Geen dank.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:17 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ze zaten al op je advies te wachten. Hup, doormailen.
Anders ging Bea dit weekend ook niet naar NL. Áls de behandeling gestaakt wordt zal dit zijn als Bea terug is in Oostenrijk.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat zal wel meevallen, dit zijn geen beslissingen die je in een opwelling neemt, hier laat je je eerst nog eens héél goed door informeren door de beste experts die je kan vinden.
Nogmaals, het gaat niet om de "duur" van het reanimeren an sich. Kan me voorstellen dat ze bij iemand van een koningshuis nog wat langer door kan. Maar zelfs normale stervelingen als jij en ik worden met gemak 5 kwartier gereanimeerd.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:15 schreef BenQnie het volgende:
[..]
Ja maar 50 minuten reanimeren is ook niet normaal !
Nee dat mag zij niet. Dat moet de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties doen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:16 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nogmaals; Bea kan zelf uitzonderingen maken.
Wat is daar nou weer opmerkelijk aanquote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:19 schreef utrecht1970 het volgende:
Wat ook opmerkelijk is dat koningin vandaag met haar beide zonen en de vrouw van Johan Friso naar het ziekenhuis gaat. Alleen de directe familie is nu mee.
Wat is daar opmerkelijk aan?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:19 schreef utrecht1970 het volgende:
Wat ook opmerkelijk is dat koningin vandaag met haar beide zonen en de vrouw van Johan Friso naar het ziekenhuis gaat. Alleen de directe familie is nu mee.
Als Bea zegt dat zij dat wil dan gebeurd dat ook.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Nee dat mag zij niet. Dat moet de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties doen.
Jawel hoor. Zeker daar!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:15 schreef BenQnie het volgende:
[..]
Ja maar 50 minuten reanimeren is ook niet normaal !
Op het nieuws werd gezegd dat Bea dat kan doen. Maargoed, boeit ook niet want als ze dat vraagt krijgt ze toch die toestemming wel.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
Nee dat mag zij niet. Dat moet de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties doen.
Nee? Ze zijn opzoek naar een locatie voor revalidatie werd net gemeld?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:20 schreef Madame_Paon het volgende:
Ze moeten nu dus beslissen of ze de stekker eruit trekken of niet?
Bijna goed iig.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:18 schreef QEX het volgende:
goed opgelet Netsplitter
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hart
'er komt dus geen impuls uit de hersenen aan te pas, het stimulatiecentrum zit in het hart zelf. Hiervoor is geen aansturing door een zenuw of vanuit de hersenen. '
Friso komt eerst terug naar Nederland schat ik. Er is geen haast, waarom zou je nu binnen een week de stekker eruit trekken als je nog tal van experts hierover kan raadplegen en een goed geïnformeerde beslissing kan nemen op basis van de best beschikbare informatie en prognoses?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:18 schreef MaLo het volgende:
[..]
Anders ging Bea dit weekend ook niet naar NL. Áls de behandeling gestaakt wordt zal dit zijn als Bea terug is in Oostenrijk.
In principe is het zo dat je reanimeert tot er deskundig personeel aanwezig is. Alleen het feit is dat dat deskundig personeel ook geen dood mag constateren. Alleen een arts mag dat. Een arts is alleen niet altijd aanwezig bij de reanimatie (bijna nooit) en dan wordt er een protocol afgewerkt door de ambulance/traumaheli en dat protocol neemt ongeveer 25 minuten in beslag. Dan wordt er "gewoon" gestopt en ben je dus in principe opgegeven.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:17 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Jawel, hoe lang denk jij dat de gemiddelde reanimatie gestart buiten een ziekenhuis duurt?
4 man is veel?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:20 schreef Boca_Raton het volgende:
Tot nu toe waren ze erg terughoudend met 'veel' bezoek.
Men moest ook terughoudend zijn met bezoek vanwege de patiënt, zei men eerder. Maar dat zal nu dus wel niet meer uitmakenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:20 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Tot nu toe waren ze erg terughoudend met 'veel' bezoek.
Nee want hij is geen kasplantje. Pas over maanden valt er meer te zeggenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:20 schreef Madame_Paon het volgende:
Ze moeten nu dus beslissen of ze de stekker eruit trekken of niet?
Dat vanzelfsprekend maar de eindverantwoordelijkheid ligt niet bij de koning. Dat geldt voor vrijwel alle wetten. Ministeriële verantwoordelijkheid betreffende de koning.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Als Bea zegt dat zij dat wil dan gebeurd dat ook.
Ik had het idee dat WA gewoon iets opbeurends tegen Mabel zei en ze daarom moest lachen. Het was geen lach van iemand die heel erg opgelucht is.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:16 schreef Madame_Paon het volgende:
Ik dacht echt dat er goed nieuws was toen Mabel, Máxima en Willem-Alexander zo opgelucht uit het ziekenhuis kwamen een tijdje geleden.
Het is echt erg dit.
Die was gisteravond. Nieuws een beetje gevolgd de laatste paar uur?quote:
Ditquote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:21 schreef MaLo het volgende:
[..]
Men moest ook terughoudend zijn met bezoek vanwege de patiënt, zei men eerder. Maar dat zal nu dus wel niet meer uitmaken
Waarom denk je dat? Denk je dat als het jou was overkomen dat je dan niet zolang gereanimeerd was? Je had gewoon dezelfde behandeling gekregen als nu hoor.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:20 schreef Nytro het volgende:
Ook een vervelend nadeel als je prins bent zeg, je wordt gereanimeerd tot kasplant terwijl een gewone sterveling wordt opgegeven.
Voor een IC patient wel. Maar aangezien die arts zei dat hij daar klaar is, zal het weinig meer uit maken nu.quote:
Zo, dat is ook wel een interessante.quote:
Ik denk dat je daar wel een punt hebt inderdaad. Alleen het wachten op de ambulance duurt met een reanimatie meestal geen 15 minuten. Zo worden er in Nederland bij reanimatie standaard twee ambulances opgeroepen en vaak diverse politievoertuigen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:09 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik kan niet zo snel ergens cijfers vinden over de gemiddelde reanimatieduur, maar wat denk je van: beginnen met reanimatie -> alarmeren (2 min) -> wachten op de ambulance (15 min) -> evaluatie ambulancepersoneel (5 min) -> in ambulance plaatsen (5 min) -> rijden naar ziekenhuis (20 min) -> beoordeling arts (5 min).
Zit ik al over de 50 minuten en het lijken mij geen onrealistische cijfers.
Ik hoop dat de mensen die de herdenking organiseren hem bellen en zeggen, kom alsjeblieft niet, blijf gewoon in Oostenrijk.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:21 schreef Boca_Raton het volgende:
En Willem-Alexander wordt geacht komende maandag een of andere herdenking bij te wonen? Jongen, zeg dat toch af!
Nee, want die minister is een mierenneuker en die zegt nee.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:20 schreef Catbert het volgende:
Op het nieuws werd gezegd dat Bea dat kan doen. Maargoed, boeit ook niet want als ze dat vraagt krijgt ze toch die toestemming wel.
Altijd de bronnen controleren.quote:Wet op Lijkbezorging:
Artikel 87
1. Deze wet is niet van toepassing op de lijkbezorging van leden van het Koninklijk Huis.
2. Onze Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties kan ten aanzien van andere bloed- en aanverwanten van de Koning ontheffing verlenen van bepalingen van deze wet.
Wat kun jij een onzin uitkramen. Ik heb nergens gezegd dat ik 3 uur zonder zuurstof heb gezeten.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:17 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En kun je nagaan, Gia heeft maar liefst drie uur zonder zuurstof gezeten, als Friso al niet meer helder is wat is Gia dan wel niet
Maar grote kans dat hij nooit meer bij bewustzijn komt ...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:20 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee? Ze zijn opzoek naar een locatie voor revalidatie werd net gemeld?
Ja, want 3 of 4 is een enorm verschil. Wat een gezeik in de marges zegquote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:21 schreef Miracle_Drug het volgende:
Voor een IC patient wel. Maar aangezien die arts zei dat hij daar klaar is, zal het weinig meer uit maken nu.
Dan lynchen we 'em gewoon, lekker oldscool.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:22 schreef Copycat het volgende:
Nee, want die minister is een mierenneuker en die zegt nee.
De tweede keer boeit het me net zo min als de eerste keer.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:22 schreef ZetaOS het volgende:
Ik adviseer direct de artsen te beginnen met Dagelijks 30 cc Methylhexanamine.
In combinatie met 2,3a-Epithio-17a-methyletioallo cholan-17b-ol
Los daarvan voldoende D-asparaginezuur (DAA), dat is een niet-essentieel, natuurlijk voorkomend aminozuur in onze voedselbronnen die in het lichaam voornamelijk wordt gevonden in de hypofyse.
Tevens is een zuurstof therapie hier echt een uitkomst (Moet in de VS gebeuren)
Een bekend geval is Neil Tjonk die veel baat hierbij heeft
Na verloop van tijd kan er gekozen worden om elektrostimulatie van de hersenen.
Nou ik ook! Dat houdt toch geen paard vol, zo'n 'herdenkingsdag'. En bovendien nog ontzettend confronterend ook!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:22 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik hoop dat de mensen die de herdenking organiseren hem bellen en zeggen, kom alsjeblieft niet, blijf gewoon in Oostenrijk.
ja nog steeds nauwelijks vergelijkbaar,quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat kun jij een onzin uitkramen. Ik heb nergens gezegd dat ik 3 uur zonder zuurstof heb gezeten.
Alleen dat mijn hart na 3 uur stilliggen weer op gang is gebracht.
En jouw conclusie is dan dat ze nu gaan beslissen of ze de stekker eruit trekken?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:23 schreef Madame_Paon het volgende:
Maar grote kans dat hij nooit meer bij bewustzijn komt ...
Ja. Voor een IC patient wel.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:23 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ja, want 3 of 4 is een enorm verschil. Wat een gezeik in de marges zeg
Excuses voor mijn ontwetendheid maar wat voor een herdenkingsdag?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:23 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou ik ook! Dat houdt toch geen paard vol, zo'n 'herdenkingsdag'. En bovendien nog ontzettend confronterend ook!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |