Lijkt me sterk, hij is niet hersendood.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dus in dit soort gevallen kiest familie er vaker voor de behandeling te stoppen?
Idd, mijn vader was terminaal, de neuroloog zei me letterlijk dat hij binnen afzienbare tijd zou sterven (wat ook gebeurd is), toch bleef ik denken: hij wordt vast beter.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:50 schreef simmu het volgende:
hoop hou je altijd. zelfs al weet je nog 3000 x beter dat er realistisch gezien slechts een hele minieme kans is dat het goed komt, die hoop heb je toch
De eerste hoop is dat hij überhaupt ontwaakt en dan komt de hoop op een menswaardig bestaan.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:51 schreef Catbert het volgende:
Dat weten de meeste mensen echt wel hoor, de kans dat hij weer de oude wordt is ongeveer 0. De enige hoop is dat hij nog enigzins kan functioneren.
Kan ook verkeerd uitgelegd zijn, natuurlijk. Misschien had die arts het over hersenscan en schrijft Janneke MRI-scan op, uit een slecht soort gewoonte, ervan uitgaand dat......quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:49 schreef Jovatov het volgende:
[..]
MRI-scan
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-op-mri-scan-friso/
Hoe weet je dit?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Bijna alle gevallen wel ja, tenzij je zwaar religieus bent en morele bezwaren hebt.
Volgens RTL wel (de deskundige dan).quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:52 schreef Catbert het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, hij is niet hersendood.
Heb diezelfde keuze eens moeten maken.quote:
Correctie, dat woord is niet gevallen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:52 schreef Catbert het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, hij is niet hersendood.
Ja dat zei ik ook al dat ze flink moeten schamen..quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:41 schreef Jovatov het volgende:
Tulliken sprak van 'geen schade bij een mri-scan', gister is pas de eerste mri-scan geweest. Het was dus zeer onbetrouwbaar nieuws dat Koelewijn naar buiten heeft gebracht. Zoals het ziekenhuis ook al reageerde, 'grotendeels onjuist'.
Ze moeten zich schamen.
Nou, dat zal per mens verschillen hoor. Toen mijn moeder hoorde dat ze aan kanker zou overlijden hebben wij echt niet meer gedacht dat ze nog beter zou worden.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:52 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Idd, mijn vader was terminaal, de neuroloog zei me letterlijk dat hij binnen afzienbare tijd zou sterven (wat ook gebeurd is), toch bleef ik denken: hij wordt vast beter.
Verwachtte reactie als je hoofdredacteur van NRC bent héquote:
Ik ben bang dat je gelijk hebt, zware hersenschade is iets wat uiteindelijk meestal fataal gaat worden, iemand jarenlang in een diepe coma waar geen weg meer uit terug is is ook voor de meesten geen optie.quote:
idiootquote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:53 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
Op naar de volgende media-hype.
Precies.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je gelijk hebt, zware hersenschade is iets wat uiteindelijk meestal fataal gaat worden, iemand jarenlang in een diepe coma waar geen weg meer uit terug is is ook voor de meesten geen optie.
Het is gewoon onbetrouwbaar nieuws, ze had maar één bron. Geen hoor en wederhoor. Het valt Jannetje te verwijten dat ze toch gepubliceerd heeft.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Kan ook verkeerd uitgelegd zijn, natuurlijk. Misschien had die arts het over hersenscan en schrijft Janneke MRI-scan op, uit een slecht soort gewoonte, ervan uitgaand dat......
En akkoord, dát is fout. Maar het feit dat zij nieuws brengt dat ze opgevangen heeft, niet. Haar man valt dit niet te verwijten.
Als zijn hart klopt zonder hulp en hij kan ademen zonder hulp, is er hersenfunctie. Dus is hij niet hersendood.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:53 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Correctie, dat woord is niet gevallen.
Er werd wel gezegd dat het twijfelachtig is of hij ooit weer bij bewustzijn zal komen.
Heb al vaker tegen m'n vriend en familie gezegd dat als mij zoiets ooit zou overkomen zoals Friso nu (coma en aan de apparatuur en als enige kans nog een leven als kasplantje) dat ze me dan echt maar moeten laten sterven.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:53 schreef Deisyy het volgende:
Ik had al weinig hoop op een goede afloop, maar wat een triest nieuws is dit, vreselijk voor zijn gezin en de familie.
Bij mij mogen ze na 20 minuten stoppen met reanimeren, liever dood dan een kasplantje.
Juist. En die gaf ook toestemming aan de vrouw van Tulleken om als journalist in functie bij het gesprek te zijn.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:54 schreef speknek het volgende:
Het lijkt me nog steeds niet Tulleken die gelogen heeft ofzo, maar eerder die zogenaamd behandelend arts die er weinig mee te maken bleek te hebben.
Niemand zegt ook dat hij gelogen heeft.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:54 schreef speknek het volgende:
Het lijkt me nog steeds niet Tulleken die gelogen heeft ofzo, maar eerder die zogenaamd behandelend arts die er weinig mee te maken bleek te hebben.
Ik denk het niet, ik ben alleen benieuwd hoe dit bij het koniklijk huis ligt, misschien hebben die andere protocollenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:55 schreef Bombshell het volgende:
Zie Bea er wel voor aan om hem zo lang mogelijk in leven te houden.
Dat is wel Snel geconcludeerd door hemquote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:55 schreef Quarant het volgende:
Jeroen Snel verwacht al dat Koninginnedag niet doorgaat.
Dat vroeg ik me dus ook af.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:54 schreef Caland het volgende:
Dat ook nog ja, hoe kan je een hart kloppend krijgen als het 50 minuten heeft stilgestaan?
Same here, met vriendlief. Toen me verteld werd dat hij dood was had ik nóg zoiets van 'dat kan niet'quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:52 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Idd, mijn vader was terminaal, de neuroloog zei me letterlijk dat hij binnen afzienbare tijd zou sterven (wat ook gebeurd is), toch bleef ik denken: hij wordt vast beter.
Geeft toch weer hoop voor cryostase.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:54 schreef Caland het volgende:
Dat ook nog ja, hoe kan je een hart kloppend krijgen als het 50 minuten heeft stilgestaan?
En ik denk dat zij er misschien uiteindelijk zelfs wel over gaat, aangezien zij geen lid zijn van het Koninklijk Huis...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:56 schreef ondeugend het volgende:
Mabels laatste twitter ging over orgaandonatie. Ze riep op donor te worden. Een dag voor het ongeluk.
Zo heel erg conservatief is zij in ieder geval niet.
Waarom? Ik heb geen idee welke beslissing ze zullen nemen. Dat is aan hun.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:55 schreef Bombshell het volgende:
Zie Bea er wel voor aan om hem zo lang mogelijk in leven te houden.
Technisch gezien is hij geen lid meer van het Huis, dus protocol zal er niet zozeer bij te pas komen. Ik denk eerder dat ze in dit geval puur persoonlijk handelen qua voorkeur.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik denk het niet, ik ben alleen benieuwd hoe dit bij het koniklijk huis ligt, misschien hebben die andere protocollen
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:56 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat is wel Snel geconcludeerd door hem
Mijn hart is eens ruim 3 uur stilgelegd. En toch weer aan de gang gebracht.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:54 schreef Caland het volgende:
Dat is van te voren niet te voorspellenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:53 schreef Deisyy het volgende:
Ik had al weinig hoop op een goede afloop, maar wat een triest nieuws is dit, vreselijk voor zijn gezin en de familie.
Bij mij mogen ze na 20 minuten stoppen met reanimeren, liever dood dan een kasplantje.
Ja klopt, mijn zus had ook een veel realistischer kijk dan ik toen...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, dat zal per mens verschillen hoor. Toen mijn moeder hoorde dat ze aan kanker zou overlijden hebben wij echt niet meer gedacht dat ze nog beter zou worden.
Dat vind ik toch wel heel sterk van ze hoor... meteen die confrontatie met de pers aan gaan.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:57 schreef Greys het volgende:
Ze komen zo dus met zijn allen via de hoofdingang van het ziekenhuis, de familie.
Heftig
quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:58 schreef Caland het volgende:
Koninginnedag boeit me ook niet zoveel, als de feesten maar doorgaan.
Idd.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:57 schreef lezzer het volgende:
[..]
En ik denk dat zij er misschien uiteindelijk zelfs wel over gaat, aangezien zij geen lid zijn van het Koninklijk Huis...
Daarom, blij dat ze goed met haar schoonmoeder overweg kan.
Dan hoop ik écht dat ze daar dan ook de kans voor krijgen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Technisch gezien is hij geen lid meer van het Huis, dus protocol zal er niet zozeer bij te pas komen. Ik denk eerder dat ze in dit geval puur persoonlijk handelen qua voorkeur.
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:58 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ik denk dat zij het eerste recht van spreken heeft over wat er met haar man moet gebeuren en niet Beatrix.
Ja dat had ik ook...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:56 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Same here, met vriendlief. Toen me verteld werd dat hij dood was had ik nóg zoiets van 'dat kan niet'
Publieke / politieke opinie zal zeker ook een rol spelen, reken maar!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik denk het niet, ik ben alleen benieuwd hoe dit bij het koniklijk huis ligt, misschien hebben die andere protocollen
Binnen een paar uur na het ongeluk werd de gemeente Delft al op scherp gezet ivm bestrating en dergelijke. Dus er is nog zeker protocol bij.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dan hoop ik écht dat ze daar dan ook de kans voor krijgen.
Ik weet écht niet wat de mores zijn hieromtrent.
Ik vind het al een wonder dat je na 50 minuten een hart weer aan de praat krijgt, maar over leven valt denk ik nauwelijks te spreken.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:59 schreef Ti-boy het volgende:
50 minuten gereanimeerd.. En toch 'leeft' hij nog. In Nederland reanimeren ze volgens mij nooit zo lang! Vraag me af waarom niet, als het blijkt dat iemand na 50 minuten als nog tot 'leven' kan komen?
Wie kan mij hier iets meer over vertellen?
Ik ook niet, maar denk wel dat Nederlanders en de regering nuchter genoeg zijn om die hele beslissing omtrent Friso gewoon binnen de familie te laten. Hij is geen lid meer van het Koninklijk Huis dus die politieke afweging zal wel op een laag pitje zijn.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:58 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dan hoop ik écht dat ze daar dan ook de kans voor krijgen.
Ik weet écht niet wat de mores zijn hieromtrent.
Dat mag ik ook hopen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:58 schreef lezzer het volgende:
[..]
Dat vind ik toch wel heel sterk van ze hoor... meteen die confrontatie met de pers aan gaan.
Nou maar hopen dat ze hun bek houden (de pers).
Jij weet ook wel dat dit niet te vergelijken isquote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Mijn hart is eens ruim 3 uur stilgelegd. En toch weer aan de gang gebracht.
Gelukkig kan dat.
Dan is hij dus gewoon geen deskundige. Ik heb het interview net gezien en ze hadden het over zware schade en dat eventuele revalidatie jaren zou duren. Dat betekent dus dat er zware schade is en NIET dat hij hersendood is. Hersendood betekent niks meer en niks minder dat hij gewoon overleden, dan gaan ze 'em niet naar een revalidatiekliniek verplaatsen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:53 schreef Boca_Raton het volgende:
Volgens RTL wel (de deskundige dan).
Ik denk dat dat ook gaat liggen aan hoe het straks is, heeft hij nergens last van zijn zijn coma of moeten ze steeds b.v. zijn longen uitzuigen i.v.m. slijmvorming. Als iemand in een diep coma echt lijdt op zo'n manier dan wens je als familie maar één ding: stop ermee....been there done that helaas.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:55 schreef wolferl het volgende:
Ik las allemaal berichte van mensen die zeiden: "Het is nu een kasplantje, ze kunnen beter de stekker eruit trekken."
Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Even de stekker eruit trekken. Het is toch een kind van je, ik heb er alle begrip voor dat de koningin er alles aan wil doen om haar zoon weer op de been te krijgen. Al zal dat nauwelijks lukken. Het is wel begrijpelijk.
Nee, nooit.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:59 schreef Boca_Raton het volgende:
En die ski-vriend, komt die er ooit nog bovenop...
Heeft natuurlijk te maken met wie het is, maar uiteindelijk was hij klinisch dood en wordt hij met hulpmiddelen in leven gehouden, voorzover je dat leven kan noemenquote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:59 schreef Ti-boy het volgende:
50 minuten gereanimeerd.. En toch 'leeft' hij nog. In Nederland reanimeren ze volgens mij nooit zo lang! Vraag me af waarom niet, als het blijkt dat iemand na 50 minuten als nog tot 'leven' kan komen?
Wie kan mij hier iets meer over vertellen?
Hij is geen lid meer van het Huis, degene(n) die de beslissing moeten nemen wel .....quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Technisch gezien is hij geen lid meer van het Huis, dus protocol zal er niet zozeer bij te pas komen. Ik denk eerder dat ze in dit geval puur persoonlijk handelen qua voorkeur.
Hersenschade is afhankelijk van hoe lang de hersenen zonder zuurstof hebben moeten zitten. Tijdens reanimatie krijgen de hersenen zuurstof. Mogelijk was toen nog niet bekend hoe lang hij onder de sneeuw lag en dus ga je dan door met reanimatie. Ik geloof maximaal een uur of zo.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:56 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me dus ook af.
Stoppen ze niet meestal met reanimatie na een bepaalde tijd omdat de hersenschade te groot zal zijn?
Lijkt me erg heftig dat jij wel een airbag hebt en je vriend niet. Had je niet..?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:59 schreef Boca_Raton het volgende:
En die ski-vriend, komt die er ooit nog bovenop...
nja, bij kiro was het heel dubbel. we wisten aan de ene kant heel goed dat er echt maar een minieme kans was dat het goed zou komen, maar toch denderden we gewoon maar door met vanalles regelen "voor als hij thuis komt"quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, dat zal per mens verschillen hoor. Toen mijn moeder hoorde dat ze aan kanker zou overlijden hebben wij echt niet meer gedacht dat ze nog beter zou worden.
Ja, maar als de Koningin moet gaan lopen luisteren naar de Bible Belt omtrent de toestand van haar eigen zoon zijn we toch ook van de pot gerukt met z'n allen? Laat dat mens en haar familie gewoon doen wat hen goeddunkt.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:01 schreef Jian het volgende:
[..]
Hij is geen lid meer van het Huis, degene(n) die de beslissing moeten nemen wel .....
Totdat het "ons" geld gaat kosten. Van mij mag het, maar je hebt altijd van die zure zeurders.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:00 schreef Voorschrift het volgende:
Zoals het ook hoort trouwens, dit hoort iets te zijn voor de familie, niet voor "ons".
Nee dat is waar. Maar al blijkt dat na 50 minuten een reanimatie nog succesvol kan zijn(succesvol in de zin van dat je leeft), dan vraag ik me af waarom dat niet wat gebruikelijker is.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:00 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik vind het al een wonder dat je na 50 minuten een hart weer aan de praat krijgt, maar over leven valt denk ik nauwelijks te spreken.
Die mensen moet je sowieso niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:02 schreef betyar het volgende:
[..]
Totdat het "ons" geld gaat kosten. Van mij mag het, maar je hebt altijd van die zure zeurders.
Daar heb je gelijk in.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Die mensen moet je sowieso niet serieus nemen.
In Delft begraven bij de rest van het Koningshuis terwijl hij geen lid daarvan meer is?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:59 schreef NJ het volgende:
[..]
Binnen een paar uur na het ongeluk werd de gemeente Delft al op scherp gezet ivm bestrating en dergelijke. Dus er is nog zeker protocol bij.
Ja, als er maar enige kans op herstel is.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:00 schreef Caland het volgende:
Ik vraag me eigenlijk alleen af of iemand die geen lid is van het koninklijk huis ook 50 minuten wordt gereanimeerd.
Zo, zagen er kut uit. Alsof hij al dood isquote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:03 schreef MrBadGuy het volgende:
De aankomst van de stoet op RTL 7, heel veel pers aanwezig.
Hij is toch nog steeds lid van de familie?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:03 schreef Netsplitter het volgende:
In Delft begraven bij de rest van het Koningshuis terwijl hij geen lid daarvan meer is?
Er is weinig verschilquote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:03 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Zo zagen er kut uit. Alsof hij al dood is
Vind je 't gek?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:04 schreef Ajacied422 het volgende:
Mabel zou het liefst 10 glazen vol willen huilen zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |