Ik eet ook wel eens paard hoor...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:11 schreef Sjeen het volgende:
Niets moet hè... Nou ja, niets... Ik moet misschien maar eens naar bed, ik las namelijk paard gegeten
Ik zit weer aan een kuur, heb een ontstoken nagelriem waar de huisarts niet vrolijk van werd.
Ik alleen als rookvlees volgens mijquote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik eet ook wel eens paard hoor...Maar dat bedoelde ik niet inderdaad. Ik bedoelde een intensief half uur priveles met flinke spierpijn als gevolg.
Oja tuurlijk goed idee, soda ga ik gelijk doen, thanks!!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Helpt het niet om met de teen of vinger in een soda badje te zitten?
Jup... En ik heb er al een stuk of 10 sodabadjes opzitten. Toen ik vanmorgen huisarts belde om te vragen hoe lang zoiets mag duren, moest ik meteen komen opdraven en daarna door naar apotheek. Je schijnt er 'fijt' in te kunnen krijgen en dat wil je niet, aldus mijn huisarts.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 21:28 schreef uniekhoorn het volgende:
sjeen die onstoken nagelriem, is dat ook echt dat het helemaal rood, opgezwollen met pus enzo?
Heb ik ook nl..
Haha ik ook! Ik pakte maat 44 in de hoop dat die goed zat. Dus trek hem aan, kijk naar mijn buik en heb toch echt ruimte over. dus voorzichtig 42 aanwurmen, en die zit gewoon goed! Ik stond helemaal happy te hupsen in de paskamer.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 08:51 schreef DancingPhoebe het volgende:
Maat 42 was zo'n feestmoment
Ik weet nog dat ik in de paskamer stond. En 44 was te groot geworden. Dus logischerwijs zou een 42 moeten passen... Maar dattie ook echt dichtging... en goed stond
Ik kon echt wel janken
Dan heb je meteen minder zin in je 5e pilskequote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zoek voor de grap eens op hoeveel calorieën er in alchol zitten
Weet ik wel. Ik heb vaak genoeg dingen afgezegd omdat ik bang was voor die extra kcal. Maar nu als ik wegga wil ik het gewoon leuk hebben en niet bezig zijn met afvallen, ik zou geen kapsalon weg eten maar een paar drankjes kan geen kwaad. Ookal meng ik alles wel met cola light, dus een beetje rekening houd ik er wel mee.quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:08 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zoek voor de grap eens op hoeveel calorieën er in alchol zitten
quote:Op zaterdag 25 februari 2012 14:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Weet ik wel. Ik heb vaak genoeg dingen afgezegd omdat ik bang was voor die extra kcal. Maar nu als ik wegga wil ik het gewoon leuk hebben en niet bezig zijn met afvallen, ik zou geen kapsalon weg eten maar een paar drankjes kan geen kwaad. Ookal meng ik alles wel met cola light, dus een beetje rekening houd ik er wel mee.
Gelukkig weeg ik sowieso nog een week niet. Dus heffen de goede momentjes de slechte vast wel een beetje op en heb ik het nog leuk gehad ook. Winwin.
"5 bier en 1 water!"quote:Op zaterdag 25 februari 2012 18:07 schreef Sjeen het volgende:
Zonder alcohol is mijn leven inderdaad een stuk minder leuk... ik drink daarnaast alleen koffie, thee, water en verse jus, niet echt ideaal op stap.
ja, mij niet gezien...quote:
Ik denk dat dit voor vrij veel mensen geldt, al zal vast niet iedereen dat toe willen geven of zelfs maar beseffen.quote:Op zondag 26 februari 2012 10:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zit trouwens even op een ongezond streng regime.
Ik heb gemerkt dat ik niet om kan gaan met gematigdheid, dan glipt er steeds van alles bij en zit ik rustig weer op 2200/2500 calorieën per dag, terwijl ik dan voor mijn gevoel nog "op mijn eten heb gelet".
Ik weet van mezelf dat ik een bepaalde modus moet bereiken waarin heel duidelijk afgebakend is wat ik wel en wat ik niet eet. En dat een korte periode (1 a 2 weken) zo streng me helpt om lichamelijk die knop om te gooien. Dan gaat die constante vraag om snaaijerij van mijn lichaam uit.
Niet de beste methode, maar goed, als het werkt...
+ 1quote:Op zondag 26 februari 2012 10:13 schreef DancingPhoebe het volgende:
Iedereen kan er zonder, dat is het niet. Ik vind het gewoon vele malen leuker metNiet eens door het debiel doen, maar het danst zo lekker als je denkt dat je Beyonce zelf bent
.
Ik heb precies hetzelfde hoor, het is streng of gewoon nietquote:Op zondag 26 februari 2012 10:17 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik zit trouwens even op een ongezond streng regime.
Ik heb gemerkt dat ik niet om kan gaan met gematigdheid, dan glipt er steeds van alles bij en zit ik rustig weer op 2200/2500 calorieën per dag, terwijl ik dan voor mijn gevoel nog "op mijn eten heb gelet".
Ik weet van mezelf dat ik een bepaalde modus moet bereiken waarin heel duidelijk afgebakend is wat ik wel en wat ik niet eet. En dat een korte periode (1 a 2 weken) zo streng me helpt om lichamelijk die knop om te gooien. Dan gaat die constante vraag om snaaijerij van mijn lichaam uit.
Niet de beste methode, maar goed, als het werkt...
Ik heb dan OOK genoeg!!quote:Op zondag 26 februari 2012 13:36 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde hoor, het is streng of gewoon nietIk ben jaloers op de mensen die enthousiast na één koekje kunnen zeggen dat ze genoeg hebben
Ik lust wel 10 koekjesquote:Op zondag 26 februari 2012 14:39 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik heb dan OOK genoeg!!
Maar evengoed vreet ik het hele pak leeg
Misschien werkt het om met een planning te werken dan?quote:Op zondag 26 februari 2012 14:35 schreef Lonaa het volgende:
Dat betekent dat, als ik er niet bewust op let, ik (bijna) niks eet.
Mijn ervaring met dat soort situaties is dat ik eindig met héél weinig eten en bijzonder weinig kcal omdat ik niets 'durf' te etenquote:Op zondag 26 februari 2012 13:59 schreef Myraela het volgende:
Bah, vakantie. In plaats van de week een duidelijk ritme en planning, ben ik meer dagen bij vrienden dan thuis. Dus geen idee wat ik eet, is niet in te plannen en dat is een beetje eng.Aan de andere kant is er dan ook niet echt ruimte voor vreetbuien, dus dat scheelt. En het is natuurlijk gewoon gezellig.
Gewoon even zorgen dat ik de juiste keuzes maak en kleine porties neem.
Nouja, ik zou er niet heel veel eten. Maar wel gewoon mee-eten en dat is toch meestal meer dan ik zou doen als ik alleen ben. Maar waarschijnlijk kan het allemaal niet zoveel kwaad, zolang ik maar niet mee ga snoepen, dingen als starbucks of patatjes in de stad zijn makkelijk af te wijzen. Een keer een iets ongezonder avondeten dan ik normaal zou nemen kan niet veel kwaad.quote:Op zondag 26 februari 2012 14:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn ervaring met dat soort situaties is dat ik eindig met héél weinig eten en bijzonder weinig kcal omdat ik niets 'durf' te eten
Op sommige dagen werkt dat. Echter kan ik ook een planning maken en die dan volledig aan de kant gooien, gedurende de dag.quote:Op zondag 26 februari 2012 14:48 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Misschien werkt het om met een planning te werken dan?
Want wat je beschrijft is echt ongezond en weinig.
Ja..quote:Op zondag 26 februari 2012 20:17 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wow, sommige mensen hebben echt issues hier zeg. Je moet toch een beetje op jezelf en je kennis van eten kunnen vertrouwen zou ik zeggen. Voor mij makkelijk praten natuurlijk, ik heb geen enkel probleem met eten. Alleen wat minder goede gewoontes.
Uiteraard. Ik heb nog nooit zoveel geleerd over eten als sinds ik zo dik ben.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:49 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja..
Lezen jullie ook de ingredientendeclaraties op verpakkingen? En leren jullie ervan en dan bedoel ik niet alleen de kcal maar ook vetten/eiwitten/zout/suiker.
Ik heb al jaren een eetprobleem.quote:Op zondag 26 februari 2012 20:49 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja..
Lezen jullie ook de ingredientendeclaraties op verpakkingen? En leren jullie ervan en dan bedoel ik niet alleen de kcal maar ook vetten/eiwitten/zout/suiker.
Lonaa, jij hebt een probleem. Eetprobleem of problemen met eten om andere redenen?
Ik eet zelden iets uit een verpakking met meer dan 1-2 ingrediëntenquote:Op zondag 26 februari 2012 20:49 schreef uniekhoorn het volgende:
Ja..
Het probleem erkennen is al heel wat en elk stapje in de goede richting is er éénquote:Op zondag 26 februari 2012 21:02 schreef Lonaa het volgende:
Edit: de issues die ik op dit moment heb, ook met eten, zijn echt nihil vergeleken met hoe het was, dus vooruitgang in mijn eten heb ik sowieso bereikt, maar ik ben er nog lang niet.
Ik zou graag eens zien hoe zij er zonder kleren uitziet, en zou ze geopereerd zijn? Ik heb alleen foto's bekeken trouwens, misschien schrijft ze er wel iets over. Het is wel super motiverend om te zien, een heel ander mens is het!quote:Op zondag 26 februari 2012 20:34 schreef Brighteyes het volgende:
Ik kwam een mooi inspiratie-filmpje tegen voor mensen die zeggen 'ik ben te dik, rennen is niks voor mij': http://www.runsforcookies.com/p/progress-photos.html
Ik heb jaren lang hulp gehad, heb zelfs nog 8 maanden klinisch opgenomen gezeten.quote:Op zondag 26 februari 2012 21:08 schreef uniekhoorn het volgende:
Lonaa, goed voor jezelf zorgen is sowieso de beste manier om met andere dingen om te gaan.
Helaas werkt het vaak niet zo en dan wordt het een gevecht.
Heb je hulp? Zo te lezen zit het vrij diep en kom je zelf er niet uit.
Andere problemen en eten (of niet eten) gaan hand in hand, goed eten voor meerdere jaren dat gaat echt niet binnen een week.
Denk dat je pas na een jaar of 2 met een goed eetpatroon kan zeggen dat je leefstijl hebt aangepast
Is ze snel afgevallen? Ik ben zes jaar geleden ruim 27 kilo afgevallen (zit nu op -21,5) en ik heb nergens teveel vel, naar mijn zin.quote:Op zondag 26 februari 2012 21:14 schreef Roze_spekkie het volgende:
[..]
Ik zou graag eens zien hoe zij er zonder kleren uitziet, en zou ze geopereerd zijn? Ik heb alleen foto's bekeken trouwens, misschien schrijft ze er wel iets over. Het is wel super motiverend om te zien, een heel ander mens is het!
Een vriendin van me is nu 30 kilo afgevallen, en die zegt met kleren aan heel happy te zijn, maar ze gaat voor geen geld zwemmen met haar kinderen.
Na 35 kilo had ik alleen wat los vel tussen mijn bovenbenen. Zoooo lelijkquote:Op zondag 26 februari 2012 21:24 schreef Sjeen het volgende:
Is ze snel afgevallen? Ik ben zes jaar geleden ruim 27 kilo afgevallen (zit nu op -21,5) en ik heb nergens teveel vel, naar mijn zin.
Er is een kopje op haar blog over plastische chirurgie.quote:Op zondag 26 februari 2012 21:14 schreef Roze_spekkie het volgende:
[..]
Ik zou graag eens zien hoe zij er zonder kleren uitziet, en zou ze geopereerd zijn? Ik heb alleen foto's bekeken trouwens, misschien schrijft ze er wel iets over. Het is wel super motiverend om te zien, een heel ander mens is het!
Een vriendin van me is nu 30 kilo afgevallen, en die zegt met kleren aan heel happy te zijn, maar ze gaat voor geen geld zwemmen met haar kinderen.
Ja mij ook niet. Ik zit nu in 2 weken tijd op +14 uur. Ik werk er 9 per week, tenzij vakantie. Dat betekent dat ik 2 dagen vrij moet nemen in de vakantie, maar dat kan niet, want dan moet iemand invallen en niemand heeft - uren. Zo suf.quote:Op maandag 27 februari 2012 08:25 schreef J0ycie88 het volgende:
Werken op een BSO is niet het meest ideale wanneer het gaat op uren compenseren. Werk zelf ook op een BSO, en door de bezuinigingen moeten wij minder werken.. Maar die uren die wij in de min staan moeten we proberen te plussen. En dat lukt mij dan dus weer niet! Erg balen is dat!
Na de 1,4 kilo die er de eerste week af is. Ga ik met goede moet door. Wat een opsteker was dat zeg!
Vanmorgen eet ik lekker yogurt met fruit.
Tussendoor een eierkoek.
Vanmiddag 3 boterhammen 2 met 30 plus kaas en 1 met spread.
Smiddags een opkikkertje en een koekje en een stuk fruit op het werk.
Savonds, een lekkere maggi dagschotel met kipfilet en boontjes. En wat rijst erbij.
Ik kom bij lange na niet aan mijn punten van vandaag. Maar als ik dit vergelijk met wat de meeste hier eten. Dan eet ik naar mijn idee wel wat meer..
Nee straks zal het niet meer zo snel gaan, maar dat is mijn doel dit keer ook niet heb liever dat het langzaam gaan dit keer en de kilootjes eraf blijven! Met elke week een halve kilo ben ik heel blij!quote:Op maandag 27 februari 2012 08:33 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Ja mij ook niet. Ik zit nu in 2 weken tijd op +14 uur. Ik werk er 9 per week, tenzij vakantie. Dat betekent dat ik 2 dagen vrij moet nemen in de vakantie, maar dat kan niet, want dan moet iemand invallen en niemand heeft - uren. Zo suf.
1.4 kiloEerste weken gaan vaak wel lekker snel.
Bij mij gaat het zo rap niet meer.
nee, maar door de rijst ga je wat sneller obstiperen en door de zoute saus hou je meer vocht vast.quote:
Dan neem je iets wat je niet de strot uitkomt.quote:Op maandag 27 februari 2012 09:34 schreef Jarno het volgende:
Ondertussen komt het fenomeen 'volkoren boterham' me al weer redelijk de strot uit....
ruilen voor mijn ontbijtgranen met yoghurt??quote:Op maandag 27 februari 2012 09:34 schreef Jarno het volgende:
Ondertussen komt het fenomeen 'volkoren boterham' me al weer redelijk de strot uit....
Mja moet gewoon weer ff wennen. Een alternatief werkt gewoon niet voor mij, dan ga ik me teveel veroorloven. Ff streng zijn dus.quote:Op maandag 27 februari 2012 09:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan neem je iets wat je niet de strot uitkomt.
De rest van je leven op brood wat je eigenlijk echt niet lekker vindt? Hmm.quote:Op maandag 27 februari 2012 09:43 schreef Jarno het volgende:
Mja moet gewoon weer ff wennen. Een alternatief werkt gewoon niet voor mij, dan ga ik me teveel veroorloven. Ff streng zijn dus.
Ik ben sowieso niet zo'n brood fan maarja... de kantine hier is geen optie en ik zie mezelf niet wat anders meenemen naar het werk. Misschien een keer een pasta salade ofzo maar dat doe je ook niet elke dag. Soms moeten dingen ook gewoon, toch?quote:Op maandag 27 februari 2012 09:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De rest van je leven op brood wat je eigenlijk echt niet lekker vindt? Hmm.
Zei jij gister iets over de knop omzetten? Want dat herken ik wel. De eerste weken dat ik serieus wilde afvallen heb ik ook heel streng gedaan. Gewoon om van de gewoonte af te komen dat ik naar de simpele of lekkere dingen grijp. Daarna was het makkelijker om goede keuzes te maken.quote:Op maandag 27 februari 2012 09:50 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik ben sowieso niet zo'n brood fan maarja... de kantine hier is geen optie en ik zie mezelf niet wat anders meenemen naar het werk. Misschien een keer een pasta salade ofzo maar dat doe je ook niet elke dag. Soms moeten dingen ook gewoon, toch?
Nouja, ik hou ook niet zo van fruit. Of andere 'gezonde' dingen. Dus als ik me zelf niet dwing om elke dag een stapel brood en 1 of 2 stuks fruit te eten, gebeurt het niet. En ga ik andere dingen eten. Gekookte aardappels heb ik ook niks mee, maar je kunt niet elke dag gebakken aardappels of pasta eten, toch? En het is niet dat het een enorm drama is hoor, maar lekker is anders. Af en toe dus een verwenmomentje en zorgen dat dit zsm 'normaal' wordt.quote:Op maandag 27 februari 2012 09:53 schreef LieLie het volgende:
[..]
Zei jij gister iets over de knop omzetten? Want dat herken ik wel. De eerste weken dat ik serieus wilde afvallen heb ik ook heel streng gedaan. Gewoon om van de gewoonte af te komen dat ik naar de simpele of lekkere dingen grijp. Daarna was het makkelijker om goede keuzes te maken.
Nou ja, ik neem salades en wraps mee naar mijn werk. Vind je dat 'te vrouwelijk'?quote:Op maandag 27 februari 2012 09:50 schreef Jarno het volgende:
Ik ben sowieso niet zo'n brood fan maarja... de kantine hier is geen optie en ik zie mezelf niet wat anders meenemen naar het werk. Misschien een keer een pasta salade ofzo maar dat doe je ook niet elke dag. Soms moeten dingen ook gewoon, toch?
Oh nee daar heb ik verder geen moeite mee maar 's ochtends om 6 uur een stapel brood smeren is echt het maximaal haalbare met m'n slaperige hoofd vrees ikquote:Op maandag 27 februari 2012 09:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, ik neem salades en wraps mee naar mijn werk. Vind je dat 'te vrouwelijk'?
Brood is wel het makkelijkst, maar best saai eigenlijk
Dan is brood smeren beterquote:Op maandag 27 februari 2012 10:03 schreef Jarno het volgende:
Oh nee daar heb ik verder geen moeite mee maar 's ochtends om 6 uur een stapel brood smeren is echt het maximaal haalbare met m'n slaperige hoofd vrees ik. Dat, of niks en de kantine plunderen
.
Wat vervelend zeg! Sterkte!quote:Op maandag 27 februari 2012 10:08 schreef Lonaa het volgende:
![]()
![]()
![]()
Mijn relatie is definitief ten einde.
Ik ben een beetje bang wat voor een effect dit op mijn eten gaat hebben.
Bedenken dat je uiteindelijk 'de markt weer op moet' helpt nu zeker (nog?) niet?quote:Op maandag 27 februari 2012 10:08 schreef Lonaa het volgende:
![]()
![]()
![]()
Sterkte, Lonaaquote:Op maandag 27 februari 2012 10:08 schreef Lonaa het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ik ben 1.71 ongeveer. Niet heel er lang dus, gewoon normaal denk ik. Ligt misschien ook aan de maten van bepaalde winkels misschien? Daar wil nog wel eens verschil in zitten.quote:Op maandag 27 februari 2012 09:07 schreef Stormqueen het volgende:
hai deerntie! Hoe lang ben jij dan wel niet? Ik kreeg mezelf met 100 kilo krap in een maat 48 geperst
hier was de weegschaal ook niet zo content door mijn sushi en biertjes van zaterdag (ik zag veel sushi voorbij komen hier) vandaag dus maar even ontbeten met yoghurt met kiwi, om de stoelgang weer even wakker te schudden
Spieren kan er idd ook mee te maken hebben... ik heb wel behoorlijk wat beenspier;) Verder ook grote tetten hier! En een wat minder grote pens, maar wel weer een kontquote:Op maandag 27 februari 2012 10:18 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb behoorlijk dikke tetten en een pens... En ben onder mijn vetjes erg gespierd
ik moet echt naar de 70 kilo om in een maat 40 te passen en ik ben 1.68
Ik moet ook naar 70 kg, denk ik.quote:Op maandag 27 februari 2012 10:18 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb behoorlijk dikke tetten en een pens... En ben onder mijn vetjes erg gespierd
ik moet echt naar de 70 kilo om in een maat 40 te passen en ik ben 1.68
Ik ben gelukkig ook wel in proportie. In tegenstelling tot mn zusje.. die heeft echt een buik... nou ze lijkt wel zwanger zo grootquote:Op maandag 27 februari 2012 10:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik moet ook naar 70 kg, denk ik.
Toen ik 2 jaar geleden afgevallen ben, woog ik 78 kg en zat ik net tussen 40/42 te hinken.
Ik ben trouwens wel gezegend (al zeg ik het zelf) met het feit dat ik in proportie ben. Overal dik dus.
Ben echt blij dat ik dat niet heb. Tenminste, niet zo HEEL erg.quote:Op maandag 27 februari 2012 10:22 schreef deerntie het volgende:
[..]
Ik ben gelukkig ook wel in proportie. In tegenstelling tot mn zusje.. die heeft echt een buik... nou ze lijkt wel zwanger zo groot
Daar ben ik ook heel erg blij mee idd. Is echt sneu opzich, want ze is ook al wat kleiner, het is echt een proppie... Ze lijkt echt een stuk dikker dan mij, maar is toch een kilo of 10-15 lichter. Het zit hier dus wel een beetje in de familie, dat dik zijn.quote:Op maandag 27 februari 2012 10:23 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ben echt blij dat ik dat niet heb. Tenminste, niet zo HEEL erg.
Van dat hoofd heb ik ook.quote:Op maandag 27 februari 2012 10:24 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben dus niet echt in proportie, boven de gordel blijf ik altijd dikker, maar heb gelukkig tieten die de aandacht afleiden van mijn buik en mijn kop wordt gewoon niet dik.
ja grappig is dat, als ze je dan ineens IRL zienquote:Op maandag 27 februari 2012 10:25 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Van dat hoofd heb ik ook.
Als mensen een foto van alleen mijn gezicht zien denken ze dat ik best slank ben.
Whehe. Maar ook in winkels hoor. "Maatje 40" Erm.... nou nee.quote:Op maandag 27 februari 2012 10:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja grappig is dat, als ze je dan ineens IRL zien
Zit dat nog een beetje fijn dan? Ik heb ook ooit zo'n ding aan gehad, maar comfortabel... nee dat absoluut niet.quote:Op maandag 27 februari 2012 10:28 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Whehe. Maar ook in winkels hoor. "Maatje 40" Erm.... nou nee.Daar past die pens niet in.
Ook suf, ik heb hele iele onderbenen en onderarmen.Dus als ik me slim aankleed, lijk ik zo tig kilo lichter.
Deze week trouwens zo'n strak trek pak gekocht.Je weet wel van de super strakke lycra waardoor je de bobbels niet meer ziet. Helpt goed qua buik! Best een aanrader.
Niet heel erg.quote:Op maandag 27 februari 2012 10:31 schreef deerntie het volgende:
[..]
Zit dat nog een beetje fijn dan? Ik heb ook ooit zo'n ding aan gehad, maar comfortabel... nee dat absoluut niet.
*meldt*quote:
Haha. En heb je dan geen vetribbels op het punt waar dat pakje stopt? Bij je benen ofzo... Dat lijkt me ook niet heel charming als je een jurkje of iets aan hebt...quote:Op maandag 27 februari 2012 10:33 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Niet heel erg.
Ohhh strak Star Trek pak ala 7 of 9
zo ver, ongeveerquote:Op maandag 27 februari 2012 11:05 schreef deerntie het volgende:
Maar zijn jullie al lang bezig met afvallen? En hoe ver ben je nu op weg naar jullie streefgewicht?
Wow, dertig kilo alquote:Op maandag 27 februari 2012 11:09 schreef Tink89 het volgende:
1,5 jaar en ben er nu zo'n 29,6 kwijt... Wel al een paar maandjes redelijk stabiel, maar voor de eerste streef moet er nu nog zo'n 8 tot 9 kilo af.
Dan stabiliseren. En dan een jaartje en een borstverkleining later kijk ik naar een nieuwe streef. Als ik het ideale bmi aanhoud van 22, dan kom ik uit op een uiteindelijk streef van 66, maar dat is niet meer echt reëel denk ik. Uiteindelijk wil ik gewoon onder de 80 blijven. Dan is m'n bmi maximaal 27 en daar kan ik mee leven.
Xx
quote:
Ik las in haar FAQ dat ze die vraag over los vel haat!quote:Op zondag 26 februari 2012 21:14 schreef Roze_spekkie het volgende:
[..]
Netjes! Hou je je gewicht op dit moment bewust stabiel dan? Of gaat het afvallen nu niet zo makkelijk meer? En doe je het door alleen je voeding aan te passen of ook sporten e.d.?quote:Op maandag 27 februari 2012 11:09 schreef Tink89 het volgende:
1,5 jaar en ben er nu zo'n 29,6 kwijt... Wel al een paar maandjes redelijk stabiel, maar voor de eerste streef moet er nu nog zo'n 8 tot 9 kilo af.
Dan stabiliseren. En dan een jaartje en een borstverkleining later kijk ik naar een nieuwe streef. Als ik het ideale bmi aanhoud van 22, dan kom ik uit op een uiteindelijk streef van 66, maar dat is niet meer echt reëel denk ik. Uiteindelijk wil ik gewoon onder de 80 blijven. Dan is m'n bmi maximaal 27 en daar kan ik mee leven.
Xx
Die vellen komen toch wel als je twee kinderen hebt gebaard denk ik.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik las in haar FAQ dat ze die vraag over los vel haat!Dat ze haar hele leven al niet blij is met haar lijf en dat ze zich nu super voelt nu ze slank is en dan nog proberen mensen de aandacht te vestigen op 'heb je loshangend vel'. Ja... duh! Maar ik ben wel slank. ;-)
En ja, ik heb me dat ook wel eens afgevraagd, en als hij mij gaat lukken nog weer 20 kg kwijt te raken (dan ben zou ik 50kg lichter zijn dan op de dag voor ik van mijn eerste beviel) dan zal mijn buik ook geen plaatje zijn, maar goed, met kleren aan zie je er dan mooi wel fantastisch uit... En de meeste tijd heb je toch kleren aan.
Ik heb het juist op mijn buik niet. Wel op mijn bovenbenen, borsten en zwembandjes.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Die vellen komen toch wel als je twee kinderen hebt gebaard denk ik.
Alles positief zien: ik hoef me niet druk te maken om buikstriae als ik ooit kinderen krijg, want ik heb het al van het dik-zijn.
+ 1.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:25 schreef deerntie het volgende:
Ik heb ook buikstriae, en op mn borsten en heupen
Dat is iets dat ik eigenlijk wel heel erg jammer vind voor mezelf. Ik had altijd een hele platte buik. Die werd ook pas als allerlaatste dik. Het zit bij mij vooral op mijn benen en bovenarmen. Tieten zijn niet noemenswaardig. Ja, die vind ik nu ok, maar als ik afval blijft daar weinig van over.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Alles positief zien: ik hoef me niet druk te maken om buikstriae als ik ooit kinderen krijg, want ik heb het al van het dik-zijn.
Nee, ik ben niet bewust stabiel. Het was kerst, oud en nieuw, mijn verjaardag, de verjaardag van m'n vriend, valentijn...enz. Geen vreet-excusen, ik val wel af, maar het gaat gewoon niet meer zo snel.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:20 schreef deerntie het volgende:
[..]
Netjes! Hou je je gewicht op dit moment bewust stabiel dan? Of gaat het afvallen nu niet zo makkelijk meer? En doe je het door alleen je voeding aan te passen of ook sporten e.d.?
Ikzelf doe niet meer aan dieten en sportscholen. Ik vind het stom en ik hou het niet vol. Wat ik wel doe is zeer, zeer bewust eten. Niet gewoon eten wat er voor me ligt maar elke dag bewuste keuzes maken: wat heeft mijn lichaam nodig? Ik hou me redelijk aan de schijf van vijf.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:22 schreef deerntie het volgende:
Volgen jullie trouwens ook een speciaal dieet ofzo? Of gewoon gezonder eten, en een beetje letten op het niet meer snoepen e.d?
Niet echt. Ik probeer mijn koolhydraten te minderen (of iig de snelle) en dat betekend automatisch ook minder ongezonde dingen eten.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:22 schreef deerntie het volgende:
Volgen jullie trouwens ook een speciaal dieet ofzo? Of gewoon gezonder eten, en een beetje letten op het niet meer snoepen e.d?
Tja die feestdagen... ik ken het, ben de laatste paar maand ook weer een aantal kilootjes aangekomen hierdoor. En wat t hardlopen betreft, gewoon doen! Je hebt alle tijd als ik het zo hoor, en hardlopen kan altijd en overal.quote:Op maandag 27 februari 2012 11:28 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet bewust stabiel. Het was kerst, oud en nieuw, mijn verjaardag, de verjaardag van m'n vriend, valentijn...enz. Geen vreet-excusen, ik val wel af, maar het gaat gewoon niet meer zo snel.
Ik heb van augustus tot en met december 5 keer in de week 2 x 20 minuten gefietst. Nu heb ik geen les meer en zit ik veel thuis. Ik rijd wel paard, zo vaak mogelijk *erg duur* en speel al een tijdje met het idee om te gaan hardlopen.
Netjes, die 9 kilo in zo'n korte tijd! En die zondig dag, je zegt dat alles mag, maar hou je dan ook rekening met de hoeveelheid die je dan consumeert of maakt dat op die dag ook niet uit?quote:Op maandag 27 februari 2012 11:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ikzelf doe niet meer aan dieten en sportscholen. Ik vind het stom en ik hou het niet vol. Wat ik wel doe is zeer, zeer bewust eten. Niet gewoon eten wat er voor me ligt maar elke dag bewuste keuzes maken: wat heeft mijn lichaam nodig? Ik hou me redelijk aan de schijf van vijf.
Een typische dag ziet er zo uit:
Ontbijt: Yoghurt met fruit of muesli
Lunch: Dubbele waldkornboterham met kaas of smeerkaas
Avondeten: 100 gram vlees/vis, 100-150 gram aardappelen/pasta/rijst, 250-350 gram groenten.
Tussendoor twee keer fruit en 1 keer groente, ik drink sowieso altijd alleen koffie en water, en drie keer per week lopen we samen een kilometer of tien. Oh en ik fiets naar het werk (maar dat deed ik al)
1 dag in de veertien dagen is het zondigdag. Dan mag alles. Bier, friet, chocolade, frisdrank etc.
Verder wordt er dus niet gesnoept of van het patroon afgeweken, dus geen dropje, geen koekje en geen blokje kaas.
Het werkt als een tierelier, ben nu 50 dagen op weg en heb er 9 kilo af, zonder honger, veel meer energie, mijn kleren groeien gestaag en onze relatie versterkt door het lopen samen (we praten weer)
neuh, dan gaan alle remmen los... Maar goed, echt veel eten gaat toch niet meer na 2 maanden lijnen, je maag krimpt gewoonquote:Op maandag 27 februari 2012 11:38 schreef deerntie het volgende:
[..]
Netjes, die 9 kilo in zo'n korte tijd! En die zondig dag, je zegt dat alles mag, maar hou je dan ook rekening met de hoeveelheid die je dan consumeert of maakt dat op die dag ook niet uit?
Bij mij is er ook helemaal geen nieuwe striae bijgekomen, misschien toch omdat mijn vel al eens opgerekt was?quote:Op maandag 27 februari 2012 11:22 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Klopt absoluut. Ik hoop dat het zo op deze manier gaat lukken, zit niet echt te wachten op van die typische dieeten... En hopen dat ik de verleidingen kan blijven weerstaan. Ik ben namelijk wel gek op een chocolaatje hier en een snoepje daar.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:03 schreef Stormqueen het volgende:
dat scheelt al, als je er toch weinig om geeft. En ach, uiteindelijk is er niet 1 heilige graal, je moet gewoon een manier vinden die voor jou werkt en dat is voor iedereen anders
En wat eet je dan zoal op een dag?quote:Op maandag 27 februari 2012 12:07 schreef laiveneertiekje het volgende:
En deerntie, ik hou een schema aan wat ik ooit van een dietiste gekregen heb, en ben er sinds januari bij gaan sporten...
Hardlopen is ook niet mijn ding, maar dat is meer omdat ik het gewoon echt niet leuk vindt (en het soms ook gewoon pijnlijk is, i.v.m. grote borsten) dan om conditionele redenen. Ik heb het wel eens een tijdje geprobeerd, maar nee.... het is en blijft niet mijn ding. Maar top dat het voor jou wel werkt!quote:Op maandag 27 februari 2012 12:11 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Oh, en voor iedereen die zegt dat hardlopen niks voor hun is, geloof me, als je een goed beginnersschema vindt op internet en je er aan houdt (en daarbij is het geen schande sommige lessen of weken meerdere keren te doen tot het wel gaat) dan kun je echt veel meer dan je denkt. Ik had zelf in november (toen ik na 2 minuten hardlopen al zowat ontplofte) niet kunnen denken dat ik nu rondes van 3 kwartier en 8 kilometer zonder wandelpauzes maak ....
Keep up the good works peoples
Dat is ook ongeveer wat ik nu eet op een dag. Alleen heb ik er iets meer groente/fruit in als tussendoortje en soms wat fris 's avonds.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:11 schreef laiveneertiekje het volgende:
O: 2 boterhammen
T: stuk fruit
L: 3 boterhammen
T: stuk fruit(eventueel nog een boterham als ik echt trek heb)
D: meestal AVG, soms andere recepten, probeer dat niet te vet te maken, yoghurt toe
En dan verder water, thee, 1 kop koffie gemiddeld, en soms nog melk
Nou, toen ik nog 120 kilo woog, was hardlopen echt niet gezond. M'n knieën, enkels, heupen en borsten gaven dat na 10 meter al op. Nu denk ik wel dat ik het zou kunnen, maar ik heb eigenlijk iets nodig dat minder 'vrij' is. Bij paardrijden maak ik een afspraak die ik niet kan afzeggen tenzij ik een goede reden heb. Op die manier zit er wat meer stok achter mijn deur, zegmaar.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:11 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Oh, en voor iedereen die zegt dat hardlopen niks voor hun is, geloof me, als je een goed beginnersschema vindt op internet en je er aan houdt (en daarbij is het geen schande sommige lessen of weken meerdere keren te doen tot het wel gaat) dan kun je echt veel meer dan je denkt. Ik had zelf in november (toen ik na 2 minuten hardlopen al zowat ontplofte) niet kunnen denken dat ik nu rondes van 3 kwartier en 8 kilometer zonder wandelpauzes maak ....
Hardlopen is niks voor mijquote:Op maandag 27 februari 2012 12:11 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Hardlopen was ook nooit echt mijn ding zeg maar. En nog steeds heb ik af en toe last van het feit dat ik merk dat ik stomme smoesjes verzin op een hardloopdag (het waait te hard, straks gaat het regenen, last van mijn kleine teen, etc.) Maar de gedachte aan wat je er mee bereikt (gewichtsverlies, conditietoename, een fit gevoel) helpt me dan toch vaak over de drempel.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nou, toen ik nog 120 kilo woog, was hardlopen echt niet gezond. M'n knieën, enkels, heupen en borsten gaven dat na 10 meter al op. Nu denk ik wel dat ik het zou kunnen, maar ik heb eigenlijk iets nodig dat minder 'vrij' is. Bij paardrijden maak ik een afspraak die ik niet kan afzeggen tenzij ik een goede reden heb. Op die manier zit er wat meer stok achter mijn deur, zegmaar.
da's ook meer snelhobbelenquote:Op maandag 27 februari 2012 12:30 schreef deerntie het volgende:
Hehe hardlopen is gewoon niet geschikt voor echte dikkerdjes
Helemaal mee eens. Ik heb vorig jaar januari het schema van Evy gedaan en het beviel prima, het bleek nog leuk te zijn ook! Na een aantal maanden heb ik er mee moeten stoppen vanwege gezondheidsredenen maar zodra ik weer in mijn sportbeha pas en me wat minder vatbaar voor blessures voel ga ik er weer voor.quote:Op maandag 27 februari 2012 12:11 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Goed zo Joene! En over een paar weken kan je gewoon wel een handje chips nemen, ervan genieten en het daar bij houden. Dat geeft ook een kick!quote:Op maandag 27 februari 2012 07:46 schreef Joene het volgende:
Zo afgelopen weekend , weekendje bij familie in drenthe.
Ze vonden me maar saai ,dat ik water dronk , fruit at ipv chips , etc.
Maar goed , gewoon volgehouden dus.
Er zijn hier een aantal mensen waarbij je echt geen voorbeeld moet nemen aan hun lijstjes. Jouw lijstje ziet er wat mij betreft prima uit!quote:Op maandag 27 februari 2012 08:25 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik kom bij lange na niet aan mijn punten van vandaag. Maar als ik dit vergelijk met wat de meeste hier eten. Dan eet ik naar mijn idee wel wat meer..
Je plan ziet er prima uit, heel verstandig.quote:Op maandag 27 februari 2012 08:32 schreef deerntie het volgende:
Ik meld me hier ook maar aan.
knip
Ik heb besloten dit te gaan doen door weer gezond te gaan eten. Gewoon 3 normale maaltijden, maar de tussendoortjes vervangen voor gezonde tussendoortjes (denk fruit en groente e.d.), niet meer snaaien (behalve dan gematigd 1 dag in het weekend) en verder ga ik er niet extra bij sporten. Ik fiets namelijk ma-vr al ruim 1 uur per dag naar m'n werk, en verder heb ik 1x in het weekend ook een fysiek actieve dag, dus qua lichaamsbeweging zit ik naar mijn idee niet heel verkeerd. Daarbij heb ik ook niet echt het geld op het moment voor een sportschool abonnement of iets dergelijks. Dus hopen dat het genoeg is.
Ik heb afgelopen zaterdag eindelijk weer sushi op! Ik heb veel gegeten, maar niet tot ik niet meer kon. Maar toen al die gerechtjes om mijn bord heen stonden zag ik eigenlijk toch wel dat ik niet echt verstandige keuzes had gemaakt. Niets mis met een sashimi of traditionele sushi maar witvis en garnalen in tempura en california maki's zijn nou niet echt verstandige keuzes. Om over de pangsit nog maar niet te spreken... Maar het heeft mijn sushi craving die ik vanaf november heb gestild dus ik ben tevreden. Bier smaakte me niet dus dat scheelt ook al een slok op een borrel (pun intended).quote:
Ja, dat vind ik nou eens een goede kwestie. Ik eet altijd Pain de Boulogne van AH. Hartstikke lekker maar daar schijnt dan weer geen volkoren in te zitten. Toen ik op zoek ging naar volkorenbrood bleek dat alleen te zitten in dat gore lichtbruine/grijzige smakeloze brood te zitten. Ik heb nu maar de keuze gemaakt om mijn donkere brood te blijven eten. Waarom kunnen ze dat nou niet maken met volkoren erin?quote:Op maandag 27 februari 2012 09:34 schreef Jarno het volgende:
Als je per se volkorenbrood wil, probeer dan eens Omegabrood. Een bakker kan je hier vinden:quote:Op maandag 27 februari 2012 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ja, dat vind ik nou eens een goede kwestie. Ik eet altijd Pain de Boulogne van AH. Hartstikke lekker maar daar schijnt dan weer geen volkoren in te zitten. Toen ik op zoek ging naar volkorenbrood bleek dat alleen te zitten in dat gore lichtbruine/grijzige smakeloze brood te zitten. Ik heb nu maar de keuze gemaakt om mijn donkere brood te blijven eten. Waarom kunnen ze dat nou niet maken met volkoren erin?
Dankzij aanvullende tarwezemelen kwam ik erachter dat mijn darmen over de zeik gaan van tarwe. Ik vind goed volkorenbrood heerlijk, maar ik heb niet het idee dat het goed is voor me. Tarwezemelen zijn nogal aggresief voor mensendarmen, dus die hele volkorenbrood-is-het-beste-theorie neem ik met een korrel zout.quote:Op maandag 27 februari 2012 13:34 schreef trovey het volgende:
Kwestie volkorenbrood. Als je dat echt niet wegkrijgt kun je altijd het nog aanvullen met tarwezemelen ergens in te mikken (b.v. in een smoothie)...heb je de kwestie brood en vezels gewoon gesplist.
van kersen en druiven ga ik pas echt aan de reeskakquote:Op maandag 27 februari 2012 14:26 schreef laiveneertiekje het volgende:
Als je dat van kiwi's al krijgt, moet je geen pitahaya's (drakenfruit) proberen... Dat werkt bij mij nog veel beter dan kiwi's...
Pff, ik heb nu vakantie en een ziek jochie, dus ik zit binnen vandaag.. En dat zorgt ervoor dat ik de neiging krijgt om te gaan snaaien... Dus er staat weer een grote pot thee klaar nu..
ohw, wat zonde!quote:Op maandag 27 februari 2012 14:35 schreef Isabeau het volgende:
De laatste keer dat ik kersen at kwam ik erachter dat ik daar plots zwaar allergisch voor ben
Jup, met een rustig aan gezond-verstand dieetquote:Op maandag 27 februari 2012 16:47 schreef Isabeau het volgende:
Welkom Selestha
Voor je ging werken was je dus eigenlijk ook al erg goed bezig!
Ja ik was echt verslaafd aan cola, ik dronk ongeveer een jaar lang 2 liter per dagquote:
Elke dag?quote:Op maandag 27 februari 2012 16:55 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja ik was echt verslaafd aan cola, ik dronk ongeveer een jaar lang 2 liter per dag
Jup..quote:
Dan denk ik dat je wel snel verschil gaat zienquote:
Dat heb ik al lang gedaanquote:Op maandag 27 februari 2012 16:57 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je wel snel verschil gaat zien
Als je nu op thee, melk en sap oid overstapt
Je eet echt te weinig!quote:Op maandag 27 februari 2012 16:54 schreef summer2bird het volgende:
O :een snee brood met halvajam en een smoothy gemaakt van banaan, appel en mango.
T : een gekookt eitje
M :1 crossant
T: fruit
A: Paprikasoep
S: 1,5 uur fietsen
Morgen een uur fietsen
Hoezo?quote:
Lekker!quote:Op maandag 27 februari 2012 16:58 schreef Selestha het volgende:
[..]
Dat heb ik al lang gedaanBen inmiddels 17 kilo lichter
Je wil volgend jaar 25 zwaarder wegen?quote:Op maandag 27 februari 2012 16:59 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Hoezo?
Ik heb gewoon geen zin in eten
Staat me tegen.
Ik eet wel weer normaal als ik er weer zin in krijg.
Nee, gaat ook niet gebeurenquote:Op maandag 27 februari 2012 17:02 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Je wil volgend jaar 25 zwaarder wegen?
Oke
puberquote:Op maandag 27 februari 2012 16:59 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Hoezo?
Ik heb gewoon geen zin in eten
Staat me tegen.
Ik eet wel weer normaal als ik er weer zin in krijg.
Oke dan.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:04 schreef Barreltje het volgende:
[..]
puber![]()
maar goed.. het is inderdaad VEEEL te weinig!
kijk eens naar de gezonde lijstjes die hier wel worden gepost..
je moet toch echt mintens 1500 kcal eten.. en jij komt niet eens op de helft![]()
Ik weet ook niet wat ik aan kcal eet per dagquote:Op maandag 27 februari 2012 17:15 schreef Selestha het volgende:
Ik post ook een lijstje, ik heb eigenlijk geen idee wat ik aan kcal eet. Ik heb vandaag niet gewerkt (normaal loop en fiets ik zo'n 4 uur per dag met minimaal 50 kilo achterop tijdens mn werk) maar heb nu weekend.
O : Twee sneden volkoren toast, 1 met kruidenboter, 1 met jam zonder suiker en 1 gekookt ei, thee
T : Een bakje bosbessen
M : 1 pistoletje met 30+ kaas en komkommer, 1 glas spa rood aangelengd met wat druivensap
T: 2 kaneelkoekjes en thee
A: 100 g varkenshaas, 200 g witlof, en 10 aardappelrozetjes en 1/2 glas rode wijn
S: 12 KM gefietst
Jupquote:Op maandag 27 februari 2012 17:17 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik weet ook niet wat ik aan kcal eet per dag
Wow! 4 uur fietsen met 50 kilo achteropJe bent postbezorgster?
Lijkt me geweldig om af te vallen, zo'n baanquote:Op maandag 27 februari 2012 17:18 schreef Selestha het volgende:
JupEn op drukke dagen jaag ik er zo'n 100 kilo post door heen verspreid over de dag
Inderdaad, wat een goeie baan als je af wilt vallenquote:Op maandag 27 februari 2012 17:18 schreef Selestha het volgende:
[..]
JupEn op drukke dagen jaag ik er zo'n 100 kilo post door heen verspreid over de dag
1 tas post = 25 kilo. Soms meer, soms minder.
Ja, ik dacht dat ik dit nooit zou kunnen met mijn figuur , maar kennelijk wel. Ik kwam er achter omdat de bijstand me dwong om dit te gaan doen. Dus twee vliegen in een klap. Én veel buiten zijn = beter humeur (dag depressie) en afvallen . Voel me 100x beter dan voor ik dit deed. Wil het ook blijven doen.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lijkt me geweldig om af te vallen, zo'n baan
Ik zit vooral heel erg veel op werk
ik heb een tijd 1 zak m&m's (niet zo'n 1 portie zakje, een grote zak) per dag opgegeten en dat mèt een litertje colaquote:Op maandag 27 februari 2012 17:21 schreef The_BoezelaaR het volgende:
2 liter cola per dag, wowzers ... vergelijkbaar met mijn 1 zak chips per dag verslaving
Ja ik dus wel en ik zei ook altijd ''ja maar ik eet helemaal geen rommel en ik kook altijd bewust!''quote:Op maandag 27 februari 2012 17:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben dan ook nooit iemand geweest die riep 'ik heb geen idee waarom ik zo dik ben! ik word van water al dik!'
dat vooral jaquote:Op maandag 27 februari 2012 17:26 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja ik dus wel en ik zei ook altijd ''ja maar ik eet helemaal geen rommel en ik kook altijd bewust!''
Ja.. Maar ik drónk wel rommel
Ja dezelfde avatar ja, viel mij ook een keer opquote:Op maandag 27 februari 2012 17:33 schreef Stormqueen het volgende:
haha, ik dacht dat PeRi hier ineens postte
Oh grappigquote:Op maandag 27 februari 2012 18:59 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb ook een hele tijd post gelopen. Verschillende wijken.
En inderdaad, dat was de periode dat de kilo's er af vlogen! 30 kg in een half jaar.
Weliswaar in combinatie met te weinig eten, maar toch. De hele dag lopen helpt enorm.
En ik vond het ontzettend fijn om te doen! Echt heerlijk. Maar helaas scheurde ik mijn enkelbanden. 8 maanden niet kunnen lopen. En das toch lastig als postbode zijnde.![]()
Oh, en 8 maanden niet kunnen lopen helpt ook niet met op gewicht biljven.
Neem een appeltje of een peer? Dat stilt de trek zonder teveel toe te voegen.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:14 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik heb het eventjes moeilijk.. Heb net gegeten en moet zeggen dat ik nog best wel trek heb. Maar zit door mijn punten heen.. Hoe ga ik de avond volhouden?
Haha, ja HEEL erg herkenbaar!quote:Op maandag 27 februari 2012 19:13 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oh grappig
Klinkt goed, als ik nog 20 kilo gewicht verlies zit ik op mn laagste gewicht in 4 jaar! Dat zou mooi zijn, met 75 kilo kan ik weer alles aan![]()
Ik zou ook zo'n 2400 kcal moeten eten per dag vanwege de activiteit die dit werk vraagt, maar zit op zo'n 2000 kcal per dag.. Ja dan gaat het idd hard. 9 kilo in 3 maanden![]()
Ik geniet er ook echt van, ik word er vrolijk van en het doet me goed om te zien hoeveel méér mijn lichaam kan dan ik ooit dacht
Tsja, ik heb permanent beschadigde knieschijven (al sinds 5 jaar) maar ik doe dit werk ook, en ja, ik heb op de drukke dagen wel pijn. Maar toch loop ik er wel soepeler door, al is het maar door de spieren die ik gekweekt heb waardoor mijn knieën minder belast worden.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:28 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Haha, ja HEEL erg herkenbaar!
Het is heerlijk om je lijf te voelen werken. Goed voor je geest, en goed voor je lijf.
Op een gegeven moment wordt je ook tyfus gespierd! Zeker in je "verkeerde"arm (daar waarmee je je post draagt)
Ik reed tegelijkertijd ook nog mee met een vrachtwagen met winkeldistributie. Dus ik stond ook een paar uur per dag rolcontainers met frisdrank te lossen. Dat kan er ook niet mee te maken hebben.
Zelf zit ik er wel weer over te denken het op te pakken. Maar ik weet niet of mijn enkeltje dat aan kan.
Oh dat is wel héél ernstig dan jeetje wat jammerquote:Op maandag 27 februari 2012 19:49 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb echt 8 maand op krukken gelopen. Later bleek dat ze mijn enkelbanden hadden moeten opereren. Beetje jammer.
Ik heb wel, nu ruim anderhalf jaar geleden, een hond geadopteerd, om iig te gaan lopen.
Een oud klasgenoot van mij was zo dik dat ze bijna niet meer kon lopen (klinkt gemeen, maar ze was echt de dikste vrouw die ik ooit in mijn leven heb gezien) en die zei ooit tegen mij dat ze niet snapte waarom ze dik was. Ondertussen was ze een boterham aan het eten waarop twee marsen zaten. Dat was echt een WTF moment.quote:Op maandag 27 februari 2012 17:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben dan ook nooit iemand geweest die riep 'ik heb geen idee waarom ik zo dik ben! ik word van water al dik!'
Ik had een onverschillige HA. Ik moest zelfs m'n eigen verband aanleggen.quote:Op maandag 27 februari 2012 19:53 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oh dat is wel héél ernstig dan jeetje wat jammer
Ik kon na het scheuren van mn kuitspier na 2 maanden gewoon weer lopen gelukkig zonder operaties.
Wel slim om een hond aan te schaffen
quote:Op maandag 27 februari 2012 19:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Een oud klasgenoot van mij was zo dik dat ze bijna niet meer kon lopen (klinkt gemeen, maar ze was echt de dikste vrouw die ik ooit in mijn leven heb gezien) en die zei ooit tegen mij dat ze niet snapte waarom ze dik was. Ondertussen was ze een boterham aan het eten waarop twee marsen zaten. Dat was echt een WTF moment.
Maar ja... ikzelf heb ook geen verstand van voeding
Dat kan ik me voorstellen.quote:Op maandag 27 februari 2012 20:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Tja... mijn reactie was ook niet de aardigste.
Tja... ik zei dat ik wel begreep hoe het kwamquote:Op maandag 27 februari 2012 20:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen.
Ik heb zo'n tante. "Maar brie is heel gezond!" *propt nog een stuk naar binnen*
Ik denk dat iedereen eerst door een ontkenningsfase heen moetquote:Op maandag 27 februari 2012 20:11 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat kan ik me voorstellen.
Ik heb zo'n tante. "Maar brie is heel gezond!" *propt nog een stuk naar binnen*
Uuuuh... waarom kan ik geen pizza/chips/patat eten als ik me rot voelquote:Op maandag 27 februari 2012 20:16 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen eerst door een ontkenningsfase heen moet![]()
Ik heb altijd best geweten hoe ik gezond moest eten, maar toch kon ik mezelf wijsmaken niet te weten waarom ik dik werd, terwijl ik de tweeliterflessen cola opstapelde in de keuken
Ja daar ben ik het mee eensquote:Op maandag 27 februari 2012 20:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Uuuuh... waarom kan ik geen pizza/chips/patat eten als ik me rot voelHerkenbaar
En de heel enkele keer dat ik het nu eet (lees hooguit eens in de twee weken) is het veel lekkerder
Tja... ik had op een zwaar lullige manier te horen gekregen dat het met mijn handicap niet mogelijk is om de opleiding te halen. Een week nadat je, je kon inschrijven voor een nieuwe studie en na vier jaar studeren. Terwijl ik elk jaar meerdere malen had gevraagd of het wel in mijn mogelijkheden lag (ja... je moet gewoon doorzetten). Dat was auw. Maar goed, slank mijn nieuwe opleiding inquote:Op maandag 27 februari 2012 20:29 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja daar ben ik het mee eensJe geniet toch meer van dingen die je met mate eet.
Ik was inderdaad ook depressief in die periode, dat helpt ook niet echt voor je realiteitsbesef.
Dat heb ik sowieso wel als ik gezond eet.quote:Op maandag 27 februari 2012 20:31 schreef J0ycie88 het volgende:
Hadden jullie dat ook in de eerste dagen van het afvallen dat je jezelf niet warm kunt krijgen?
Nee, maar het kan ook zijn dat ik het inmiddels vergeten ben zolang ik al bezig ben.quote:Op maandag 27 februari 2012 20:31 schreef J0ycie88 het volgende:
Hadden jullie dat ook in de eerste dagen van het afvallen dat je jezelf niet warm kunt krijgen?
Dat al een week lang onwijs koud , behalve met sportenquote:Op maandag 27 februari 2012 20:31 schreef J0ycie88 het volgende:
yay voor het diepvriesfruit trouwens!quote:Op maandag 27 februari 2012 21:05 schreef trovey het volgende:
[..]
Nee, maar het kan ook zijn dat ik het inmiddels vergeten ben zolang ik al bezig ben.![]()
Nu even een smoothie maken...sapje, appeltje, kiwi en wat diepvriesfruit.
Edit: ananassap, 2 appels, 1 peer, 1 kiwi en dat is voor twee personen.![]()
Maar voornamelijk van de mars.quote:Op maandag 27 februari 2012 21:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
En van het brood en van je heupen
Brrr Mars..quote:
ik gebruik het ook iedere ochtendquote:Op maandag 27 februari 2012 21:35 schreef Mirjam het volgende:
[..]
yay voor het diepvriesfruit trouwens!
eerst hadden ze het niet bij minjn vaste supermarkt, nu wel, dus ik koop altijd 3 varianten, en maak daar dan mijn ontbijt mee
mango, framboos en bosbes in de blender met kwark, wat brinta erbij, prima
niet veel bijzonders hoorquote:Op maandag 27 februari 2012 22:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
Wat zijn die overnight oats? Het klinkt idd bizar vullend!
Ik heb geen idee, maar met mijn werk, heb ik niet genoeg aan een smoothie alleen als ontbijt. Ligt misschien wel aan hoe actief je bent.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 06:22 schreef deerntie het volgende:
Goedemorgen allemaal!
Die smoothies he, zijn die net zo vullend als pakweg 2 boterhammen, of zit daar nog wel wat verschil in? Klinkt opzich wel lekker als ontbijt, maar ik heb wel eens yoghurt met muesli geprobeerd in de ochtend... maar daar heb ik echt niet genoeg aan. Ik heb dan na een uur alweer honger.
Nee, vloeibaar eten is niet zo vullend als vast voedsel. Deels is dat nog psychisch ook.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 06:22 schreef deerntie het volgende:
Goedemorgen allemaal!
Die smoothies he, zijn die net zo vullend als pakweg 2 boterhammen, of zit daar nog wel wat verschil in? Klinkt opzich wel lekker als ontbijt, maar ik heb wel eens yoghurt met muesli geprobeerd in de ochtend... maar daar heb ik echt niet genoeg aan. Ik heb dan na een uur alweer honger.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.XxK&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
6 ons is nou ook weer niet zo veel, hoe vaak sta je op de weegschaal? Je gewicht kan met het verloop van de maand wat fluctueren.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 08:04 schreef J0ycie88 het volgende:
Erg balen vanmorgen toch nog even gewogen, en er is 6 ons bij.. Ik snap het gewoon niet. Hou we keurig netjes aan mijn punten..
Alleen voel me wel opgeblazen en ga moeilijk naar het toilet. En heb het idee dat ik het vocht wat ik drink vast hou..
Hmm we gaan gewoon door! Maar merk dat ik wel wat meer motivatie nodig heb op het moment!
Toen ik me zondag had gewogen woog ik 98,1 en nu 98,6.. Dus er is 5 ons bij.. Sorry, te vluchtig gerekend.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 08:07 schreef Selestha het volgende:
[..]
6 ons is nou ook weer niet zo veel, hoe vaak sta je op de weegschaal? Je gewicht kan met het verloop van de maand wat fluctueren.
Dat weet ik ook wel.. En ik haal wel degelijk motivatie uit mezelf, maar zo'n tegenslag is voor mij altijd een domper. Waardoor ik dan net even dat steuntje in de rug nodig hebt.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 08:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ja die motivatie krijg je soms gewoon niet van externe factoren Joycie, die moet je echt vanuit je zelf kunnen halen anders kun je net zo goed stoppen met je pogingen.
Niet vaker dan 1x per week wegen, dat is echt beter.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 08:11 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Maar mijn vriend zei ook al gewoon doorgaan, en die weegschaal eens een paar dagen op zijn plek laten staan, en daar heeft hij wel gelijk in
Schommel jij ook in je gewicht of niet.. Want dan zou ik daar dus weer echt gek van wordenquote:Op dinsdag 28 februari 2012 08:50 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben trouwens echt een weegschaalautist, ik MOET er elke ochtend en avond op, anders word ik gek
quote:Op dinsdag 28 februari 2012 08:50 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben trouwens echt een weegschaalautist, ik MOET er elke ochtend en avond op, anders word ik gek
Echt?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 07:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, vloeibaar eten is niet zo vullend als vast voedsel. Deels is dat nog psychisch ook.
pehehehequote:Op dinsdag 28 februari 2012 09:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik schreef het ook nog eens twee keer per dag op en dan krijg je een prachtig 3-maanden grafiekje.
En het laat heel goed zien dat een weegmoment maar een weegmoment is dus.
Het advies dat ik ooit een las was elke dag te wegen, maar dan het gemiddelde over 7 dagen nemen als 'het gewicht'.
Die diepe dip in juni was een spontaan ontstane allergie voor garnalen.![]()
Me tooquote:Op dinsdag 28 februari 2012 08:50 schreef Stormqueen het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |