Maar jij had zuurstof toch?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, niet te vergelijken? Mijn hart is toen ook in onderkoelde toestand gebracht.
Zolang er hersenfunctie is, is een hart weer op gang te krijgen. En tja, soms lukt dat ook niet.
In dit geval is het wel gelukt. Maar of, en hoe hij hier uit gaat komen, blijft voor iedereen gissen.
Sowieso staan neurologen soms zelf versteld van hoe hersenen zichzelf weer opkalefateren. Dus, je weet het niet.
Laat Gia nu denken dat het precies hetzelfde is. Onder toezicht of onder sneeuw.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:10 schreef Greys het volgende:
Maar jij had zuurstof toch?
Jouw hersenen hebben niet zo lang zonder zuurstof gezeten. Ik denk dat hij dat bedoelt met niet te vergelijken.
Het gaat erom dat een hart, zelfs na langere tijd, in geval van Friso 20 minuten, weer op gang gebracht kan worden. Daarop is het hele principe van een openhartoperatie gebaseerd. Als dat niet zou kunnen, zou een dergelijke operatie niet kunnen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:07 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet hè? Gebracht, onder medisch toezicht en de hele reutemeteut. Of onderkoeld onder een laag sneeuw in je eentje
Ja dat was wel heel heftig om te zien... *slik*quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:09 schreef Copycat het volgende:
Ik zie de familie net op Journaal24. Tranen in mijn ogen.
Dat houdt toch niet in dat de familie niets wist?quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Rutte komt nu terug naar NL dus de knoop is vandaag pas doorgehakt?
Jij denkt dat Beatrix hier geen stem in heeft? En dat is ook degene die "verantwoording" over de beslissing zal moeten afleggen richting De Nederlandse Staat/ c.q. het volk. Hoe de zaken verder ook "juridisch" liggen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:08 schreef lezzer het volgende:
[..]
Mabel is ook geen lid van het KH, en zij is de eerste die daarover gaat als zijn vrouw. Niet z'n moeder.
Ja je hebt gelijk. Sowieso voorbarige conclusies van mijquote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:11 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Dat houdt toch niet in dat de familie niets wist?
Gisteravond laat was die scan toch pas gemaakt? Dus zij zullen het vanaf toen wel weten, maar als je dat dan zo in een persconferentie ziet, dan hakt her er misschien dubbel in.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar waarom nu pas die dramatiek? Is dit voor de familie dan ook vers nieuws?
Waarom moet zij verantwoording afleggen? Niet meer dan Truus de Vries hoor.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:11 schreef Jian het volgende:
[..]
Jij denkt dat Beatrix hier geen stem in heeft? En dat is ook degene die "verantwoording" over de beslissing zal moeten afleggen richting De Nederlandse Staat/ c.q. het volk. Hoe de zaken verder ook "juridisch" liggen.
Sterven we allemaal straks in december of is het een fabeltje?quote:
Jawel hoor, veel langer ook wel. Het gaat erom hoelang er geen bloed is gepompt voor ze starten met reanimatie.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:59 schreef Ti-boy het volgende:
50 minuten gereanimeerd.. En toch 'leeft' hij nog. In Nederland reanimeren ze volgens mij nooit zo lang! Vraag me af waarom niet, als het blijkt dat iemand na 50 minuten als nog tot 'leven' kan komen?
Wie kan mij hier iets meer over vertellen?
Nouja, een erg verdrietige mabel vooral, maar verder niet een groot verschil met eerder. Werd net weer getoond op RTL.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:11 schreef lezzer het volgende:
Ik heb de beelden gemist en ik geloof dat ik daar blij om ben...
Friso's hersenen hebben 20 minuten zonder zuurstof gezeten. 20 minuten waarin hij in onderkoelde toestand was. In onderkoelde toestand kunnen organen langere tijd zonder zuurstof. Dus is het normaal, om ook na 20 minuten, nog te gaan reanimeren. Tijdens het reanimeren krijgen de hersenen weer zuurstof.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar jij had zuurstof toch?
Jouw hersenen hebben niet zo lang zonder zuurstof gezeten. Ik denk dat hij dat bedoelt met niet te vergelijken.
Er werd inderdaad verteld dat gister die scan pas gemaakt was, eerder kon dat niet 'zonder gevaar voor de patient' oid. Weet alleen niet hoe laat dat gebeurd is. Ik denk persoonlijk dat ze het zelf ook nog echt niet lang weten dat het er zo hopeloos uit ziet.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:12 schreef Marrije het volgende:
[..]
Gisteravond laat was die scan toch pas gemaakt? Dus zij zullen het vanaf toen wel weten, maar als je dat dan zo in een persconferentie ziet, dan hakt her er misschien dubbel in.
Ja maar 50 minuten reanimeren is ook niet normaal !quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Friso's hersenen hebben 20 minuten zonder zuurstof gezeten. 20 minuten waarin hij in onderkoelde toestand was. In onderkoelde toestand kunnen organen langere tijd zonder zuurstof. Dus is het normaal, om ook na 20 minuten, nog te gaan reanimeren. Tijdens het reanimeren krijgen de hersenen weer zuurstof.
En schijnbaar was er nog hersenfunctie, want ze kregen het hart weer aan de gang.
Als gisteravond de scan is gemaakt hebben ze dat gewoon gisteravond gehoord. Ze gaan echt niet zeggen "ja, laat het ons maar morgenmiddag horen, lekker die spanning!"quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:12 schreef Marrije het volgende:
Gisteravond laat was die scan toch pas gemaakt? Dus zij zullen het vanaf toen wel weten, maar als je dat dan zo in een persconferentie ziet, dan hakt her er misschien dubbel in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |