren. En te roepen dat ze gediscrimineerd werd en noem maar op, terwijl ze de hele dag aan het eten was. En hoe sneu dat ook is, op den duur ben je het zat en ga je pinnig reageren. Naja... ik hoop nooit van mijn leven zo te worden
pi_108476737
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:11 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen eerst door een ontkenningsfase heen moet ;)

Ik heb altijd best geweten hoe ik gezond moest eten, maar toch kon ik mezelf wijsmaken niet te weten waarom ik dik werd, terwijl ik de tweeliterflessen cola opstapelde in de keuken :')
pi_108477315
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:16 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen eerst door een ontkenningsfase heen moet ;)

Ik heb altijd best geweten hoe ik gezond moest eten, maar toch kon ik mezelf wijsmaken niet te weten waarom ik dik werd, terwijl ik de tweeliterflessen cola opstapelde in de keuken :')
Uuuuh... waarom kan ik geen pizza/chips/patat eten als ik me rot voel ;) Herkenbaar :P
En de heel enkele keer dat ik het nu eet (lees hooguit eens in de twee weken) is het veel lekkerder :)
pi_108477392
Toch maar een stukje fruit op.. Heb nu een minder hongergevoel maar de trek is er nog.. Nu zo toch maar de afwas doen!
pi_108477451
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Uuuuh... waarom kan ik geen pizza/chips/patat eten als ik me rot voel ;) Herkenbaar :P
En de heel enkele keer dat ik het nu eet (lees hooguit eens in de twee weken) is het veel lekkerder :)
Ja daar ben ik het mee eens :) Je geniet toch meer van dingen die je met mate eet.

Ik was inderdaad ook depressief in die periode, dat helpt ook niet echt voor je realiteitsbesef.
pi_108477619
Hadden jullie dat ook in de eerste dagen van het afvallen dat je jezelf niet warm kunt krijgen?
pi_108477746
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:29 schreef Selestha het volgende:

[..]

Ja daar ben ik het mee eens :) Je geniet toch meer van dingen die je met mate eet.

Ik was inderdaad ook depressief in die periode, dat helpt ook niet echt voor je realiteitsbesef.
Tja... ik had op een zwaar lullige manier te horen gekregen dat het met mijn handicap niet mogelijk is om de opleiding te halen. Een week nadat je, je kon inschrijven voor een nieuwe studie en na vier jaar studeren. Terwijl ik elk jaar meerdere malen had gevraagd of het wel in mijn mogelijkheden lag (ja... je moet gewoon doorzetten). Dat was auw. Maar goed, slank mijn nieuwe opleiding in :)
pi_108477769
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 20:31 schreef J0ycie88 het volgende:
Hadden jullie dat ook in de eerste dagen van het afvallen dat je jezelf niet warm kunt krijgen?
Dat heb ik sowieso wel als ik gezond eet.
pi_108479856
quote:
Nee, maar het kan ook zijn dat ik het inmiddels vergeten ben zolang ik al bezig ben. :')
Nu even een smoothie maken...sapje, appeltje, kiwi en wat diepvriesfruit. :9

Edit: ananassap, 2 appels, 1 peer, 1 kiwi en dat is voor twee personen. :P

[ Bericht 9% gewijzigd door trovey op 27-02-2012 21:16:08 ]
Optimist tot in de kist
pi_108481521
quote:
Dat al een week lang onwijs koud , behalve met sporten :{
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_108481689
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:05 schreef trovey het volgende:

[..]

Nee, maar het kan ook zijn dat ik het inmiddels vergeten ben zolang ik al bezig ben. :')
Nu even een smoothie maken...sapje, appeltje, kiwi en wat diepvriesfruit. :9

Edit: ananassap, 2 appels, 1 peer, 1 kiwi en dat is voor twee personen. :P
yay voor het diepvriesfruit trouwens!
eerst hadden ze het niet bij minjn vaste supermarkt, nu wel, dus ik koop altijd 3 varianten, en maak daar dan mijn ontbijt mee O+
mango, framboos en bosbes in de blender met kwark, wat brinta erbij, prima
pi_108482304
Een boterham met 2 marsen erop? Seriously. :') :') :')

Zonde van die mars man.
pi_108482589
En van het brood en van je heupen :')
pi_108483020
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
En van het brood en van je heupen :')
Maar voornamelijk van de mars. :P
pi_108483453
quote:
2s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:57 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar voornamelijk van de mars. :P
Brrr Mars..

Ik had er laatst een, ik dacht lekker laat ik dat weer eens doen het is jaren geleden.

Brrr wat zoet, ik vond het echt niet lekker meer, heb m weggegooid :')
pi_108483617
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 21:35 schreef Mirjam het volgende:

[..]

yay voor het diepvriesfruit trouwens!
eerst hadden ze het niet bij minjn vaste supermarkt, nu wel, dus ik koop altijd 3 varianten, en maak daar dan mijn ontbijt mee O+
mango, framboos en bosbes in de blender met kwark, wat brinta erbij, prima
ik gebruik het ook iedere ochtend :)

in mijn smoothie gaan overnight oats, scheutje yoghurt, handje diepvriesfruit ( frambozen, aardbeien, bosvruchten of tropische) een sinaasappel en n banaan. Dat maakt dan ongeveer n halve liter prut, wat meer dan genoeg is om mn buikje gevuld te houden tot lunchtijd :Y
pi_108484581
Wat zijn die overnight oats? Het klinkt idd bizar vullend! :Y
pi_108484798
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat zijn die overnight oats? Het klinkt idd bizar vullend! :Y
niet veel bijzonders hoor :) gewoon havermout een nachtje laten weken in de melk, dan zuigen ze zich helemaal vol en worden ze heel zacht enzo. Als je ze er los doorheen gooit blijven de stukjes wat harder :Y
pi_108492250
Goedemorgen allemaal!

Die smoothies he, zijn die net zo vullend als pakweg 2 boterhammen, of zit daar nog wel wat verschil in? Klinkt opzich wel lekker als ontbijt, maar ik heb wel eens yoghurt met muesli geprobeerd in de ochtend... maar daar heb ik echt niet genoeg aan. Ik heb dan na een uur alweer honger.
pi_108492472
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 06:22 schreef deerntie het volgende:
Goedemorgen allemaal!

Die smoothies he, zijn die net zo vullend als pakweg 2 boterhammen, of zit daar nog wel wat verschil in? Klinkt opzich wel lekker als ontbijt, maar ik heb wel eens yoghurt met muesli geprobeerd in de ochtend... maar daar heb ik echt niet genoeg aan. Ik heb dan na een uur alweer honger.
Ik heb geen idee, maar met mijn werk, heb ik niet genoeg aan een smoothie alleen als ontbijt. Ligt misschien wel aan hoe actief je bent.

Ik voel me in ieder geval lekkerder met twee of drie volkorenboterhammen op. Twee eet ik op een rustige dag, drie op een zware dag.
pi_108492476
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 06:22 schreef deerntie het volgende:
Goedemorgen allemaal!

Nee, vloeibaar eten is niet zo vullend als vast voedsel. Deels is dat nog psychisch ook.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 07:34:10 #277
54772 Silmarwen
pi_108492495
Ik heb na 2 boterhammen ook snel weer trek. Na de havermout zit ik tot 10 uur echt wel vol. Ik ontbijt om 7 uur.
pi_108492614
Ik denk dat het meer dan deels psychisch is en dat je jezelf ook kunt trainen en ook MOET trainen.

Zeker als je van een patroon komt waarbij je maar onbeperkt in je mond stopt waar je zin in hebt zul je moeten accepteren dat je soms met honger/trek moet leven. Zeker in het begin. Als je lichaam gewend is aan minder inname neemt dat gevoel ook af.

Maar zo'n smoothie met heel veel vers fruit klinkt gezond, maar is toch ook ook een flinke suikerbom?
  dinsdag 28 februari 2012 @ 07:55:02 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_108492630
Smoothie is wel een suikerbom, maar ik eet normaal gesproken geen fruit *vind het wel lekker, maar te veel gedoe, denk er niet aan, etc.* en dan is het niet zo erg.

Overigens heb ik het nog steeds (na 1,5 jaar...) heel erg vaak koud. Ik denk dat dat gewoon bij mij hoort, al had ik het 30 kilo geleden niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Xx
pi_108492706
Erg balen vanmorgen toch nog even gewogen, en er is 6 ons bij.. Ik snap het gewoon niet. Hou we keurig netjes aan mijn punten..

Alleen voel me wel opgeblazen en ga moeilijk naar het toilet. En heb het idee dat ik het vocht wat ik drink vast hou..

Hmm we gaan gewoon door! Maar merk dat ik wel wat meer motivatie nodig heb op het moment!
pi_108492726
Gisteren weer anderhalf uur in de sportschool doorgebracht, cardio + kracht gedaan en lekker bezig geweest al zeg ik het zelf. Alleen nu zo moeeeeeee... lichaam kan wel een rustdagje gebruiken geloof ik. Gelukkig amper spierpijn.

Eten gaat prima, alleen gaat er geen grammetje meer af. Nouja. We zijn pas net bezig he ;).
pi_108492729
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 08:04 schreef J0ycie88 het volgende:
Erg balen vanmorgen toch nog even gewogen, en er is 6 ons bij.. Ik snap het gewoon niet. Hou we keurig netjes aan mijn punten..

Alleen voel me wel opgeblazen en ga moeilijk naar het toilet. En heb het idee dat ik het vocht wat ik drink vast hou..

Hmm we gaan gewoon door! Maar merk dat ik wel wat meer motivatie nodig heb op het moment!
6 ons is nou ook weer niet zo veel, hoe vaak sta je op de weegschaal? Je gewicht kan met het verloop van de maand wat fluctueren.
pi_108492733
Ja die motivatie krijg je soms gewoon niet van externe factoren Joycie, die moet je echt vanuit je zelf kunnen halen anders kun je net zo goed stoppen met je pogingen.
pi_108492751
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 08:07 schreef Selestha het volgende:

[..]

6 ons is nou ook weer niet zo veel, hoe vaak sta je op de weegschaal? Je gewicht kan met het verloop van de maand wat fluctueren.
Toen ik me zondag had gewogen woog ik 98,1 en nu 98,6.. Dus er is 5 ons bij.. Sorry, te vluchtig gerekend.

Maar ik weet dat je gewicht veel kan schommelen. Ga nog meer water proberen te drinken, en hoop dat mijn darmen snel wennen :p Eet namelijk genoeg vezels ;)
pi_108492753
Over motivatie gesproken, als ik er eenmaal ben vind ik de sportschool wel lekker. Gewoon daar zíjn motiveert op de 1 of andere manier en ik merk dat ik daar veel meer kan en doe dan dat ik vantevoren gedacht had. En vlak erna is het ook heerlijk, als je fris gedouched weer naar buiten loopt. Alleen kan ik me nu nog niet met de beste wil van de wereld voorstellen dat ik morgen weer ga :D.
pi_108492766
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 08:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja die motivatie krijg je soms gewoon niet van externe factoren Joycie, die moet je echt vanuit je zelf kunnen halen anders kun je net zo goed stoppen met je pogingen.
Dat weet ik ook wel.. En ik haal wel degelijk motivatie uit mezelf, maar zo'n tegenslag is voor mij altijd een domper. Waardoor ik dan net even dat steuntje in de rug nodig hebt.

Maar mijn vriend zei ook al gewoon doorgaan, en die weegschaal eens een paar dagen op zijn plek laten staan, en daar heeft hij wel gelijk in :)
pi_108492787
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 08:11 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Maar mijn vriend zei ook al gewoon doorgaan, en die weegschaal eens een paar dagen op zijn plek laten staan, en daar heeft hij wel gelijk in :)
Niet vaker dan 1x per week wegen, dat is echt beter.
pi_108492793
O ik heb juist het omgekeerde Jarno!

Ik heb het wel gehad hoe jij het omschrijft, maar dat gevoel is COMPLEET omgeslagen. Het staat me echt tegen op het moment Heeft ook te maken met een omslag in de sportschool, maar diep van binnen weet ik wel dat als ik me weer 2 weken kwaad maak en mezelf in het ritme dwing ik wel weer door de ergernissen die ik er tegenwoordig heb heen kan kijken...

ATM ga ik liever wandelen. Ipod in, lekker alleen en gaaaaaaaaaaaaaaan.
pi_108492837
Goedemorgen , gister weer te sporten geweest , 's avonds na het sporten aldoor wel honger dus een oplossing voor verzinnen.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 08:41:50 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_108493083
dat gaa vanzelf over joene :)
disclaimer
pi_108493130
En als het gaat en je kunt het in je dagritme inplannen sporten voordat je gaat eten. Heb morgen bijvoorbeeld ook een lesje gepland staan om half 6 en dan eet ik gewoon om 7 uur. Maar goed dat kan niet bij iedereen.. En anders proberen om voor 8 uur klaar te zijn met sporten en dan nog wat fruit erna eten of een evergreen. Een glas appelsap schijnt ook goed te helpen!
  dinsdag 28 februari 2012 @ 08:50:01 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_108493181
ik ben trouwens echt een weegschaalautist, ik MOET er elke ochtend en avond op, anders word ik gek :')
disclaimer
pi_108493222
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 08:50 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben trouwens echt een weegschaalautist, ik MOET er elke ochtend en avond op, anders word ik gek :')
Schommel jij ook in je gewicht of niet.. Want dan zou ik daar dus weer echt gek van worden ;)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 08:57:03 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_108493257
ja tuurlijk. Als ik bijna ongesteld moet worden zit er zo ineens 2 kilo op. En na het weekend ben ik vaak zwaarder. Maar da's normaal bij een mensenlichaam. In principe 'telt' alleen de vrijdagochtend. En daaruit bepaal ik hoe veel ik ben afgevallen in een week. Dat documenteer ik ook netjes in een excelsheet :')
disclaimer
  dinsdag 28 februari 2012 @ 09:01:14 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_108493306
maar joycie, vergeet niet dat je het beter kan relativeren als je wat langer bezig bent. De eerste weken zijn vaak wat krampachtiger, dan tel je nog elke calorie, er komt vanzelf meer rust in en dan kun je nog steeds op de weegschaal zien dat je een pond meer weegt dan de dag er voor, maar dan kun je ook zeggen: maar hey, het is nog steeds een kilo lichter dan tien dagen geleden! Bij wijze van :D
disclaimer
  dinsdag 28 februari 2012 @ 09:50:12 #296
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_108494139
:W

morgen is bij mij de weeg dag..
ben benieuwd, als zal het geen enorme verrassing zijn :P

gisteren geen pasta gegeten maar noedelsoep, met spekjes :2 ik had er trek in :)

lijstje van vandaag :
O: ontbijt granen met yoghurt
t: sinaasappel
L: salade met brood
t: appel
D: volgens mij vis met groente en rijst :)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 09:54:32 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_108494227
quote:

Ik schreef het ook nog eens twee keer per dag op en dan krijg je een prachtig 3-maanden grafiekje. :D
En het laat heel goed zien dat een weegmoment maar een weegmoment is dus.
Het advies dat ik ooit een las was elke dag te wegen, maar dan het gemiddelde over 7 dagen nemen als 'het gewicht'.

Die diepe dip in juni was een spontaan ontstane allergie voor garnalen. :X ;)
pi_108494313
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 07:30 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nee, vloeibaar eten is niet zo vullend als vast voedsel. Deels is dat nog psychisch ook.
Echt?

Ik dacht dat ze een keer een test hadden gedaan waarbij ze 1 iemand een bord eten gaven en water. En bij de ander hadden ze hetzelfde eten en water tot een soep gemaakt. En daarna gingen ze met een auto rijden en die met de soep kon langer door blijven rijden zonder honger.

Ik denk alleen wel dat het veel verschil maakt of je het "eet" of gewoon naar achter giet in 3 minuten.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 09:58:57 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_108494322
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 09:54 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik schreef het ook nog eens twee keer per dag op en dan krijg je een prachtig 3-maanden grafiekje. :D
En het laat heel goed zien dat een weegmoment maar een weegmoment is dus.
Het advies dat ik ooit een las was elke dag te wegen, maar dan het gemiddelde over 7 dagen nemen als 'het gewicht'.

Die diepe dip in juni was een spontaan ontstane allergie voor garnalen. :X ;)
pehehehe :D dus als ik flink wil dippen in gewicht moet ik gewoon even een pannetje mosselen nemen :9
Gelukkig ben ik niet de enige autist *;
disclaimer
  Licht Ontvlambaar dinsdag 28 februari 2012 @ 10:03:36 #300
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_108494413
quote:
Me too :+
  dinsdag 28 februari 2012 @ 10:08:09 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_108494497
dicht dan maar ;)
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: